Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Despre Sfanta Scriptura (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5014)
-   -   Ziua Odihnei (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=9325)

angel4ver 30.04.2010 20:16:18

Ziua Odihnei
 
M-am uitat prin astea 4 pagini si nu am vazut un topic asemanator. Daca mai exista prin alta sectiune un astfel de topic, imi cer scuze in fata tuturor si rog un administrator/moderator sa-mi mute/stearga topicul. Multumesc.

Eu am o nelamurire. Recunosc, nu am citit Biblia, dar intentionez sa o fac. Insa, stiu ca pentru asta, imi trebuie rabdare, calm, fara muzica, fara deranj si sa fiu atenta numai pe ceea ce citesc. Oricum, am de gand sa ma apuc cat de curand, pentru ca nu se mai poate asa.
Vreau sa stiu si eu care este ziua odihnei. Eu de mica stiu, invatat de mama si mergand la biserica ca duminica este ziua a7a, ziua in care Dumnezeu S-a Odihnit(daca spun corect). Eh, am auzit pareri impartite (mai mult de la celelalte religii/culte/secte, luati-o cum doriti). Ca de fapt ziua odihnei este sambata (care se numeste Sabatul la ei) si cine mi-a spus a venit cu argument logic :| si avea dreptate :| dar eu iarasi am o nelamurire: scrie undeva in Biblie exact ca sambata/duminica este ziua odihnei? Eu stiam (si am citit inceputul, Geneza, dar prin liceu si nu am inteles prea bine ca nu eram asa interesata) ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile, iar in a7a zi s-a odihnit.
V-as fi recunoscatoare daca m-ati putea lamuri si pe mine. Cand voi incepe sa citesc Biblia, sa o inteleg cum trebuie, ma voi lamuri si eu cu cateva lucruri.
Multumesc din suflet!

glykys 30.04.2010 20:30:21

Angel, sambata este ziua odihnei pentru evrei. Lor le-a dat-o Dumnezeu pentru ca in ziua aceea i-a scos Moise din robia egiptenilor. Ei o mai serbeaza si acum, au alta lege. Mai inainte de acest eveniment, nu serba nimeni nici o zi a odihnei.
Noi, crestinii (ortodocsi si catolici) avem alta lege, noi serbam Duminica, ziua Domnului. Cuvantul romanesc duminica vine din latinescul dominica, care inseamna "a Domnului", deci ziua Domnului, tot asa cum cuvantul grecesc pentru duminica, kiriaki, semnifica exact acelasi lucru - ziua Domnului. De ce e duminica ziua Domnului? Simplu, pentru ca duminica a inviat. Cinstind duminica, noi cinstim Invierea Sa cea de a treia zi, nu alte bazaconii. Evreii sa isi serbeze iesirea lor din Egipt, asa cum le-a poruncit atunci Dumnezeu, noi, crestinii (ortodocsi si catolici) sa cinstim Sfanta Inviere! Duminica este pentru mers la biserica, citit lecturi duhovnicesti...

Iar despre protestanti si altii de acest fel, iti recomand primele pagini din cartea parintelui Cleopa, Calauza in credinta ortodoxa! Incepand de la pagina 10 expune si demonteaza cu argumente riguroase credinta gresita a acestora!
http://www.cartidownload.ro/Religie/...dinta_ortodoxa

Si neaparat sa citesti Biblia! o Biblie buna, ortodoxa, nu sectara! http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare.phpDoamne ajuta!

vasalie 30.04.2010 20:52:48

Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241386)
Vreau sa stiu si eu care este ziua odihnei.

Ziua odihnei este singura zi din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului. Iata ce spune "Catehismul ortodox" referitor la respectarea unei din cel 10 Porunci Dumnezeiesti:

Copiez:

126. Care este porunca a patra?
Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


Dau si link-ul de referinta: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html

Mai ramane sa afli care este ziua a saptea. In mod corect (conform Sfintei Scripturi) in credinta ortodoxa, ziua a saptea este sambata (duminica este ziua intaia). Acest lucru reiese si din "Catehismul ortodox":

286. Pentru ce serbam Duminica?
Serbam Duminica, pentru ca:
a) E ziua cea dintai a creatiunii;
b) E ziua in care a inviat Domnul ("prima a sambetelor", adica "ziua intai a saptamanii"; Matei 28, 1-7 si Marcu 16, 2);


Link-ul:http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism27.html

In consecinta, este o porunca de la Dumnezeu sa pazim, ca zi de odihna inchinata Domnului, .

Pazirea zilei intaia a saptamanii (duminica) ca zi de sarbatoare (prima zi a creatiunii, ziua in care a Inviat Domnul, etc), nu trebuie sa desfiinteze porunca lui Dumnezeu.

vasalie 30.04.2010 21:02:53

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
Angel, sambata este ziua odihnei pentru evrei. Lor le-a dat-o Dumnezeu pentru ca in ziua aceea i-a scos Moise din robia egiptenilor.

Nu cunosti poruncile lui Dumnezeu si, in acelasi timp, contrazici invatatura ortodoxa.

Cele 10 Porunci Dumnezeiesti (inclusiv porunca a patra - referitoare la ziua de odihna) raman valabile pentru toata omenirea:

Au ramas insa poruncile morale, care formeaza partea cea mai insemnata a legii Vechiului Testament. Acestea au fost descoperite de Dumnezeu treptat, prin diferiti alesi ai Lui si indeosebi prin poruncile date lui Moise. De aceea, legea morala a Vechiului Testament se mai numeste si legea mozaica. Legea aceasta este cuprinsa pe scurt in cele 10 porunci dumnezeiesti - Decalogul - descoperite de Dumnezeu lui Moise, pe muntele Sinai (Iesire 20).
Poruncile au fost scrise de insusi Dumnezeu, pe doua table de piatra. Prima tabla cuprinde cele dintai patru porunci, despre datoriile catre Dumnezeu, iar a doua tabla cuprinde celelalte sase porunci, despre datoriile fata de aproapele.


Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?
Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci.
(Catehismul ortodox - din cap. "Legea Morala") Vezi si link-ul pentru aprofundare:http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism30.html


Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
Si neaparat sa citesti Biblia! o Biblie buna, ortodoxa, nu sectara! http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare.phpDoamne ajuta!

Biblii sectare nu exista in Romania (sau nu stiu eu - stiu ca doar martorii lui Iehova au o traducere proprie). Sunt folosite Biblii ortodoxe. Traducerile ortodoxe sunt bune (in afara de cea a lui Bartolomeu Anania, care contine unele falsuri grosolane).

vasalie 30.04.2010 21:27:56

Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241386)
M-am uitat prin astea 4 pagini si nu am vazut un topic asemanator. Daca mai exista prin alta sectiune un astfel de topic, imi cer scuze in fata tuturor si rog un administrator/moderator sa-mi mute/stearga topicul. Multumesc.

Exista in alta sectiune ("secte si culte") cateva topicuri despre ziua de odihna:

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=6243

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=8583

http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=4265

gabriela8 30.04.2010 21:47:01

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241396)
Ziua odihnei este singura zi din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului. Iata ce spune "Catehismul ortodox" referitor la respectarea unei din cel 10 Porunci Dumnezeiesti:

Copiez:

126. Care este porunca a patra?
Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


Dau si link-ul de referinta: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html

Mai ramane sa afli care este ziua a saptea. In mod corect (conform Sfintei Scripturi) in credinta ortodoxa, ziua a saptea este sambata (duminica este ziua intaia). Acest lucru reiese si din "Catehismul ortodox":

286. Pentru ce serbam Duminica?
Serbam Duminica, pentru ca:
a) E ziua cea dintai a creatiunii;
b) E ziua in care a inviat Domnul ("prima a sambetelor", adica "ziua intai a saptamanii"; Matei 28, 1-7 si Marcu 16, 2);


Link-ul:http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism27.html

In consecinta, este o porunca de la Dumnezeu sa pazim, ca zi de odihna inchinata Domnului, .

Pazirea zilei intaia a saptamanii (duminica) ca zi de sarbatoare (prima zi a creatiunii, ziua in care a Inviat Domnul, etc), nu trebuie sa desfiinteze porunca lui Dumnezeu.


Nu desfiinteaza nimeni porunca lui Dumnezeu. Ziua sambetei a ramas ca zi de odihna pentru cei adormiti iar Duminica este Ziua Invierii Domnului, Ziua Pogorarii Sfantului Duh si prima zi Creatiei. Deci in fiecare zi de Duminica cinstim Sfanta Treime! Nimeni nu contesta Decalogul dar din moment ce suntem crestini se cuvine a pastra Legea Noua care este completarea Legii Vechi!

glykys 30.04.2010 21:47:48

Mare ti-e gradina, Doamne!
 
Au venit sectantii sa ne invete pe noi ortodoxia! :))))
Pai de ce nu ati ramas voi in sanul Bisericii din care dati aceste linkuri, si le coaseti frumos cu ata alba, ca sa zapaciti crestinii? Daca asa zice Biserica noastra, cum ziceti voi, ca sambata e ziua odihnei, de ce v-ati lepadat de ea?!!

almaris 30.04.2010 22:39:04

Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241386)
Vreau sa stiu si eu care este ziua odihnei.

