![]() |
DUBII!!! botezul in Catehismul Crestin Ortodox
Buna la toti, mi-au venit in minte cateva dubii despre botezul cu care am fost botezata de mica. Stiu ce zic protestantii despre botezul la adulti si voiam sa vad ce zice si Biserica Ortodoxa.
<<De la cel ce se boteaza, DACA ESTE IN VARSTA, se cere primirea dreptei credinte si pocainta de pacatele savarsite, care prin botez se iarta, dupa cum zice Sfanta Scriptura: ,,Pocaiti-va si sa se boteze fiecare din voi intru numele lui Iisus Hristos spre iertarea pacatelor"Fapt. Apostolilor 2, 38); ,,Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui" ('Marcu 16, 16). De aceea se rosteste la Botez Simbolul Credintei.>> Si despre copiii mici: <<La botezul copiilor, credinta se marturiseste de catre nas, care fagaduieste ca se va ingriji ca pruncul sa fie crescut in legea ortodoxa. De aceea, nas nu poate fi decat un crestin ortodox. Datoria de a creste pe copii in legea ortodoxa o au si parintii. Copiii trebuie sa fie botezati pentru ca au pacatul stramosesc, de care nu se pot curati decat prin botez.>> Intrebarea mea e daca nasul nu ar trebui sa zica Crezul modificat putin, adica: 1. "Finul (numele) crede intru unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul" ............................................... 10. "Finul (numele) Marturiseste un botez spre iertarea pacatelor. 11. Asteapta invierea mortilor. 12. Si viata veacului, ce va sa fie. Amin". Asa ar fi fost mai clar ca EU cred in Dumnezeu, ca EU vreau ca pacatele sa-mi fie iertate, ca Eu astept invierea mortilor si viata veacului. Nu, ce ziceti voi ? Puteti sa ma ajutati sa nu mai am aceste dubii? multumiri anticipate. |
Nu am inteles cine esti si ce doresti!
|
teama de a nu fi mantuita
Citat:
|
Nasul(a) s-a ocupat de tine si de educatia crestineasca a ta asa cum a promis in fata altarului?
Pe undeva mintuirea ta sta in miinile nasului, ca doar tu erai inconstienta de ce se petrecea in jurul tau si cu atit mai putin sa promiti ceva. |
Asemenea dubii nu vin de la Dumnezeu. Practic, dv învățați Biserica în ce fel ar trebui să boteze. Adică: mitropolitul, episcopii și preoții sunt cam boi, ia să le dau eu un pic de clasă. De tot nimicul este și o tradiție multi-multi seculară, încât stai și te întrebi: nu cumva sfinții din calendar sunt în iad, fiindcă botezul lor a fost invalid ?
Pentru ce Abraham și Sara să fi dorit ca primul lor copil să se nască pe genunchii Sarei, dacă nu cumva Ismail să fie crescut ca un adevărat copil al amândurora ? Vedem bine asemenea aspect și în instituția chezășiei, care a funcționat până nu de mult (apare pe larg descrisă în romanul "Mara"). Dar în formulele apusene, când preotul spune "EU te botez..." (Ego te baptisio) sau "EU te iert" (Ego te absolvo), înseamnă oare că preotul-ca-el-însuși face aceasta, și nu cumva acționează în numele Altcuiva ? De aceea vă zic: spuneți unor asemenea gânduri: "Vade retro, Satana !" |
Violeta, roaga-te mai mult si Dumnezeu nu te va lasa fara raspuns. Spune-I lui Dumnezeu : "Doamne, vreau sa fiu mantuita, dar am aceasta indoiala despre botez. Te rog sa-mi arati care e adevarul. El e credincios si iti va raspunde intr-un fel sau altul prin imprejurarile pe care le va ingadui in viata ta. Dumnezeu sa te binecuvinteze!
|
Citat:
draga violeta dubiile tale vin probabil din faptul ca nu ai toate detaliile inca. incerc sa-ti dau inca cateva pe care daca invatam si cum sa le punem cap la cap avem adevarul intreg. scriptura ne zice ca omul a fost creat dupa Chipul si Asemanarea lui Dumnezeu (retine:2 trasaturi), Chipul lui Dumnezeu in om inseamna libertatea si ratiunea iar Asemanarea cu Dumnezeu e un proces dinamic in desfasurare, de insusire a virtutilor dumnezeiesti: bunatatea, intelepciunea, iubirea si toate celelalte. doar ca prin pacatul originar, chipul lui Dumnezeu din om s-a stricat si nici la asemanare nu mai poate ajunge. a fost nevoie sa fie restaurat si asta a facut-o Hristos prin moartea si invierea Lui. Hristos a restaurat CHIPUL lui Dumnezeu din noi si l-a pus pe om din nou pe drumul care duce la ASEMANARE. si fiecare om in parte redobandeste acest chip prin botez. prin asta se sterge un pacat pe care chiar daca nu noi l-am savarsit, l-am mostenit datorita firii umane. de aceea se zice "de nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea intra in Imparatia cerurilor" . adica de nu va redobandi cineva chipul restaurat de Hristos, nu va intra in imparatia cerurilor. La botez, nasul marturiseste in numele copilului ca doreste sa-i fie restaurat CHIPUL stricat prin pacatul adamic. Dupa ce copilul se boteaza, pe masura ce creste si ajunge la varsta intelegerii credintei, poate incepe sa dobandeasca ASEMANAREA cu Dumnezeu. fiecare botezat e pus din nou pe drumul care duce la ASEMANAREA cu Dumnezeu . iar la asta se ajunga prin virtuti, prin propria lui vointa si straduinta. in concluzie, nu trebuie modificat nimic in Crez atunci cand il rosteste nasul. Deci, in ortodoxie se boteaza copiii mici, ca sa se restaureze CHIPUL iar cand fiecare va ajunge la varsta la care poate sa inteleaga credinta, sa aleaga singur si in cunostiinta de cauza cum va ajunge la ASEMANAREA cu Dumnezeu. daca se intampla sa moara mic fiind si e botezat, intra in imparatia cerurilor, dar daca un copil moare nebotezat, parintii i-au riscat mantuirea. Dumnezeu stie ce va fi cu ei. |
Botezul este cel care acorda nasterea din nou si iertarea pacatelor celui botezat.. Iar aceasta nastere din nou e nasterea din har.. La botez in fiecare crestin[ortodox] se sadeste harul Duhului Sfant.. Omul se naste a doua oara dupa har in Iisus Hristos, dezbracandu-se de omul cel vechi si imbracandu-se in omul cel nou.. Cum zice Scriptura: "Precum in Adam toti mor, asa si in Hristos vor fi facuti vii" si "Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat"... La botez se sterge pacatul stramosesc si pacatele personale..
