![]() |
Dincolo de ratiune
Am observat ca fiecare dintre noi are multe nelamuriri si astfel indrazneste sa intrebe, uneori chestiuni simple, alteori dificil de raspuns chiar si pentru cei mai "indoctrinati", sa zic asa!
Presupun ca nedumerirea mea nu va fi niciodata clarificata pe deplin, pentru ca - fara sa fiu Socrate - pornesc din start de la ideea ca singurul lucru pe care il stiu cu certitudine este ca nu stiu nimic. Nedumerirea mea se refera (printre altele) la egalitatea dintre oameni, in sensul ca fiecare dintre noi are aceleasi sanse la mantuire. Iar aici ma refer strict la ortodocsi, ca si-asa suntem intr-o confuzie dezarmanta. Am mai avut o incercare pe la "Destin si Ideal", dar poate ca acolo nu ne aflam chiar pe subiect. Deci: ne nastem cumva. Despre ce (sau cine) se afla deasupra capetelor noastre in acel moment de inceput de drum, e un alt mare mister pe care va trebui sa-l mai amanam putintel. De ce omul nu are sanse egale pentru mantuire? De ce i se reproseaza lui la sfarsitul vietii faptul ca a mers numai pe cai laturalnice, daca el "a fost croit" dintru inceput din "deseuri"? Privesc in jurul meu, incepand chiar de la copii: sunt unii (putini ce-i drept) care - fara a avea neaparat o educatie profund religioasa - il cauta pe Mantuitorul Iisus de cand deschid ochii la viata. Pe cand altii, de mici fac numai rautati si oricat ai incerca sa-i modelezi, ei una stiu si aia fac. Sunt oameni maturi cu care nu ai cum sa abordezi un subiect religios, fiindca te lovesti de orice, numai de o vorba de duh, nu. Sunt oameni in varsta care aproape ca-i lasa memoria daca au mancat sau nu la pranz, dar nu merg macar din cand in cand la biserica ci prefera sa hoinareasca aiurea intr-o perpetua pierdere de timp. Si nu inteleg de ce? Pana la urma ei nici nu pot fi invinovatiti prea tare fiindca nu au apucat niciodata sa-l cunoasca pe Dumnezeu. Pe cand noi, ceilalti, daca mai calcam stramb (si calcam - Doamne, cat mai calcam!) ne vedem visele de a ne mantui zdruncinate din incheieturi, mai ales cand mai vine cate un a-toate-stiutor care iti pune rapid o eticheta: "Iadu' te mananca! HiHiHiHi!!!" Am vazut aseara un film cu Gheorghe Dinica (Nu stiu cum se chema, dar cred ca ceva in genul "Sa nu uiti, Darie!") unde Dinica juca un caracter de diavol intruchipat, dar tot filmul ii este de mare ajutor unui baiat extrem de bun si cu har dumnezeiesc. Ceea ce-am inteles eu de aici a fost ca Dumnezeu lucreaza si prin cei rai, scotand in evidenta planuri cu totul miraculoase. Oare ce s-ar fi intamplat cu planul Lui Dumnezeu, daca Iuda n-ar fi fost un tradator? Ma opresc aici, desi... |
...
problema lui Iuda n-a fost tradarea... ci necredinta, lasitatea si deznadejdea. n-a mai avut curajul sa se intoarca la Domnul sau si sa spuna "iarta-ma Doamne! in nemernicia mea..."
