View Single Post
  #69  
Vechi 30.01.2009, 13:30:31
razvan_m
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Iustin Popovici - Despre EREZIA UMANISTA a occidentului latin si protestant

[continuare a mesajului anterior]

[COLOR=black]Nu exista nici o îndoiala ca masura patristica, mostenita [/COLOR]
[COLOR=black]de la Apostoli, a dragostei fata de oameni si a raporturilor cu [/COLOR]
[COLOR=black]ereticii are în întregime un caracter divino-uman. Lucrul acesta [/COLOR]
[COLOR=black]îl exprima de Dumnezeu insuflatele cuvinte ale aceluiasi Sfânt: [/COLOR]
[COLOR=black]„Eu nu doresc ca ereticii sa se chinuiasca, nici nu ma bucur de [/COLOR]
[COLOR=black]raul lor – fereasca Dumnezeu! – ci mai degraba ma bucur si [/COLOR]
[COLOR=black]împreuna ma veselesc de întoarcerea lor: caci ce e mai placut [/COLOR]
[COLOR=black]celor credinciosi decât sa vada adunati împreuna pe copiii cei [/COLOR]
[COLOR=black]risipiti ai lui Dumnezeu? Nu le scriu nici îndemnându-va sa [/COLOR]
[COLOR=black]puneti asprimea înaintea iubirii de oameni – nu as putea sa fiu [/COLOR]
[COLOR=black]atât de salbatic – ci rugându-va sa faceti si sa lucrati cele bune [/COLOR]
[COLOR=black]pentru toti oamenii cu luare aminte si cu cercare multa si [/COLOR]
[COLOR=black]f acându-va tuturor toate, dupa cum are nevoie fiecare de voi. [/COLOR]
[COLOR=black]Numai un lucru îl voiesc de la voi, si va rog sa fiti aspri si [/COLOR]
[COLOR=black]neîndurati fata de orice ar putea sa ajute la dainuirea credintei [/COLOR]
[COLOR=black]lor nebunesti, caci socotesc ura fata de oameni si despartire de [/COLOR]
[COLOR=black]dumnezeiasca dragoste ajutorul dat ratacirii ereticesti spre mai [/COLOR]
[COLOR=black]mare pierzanie a celor ce se tin de aceasta ratacire”. [/COLOR]
[COLOR=black]Învatatura Bisericii Ortodoxe a Dumnezeului-om Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]formulata de catre Sfintii Apostoli, de catre Sfintii Parinti si de [/COLOR]
[COLOR=black]catre Sfintele Sinoade cu privire la eretici, este urmatoarea: [/COLOR]
[COLOR=black]ereziile nu sunt Biserica si nici nu pot fi Biserica. Ca atare, în [/COLOR]
[COLOR=black]ele nici nu pot exista sfinte taine, si mai cu seama taina [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistiei – aceasta taina a tainelor, fiindca tocmai Sfânta [/COLOR]
[COLOR=black]Euharistie este totul si toate în Biserica, Însusi Dumnezeul-om [/COLOR]
[COLOR=black]Domnul Hristos, însasi Biserica în calitate de trup al Lui si [/COLOR]
[COLOR=black]îndeobste tot ce este divino-uman. [/COLOR]
[COLOR=black]„Intercommunio” – comuniunea cu ereticii în sfintele [/COLOR]
[COLOR=black]taine si îndeosebi în Sfânta Euharistie – este cea mai rusinoasa [/COLOR]
[COLOR=black]tradare a Domnului Hristos, tradare de Iuda. Si mai mult, [/COLOR]
[COLOR=black]tradare a întregii Biserici a lui Hristos, a Bisericii divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umane, a Bisericii Apostolilor, a Bisericii Sfintilor Parinti, a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii Sfintei Traditii, a Bisericii celei Una. Aici ar trebui [/COLOR]
[COLOR=black]omul sa-si opreasca mintea si constiinta încrestinata asupra [/COLOR]
[COLOR=black]câtorva sfinte fapte, sfinte binevestiri, sfinte porunci. [/COLOR]
[COLOR=black]Mai înainte de toate trebuie sa ne întrebam pe ce [/COLOR]
[COLOR=black]ecleziologie, pe ce teologie privitoare la Biserica se întemeiaza [/COLOR]
[COLOR=black]asa-zisa „intercommunio”? Fiindca întreaga teologie ortodoxa [/COLOR]