Odihna in ce sens? Zi de ohihna absoluta, de repaus total nu exista.
Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241386)
Eu de mica stiu, invatat de mama si mergand la biserica ca duminica este ziua a7a

Nu, duminica e ziua intai a saptamanii, confuzia inca persista din pacate.
[quote=angel4ver;241386]pareri impartite, ca de fapt ziua odihnei este sambata; scrie undeva in Biblie exact ca sambata/duminica este ziua odihnei?Nu prea ai ce parere sa ai aici, ziua a saptea e ziua saptea si cea dintai e cea dintai, nu se pot inversa.
Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241386)
V-as fi recunoscatoare daca m-ati putea lamuri si pe mine.

Cauta, vezi, lamureste-te tu si apoi mai vino sa auzi si alte opinii.

almaris 30.04.2010 22:45:25

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
evreii au alta lege.

In ce consta legea asta a lor?
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
Noi, crestinii (ortodocsi si catolici) avem alta lege

In ce consta legea "crestinilor" ortodocsi si catolici?
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
Iar despre protestanti si altii de acest fel, iti recomand primele pagini din cartea parintelui Cleopa, Calauza in credinta ortodoxa! Incepand de la pagina 10 expune si demonteaza cu argumente riguroase credinta gresita a acestora!

La asa argumente puerile cu care vii mai ai tupeu sa arati cu degetul pe neoprotestanti? Apropo, astia de ce nu sunt crestini? Ce inseamna crestin dupa mintea ta?
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241390)
Si neaparat sa citesti Biblia! o Biblie buna, ortodoxa, nu sectara!

Da sigur, pentru cateva cuvinte amarate care nu corespund n-i se duce teologia de rapa. Inapoiata viziune fratioare.

almaris 30.04.2010 22:47:41

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241399)
Nu cunosti poruncile lui Dumnezeu si, in acelasi timp, contrazici invatatura ortodoxa.

Invatatura e buna intr-adevar, practica e mai rea, dar oriunde, nu numai la ei. Ai stabilit ziua de odihna. Si? Ce facem, cum ne odihnim, ca nu e vorba de stat cu burta la soare.

almaris 30.04.2010 22:50:53

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241414)
suntem crestini se cuvine a pastra Legea Noua care este completarea Legii Vechi!

Legea e una, numitorul comun este acelasi, anume ca noi oamenii o calcam in continuare, fie veche fie noua, alta lege ne mai trebuia ca pe aia veche am implinit-o ce nu s-a pomenit.

almaris 30.04.2010 22:52:07

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241415)
Au venit sectantii sa ne invete pe noi ortodoxia! :))))

Adevarul e ca va invata pe unii, care habar nu aveti pe ce lume traiti. Sau induceti pe altii in eroare cu buna stiinta.

glykys 30.04.2010 23:18:36

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 241455)
Adevarul e ca va invata pe unii, care habar nu aveti pe ce lume traiti. Sau induceti pe altii in eroare cu buna stiinta.


Ia uite cum au sarit toti in haita, sa isi aprere prostelile! Prin aste vorbe se adeveresc si mai tare spusele parintelui Cleopa, Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca langa sfintii lui, care a aratat clar cine va inspira pe voi! vezi ca ma rog diseara la bunul si curajosul parinte!
Noi, crestinii, urmam Adevarul, asa cum ne-a fost transmis de catre Hristos prin generatiile intregi de Sfinti Parinti, voi urmati minciuni nascocite acum vreo 2 secole!
Ce sa spun, s-au nascut de 200 de ani si ne invata pe noi ortodoxie! Dar asa am ajuns, din cauza necredintei noastre! Rusine sa ne fie, ca nu ne cunoastem religia, nu mergem la biserica, nu citim carti duhovnicesti si ajungem in mainile unui sectant bun de gura! Fereasca Dumnezeu!

Ia uite, vorbiti despre teologie... cine a facut, mai,teologie? Ellen White a voastra? predicatorii vostri? Nu, domnule, Sfintii Parinti pe care voi ii negati, ciobanul asta de la munte, pustnicul de la oi, Ilie Cleopa, el a facut teologie, dar va e rusine,pentru ca au condamnat mereu invataturile gresite,au adus oamenii la adevarata credinta!

almaris 30.04.2010 23:52:21

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
vezi ca ma rog diseara la bunul si curajosul parinte!

Nu vreau sa te descurajez dar te rogi degeaba. Lasa-l pe parinte asa cum a adormit in bratele lui Dumnezeu si nu-l mai deranja.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
Noi, crestinii, urmam Adevarul, asa cum ne-a fost transmis de catre Hristos prin generatiile intregi de Sfinti Parinti, voi urmati minciuni nascocite acum vreo 2 secole!

Nu stiu daca iti dai seama dar minti, daca ai urma adevarul, nu faceai afirmatia de mai sus, ca te rogi unui om care a murit. Cum o dai, tot nu iese.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
Ce sa spun, s-au nascut de 200 de ani si ne invata pe noi ortodoxie! Dar asa am ajuns, din cauza necredintei noastre! Rusine sa ne fie, ca nu ne cunoastem religia, nu mergem la biserica, nu citim carti duhovnicesti si ajungem in mainile unui sectant bun de gura! Fereasca Dumnezeu!

Nu te invata nimeni nimic, ramai cu ale tale, eu cu ale mele, dialogam, nu se intampla nimic, chiar daca pe un ton mai necrestin.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
Ia uite, vorbiti despre teologie... cine a facut, mai, teologie? Ellen White a voastra?

Nu ma lovi la Ellen White ca ma doare. Eu n-am citit-o dar am vazut citate pe ici pe colo, nu stiu daca erau alese, dar nu batea campii.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
Nu, domnule, Sfintii Parinti pe care voi ii negati, ciobanul asta de la munte, pustnicul de la oi, Ilie Cleopa, el a facut teologie

Sfintii Parinti sunt oameni care pot gresi, nu iau tot de bun ce zic, mai trec si prin filtru propriu, acestia au trait intr-o anumita perioada, nu tot ce spun dansii mai este valabil.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241465)
dar va e rusine, pentru ca au condamnat mereu invataturile gresite, au adus oamenii la adevarata credinta!

Cum ar fi invatatura spiritisto-pagana, de a te ruga cuiva care a incetat din viata?

angel4ver 01.05.2010 00:25:09

glykys: o sa ma uit peste linkuri; am doar o singura Biblie ortodoxa in casa si o am de foarte mult timp, chiar dinainte de-a ma naste; stiu ca o avea mama de mult si e destul de veche. are mai mult de 30 de ani de cand o are. stiu ca trebuie sa citesc Biblia; imi trebuie putin curaj sa ma apuc :-< ca nu e asa usoara si trebuie sa fiu atenta la ce citesc.
duminica stiu si eu ca este, dar mie nu mi-a dat niciun preot sau nu am fost eu atenta pana acum de s-a explicat de ce tocmai Duminica si nu Sambata sau alta zi :|
am vazut ca la toate religiile, ziua Odihnei reprezinta o mare problema, daca pot sa spun asa :|

vasalie: am citit partea aia, porunca aia atat in Biblia ortodoxa cat si-n cea adventista, ca scria si acolo asta.dar, daca e sa ne luam dupa pct. 126 si 127, nu zice denumirea zilei de odihna, corect? ca am aici nelamurirea >.<
si apoi partea cu: care este ziua odihnei, de fapt.
cum adica ziua a7a este sambata(duminica e ziua intai) si ai pus pct. 286 care e legat de duminica :| nu mai pricep >.<
sunt super confuza la asta!
adventistii au venit cu argumente logice si era chiar ok ce-au spus, dar... tot se bat cap in cap afirmatiile, asta am impresia :-<
adica, vrei sa spui ca toti ceilalti de alta religie folosesc Biblia Ortodoxa (am vazut cateva biblii, una a baptistilor, a iehovistilor si a adventistilor si erau total diferite de cele ortodoxe)?
as mai avea o intrebare interesanta legata de asta, dar sper sa nu fac. de fapt, fac off topic si deviez de la subiect, deci am sa pun intrebarea asta in alta parte ;D

almaris: stii prea bine la ce m-am referit. ziua odihnei din Biblie, conform Genezei, pentru ca exista confuzie mare intre religii pe tema asta :)
stiu si vad si eu ca repaus total nu exista, dar nu la asta ma refeream :)


mooama, dar puteti sa va certati in alta parte? :|
deja devine enervant :|
mai puneti pauza :|

glykys 01.05.2010 00:27:00

[quote=almaris;241473]Nu vreau sa te descurajez dar te rogi degeaba. Lasa-l pe parinte asa cum a adormit in bratele lui Dumnezeu si nu-l mai deranja.Nu stiu daca iti dai seama dar minti, daca ai urma adevarul, nu faceai afirmatia de mai sus, ca te rogi unui om care a murit. Cum o dai, tot nu iese.

Mai, dragutilor, de ce nu va varsati voi ratacirile in alta parte, nu pe un forum crestin-ortodox?! In lingvistica, ca si in univers functioneaza legea minimului efort, nu zici in 10 vorbe ce ai putea zice in 2... Lasa, ca am citit si eu despre doctrina voastra din cartile adormitului parinte Cleopa, care mai face minuni si azi!
Dar voi de ce va rugati lui Hristos?! Oare nu a murit si El pe Cruce? la ce sa-L deranjam?