|
Citat:
tradat, atunci ar fi tradat altcineva. Unul sigur ar fi tradat. Planul Lui Dumnezeu nu da gres niciodata. Intotdeauna se va gasi o alta persoana care sa duca "misiunea" celui ce se razgandeste. Apoi nu cred ca exista oameni croiti din deseuri, ci doar oameni care devin deseuri si asta numai din vina lor. Fiecare vine in lume cu talantii la purtator, iar Dumnezeu nu cere mai mult decat poate. Omul, insa, e dator sa-L caute pe Dumnezeu. Multi nu-L cauta deloc sau se opresc, la un moment dat, din cautare. In evanghelia dupa Ioan prima intrebare pusa de Mantuitorul celor doi apostoli, Ioan si Andrei, a fost: "Ce cautati?". Datoria noastra este sa-L cautam, ca are Dansul grija sa-L si gasim. |
Citat:
Putea fi arestat linistit direct de la domiciliu(din gradina Ghetsimani) si executat ca element recalcitrant de catre romani asa cum a si fost de fapt omorit...nu de iudei sub nici o forma. N-aveau iudeii treaba cu zecile de profeti( si Fiul Lui Dumnezeu printre ei) care se perindau in acel timp. Daca era sa-i lichideze pe toti ar fi incalcat legile lui Moise si nimeni nu se baga la asa pacat strigator la cer In fata romanilor pe vremea aceea nu SUFLA NIMENI. Invazia lor era urmata de macel si crucificari cu miile, deci unul in plus sau in minus vinovat-nevinovat in vremurile acelea singeroase si crude nu era decit o aschie in padurea masacrelor. Povestea ar trebui privita mai cu calm si intelegere istorica a evenimentelor nu exaltare mistica-fanatica |
Citat:
64. Dar sunt unii dintre voi care nu cred. Căci Iisus știa de la început cine sunt cei ce nu cred și cine este cel care Îl va vinde. Planul de mantuire al Lui Dumnezeu fusese stabilit inca de la inceput. Episodul vanzarii era prevazut, nu planificat. E o diferenta de nuanta. Planul Lui Dumnezeu se implineste intocmai si negresit. Misiunile negative din plan nu sunt planificate, ci doar prevazute prin prestiinta, in schimb cele pozitive, da. Exemplu: Ioan Botezatorul a avut o misiune clara, moartea lui, insa, nu a fost planificata, ci doar prestiuta. Deci punctele bune, pozitive din derularea planului sunt planificate, pe cand cele negative, doar prevazute, prestiute. |
Citat:
Cui a fost vandut Mantuitorul Iisus, Sinedriului sau romanilor??? Cine l-a adus pe Mantuitorul in fata romanilor? Cine a afirmat " Eu nu gasesc nicio vina in omul acesta!" si cine a lasat pe cine sa aleaga intre Iisus Hristos si Baraba???? Pe cine a deranjat Mantuitorul prin misiunea sa, pe romani sau pe iudei???? Daca evreii nu ar fi fost atat de porniti impotriva Mantuitorului si nu l-ar fi acuzat de vrajitorie si blasfemie, ar fi putut ajunge, sau ar fi avut vreun sens sa ajunga in fata lui Pilat ( romanilor) vreodata??? Se stie clar ca Mantuitorul a fost dus mai intai la Ana, apoi la Caiafa si in fata Sinedriului...si abia la urma in fata lui Pilat, pentru ca decizia era deja luata??? Care era pedeapsa primita de cei acuzati de catre iudei de vrajitorie si blasfemie??? In momentul in care Sinedriul acuza pe cineva de aceste lucruri, care era soarta omului respectiv ??? |
Si inca un aspect foarte important, pe langa cele spuse de
AndruscaCIM, acela ca Domnul Iisus i-a ales pe cei 12 apostoli, inclusiv pe Iuda, desi stia ca acesta il va vinde. Deci Planul prevedea moartea pe cruce. Biblia trebuie mult adancita ca sa intelegi, in primul rand, Planul Lui Dumnezeu. E mai bine s-o intelegem decat s-o memoram. |
La urma urmei, intregul mesaj al lui OmuBun se poate rezuma la „de ce se intampla lucruri rele oamenilor buni si lucruri bune oamenilor rai”. Ca pana la urma asta e intrebarea care ne macina cand ne miram de inegalitatile dintre oameni, de diferentele uneori foarte mari.
Cand am intebat intrebarea de mai sus aici pe forum raspunsul a fost ceva de genul „e o taina”, „numai Dumnezeu stie”, „suntem prea mici sa intelegem”. Sper ca raspunsurile astea sa-i fie de folos lui OmuBun. |
Citat:
in Imparatia Lui Dumnezeu fara a fi cercati si "lamuriti". |
roman sf interesant
Am citit de curand o carte (de care amintea p. Alexanndru Men intru- predica despre Iov, deci despr problema raului) de Isaak Asimov, Sfarsitul Eternitatii, un roman sf. In acest roman, o grupa de oameni, 'eternii', traiau in afara timpului si manipulau mereu istoria in asa fel incat sa evite relele care se abateau asupra oamenilor - razboaie, inventii nedorite etc, astfel incat intotdeauna cel mai mare numai de oameni sa aiba o viata linistita si cat de cat fericita. Insa facand mereu schimbari in istorie, schimbau mereu si personalitatea oamenilor (care de altfel nu stiau), unii mureau cand mai tarziu cand mai devreme, altii ici nu mai existau in alta realitate paralela.
