![]() |
Casatorie -Divort
Este o adevarata tragedie pentru cei doi sot si sotie cand se despart mai ales in cazul in care cuplul are si copii; este o tragedie si pentru societate deoarece la baza oricarei societati sta familia; copiii sunt dezorientati, atarna ca povara pe umerii unui singur parinte; daca acesta isi sacrifica viata personala si nu se recasatoreste dupa divort si poarta singur/a povara copiilor iarasi este tragic deoarece dupa vreo 10-15 -20 de ani de dedicare copilului sau copiilor acestia isi vad de viata lor si parintele care si-a sacrificat cei mai frumosi ani ai vietii ( floarea vietii) ramane singur si pustiit; ii vine foarte greu sa isi mai refaca viata la peste 45 de ani, foarte greu; ceea ce eu as dori ca Biserica Ortodoxa Romana sa faca este de a sfatui pe cei care au divortat, chiar daca au copii sa incerce sa isi refaca viata in cel mai decent mod; e mai bine asa si pentru copii si pentru parintele respectiv si pentru a nu fi ispitit sa aiba relatii ocazionale de scurta durata care mai mult deterioreaza viata oamenilor decat o aseaza pe o cale normala; de asemenea am vazut in vestul Europei ca autoritatile cauta sa prelungeasca durata divortului chipurile incercand sa dea termene de impacare foarte lungi care ar fi menite sa \'\'salveze\'\' casnicia; dar culmea este ca aceste termene lungi tin pe ambii fosti sot si sotie intr-o ambiguitate totala ...intr-o stare ca ani de zile nici ei nu stiu cum sunt: casatoriti sau divortati...si asta ii face sa incerce sa nu piarda timpul ci sa caute o relatie rapid in care se arunca cu \'\'furie\'\' si ajung in doi -trei ani pana la desfacerea casatoriei cu prima/primul sa fie intr-o a doua relatie atat de incalcita , unii au deja al doilea rand de copii sau chiar al treilea daca au avut doi parteneri cu care au avut relatii nefiind casatoriti...ceea ce, va imaginati cu totii, cat de mult se complica vietile celor doi care ar fi putut fi mai simplu asezate intr-o poate noua casatorie care sa ofere STABILITATEA ATAT DE NECESARA COPIILOR REZULTATI DIN PRIMA CASATORIE! Si trebuie sa stiti cu totii ca daca cei doi care divorteaza vor sa fie din nou impreuna ei se pot recasatori - au acest drept si nimeni nu il poate lua; daca e sa fie sortit lor sa fie impreuna atunci ei se vor aduna din nou in sfanta casatorie si nu fortati de Autoritati si legi si proceduri care numai complica lucrurile; daca divortul ar fi urgentat poate ca cei doi s-ar speria putin si ar gandi mai profund si mai intelept si s-ar intreba \'\'...oare este chiar atat de usor sa scap de ea/el ???\'\' ; incercati sa cugetati asupra celor ce v-am tiparit aici si spuneti-mi daca am sau nu dreptate ...astept criticile ...ha ha ha ; hai sa ne mai veselim putin, dar pentru asta , ca sa aiba sens gluma, trebuie sa v-o spun in Engleza deoarece in Romana nu are sens din cauza ordinii literelor initiale in alfabet; deci: Question: Do you know what a dictionary is? Answer: It\'s a book in which the word\'\'divorce\'\' comes before\'\'marriage\'\'...ha ha ha ; pentru cei care nu inteleg Engleza, rugati pe cineva sa va traduca bancul si sa vi-l explice...e un fel de \'\'tema ptr. acasa\'\' ...ha ha ha
|
Traducerea bancului:
"Stiti ce este un dictionar? O carte unde cuvantul "Divort" se afla inaintea cuvantului "Nunta". |
Bun, dar bancul unde este?
|
Pai asta era. Este scris mai sus in engleza de initiatoarea topicului.
