![]() |
Rotunjimea Pamantului in Biblie
Rotunjimea Pamantului in Biblie
"Dezmierdandu-ma pe rotundul pamantului Lui si gasindu-mi placerea printre fiii oamenilor." Pildele lui Solomon, 8:31 "El sta in scaun deasupra cercului pamantului; pe locuitori ii vede ca pe lacuste; El intinde cerul ca un val usor si il desface ca un cort de locuit." Isaia 40,22. Pentru cei care inca mai cred ca Pamantul nu ar fi rotund, incercati sa vorbiti la telefon cu cineva de pe cealalata parte a globului, de ex. de pe coasta de vest a Americii, Hawaii, sau din Australia. Veti vedea ca atunci cand la noi e miezul zilei, la ei e miezul noptii, si invers. Sau mergeti in Nord (aproape de pol), si veti vedea cum o zi poate dura si cateva saptamani. La fel si o noapte. Acolo veti vedea cum vine seara si soarele se apropie de linia orizontului, si in loc sa apuna, se ridica din nou. Ati zburat vreodata cu avionul peste ocean, sa vedeti pe ce ruta merge, sa vedeti cum se apropie de Polul Nord, zburand totusi in linea dreapta? Bogdan. |
Nu era nevoie sa deschizi inca un topic. Sunt destule informatii in Cum a aratat Sfantul Ioan Damaschinul la Dogmatica absurditatea geocentrismului, si numai chiar vsovi, care e refractar la orice ii spui e in stare sa sustina o asemenea ipoteza.
Cu acest topic poate ca nu vei reusi sa rezolvi nimic, ba chiar vei atrena mai multi useri in discutii fara niciun folos. Ba vor mai fi si altii ca vor rade ca incerci sa dovedesti rotunjimea pamantului cu versete din biblie (cel putin primul verset nu se refera la rontujimea fizica a pamantului, iar al doilea e interptretabil). Voi spune ce a spus un calugar catolic astronom in filmul Religulous: "Biblia a fost scrisa intre -1500 - 100. Stiinta moderna a aparut odata cu Newton si Einsten, prin secolul 19." Atunci, de unde, dom'le, stiinta in Biblie? E adevarat ca sunt unele lucruri referitoare la stiinta, si s-au dovedit adevarate pentru ca Duhul Sfant le-a relevat, insa treziti-va! Nicaieri in Biblie nu scrie ca pamantul e plat sau ca se afla in centrul sistemului solar! |
Inca ceva info aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth
Aristotel a fost unul dintre primii care a observat ca Pamantul e rotund. Bogdan. |
Si niste experimente care arata ca Pamantul se roteste (in jurul axei sale). Unele sunt la indemana aproape oricui sa le faca:
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth&#...h.27s_rotation Evidence of Earth's rotation In the Earth's rotating frame of reference, a freely moving body follows an apparent path that deviates from the one it would follow in a fixed frame of reference. Because of this Coriolis effect, falling bodies veer eastward from the vertical plumb line below their point of release, and projectiles veer right in the northern hemisphere (and left in the southern) from the direction in which they are shot. The Coriolis effect has many other manifestations, especially in meteorology, where it is responsible for the differing rotation direction of cyclones in the northern and southern hemispheres. Hooke, following a 1679 suggestion from Newton, tried unsuccessfully to verify the predicted half millimeter eastward deviation of a body dropped from a height of 8.2 meters, but definitive results were only obtained later, in the late 18th and early 19th century, by Giovanni Battista Guglielmini in Bologna, Friedrich Benzenberg in Hamburg and Ferdinand Reich in Freiberg, using taller towers and carefully released weights. Foucault pendulum The most celebrated test of Earth's rotation is the Foucault pendulum first built by physicist Léon Foucault in 1851, which consisted of an iron sphere suspended 67m from the top of the Panthéon in Paris. Because of the earth's rotation under the swinging pendulum the pendulum's plane of oscillation appears to rotate at a rate depending on latitude. At the latitude of Paris the predicted and observed shift was about 11 degrees clockwise per hour. Foucault pendulums now swing in museums around the world. La fel cred ca se poate observa cu un giroscop. Insa cel mai simplu, dupa cum se vede si in linkul de mai sus, se poate observa asta cu un pendul. Bogdan. |
Repostez o adresa pentru cei care stiu engleza. Aici se apara vehement ideea Pamantului plat, un fel de cilindru foarte aplatizat de sectiune rotunda si de mica inaltime, ca un disc inconjurat de gheturi muntoase, pe care traim noi. Ca Soarele si Luna sunt niste corpuri asezate la mica inaltime deasupra, dar ca nu stim nicicum ce este dedesubt... Acolo veti gasi si raspunsurile la intrebarile de genul: dar atunci cum explicati fusurile orare, cum e cu satelitii si cu zborurile in spatiu, calatoriile cu avionul intre continente, conspiratiile unora care vor sa ascunda adevarul cu orice pret samd.