Dar ce este cel mai interesant: pana la urma se dovedeste ca aceasta manipulare a realitatii spre 'binele omenirii' impiedica omenirea sa evolueze, ai ales o impiedica sa se indrepte spre stele. De fiecare data cand intr-o anume epoca oamenii incepeau sa calatoreasca in spatiu, dupa un timp se lasau si nu reuseau sa ajunga prea departe. ceea ce ura sa duca la ocuparea galaxiei de alte specii, si la stingerea rasei umane. Nu va povestesc mai mult, dar cred ca ideea este interesanta - per aspera, ad astra. |
Vad ca subiectul tinde catre superficial, acea judecata de suprafata pentru gestul in sine al lui Iuda sau a oricarui om pacatos la urma urmei. Nedumerirea mea nu in asta consta, ci in faptul ca Planul lui Dumnezeu are in calcul oameni care sunt certati cu toate legile lumii. Iar acesti oameni se nasc "meniti" sa savarseasca un mare pacat, pentru ca Planul lui Dumnezeu sa se poata infaptui.
Eu ma refer la aceasta alchimie divina, acest "joben" din care Dumnezeu mai scoate cate un iepuras sau cate un balaur, creaza conjuncturi speciale pentru ca balaurul si iepurasul sa ajunga in conflict, iar cand bietul iepuras este sacrificat, toata padurea primeste revelatia Marelui Pacat. Dumnezeu nu are puteri limitate. El stie, El creeaza, El judeca! Cu totii suntem creatia Lui, dar oare unde ne situam in cadrul Planului? Cineva sustinea ideea ca Iuda ar mai fi avut inca timp sa se mantuiasca, cerandu-si iertare, dar blestemul gloatei ramane in veacul-veacului, iar asta e groaznic, indiferent de iertarea pe care-o mai ceri tu cand realizezi gravitatea faptei tale! Uneori ii auzim pe unii spunand "Nu stiu ce-a fost cu mine... Mi-a luat Dumnezeu mintile!..." ...Mi-a luat Dumnezeu mintile!... Conjunctura, conflictul, nebunia, rezultatul, remuscarea!... Oameni aparent la fel, in conditii firesti, uneori oameni cu mare evlavie, oameni cu frica de Dumnezeu, victime ale unor conjuncturi dezastruase, ajunsi acolo fara vina lor poate, dar care ofera "lovitura de gratie!" Iar noi, norocosii, in loc sa spunem "Multumesc, Doamne, ca n-am fost eu in locul lui in acele momente de mare zbucium si incercare sufleteasca!", aruncam cu pietre, judecam, ne credem speciali, nu prin voia lui Dumnezeu, ci prin calitatile noastre deosebite!... Later edit: - Vad ca intre timp au mai aparut cateva idei noi... Incepeti sa va apropiati cumva de ideea de baza a topicului! |
Citat:
Nu cred ca era neaparat un plan al lui Dumnezeu( iertati-ma daca gresesc), dar a fost pur si simplu decizia si refuzul unor oameni( pentru ca o parte din iudeii de atunci sunt ortodocsii de astazi) de a crede in Iisus Hristos si Noul Testament. Noul Testament a fost lasat pentru a-l implini pe cel Vechi, insa o parte din iudei nu l-au recunoscut si nu l-au primit in consecinta, ba mai mult au simtit o amenintare dar si dezamagire in persoana Mantuitorului pentru ca ei asteptau altceva si nu au pus pret pe nimic din ce a spus si facut Iisus Hristos pe pamant...in final alegand sa il elimine din peisajul iudaic. L-au acuzat, insa avand o retinere si nedorind totusi ca uciderea Lui sa fie chiar exclusiv din vina lor, si sa isi pateze asemenea lui Pilat mainile de sange nevinovat...au ales metoda de a-l duce in fata lui Pilat care era stiut ca fiind un om foarte curd si care nu pregeta sa ucida. Desi practic Pilat nu avea nimic de impartit cu Mantuitorul, a simtit ca face o greseala, a incercat sa evite sa il ucida desi nici nu il cunostea si nici nu l-ar fi putut afecta acuzele aduse de Sinedriu. Cu toate acestea, Sinedriul a insistat cu inversunare, sustinandu-si cauzele pentru care Mantuitorul a fost adus acolo...si Pilat s-a conformat vazand atata inversunare, dar el practic nu avea ce imparti cu Iisus Hristos si nici nu ar fi avut vreun motiv sa il ucida peronal..deci eu vad lucrurile cam in maniera asta. |
