Citat:
Īn prealabil postat de MMihail
Chiar si in Epistolele Apostolilor am gasit pasaje unde avertizau in privinta intruziunii unor necredinciosi printre slujitorii Bisericii.
In Epistola Soborniceasca a Sfantului Apostol Iuda, cap 1, 4
http://noul-testament.crestinortodox.ro/Noul_Testament___Epistola_Soborniceasca_a_Sfantulu i_Apostol_Iuda-79.html
4. Caci s-au strecurat printre voi unii oameni nelegiuiti, care de mai inainte au fost randuiti spre aceasta osanda, schimband ei harul Dumnezeului nostru in desfranare, si care tagaduiesc pe singurul nostru Stapan si Domn, pe Iisus Hristos.
12. Acestia sunt ca niste pete de necuratie la mesele voastre obstesti, ospatand fara sfiala impreuna cu voi, imbuibandu-se pe ei insisi, nori fara apa, purtati de vanturi, pomi tomnatici fara roade, de doua ori uscati si dezradacinati,
13. Valuri salbatice ale marii, care isi spumega rusinea lor, stele ratacitoare, carora intunericul intunericului li se pastreaza in vesnicie.
19. Acestia sunt cei ce fac dezbinari, (oameni) firesti, care nu au Duhul.
22. Si pe unii, sovaitori, mustrati-i,
23. Pe altii, smulgandu-i din foc, mantuiti-i; de altii, insa, fie-va mila cu frica, urand si camasa spurcata de pe trupul lor.
|
Imi este greu sa cred ca Sf. Apostol Iuda se refera aici la (unii) preoti.
Ca in particular preotii sunt oameni ca toti oamenii si pot gresi, se stie, de aceea se duc si ei la spovedanie, dar nu cred ca Il tagaduiesc pe singurul nostru Stapan si Domn, pe Iisus Hristos. Cine face acest lucru isi schimba stapanul, nu ramane fara stapan. Mai departe se pomenesc ingerii, care nu si-au pazit vrednicia, Sodoma si Gomora. Apoi:
"1.8. Asemenea deci si acestia: visand, pangaresc trupul, leapada stapanirea si hulesc maririle (ceresti).
1.10 Acestia insa defaima cele ce nu cunosc, iar cele ce - ca dobitoacele necuvantatoare - stiu din fire, intr-acestea isi gasesc pieirea."
Una e a gresi si alta e a tagadui totul. Cred ca in Epistola Sf. Apostol Iuda e vorba de ceva mai de anvergura, manifestare prezisa pentru vremurile cele de pe urma si nu de simple pacate omenesti, carora toti le suntem tributari.