http://www.theflatearthsociety.org/forum/ Era un post in celalalt topic in care se sustine faptul ca Pamantul este plat pentru ca Iisus a mers pe un munte inalt ca sa-I fie aratate toate imparatiile lumii. O vad aici ca un simplu gest, pentru ca nici Dumnezeu, nici ispititorul nu au nevoie de un munte inalt ca sa inteleaga slava trecatoare a imparatiilor lumii acesteia. Uitati ce simplu a calculat Eratostene raza aproximativa a Terrei: Eratostene: determinarea razei Pamantului Bazandu-se pe aceasta idee geometrica simpla, evidenta, Eratostene, care a trait la Alexandria, intre anii 275-195 =EE .C., a reusit sa determine, pentru prima oara, raza Pamantului; in plus, determinarea lui Eratostene a fost deosebit de precisa, avand in vedere mijloacele utilizate. Dar, pentru a realiza aceasta determinare, Eratostene a dispus, in afara de "idee", si de observatiile efectuate in doua locuri diferite de pe un acelasi meridian geografic. Mai precis, este vorba despre Alexandria si Syena (azi Assuan), aflate aproximativ pe acelasi meridian, de-a lungul caruia curge Nilul. Intre cele doua orase circulau in mod frecvent caravane, distanta dintre ele fiind astfel relativ precis cunoscuta; ea se considera a fi de 5000 de stadii (1 stadie = 157,5 m). Ei bine, Eratostene fiind bibliotecar la celebra biblioteca din Alexandria, a citit relatarile de calatorie la Syena si a retinut din acestea un fapt interesant: in ziua solstitiului de vara (deci, in "miezul verii"), la Syena Soarele ajungea la amiaza atat de sus pe cer, incat el lumina "direct" fundul unui put adanc de apa! Cu alte cuvinte, Soarele trecea la meridian, la Syena, CHIAR LA ZENIT, atingand verticala locului; inaltimea sa unghiulara era, deci, de 90 de grade. Ori, la Alexandria, in aceeasi zi de solstitiu, inaltimea maxima a Soarelui (deci, la meridian) era cu 7 gr 12' mai mica de 90 ! Reprezentandu-si situatia din planul meridian al celor doua localitati, stiind ca Soarele se afla - la amiaza - in acest plan, Eratostene a mai facut o ipoteza suplimentara: a presupus ca Soarele este infinit de departe, in raport cu distanta dintre cele doua orase. Cu alte cuvinte, el a presupus ca razele de lumina solara care ajung in cele doua puncte de pe Pamant sunt paralele. In aceste conditii, se vede imediat ca unghiul de 7gr 12' reprezinta tocmai unghiul - la centrul Pamantului - format de verticalele celor doua orase, deci de razele terestre respective; intr-adevar, unghiul la centru este "corespondent" cu unghiul format de verticala Alexandriei cu directia razelor solare. Ori, teorema paralelelor taiate de o secanta era bine cunoscuta inca din acea vreme! Daca la unghiul la centru respectiv (7gr 12') corespunde arcul cuprins intre cele doua raze (distanta de 5000 de stadii), regula de trei, simpla, arata ca la un unghi "complet", de 360 gr, corespunde o circumferinta (lungime a meridianului) de aproximativ 250.000 de stadii, adica 39.690 km. Aceasta lungime a meridianului este foarte apropiata de cea admisa azi, 40.075,24 km. Calculul razei Pamantului este imediat si il lasam pe seama cititorului. De asemenea, lasam in seama cititorului si generalizarea metodei lui Eratostene, in ideea ca doi observatori - aflati pe un acelasi meridian geografic - cunosc distanta dintre ei si observa trecerea la meridian a Soarelui, determinand inaltimea acestuia cu ajutorul gnomonului, intr-o zi oarecare a anului. |
Eu nu cred ca exista cineva care sa nu creada ca Pamantul e rotund.
|
Este Sfanta Icoana de la catedrala patriarhala pictata inainte de anul 1850 in care Dumnezeu e pictat in chip de om tinandu-si picioarele pe Terra care e rotunda si albastra.