Citat:
dupa Intrupare, nu si pe ale celorlalti participanti: apostoli, prooroci, rude, prieteni, conationali, etc. La acestia Mantuitorul le anticipa reactiile si actiunile prin prestiinta, dar nu le determina, nu-i folosea pe post de pioni sacrificabili. El viza doar sacrificiul Sau, nu al altora, si prestia ca va fi sacrificat si a acceptat acest sacrificiu pentru a invinge si moartea "cu moarte calcand". Deci rastignirea, patimile, moartea pe cruce, coborarea la iad, invierea si inaltarea au facut parte din plan. Tradarea, lepadarile, vinderea, judecata sinedriului si a lui Pilat nu erau determinate in plan, dar erau prestiute de Fiul Lui Dumnezeu ca raspunsuri ale oamenilor in atari conditii si situatii. In Plan trebuie sa vedem doar sarcinile Mantuitorului in vederea mantuirii noastre. Iar in prestiinta, restul. |
Citat:
decat actiuni predeterminate ale Mantuitorului, nu si ale oamenilor. Trebuie facuta distinctie intre Plan si Prestiinta. In Plan intra doar actiunile Mantuitorului in vederea mantuirii noastre, in Prestiinta, restul actiunilor oamenilor. Banuiesc ca te nedumireste rolurile diferite jucate in drama mantuirii de oameni obisnuiti. De exemplu sunt sigur ca te nedumireste rolul jucat de apostolul Pavel si cel al lui Iuda. Pavel, cel care vana crestini, ajunge cel mai insemnat, iar Iuda, cel ce era printre apostoli, ajunge cel mai damnat. Oameni aparent la fel, in conditii firesti, uneori oameni cu mare evlavie, oameni cu frica de Dumnezeu, victime ale unor conjuncturi dezastruase, ajunsi acolo fara vina lor poate, dar care ofera "lovitura de gratie!" Deci Pavel si Iuda, ce-i desparte, ce-i uneste??? Trebuie mestecata bine inainte de-a raspunde, dar poate ne sar si altii in ajutor. |
Citat:
Doamne ajuta! |
Citat:
cei din Sinedriu, el crezand ca va pune fata in fata pe Iisus cu mai marii preotilor iudei, dorind prin asta sa provoace acceptarea Lui Iisus ca Mantuitor. E posibil. Totusi a acceptat plata celor 30 de arginti si nici n-a cerut mila Domnului, preferand sinuciderea. Pe de alta parte unii judeca pozitiv rolul lui Iuda spunand ca fara tradarea sa Mantuitorul n-ar fi patimit in locul nostru. Aici cred ca e prea mult spus, doar Mantuitorul prin bunatatea Sa a facut ca dintr-o fapta reprobabila, chiar condamnabila, sa rezulte un bine pentru mantuirea noastra. Deci meritul nu e al lui Iuda, ci al Mantuitorului. Dealtfel, chiar din rolul cel mai intunecat al satanei si ajutoarelor sale, Dumnezeu intoarce raul in bine. Satana e folosit de Dumnezeu pentru a scoate un bine mai mare. Asta nu inseamna ca e meritul satanei. Doamne pazeste! |
Citat:
|
Citat:
Eu cred ca starea de preferat a omului este cea in care izbandeste dupa ce este incercat, cu alte cuvinte omul este alaturi de Creatorul sau nu doar prin faptul ca este creat, ci mai ales pentru ca doreste sa se alipeasca Lui. In acest context, toate actele noastre se misca intre departarea si apropierea de Dumnezeu si prin tot ce ni se intampla ne putem apropia sau departa de Dumnezeu. Nimeni nu se naste "menit" sa faca un anumit pacat. Adam putea alege sa asculte de Dumnezeu, Iuda putea alege sa nu-l vanda pe Hristos, Pilat putea alege sa aiba curaj si sa-L elibereze, Faraon putea alege sa ii elibereze pe evrei etc. Un bun exemplu este pacatul originar. Ai putea spune ca daca Adam nu ar fi cazut in pacat, Hristos nu S-ar fi intrupat. Insa Hristos ar fi venit oricum, dar, asa cum arata Parintele Staniloae, existenta Lui nu ar fi luat chipul torturii, crucii, mortii si invierii. Avem aici un exemplu despre Planul lui Dumnezeu: planul este sa intram in comuniune cu El, restul este pedagogie si metoda. |
Pai puteau sa-l gaseasca si fara ca Iuda sa mearga sa spuna.