"... from the instant we are baptized, grace is hidden in the depths of the intellect, concealing its presence even from the perception of the intellect itself. When someone begins, however, to love God with full resolve, then in a mysterious way, by means of intellectual perception, grace communicates something of its riches to the soul. Then, if he really wants to hold fast to this discovery, he joyfully starts longing to be rid of all his temporal goods, so as to acquire the field in which he has found the hidden treasure of life (cf. Mt. 13:44). This is because, when someone rids himself of all worldly riches, he discovers the place where the grace of God is hidden. For as the soul advances, divine grace more and more reveals itself to the intellect." http://www.pateric.ro/viata-si-scrie...h-al-foticeii/ http://www.pateric.ro/al-aceluiasi-r...eiescul-botez/ |
Citat:
|
Citat:
|
Cine va fi osandit?
Ma macina gandul de a nu fi mantuita, asa cum vedeti si din cealalta discutie a mea postata zilele trecute pe forum.
Asa a spus Domnul Isus Hristos in Evanghelia dupa Marcu capitolul 16/15,16 cand trimitea pe cei 11 ramasi cu el sa propovaduiasca Evanghelia: "15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. 16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi." Avand in vedere ca nasii care m-au botezat nu au ramas drept credinciosi,( el si-a gasit o amanta iar nasa s-a apucat de consumat alcool in exces) si nici nu m-au invatat nimic despre credinta pentru ca s-au destramat de noi toti, am o intrebare: Dupa cele ce spune Domnul Isus la cine se refera ca va fi osandit, la nasi care nu au crezut? Nu, nu cred, zice clar ca cel ce credea in Evanghelie in urma propovaduirii, urma sa se boteze, atunci cel ce nu credea nu se boteza si era osandit! Atunci cand m-au botezat...EU trebuia sa cred!! Ceva nu e clar. Ajutati-ma sa inteleg, vine asa: 1)credere>botezare>esti mantuit 2)NU crede>nu se boteaza>va fi osandit Cine va fi osandit?? Sau....nu tre sa inteleg asa ceea ce a zis Mantuitorul nostru? va multumesc anticipat pentru timpul acordat si pt raspunsurile voastre mult asteptate. Violeta |
Te-ai gandit sa vorbesti cu un preot despre problema asta?
Validitatea, ca sa folosim un termen mai legalist, a botezului nu depinde de credinta celui care il primeste, nici de a nasilor, ci de intentia celui care boteaza. Sa spunem ca intr-o situatie de urgenta esti intr-un loc pustiu, singura cu un copilas nebotezat, si esti intr-o situatie foarte primejdioasa, poti sa botezi tu copilul, fara nasi, fara lumanare, fara preot, fara crez, doar cu niste apa sau ceva care contine apa si prin rostirea cuvintelor care trebuie. In cazul asta copilul este perfect botezat, in cazul in care scapa cu viata, restul slujbei va fi facut la biserica, dar fara a re-boteza copilul. Important este ca tu sa crezi acum. Nasii isi vad de viata si pacatele lor, tu trebuie sa iti vezi de mantuirea ta. |
Botezul care l-ati primit este valid! Indoiala nu este de la Dumnezeu, ci de la diavol! Botezul este o Sfanta Taina care nu se repeta!