|
Aici este o deosebire de interpretarea a Sf Scripturi între catolicism și ortodoxie. Biserica Catolică consideră că Domnul nostru se referă la separarea soților, adică la situația în care ei nu mai conviețuiesc împreună sub același acoperiș ca soț și soție și nu la divorț, cu sensul de desființare a căsătoriei. Nimic și nimeni nu poate desființa o căsătorie și nici anula obligațiile care rezultă din ea dacă ambii soți trăiesc. Noi credem că o căsătorie nu poate fi ruptă decât prin moartea unuia dintre soți.
|
Citat:
asta era demult, cand divortul nu era acceptat in acte de BC. Dar si pe vremea aceea erau "intreprinzatori" care se descurcau. De exemplu, mi-a spus cineva ca pe vremea cand in Argentina divortul nu era permis, din cauza Bisericii, erau cupluri care treceau granita in Uruguay si divortau acolo bine merci, dupa care se intorceau in tara de bastina fara probleme. |
Divorțul civil este de competența statului. Nemaiexistând state creștine, Sf Biserică nu poate împiedica statul să pronunțe divorțuri. Dar aceste pronunțări ale tribunalelor laice nu au nici cea mai mică importanță pentru Biserică. Astăzi nu putem decât să constatăm cu regret și lacrimi cum oamenii, îndepărtându-se de morala catolică, participă la scandalul divorțului și se mai și recăsătoresc civil (că religios nu au cum), trăind, de fapt, în preacurvie și de multe ori murind tot așa.
|
:48: pai si atunci nu e Biserica Ortodoxa mai inteleapta si mai cu dreapta socoteala, ca binecuvanteaza a 2-a si chiar si a 3-a casatorie, ca pogoramant, si nu lasa oamenii sa moara in pacate grele?
|
Citat:
|
Si tu vrei sa spui ca BC nu-i mai primeste in sanul ei pe cei divortati (civil doar, dupa cum s-ar parea la voi)? adica li se refuza participarea la slujbe si orice fel de sacramente? hai sa fim seriosi!
|
Participarea la slujbe este permisă și celor care trăiesc în păcat. Dar nu au voie să se împărtășească, sunt opriți (dacă o fac, mai adaugă adulterului un păcat chiar mai mare: cel al sacrilegiului).
|
dar de inmormantat, e voie?
stii, era o vorba: drumul spre iad e pavat cu intentii bune. asa si cu BC. si mai era o vorba: litera ucide, Duhul da viata. nu prea vad duh crestin in aceasta inflexibilitate a BC, ci mai degraba ambitie prosteasca si refuzul de a accepta realitatea. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
mai, dar tu esti culmea. daca a nu tine post, la voi = pacat de moarte, m-am lamurit! si Sf. Liturghie ati scurtat-o atata de n-a mai ramas cine stie ce. "si altele" cred ca include tot felul de inovati catolice neavenite, vezi cultul inimii lui Iisus, imaculata conceptie samd. La astea v-a dus capul, dar la intelegerea durerilor oamenilor nu prea. cine a zis frate ca noi binecuvantam adulterul?!! dimpotriva, il infieram si nu incurajam pe nimeni sa traiasca intr-un astfel de pacat. iar Taina Casatoriei nu o desface nimeni in BO, si nici divorturile nu sunt incurajate, daca asta vrei sa insinuezi. Post usor in continuare, cu lapte, branza, oua si celelalte. |
Multumesc, asemenea. Dar ai grija ca si la voi netinerea postului (acela cu cartofi si fasole) tot pacat de moarte este. Ia intreaba-l mătăluță pe părintele cel ortodox dacă neținerea postului trebuie spovedită sau nu, să vezi ce zice. Că dacă pe mine nu mă crezi, poate pe el l-oi crede.
