Iar de când s-au întâmplat schimbarea pentru dumnezeiescul Sim-bol, nu-l mai avem pe Pap
ã adevãrat nici Apostolesc, nici Pãrinte. De vreme ce nu mai gãsim în cei ce se numesc acum Papi, credinþa Apostolului Petru dupã mãrturisire, ci numai cea dupã lepãdare, cã precum Petru nu era Petru nici Apostol, nici cel dintâi, lepãdându-se de Hristos, aºa nici cel ce se numeºte Papã nu va fi niciodatã Papã, neavând credinþa lui Petru pe care el ca unul ce o iubea cu mãrturi-sire de trei ori a întãrit-o, de vreme ce de trei ori s-a lepãdat.
Cine poate zice c
ã înþelege ceva mai înalt decât Duhul? Ai Duhului sunt Pãrinþii ºi cele ce sunt în Sfintele Scripturi, ºi cum cã aceasta este adevã-rat însuºi zice: „Ispitiþi Scripturile, cã întru dânsele veþi avea viaþã veºnicã ºi acestea sunt care mãrturisesc pentru Mine”[SIZE=1][SIZE=1]8[/SIZE][/SIZE]. Cine dar ar cuteza afarã din Scripturi sau din Pãrinþi care au avut Duh Sfânt sã izvodeascã o altã credinþã ºi sã strice cea arãtatã ºi descoperitã prin Duhul Sfânt Pãrinþilor
ca ºi lui Petru? Au nu prin Duhul Sfânt Dumnezeieºtii Pãrinþi cei ce s-au luptat pentru Duhul Sfânt, s-au fãcut prin împreunã mãrturisirea Duhului? Eu zic ºi propovãduiesc prin Duh, iar cel nu zice aºa, strãin este Duhului Sfânt.[SIZE=2][SIZE=2]
[/SIZE][/SIZE]Iar nu ca aceia care, sub cuvânt c
ã nu ºtiu pruncii cui se împãrtãºesc, opresc pruncii de a se cumineca. Vai ce lucru dobitocesc ºi fãrã de cale! Dar pentru ce-i mai ºi boteazã? Sau pentru ce-i ung cu Mir? Cu toate cã mai cu seamã catolicii, precum am înþeles, nici nu-i mai ung la botez ºi toate ale lor sunt împotriva Soborniceºtii Biserici. Iar, precum cel ce crede drept cu credinþã aduce pruncul la Dumnezeu, ºi pruncul cel
botezat face mãrturisirea prin naº credincios, ºi se naºte de a doua oarã întru Împãrãþia cerului, ºi se unge cu Mir ºi se desãvârºeºte, ºi murind este al Împãrãþiei lui Dumnezeu, tot astfel, prin credincios, sã se aducã pruncul ºi la Cuminecãturã, cãci aceasta este viaþa cea veºnicã. ªi precum cel ce nu se naºte a doua oarã prin apã ºi prin Duh, nu va intra întru Împãrãþia
cerului, aºa ºi cel ce nu va mânca Trupul Fiului Omului (precum a zis Însuºi Domnul) ºi nu va bea Sângele Lui, nu va avea viaþã veºnicã.
Acestea am zis vouã iubiþilor pe scurt pentru Sfântul Botez, ºi primiþi dupã putinþã, iar cuvinte mai înalte pentru cele Dumnezeieºti veþi auzi de la cei mai învãþaþi.
Doamne, ajuta-ne si ai mila de noi, pacatosii!
Romeo