Repetarea lui in cadrul unei confesiuni presupune lepadarea de credinta si marturisirea care a fost facuta prin intermediul nasilor! Nu ati spus daca sunteti ortodoxa acum, sau poate mai sunteti dar va bate un gand... de vreme ce scrieti Iisus cu un singur I! Gandesc ca pana acum, daca sunteti ortodoxa, trebuia sa aveti un duhovnic! Lui trebuie sa ii cereti sfatul! Ati vorbit cu preotul duhovnic?! |
Citat:
iarta-ma te rog ca ti-am dat ieri un raspuns poate prea complicat. se pare ca nu ai inteles prea mult. nu-i nimic. dintre toti cei care traim pe pamant, inca nimeni nu e mantuit. Mantuirea e o treaba de lunga durata, tine toata viata, e ca o scara pe care ai de urcat. iar botezul e doar prima treapta. faptul ca esti botezata nu inseamna automat ca esti mantuita si ca nu mai trebuie sa faci nimic ca oricum ajungi in rai. nu, nicidecum. Hristos a zis " cel se va boteza si se va mantui" , adica celui ce se va boteza i se va sterge pacatul stramosesc si va primi harul care il va ajuta sa faca fapte bune, sa-si sporeasca credinta si asa se va mantui. chiar daca atunci cand ai fost botezata, nu aveai habar de credinta, asta nu inseamna ca botezul nu e valabil. e foarte valabil, in sensul ca ti s-a sters pacatul stramosesc. credinta e si un dar de la Dumnezeu dar si o alegere a ta personala. nu are importanta faptul ca nasul are anumite pacate. asta il afecteaza pe el. pe tine te afecteaza pacatele tale pe care le-ai facut dupa botez dupa ce ai crescut. acestea se sterg si se iarta prin Spovedanie - prin cainta si dezlegare de la Hristos. asta, bineinteles daca tu ai credinta. mantuirea ta depinde in primul rand de colaborarea ta personala cu Dumnezeu. ce tine de Dumnezeu, e ca si rezolvat, restul depinde de apropierea ta prin rugaciune de El si de faptele tale pana la sfarsitul vietii. incearca sa iei legatura cu un preot Doamne ajuta! |
Citat:
Si se scrie Iisus , nu isus. |
Citat:
Si evident, tu nu ai abc-ul ortodoxiei. NU CUMVA SA TE DUCI SA TE RE-BOTEZI!! ESTE PACAT DE MOARTE! Acesta este lucrul cel mai important de retinut! Si bunicii mei au fost pacaliti la batranete, s-au re-botezat intr-o secta. Din pacate nu a avut cine sa le dea sfatul cel bun. Intre timp m-am informat si este un pacat cumplit prin care pierzi mantuirea. Este lepadare de Biserica lui Hristos. Vorbeste cu un preot ortodox, iti va explica f frumos. Copiat din catehismul ortodox: Ce este Sfanta Taina a Botezului? Aceasta este Sfanta Taina prin care persoana care se boteaza se curata de toate pacatele, personale sau mostenite, si care, ca un copil nou-nascut al lui Dumnezeu, intra in Biserica lui Hristos. Care este cea mai importanta lucrare in aceasta Sfanta Taina? Intreita cufundare in apa in numele Sfintei Treimi: al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, cu rugaciunile corespunzatoare rostite de preoti. Dupa a carui porunca consideram ca botezul este necesar pentru fiecare membru al Bisericii? Potrivit poruncii lui Hristos: Intai, urmand propria Sa pilda; In al doilea rand, urmand povetele pe care El le-a dat ucenicilor Sai: "Drept aceea, mergand, invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh" (Matei XXVIII, 19). In al treilea rand, avand in vedere mustrarea Sa aspra: "De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in imparatia lui Dumnezeu" (Ioan III, 5). Ce semnificatie are intreita cufundare si scoatere din apa a persoanei care se boteaza? Intreita cufundare in apa semnifica moartea pacatelor impotriva Sfintei Treimi, iar intreita scoatere din apa inseamna viata in Sfanta Treime. Care sunt cele trei lucruri pe care preotul le cere de la persoana care se boteaza? Lepadarea de Satana, pocainta si dreapta marturisire de credinta (Simbolul Credintei). Cum sunt botezati copiii? Cine exprima lepadarea, pocainta si marturisirea de credinta in numele lor? Nasul, care este garant in acest caz. Ce indatoriri are nasul? Sa invete sau sa ajute copilul botezat in dobandirea tuturor adevarurilor crestine si la educatia acestuia. Ce fel de cinste se acorda nasului? Printre ortodocsi, nasului i se acorda o cinste insemnata, ca unui parinte duhovnicesc. De ce trebuie sa fie botezati copiii? In primul rand, de teama ca nu cumva copilul sa moara nebotezat si sa nu intre in familia crestina si astfel sa se numere la Judecata de Apoi cu paganii. In al doilea rand, pentru ca apostolii au botezat copii (Fapte X, 44; I Corinteni I, 16). In al treilea rand, Domnul Iisus a iubit foarte mult copiii. El a poruncit: "Lasati copiii sa vina la Mine" (Marcu X, 14). Cum sunt considerati parintii care din nechibzuinta lasa sa le moara copiii nebotezati? Ca ucigasi ai copiilor lor. Ce trebuie facut in situatia in care nu exista preot in apropiere, iar copilul este foarte bolnav? In aceasta situatie grava Biserica ingaduie oricarui crestin, barbat sau femeie, sa savarseasca Botezul in formula lui cea mai scurta - adica intreita cufundare a copilului in apa, rostind cuvintele: "Se boteaza robul lui Dumnezeu (N) in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh; Amin." Iar daca copilul supravietuieste, preotul va savarsi pana la capat slujba Botezului, si va savarsi Sfanta Taina a Mirungerii. |
Tot @ Violeta
Credere- botezare - mantuire este schema sectantilor.. (care se opun botezului copiilor). La ei nici un botez nu este valid! Deoarece: - s-au rupt de Biserica si Traditie - nu au CONTINUITATE APOSTOLICA (cauta si citeste despre aceasta) nu au Har. Nu oricine poate veni cu o trei cuvite si sa boteze pe altul!! Nicidecum. Trebuie sa ai Har de la Dumnezeu ca sa poti boteza. Botezul ortodox este o Sf. Taina, este lucrator. Asa se sterge pacatul stramosesc, asa intri in Biserica ortodoxa ca parte din ea (si slujitorii bisericii se roaga pt toti fii ei, deci si pt tine), asa primesti de la Hristos un inger pazitor (da, prin botez ortodox). La sectanti, botezul este un ritual lipsit de fundament. Nu te lasa inselata. La fel, pacatele se iarta prin pocainta urmata de spovedanie. Este alta Sf. Taina. Se sterg pacatele prin intermediul duhovnicului, care, din nou, are HAR (=putere dumnezeiasca) pt a da iertare de pacate. Ca daca eu te iert pe tine (nu am har) este egal cu zero, nu? S.a.m.d... Trebuie sa iei legatura cu un preot! Linkuri ajutatoare: Catehism: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...inta-ortodoxa/ http://www.crestinortodox.ro/carti-o...icii-ortodoxe/ Sf. Ioan Gura de Aur despre botez: http://www.crestinortodox.ro/botez/e...aur-69845.html Pentru cei veniti de la sectanti: http://ortho-logia.com/?page_id=53 (sper ca merge linkul acesta) |
