![]() |
Coborarea la iad a Mantuitorului
O scena pe care n-am inteles-o din Biblie este coborarea Mantuitorului la iad.
De ce trebuia sa propovaduiasca mortilor? |
Citat:
|
Citat:
|
...cu moartea pre moarte calcand,
si celor din morminte viata daruindu-le" |
Citat:
Deci madularele fara Trup nu pot avea Viata intr-insele. In fine, nu stiu daca are vreo logica :confused: |
Citat:
Vedeți și răspunsul la întrebarea 86 aici: http://www.catehism.ro/cb_Lectia08.htm Un Paște luminat ! |
Citat:
Deci primul locuitor al Raiului a fost talharul cel destept, cel mai mare hot din istorie. Cat despre propovaduirea catre cei pacatosi din Iad - nici mie nu mi-e clar. Poate ca e taina a Lui Dumnezeu sau poate ca nu stiu eu explicatia acceptata de ortodocsi. |
Nu a coborit la Iad numai la cei credinciosi, ci la toti.Am auzit spunandu-se chiar pana in strafundurile Iadului.Pentru a propovaduii Evanghelia si mortilor ca si ei sa aiba sansa sa invieze si sa fie judecati precum sunt judecati si cei vii(1Petru 4:6).
|
Citat:
|
Citat:
Uite cateva referinte din Sf Scriptura care vorbesc despre asta: "Iar pe îngerii care nu și-au păzit vrednicia, ci au părăsit locașul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanțuri veșnice, spre judecata zilei celei mari." - Iuda 6 "Căci dacă Dumnezeu n-a cruțat pe îngerii care au păcătuit, ci, legându-i cu legăturile întunericului în iad, i-a dat să fie păziți spre judecată" - 2 Petru 2:4 |
Citat:
Atunci de ce lumea spune ca le-a propovaduit mortilor? Si de ce trebuia sa-Si proclameze victoria asupra mortii? :39: |
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/slujbe-...lui-72902.html Pace si bucurie! |
Citat:
Duhurile sunt demonii si nu oamenii morti. Referintele din Petru si Iuda postate intr-un post precedent sunt concludente pentru a vedea la cine se refera Apostolul Petru. Un exemplu elocvent e pilda cu Lazar si bogatul unde vedem cum Lazar era impreuna cu Avraam intr-un loc placut, nicidecum in inchisoare... Proclamarea victoriei e un lucru normal, Biblia spune ca toti vor marturisi ca Hristos e Domnul, chiar si demonii. |
Icoana Invierii
http://2.bp.blogspot.com/_jVxKFhoEf3...a-invierii.jpgCe poate gandi copilul din Occident care merge la catehism sau adultul rostindu-si Crezul, in fata acestui articol de credinta: Hristos "S-a pogorat la iad"? Cuvantul "iad" nu aduce in mintea celor apartinand sferei de cultura occidentala imaginile medievale sculptate in timpanele sau pe capitelurile catedralelor, si anume: diavoli incornorati si cu copite despicate, pacatosii aruncati in cazane clocotinde?