Si Sfantul Petru s-a lepadat,s-a intors si tot Sfant Apostol a fost mai apoi. Nu stim pentru care motiv dar Satana venise la Dumnezeu sa ceara lui Dumnezeu sa il lase sa ispiteasca pe Sfintii Apostoli: "29.Și Eu vă rânduiesc vouă împărăție, precum Mi-a rânduit Mie Tatăl Meu, 30.Ca să mâncați și să beți la masa Mea, în împărăția Mea și să ședeți pe tronuri, judecând cele douăsprezece seminții ale lui Israel. 31.Și a zis Domnul: Simone, Simone, iată satana v-a cerut să vă cearnă ca pe grâu; 32.Iar Eu M-am rugat pentru tine să nu piară credința ta. Și tu, oarecând, întorcându-te, întărește pe frații tăi." Daca era prestiut ca Iuda sa tradeze atunci de ce le zice tuturor Sfintilor Apostoli: "judecand cele douasprezece semintii ale lui Israel"? Si mai apoi pentru ce este ales inca un Sfant Apostol, sa fie iar doisprezece Sfinti Apostoli? "26.Și au tras la sorți, și sorțul a căzut pe Matia, și s-a socotit împreună cu cei unsprezece apostoli." Ca Sfantul Apostol Pavel abia mai apoi e uns Sfant Apostol de Dumnezeu iar mai apoi au fost treisprezece Sfinti Apostoli cu Sfantul Apostol Pavel. Dumnezeu ii pune sa privegheze adica sa ia aminte la ei insisi si ce o mai fi insemnand ca stia ispitele de le va aduce Satana asupra lor. Noi nu trebuie sa judecam pe Iuda;oricum nu stim ce a fost mai apoi cu Iuda si care a fost planul lui Dumnezeu mai apoi. Sfintii Apostoli au fost lasati sa fie ispititi de Satana,pe noi nu lasa Dumnezeu sa fim ispititi de Satana. Mai apoi chiar sutasul Longhin,care l-a impuns cu sulita in coasta pe Dumnezeu Iisus Hristos;care sutas Longhin a comandat soldatii de l-au rastignit pe Dumnezeu Iisus Hristos este serbat ca Sfant in Biserica Ortodoxa,ca mai apoi crezand ca Iisus Hristos e Dumnezeu a primit Sfantul Botez si mai apoi a adormit ca Sfant Mucenic marturisind celorlalti pe Dumnezeu Iisus Hristos. In legatura cu "prestiinta" trebuie citit modul in care Sfantul Simeon Noul Teolog a raspuns celor care interpretau ca exista unii prestiuti spre mantuire si altii nu ; Sfantul a zis ceva in genul : pai Dumnezeu Iisus Hristos cand predica le-a zis unora : pe voi v-am prestiut pocaiti-va,pe voi nu v-am prestiut nu va pocaiti? Nu le-a zis.Acum unii cred ca Sfintii sunt foarte seriosi si tristi tot timpul da nu e chiar asa,aci Sfantul Simeon Noul Teolog a glumit pentru a ne arata aiureala inselarilor duhurilor rele. Ca duhurile rele ba ne spun ca noi suntem prestiuti spre mantuire spre a ne arunca in negrija ca sa pacatuim sa ne facem paguba sufleteasca,sau ca suntem prestiuti spre pierzanie spre a ne arunca in deznadejde si atunci sa pacatuim ca oricum nu o sa fim mantuiti,sau ca nu stiu care e om rau si e prestiut spre pierzare si atunci avem justificare sa nu il ajutam,sa nu fim milosi cu el etc si alte absurditati de ale duhurilor rele. Dumnezeu Iisus Hristos il mustra pe Iuda care deja fusese dus de Satana sa vanda pe Dumnezeu Iisus Hristos la arhiereii evreilor. Ca odata ii arata ce va dobandi in Imparatia lui Dumnezeu,odata il mustra zicandu-i ca mai bine era de nu s-ar fi nascut pe Pamant,orice ca sa il faca sa nu faca asa ceva,ca doar nu trebuia sa sarute Iuda pe Dumnezeu Iisus Hristos pe obraz,ce nu il stiau arhiereii si ostasii dupa fata pe Dumnezeu Iisus Hristos? :) Si ii zicea de imparatia lui Dumnezeu ca sa ii arate ca l-a iertat si ca dorea sa il puna la loc Sfant Apostol.E o predica a Sfantului Ioan Gura de Aur in legatura cu aceasta. Apoi chiar parintele Rafail Noica zice in legatura cu aceasta. A zis Dumnezeu Iisus Hristos vreodata inainte de a fi Iuda dus de Satana acolo ca il va trada unul din cei doisprezece Sfinti Apostoli? Nu a zis. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
