- Unde e acum "duhul lor de profeție"?
[SIZE=4]De la inceputul istoriei lor, adventiștii de ziua a șaptea au pretins că ei sunt rămășița bisericii din Apoc. 12:17, deoarece aveau un profet printre ei; adică pe doamna E.G. White. Au insistat mereu că ei au "darul profeției" (Apoc. 19:10). Atunci cand cei ce s-au opus părerilor lor au argumentat că avem "duhul profeției" in scrierile profeților păstrate in Scriptură, au negat, și au argumentat intr-un mod cat se poate de dogmatic că a avea duhul profeției inseamnă acolo a avea un profet viu in biserică. Dar profetul lor a murit. Unde e acum "duhul lor de profeție? Conform unui argument foarte folosit, nu au un duh de profeție, și prin urmare nu pot fi rămășița bisericii din Apoc.12:17. Moartea lui Ellen White le-a distrus argumentul. [/SIZE]
[SIZE=4]Dacă spun acum că au duhul profeției in scrierile lor, ei admit ce-au negat intotdeauna; și anume că scrierile profeților conțin duhul profeției. Dacă au duhul profeției in scrierile lăsate de profetul lor, atunci intotdeauna am avut duhul profeției in scrierile lăsate de profeții Bibliei. Toți cei care au Biblia și cred in ea, au duhul profeției in scrierile din ea. Prin urmare, pretenția adventiștilor de ziua a șaptea că ei sunt singurul trup de creștini care au duhul profeției s-a dovedit a fi falsă prin propriile lor cuvinte. Prima lor teorie referitoare la duhul profeției i-ar obliga să facă rost imediat de un alt profet in viață sau să renunțe la argumentul lor in favoarea "duhului profeției" pe care se presupune ca l-a avut doamna White. Acest lucru le-ar distruge intreaga lor teorie referitoare la acest subiect.[/SIZE]
[SIZE=4]Timp de șaptezeci de ani, au pretins ca sunt rămășița bisericii din Apoc.12:17, deoarece aveau un profet viu in biserică. Dar acum profetul lor e mort și nu au altul pentru a prelungi "duhul profeției." Sunt in aceeași situație cu celelalte biserici și, conform propriului lor argument, nu pot fi acum rămășița bisericii. Conform Scripturii "Poporul piere din lipsă de descoperire" iar argumentul lor principal era că trebuiau să existe viziuni, viziuni ale unui profet in viață, pentru ca oamenii să fie in siguranță și să nu piară. Acum, singura persoană care, in opinia lor, a avut viziuni adevărate, a murit. Și unde sunt acum viziunile fără de care piere poporul? [/SIZE]
[SIZE=4]Pană in ultimul moment, au apelat mereu la doamna White pentru a rezolva noi probleme care se tot iscau printre ei. Chiar la sfarșitul vieții sale, i-au incredințat toate disputele doctrinare care cauzau diviziuni intre liderii lor. Odată cu trecerea timpului, cine va rezolva acum noile probleme și intrebări care apar mereu in lucrarea lor? Vor trebui să fie rezolvate de oamenii lor neinspirați, dispuși greșelii, asa cu deja s-a intamplat pentru ca sunt vreo 10 feluri de adventisti, fiecare cu doctrina ei.
Iar eu ti-am postat dovezi despre faptul ca pravila bisericeasca nu minte, in ignoranta ta arunci cu acuzatii mincinoase. Astea sunt minciunile tale:
[/SIZE]- adventistii niciodata nu au sustinut ca vor fi singurii mantuiti;
- adventistii niciodata nu au sustinut ca Hristos va reveni si va imparati cu ei (cu adventistii) 1000 de ani pe pamant. Dimpotriva, dintotdeauna au crezut cu totul altceva (nu dezvolt acum).