Pe de alta parte, o cateheza a fricii, intemeiata pe teama de iad, nu si-a desfasurat elocinta in atatea predici de-a lungul veacurilor? Actuala tacere a Apusului cu privire la pogorarea la iad nu vine oare din dorinta de a se elibera de un fragment din Crez considerat a fi prea marcat de vechile mituri? Evolutia sensibilitatii colective si o conceptie noua a omului, mai preocupata sa transforme lumea prezenta decat sa se piarda in consideratii mitice cu privire la lumea de dincolo, il indeamna pe omul contemporan sa "demitizeze" si sa dea deoparte predica despre iad. Pe de alta parte, luptele lumii actuale sunt si asa destul de crude, ce s-ar mai putea spune despre iad? Slujba Utreniei din Sambata Mare raspunde: "Pe pamant ai venit, pe Adam sa-l mantui, si pe acesta negasind, jos te-ai pogorat; pan-la iad, Stapanul meu, l-ai cautat". Epistola catre Evrei este cea care ne lumineaza credinta: "Prin faptul ca a supus Lui toate intelegem ca nimic nu I-a lasat nesupus. Prin harul lui Dumnezeu, El a gustat moartea pentru fiecare om. Deci, de vreme ce pruncii s-au facut partasi sangelui si trupului, in acelasi fel si El S-a impartasit de acestea, ca sa surpe prin moartea Sa pe cel ce are stapanirea mortii, adica pe diavolul, si sa izbaveasca pe acei pe care frica mortii ii tinea in robie toata viata" (Evrei 2, 8-15). Nu-I spunea Hristos Tatalui: "Eu Te-am preaslavit pe Tine pe pamant, lucrul pe care Mi l-ai dat sa-L fac L-am savarsit" (In. 17, 4). In ziua Cincizecimii, Petru o va spune cu tarie: "Iisus, pe Care Dumnezeu L-a inviat, dezlegand durerile mortii, intrucat nu era cu putinta ca El sa fie tinut de ea" (F.A. 2, 24). Continuarea articolului - http://www.crestinortodox.ro/sarbato...rii-69596.html - pentru cei interesati, fireste! |
Citat:
Daca tot ai amintit de pilda lui Lazar, spune-ne unde se gasea duhul bogatului in momentul dialogului cu saracul cel mantuit? Vrajmasii sunt aruncati in Iad, dar au acces si pe pamant. Vezi la Iezechiel 28, 17: "Din pricina frumuseții tale s-a îngâmfat inima ta, și pentru trufia ta ți-ai pierdut înțelepciunea. De aceea te-am aruncat la pământ și te voi da înaintea regilor spre batjocură. " Asa ca nu mai fi tu asa de sigur ca duhurile tinute in inchisoare sunt vrajmasii cei nevazuti care, stii bine, ne ispitesc in toata vremea stiind ca Judecata este aproape. La noi asa se canta diseara: Hristos a inviat, cu moartea pe moarte calcand si celor din morminte viata darunidu-le! |
Cata smerenie in Coborarea la Iad a Mantuitorului, dar si putere in acelasi timp. Sunt teologi care considera ca acest evenimet face trecerea la demnitatea imparateasca a lui Hristos.
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Iar pe îngerii care nu și-au păzit vrednicia, ci au părăsit locașul lor, i-a pus la păstrare sub întuneric, în lanțuri veșnice, spre judecata zilei celei mari." |
Citat:
|
Citat:
Citat:
"Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul." Deci avem in inchisoare ingeri, avem si oameni. Ma indoiesc de faptul ca Hristos S-a pogorat la Iad pentru a-Si proclama victoria in fata ingerilor potrivnici, ca intr-un gest de mandrie cumva... Hristos a venit sa ne mantuiasca, nu sa faca circ pe Pamant sau in Iad. |
Citat:
Dc ar le-ar fi vestita dupa ce a murit cum ar fi putut ei sa fie judecati dupa trup dc erau morti?In al doilea rand, cum ar fi putut ei sa mai traiasca pentru Dumnezeu dc erau morti? Nu are nici un sens... Si ca o intrebare, de ce crezi ca trebuia Hristos sa le vesteasca mortilor Evanghelia, crezi ca nu au auzit-o cand erau in viata?Noe,Avraam,Iacov,Iov etc au auzit Evanghelia cand erau in viata, pe asta si-au si bazat credinta, dar la momentul cand Petru scria epistola ei erau morti. |
Citat:
Hristos avea tot dreptul sa isi proclame victoria, doar e Dumnezeu. Nu e nici un gest de mandrie si nici circ. Victoria asupra mortii trebuia proclamata. Si noi cand cantam "Hristos a inviat din morti cu moartea pe moarte calcand" exact asta facem, proclamam victoria lui asupra mortii. |
Citat:
Ioan 5, 24 Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață. 2 Corinteni 5, 10 Pentru că noi toți trebuie să ne înfățișăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, ca să ia fiecare după cele ce a făcut prin trup, ori bine, ori rău. Cum sa fie? Noi toti vom fi judecati sau numai unii dintre noi? Exista stare de condamnare, de inchisoare a duhurilor oamenilor rai pana la Judecata de Apoi? |
Citat:
|
Citat:
|
Hristos a inviat!