element. Raiul trebuia sa fie o scoala superioara, inalta sau domneasca pentru primii oameni, o scoala in care ei trebuiau sa invete virtutile sub blanda obladuire a Lui Dumnezeu. Primul examen la care au fost apoi supusi le-a fost fatal. Viclenia era mult prea mare pentru neincercarea lor. A se vedea cum era sa cada fiul cel bun la reintoarcerea celui risipitor. Cel bun era neincercat si doar bunatatea si intelepciunea Tatalui a facut ca el nu cada. In Rai omul trebuia deprins sa devina dumnezeu dupa har, dar el a dorit sa sara etapele dintr-o data si sa fie egalul Lui Dumnezeu, asa cum Lucifer s-a dorit superior Lui Dumnezeu. Dupa cadere avem parte de o alta scoala, mult mai dura, cu ispite zilnice, cu greutati si caderi, plus slabiciunile noastre, dar toate cu scop bun, ca sa ne calim si sa ne otelim in vointa si credinta. Fiul ratacitor nu mai poate fi ispitit, pe cand celalalt, da! Raul e spre un bine mai mare! Doamne ajuta si iertare Laurentiu pentru adaugire! |
Citat:
si fariseii se credeau privilegiati. Noua ni se da mult, dar ni se si cere mult. Celor ce li se da putin, putin li se va si cere. Si apoi si Iuda se simtea privilegiat langa Iisus Hristos pana la momentul cercarii. Stai, ca nu stii daca maine nu vei fi cercat si tu sau eu sau altii care acum se simt mai favorizati sau mai privilegiati. Maine putem claca in fata unei provocari, si atunci noi n-avem scuze ca ceilalti, care pot justifica ca n-au stiut. Dar mai eram dator cu un raspuns. De ce diferenta dintre Pavel si Iuda e imensa desi pareau oameni buni, amandoi. Cred ca diferenta o da tocmai raspunsul fiecaruia la situatii critice. Se spune ca pe om il cunosti cel mai bine in situatii critice, pe viata si pe moarte. Acolo se da raspunsul: cel bun sau cel rau. In rest parem la fel. Parem doar! Doamne ajuta! |
De ce "dincolo de ratiune?"
Mi se pare foarte simplu:"Intrati prin poarta cea stramta ca larga este poarta si lata este calea care duce la pieire si multi sunt cei care apuca pe ea, si stramta este poarta si ingusta este calea care duce la viata si putini sunt care o afla."(Matei, 7:13, 14) Multi chemati, putini alesi spune tot Mantuitorul Hristos.Sa nu zabovim nici o clipa de a ne ruga pentru toti cei dragi ai nostri si pentru toata omenirea, pentru toata Creatia .Sa ne insusim indrumarile din invataturile Sfintilor Parinti ai Bisericii noastre, sa ne comportam ca adevarati crestini si multe se vor schimba in bine.Nu e nimic nou din cele spuse mai sus, stiu asta.Adaug si eu un raspuns, atata tot. |
Citat:
|
Citat:
Iti pun aici un link la sfintul Ioan Gura de Aur: http://www.ioanguradeaur.ro/556/omil...-a-diavolului/ ...citeste da la sfirsit,punctele 7 si 8. .......... 7. Dar mi se poate spune: - Care-i folosul că cerul, soarele, luna, corul stelelor și toate celelalte păstrează buna lor rânduială, dar viața noastră e plină de dezordine și neorânduială? - Ce dezordine, omule, ce neorânduială? - Cutare se îmbogățește, îmi spui, împilează, răpește, fură, înghite în fiecare zi averile săracilor, și nu îndură nici un necaz. Altul este om bun, cuminte, drept, împodobit cu toate celelalte virtuți, și-i chinuit de sărăcie, de boli, de cele mai mari nenorociri. - Acestea te smintesc? - Acestea! - Dar când vezi că mulți hrăpăreți sunt pedepsiți și că unii sau chiar nenumărați oameni virtuoși se bucură de bunătăți, pentru ce nu pui capăt unei astfel de judecăți, pentru ce nu lauzi pe Dumnezeu? - Pentru că nedreptatea aceasta mă scandalizează mai mult! Pentru ce dintre doi ticăloși unul este