@Violeta - botezul copiilor in decursul istoriei
Preluat de pe Crestin Ortodox:
In 253 un oarecare Fidus intreba pe Sfantul Ciprian, pe atunci episcop al Cartaginei, daca trebuia sa se astepte ziua a opta spre a fi administrat Botezul unui prunc. Insasi intrebarea dovedeste ca exista practica botezarii la opt zile. Ciprian merge insa mai departe si, prin hotararea celui de-al treilea sinod cartaginez, stabileste ca Botezul trebuie administrat imediat dupa nastere. Din sinod i se trimise lui Fidus o epistola continand informatii deosebit de interesante. " In ce priveste pe copii, precizeaza epistola, spuneai ca nu trebuie botezati in ziua doua sau a treia, ci ca ar trebui urmat exemplul legii vechi a circumciziunii si, in consecinta, noul nascut sa nu fie botezat si sfintit inainte de ziua opta. Sinodul nostru a hotarat in cu totul alt fel. Punctul tau de vedere n-a fost aprobat de nimeni si noi toti am fost de parere ca nu trebuie refuzate nici unui om venit pe lume indurarea si harul lui Dumnezeu. Atata cat depinde de noi, trebuie sa ne grijim a nu se pierde vreun suflet. Ce-i lipseste, in cele din urma, celui pe care l-au plasmuit mainile lui Dumnezeu din sanul maicii sale? Dupa noi, se pare ca cei care vin la existenta (se nasc), cresc inca in perioada cand se afla aici jos, in sanul maicii. In realitate ceea ce este facut de Dumnezeu e desavarsit, din pricina maiestatii si lucrarii dumnezeiesti a Creatorului. Pe scurt, orice prunc sau persoana mai in varsta sa primeasca la fel darul dumnezeiesc. E ceea ce dumnezeiasca Scriptura ne arata atunci cand ne infatiseaza pe Eliseu intins rugand pe Dumnezeu, deasupra copilului mort al vaduvei, cap langa cap, fata catre fata, astfel ca madularele profetului intinse deasupra copilului sa corespunda intocmai madularelor acestuia si picioarele unuia, picioarelor celuilalt. Daca se cerceteaza chestiunea dupa fire si dupa trupul omenesc, un copil nu poate avea aceeasi masura ca un adult; madulare mici nu se potrivesc exact unora mai mari. Dar ceea ce se exprima aici este egalitatea dumnezeiasca si duhovniceasca potrivit careia toti oamenii sunt de aceeasi masura si de aceeasi varsta; nu este cu putinta sa se stabileasca deosebiri de varsta si de crestere trupeasca decat in ceea ce-l priveste pe om, nu pe Dumnezeu : cu atat mai mult nu trebuie sa se spuna ca harul insusi, care este dat celor botezati, este mai mic sau mai mare, dupa varsta celor care il primesc. Nu! Duhul Sfant este dat in chip egal tuturor, nu dupa o masura proportionala, ci dupa o bunatate si bunavointa parinteasca. Caci Dumnezeu nu are preferinte dupa varsta si persoana, ci El este pentru toti, in imparatia harului ceresc, un tata care imparte egal". ................. "Cat despre aceea ca circumciziunea iudaica se facea in ziua opta, trebuie spus ca avem aici un simbol si un fel de prima schitare, o figura care trebuia sa se plineasca (desavarseasca) la venirea lui Hristos. Caci ziua opta, adica cea dintai dupa ziua sabatului, trebuia sa fie aceea in care Domnul urma sa invieze, sa ne acorde viata si sa ne dea circumciziunea duhovniceasca ; aceasta a opta zi, adica prima dupa a sabatului, ziua Domnului, a precedat ca o icoana preinchipuind viitorul. Aceasta icoana a incetat atunci cand adevarul a venit si ne-a fost data circumciziunea duhovniceasca. "De aceea, credem ca nu trebuie sa fie impiedicat cineva sa primeasca harul dupa legea care a fost randuita,- noi socotim ca circumciziunea duhovniceasca nu trebuie sa fie impiedicata de circumciziunea trupeasca, ci ca fiecare om trebuie admis la harul lui Hristos. Pe deasupra, daca omul, atunci cand e vorba sa primeasca harul, ar putea fi impiedicat de ceva, apoi in acest caz cei vizati nu sunt decat adultii si varstnicii, pasibili de restrictii din pricina unor greseli grave. Si in acest caz insa, cei mai mari vinovati, dupa ce au pacatuit greu impotriva lui Dumnezeu, venind la credinta, obtin iertarea greselilor lor; nimeni nu este lipsit de Botez si de har. Cu atat mai mult atunci nu trebuie sa fie lipsit un copil care, fiind nascut de putin timp, n-a savarsit nici o greseala ; el a dobandit doar la prima sa nastere, ca decurgand din Adam, pricina aducatoare de moarte a vechii molimi ; e cu atat mai lesne sa obtina iertarea pacatelor, cu cat pacatele care i se iarta nu sunt ale sale, ci ale altuia". Hotararea adoptata de sinodul cartaginez in frunte cu Sfantul Ciprian n-a facut decat sa "pastreze credinta statornica a Bisericii", precum observa Fericitul Augustin. Ulterior, un alt sinod tinut, in anul 418, de asemenea la Cartagina, a reluat problema botezului pruncilor si a condamnat pe cei ce ziceau ca pruncii n-au de ce sa fie botezati, intrucat sunt lipsiti de pacatul stramosesc si de orice pacate personale. Canonul 110 arata ca "...s-a hotarat sa fie anatema oricine tagaduieste sau zice ca pruncii nou-nascuti si copiii, fiind botezati din pantecele maicilor, nu se boteaza spre iertarea pacatelor si nici nu-si atrag ceva din pacatul stramosesc al lui Adam care ar trebui curatat prin baia renasterii, de unde urmeaza ca la acestia nu s-ar intelege forma Botezului spre iertarea pacatelor cea adevarata, ci cea mincinoasa... Decisi pruncii, care de la sine n-au putut savarsi nici unul din pacate, cu adevarat se boteaza spre iertarea pacatelor ca sa se curateasca intru dansii prin renastere, ceea ce si-au atras din nasterea cea dintai". Restul articolului: http://www.crestinortodox.ro/botez/b...lui-68854.html |
Citat:
Sunt bune raspunsurile de mai sus insa mult prea complicate, un pic cam sece si fara legatura directa cu ce intreaba Violeta. @Violeta Ai dreptate cind spui ca la momentul botezului trebuie sa fi credincios, si mai ales sa fii CONSTIENT de Taina care ti se aplica. Din moment ce acestea lipsesc pentru ca esti bebelus, nasii preaiau obligatia sa duca la bun sfirsit INTELEGEREA FENOMENULUI si constientizarea ta VIITOARE, cind vei realiza ce ti s-a intimplat, in conditiile in care vei deveni credincioasa...aici este problema! Nasii insa luind-o pe "ulei" cum se spune, nu ti-au mai oferit acest suport ESENTIAL pentru care AU PROMIS lui Dumnezeu sa-l implementeze intru mintuire. Botezul insa este facut, si ramine asa, Acum depinde de tine daca realizezi schimbarea fiintei tale in bine sau nu!..in vederea mintuirii |
numele Mantuitorului asa cum il chema mama Sa?