As fi foarte recunoscatoare celui care m-ar lumina cu privirea la Invierea mortilor odata cu Invierea Domnului: ,,Mormintele s-au deschis si multe trupuri ale sfintilor adormiti s-au sculat. Si iesind din morminte, dupa invierea Lui, au intrat in cetatea sfanta si s-au aratat multora".
|
Hristos a inviat
Spre bucurie este a ne marturisi dreapta credinta, iar de ne-om indeparta de la izvorul ortodoxiei mare o fi ratacirea noastra. Trebuie sa fim mult mai cumpatati in a insirui versete, caci Cuvantul este foarte tainic, si in Cuvant este multa putere. Dar puterea, este un dar, caci in dar toate le primim, si darul se revarsa peste cei luminati, smeriti. Lumina cum ar putea-o cuprinde intunericul din noi..Cuvantul este si va fi, caci prin puterea Cuvantului s-a creat lumea vazuta si nevazuta. Dar dupa cum ne invata biserica noastra cea draga, chiar si Sfintii Parinti erau asa mai rezervati uneori in a talmaci Cuvantul, caci jertfa te apropie, te dezleaga din legaturile necunoasterii, rugaciunea si postul te inalta din smerenia ta, dar noi fiind din lume, purtam intreaga lume dupa noi si totusi indraznim a spune ca suntem in cunoastere. Sa ne ajute Bunul Dumnezeu si sa ne lumineze.
Tot spre bucuria noastra este a marturisi importanta pe care o acorda biserica noastra cea draga rugaciunii. In sine acest punct este oarecum bine sa-l atingem, caci rugaciunea izvorata dintr-o inima curata este darul ce-l inalta pe om, in simplitatea lui, in sinceritatea lui. Rugaciunea sincera, curata este cea care modeleaza intreaga noastra fiinta, ne poarta din intuneric spre lumina, din necunoastere la adevar, din nepasare in ascultare. Si o mai fi o bucurie care le covarseste pe toate, aceasta bucurie ramane oarecum o mare taina, ea izvoraste dintr-o dragoste neconditionata. Caci Dumnezeu nemarginitul, Dragostea neinfinita isi revarsa ce are mai de pret, Dumnezeu Cuvantul, Lumina cea dumnezeiasca coboara pe pamant din iubire pentru fiul cazut, fiul ratacit. Si aceasta bucurie a intruparii Domnului nostru Iisus Hristos, a jertfei de pe Cruce poarta cununa invierii. Si oricum om cugeta , om privi, om glasui noi, prin Invierea Domnului, omul se uneste cu Dumnezeirea, si mare dar ne-a fost lasat spre a-l purta cu bucurie. In ortodoxie, avem bucuria Sfintilor de langa noi, rugaciunile lor neincetate se revarsa mereu, si noi ramanem intr-o comuniune neincetata. Uneori o fi mai lung drumul, dar e bine de l-om putea strabate. Dragul meu eclesiast crestinul ortodox se roaga mereu pentru cei trecuti la cele vesnice(judecata particulara are o mare importanta), caci rugaciunea are mare putere si o rugaciune izvorata dintr-o inima curata lumineaza intreg iadul. Dumnezeu in mijlocul nostru Dumnezeu in mijlocul nostru |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ce sa zica mai rational?
Citat:
Si mai e un verset in VT parca unde zice Dumnezeu oamenilor: ai facut greseala sa crezi ca sunt ca tine sau ceva in genul asta. Ortodoxia Il respecta pe Dumnezeu inclusiv in ceea ce oamenilor li se pare imposibil, contradictoriu si paradoxal, in loc sa Il ciunteasca si sa-L coboare la nivelul neuronilor nostri cazuti. Prin credinta in acele lucruri care ne depasesc capacitatea de intelegere, incearca sa ne inalte pe noi. Nu inteleg de ce si cum dar cred ca asa este. Faptul ca eu, ca om, nu inteleg cum putea Hristos sa fie cu trupul in mormant si in acelasi timp in iad si in acelasi timp pe tron alaturi de Tatal si de Duhul Sfant, si in acelasi timp cu talharul in rai, El care e necuprins pe toate curpinzandu-le -- faptul ca nu inteleg cum e asta nu inseamna nimic, trebuie sa imi recunosc neputinta si nepriceperea, sa ma smeresc si pe urma mai vede Dumnezeu daca ma va lumina sau nu. Nu sa vin sa bag altora pe gat explicatiile mele rationale si sa le vand un Dumnezeu redus la un simplu p implica q (una din primele lectii de logica din clasa a IX-a). Si sa zic ca "n-are cum sa fi facut asta sau cealalta, e falsa concluzia, ca m-am gandit eu". Hai sa fim seriosi. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 23:28:00. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.