Totodata e o Sfanta Icoana in care Dumnezeul nostru Iisus Hristos sta ca prunc in bratele Maicii Sale iar intr-o mana are Terra care e albastra si rotunda si are o cruce pe ea.Mi se pare ca in biserica Sfintei Manastiri Cernica se gaseste acea Sfanta Icoana pictata tot pe la 1850. Acum s-a vazut si din spatiu ce se arata in acea Sfanta Icoana. Uitati-va la Sfanta Icoana din Sfantul Munte Athos in argint in care Dumnezeul nostru Iisus Hristos tine sub mana Terra aci: http://www.crestinortodox.ro/diverse...ul-munte-athos Aceasta Sfanta Icoana e de cateva sute bune de ani. E vorba de icoana "Maica Domnului Cucuzelita "Koukouzalissa" de la Sfanta Manastire Marea Lavra. Si o Sfanta Icoana mai recenta: http://www.ziarullumina.ro/images/up...ile4072530.jpg Care Sfanta Capela a fost sfintita de IPS Teofan. |
Citat:
|
Da mai frate Orthodoxia s-a inchinat Sfantul Ioan Cucuzel la acea Sfanta Icoana.Si in fata acestei Sfinte Icoane Maica Domnului a lucrat o minune cu Sfantul Ioan Cucuzel.
Iata despre ce Sfanta Icoana e vorba: http://www.crestinortodox.ro/diverse...ul-munte-athos http://www.crestinortodox.ro/files/i...area-lavra.jpg Aceasta Sfanta Icoana e foarte veche de sute de ani la Sfantul Munte. Sfanta Icoana de la catedrala patriarhala e deasemenea veche dinainte de 1850. E cum intri in Sfanta Biserica in dreapta sus deasupra mormintelor in care se odihnesc pana la a doua inviere ctitori si unii din patriarhii BOR. |
Citat:
|
Citat:
|
De ce sa fie blasfemie?
Asta e de la Sfanta Manastire Vatopedu din Sfantul Munte Athos: http://en.wikipedia.org/wiki/File:H_...Agion_Oros.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Agion_Oros.JPG |
Citat:
|
Da bine ca s-au papistasit cei din Sfantul Munte!
Sfantul Munte e una din marile frumuseti negraite ale ortodoxiei! Dumnezeu i-a aparat fara sa fi avut vreodata armata! Bizantul a cazut in mana turcilor dar turcii nu au intrat in Sfantul Munte! Da ce cei din Sfantul Munte s-au ocupat cu razboaie de cucerire precum a dat un Papa inselat de duhuri rele binecuvantare la alti inselati de duhuri rele? La Sfantul Munte ortodoxia e vie adica Duhul Sfant e prezent acolo se vede Sfantul Siluan Athonitul care e Sfant Parinte si cand va fi canonizat Sfantul Sofronie Saharov! Sau cuviosul Paisie Aghioritul. |
Citat:
|
Citat:
Aceasta fresca e contemporana, secolul 20. Si repet, în iconografie e vorba de simboluri. Cât despre dovezile bazate pe observatie, nu trebuie sa pornim de la creatura ca sa întelegem cum a creat Dumnezeu lumea ci de la învatatura Bisericii. Iar Scriptura si Sfintii Parinti spun (asa cum am aratat pe celalalt topic) ca pamântul e plat. |
Citat:
Am privit până când au fost așezate scaune, și S-a așezat Cel vechi de zile; îmbrăcămintea Lui era albă ca zăpada, iar părul capului Său curat ca lâna; tronul Său, flăcări de foc; roțile lui, foc arzător. |
Citat:
Iarasi, este putin probabil ca Pamantul sa arate deformat, ca o bucata de aluat in mainile bunica-mi ca in pozele generate artificial postate de tine. Daca admiti ca Pamantul s-a format in cateva miliarde de ani, atunci gravitatia l-a modelat in forma rotund-aplatizata in mod natural, asa cum o picatura de apa in spatiu se aduna in scurt timp intr-o mica sfera, asa cum si Luna si celelalte planete si sateliti naturali ai lor au forma rotunda, desi unii au compozitie predominant solida, altii lichida si altii gazoasa. Pana si la eclipsele de Luna se vede clar care este forma Pamantului. Iar daca admiti ca oamenii au ajuns in spatiu, de ce adica ar fi trucat ei pozele luate de acolo?! |
De unde stii fratia ta mai frate Traditie ca Sfanta Icoana respectiva e contemporana?
