View Single Post
  #70  
Vechi 30.01.2009, 13:31:09
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[continuare a mesajului anterior]

[COLOR=black]Canonul 45 al Sfintilor Apostoli porunceste cu glas de [/COLOR]
[COLOR=black]tunet: „Episcopul, sau presviterul, sau diaconul, care fie ca si [/COLOR]
[COLOR=black]numai se roaga împreuna cu ereticii sa se afuriseasca; iar daca [/COLOR]
[COLOR=black]le-a îngaduit acestora sa savârseasca ceva ca clerici (sa [/COLOR]
[COLOR=black]savârseasca cele sfinte) sa se cateriseasca”. Porunca aceasta [/COLOR]
[COLOR=black]este limpede chiar si pentru o constiinta de tântar. Oare nu? [/COLOR]

[COLOR=black]Canonul 64 al Sfintilor Apostoli porunceste: „Daca [/COLOR]
[COLOR=black]vreun cleric sau laic intra în sinagoga iudeilor sau a ereticilor [/COLOR]
[COLOR=black]ca sa se roage, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca”. Si lucrul [/COLOR]
[COLOR=black]acesta este limpede chiar si pentru constiinta cea mai [/COLOR]
[COLOR=black]primitiva. Oare nu? [/COLOR]

[COLOR=black]Canonul 46 al Sfintilor Apostoli: „Episcopul sau [/COLOR]
[COLOR=black]presviterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim [/COLOR]
[COLOR=black]sa se cateriseasca. Caci ce întelegere poate sa fie între Hristos si [/COLOR]
[COLOR=black]Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?”. Este [/COLOR]
[COLOR=black]un lucru batator la ochi chiar si pentru cei lipsiti de ochi: [/COLOR]
[COLOR=black]aceasta porunca hotaraste în mod imperativ ca nu trebuie sa [/COLOR]
[COLOR=black]recunoastem ereticilor nici o sfânta taina si ca trebuie sa le [/COLOR]
[COLOR=black]consideram pe acestea ca nevalabile si lipsite de har. [/COLOR]
[COLOR=black]De Dumnezeu insuflatul purtator de cuvânt al Traditiei [/COLOR]
[COLOR=black]sobornicesti, apostolice si patristice a Bisericii lui Hristos, [/COLOR]
[COLOR=black]Sfântul Ioan Damaschin, binevesteste din inima tuturor [/COLOR]
[COLOR=black]Sfintilor Parinti, tuturor Sfintilor Apostoli, tuturor Sfintelor [/COLOR]
[COLOR=black]Sinoade ale Bisericii urmatorul adevar divino-uman: „Pâinea [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistiei (Sfintei Împartasanii) nu este simpla pâine, ci e [/COLOR]
[COLOR=black]unita cu Dumnezeirea... Curatindu-ne prin ea, ne unim cu [/COLOR]
[COLOR=black]Trupul Domnului si cu Duhul Lui si devenim trupul lui [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos - Biserica... Taina Euharistiei se numeste Împartasanie [/COLOR]
[COLOR=black]fiindca prin ea ne împartasim de Dumnezeirea lui Iisus; si se [/COLOR]
[COLOR=black]numeste comuniune, si este cu adevarat astfel, fiindca prin ea [/COLOR]
[COLOR=black]intram în comuniune cu Hristos si luam parte la Trupul si la [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeirea Lui, iar pe de alta parte, prin ea intram în [/COLOR]
[COLOR=black]comuniune unii cu altii si ne unim între noi. Si întrucât ne [/COLOR]
[COLOR=black]împartasim cu toti dintr-o singura pâine, devenim un singur [/COLOR]
[COLOR=black]trup si un singur sânge al lui Hristos, si madulare unii altora, [/COLOR]
[COLOR=black]fiind de un trup cu Hristos. Deci, sa ne ferim din toate puterile [/COLOR]
[COLOR=black]ca sa nu luam împartasanie de la eretici, nici sa le dam [/COLOR]
[COLOR=black]ereticilor împartasanie. „Nu dati cele sfinte câinilor”, zice [/COLOR]
[COLOR=black]Domnul, „si nici nu aruncati margaritarele voastre înaintea [/COLOR]
[COLOR=black]porcilor” (Mt. 7, 6), ca sa nu ne facem partasi învataturii lor [/COLOR]
[COLOR=black]gresite si osândei lor, caci daca este o unire cu Hristos si a [/COLOR]
[COLOR=black]unora cu altii, înseamna ca ne unim de buna voie cu toti cei ce [/COLOR]
[COLOR=black]se împartasesc împreuna cu noi. Unirea aceasta se face de [/COLOR]
[COLOR=black]buna voie, iar nu fara conglasuirea noastra, caci un trup [/COLOR]
[COLOR=black]suntem toti, fiindca dintr-o singura pâine ne împartasim, [/COLOR]
[COLOR=black]precum zice Apostolul (I Cor. 10, 17)”. [/COLOR]
[COLOR=black]Neînfricatul marturisitor al adevarurilor divino-umane al [/COLOR]
[COLOR=black]ortodocsilor Sfântul Atanasie cel Mare vesteste oamenilor din [/COLOR]
[COLOR=black]toate lumile: „Împartasania de la eretic înstraineaza pe om de [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeu si îl preda diavolului”. În Euharistie, „pâinea [/COLOR]
[COLOR=black]ereticilor nici nu e trupul lui Hristos”. „Dupa masura [/COLOR]
[COLOR=black]deosebirii dintre lumina si întuneric, asa e si deosebirea dintre [/COLOR]
[COLOR=black]împartasania drept slavitoare si cea ereticeasca: cea drept [/COLOR]
[COLOR=black]slavitoare lumineaza, cea ereticeasca întuneca, una îl uneste cu [/COLOR]
[COLOR=black]Hristos iar cealalta cu diavolul, una da viata sufletului iar [/COLOR]
[COLOR=black]cealalta îl ucide”. „Împartasania din mâna eretica este otrava, [/COLOR]
[COLOR=black]nu simpla pâine”.26 [/COLOR]

[COLOR=black]2 6 Cel de-al „treisprezecelea apostol”, „Parintele Ortodoxiei” Sfântul Atanasie cel Mare, [/COLOR]
[COLOR=black]binevesteste cu întelepciune apostolica si parinteasca tot adevarul despre credinta cea [/COLOR]
[COLOR=black]adevarata, spunând ca noi tinem „aceasta predanie si învatatura si credinta dintru început a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii Sobornice sti, pe care Domnul a dat-o, apostolii au propovaduit-o si Parintii au [/COLOR]
[COLOR=black]pazit-o. Caci întru aceasta Biserica s-a întemeiat, iar cel ce cade din aceasta nu mai poate fi [/COLOR]
[COLOR=black]si nici nu se mai poate numi crestin”. (Catre Serapion, epist. 1, P.G. 26, col. 593 C A). [/COLOR]


[COLOR=black]Romeo[/COLOR]
Reply With Quote