pedepsit, și altul scapă de pedeapsă, pentru ce dintre doi oameni buni unul este cinstit, iar altul pedepsit? - Dar tocmai acesta este semnul cel mai vădit al proniei lui Dumnezeu! Dacă ar pedepsi în lumea aceasta pe toți răii și ar cinsti în lumea aceasta pe toți oamenii buni, ar fi de prisos ziua judecății. Și iarăși, dacă n-ar pedepsi pe nici un rău și n-ar cinsti pe nici unul dintre oamenii buni, atunci cei răi ar ajunge mai răi și mai ticăloși, după cum mulți dintre cei buni ar ajunge mai trândavi, iar cei care voiesc să hulească pe Dumnezeu L-ar huli și mai mult și ar spune, în toată libertatea, că lumea este lipsită de purtarea de grijă a lui Dumnezeu. Dacă acum, când sunt pedepsiți unii răi și cinstiți unii buni, tot se mai spune că Dumnezeu nu poartă grijă de viața noastră, ce nu s-ar fi spus dacă nu s-ar face asta? Ce cuvinte n-ar ieși din gură? Pentru aceasta Dumnezeu pe unii răi îi pedepsește, iar pe alții nu; pe unii oameni buni îi cinstește, iar pe alții nu. Nu-i pedepsește pe toți, ca să te convingă că este înviere; îi pedepsește pe unii ca, prin pedepsirea lor, să-i facă pe cei mai trândavi să ajungă, de frică, mai buni. Și iarăși, cinstește pe unii oameni buni ca, prin cinstirea acestora, să atragă și pe alții spre virtute; dar nu-i cinstește pe toți, ca să afli că este un alt timp când va răsplăti pe toți. Dacă toți ar primi aici pe pământ ce li se cuvine, oamenii n-ar mai crede în dogma învierii; iar dacă nimeni n-ar primi aici pe pământ ce i se cuvine, cei mai mulți oameni ar ajunge mai trândavi de cum sunt. Iată pentru ce Dumnezeu pe unii îi pedepsește, iar pe alții nu; ca să fie de folos și celor pedepsiți, și celor nepedepsiți. Unora, ca să le curme răutatea, iar altora, ca să-i înțelepțească prin pedepsirea acelora. Aceasta se vede din cele spuse de Hristos. Când I s-a vestit că niște oameni au fost îngropați sub dărâmăturile unui turn ce s-a surpat, Hristos a spus: “Credeți oare că numai aceia au fost păcătoși? Vă spun că nu! Ci, dacă nu vă veți pocăi, toți veți pieri la fel” . Vezi dar că aceia au pierit pentru păcatele lor; ceilalți însă n-au scăpat pentru că au fost drepți, ci pentru ca să ajungă mai buni prin pedepsirea celorlalți. - Dar li s-a făcut o nedreptate celor ce au fost pedepsiți!, ni s-ar putea spune. Ar fi putut și ei, dacă n-ar fi fost pedepsiți, să ajungă mai buni prin pedepsirea altora. - Dumnezeu nu i-ar fi pedepsit dacă știa că au să ajungă mai buni prin pocăință; dar știa că n-au să ajungă. Cum ar fi lipsit Dumnezeu de câștigul pocăinței pe cei care aveau să ajungă mai buni prin pedepsirea altora, când El, cu toate că știe că mulți n-au să câștige nimic de pe urma îndelungii Lui răbdări, îi suferă cu multă răbdare, împlinindu-Și bunătatea Lui și dându-le putința să se trezească din nebunia lor? N-au fost, deci, cu nimic nedreptățiți. Prin pedepsirea lor a pus capăt răutății lor și li s-a ușurat și pedeapsa de pe lumea cealaltă, pentru că au suferit aici pe pământ nenorocirea aceea. Tot așa n-au fost cu nimic nedreptățiți nici cei ce n-au fost pedepsiți. Le era cu putință, dacă ar fi vrut, să se folosească de îndelunga răbdare a lui Dumnezeu pentru schimbarea lor în bine; și, minunându-se de bunătatea lui Dumnezeu, să se rușineze de covârșirea răbdării Lui, să se întoarcă la virtute și să câștige mântuirea lor prin pedepsirea altora. Dar dacă ei stăruie în răutatea lor, nu e de vină Dumnezeu – căci pentru aceasta este îndelung răbdător, ca să-i aducă pe calea cea bună -, ci ei, cei nevrednici de iertare, care nu s-au folosit spre binele lor de îndelunga răbdare a lui Dumnezeu. Dar nu-i numai aceasta pricina pentru care nu sunt pedepsiți aici pe pământ toți răii, ci mai este și o altă pricină tot așa de mare care cere aceasta. - Care-i aceasta? - Dacă Dumnezeu ar pedepsi pe oameni îndată ce păcătuiesc, ar smulge de pe pământ înainte de vreme neamul omenesc, și n-ar mai ajunge să se continue din neam în neam. Și, ca să știi că ăsta-i adevărul, ascultă ce spune profetul: “Dacă Te vei uita la fărădelegi, Doamne, Doamne, cine va suferi?” .......................... continuarea aici:http://www.ioanguradeaur.ro/556/omil...