Nu te invata nimeni nimic, ramai cu ale tale, eu cu ale mele, dialogam, nu se intampla nimic, chiar daca pe un ton mai necrestin.

Unde dialogam, cand o crestina ortodoxa intreaba ceva pe un forum ortodox, apoi vin eu, putea sa fie si altul in locul meu, si ii spun ce invata credinta ortodoxa despre sambata si duminica de 2000 de ani, nu ce imi flutura mie prin cap, ma feresc sa spun si despre ideea protestanta, doar indicandu-i sa il citeasca pe parintele Cleopa, si apoi vin o multime de sectanti, care in loc sa se multumeasca sa ii arate ce spune credinta lor, ei vin si rastalmacesc toate, indicand, culmea, citate din ortodoxie, care sa serveasca intereselor lor! Pai bine, domnule, spui pe fata: uite, ortodocsii cred asa, noi credem asa! Eu stiu sa respect un punct de vedere adevarat si "pollitically corect". Niciun ortodox nu ar fi venit sa va dea in cap ca nu e corect ce invatati, daca v-ati fi limitat la a spune ca pentru voi, sambata e zi de odihna, iar pentru noi, duminica.... Ati fi spus un adevar. Dar nu, vii tu si spui ca si BOR are sambata zi de odihna, desfiintandu-va orice strop de credibilitate pe care l-ati fi putut avea. O tactica proasta, de aceasta data.

Nu ma lovi la Ellen White ca ma doare. Eu n-am citit-o dar am vazut citate pe ici pe colo, nu stiu daca erau alese, dar tare bune erau.

Pai asa protestant esti tu, de nu ai citit-o pe stimata doamna? Bine, nu ma iau de ea, ca nici eu nu am citit-o, doar am vazut niste citate, daca nici tu sa nu te mai iei de parintele Cleopa, care a adus la credinta adevarata pe niste rataciti imbroboditi de unii... ia citeste tu mai bine la linkul acela, sa vezi cum ii combate el frumosi pe niste frati de ai tai, cu sambetele si cu mortii si cu toate...

Sfintii Parinti sunt oameni care pot gresi, nu iau tot de bun ce zic, mai trec si prin filtru propriu.
Cum ar fi invatatura spiritisto-pagana, de a te ruga cuiva care a incetat din viata?

Aha, deci acum Sfintii Parinti sunt oameni care pot gresi... de aia voi nici nu ii recunoasteti, ca sa fiti sigur ca nu gresiti nici voi, nu? ei, asta e buna, domnule... de ce nu zici ca nici nu stii cine sunt, ca nici nu i-ai citit, ca a voastra "confesiune" ii neaga? Nu e corect sa spui asa, pe fata? Pai daca nu ai citit-o pe doamna numita mai sus, cum sa ii citesti pe Sfintii Parinti?
Deh, se vede pastorii care va invata sa nu va rugati sfintilor nu sunt precum Sfintii nostri Parinti, care mai si gresesc, care sunt si ei oameni, nuu! Aceia sunt infailibili, de aceea v-au si spalat creierele!
Sfintii nu sunt morti, ei se afla langa Hristos si mijlocesc pe langa El, prin rugaciunile lor, pentru noi, cei care ii chemam.

Este clar ca eu nu te voi convinge pe tine, nici tu de mine. Noi 2 ne batem gura de pomana pe acest topic. Un lucru vreau, transparenta si corectitudine! Esti ortodox, ortodox sa fii si arata credinta ortodoxa celor care o cer! Esti protestant, ramai in credinta ta, si arata-o asa cum este celorlalti, nu spunand ba ca nu sunt Sfintii parintii, ca sunt morti, ba ca sunt, dar sunt oameni si au greseli, ba ca ortodocsii au si sambata,si duminica... Te-a intrebat cineva ceva, ii dai raspunsul clar, din prisma propriei doctrine, dar nu te grabesti sa o falsifici pe a altora!

Noapte buna si sambata placuta! (asta inseamna ca am pus punct aici.)

geo.nektarios 01.05.2010 00:45:08

Tratatul Dogmatic despre Ziua Duminicii a Pr.Constantin Galeriu
 
Constiinta ortodoxa se intreaba: a instiuit insusi Domnul nostru Iisus Hristos Duminica – Ziua invierii Sale, ca zi de sarbatoare a Bisericii? La aceasta, Sfanta Scriptura ne indreptateste sa spunem: da.
Si iata temeiul. Dumnezeu incheie prin Fiul Sau facut Om – Mantuitorul nostru Iisus Hristos, Noul Sau Legamant. Incheie, cum spune Apostolul Pavel, un “testament mai bun”, “un testament nou” (Evrei VIII, 6-8). Iisus Hristos, Arhiereu al Noului Testament, “Slujitor altarului si cor*tului celui adevarat, pe care l-a infipt Dumnezeu si nu omul” (Evrei VIII, 2), intemeiaza Legea cea Noua, in propria Sa jertfa. La Cina cea de Taina, savarsita in ajunul jertfei de pe cruce, pentru ca in ea, in Cruce, isi are izvorul, Mantuitorul luand painea, multumind, a frant si le-a dat ucenici*lor zicand: “Luati, mancati acesta este trupul Meu care se da pentru voi; aceasta sa faceti spre pomenirea Mea. Asemenea si paharul, dupa ce au cinat, zicand: “Acest pahar este legea cea noua, intru sangele Meu, care se varsa pentru voi” (Luca XXII, 19-20). Legea de pe Sinai, incheiata prin jertfa, prin “sangele Legamantului” (Iesire XXIV, 8), cuprindea intreg asezamantul religios al Vechiului Testament. Si Noul Legamant inche*iat in sangele lui Hristos, cuprinde intregul sau asezamant spiritual. Se intelege, in acest asezamant intra si sarbatoarea, timpul sau ziua de pomenire, de actualizare continua a Legamantului. Caci timpul este, cum s-a aratat, solidar cu faptul, cu evenimentul revelat. Iar Mantuito*rul incheind Legamantul Sau, a poruncit in acest scop: “Faceti aceasta intru pomenirea Mea”.
Pomenirea – anamneza Domnului – a jertfei si invierii Sale, este cum se stie, identica cu “frangerea painii” (Luca XXII, 19; Fapte II, 42; XX, 7) cultul central al Noului Testament, numit si Dumne*zeiasca Euharistie, Liturghie. Or, e fapt atestat in Noul Testament, ca ziua in care Biserica, de la inceput, a praznuit pomenirea Domnului este ziua intai a saptamanii, adica Duminica. Aceasta data este consemnata in termeni clari, indeosebi in “Faptele Sfintilor Apostoli“, unde citim: “In ziua intai a saptamanii, adunandu-ne noi sa frangem painea, Pavel, care avea de gand sa plece a doua zi, a inceput sa le vorbeasca si a prelungit cuvantul lui pana la miezul noptii” (XX, 7). Deci, pomenirea jertfei Domnului s-a savarsit de la inceput Duminica, si astfel, aceasta zi, intaia a saptamanii, sau a opta, devine ziua, “semnul” Noului Legamant.
Desigur, “pomenirea” Domnului cuprinde deodata: Cina cea de Taina, Jertfa Sa de pe cruce, invierea Sa. De aceea, crestinii din Bise*rica primara praznuiau, intr-un ciclu firesc: Pastile crucii si Pastile invierii. Cum se cunoaste, Cina cea de Taina s-a savarsit in seara premergatoare jertfei de pe cruce; si in cultul divin sarbatoarea incepe totdeauna in ajun, ca o pregatire a evenimentului, ca un mers spre el. Cina a avut loc deci, in seara zilei de joi 13 Nisan. Vineri 14 Nisan Dom*nul s-a jertfit pe cruce, iar in seara acelei zile, cand incepea Pastile iu*deilor, Domnul a fost asezat in mormant. Sambata – ziua a saptea a sap*taminii, atunci era si Pastile iudeilor – trupul Domnului s-a odihnit in mormant. Duminica ziua intai a saptamanii, la inceputul ei, Domnul a inviat (Matei XXVIII, 1; Marcu XVI, 9; Luca XXIV, 1). Aceste fapte mantuitoare, Cina, jertfa, culminad cu invierea Domnului, constituie impeuna, fiinta insasi a Noului Legamint si sarbatoarea crestina. Desigur intreaga viata Mantuitorului, incepand cu intruparea, intemeiaza Noul Testament; dar totul se condenseaza indeosebi in acest eveniment cen*tral, al jertfei si invierii Sale.
S-a observat ca sambata, Domnul s-a odihnit in mormant. Pentru crestini, aceasta “odihna” a Domnului semnifica incheierea “odihnei” prevazuta de Vechiul Legamant. Asa o si talmaceste Biserica Ortodoxa in randuiala slujbei din Sambata Mare: “Ziua de astazi mai inainte o a inchipuit cu taina, marele Moisi, zicand: si a binecuvantat Dumnezeu ziua a saptea! Ca aceasta este Sambata cea binecuvantata aceasta este ziua odihnei intru care s-a odihnit de toate lucrurile Sale Unul nascut, Fiul lui Dumnezeu prin randuiala mortii dupa trup, odihnindu-se. Si la ce era iarasi intorcandu-se prin inviere, ne-a daruit noua viata vesnica, ca un Singur bun si iubitor de oameni”. Cinstind Domnul, prin odihna Sa, astfel sambata, si Biserica praznuieste totdeauna in aceasta zi, pomenirea celor adormiti “intru nadejdea invierii si a vietii de veci”.
Dar intrucat, in Hristos, jertfa, moartea si invierea Sa, una fac, se intelege ca “odihna” Domnului din ziua a saptea se deschide si se fina*lizeaza in ziua a opta, a invierii. Nu odihna in mormant a Domnului este momentul culminant al mantuirii, nici nu poate fi, ci invierea. Mai pro*fund vorbind, invierea este si adevarata odihna.
In acest sens vorbeste si Sfantul Pavel despre “odihna”, despre “o alta zi de odihna” pe care o aduce Arhiereul Hristos: “Dumnezeu hota*raste din nou o zi, invata Apostolul, astazi rostind prin gura iui David dupa atata vreme, precum s-a zis mai sus: daca veti auzi astazi glasul Lui, nu invartosati inimile voastre. Caci daca Iosua i-ar fi odihnit, Dum*nezeu n-ar mai fi vorbit, dupa acestea, de o alta zi de odihna. Drept aceea s-a lasat alta sarbatoare de odihna poporului lui Dumnezeu. Sa ne silim deci, ca sa intram in acea odihna, ca nimeni sa nu cada in aceeasi pilda a neascultarii” (Evrei IV, 7-11). Se intelege ca odihna de care vorbeste aici Sfantul Pavel, este odihna deplina pe care o da invie*rea Domnului. La aceasta se refera si Sfantul Evanghelist Ioan, cand in Descoperirea sa, scrie: “Fericiti cei morti, cei care de acum mor intru Domnul! Da, graieste Duhul, odihneasca-se de ostenelile lor, caci faptele lor vin cu ei” (Apoc. XIV, 13). In acest duh a inteles-o si Biserica. Sfantul Ioan Hrisostom, talcuind pe Sfantul Apostol Pavel, vorbeste de trei odihne: “intaia, aceea a Sambetei, in care Dumnezeu a incetat cu lucrurile Sale; a doua, aceea a Palestinei, in care intrand Iudeii, trebu*iau sa se odihneasca de ostenelile cele multe; si a treia, acea adevarata odihna, imparatia cerurilor, in care cei ce vor castiga-o, se vor bucura intr-adevar de ostenelile lor”.