Iar dacă "Taina Căsătoriei nu o desface nimeni în BO", singura concluzie este că BO a dat drumul la poligamie: cu ochii mei am văzut, nu numai o dată, bărbați și femei recăsătorindu-se cu nuntă în regulă: cu popă, rochie albă și alai, deși soțul legiuit trăia. |
Citat:
|
Citat:
exista pacate si pacate, iar netinerea postului NU este pacat de moarte. pentru cei care nu cunosc, acestea sunt cele cele sapte pacate de moarte:
iar in privinta celei de-a doua casatorii in BO, daca tot te preocupa subiectul, poate esti atent si la slujba care se face cu aceasta ocazie, care NU ESTE Taina Cununiei. In privinta rochiilor samd, acestea sunt obiceiuri si manifestari exterioare, dupa cum considera fiecare, nu sunt litera de lege in BO. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Poate, dar e gresit. |
off
Cristina, suntem off topic si nu stiu daca chiar are sens sa discutam asupra terminologiei exacte, dar uite ce scrie Sfantul Ioan Iacob Hozevitul despre aceste pacate, chiar el, ca si multi altii numindu-le "de moarte".
Sfântul Ioan Iacob Românul-Hozevitul. Cele șapte păcate de moarte, din care odrăslesc toate păcatele Cele șapte răni de moarte Care m-au vânat mereu Și slăbănogit-au foarte Sufletul smerit al meu! I. Mândria Dacă mai dorești acuma Suflete să ne mândrim, Vino de pogoară numa Până jos la țintirim! Ca să vezi mai bine-acolo Pentru cine te mândrești, Care este slava lumii Și a vieții pământești! Iată, hârca asta slută Este a unui boier, Care petrecea cu slavă Ca un mândru Lucifer. Mai încolo este alta, A unui om cerșetor, Care și-a târât viața Umilit și răbdător. Care dintre ei acuma Îl găsești mai fericit? Răsfățatul cel prea mândru Ori săracul umilit? Iată colo proestosul, Ce era ca un butoi Și-i gonea pe bieții pustnici Defăimându-i ca pe boi. Mai la vale iată capul Unui biet nevoitor, Care sta ascuns prin peșteri Gol, tăcut și postitor. Ce cunoști acum din slava Celor grași de la Vasan, Iată numai ce rămâne De la bietul pământean! II. Zavistia De zavistie urâtă Dacă vezi că ești luptat, Află că această boală Este greu de vindecat. Toate celelalte patimi Sunt din fire omenești Și lucrându-le îți pare Că din ele te-ndulcești. La zavistie din contra, Simți că ești ca otrăvit, Căci la inimă te roade Viermele neadormit. Deci, pe gânduri tu adesea Spovedește-le curat Și te roagă pentru care Urâciunea te-a luptat. A zavistiei meteahnă Este lucru diavolesc, Care nu te lasă-n pace, Când vezi alții că sporesc. Nu lăsa ca să mocnească Răul nemărturisit, Nu cumva să putrezească Binele agonisit. III. Iubirea de Argint Când te prinde în capcană Lăcomia de arginți S-o vădești ca pe o rană La duhovnicești Părinți. Căci fiind năravul tainic, Este greu de priceput Și pe mulți din cei cu râvnă Lăcomia i-a pierdut. Rădăcina răutății La păgâni și la evrei; Ai pe Iuda doar ca pildă Și începător al ei. IV. Desfrâul La dulceața desfrânării Dacă ești obișnuit, Vino tainic, ticăloase, Pân-la Poarta lui David. Să-ți închipui tu acolo Cum la ziua cea de-apoi, Scaun greu de judecată Se va pune pentru noi. Cum vei suferi mânia Dreptului Judecător? Cum vei trece peste râul Cel cu focul arzător? Cum vei suferi osânda Care se va hotărâ? Cum vei suferi pe demoni Când la munci te vor târâ? V. Lăcomia pântecelui Dacă ai din nesimțire Pântece nesățios, Vino până la Golgota Lângă Crucea lui Hristos! Iată, suflete, privește Stânca cum s-a despicat La vederea răstignirii Pentru cel necumpătat! Deci, în taină mergi adesea La Golgota cugetând, Ca să capeți înfrânare Umilindu-te în gând. VI. Trândăvia Iară duhul trândăviei Dacă vezi că te-a cuprins, Cugetă la ceasul morții Și la focul cel nestins. VII. Mânia Suflete, de ai mânie, Dacă lesne te iuțești, De a treia fericire, Ticăloase, te lipsești! Nu vei moșteni pământul Fericiților de sus! Celor blânzi le este partea După cum Domnul a spus! - Vino, fire mânioasă Ca să vezi pe Mielul blând Cum Se junghie pe Cruce, Toate pentru noi răbdând. Deci, primește cu blândețe De la oameni câte vin, Ca să moștenești pământul Celor blânzi, în veci, AMIN. PS Cristina: :25: astazi fiind ziua ta, iti doresc La Multi Ani! din suflet, si sa-ti gasesti preocupari ceva mai vesele decat discutiile care despica firul in patru pe forum. |