buna la toti, observ ca daca am gresit o data mi s-a reprosat de mai multe ori, asa ca m-am decis sa va intreb cine stie care este numele Mantuitorului nostru in original. Intenzionez sa-l folosesc in original deoarece ma aflu intr-o tara unde nici macar nu este cunoscut Domnul Hristos si cand scriu pe forum in alte tari se intampla ca am gresit in limba romana scriind cu un singur "I" Iisus. Cineva mi-a raspuns ca numele acesta cu un singur i inseamna "magar", am cerut explicatii dar nu mi-a mai raspuns. Normal, imi pare foarte rau ca am gresit daca e asa semnificatul numelui cu un singur i. Dar as vrea mult de tot sa-mi spuna cineva de unde a iesit traducerea "magar" a cuvantului "Isus"? L-a tradus din ce limba?? este prima data ca aud asa ceva. multumesc
|
Botezul este (prima) înviere din morți, naștere din nou in Hristos.
Citat:
Dumnezeu „nu este Dumnezeul morților, ci al viilor”[1], iar pe muntele Tabor, la Schimbarea la față a Domnului Iisus înaintea celor trei ucenici ai săi: Petru, Ioan si Iacov „Moise și Ilie s-au arătat lor, vorbind cu El”[2]. Deci, Moise cel ce murise se arata in trup celor vii, vorbind cu Mesia. Hristos Domnul afirmă fără echivoc: „Adevărat, adevărat zic vouă: Dacă cineva va păzi cuvântul Meu, nu va vedea moartea în veac”[3] pentru că „Eu sunt învierea și viața; cel ce crede în Mine, chiar dacă va muri, va trăi. Și oricine trăiește și crede în Mine nu va muri în veac.”[4] deoarece “Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață.”[5] Hristos Domnul întărește aceasta când spune celor 12 ucenici ai Săi ca la Judecata înfricoșătoare de la a doua venire a Sa, ei nu vor fi judecați, ba chiar vor fi judecători: “Adevărat zic vouă că voi cei ce Mi-ați urmat Mie, la înnoirea lumii, când Fiul Omului va ședea pe tronul slavei Sale, veți ședea și voi pe douăsprezece tronuri, judecând cele douăsprezece seminții ale lui Israel”[6] (caci „Celui ce biruiește îi voi da să șadă cu Mine pe scaunul Meu”[7]). Această (primă) înviere este deci Taina Sfântului Botez pentru că însuși Hristos Domnul Dumnezeul nostru spune: „De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.”[8] întrucât „celor câți L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut”[9]. Astfel, “îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat”[10], “deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; … vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Domnul nostru. … înfățișați-vă pe voi lui Dumnezeu, ca vii, sculați din morți”[11]. Sfântul Apostol Petru mărturisește: “Binecuvântat fie Dumnezeu și Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos, Care, după mare mila Sa, prin învierea lui Iisus Hristos din morți, ne-a născut din nou, spre nădejde vie”[12] prin “botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos”[13] Doar cei ce trăiesc in Domnul, adică fac voia Lui și nu sunt creștini (ortodocși) doar cu numele iar prin faptele lor tăgăduiesc pe Hristos, adică aceia care dacă au întinat pecetea Sfântului Botez prin păcate, se reîntorc la Domnul căindu-se pentru faptele lor urâte și mărturisindu-le în Taina Sfintei Spovedanii, primind de la Domnul iertarea păcatelor prin preotul duhovnic și apoi primind împăcarea și unirea reală (nu simbolică) cu Hristos în Taina Sfintei Împărtășanii, doar “ei au înviat și au împărățit cu Hristos mii de ani. Iar ceilalți morți nu înviază până ce nu se vor sfârși miile de ani. Aceasta este învierea cea dintâi. Fericit și sfânt este cel ce are parte de învierea cea dintâi. Peste aceștia moartea cea de a doua nu are putere”[14]. După cum mărturisește Sfântul Ioan Evanghelistul, a doua înviere este cea obștească, la care vor învia toți oamenii pentru a fi judecați potrivit faptelor săvârșite. Însuși Hristos Domnul Dumnezeul nostru vorbind în același context despre cele doua învieri (nașterea din nou prin Sfântul Botez și învierea obștească a morților), face foarte clar diferența între învierea celor ce sunt morți trupește și stau in morminte și învierea celor morți sufletește, adică a celora care nu trăiesc in Dumnezeu (nu săvârșesc voia Lui care este viața și iubirea), ci doar viețuiesc trupește în întunericul lumii acesteia, întrucât „omul, în cinste fiind, n-a priceput; alăturatu-s-a dobitoacelor celor fără de minte și s-a asemănat lor.”[15]. Prima înviere deci, se petrece „acum” adică intr-un prezent continuu în Sfânta Biserică unde Hristos cel viu lucrează: „Adevărat, adevărat zic vouă, că vine ceasul și acum este, când morții vor auzi glasul Fiului lui Dumnezeu și cei ce vor auzi vor învia.”