Conform cu ce scrie pe inet e pictata pe la anul 1819 pictura noua(cea de la Sfanta Manastire Vatopedi).Asta nu prea e secolul 20 ci secolul 19. Dar Sfanta Icoana de la manastirea Marea Lavra e de prin anul 1400 ,de pe vremea Sfantului Ioan Cucuzel. Aceea nu mai poate fi contestata si nici puse argumente absurde ca de fapt nu e Terra ci un disc (:)) ) care reprezinta simbol cica imparatesc. :)) Dealtfel se vede clar ca nu e disc ci e sfera care e turtita la capatul de jos caci capatul de sus nu se vede. Si daca se uita cu atentie la acea icoana se vede ca are pe mijloc un diametru pe care e pus perpendicular o linie. Asa se obisnuieste sa se reprezinte Terra in icoanele ortodoxe.Ca nu e de provenienta catolica Sfanta Icoana mai noua de la Sfanta Manastire Vatopedi o arata faptul ca la catolici nu s-a pictat vreo Sfanta Icoana asa. http://www.crestinortodox.ro/files/i...area-lavra.jpg Dealtfel se vede ca Dumnezeul nostru Iisus Hristos are o coroana pe cap care arata ca e imparat de ce s-ar mai fi pus si o sfera in mana? E clar ca sfera de fapt reprezinta Terra. |
Citat:
Dupa stil, se observa realismul apusean care a patruns doar în secolul 19 în spatiul ortodox. Ti-am explicat pe celalalt topic ca globul nu reprezinta Terra ci e simbol imperial. De ce e prezent si globul si coroana? În tinuta ceremoniala, împaratul avea pe cap coroana iar în mâna globul iar uneori o arma sau sceptrul. Nu am gasit o imagine mai buna: Împarateasca Pulheria (sec. 5) http://www.traditioninaction.org/SOD...ess5thcent.jpg |
Da faptul ca imparateasa aceea tine in mana globul pamantesc cu o cruce pe el arata dorinta Bisericii Ortodoxe ca toate neamurile Terrei sa treaca de bunavoie la credinta crestin-ortodoxa.Deci iata ca din secolul 5 se stia ca Terra e sferica.
Cred ca nu e o taina pentru nimeni ca Dumnezeul nostru Iisus Hristos a trimis Sfintii Apostoli sa propovaduiasca la toate neamurile Terrei. Faptul ca si imparatii romani il tineau in mana arata dorinta imparatilor romani de a cuceri lumea. Oare nu se stie ca toti imparatii romani au dorit sa cucereasca lumea? De unde dar s-a scos acum ca globul e simbol al puterii impartatesti?Eu pana acum nu am auzit asemenea absurditate. Hai mai frate Traditie sa mergem pe la o Sfanta Manastire unde se afla asa Sfanta Icoana si fara sa le zicem nimic de aceasta teorie monahilor de acolo sa ii intrebam de Sfanta Icoana in care Dumnezeul nostru Iisus Hristos are un glob albastru cu o cruce pe dansul in mana ce reprezinta globul de acolo. Si sa vedem daca e vreunul de zice ca acel glob reprezinta puterea imparateasca. Asta idee cu globul ca simbol al puterii imparatesti e o absurditate; globul respectiv e clar globul pamantesc. Globul din mana imparatilor reprezinta chiar Terra: http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_cruciger A fost folosit de imparatii pagani dar fara a avea o cruce peste dansul. Este vorba de globul pamantesc,adica de Terra. Faptul ca imparatul roman sta cu picioarele pe Terra arata dorinta imparatilor romani de a cuceri intreaga lume. Faptul ca imparatii bizantin tineau in mana globul pamantesc cu o cruce pe dansul la o scara redusa arata faptul ca Dumnezeu stapaneste acum si Terra iar imparatul bizantin ca delegat al lui Dumnezeu trebuie sa o conduca. " The globus cruciger (Latin, "cross-bearing orb") is an Orb (lat. globus) topped (lat. gerere = to wear) with a cross (lat. crux), a Christian symbol of authority used throughout the Middle Ages and even today on coins, iconography and royal regalia. It symbolises Christ's (the cross) dominion over the world (the orb), literally held in the dominion of an earthly ruler (or sometimes celestial being such as an angel). When held by Christ himself, the subject is known in the iconography of Western art as Salvator Mundi ("Saviour of the World"). It is associated with the sceptre." Globul purtator de cruce este un glob pe varful caruia e o Sfanta Cruce,un simbol crestin al autoritatii folosit in timp Evului mediu si chiar astazi pe monede,iconografie si pe "royal regalia" (stemele,coroanele ,vestimentele,insemnele etc imparatesti).Simbolizeaza domnia lui Dumnezeu Iisus Hristos (aceasta o simbolizeaza Sfanta Cruce) asupra lumii (aceasta o simbolizeaza globul) tinuta sub domnia unui imparat pamantesc(alteori sub domnia unei fiinte ceresti precum a unui inger.)Cand este tinut de de Dumnezeu Iisus Hristos se numeste in iconografia si art vestica ca "Salvatorul lumii".Este asociat cu un sceptru." "With the