Citat:
O scurtă documentare pe Internet, din ceea ce ortodocșii ar trebui să considere surse credibile, arată că "păcat de moarte" este un alt nume pentru "păcat greu". A se citi catehismul ortodox, art 93, care lămurește că: "Pacatele grele se mai numesc si pacate de moarte". Sursa: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism34.html Despre gravitatea păcatului de a nu ține postul ne vorbește și canonul 69 apostolic: "Astfel, canonul 69 apostolic sanctioneaza pe clerici cu caterisirea daca nu tin Postul Mare si Postul de miercuri si vineri, iar pe laici cu afurisirea (exceptie fac bolnavii). " Sursa: http://biserica.org/ro/viataduhovnic...tpatristic.htm Din câte cred, păcatele ușoare nu sunt sancționate cu caterisirea / afurisirea, ci numai păcatele grele. Deci, și Biserica Ortodoxă operează cu deosebirea păcatelor în ușoare și grele. Cam trist că trebuie să vină un catolic să vă pună sub nas doctrina cultului dv pe care ar trebui să o cunoașteți și mai aveți și insolența să spuneți că eu induc lumea în eroare. Acuma, puteți arăta un document care să ateste că ignorarea postului e păcat ușor ? Nu mă refer la predici ale câte unui călugăr Varzuvie, ci la luări de poziții ale episcopatului ortodox. Altfel spus, aveți ce contrapune catehismului editat de Patriarhia BOR și canoanelor apostolice ? Dacă nu aveți, aș aprecia să lăsați atât mândria, cât și jignirile deoparte și să vă reconsiderați poziția. |
Citat:
du-te domnule, pe forumurile catolice si predica acolo ale voastre. lasa ca de documentaristi via google n-avem nevoie aici. |
Citat:
Ce am vrut eu sa spun este ca, si fiind greco-catolic de fapt cred ca stii si asta foarte bine, in BO nu exista diferenta intre pacate mortale si pacate veniale in ceea ce priveste marturisirea si iertarea lor. In BC pacatele mortale nu pot fi iertate decat prin spovedanie corecta la un preot, pe cand cele veniale se iarta si prin Euharistie, participare in alte devotiuni, etc, si nu trebuiesc marturisite neaparat, desi BC o recomanda. Aici e diferenta. Nu ca nu exista pacate de moarte, sau pacate mai grele si mai usoare, si asa mai departe. Nu stiu ce spune Sf Ioan Iacob Hozevitul, dar eu stiu, din catehism, daca nu ma insel, ca cele 7 pacate se cheama pacate capitale, si de la ele izvorasc cele de moarte, adica, poftim, in limbaj ortodox, pacate grele. (Ex: desfraul --care este mai mult o stare de spirit-- duce la adulter, iubirea de argint la furt, mania la ucidere, si asa mai departe). |
si revenind la topic, un alt articol de pe site
Citat:
A doua si a treia casatorie Biserica invata potrivit Sfintei Scripturi ca "Ceea ce a impreunat Dumnezeu, omul sa nu desparta" (Matei 19, 6). Astfel, ea este impotriva divortului, indemnand pe soti sa nu-si lase sotiile si pe sotii sa nu-si paraseasca barbatii. Din Noul Testament aflam ca divortul nu este admis decat pentru caz de adulter: "Iar Eu zic voua, oricine isi lasa femeia, afara de caz de adulter, savarseste el insusi adulter" (Matei 5, 32; 19, 9). Biserica sustine ca a doua casatorie si a treia casatorie sunt tolerate numai din intelegere fata de slabiciunile omenesti (I Corinteni 7,9). Sfantul Vasile cel Mare (+ 379) randuieste prin canonul 4, ca cei care se casatoresc pentru a doua oara sa fie opriti de la Sfanta impartasire timp de unul sau doi ani, iar cei care se casatoresc pentru a treia oara sa nu se impartaseasca trei, patru, sau chiar cinci ani. Tinand seama ca aceste persoane erau oprite de la