[16] (Astfel, îndemnul adresat de Hristos Domnul tânărului „Lasă morții să-și îngroape morții lor, iar tu mergi de vestește împărăția lui Dumnezeu”[17], este elocvent în acest sens). Învierea a doua, adică învierea obștească (a morților din morminte), va avea loc la sfârșitul veacurilor, la a doua venire a Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos “Nu vă mirați de aceasta; căci vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui, Și vor ieși, cei ce au făcut cele bune spre învierea vieții și cei ce au făcut cele rele spre învierea osândirii. ”[18] [1] Matei 22,32; Marcu 12,27; Luca 20,38; [2] Matei 17,3; Luca 9,30; Marcu 9,4; [3] Ioan 8,51. [4] Ioan 11,25-26. [5] Ioan 5,24. [6] Matei 19,28; Luca 22,30. [7] Apocalipsa 3,21 [8] Ioan 3,5. [9] Ioan 1,12-13. [10] Coloseni 2,12. [11] Romani 6,4-13. [12] I Petru 1,3. [13] I Petru 3,21. [14] Apocalipsa 20,4-6. [15] Psalmul 48, 12. [16] Ioan 5,25. [17] Luca 9,30. [18] Ioan 5,28-29. |
etimologia cuvantului CRESTIN
buna, multumesc pt timpul acordat de a-mi scrie.
Vrei sa-mi spui de ce ai scris asa: "Doar cei ce trăiesc in Domnul, adică fac voia Lui și nu sunt creștini (ortodocși) doar cu numele "? stim sigur ca "crestin" nu inseamna ortodox. Deriva din latina "christianus" si inseamna "cel ce traieste dupa principiile lui Cristo (Hristos)". Deci crestini sunt toti aceia care incearca sa traiasca dupa voia Mantuitorului, ortodocsii, catolicii, evanghelistii, penticostalii, baptistii, adventistii...etc si nu aceia careZIC ca sunt crestini dar nu pun in practica crestinismul care provine de la Hristos. |
Citat:
Este vai de cei ce se numesc pe sine ortodocsi crestini si traiesc in pacate (nu in sensul ca pacatuiesc, caci nu este om fara de pacat, ci in sensul ca nu doresc sa se lepede de pacate). Inima ortodoxiei este Sfanta Impartasanie! |
Inima credintei Ortodoxe este Sfanta Impartasanie, unirea reala cu Hristos si nu sim
Inima credintei Ortodoxe este Sfanta Impartasanie, unirea reala cu Hristos si nu simbolica.
Sfintele daruri (painea si vinul) sunt transformate de Sfantul Duh (la Sfanta Liturghie) in adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos (care este evident indumnezeit si vesnic si datator de viata). "De nu veti manca trupul Fiului Omnului si nu veti bea sangele lui nu veti avea viata in voi" Ioan 6 "In ziua aceea veti cunoaste ca Eu sunt intru Tatal Meu, Eu in voi si voi in Mine" Ioan 14 "Și începând de la Moise și de la toți proorocii, le-a tâlcuit lor, din toate Scripturile cele despre El. ... Si, când a stat împreună cu ei la masă, luând El pâinea, a binecuvântat și, frângând, le-a dat lor. Și s-au deschis ochii lor și L-au cunoscut; și El s-a făcut nevăzut de ei. Și au zis unul către altul: Oare, nu ardea în noi inima noastră, când ne vorbea pe cale și când ne tâlcuia Scripturile? " Luca 24, 27-32 Sf. Ioan Damaschin – Dogmatica, cartea a-IV-a, cap 13: „Cum îmi va fi mie aceasta, zice Sfânta Fecioară, pentru că eu nu cunosc bărbat”( Luca I, 34). Iar arhanghelul Gavriil îi răspunde: „Duhul cel Sfânt se va pogorî peste tine și puterea celui prea înalt te va umbri”( Luca I, 35). Și acum mă întrebi cum pâinea se face trupul lui Hristos și vinul și apa sângele lui Hristos? Ți-o voi spune eu. Sfântul Duh se coboară peste ele și face pe acelea ce sunt mai presus de cuvânt și de cuget. ... Pâinea și vinul sunt în chip real trupul unit cu Dumnezeirea; ele sunt trupul luat din Sfânta Fecioară. Asta nu înseamnă că se pogoară din cer trupul care a fost înălțat, ci că însăși pâinea și vinul se prefac în trupul și sângele Domnului. ... Pâinea și vinul nu sunt tipul (simbolul) trupului și sângelui lui Hristos — departe acest gând! — ci însuși trupul îndumnezeit al Domnului, însuși Domnul când a spus: „Acesta este trupul Meu”( Matei XXVI. 26; Marcu XIV, 22; Luca XXII, 19; l Corinteni XI, 24), n-a spus: „acesta este tipul trupului Meu", ci a spus: „Acesta este trupul Meu"; și n-a spus: „Acesta este tipul sângelui Meu", ci: „acesta este sângele Meu”( Matei, XXVI 28; Marcu XIV, 24; Luca XXII, 22). Și înainte de aceasta, a spus iudeilor: „Dacă nu mâncați trupul Fiului omului și nu beți sângele Lui, nu aveți viață întru voi”( Ioan VI, 53). „Căci trupul Meu este mâncare adevărată și sângele Meu băutură adevărată”( Ioan VI, 55). Și iarăși: „Cel care mă mănâncă va trăi” (Ioan VI, 57). " |
Adevarat
Imi place cum gandesti Eugen7.