growth of Christianity in the 5th century, the orb was topped with a cross (hence globus cruciger), symbolising the Christian God's dominion over the world. Symbolically to Christians, the emperor held the world in his hand, on behalf of God. To non-Christians already familiar with the pagan orb, the surmounting of a cross sent a message about the triumph of Christianity. In medieval iconography, an object's scale and size indicated its importance relative to other, surrounding objects; the world is seen small and the ruler or celestial being large, to emphasise the importance of each element. Although the globe's symbolism was on a planetary scale, its use (in actual regalia and emblematic) was proliferated among Christian rulers over small parts of the earth, not even all sovereign. Contrary to modern myth, belief in a spherical rather than a flat earth was common in the Middle Ages, and predominant among the educated." "Cu cresterea crestinatatii in secolul al cincilea pe partea de sus a globului a fost pusa o Sfanta Cruce (de aci denumirea de glob purtator de cruce) simbolizand domnia lui Dumnezeu Iisus Hristos asupra lumii.Simbolic pentru crestini ,imparatul tinea lumea in mana ca din partea lui Dumnezeu.Pentru ne-crestinii deja familiari cu globul pagan,montarea deasupra globului a unei cruci trimitea mesajul biruintei crestinismului.In iconografia medievala ,marimea si scala unui obiect ii indica importanta relativ la celalte obiecte care il inconjurau.Lumea e vazuta mica si imparatul ca o fiinta cereasca ,fiind mare ,pentru a sublinia importanta fiecarui element.Desi simbolismul globului era la scara planetara,folosirea sa s-a proliferat (raspandit) printre domnitorii crestini din putine locuri,nu la toti. Contrar mitului modern ,credinta intr-un Pamant sferic mai degraba decat intr-unul plat era comuna in Evul Mediu si predomina printre cei educati." Multumesc fratelui Traditie ca a adus inca un argument pentru sfericitatea Terrei si ajutat sa fie clarificat ce reprezinta globul din acele Sfinte Icoane si faptul ca deja la imparateasa bizantina din secolul al cincilea era folosit. Faptul ca e folosit si la imparatii bizantini si in Sfantul Munte arata ca nu e un simbol numai al vestului ci al estului. |
Citat:
Nu, nu admit ca Pamintul s-a format acum nu stiu cite milioane de ani! Daca ai fi mai atent la Scriptura decit la stiinta, probabil ai realiza ca Dumnezeu, care e perfect si atotputernic nu are nevoie de milioane de ani ca sa creeze lumea sau de motivatie cu care sa-i impace pe cei fara de Dumnezeu. Daca tu crezi altfel, atunci te indoiesti si de atotputernicia Lui, si de Cuvintul Sau. |
1 atașament(e)
Citat:
Globul apare ca symbol si in alte religii. Este imaginea perfectiunii si de aceea inseamna zeu (Dumnezeu). In imagine il poti vedea pe Zeus cu un glob in mina. In mitologia greaca pamintul este plat. |
Mihai, globul tinut de împaratii romani reprezenta într-adevar lumea. Am mai zis ca la romani predomina conceptia unui pamânt sferic, conceptie combatuta de Sfintii Parinti.
La bizantini nu din aceasta pricina a fost utilizat ci pentru ca era un simbol al puterii imperiale, ca si purpura, mostenita tot de la împaratii romani si aflata si pe vestmintele din icoanele Mântuitorului. La Patimi, soldatii romani care îl chinuiau pe Domnul I-au pus în batjocura o pânza stacojie în chip de purpura, o trestie în chip de sceptru si o cununa de spini în chip de coroana. Acestea erau simboluri împaratesti, transmise de la pagâni apoi si împaratilor crestini, la fel si globus cruciger. Asta nu înseamna ca pamântul e plat. Repet: nu conteaza ce credeau anticii ci ce spune Biserica, iar Scriptura si Traditia spun ca pamântul e plat. Sfântul împarat Iustinian a folosit* si el globus cruciger ori el era un adversar al teoriei despre pamântul sferic: That imperial Byzantium was also aware of Moses the Cosmographer in the sixth century is reflected in the fact that none other than Justinian himself spoke against the pagan Greek spherical view of the Universe and clearly implied strong support for the opposite conception, originally owed to Moses in Genesis, and held strongly by the School of Antioch, when he thundered his anathemas against Origenism at the council of Constantinople in A.D. 553. http://www.christusrex.org/www1/ofm/...idMeaning.html *Iata o moneda cu împaratul Iustinian: http://www.numisology.com/images/106-076-45.JPG |
Citat:
|
Unde zice mai frate Traditie in Sfanta Scriptura cuvantul plat?