geo.nektarios 01.05.2010 00:47:26

2 Tratatul Dogmatic despre Ziua Duminicii a Pr.Constantin Galeriu
 
Aceasta este odihna lui Hristos, si pe care Domnul o impartasea in*ca din petrecerea Sa pamanteasca. Era odihna anticipata a imparatiei, cand Mantuitorul rostea: “Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni” (Matei XI, 28). Era odihna eliberarii de sclavia celui rau prin Hristos, Care putea spune: “Daca Eu, cu degetul lui Dumnezeu scot pe demoni, iata a ajuns la voi imparatia lui Dumnezeu” (Luca XI, 20). Era si este “odihna” acelui nou “astazi”, pe care-l proclama Sfantul Pavel (Evrei IV, 7); acel “astazi” etern din Rugaciunea domneasca: “Painea noastra cea spre fiinta, da ne-o noua astazi”; ca si acel faga*duit de Domnul rastignitului cait – cand ii zice: “Astazi vei fi cu Mine in rai” (Luca XXIII, 43). Este “astazi” al odihnei depline, al invierii. Pri*mei creatii i-a urmat moartea, celei de a doua, prin jertfa Fiului lui Dumnezeu facut Om, i-a urmat invierea si viata, prin care si noi deve*nim vii.
Trebuie observat si marturisit ca invierea si ziua cand a avut loc acest fapt unic, adica, “intaia a saptamanii”, a fost praznuita ca zi de sar*batoare, ca semn al Noului Legamant Testament, din momentul insusi al evenimentului. Din acel moment a luat, fiinta in constiinta ucenicilor realitatea radical noua a invierii, mutatia intr-o innoire a creatiei. Si asa cum sabatul a fost instituit dupa Pastile Vechiului Testament si in legatura cu aceasta sarbatoare, tot astfel Pastile Noului Testament in*stituie Duminica. Pentru aceea nicaieri, in Noul Testament, dupa inviere, nu se mai vorbeste de “tinerea” sambetei. Apostolii intrau uneori in zi de Sabat in sinagogi, dar numai pentru ca aflau atunci loc si prilej de propovaduire a Evangheliei (Fapte XIII, 5, 14, 44; XIV, 13; XVII, 2 s.a.).
Ziua lor, a Apostolilor si a Bisericii, ziua de cult, de sarbatoare, de intilnire cu Hristos Cel inviat, va fi aceea a invierii. Domnul insusi o instituie ca atare. In aceasta zi, dis-de-dimineata ca intr-un nou inceput, Domnul se arata mai intai Maicii Sale, dupa aceea Mariei Magdalena, femeilor mironosite, lui Simon Petru. Ii insoteste apoi pe Luca si Cleopa la Emaus unde le “frange si impartaseste painea”, savarsind astfel Dumnezeiasca Euharistie – in aceasta zi a invierii. In aceeasi zi se arata si ucenicilor, fara Toma, impartasindu-le Duhul Sfant, arvuna bote*zului cu Duhul Sfant, Harul iertarii pacatelor, Harul apostoliei si al preo*tiei: “Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi. Si zi*cand aceasta a suflat asupra lor si le-a zis: luati Duh Sfant.” (Ioan XX, 21-22). Astfel, in aceasta zi, Domnul vine in mijlocul lor, al ucenicilor Sai, acolo unde savarsise Cina cea de Taina si instituie acum si Taina preotiei lor. Deci, in aceasta zi, intai a saptamanii au loc: invierea, des*coperirea ei, instituirea Tainelor fundamentale; iar asemenea instituiau si ziua savarsirii lor, ca zi a Bisericii.
Cele ce urmeaza, nu fac decat sa confirme. Astfel, intrucat Toma, proniator lipsise de la intalnirea cu Domnul Cel inviat in ziua invierii, fara a mai da alte explicatii, spune: “Dupa opt zile, ucenicii Lui erau iarasi inauntru, si Toma impre*una cu ei. Si a venit Iisus, usile fiind incuiate, si a stat in mijloc si a zis: “Pace voua” (XX, 26). In mod firesc ne intrebam: de ce ucenicii erau acum iarasi impreuna cu toti, in aceeasi zi, dupa opt zile-a opta zi si intaia totodata – in acelasi loc? Nu observam noi cum acea porunca in Vechiul Testament de “adunare, sfanta” si “odihna” in ziua intai si a opta la “sarbatoarea corturilor” (Levitic XXIII, 35, 36, 39), ucenicii o traiau acum in noua revelatie? Ziua invierii devenise deja ziua lor de sarbatoare, de intalnire cu Hristos in noul “cort” al invierii. O dovada in plus, in acest sens, o constituie faptul ca la Marea Tiberiadei, unde Mantuitorul se arata iarasi ucenicilor Sai, se aflau impre*una doar sapte ucenici, si erau la pescuit. Nu se adunasera pentru “sar*batoare”, ci pentru munca obisnuita zilnica.
Iar la Cincizecime, deci tot in ziua inta a saptamanii, ucenicii erau din nou “toti impreuna la un loc” (Fapte II, 1). In aceasta zi are loc cela*lalt eveniment divin al Noului Testament: Pogorarea Duhului Sfant, prin Care Apostolii “se imbraca” cu putere de sus (Luca XXIV, 49), “se im*braca”, adica Duhul Sfant care ii “umple” acum cu prezenta Sa, se manifesta si devine vizibil in ei, ii investeste cu semne evidente ale puterii Sale. Si ei cu “limba de foc”, purced la zidirea “Trupului lui Hristos“, a bisericii, in acea zi s-au si botezat “ca la trei mii de suflete”. In aceasta zi a Pogorarii Sfantului Duh are loc botezul Bisericii in jertfa si invierea Domnului. Si de aceea in actul divin extraordinar al acelei zile a Cincizecimii isi are originea si cultul divin al Bisericii, constituit, cum se cunoaste, din: propovaduirea Evangheliei de catre Apostoli in comu*niunea fraterna, din “frangerea painii” si in atmosfera de rugaciune (Fapte II, 42). Savarsirea solemna a acestui cult divin avea loc, cum s-a aratat, in ziua intai a saptamanii (Fapte XX, 7).