[COLOR=black]a Bisericii despre Biserica se bazeaza si se întemeiaza nu pe [/COLOR]
[COLOR=black]„intercommunio” (reciproca împartasire), ci pe realitatea [/COLOR]
[COLOR=black]divino-umana a lui „communio”, pe comuniunea divino-[/COLOR]
[COLOR=black]umana, (I Cor. 1, 9; 10, 16-17; II Cor. 13, 13; Evr. 2, 14; 3, 14; I In. [/COLOR]
[COLOR=black]1, 3), în timp ce notiunea „inter-communio” (inter-împartasire) [/COLOR]
[COLOR=black]este în ea însasi contradictorie si cu totul neînteleasa pentru [/COLOR]
[COLOR=black]constiinta ortodoxa soborniceasca. Al doilea fapt, sfânt fapt al [/COLOR]
[COLOR=black]credintei ortodoxe, este urmatorul: în învatatura ortodoxa [/COLOR]
[COLOR=black]despre Biserica si Sfintele Taine, singura si unica Taina este [/COLOR]
[COLOR=black]Biserica însasi, trupul Dumnezeului-om Hristos, în asa fel ca [/COLOR]
[COLOR=black]ea este si unicul izvor si continutul tuturor Sfintelor Taine. În [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Taina aceasta divino-umana si a-toate-cuprinzatoare a [/COLOR]
[COLOR=black]Bisericii care este taina universala, nu exista si nici nu pot sa [/COLOR]
[COLOR=black]existe „Taine”. Ca atare, nu poate exista nici o intercomuniune [/COLOR]
[COLOR=black]în ceea ce priveste Tainele. De aici rezulta ca numai în Biserica, [/COLOR]
[COLOR=black]în aceasta unica Taina universala a lui Hristos poate fi vorba [/COLOR]
[COLOR=black]despre Taine, fiindca Biserica Ortodoxa ca Trup al lui Hristos [/COLOR]
[COLOR=black]este izvorul si criteriul Tainelor si nu viceversa. Tainele nu se [/COLOR]
[COLOR=black]pot ridica deasupra Bisericii si nici nu pot fi considerate în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Trupul Bisericii. [/COLOR]
[COLOR=black]Pentru aceasta, în conformitate cu cugetul Bisericii [/COLOR]
[COLOR=black]Sobornicesti a lui Hristos si potrivit cu întreaga Traditie [/COLOR]
[COLOR=black]Ortodoxa, Biserica Ortodoxa nu accepta existenta altor taine în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de ea, nici nu le considera taine, pâna la venirea prin [/COLOR]
[COLOR=black]pocainta din „biserica” eretica, adica dintr-o pseudo-biserica în [/COLOR]
[COLOR=black]Biserica Ortodoxa a lui Hristos. Câta vreme cineva ramâne în [/COLOR]
[COLOR=black]afara de Biserica neunit cu ea prin pocainta, unul ca acesta este [/COLOR]
[COLOR=black]pentru Biserica un eretic si, în chip inevitabil, se gaseste în [/COLOR]
[COLOR=black]afara comuniunii mântuitoare: fiindca „ce partasie poate fi între [/COLOR]
[COLOR=black]dreptate si nelegiuire? Ce partasie poate sa fie între lumina si [/COLOR]
[COLOR=black]întuneric?” (II Cor. 6, 14). [/COLOR]
[COLOR=black]Marele Apostol, cu puterea pe care a primit-o de la [/COLOR]
[COLOR=black]Dumnezeul-om, da porunca: „De omul eretic, dupa una si a doua [/COLOR]
[COLOR=black]sfatuire, desparte-te” (Tit. 3, 10). Acela deci, care nu numai ca nu [/COLOR]
[COLOR=black]se desparte de „omul eretic”, ci-i da acestuia si pe Domnul [/COLOR]
[COLOR=black]Însusi în Sfânta Euharistie, se mai gaseste oare în sfânta [/COLOR]
[COLOR=black]credinta apostolica si divino-umana? Chiar mai mult, ucenicul [/COLOR]
[COLOR=black]cel iubit de Domnul Iisus, Apostolul dragostei, da urmatoarea [/COLOR]
[COLOR=black]porunca: pe omul care nu crede în întruparea lui Hristos si nu [/COLOR]
[COLOR=black]accepta învatatura evanghelica cu privire la El, ca Dumnezeu-[/COLOR]
[COLOR=black]om, „sa nu-l primiti în casa” (II In. 1, 10). [/COLOR]

R.
[continuare]
Reply With Quote