Arata-mi rogu-te in Sfanta Scriptura unde zice ca Terra e plata. Siteul de pe care citezi fratia ta este un site foarte dubios si nu imi dau seama cui apartine.Este ciudat e dat un citat a lui Papa Ioan Paul al II-lea in care se zice "The war is Satan" si mai jos se aduce aminte de cruciati. Si de Ierusalim "patria sfanta a cruciatilor". Eu nu am auzit pe la anatemele Sfantului Sinod al cincilea ecumenic sa fie vreuna care sa anatemizeze pe cei care zic ca Terra ar fi sferica ; sunt anateme impotriva celor de sustin ca Soarele si Luna ar fi insufletite.Asemenea impotriva celor care refuzau sa zica ca Dumnezeul nostru Iisus Hristos dupa inviere nu a avut trup material. De unde pana s-a scos ca Imparatul Iustinian ar fi zis ca Terra nu e sferica si ca ar fi luat atitudine impotriva acestei idei asta nu stiu ca acolo autorul zice ca ar fi asa dar nu da nimic concret. Iar ca exista constelatii e aratat suficient de clar la cartea lui Iov,si marturiseste despre acestea chiar Creatorul lor: "31.Poți tu să legi cataramele Pleiadelor sau să deznozi lanțurile Orionului?" Am dat un search pe www.bibliaortodoxa.ro in Sfanta Scriptura si nu am reusit sa gasesc cuvantul plat. |
Uite un link ortodox cu anatemele împaratului Iustinian asupra lui Origen, acelasi text citat de mine:
VI. If anyone says that the heaven, the sun, the moon, the stars, and the waters that are above heavens, have souls, and are reasonable beings, let him be anathema. [COLOR=#800080]http://www.monachos.net/content/patristics/patristictexts/423-justinian-anathemas-origen[/COLOR] Evident ca stelele exista si ca sunt grupate în constelatii. Dar ele sunt fixate pe cupolacerului. Uite versete, tot din Psalmi: 18, 1: Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria. (taria e bolta, cupola cerului) 103, 3: Cel ce întinzi cerul ca un cort; Cel ce acoperi cu ape cele mai de deasupra ale lui. |
Citat:
Exista suficiente studii care arata ca yom este un termen abuzat de sustinatorii teoriei hiatului si, implicit ai evolutiei. N-ar trebui sa te opresti numai la ce-ti convine si nu-ti contrazice profetii stiintei. Sensul primar al lui yom (si n-am vazut nicaieri ca cineva sa conteste) este acela de zi cu intelesul de 24 de ore. In special in Geneza nu exista nici un fel de dubiu cu privire la durata pentru ca are grija sa specifice in permanenta: “Astfel, a fost o seară, și apoi a fost o dimineață: aceasta a fost ziua…”. Citat:
Pentru Dumnezeu toate sint cu putinta! Dar absurd si de la Tatal Minciunii ar fi sa spuna “a fost o seară, și apoi a fost o dimineață” si sa le faca sa tina o suta de milioane de ani. Dumnezeul meu e un Dumnezeu drept si neschimbator. Citat:
Pe mine ma intereseaza ce fac ateii si agnosticii numai atunci cind pling. Nu refuz stiinta, dar cred orbeste numai in Dumnezeu. Corpuri ceresti exista, insa pamintul nu e totuna cu ele. Da, cred ca cel mai bine ar fi sa inchei acest “dialog”, pentru ca esti inca departe de a-I face loc lui Dumnezeu in viata ta mai mult decit in golul pe care inca nu ti l-a acoperit stiinta pentru a putea avea o conversatie constructiva. Citat:
1. Cind spui ca evolutia nu contrazice Biblia, probabil glumesti. Din pdv evolutionist, lucrurile s-au petrecut cam asa: |
http://www.scara.ro/art.php?id=scara7&&art=23
"Parintilor si fratilor si iubiti credinciosi, Fiindca slujesc cu nevrednicie mâine Liturghia, m-am gândit ca e bine ca privegherea din seara aceasta s-o mai împodobim si cu cântari, si cu cuvinte sau cu predici, ca sa nu para prea lunga. Mâine, Biserica lui Hristos cea dreptmaritoare din Rasarit praznuieste trei sarbatori: Anul Nou, Taierea împrejur cea dupa trup a lui Hristos Mântuitorul si Sfântul Ierarh Vasile cel Mare, Arhiepiscopul Cezareei Capadochiei. Si pentru ca mâine nu se poate cuprinde într-o predica tot ce ar trebui spus despre aceste trei praznice, m-am gândit ca în seara aceasta sa ma ocup într-o mica parte din predica de însemnatatea anului nou. Cum s-a ajuns la noi, românii, sa se praznuiasca anul nou la 1 ianuarie? Iata prin ce împrejurari s-a ajuns la aceasta si ce însemnatate are anul nou. Sa stiti, fratilor si parintilor, ca Dumnezeu a facut lumea aceasta primavara si a terminat-o, cum ati auzit, în sase zile. Dar vinerea aceea, când s-a terminat lumea, era în ziua de 14 martie, când era luna plina. Asa dogmatiseste dumnezeiescul