Sora Oana Iftimie nu a inteles la ce se refera Sfantul Maxim Marturisitorul si asta se va vedea din urmatoarele citate ale Sfantului Maxim Marturisitorul.
http://www.crestinortodox.ro/cuvant_...78-p2-new.html
"
[SIZE=2]8. Si zise fratele: Fiindca ai zis, Parinte, ca trebuie sa, punem iubirea fata de tot omul mai presus decat toate cele vazute si decat trupul nostru insusi, cum pot sa iubesc pe cel ce ma uraste pe mine si se intoarce de la mine? Si cum pot sa-l iubesc daca ma pizmuieste si ma inteapa cu ocari si imi intinde viclesuguri si imi pregateste curse? Mi se pare, Parinte, ca acest lucru este prin fire cu neputinta, insasi supararea silindu-ne in chip firesc sa ocolim pe cel ce ne-a suparat. Raspunse batranul: Taratoarelor si fiarelor, purtate incolo si incoace de fire, le este intr-adevar cu neputinta sa nu se fereasca de cel ce le aduce durere. Dar celor facuti dupa chipul lui Dumnezeu si carmuiti de ratiune si invredniciti de cunoasterea lui Dumnezeu, care au primit legea de la El, le este cu putinta sa nu ocoleasca pe cei ce-i supara si sa iubeasca pe cei ce-i urasc. De aceea si Domnul spunand: "Iubiti pe vrajmasii vostri, faceti bine celor ce va urasc pe voi..." si celelalte, nu le-a poruncit ca pe niste lucruri cu neputinta, ci ca pe unele cu putinta. Caci altfel nu ar pedepsi pe cel ce calca aceasta porunca. Si insusi Domnul ne arata aceasta prin fapte, ca si ucenicii Lui, care toti s-au straduit pentru iubirea aproapelui pana la moarte si s-au rugat cu caldura pentru cei ce i-au ucis pe ei. Noi nu putem sa iubim pe cei ce ne urasc, fiindca suntem iubitori de materie si de placere si le punem acestea mai presus de porunca. Ba de multe ori ocolim din pricina acestora si pe cei ce ne iubesc, fiind mai rai ca fiarele si taratoarele. De aceea, neputand pasi pe urmele lui Dumnezeu, nu putem cunoaste nici scopul Lui, ca sa primim puterea.[/SIZE]
"
http://www.crestinortodox.ro/cuvant_...78-p3-new.html
"
12. Dar Domnul, ca un Dumnezeu, cunoscand gandurile lui, nu a urat pe Fariseii pusi la lucru de el (caci cum ar fi facut-o, fiind prin fire bun?), ci prin iubirea fata de ei, batea pe cel ce lucra prin ei, iar pe cei purtati de el nu inceta sa-i sfatuiasca, sa-i mustre, sa-i osandeasca, sa-i planga ca pe unii ce puteau sa nu se lase purtati de el, ci rabdau de bunavoie sa fie purtati din pricina nepasarii.
Blestemat de ei se purta cu indelunga rabdare, patimind se arata ingaduitor si le arata toate faptele iubirii, Iar pe cel ce lucra prin ei il batea cu iubirea de oameni fata de cei purtati de el. O, minunat razboi! In loc de ura arata iubirea si rapune pe tatal rautatii prin bunatate. In acest scop, rabdand atatea rele de la ei, sau mai adevarat vorbind pentru ei, s-a straduit pana la moarte in chip omenesc pentru porunca iubirii si, dobandind biruinta deplina impotriva diavolului, a primit cununa invierii pentru noi. Astfel noul Adam a innoit pe cel vechi. Aceasta este ceea ce zice dumnezeiescul Apostol: "Aceasta sa o cugetati intru voi, ceea ce si in Hristos Iisus..." s.a.m.d.
"