geo.nektarios 01.05.2010 00:48:48

3 Tratatul Dogmatic despre Ziua Duminicii a Pr.Constantin Galeriu
 
Nu mai incape indoiala ca aceasta adunare repetata a Apostolilor, in ziua intai, incepand din ziua invierii, apoi a Bisericii, din ziua Cincizecimii si continuu, avea o consacrare speciala chiardin partea Mantuitorului. De aceea Sfantul Evanghelist Ioan o va si numi: “Ziua Domnului” (Apoc. I, 10), ziua domneasca, iar in latina: dies Dominica, Domini dies sau simplu – dominica – de unde in roma*neste: Duminica. De observat ca trecerea de la numirea de “ziua intai a saptamanii”, cum o aflam in Sfintele Evarrghelii si Faptele Apostolilor, la “ziua Domnului”, cum o numeste Sfantul Evanghelist Ioan s-a facut odata cu raspandirea Bisericii in imperiul roman si trecerea de la numi*rea zilelor saptamanii, dupa numerele de ordine, cum era traditia in sis*temul calendaristic al Evreilor (intai zi a saptamanii, a doua zi, a saptea zi), la numirea dupa corpurile ceresti din sistemul nostru solar (Mercur, Venus, Marte, Jupiter, Saturn, soarele si luna).
“Ziua Domnului” semnifica deodata si Ziua invierii Domnului a bi*ruintei Sale asupra mortii, dar eshatologic, si triumful deplin asupra raului – parusia, invierea tuturor si intalnirea cu Hristos in slava. Si acest din urma inteles Sfantul Pavel o numeste: “ziua Domnului nostru Iisus Hristos” (I Cor. I, 20), “Ziua Domnului” (I Tes. V, 2), sau simplu, “Ziua lui Hristos” (Filip. I, 6, 10; II, 16). Intrucat insa, in aceasta zi se savarsea cultul divin al Bisericii, “Liturghia Domnului” (Fapte XIII, 2), era o legatura intre “Liturghia Domnului” sau “masa Domnului”, cum o numeste Sfantul Apostol Pavel (I Cor. XI, 20) si “Ziua Domnului” eshatologica, a aratarii Sale in slava. “Masa Domnului” savarsita in “Ziua Domnului” era deja o impartasire anticipata cu Hristos Cel inviat, si era arvuna si pregatirea pentru impartasirea deplina din ziua invierii gene*rale, a Parusiei. Sfantul Pavel insusi ii revela acest inteles: “Caci de cate ori veti manca aceasta paine si veti bea acest pahar, moartea Dom*nului vestiti, pana cand va veni El” (I Cor. XI, 26). Iar Biserica va talcui pregatirea liturgica a invierii, a Parusiei prin cuvinte ca acestea: “Si ne da noua sa ne impartasim cu Tine mai cu adevarat in ziua cea nein*serata a imparatiei Tale” (Liturghia Sfantului Hrisostom). Duminica, prin praznuirea zilei Domnului si prin impartasirea din “masa Domnului” era de la inceput “un gaj al intrarii in odihna definitiva a lui Dumne*zeu”. Trebuie sa mai amintim aici ca tot in ziua aceasta de “cult” a Bisericii se facea si colecta pentru ajutorarea celor in lipsa, indeosebi pentru cei din Ierusalim (I Cor. XVI, 1-3).
Instituita astfel de Mantuitorul Hristos si pazita cu sfintenie de Sfintii Apostoli, Duminica ramane ziua consacrata a Bisericii. Fata de unii eretici care propovaduiau intoarcerea la Legea Veche, Sfantul Pavel va invata energic: “Nimeni deci sa nu va judece pentru mancare sau bautura, sau cu privire la vreo sarbatoare, sau luna noua, sau la sambata” (Col. II, 16; Gal. IV, 10).
Barbatii numiti “apostolici”, ucenici ai Sfintilor Apostoli vor apara si vor confirma si ei sarbatoarea Bisericii. Epistola zisa a lui Barnava, scrisa nu mult dupa anii saptezeci, arata: “De aceea, noi sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si dupa ce s-a aratat, s-a inaltat te ceruri”.
Didahia, sau invatatura celor doisprezece Apostoli invata, de ase*menea: “Cand va adunati in Duminica Domnului, frangeti painea si mul*tumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre, ca jertfa voastra sa fie curata”.
Si Sfantul Ignatie Teoforul (+107) episcop al Antiohiei, in drum spre Roma, spre martiriu, scrie catre Magnezieni pentru a-i feri de ra*tacirile acelorasi eretici combatuti si de Sfantul Pavel: “Asadar, cei care au trait in randuielile cele vechi si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica, in care si viata noastra a rasarit, prin El (prin Iisus Hristos) si prin moartea Lui”.
La numai cateva zeci de ani Sfantul Iustin Martirul (+163) arata, de asemenea, in “Apologia intai” adresata imparatului Antoninus Pius, ca “in asa-zisa zi a soarelui – adica, Duminica – se face adunarea tutu*ror celor ce traiesc la orase sau la sate si se citesc Memoriile Aposto*lilor sau scrierile profetilor. Apoi se aduce paine si vin si apa, iar intaistatatorul inalta deopotriva rugaciuni si multumiri. Si se da fiecaruia sa se impartaseasca din cele ce au fost consfintite prin Euharistie.”
Tot atat de edificatoare este si marturia scriitorului bisericesc Tertulian (+ 220), care in scrierea “Despre rugaciune” arata: “Noi insa, pre*cum am primit, in ziua invierii Domnului, datori suntem sa ne pazim nu numai de neintelegeri, ci de orice grija (neliniste) si activitate, aminindu-ne si afacerile proprii, ca sa nu dam vreun prilej diavolului”. Toate aceste marturisiri, in succesiune istorica neintrerupta, atesta fara umbra de indoiala ziua invierii, Duminica, drept ziua de sarbatoare si de cult a Bisericii.


geo.nektarios 01.05.2010 00:49:19

4 Tratatul Dogmatic despre Ziua Duminicii a Pr.Constantin Galeriu
 
S-a vorbit mult, din partea acelor crestini care sustin “Sabatul”, despre decretul imparatului Constantin, cu privire la declararea dumi*nicii ca sarbatoare de odihna obligatorie, in imperiul roman. Este vorba despre Decretul din 3 martie, 321, prin care imparatul hotaraste ca “toti judecatorii, oraselor si mestesugarii sa se odihneasca in ziua venerabila a soarelui. De asemenea si locuitorii de la tara care se ocupa cu cultura campului sa nu piarda ocazia favorabila oferita in aceasta zi de Pronia divina”. Este de la sine inteles ca nu imparatul instituia duminica, in secolul IV, ca sarbatoare crestina. Dar Constantin cel Mare care adusese, proniator, pacea Bisericii, legifera acum prin decret de Stat, ca zi de odihna in intreg imperiul, acea zi pe care crestinii o tinusera de la inceput. Insasi referirea din decretul imperial la Pronia divina de care trebuiau sa beneficieze toti, arata ca Sfantul Constantin avea in vedere istoria de pana atunci a Bisericii, intreg asezamantul ei, si el nu facea decat sa recunoasca si sa consfinteasca o stare de fapt”.
Dintre obiectiunile aduse in sustinerea Sabatului, intrucat noi am ras*puns direct sau indirect pe parcursul lucrarii, in general la toate, soco*tim necesar sa staruim putin doar asupra acelei teze gresite, potrivit careia, dupa Vechiul Testament, pazirea simbetei este “un legamant ves*nic”, in sprijinul acestei teze, se aduce spre exemplu textul urmator: “Sa pazeasca deci fiii lui Israel ziua odihnei, praznuind ziua odihnei din neam in neam, ca un legamant vesnic. Acesta este semn vesnic intre Mine si fiii lui Israel.” (Iesire XXXI, 16-17).
Trebuie observat dintru inceput ca aceasta porunca este data “fiilor lui Israel, din neam in neam”. Priveste deci pe slujitorii Vechiului Testament. Iar Vechiul Testament a fost pentru noi doar “o calauza catre Hristos” (Gal. III, 2-3). De ase*menea, este vorba de “ziua odihnei”, deci de “odihna” in sine, nu de o anumita zi a saptamanii. In acelasi timp mentionam ca insusi cuvantul: vesnic, desemnat in limba ebraica prin “olam” are mai multe intele*suri: veac, eternitate, lume, semnificand astfel o durata care depaseste masura umana. Se stie ca si alte randuieli ale Vechiului Legamant, ca: “Jertfirea mielului pascal” (Iesire XII, 3), impreuna cu “sarbatoarea azimelor” (Iesire XII, 17), “arderea sfesnicului” in cortul adunarii (Iesire XXVII, 20-21), “scoaterea vitelului de jertfa din tabara si arderea in foc a pielei”, “spalarea trupului si a hainelor” (Lev. XVI, 27-29) s.a., impuneau aceeasi “lege vesnica”. Dar este de la sine inteles ca toate acestea nu se mai tin astazi. Iar niste randuieli desemnate drept “ves*nice”, dar pentru faptura zidita in timp “sabatul a fost facut pentru om” – au putut fi schimbate de Cel vesnic – facut Om, pentru om. In acest sens, Fiul lui Dumnezeu si Fiul Omului a si spus ca este “Domn al Sabatului”, Domn al timpului.
Si in aceasta calitate divin-umana Domnul nostru Iisus Hristos a instituit cu adevarat un asezamant vesnic prin inviere, prin eliberarea nu dintr-o sclavie trecatoare, ci din pacat si din moarte. Iar in acest asezamant, sarbatoarea Bisericii este ziua invierii, a vietii netrecatoare Duminica. Si de aceea, timpul acestei zile crestinul il sfinteste nu numai ca timp al odihnei, ci mai ales ca timp al vietii, al innoirii vietii dobandite deja prin Sfantul Botez in jertfa si invierea Domnului, ca timp al propriei invieri pentru “Ziua Domnului”.
Parintele Constantin Galeriu

almaris 01.05.2010 11:39:00

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Mai, dragutilor, de ce nu va varsati voi ratacirile in alta parte, nu pe un forum crestin-ortodox?