Eu as zice "este vai de cei ce se numesc pe sine CRESTINI si traiesc in pacate (nu in sensul ca pacatuiesc, caci nu este om fara de pacat, ci in sensul ca nu doresc sa abandoneze pacatele)." Asta insemna sa ceri in rugaciunea Tatal Nostru: "vie imparatia ta", ca iti plac directivele care Hristos ti le-a lasat scrise in Cartea Cartilor, ca incerci sa traiesti dupa ele si ca astepti cu nerabdare sa vina Imparatia Sa. p.s. gasesc foarte interesant http://cosmogonie.110mb.com/ |
Citat:
Ceilati crestini (care considera ca Sfanta Impartasanie este doar un simbol si nu este reala) vor fi judecati (doar) dupa lege. Este o discutie mai "delicata" de aceea aici pe forum nu ne permite nici timpul nici spatiul sa o purtam. In concluzie retinem ca ortodoxia are TOTUL, iar asta nu inseamna ca toti cei care se numesc pe sine ortodocsi dar nu traiesc ortodoxia (adica nu se vede in faptele lor ortodoxia) sunt mantuiti... "Și pentru ce Mă chemați: Doamne, Doamne, și nu faceți ce vă spun? " Luca 6,46 ci "fericiți sunt cei ce ascultă cuvântul lui Dumnezeu și-l păzesc. " Luca11,28 caci "De nu veti manca trupul Fiului Omnului si nu veti bea sangele lui nu veti avea viata in voi" Ioan 6 "In ziua aceea veti cunoaste ca Eu sunt intru Tatal Meu, Eu in voi si voi in Mine" Ioan 14 |
Citat:
Suntem facuti dupa modelul lui Dumnezeu dar asta nu inseamna ca El gandeste la fel de pamanteste ca noi. P.S. Probabil ai primit deja lamuri mai bune de la ceilalti colegi de forum. Imi cer scuze, nu am citit toate raspunsurile. |
Iisus a spus ..mai am multe sa va spun, dar voi nu puteti purta..Mangaietorul cind va veni va va spune toate si va va calauzi in tot adevarul, ..si apoi a mai spus si despre acel "alt Mangaietor care va sta cu voi, in voi, in vecie, dar lumea nu il primeste fiindca nu il vede si nu il cunoaste."
Asadar avem trei promsiuni in una , dupa care mai apoi adauga :"Cind se vor intimpla acestea sa credeti." Trei promisiuni: -una in legatura cu calauzirea pe mai departe in toate lucrurile si despre care vorbeste apoi si apocalipsa, -a doua: venirea Duhului Sfant ca parinte pe pamant (nu doar ca pogorarea, revelatiile, aparitiile) - nu vom mai fi orfani (de mama). -a treia: duhul sfant interior primit in urma botezului cu duh, evident in cunostinta de cauza, asumat si explicat fiindca se adreseaza celor care au respectat legea si poruncile. Poti cere linistita inca odata botezul lui Dumnezeu, nu cred ca se va supara, dimpotriva. Poti cere si darul deosebirii adevarului si duhurilor, cu palmele deschise ridicate usor. Posibil sa simti ceva ,sa fii atenta in crestet. Daca va puneti intrebarea :-ce se intampla cu copiii care mor totusi nebotezati din motive care nu tin de credinta (morti la nastere, accidente razboi, etc) atunci probabil ca raspunsul corect este cel care deriva din versetul apocalispei care spune ca "cei nedesavarsiti care mor in Domnul vor veni peste miile de ani". Unde vor veni asa nedesavarsiti? De ce nu pot ei mosteni pamantul si calauzirea impreuna cu ceilalti? De ce tocmai peste miile de ani? Tocmai cind incep vremurile de fericire promise ei sa stea atatea mii de ani deoparte...? In VT scrie ca "Mesia si Mangaietorul vor veni de doua ori pe pamant". De ce trebuia Iisus sa mai promita inca odata duhul sfant interior cind ar fi trebuit sa fie de la sine inteles? oare lumea il cunoaste suficient ca sa il poata primi ..si harismele alaturi de tainele aferente odata cu el? Ce era atat de greu de crezut? Fiindca este vorba de deschiderea harului (la rusalii), inchiderea harului si apoi deschiderea harului pe vecie in veacul (secolul) Judecatii. Si fiindca este vorba de hula, lupi, cuci, "Nu te cunosc!",orbi, incercarea credintei mai de temut decat orice pacat, indelunga lucrare de inselare -tocmai spre a ne indrepta spre hula la momentul potrivit simplu si fara nici un fel de cip..etc. Fiindca Noul Ierusalim (casa lui Dumnezeu cu tot cu Dumnezeu) se afla aici pe pamant iar in el se afla scaunul de domnie al lui Dumnezeu si al Mielului din care izvoraste apa vietii. Apocalipsa prin harul lui Iisus spune ca la un moment dat in curtea interioara se afla nu doar ceata celor 144000 asa cum era vazuta anterior la picioarele acelui Cineva cu fata bruna de pe tronul acoperit de curcubeu (la care sa mergem atunci cind il vom vedea) - ci se afla alaturi toti credinciosii nazuitorii indreptatiti din toate semintiile. Curtea exterioara va fi calcata in picioare 42 de luni care pot fi anii de la inceputurile cetei mireasa pina la legarea completa a raului odata cu sfarsitul Judecatii. Unde este acum Duhul si mireasa care vor striga:Vino! si cel ce aude sa cheme la randu-i ..? Ce este carticica "ingerului" imens care are un curcubeu imparatesc deasupra capului? De ce ne va veni greu sa o asimilam? Mihai |
Uite, de-aia ar trebui ca acest forum sa fie al ortodocsilor!