Parinte Ioan Damaschin. Nu se stia pe atunci ce-i acela calendar, ca nici nu era zidit omul, sau dupa ce l-a zidit, omul era deocamdata în rai. Dupa marturia unor teologi, Adam si Eva au stat sapte sute de ani în rai, iar altii zic ca numai sapte zile, sau saptezeci; altii ca sapte ani. Toti sunt pentru cifra sapte, dar nu se stie exact cât au stat ei în rai. Lui Dumnezeu, când a facut lumea cu cuvântul, nu I-au trebuit ciocane si hârlete si sapa si mistrie ca sa o faca; „El a zis si s-au facut. El a poruncit si s-au zidit” (Psalmii 148, 5). Dar a pus lumii acesteia niste legi vesnice; toate se rotesc cu atâta precizie în ceasul universului, se învârtesc cu o precizie de înspaimânta si pe îngeri, nu numai pe oameni. Pentru ce? Pentru ca e lucrul lui Dumnezeu Atottiitorul. Si când a facut Dumnezeu lumea, soarele era la zenit, adica în mijlocul cerului. Dar stihiile lumii facute de El, pamântul, si cerul, si soarele, si luna, si stelele nu au stat nemiscate nici o clipa, ci mereu se misca. Toate se misca în cerc, ele vesnic se întorc de unde au plecat. Asa se misca stelele, asa soarele si luna, asa toate planetele si tot ce a facut Dumnezeu. Tuturor le-a pus lege sa se miste si totodata sa nu se miste la întâmplare, ci cu mare rânduiala. Încât s-au uimit si cei mai învatati oameni ai lumii din antichitate, si au cunoscut pe Dumnezeu din zidiri, fara sa-L cunoasca din Scripturi. Si au strigat: „Mare esti, Doamne, si minunate sunt lucrurile Tale!”. Asa a fost mai apoi cazul si cu Isaac Newton, cu Kepler si cu ceilalti mari astronomi, care din singura miscarea universului au înteles ca este o mâna, este un centru de îndrumare care le poarta pe acestea cu atâta precizie. Miscarea regulata în cerc a stelelor ne da calendarul. Dar prin ce l-a întemeiat Dumnezeu în chip deosebit? L-a întemeiat prin cei doi ochi ai lumii: soarele si luna. Dupa ei a facut sa se orienteze toata suflarea, pâna la sfârsitul lumii. Si ati auzit ca se vorbeste în Pascalie de crugul soarelui si de crugul lunii. Ce este crugul soarelui? Este un ciclu de 28 de ani, de când soarele porneste de la punctul lui si face atâtea rotatii în fiecare an, încât ajunge în 28 de ani exact la locul de unde a pornit. Iar ciclul lunar este de 19 ani. Luna merge în jurul pamântului de 13 ori într-un an, dar în jurul soarelui, are nevoie de 19 ani, pâna ajunge de unde a pornit, si iara, si iara, si iara… Astfel, ciclul lunar are 19 ani, iar ciclul solar e de 28 de ani. Si pâna ce luna înconjoara soarele de 19 ori, soarele face ocolul cerului în 28 de ani. Înmulteste pe hârtie 28 cu 19; cât da? 532 de ani. Acesta e ciclul mare pascal, dupa care s-a întocmit Pascalia de Sfântul Chiril al Alexandriei, si a lui Dionisie cel Mic, si a altor paschologi. Si de ce am luat istoria asa de departe? Ca sa vedeti cum a ajuns anul nou la noi. Deci, când s-au facut primele calendare din epoca straveche, pe timpul lui Irod, împaratul Ninivelor, ei nu se orientau, ca noi, dupa calendare cu 12 luni, ca nu stiau. Ei asteptau miscarea astrelor ceresti, a crugului soarelui sau al lunii si stiau ca a trecut un an din crugul soarelui si doi si trei si la 29 de ani va fi împlinit ciclul mare solar sau crugul soarelui, cum îl numeau ei. Si când luna se va întoarce de 19 ori, va fi împlinit ciclul mare luni-solar al lor.Mai târziu s-a mai desteptat lumea. Asa vechii chaldei, popor mai vechi decât evreii, au fost mari astronomi. Ei au împrumutat mult civilizatiei egiptenilor si persilor, apoi acestia elinilor si asa mai departe, pâna a ajuns în partile noastre, ale Europei. Aceia au observat si alte miscari pe cer, nu numai miscarile soarelui si ale lunii, si treptat au început sa alcatuiasca un fel de calendar pe pamânt, dupa calendarul cerului sau dupa calendarul soarelui sau al lunii solare. Calendarul ceresc fiind opera lui Dumnezeu, nu ramâne nici o iota în urma si nu poate sa se clinteasca, pentru ca zice: „porunca a pus si nu va trece” (Psalmii 148, 6). El nu poate sa ramâna în urma. Iar calendarele facute de oameni au fost mii pâna acum, ba poate zeci de mii. În fiecare epoca, dupa mintea din acel timp: au fost calendare de umbra, calendare de soare, calendare de nisip, calendarele faraonilor Egiptului, cum a fost Ramses si altii. Au fost o multime de calendare la egipteni si la popoare mai vechi ca egiptenii, cum au fost