impartasire o vreme atat de indelungata, cele doua casatorii au ajuns sa poarte numele, la unii Sfinti Parinti, de desfranare. A patra casatorie a imparatului Leon al VI lea Filosoful a facut ca in anii 912-913 sa se tina un Sinod la Constantinopol, in urma caruia s-a emis un Tomos. Conform acestui Tomos, a doua casatorie este permisa doar in cazul mortii sau disparitiei fara veste a unuia dintre soti, dar nu echivaleaza cu prima casatorie. A treia casatorie, potrivit acestui Tomos, este acceptata cu urmatoarele conditii: daca cel ce vrea sa se casatoreasca a treia oara are 30 de ani si nu are copii, este oprit de la impartasire 3 ani. Daca persoana in cauza are copii, este oprita de la impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului 4 ani. In continuare se mentioneaza ca daca cel ce vrea sa se casatoreasca a trei oara are varsta de 40 de ani si nu are copii, sa fie oprit de la impartasanie timp de 4 ani, iar daca are peste 40 de ani si are copii, nu se poate casatori a treia oara. In cazul vaduviei se sustine ca sotul ramas in viata este liber sa se recasatoreasca fara a avea nevoie de o aprobare din partea statului sau a Bisericii. In cazul divortului, pentru a doua sau a treia cununie, pe langa procedura civila de divort, este nevoie si de actul de desfacere a cununiei din partea episcopului, cu stabilirea unei epitemii. La inceput Biserica nu tolera a doua si a treia casatorie si chiar interzicea prezenta clericilor la astfel de nunti, potrivit canonului 7 de la Neocezareea din anul 315. Se crede ca necesitatea unei randuieli de binecuvantarare a celei de-a doua si a treia casatorie s-ar datora cazurilor frecvente de recasatorii, precum si a imposibilitatii de a savarsi in astfel de situatii slujba primei casatori. In prima faza, Biserica fie interzicea casatoria pentru cei ce doreau sa se recasatoresca, conform canonului 2 al Sfantului Nichifor Marturisitorul, fie o acceptau, dar fara a pune cununiile pe capetele mirilor, ci doar pe umeri, potrivit Sfantului Teodor Studitul in Epistolele I si II, sau chiar deloc. Din Molitfelnic putem vedea ca "randuiala celei de-a doua casatorii" este o scurta extindere a slujbei logodnei. Ea nu incepe cu rostirea cuvintelor "Binecuvantata este imparatia...", ci cu rostirea "Binecuvantat este Dumnezeul nostru..." urmata de citirea rugaciunilor incepatoare. Ectenia mare este redusa la cateva simple cereri, si doar ultimele doua scurte rugaciuni ale slujbei logodnei sunt citite. "Rugaciunea inelelor" este inlocuita de o rugaciune de pocainta care cere "iertarea greselilor", "curatire" si "dezlegare". In cazul primei casatorii sunt pomenite persoanele drepte: Avraam, Sara, Rahila, etc, in vreme ce in cazul celei de-a doua casatorii sunt mentionate persoane ca Rahav pacatoasa (Iosua,1-24; Evrei 11, 31; Iacov 2,25) vamesul care s-a pocait (Luca 18,10-14) si "talharul cel bun" (Luca 23, 40-43); persoane care au primit iertarea lui Dumnezeu prin credinta si pocainta. O a doua rugaciune vorbeste despre mire si mireasa, spunand ca "nu au putut a purta greutatea zilei si aprinderea trupeasca" si astfel s-au hotarat sa primeasca "impreunarea nuntii a doua". Nu mai exista o procesiune in mijlocul bisericii, iar incununarea este savarsita incepand cu cea de-a treia scurta rugaciune a randuielii obisnuite. John Meyendorff sustine ca "nu exista nicio motivatie teologica pentru care numarul posibilelor casatorii succesive sa fie, pentru crestin, limitat la trei: limita este doar disciplinara si este definita prin "iconomie", ceea ce nu inseamna - asa cum adesea se crede - ca este o usa deschisa spre compromisuri nelimitate". Adrian Cocosila |
Citat:
Și nu e adevărat că nu există Magisteriu ortodox. Chiar mai sus acida mea preopinentă mirelat prezintă în detaliu un Tomos al unui sinod constantinopolitan. Ăsta e act magisterial, iar asemenea sinoade și asemenea acte apar și astăzi, numai că nu li se mai dă ascultare. Văd că tot ce spune călugărul Varzuvie de pe Athos primează față de autoritatea eclezială legiuită. Iar din acest "tomos" eu înțeleg că a doua și a treia căsătorie se face atunci când nevasta a murit sau a dispărut (de verificat dacă prin "dispariție" se poate înțelege faptul că și-a luat valiza și a plecat la o adresă necunoscută). Nimic despre a doua căsătorie în caz că nevasta trăiește, dar noi ne facem valiza și plecăm la amantă. Eu nu știu să se fi modificat aceste rânduieli, îmi face impresia însă că oamenii fac mișto de Taina Căsătoriei și de caracterul ei indisolubil, de multe ori cu complicitatea clerului. Uneori, ba chiar foarte des, viața celui care a auzit chemarea la căsătorie poate fi dificilă: trebuie să gândim că aceasta este crucea pe care trebuie să o purtăm ca să ne asociem lui Cristos, și nu că mai avem două cartușe în buzunar, pe care scrie "a doua căsătorie" și "a treia căsătorie". |
Citat:
Citat:
Cat despre casatorie si recasatorie, cred ca situatia e mai complicata decat o expui. Nu sunt de acord cu divortul, eu cand am sa ma casatoresc, ma casatoresc o data si bine, dar am sa am mare grija cu cine, dar cateodata, si asta o spun din experienta nu personala, dar aproape, situatia intr-o casatorie devine atat de anormala incat cu greu mai poti spune ca in acea casatorie mai domneste Sfantul Duh, ci ura. Din pacate, Biserica numai constata destramarea unei casatorii. A doua casatorie poate cu greu fi considerata o invitatie la poligamie, fiindca este mai mult o binecuvantare pentru ca oamenii sa nu traiasca in desfrau. Fiindca pana la urma asta e, oamenii sunt slabi. |
Citat:
Daca nu ma insel, asa spune si Meyendorff in cartea lui despre taina cununiei. |
Citat:
Si eu stiam despre afurisirea celui care nu tine post (dar de cand s-a schimbat aspectul site-ului nu mai gasesc canoanele, din nefericire, ca as fi dat link) Foarte posbil sa fie pacat de moarte.. ca este izvorat de lacomie (si desfrau, eventual), dar este mai mult decat atat.. este si nesimtirea/delasarea fata de sporirea in viata duhovniceasca etc. (Postarea ta m-a facut sa ma gandesc.. o sa intreb si eu duhovnicul.) |
Citat:
Daca oamenii fac altceva asta nu este din cauza ca-si asculta duhovnicii, ci dimpotriva, oamenii fac ce-i taie capul (dupa cat poate fiecare, cat vrea fiecare sa-I urmeze lui Hristos, ca mantuirea nu este obligatorie sau cu fortza, ci este doar o invitatie deschisa tuturor) |
Citat:
Asta inseamna ca daca este o chestiune ireversibila (celalalt s-a casatorit) de fapt nu poate fi iertat si in consecinta nici impartasit.. Sau doar daca se spovedeste pe patul de moarte si evident are o scuza solida cum ca nu mai are cum sa-si indrepte greseala care poate nici nu-i apartine (ci celuilalt)? Pe urma ce se intampla in cazurile foarte grave in care de exemplu un sot isi abuzeaza sotia? Ar trebui sotia sa rabde asa ceva pana la moarte sau daca ii sta in putere sa nu mai locuiasca sub acelasi acoperis? |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
În cazul abuzului, prima grijă este asigurarea copiilor, de aceea femeia are nu numai dreptul, ci și datoria să ia distanță față de un soț care reprezintă un pericol pentru ea și pentru copii. Dar o asemenea separare nu înseamnă disoluția căsătoriei, nici a obligației de castitate. Chiar și (Doamne ferește) dacă soția mea m-ar părăsi pentru un alt bărbat și ar pleca de acasă, chiar dacă s-ar "căsători" cu acela și va avea copii cu acela, ea va fi în continuare soția mea, iar eu soțul ei. Trebuie să aștept, să sper, să mă rog și să lucrez ca ea să se întoarcă, chiar dacă această așteptare ar fi până la mormânt. Atunci, și numai atunci, legătura făcută de Domnul prin Sfânta Taină a căsătoriei va fi desfăcută. |
Adulter, dupa 17 ani de casnicie.