Citat:
Cum adica sa ceara din nou botezul? Daca nu a trait crestineste, al doilea botez este cel al lacrimilor sau al pocaintei! (spovedania se numeste al doilea botez). Degeaba scrii Iisus cu doi I.. nu esti ortodox. (ma ingrozesc sa citesc la ce se ajunge cand interpreteaza omul Scriptura dupa mintea lui cea de noroi ! Cum adica sa ceara darul deosebirii duhurilor? Cititi si voi cati au ajuns la asa ceva si dupa cate nevointe! La Dumnezeu nu te duci ca si cu punga la supermarket sa iei aia si ailalta. Ci te smeresti si-ti plangi pacatele si Dumnezeu iti dau dupa mila si voia Lui! Obraznicia alunga Harul!) |
Un bob de credinta ..cere si tu ..ce vei cere in numele iertarii vei primi .
|
Citat:
Nasi eu cerd ca sInt jumatate de parinti asa se spune in popor dar aint si martori ca un om a fost botezat , cununat si pornit pe calea urmari poruncilor lui Hristos si pe drumul de a redeveni la starea cea din-tIi adica la omul cel fara de pacat cum a fost creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu . credinta tare si dreapta te poate mintui bineInteles cu cele mai Inainte cu botezul pocaintei lui Hristos pt ca tot cl ce crede in el va fi viu si nu va fi mort pentru ca si el a inviat di mormint amin amin amin . +++ +++ +++ +++ |
Pocainta cui?
"credinta tare si dreapta te poate mintui bineInteles cu cele mai Inainte cu botezul pocaintei lui Hristos pt ca tot cl ce crede in el va fi viu si nu va fi mort pentru ca si el a inviat di mormint amin"
multumesc ioan strainul pt raspunsul tau, ma bucura mult ca toti cei ce cred in Hristos vor trai vesnic ca EL. Da e ceva ce nu inteleg, cand scrii "botezul pocaintei" la a cui pocainta te refereai? Al lui Hristos nu poate fi pt ca EL e singurul fara pacat deci nu avea de ce se cai (pocai)! Al meu? botezul pocaintei mele? dar eu nu m-am pocait cand m-am botezat pt ca eram mica, nu intelegeam. Te rog sa fii bun si sa-mi raspunzi. multumesc, Violeta |
Citat:
In Biserica Ortodoxa in care spui ca esti botezata, pocainta are loc in cadrul Sfintei Taine a Spovedaniei! Marturisesti preotului duhovnic (iti faci neaparat unul!) toate pacatele tale, te pocaiesti (iti pare rau ca le-ai facut), promiti ca nu le mai faci, primesti un canon si acesta, preotul, are harul de la Hristos sa te dezlege de pacatele marturisite. http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...povedaniei.htm |
Citat:
Si nu depinde nici de un sir nesfarsit de argumente pro si contra botezului ortodox, ci de pocainta, smerenia si faptele tale. Apropo, daca nu e bun botezul ortodox, unde ar trebui sa ma indrept, dupa tine? Care botez e bun? Cel adventist, penticostal, baptist, martorii lui Iehova, protestant? Asa, pentru mine... un secret... Pt ca fiecare sustine ca e bun numai al lui, deci celelalte sunt infirmate de toti ceilalti. Asta ma incurca... Chiar as vrea sa ma luminezi care e bun si , mai ales, de ce celelalte nu sunt bune. Pana ma luminezi, raman cu botezul asta ortodox... |
Citat:
|
ce inseamna ca cel botezat se afla intr-o moarte sufleteasca?
Citat:
ce inseamna ca cel botezat se afla intr-o moarte sufleteasca? |
Citat:
Nimeni nu se poate mântui decât cu ajutorul Harului (=Grației) lui Dumnezeu. După Căderea protopăriților noștri, ei ai pierdut acest Har. Printr-un mecanism pe care nu îl putem înțelege (este mister) efectul acestui păcat se transmite tuturor urmașilor lor. Toți descendenții lui Adam ar urma să fie damnați prin căderea lor, așa cum ar fi urmat să fie mutați cu trupul la Cer dacă ei nu ar fi căzut. Prin urmare, destinația "by default" a tuturor celor care se nasc este iadul. Prin Botez se dobândește Harul, fără de care mântuirea nu este cu putință. Din acel moment, destinația "by default" devine raiul. Sunt mântuiți cei care mor în stare de Har. Acesta este principalul efect al Sf Botez: restaurarea Harului Sfințitor. Iată și fraza din Catehismul Ortodox care exprimă, pe scurt, toate aceste lucruri: Prin Botez, spalandu-ni-se pacatele, ne facem astfel partasi mortii si invierii lui Hristos, intram intr-o viata noua, suntem morti pentru pacat si viem pentru Dumnezeu Sursa: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism17.html |
Pot sa raman fara gratie (har)?
"Prin Botez se dobândește Harul, fără de care mântuirea nu este cu putință. Din acel moment, destinația "by default" devine raiul. Sunt mântuiți cei care mor în stare de Har."
In ce situatie Dumnezeu isi poate retrage de la mine harul sau? Multumesc |
Citat:
Faptul ca ne simtim parasiti de Dumnezeu nu este semnul ca Dumnezeu isi retrage harul. Exista in spiritualitatea rasariteana expresia "cadere din har". Ea exprima tocmai faptul ca omul actioneaza, nu Dumnezeu. Omul este cel care nu mai simte tainic prezenta harului dumnezeiesc si nu mai conlucreaza cu acesta. Relatia omului cu Dumnezeu poate fi afectata numai de pacat. Pacatuind, omul insusi ii intoarce spatele in mod liber lui Dumnezeu, se inchide relatiei cu El. Moartea nu trebuie sa ne gaseasca in pacat, adica in starea de ignorare a harului lui Dumnezeu. |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:28:12. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.