View Single Post
  #283  
Vechi 25.12.2008, 20:56:28
scrabble
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
Īn prealabil postat de Corleonescu Vezi mesajul
Dar, in primul rand ateismul inseamna lipsa credintei intr-o divinitate sau un ansamblu de divinitati.
Ateismul nu se invata.
Atunci cand 'invatatura religioasa', de orice rit ar fi, incepe sa se subrezeasca, iar ideile ei incep sa transpara ca fiind niste povesti pentru copii, si la propriu si la figurat, individul respectiv ajunge sa fie ateu. Sau in cel mai 'bun' caz, agnostic.
Problema pentru credinciosii ferventi nu sunt cei pentru care ateismul este moft, moda, ratacire (asta e simpatica), ci cei care reusesc sa le subrezeasca bazele credintei care le-a fost inoculata, in X moduri posilibe.
Crestinismul cel putin e campion la crearea premiselor in care orice tentativa de a trezi pe cineva din ameteala credintei sa fie tratata ca 'lucratura a diavolului'.
Cool, eh?
Salut si bun venit pe forum.

Tu spui ca "cei care subrezesc" o oarecare credinta sunt un pericol pentru credinta respectiva. Aceeasi opinie o impartasesc si oamenii religiosi.

Nu de putine ori am vazut clerici care sustineau sus si tare ca ateii, agnosticii, secularistii, umanistii sau chiar liberalii sunt o amenintare la adresa religiei. Acum stau si ma intreb, luand ca exemplu crestinismul, deoarece suntem pe un forum ortodox, cum este cu putinta ce zici tu?

Un ateu care popularizeaza activ ideologia ateista nu poate face mai mult rau ortodoxiei decat un prozelit mormon. Ambii incearca sa castige oameni pentru ideologia lor. Acum, din punct de vedere ortodox, cine face asa ceva comite un pacat, pentru ca intoarce de la "dreapta credinta" "suflete nevinovate". Dar este pacatul sau. Eu nu pot sa cred ca cel ce se lasa dus catre ateism sau mormonism este neajutorat si fara vina si merita altii sa-i sara in aparare, luptand cu mormonii sau cu ateii pentru el. Vina ii apartine, slabiciunea, in caz ca exista, nu este ceva demn de aparat. Crestinii au o explicatie pentru asta: a cazut in pacat, nu a facut fata ispitei, s-a lasat dus de duhul rau. Iar daca crestinul nu lupta el insusi atat cat trebui impotriva ispitei, de ce sa i se ia apararea in grup? Ar trebui ca bisericile sa nu se mai ridice unele impotriva altora, sau impotriva secularistilor, ateilor agnosticilor s.a.m.d. Daca totusi o fac, atunci sa dea dovada de fair-play si sa ia si apararea celor care ajung in Iad, ca saracii n-au ajuns acolo pe cont propriu, au ajuns din gresala, ei ar fi vrut sa ajunga dar nu s-au putut opune.