Va salut pe toti.
Sunt proaspat "incornorat" de catre sotie si orice sfat este binevenit. Va voi expune faptele si va multumesc celor care ma pot indruma pe calea cea buna. Am aflat de relatia sotiei mele (35 ani)asistenta, cu seful ei (57 ani) medic ginecolog. Noi casatoriti de 17 ani,avem o fetita de 12 ani, el casatorit are si el o fetita de 7 ani. Relatia lor a inceput in luna noiembrie 2009 si a continuat pana in luna ianuarie 2010. Tot ceea ce faceau, se petrecea la serviciu in zilele in care era el de garda. Am aflat despre aceasta de la mama si de la sora mea care lucreaza si ele acolo. Dupa ce am amenintat-o cu divortul mi-a spus totul cu lux de amanunte. M-a rugat sa o iert, ea ma iubeste si eu o iubesc, dar nu pot sa uit. Foarte multe lucruri ma fac sa-mi amintesc acest lucru.Mentionez ca am avut si eu ocazia sa o insel, insa Dumnezeu nu m-a lasat sa fac asta. Dupa ce am aflat am fost amandoi la spovedit, am luat hotararea fata de preot in biserica sa continuam impreuna insa nu pot sa uit si sa o iert pe deplin. Sa fie oare doar chestiune de timp? Va reamintesc orice sfat este binevenit. Va multumesc. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie dar nu prea ma pricep la forum-uri. |
Citat:
Este o chestiune de timp dar mai ales de sarguinta spirituala pentru ca doar Dumnezeu iti poate vindeca inima.. Poate ar fi bine sa eviti o vreme acele lucruri care iti aduc aminte de ce s-a intamplat. Si ai procedat bine ca n-ai gasit greseala ei ca fiind o scuza pentru a gresi si tu. |
Citat:
Insa e o problema, ei lucreaza in continuare impreuna si de asta imi e greu sa uit. Desi ea ma asigura ca nu a contat nimic, mi-e foarte greu sa-i stiu impreuna la serviciu. Apropo de gresala ei, eu am avut ocazia sa gresesc inaintea ei. Dar nu as face asa ceva nici acum cunoscand faptele. In primul rand as gresi fata de Dumnezeu. Totusi banuiesc de ce am fost pedepsit in acest fel, eu nu m-am spovedit de 17 ani si in acest timp m-am indepartat de Dumnezeu destul de mult. Insa nu m-am gandit nici o clipa ca in felul acesta ma va readuce unde mi-e locul. |
Citat:
Sunt sigur ca daca exista alternative iar pocainta ei este autentica, o sa le accepte chiar daca nu va fi la fel de avantajos ca acolo unde este acum. Per total, avantajul trebuie sa fie in favoarea familiei. Faptul ca vezi si partea ta de responsabilitate in problema asta arata o gandire matura dpdv duhovnicesc. Intr-adevar Dumnezeu lucreaza pe cai nebanuite, e bine sa invatam din greselile altora si ale noastre in special.. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 22:50:57. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.