Subiect: Prietenia
View Single Post
  #9  
Vechi 22.12.2008, 23:19:01
geo.nektarios's Avatar
geo.nektarios geo.nektarios is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.07.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.356
Implicit

[SIZE=3]Doi soti care se caatoresc isi au temelia LEGATURII lor in PRIETENIE!!! Daca nu au aceasta legatura Sfnta, NU se intemeiaza FAMILIA!!! NU se naste IUBIREA!!! Din PRIETENIE se naste IUBIREA si din IUBIRE se naste ASEMANAREA CU CREATORUL, DUMNEZEUL CEL IN TREIME SLAVIT SI INCHINAT!!! ca numai in Aceasta Sfanta si Dumnezeiasca UNIRE este IUBIREA DESAVARSITA!!! NU in 2, CI IN TREI!!! Ca in Familie: iubirea nu este deplina daca nu sunt si copiii!!![/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Iubirea existentă în cadrul Sfintei Treimi este completă fiindcă este trinitară. Fiind totală, ea este și absolută. O iubire perfectă nu poate exista între două persoane, oricât de generoasă ar fi, căci este o iubire centrată spre persoana celuilalt, de la care așteaptă să primească aceeași iubire-răspuns. “Neexcluderea din iubire a două persoane, iubirea pe care și una și cealaltă dintre acestea trebuie s-o arate deplin celei de a treia, cer ca iubirea care domnește între aceste persoane să fie totală, dăruire totală de sine. Aceasta este iubirea Celor Trei Persoane ale Prea Sfintei Treimi: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt.”[COLOR=#0000ff]4[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3]Duhul Sfânt reprezintă legătura, iubirea existentă între Tatăl și Fiul, nu este un sentiment sau un atribut. El este Persoană ca și celelalte Două, iubirea manifestându-se din fiecare Persoană în mod desăvârșit și total către celelalte Persoane, pentru că natura divină este simplă și necompusă și nu poate exista nici o distanță între Persoanele Sfintei Treimi. “În iubirea deplină, persoanele nu se dăruiesc și nu se acceptă numai reciproc, ci se și afirmă reciproc și personal, se pun în existență prin dăruire și primire. Iubirea divină este atot eficientă.”[COLOR=#0000ff]5[/COLOR] [/SIZE]
[SIZE=3]Fiind o dăruire de sine absolută, iubirea celor Trei Persoane se revarsă în mod voit și creator asupra făpturilor pe care a voit, din iubire, să le creeze. Natura este un dar al lui Dumnezeu, având un început bine stabilit în timp, fiind creată din nimic. Ea este astfel opera exclusivă a libertății și a iubirii lui Dumnezeu, fiind destinată unei existențe în plinătatea lui Dumnezeu. “Numai dacă lumea este din nimic prin voia lui Dumnezeu, ea poate fi ridicată la un plan de perfecțiune în Dumnezeu tot prin voia Lui atotputernică și prin iubirea Lui, după o anumită pregătire a ei pentru aceasta. Acest început al lumii și al omului și acest sfârșit care nu e un sfârșit total dovedesc amândouă iubirea lui Dumnezeu față de ei și le dă un sens.”[COLOR=#0000ff]6[/COLOR] Scopul existenței noastre devine astfel intrarea în comuniune cu Dumnezeu. [/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=2](fragment dintr-o lucrare de Seminar la Dogmatica "Lucrarea Sf.Duh in Sf.Taine")[/SIZE]

[SIZE=3][/SIZE][SIZE=3][COLOR=#0000ff]4[/COLOR][/SIZE][SIZE=3] [COLOR=black]Simeon[/COLOR][COLOR=black] Noul Teolog, în[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]Migne, P. G. 120, col. 507—9, apud. Pr. Ilie D. Moldovan, ,, [/COLOR][COLOR=black]Învățătura Despre Sfântul Duh și preocupările ecumeniste contemporane”,[/COLOR][COLOR=black] în ,, Mitropolia Ardealului”, nr. 7-8, 1973, [/COLOR], pag. 5-6[/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#0000ff]5[/COLOR][/SIZE][SIZE=3]Dumitru Stăniloae, Teologia Dogmatică Ortodoxă, vol. 1, E.I.B.M.B.O.R., București, 1996, pag. 204[/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=#0000ff]6[/COLOR][/SIZE][SIZE=3]Ibidem, pag. 226-227[/SIZE]
Reply With Quote