Nu de actualizare are nevoie pravila bisericeasca. Iata ce pretentii mincinoase avea profetesa voastra Ellen White despre faptul ca [SIZE=4][COLOR=Red]puterea manifestată de alte biserici in treziri era doar puterea diavolului nu puterea lui Dumnezeu, afirmatii din care rezulta pretentia ca doar secta condusa de ea se va mantui.[/COLOR][/SIZE]:
[SIZE=4]Vom cita numai din unul sau două din articolele ei pentru a arăta că invățăturile ei erau la fel cu ale celorlalți, că nu mai ea mantuire pentru păcătoși după 1844. Deschizand nr. 3 (August, 1849, p. 21, 22), descoperim că ea pretinde că a fost dusă in Oașul Sfant. Relatand ,,viziunea’’ primită acolo, spune: "Acolo mi s-a arătat că poruncile lui dumnezeu și mărturia lui Isus Hristos, referitoare la ușa inchisă, nu puteau fi separate." Am văzut cum in 1844 Isus a ieșit din Locul Sfant și a intrat in locul Preasfant, etc. Argumentele ei sunt la fel cu ale celorlalți. [COLOR=Red]Am văzut că puterea manifestată de alte biserici in treziri era doar puterea diavolului nu puterea lui Dumnezeu. Continuand, spune: "Am văzut că vor crește și se vor răspandi semnele misterioase și minunile și reformele false. Reformele care mi s-au arătat nu erau reforme de la eroare la adevăr ci de la rău in mai rău; căci aceia care pretindeau că au o inimă schimbată se infășuraseră intr-o pătură de religiozitate care ascundea temerile unei inimi rele. Se pare că unii erau cu adevărat convertiți pentru a-i inșela pe oamenii lui Dumnezeu; dar dacă inimile lor puteau fi văzute, ar fi ieșit la iveală negre ca intotdeauna. Ingerul meu insoțitor m-a pus să mă uit după lucrarea sufletului pentru cei păcătoși, așa cum fusese făcută inainte. M-am uitat dar n-am găsit-o căci vremea mantuirii lor trecuse.." [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4]E dureros să citești afirmațiile neclare, răutăcioase și false făcute de apărătorii ei pentru a evita ințelesul clar al acestui pasaj. In cațiva ani, dovezile clare, au obligat-o pe doamna White și pe adepții ei să abandoneze ,,ușa inchisă’’ și doctrina că ,,nu există salvare pentru păcătoși’’. Nimeni nu crede in ea acum. Aceasta e o dovadă concludentă că revelațiile ei nu erau de la Dumnezeu ci erau rezultatele indoielnice ale autosugestiei și a unei condiții mentale anormale. Nici un inger nu i-a spus ceea ce a afirmat ea căci un astfel de inger nu i-ar fi spus ceea ce nu era așa și ceea ce s-a dovedit a fi fals odată cu trecerea timpului. Afirmația ei acuză de minciună ființa cerească. Pretinsele ei revelații nu erau decat produsul propriei ei minți ce reflecta invățătura celor din jurul ei.[/SIZE]
[SIZE=4]„B[COLOR=black]iserica Adventistã de Ziua a saptea” [COLOR=Red]învatã cã la a doua venire a lui[/COLOR][/COLOR][/SIZE][SIZE=4][COLOR=Red] Hristos, dreptii care vor fi înviati si cei care se vor afla pe pãmânt vor fi rãpiti la [/COLOR][/SIZE][SIZE=4][SIZE=6][COLOR=black][SIZE=4][COLOR=Red]cer si vor domni acolo cu Hristos 1000 de ani. Pãcãtosii vor fi nimiciti de slava prezentei lui Hristos[/COLOR][/SIZE]
[/COLOR][/SIZE][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]Despre învãþãtura milenaristã a „Bisericii Adventiste de Ziua a ªaptea”, a se vedea: Eric Claude [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]Webster, „The Millenium”, în: Handbook..., p. 927-946; Gerrit Cornelis Berkouwer, The Return of [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]the Christ, Grand Rapids, 1972; Loraine Boettner (1901-1990), The Millenium, P & R Publishing, [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]1990; Robert Clouse (ed.), The Meaning of the Millenium. Four Views, InterVarisity, 1977; [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]Millard Erickson, Contemporary options in Eschatology. A Study of the Millenium, Grand Rapids, [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]1977; Jerry Gladson, „The Significance of the Millenium”, în: Adventist Review, 16/1989; Jerry [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=black]Gladson, „William Miller and the Triumph of the Premillenialism”, în: Adventist Review, 9/1989; [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3]
[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Hans LaRondelle, „The Millenium. Its Old Testament Roots”, în: Ministry, noiembrie 1982; Hans [/COLOR][/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]LaRondelle, „The One Thousand years of Revelation 20”, în: Ministry, septembrie 1982; Webb [/COLOR][/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Mealy, „After the Thousand Years. Ressurection and Judgement in Revelation 20”, în: Journal for [/COLOR][/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]the Study of the New Testament, Suplement Series, 1992; Kenneth Strand, Interpreting the Book of [/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black]Revelation, Naples, 1989; Kenneth Strand, [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4]
[/SIZE]
|