Cand esti in pom cum se spune si nu ai cu ce sa combati un lucru clar ca lumina zilei vine omu cu replici de genul asta dar te inteleg.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Lasa, ca am citit si eu despre doctrina voastra din cartile adormitului parinte Cleopa, care mai face minuni si azi!
Dar voi de ce va rugati lui Hristos?! Oare nu a murit si El pe Cruce? la ce sa-L deranjam?

Marea diferenta intre parintele Cleopa si Cristos este ca Cel din urma a inviat. Oricum, o astfel de abordare ca a ta spune mult. Si chiar daca parintele si-ar fi primit deja raspalata cea buna, in crestinism, nu te poti ruga unui om(viu, mort nu mai conteaza, ci numai lui Dumnezeu. Si mai zici ca vin altii sa te invete ortodoxie. De cand dreapta credinta se identifica cu practici atat de joase?
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Unde dialogam, cand o crestina ortodoxa intreaba ceva pe un forum ortodox, apoi vin eu, putea sa fie si altul in locul meu, si ii spun ce invata credinta ortodoxa despre sambata si duminica de 2000 de ani, nu ce imi flutura mie prin cap, ma feresc sa spun si despre ideea protestanta, doar indicandu-i sa il citeasca pe parintele Cleopa, si apoi vin o multime de sectanti, care in loc sa se multumeasca sa ii arate ce spune credinta lor, ei vin si rastalmacesc toate, indicand, culmea, citate din ortodoxie, care sa serveasca intereselor lor! Pai bine, domnule, spui pe fata: uite, ortodocsii cred asa, noi credem asa! Eu stiu sa respect un punct de vedere adevarat si "pollitically corect". Niciun ortodox nu ar fi venit sa va dea in cap ca nu e corect ce invatati, daca v-ati fi limitat la a spune ca pentru voi, sambata e zi de odihna, iar pentru noi, duminica.... Ati fi spus un adevar. Dar nu, vii tu si spui ca si BOR are sambata zi de odihna, desfiintandu-va orice strop de credibilitate pe care l-ati fi putut avea.

Aici se face o discutie pur teoretica, din cate vezi, e sambata devreme si nu sunt la "sinagoga" cum ai fi banuit ca sa o tin sus si tare cu ziua de inchinare, care pentru mine nu prea exista, in sensul ca nu ma "odinesc" nici sambata, nici duminica, din pacate.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Pai asa protestant esti tu, de nu ai citit-o pe stimata doamna? Bine, nu ma iau de ea, ca nici eu nu am citit-o, doar am vazut niste citate, daca nici tu sa nu te mai iei de parintele Cleopa, care a adus la credinta adevarata pe niste rataciti imbroboditi de unii... ia citeste tu mai bine la linkul acela, sa vezi cum ii combate el frumosi pe niste frati de ai tai, cu sambetele si cu mortii si cu toate...

Nu stiu daca sunt protestant, ma intereseaza sa iau ce e bun de oriunde. Doamna respectiva e citita de destui insi, nu prezinta interes pentru mine deocamdata. Voi urma linkul respectiv, sunt curios ce spune parintele, dar sa nu vina sa spuna ca mortii sunt vii ca nu are sustinere in afirmatii, nici macar biblice.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Deh, se vede pastorii care va invata sa nu va rugati sfintilor nu sunt precum Sfintii nostri Parinti, care mai si gresesc, care sunt si ei oameni, nuu! Aceia sunt infailibili, de aceea v-au si spalat creierele!

Eu nu stiu cine are creierul spalat dintre noi doi, cert este ca tu nu pricepi lucruri simple, de baza. Eu am libertatea daca ascult sa zicem un pastor pe internet sa judec cu mintea mea asa cum mi-a lasat-o Dumnezeu daca ceea ce a spus e in regula sau nu. Daca da, poate mai pofteste, daca nu la revedere. Cand te raportezi la oameni, indiferent cine sunt, e obligatoriu sa filtrezi cat mai mult, a lua tot de bun e un pericol major.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Sfintii nu sunt morti, ei se afla langa Hristos si mijlocesc pe langa El, prin rugaciunile lor, pentru noi, cei care ii chemam.

Iar spui minciuni, dar poate nu iti dai seama, sfintii dintre oameni nu au aceasta lucrare, de a sta la cheremul nostru zi si noapte.
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Este clar ca eu nu te voi convinge pe tine, nici tu de mine.

S-a pus cumva problema in acest fel?
Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 241483)
Esti ortodox, ortodox sa fii si arata credinta ortodoxa celor care o cer! Esti protestant, ramai in credinta ta, si arata-o asa cum este celorlalti, nu spunand ba ca nu sunt Sfintii parintii, ca sunt morti, ba ca sunt, dar sunt oameni si au greseli, ba ca ortodocsii au si sambata,si duminica... Te-a intrebat cineva ceva, ii dai raspunsul clar, din prisma propriei doctrine, dar nu te grabesti sa o falsifici pe a altora!

Eu pricep cam ce vrei tu sa spui, ai dreptate intr-o oarecare masura, dar e un fel de a vedea credinta cu ochelari de cal. Eu nu mi-am insusit nicio doctrina pe de-a intregul pana acum si nici nu o voi face vreodata, nu asta e chemarea mea, sa bifez puncte din crezul cuiva orbeste, dar pot pastra ceea ce este bun, potrivit cu priceperea pe care o am pana acum.

carmina 01.05.2010 12:17:38

Cam multa agresivitate pentru cineva care spune despre sine astfel:
Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 241548)
Eu nu mi-am insusit nicio doctrina pe de-a intregul pana acum si nici nu o voi face vreodata, nu asta e chemarea mea, sa bifez puncte din crezul cuiva orbeste, dar pot pastra ceea ce este bun, potrivit cu priceperea pe care o am pana acum.


glykys 01.05.2010 13:27:59

@Almaris, pai daca tu nu stii ce esti si ce nu esti, nu stii nici de esti protestant, nici de esti ortodox, dupa cum tu o marturisesti si dupa cum se vede si in postarile tale, cum vii aici pe forumul crestin-ortodox, sa arunci cu noroi in credinta noastra stramoseasca, de 2000 de ani, sa ne jignesti pe noi si pe sfintii nostri in toate felurile, si sa ne spui noua cum este mai bine?! du-te si instruieste-te, baiete! Sa-ti ajute Dumnezeu sa crezi drept si sa nu mai lovesti in Sfanta Lui biserica!
De la mine nu vei mai auzi nici un cuvant, asa cum ne invata parintele Cleopa.

gabriela8 01.05.2010 16:27:21

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 241453)
Legea e una, numitorul comun este acelasi, anume ca noi oamenii o calcam in continuare, fie veche fie noua, alta lege ne mai trebuia ca pe aia veche am implinit-o ce nu s-a pomenit.

Legea Veche pregateste Legea Noua si cea Noua implineste Legea Veche! Nu am zis nicicand ca nu e valabila Legea Veche insa ceea ce e specific la voi protestantii va legati numai de Legea Veche si din cate stiu eu crestin inseamna a crede in Hristos! Insusi Mantuitorul a zis ca nu a venit sa strice Legea Veche dar nici nu a spus ca numai Legea Veche e valabila.

Observ ca tu procedezi exact cum va invata la adunare defalci fiecare propozitie, mai exact faci exegeza punctelor de vedere ale forumistilor ortodocsi.
Nu cred ca intri pe forum ca sa inveti ceva ci ca sa inveti pe altii!
Parerea ta este doar a ta, dar nu impune altora punctul tau de vedere. Pentru voi sunt doar 3 persoane in Rai pentru noi ortodocsii Raiul este plin de Sfinti Cuviosi, Mucenici, Ierarhi,Prooroci,Apostoli care si-au dat viata pentru Cuvantul Evangheliei! Si bineinteles in fruntea Sfintilor este Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu pe care voi o denigrati.
Asadar bine spun unii Sfinti Parinti cand afirma ca nu ai ce discuta cu cei care nu cred in Sfanta Cruce , Maica Domnului si Sfinti!
Biserica noastra e plina de sfintenie, sfintenia voastra unde e?!

georgeval 01.05.2010 16:30:28

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241396)
Ziua odihnei este singura zi din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu si poruncita ca zi de odihna inchinata Domnului. Iata ce spune "Catehismul ortodox" referitor la respectarea unei din cel 10 Porunci Dumnezeiesti:

Copiez:

126. Care este porunca a patra?
Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


Dau si link-ul de referinta: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html

Mai ramane sa afli care este ziua a saptea. In mod corect (conform Sfintei Scripturi) in credinta ortodoxa, ziua a saptea este sambata (duminica este ziua intaia). Acest lucru reiese si din "Catehismul ortodox":

286. Pentru ce serbam Duminica?
Serbam Duminica, pentru ca:
a) E ziua cea dintai a creatiunii;
b) E ziua in care a inviat Domnul ("prima a sambetelor", adica "ziua intai a saptamanii"; Matei 28, 1-7 si Marcu 16, 2);


Link-ul:http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism27.html

In consecinta, este o porunca de la Dumnezeu sa pazim, ca zi de odihna inchinata Domnului, .

