View Single Post
  #2  
Vechi 26.01.2009, 17:46:04
laurschepsis laurschepsis is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 602
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ortodox4life Vezi mesajul
[COLOR=darkred]Cand eram copil in primele clase de scoala, sa vezi ce facea bunica - Dumnezeu s-o odihneasca in pace - atunci cand ii spuneam ca mi s-a facut rau (greata si durere de cap). "A... [COLOR=red]Te-o fi deochiat cineva[/COLOR]. I-a, da-mi mainile." Imi lua mainile si isi plimba mana pe antebratele mele. Daca simtea niste mici umflaturi sub piele zicea: [/COLOR][COLOR=red]"Da' cin' te-a deochiat, maica?"[/COLOR]

Deochiul (deochiatul): Am auzit de multe ori cum, atunci când cineva te vede că te doare capul, îți spune: “poate te-a deochiat cineva”. Deochiul ca și toate celelalte “vrăjitorii” vin de la diavol și lucrează mereu numai ce este rău și obscur. Sfinții Părinți ne zic mereu să nu ne încurcăm cu forțele celui rău și să nu ne dăm mintea și gândurile în mâinile celui necurat căci la început se arată ca un prieten dar mai apoi ne va arunca la pământ cu forță căci ne vrea răul. Dacă mă doare capul și mă simt rău pot să-i cer ajutor lui Dumnezeu și să-L rog să mă facă să mă simt mai bine. Dacă sunt bolnav și mi-e greu să-mi duc boala mă duc la preoții lui Dumnezeu la Biserică la Sfântul Maslu.

[COLOR=darkred]Si, isi dadea cu putin ulei pe palme [COLOR=red]si spunea un descantec[/COLOR] si [COLOR=red]Tatal nostru[/COLOR] in timp ce masa cu putere antebratele pana dispareau "cocoloasele" (umflaturile) de sub piele. Apoi, repeta tratamentul frecandu-mi fruntea.[/COLOR]

ANATOMIA DESCANTECULUI:

Descântecele, „armă” veche în arsenalul vindecătorilor populari, au fost întotdeauna considerate elemente magice.

[COLOR=black]Descântecul de ursită e deci mai mult de îmblânzire, de ameliorare a efectelor bolii, a unei nenorociri care intră în repertoriul fixat pentru cel în cauză, numai ca o componentă a sorții. În categoria acestor descântece de ursită menționăm: descântecele de ceas rău, de deochi, de bubă neagră, de apucat, de săgetături, de potcă. Toate aceste descântece antrenează nenumărate rituri de apărare, rituri de vindecare, rituri de luptă împotriva Nenorocului și de provocare a Norocului.[/COLOR]

[COLOR=#8b0000][COLOR=black]Și încă ceva, foarte important: descântecul funcționează, ca orice mit, în chip de Cuvânt Sacral, în care trebuie să se creadă, SĂ SE AFUNDE ÎN CREDINȚĂ!! – toți cei trei poli angajați: 1-atât spunătorul/propunătorul operațiunii de magie-negociere(Descântătorul), cât și 2-beneficiarul “negocierii”-operațiunii magice (cel asupra căruia se aplică terapia Cuvântului - Descântatul) – cât și, bun-înțeles, 3-cel cu care se negociază (”Împuternicit” sau “Acolit” Divin - Agentul și Destinatarul Divin al Mesajului Magic, cu ajutorul, sau în pofida căruia se propune drumul de recuperare spiritual-umană).[/COLOR] [/COLOR]

[COLOR=#8b0000][COLOR=black]De fapt, la polul 3 există doi receptori: 1- tipul I: Cel Rău([COLOR=darkred]in cazul tau[/COLOR] [COLOR=darkred]cel care ti-a cauzat tie bubele[/COLOR]), asupra căruia se exercită persuadarea prin Cuvântul Magic, spre a-l determina să deblocheze Drumul de recuperare întru sacral a ființei umano-divine - dar și : 2-tipul II: Cel Bun/Cele Bune(ca adjuvant/adjuvanți, în procesul de alchimie verbală! - de obicei, în descântecele cu conținut influențat de creștinism – MAICA DOMNULUI([COLOR=darkred]in cazul tau rugaciunea Tatal Nostru[/COLOR]), care este/sunt chemat(e), în virtutea fraternității/complicității originare la cosmogonie (Fărtat-Nefărtat) – să-și redescopere legăturile cu Omul Cosmic - și să concureze la convingerea (Con)Fratelui Rău, să deblocheze Drumul Sacral de Reîntoarcere a omului - la Originea/Identitatea Sa Divină.[/COLOR]