-a-diavolului/ |
Citat:
Datorita evenimentelor din viata mea, eu vad lucrurile cam asa: 1. De multe ori, cand am crezut ca pierd, pe termen lung am castigat. Si invers. 2. Dumnezeu poate sa scoata si va scoate ceva bun din orice rau 3. Dumnezeu are ... un foarte fin simt al umorului (in sensul cel mai si cel mai bun al cuvantului). Uitandu-ma in urma, de multe ori am intuit (tarziu, ce-i drept) de ce a luat o decizie sau alta, care mie imi parea abandonare totala. e ca si cum mi-ar spune: "Ei, ai vazut, prostuto, cum Le-am aranjat pe toate? de ce te-ai indoit?" |
Citat:
Despre Plan: sa inteleg ca si invierea facea parte din maretul plan? Si tremuratul vocii, si teama de moarte? |
Exista in general o neincredere in fantezie si o pretuire exagerata a ratiunii logice, dar fara fantezie si credinta ar fi fost(este) imposibil sa promovam(evoluam) in orice directie.
|
Citat:
Citat:
De aceea spuneam ca unii "rai" sunt meniti sa fie un sprijin de nadejde pentru multi dintre cei buni! |
Citat:
|
Citat:
|
[quote=MariS_;181296]Un raspuns pe fuga: oamenii buni sunt incercati.
la fel si cei rai! |
Citat:
Mare, mare atentie!!! satana ramane ceea ce este, la fel si discipolii sai. |
Citat:
|
Citat:
Ai spus mai sus: "eu cred ca Iuda a fost cel mai destoinic apostol al Domnului! eu cred ca el a fost singurul care a inteles misiunea Domnului pe Pamant!" Acuma, urmand aceasta logica, si anume ca tradatorul, defapt, nu voia decat implinirea misiunii lui Iisus pe pamant, si aplicand aceasta logica in timpurile noastre, ajungem la urmatoarea afirmatie: "toti aceia care au scris denunturi calomnioase la adresa credinciosilor - mireni sau preoti, sau monahi - sunt absolviti de orice vina, fiindca in fapt nu au lucrat decat pentru marturisirea credintei cu pretul vietii" Din acest motiv am spus si repet - ce este murdar, este murdar ci nu curat!!! Acum e destul de clar ce-am vrut sa spun? |
Citat:
|
Citat:
buna comparatia! asta vrei tu sa extragi din parerea mea! murdar ca Iuda l-a vandut pe Iisus? murdar ca s-a savarsit profetia? |
Citat:
|
Citat:
-IUDA dupa lepadarea de Hristos s-a sinucis! Pacat impotriva Duhulului Sfant! Pacat in urma caruia nu mai poti face pocainta, pt ca nu mai traiesti ca ti-ai luat propria viata! -PETRU dupa lepadarea de Hristos a PLANS si s-a cait de pacat! A fost prezent si la mormantului Domnului impreuna cu Ioan, dar nu a indraznit sa intre, tocmai din cauza lepadarii. De trei ori s-a lepadat Petru, de trei ori a fost intrebat de Hristos Petre Ma iubesti tu pe Mine! stergand asadar lepadarea de El. Apoi a marturisit pe Hristos, murind chiar pe CRUCE ca si Hristos, dar nu cu capul sus, ci cu capul in jos, privind in sus catre Cel pe Care L-a urmat toata viata, lasandu-si familia si copiii!!! Cred ca sunt ceva diferente! In unul a dominat DEZNADEJDEA, iar in celalalt POCAINTA si NADEJDEA si DRAGOSTEA in Dumnezeu! Deci chiar de ma judeci eu il Urmez pe Sf.Petru! Am ce invata din viata sa!!! |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:06:46. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.