Pazirea zilei intaia a saptamanii (duminica) ca zi de sarbatoare (prima zi a creatiunii, ziua in care a Inviat Domnul, etc), nu trebuie sa desfiinteze porunca lui Dumnezeu.

Cata neclaritate si ambiguitate ati adus cu aceasta postare. Luati din Catehismul Bisericii autoritatea si o interpretati arbitrar.
Nu intelegeti ca ravna aceasta fata de Vechiul Testament va face sa pierdeti din vedere Invierea- temelia crestinismului. In Dumnezeu nicidecum nu este o contradictie- trecerea de la Sambata la Duminica a facut-o El insusi. Frumos spunea Sf Ioan Damascin: "Legea veche este asemenea luminatorilor de seara, iar legea noua este ca luminatorul zilei, cand se iveste acesta ceilalti nu se mai vad din cauza stralucirii lui, insa nu inseamna ca au disparut." De ce nu mai respectati si celelelate prescriptii- Circumciziunea, etc??????

vasalie 01.05.2010 17:57:15

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241414)
Nu desfiinteaza nimeni porunca lui Dumnezeu. Ziua sambetei a ramas ca zi de odihna pentru cei adormiti

Ati transformat ziua de odihna inchinata Domnului (asa cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu) in sambata mortilor.

vasalie 01.05.2010 18:00:49

Citat:

În prealabil postat de almaris (Post 241451)
Invatatura e buna intr-adevar, practica e mai rea, dar oriunde, nu numai la ei. Ai stabilit ziua de odihna. Si? Ce facem, cum ne odihnim, ca nu e vorba de stat cu burta la soare.

Buna intrebare, mai greu de raspuns. Trebuie sa avem mare grija sa nu ajungem "sa ne odihnim" ca fariseii. Domnul Iisus Hristos a avut multe controverse cu acestia incercand sa arate cum trebuie pazit sabatul.

Trebuie sa invatam de la Domnul sambetei cum sa ne odihnim in aceasta zi.

eodor nastasa 01.05.2010 18:02:17

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241680)
Ati transformat ziua de odihna inchinata Domnului (asa cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu) in sambata mortilor.

Buna ziua tuturora, sunt mai nou pe forum si as vrea sa intreb, sfios si cucernic, daca io ma odihnesc toata saptamana, de luni pana duminca, fac pacate. Va multumesc de raspuns.

p.s. asa nu vreau sa supar pe nimeni, indiferent de confesiune, as ca sa dori un raspuns, pacatuiesc ori nu.

vasalie 01.05.2010 18:08:11

Citat:

În prealabil postat de geo.nektarios (Post 241489)
Constiinta ortodoxa se intreaba: a instiuit insusi Domnul nostru Iisus Hristos Duminica – Ziua invierii Sale, ca zi de sarbatoare a Bisericii?

Daca constiinta ortodoxa intreaba acest lucru, are raspunsul clar in Sfanta Scriptura.

Domnul Iisus Hristos nu a spus absolut nimic despre schimbarea zilei de odihna inchinata Domnului.

Domnul Iisus Hristos nu a instituita pazirea zilei intaia a saptamanii ca zi de sarbatoare a Invierii Sale. Putea sa faca acest lucru deoarece a mai stat printre oameni inca 40 de zile de la Inviere (apoi S-a inaltat). Dar, nu aspus nimic despre asa ceva. Sarbatorirea zilei intaia a saptamanii este o inventie pur omeneasca. Nu-L amestecati pe Mantuitorul in aceasta nelegiure.

Sfintii Apostoli ai Domnului Iisus Hristos si primii crestini au pazit in continuare ziua a saptea (ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, de la facerea lumii).

vasalie 01.05.2010 18:12:56

Citat:

În prealabil postat de eodor nastasa (Post 241684)
Buna ziua tuturora, sunt mai nou pe forum si as vrea sa intreb, sfios si cucernic, daca io ma odihnesc toata saptamana, de luni pana duminca, fac pacate. Va multumesc de raspuns.

p.s. asa nu vreau sa supar pe nimeni, indiferent de confesiune, as ca sa dori un raspuns, pacatuiesc ori nu.

"Sase zile sa lucrezi" spune porunca a patra.

Catehismul ortodox surprinde corect ceea ce spune aceasta porunca:

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html. Citeste in continuare, in Catehismul ortodox, indemnurile pentru munca.

vasalie 01.05.2010 18:23:06

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241623)
Legea Veche pregateste Legea Noua si cea Noua implineste Legea Veche! Nu am zis nicicand ca nu e valabila Legea Veche insa ceea ce e specific la voi protestantii va legati numai de Legea Veche si din cate stiu eu crestin inseamna a crede in Hristos! Insusi Mantuitorul a zis ca nu a venit sa strice Legea Veche dar nici nu a spus ca numai Legea Veche e valabila.

Daca tot vorbesti de crestinism, cred ca o "metoda eficienta" de a fi bun crestin este aceea de a-L copia pe Domnul Iisus Hristos.

Ca sa revenim la tema discutiei noastre, eu Il copiez pe Mantuitorul si in pazirea zilei a saptea (sabatul sau sambata).

"dupã obiceiul Sãu, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogã si S-a sculat sã citeascã."(Luca 4:16). Este ceva gresit sa adopt si eu un obicei al Domnului Iisus Hristos?

Daca, la judecata, Domnul ma va intreba: "vasalie, tu de ce ai pazit sambata ca zi de odihna inchinata Domnului?". Raspunsul meu (unul dintre ele) va fi simplu: "Pentru ca asa ai facut si Tu, Doamne."

Tu ce ai sa raspunzi daca vei fi intrebata pentru ce nu ai respectat Porunca lui Dumnezeu? Ai sa vii cu artificii teologice?

"Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui."(1 Ioan 5:3)

gabriela8 01.05.2010 18:24:42

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241680)
Ati transformat ziua de odihna inchinata Domnului (asa cum spune porunca scrisa in piatra de Insusi Dumnezeu) in sambata mortilor.


Nu am transformat nimic! Invierea Domnului umbreste ziua sambetei.
Tu cumva crezi ca ne indrepti?:71: Sau ne acuzi de ceva? :39:

gabriela8 01.05.2010 18:31:51

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241699)
Daca tot vorbesti de crestinism, cred ca o "metoda eficienta" de a fi bun crestin este aceea de a-L copia pe Domnul Iisus Hristos.

Ca sa revenim la tema discutiei noastre, eu Il copiez pe Mantuitorul si in pazirea zilei a saptea (sabatul sau sambata).

"dupã obiceiul Sãu, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogã si S-a sculat sã citeascã."(Luca 4:16). Este ceva gresit sa adopt si eu un obicei al Domnului Iisus Hristos?

Daca, la judecata, Domnul ma va intreba: "vasalie, tu de ce ai pazit sambata ca zi de odihna inchinata Domnului?". Raspunsul meu (unul dintre ele) va fi simplu: "Pentru ca asa ai facut si Tu, Doamne."

Tu ce ai sa raspunzi daca vei fi intrebata pentru ce nu ai respectat Porunca lui Dumnezeu? Ai sa vii cu artificii teologice?

"Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui."(1 Ioan 5:3)

Tot in zi de sambata Mantuitorul a savarsit minuni fapt ce a scandalizat iudeii. Oricum nu inteleg de ce aduci ca argument Catehismul ortodox de vreme ce tu combati ortodoxia... Si apoi ar trebui sa "adopti" nu numai un obicei al Mantuitorului ci toate! Unde este la voi Sfanta Liturghie? Sfintele Taine? Cinstea fata de Maica Domnului, cinste pe care Insusi Mantuitorul I-a acordat-o?
Preluam numai ce ne convine?!:45:
Si dragul meu, eu sunt mandra ca m-am nascut ortodoxa si pentru mine Duminica este Ziua Domnului!!!

A intrat in sinagoga pentru ca Mantuitorul S-a supus intru toate Legii Vechi.

vasalie 01.05.2010 18:37:04

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 241625)
Cata neclaritate si ambiguitate ati adus cu aceasta postare. Luati din Catehismul Bisericii autoritatea si o interpretati arbitrar.

Nu am interpretat nimic. Doar am dat niste citate care nu va convin din Catehismul ortodox. Si, mai am multe de acestea.

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 241625)
Nu intelegeti ca ravna aceasta fata de Vechiul Testament va face sa pierdeti din vedere Invierea- temelia crestinismului.

Nu putem pierde din vedere Invierea. Noi nu credem in "suflete nemuritoare" ci credem in Inviererea Domnului (care a avut loc) si invierea mortilor (care va avea loc la revenirea Mantuitorului).

Dvs., care credeti in "nemurirea sufletului" si supravietuirea acestuia intr-o forma constienta, mai credeti in inviere? Ce rost mai are aceasta?

Cititi 1 Corinteni cap. 15, incepand cu vers. 12. Vedeti ce frumos si convingator vorbeste Sfantul Apostol Pavel despre nadejdea invierii in credinta crestina (credinta de zi cu zi, nu numai de duminica).