[COLOR=black]Dacă cei trei poli nu fuzionează/rezonează cât mai perfect, în actul de negociere-terapie, ca drum de recuperare spirituală a “pacientului”-om – efectul descântecului este drastic diminuat, căci se împotrivește, la procesul alchimiei verbale - Demonul Rațiunii-Conștienței (de fapt, Demonul Rupturii, al schizofreniei umane, în raport cu lumea spirituală!). Descântecul, dincolo de negociere, presupune un anumit grad de violență metafizică benefică - în sensul de parteneriat, de acceptare/achiesare semiconștientă, a beneficiarului - dar și persuadare a Agentului-Destinatarului Divin, de ambele tipuri (violență metafizică marcată prin verbe de tipil: “a plesni”, legat de “a curăța/purifica/exorciza” – “A plesnit/Și a rămas N./ Curat,/Luminat,/ Ca argintul strecurat”; “a crăpa” – “Iar cel cu veninul a crăpat”; ” a zdrobi” – “Să se zdrobească gâlcile lui N/ Acu-i lună și cu stele, Acu-s gâlcile…”; “a pieri” - “Așa să piară pocitura din pocit,/ Până-ntr-o clipă să fie lecuit/ Și să rămână ca pomul înflorit” – de fapt, să se re-identifice cu Pomul-Paradis; “a separa/alege”, ca formă atenuată a curățeniei/ purificării/ exorcozării, pentru refacerea Marelui, din mic - Androginului Originar – Adam Protogonos, Superlativul Sănătății Spirituale: “Și v-alegeți doi din voi,/ Măcar soții amândoi,/ Și plecați la rourat,/Ca vara,/Ca primăvara;/Câți cu rouă-ajunge-s-or,/ Cei mai mici mari face-s-or!” etc. etc.). . Într-un registru mai acut, lucrurile ar putea deveni imperative, trecând peste credința-implicare spirituală a “pacientului”-om - dar, atunci, s-ar forța niște limite terapeutice și s-ar intra într-un fel de “arestare” a personalității celui persuadat spre DRUM - și această magie violentă devine, pe un palier superior de violență metafizică - blestemul.[/COLOR]

[COLOR=black]Părinte Cleopa, ce este vrajitoria si de câte feluri este? [/COLOR]

[COLOR=black]Prin cuvântul vrăjitorie întelegem invocarea puterii demonice în ajutorul oamenilor, în locul lui Dumnezeu, cu scopul împlinirii anumitor dorinti omenesti. Vrajitoria s-a practicat, atât la poporul evreu in timpul Legii Vechiului Testament, cât si la crestinii din Legea Darului, până in vremea noastra. în Legea Veche a cerut ajutorul diavolului, apelând la vrajitoare, regele Saul, pentru care a fost aspru pedepsit de Dumnezeu. Vrăjitori au fost atât Valaam, cât si cei trei magi care practicau astrologia. [/COLOR]


[COLOR=#000000]Draga Laur,ti-am explicat clar si ti-am si aratat ce inseamna de fapt deochiatul si descantecul.Nu sunt ceea ce par a fi si nu sunt deloc inofensive precum par a fi.Cu atat mai grav cand unui descantec i se asociaza si o rugaciune crestina,este pacat si mai mare pentru ca duce la hula impotriva Duhului Sfant.Cu alte cuvinte descantecul si deochiatul este un blestem sau un farmec subtil,folosit de cei care in mod sigur nu se duc la Biserica si nu se incred in puterea vindecatoare a Mantuitorului.Aceste obiceiuri pagane vin de pe vremea dacilor,care pe atunci se inchinau zeului Zamolxe.S-au pastrat si acum aceste practici pagane si este bine sa ne ferim de ele.Ar fi bine sa te duci la duhovnic sa sa spui ca ai fost deochiat si descantat.Sa nu te superi,eu am vrut sa te ajut,atat,numai scriu nimic pe tema asta,Doamne ajuta![/COLOR]


[COLOR=#000000]Anca si Patinina,frumoase completari ati adus,va multumesc :)[/COLOR]
[/COLOR]

Doamne-ajuta!
Draga frate,

Sigur ca nu ma supar. Dar, ma mir. Ma mir ca ai luat (copy-paste) un text de pe un site care se ocupa de dacologie si care se refera la o perioada precrestina

http://studii-dacologice.com/studii-...u-divinitatea/

si pe acest text pui cuvintele mele. Dai si versuri de la un descantec pagan - de boala grea - ca exemplu. Apoi, ca si cum aceasta deplasare a discutiei nu ar fi fost de ajuns, concluzionezi cu un text al parintelui Cleopa despre vrajitorie!!!!!!. In final, imi recomanzi sa merg la duhovnic si sa marturisesc ca bunica a m-a facut bine spunand Tatal nostru si o ruga de indepartare a celor rele careia eu i-am spus descantec (in finalul celor povestite am spus care era, in general, continutul ei dar, pentru fratia ta nu a contat). Te legi de aceasta ruga si-i denaturezi sensul.

Spui la inceput: "Dacă mă doare capul și mă simt rău pot să-i cer ajutor lui Dumnezeu și să-L rog să mă facă să mă simt mai bine." Frate draga, asta a facut si bunica in locul meu!!!

Apoi: "Dacă sunt bolnav și mi-e greu să-mi duc boala mă duc la preoții lui Dumnezeu la Biserică la Sfântul Maslu." Foarte bine faci, dar poate ca ar fi bine sa treci si pe la doctor (fara a exclude Sfantul Maslu). In plus era vorba de un copil si nu de un adult. Pentru ca daca aplici aceasta reteta la un copil, si in loc sa chemi salvarea astepti Slujba de Sfantu Maslu, cu tot respectul, dar risti sa-ti asumi un mare risc.

Frate draga, pare a nu fi corect cum ai procedat. Eu vorbesc una, fratia ta vrei sa dovedesti ca am spus alta.

Oricum vina este a mea ca nu am reusit sa scriu suficient de explicit. Te rog sa ma ierti.

Doamne-ajuta!
__________________
Parintele Arsenie Boca: Am vrut sa pun mana pe radacina durerii, care nu este alta decat pacatul... Rugandu-ma - pentru Pacea a toata lumea si pentru bunastarea Sfintelor lui Dumnezeu Biserici - aud deodata in urechea dinauntru infruntarea amarnica: "Nu te ruga de Mine sa le dau Pace, roaga-te de oameni sa-si schimbe purtarile, daca vor sa mai vada Pace pe pamant"..."
Reply With Quote