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 241625)
In Dumnezeu nicidecum nu este o contradictie- trecerea de la Sambata la Duminica a facut-o El insusi.

Asta chiar este incumetare. Intr-un fel, totusi, aveti dreptate. Un "dumnezeu" a facut aceasta schimbare. Este cel descris in profetiile lui Daniel:"se va incumeta sa schimbe vremile si legea"(Daniel 7:25) Probabil pe acest "dumnezeu" il ascultati.

Eu raman in ascultare de Dumnezeul care a sfintit si binecuvantat ziua a saptea si a scris-o ca lege (porunca) pe piatra.

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 241625)
De ce nu mai respectati si celelelate prescriptii- Circumciziunea, etc??????

Pentru ca Sfantul Apostol Pavel spune:

"Taierea imprejur nu este nimic si netaierea imprejur nu este nimic, ci pazirea poruncilor lui Dumnezeu" (1 Corinteni 7:19).
Eu prefer sa pazesc poruncile lui Dumnezeu (prin puterea pe care o da harul Sau). Dvs., care respingeti poruncile (cel putin una), poate preferati taierea imprejur.

vasalie 01.05.2010 18:50:12

Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241481)
vasalie: am citit partea aia, porunca aia atat in Biblia ortodoxa cat si-n cea adventista, ca scria si acolo asta.dar, daca e sa ne luam dupa pct. 126 si 127, nu zice denumirea zilei de odihna, corect? ca am aici nelamurirea >.<
si apoi partea cu: care este ziua odihnei, de fapt.
cum adica ziua a7a este sambata(duminica e ziua intai) si ai pus pct. 286 care e legat de duminica :| nu mai pricep >.<
sunt super confuza la asta!

Imi cer scuze ca te-am lasat in ceata. Faptul ca ziua a saptea este sambata iar duminica este ziua intaia o arata si Sfanta Scriptura (traducerea Sinodala) si o recunoaste si invatatura ortodoxa.

Iti dau cateva versete din Biblie (traducere ortodoxa) din care reiese ca duminica este prima zi a saptamanii:

"Dupã ce a trecut sâmbãta, când se lumina de ziua întâi a sãptãmânii (Duminicã)" (Matei 28:1)

"si dis-de-dimineaþã, în prima zi a sãptãmânii (Duminicã), pe când rãsãrea soarele, au venit la mormânt."(Marcu 16:2)

"Iar în ziua întâia a sãptãmânii (duminica), Maria Magdalena a venit la mormânt" (Ioan 20:1)
Mentionez ca parantezele nu-mi apartin. Asa apar in traducerea ortodoxa.

eodor nastasa 01.05.2010 18:55:15

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241720)
Imi cer scuze ca te-am lasat in ceata. Faptul ca ziua a saptea este sambata iar duminica este ziua intaia o arata si Sfanta Scriptura (traducerea Sinodala) si o recunoaste si invatatura ortodoxa.

Iti dau cateva versete din Biblie (traducere ortodoxa) din care reiese ca duminica este prima zi a saptamanii:

"Dupã ce a trecut sâmbãta, când se lumina de ziua întâi a sãptãmânii (Duminicã)" (Matei 28:1)

"si dis-de-dimineaþã, în prima zi a sãptãmânii (Duminicã), pe când rãsãrea soarele, au venit la mormânt."(Marcu 16:2)

"Iar în ziua întâia a sãptãmânii (duminica), Maria Magdalena a venit la mormânt" (Ioan 20:1)
Mentionez ca parantezele nu-mi apartin. Asa apar in traducerea ortodoxa.

in ce zi a inviat Iisus Hristos ?

eodor nastasa 01.05.2010 18:58:25

Citat:

În prealabil postat de vasalie (Post 241691)
"Sase zile sa lucrezi" spune porunca a patra.

Catehismul ortodox surprinde corect ceea ce spune aceasta porunca:

127. Ce invata porunca aceasta?
Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.


http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism35.html. Citeste in continuare, in Catehismul ortodox, indemnurile pentru munca.

Si daca eu ma'ncapatanez si vreau sa-mi iau concediu, si pe deasupra, nu vreau sa muncesc de loc(in concediu, bineinteles, pentru ca n'as munci de loc, niciodata, da nu ma lasa matu') ?:4:

p.s. sunt un trol, stiu, sa nu dati prea tare cu mine de pamant...:5:

vasalie 01.05.2010 19:02:33

Citat:

În prealabil postat de angel4ver (Post 241481)
adventistii au venit cu argumente logice si era chiar ok ce-au spus, dar... tot se bat cap in cap afirmatiile, asta am impresia :-<

Vei mai avea de studiat pana se vor limpezi lucrurile. Prin aceeasi experienta am trecut si eu. Pot sa-ti recomand doua link-uri referitoare la ziua de odihna:

http://www.intercer.net/article.php?id=228 (o suta de argumente biblice in legatura cu problema sabatului).

http://www.revelatia.ro/docs/db_cp.html (nr. 8 - Cea mai mare farsa a istorie - prezentare video).

Cerceteaza problema din mai multe surse (ortodoxe, adventiste, etc.). Dar, verifica totul cu Sfanta Scriptura (Cuvantul lui Dumnezeu). Domnul sa te calauzeasca.

vasalie 01.05.2010 19:09:52

Citat:

În prealabil postat de eodor nastasa (Post 241727)
Si daca eu ma'ncapatanez si vreau sa-mi iau concediu, si pe deasupra, nu vreau sa muncesc de loc(in concediu, bineinteles, pentru ca n'as munci de loc, niciodata, da nu ma lasa matu') ?:4:

p.s. sunt un trol, stiu, sa nu dati prea tare cu mine de pamant...:5:

Noi avem nevoie de concediu pentru ca alergam ca nebunii si ne epuizam. Nu cred ca ne condamna Dumnezeu pentru ca facem o pauza de cateva zile pentru a ne recapata fortele.

Dar, un concediu nu te impiedica sa pazesti ziua de odihna inchinata Domnului.

vasalie 01.05.2010 19:44:18

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Tot in zi de sambata Mantuitorul a savarsit minuni fapt ce a scandalizat iudeii.

Si ce? Nu avea voie sa faca minuni in ziua sambetei? Gandesti si tu ca iudeii?

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Oricum nu inteleg de ce aduci ca argument Catehismul ortodox de vreme ce tu combati ortodoxia...

Combat invataturile gresite (inclusiv pe cele din biserica mea, nu numai din ortodoxie).

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Si apoi ar trebui sa "adopti" nu numai un obicei al Mantuitorului ci toate!

Asta este tinta. Sa ne ajute Dumnezeu.

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Unde este la voi Sfanta Liturghie? Sfintele Taine? Cinstea fata de Maica Domnului, cinste pe care Insusi Mantuitorul I-a acordat-o?

Cu intrebarea asta "sa-i tragi de urechi" pe Sfintii Apostoli ai Domnului Iisus Hristos. Nici ei nu au tinut slujbe (liturghii). Nici ei nu au cinstit-o pe Maica Domnului (nici macar nu au pomenit de ea in epistolele lor - le gasesti in Noul Testament). Poate nu au inteles ei corect cum e cu aceasta cinstire (nu au avut invatatori ca tine, sa-i indrume).

Iar expresia "taina" este folosita de Sfintii Apostoli de cca. 17 ori, dar cu sensul de taina descoperita noua (adica facuta cunoscut). Spre exemplu, botezul nu este prezentat ca o taina necunoscuta. Crestinismul Sfintilor Apostoli (crestinismul autentic) nu se baza pe misticism ci pe cunoastere si credinta.

O intrebare: in Sfanta Scriptura se vorbeste despre o taina de o mare importanta, care lipseste ortodoxiei. Este vorba de taina credintei (nu apare printre cele 7 taine cu care se tot lauda unii). "sã pãstreze taina credintei într-un cuget curat."(1 Timotei 3:9). Unde va este aceasta taina? Bine ca ati numit altele ca fiind taine (sa pareti misteriosi, enigmatici) ca sa prostiti lumea.


Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Preluam numai ce ne convine?!:45:

Vino cu argumente. Ce am prelut din Sfinta Scriptura si ce am respins?

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
Si dragul meu, eu sunt mandra ca m-am nascut ortodoxa

"Mîndria merge înaintea pieirii și trufia merge înaintea căderii."(Proverbe 16:18)

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
si pentru mine Duminica este Ziua Domnului!!!

"Astfel cã Fiul Omului este domn si al sâmbetei."(Marcu 2:28)

Nu stiu carui domn ii slujesti. Ai ceva impotriva Domnului sambetei? Te impotrivesti poruncii lui Dumnezeu, care spune ca ziua a saptea este "ziua de odihna inchinata Domnului"?

Ai grija ca vei da socoteala pentru incumetarea si incapatanarea ta. Si, nu o sa poti spune ca nu ai stiut.

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 241706)
A intrat in sinagoga pentru ca Mantuitorul S-a supus intru toate Legii Vechi.

S-a supus aratandu-ne si noua cum sa ne supunem. "S-a spus in vechime sa.... dar Eu va spun."


Ora este GMT +3. Ora este acum 04:34:57.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.