de pilda asirienii. Unele se conduceau dupa calendare fructifere; când se coceau portocalii, si asta se întâmpla de doua ori pe an, socoteau ca s-a împlinit un an. A fost calendarul Nilului, care a functionat sute de ani. Caci Nilul se revarsa periodic, de doua ori într-un an. Dar Nilul, din cauza ploilor de la ecuator, se revarsa uneori mai înainte de doua luni, alta data mai în urma si asa mai departe. Ei stiau ca atunci când s-a facut orezul, sau s-a revarsat Nilul de doua ori, e anul nou. Dar stiinta n-a fost multumita cu calendare din acestea. Si nici nu trebuia sa fie, sau sa se ia dupa lucruri de acestea care n-au mers regulat. De aceea, oamenii au vrut sa faca alte calendare, mai bune, ca sa se apropie mai mult de calendarul cerului, de calendarul pe care l-a facut Atottiitorul Dumnezeu. Primii care au început sa faca aceste calendare au fost egiptenii. Ei au facut prima data calendarul de 12 ani, macar ca luna avea câte 28-30 de zile si calendarul lor era mai scurt decât calendarul de acum, anul având numai 354 de zile. Poporul iudeu – care a fost în robia egiptenilor 430 de ani – când a iesit din robie a împrumutat calendarul egiptean, caci altul mai bun nu se gasea în acea vreme, si l-au folosit pe el 1500 de ani, pâna la împaratul Iuliu Cezar, cu circa 44 de ani înainte de venirea Mântuitorului. Dar pâna la acea data calendarul folosit ramasese foarte mult în urma. De aceea romanii, vrând sa-si faca un calendar mai bun, au trimis – pe vremea lui Iuliu Cezar – pe Iulian Sosigene în toate partile lumii, sa vada care calendar e mai aproape de calendarul ceresc, care se potriveste mai mult cu calendarul dumnezeiesc. Si acela fiind însarcinat de împaratul Iuliu Cezar, a cercetat toate calendarele de pe valea Nilului, din Palestina, de prin Africa, si tot pe al evreilor l-a gasit mai aproape, fiindca era luat de la egipteni. Dar lipseau 11 zile si sase ceasuri fata de miscarile astrelor de pe cer. Deci i-a mai adaugat 11 zile si sase ceasuri. Din anul de 354 de zile s-a facut calendarul de 365 de zile. Si la patru ani, înmultind cele sase ceasuri care treceau în plus în fiecare din acesti ani, mai erau 24 de ceasuri, deci mai puneau o zi. Asa s-a nascut anul bisect, adica trei ani de câte 365 de zile, iar al patrulea (bisect) de 366. La început toate popoarele, respectând traditia dupa care începutul lumii a fost în martie, de atunci începeau anul, indiferent ce calendar ar fi avut ele. Asa au socotit si egiptenii, si evreii, si romanii. Mai apoi romanii au adaugat lunile ianuarie si februarie si au stabilit începutul anului la 1 ianuarie. Ei aveau obiceiul ca în ziua de 1 ianuarie luau impozitele de la popor, schimbau pe dregatori, plateau salariile la salariati, la militari, îi avansau pe unii din acestia la grade mai mari. Tot la 1 ianuarie aveau si cele mai mari festivitati, iar cu acest prilej faceau mare zarva de cântece si jocuri, cum le vedeti pâna acum. Ca de la romani si de la pagâni vin obiceiurile acestea de-a umbla din poarta în poarta si a fluiera si a cânta si a face câte si mai câte. Ca nu de la Biserica lui Hristos vin acestea, ci de la popoarele pagâne, caci romanii le-au împrumutat de la egipteni, egiptenii de la asirieni si asa mai departe. Obiceiurile acestea nu sunt crestinesti, ci pagânesti, fiindca si noi ne tragem din popoare pagâne, caci si romanii si dacii au fost popoare pagâne. Dar lumina credintei lui Iisus Hristos a stralucit la Roma si în Imperiul Roman din sudul Dunarii, iar de acolo a trecut si la daci, dincoace de Dunare, mai ales dupa ce Dacia a fost cucerita de Traian si multime de colonisti din Peninsula Balcanica au inundat tara stramosilor nostri. Si asa a ajuns crestinismul cu lumina credintei dincoace de Dunare si a început sa înfloreasca aici Biserica lui Hristos. Dar prin acesti colonisti au venit la noi si obiceiurile acestea de 1 ianuarie. Si asa se fac în aceasta zi petreceri în loc de sfinte slujbe de multumire lui Dumnezeu si de cerere a ajutorului Lui. Obiceiurile acestea au trecut de la ei la noi, cum le vedeti pâna astazi, precum si calendarul de 12 luni. Astfel am ajuns si noi, românii, sa praznuim ziua de 1 ianuarie, ziua anului nou civil. |
continuare:
Vi le-am spus acestea tare pe scurt, pentru ca nu vi le pot arata acum mai pe larg. Oamenii s-au obisnuit de la început sa puna semne câti ani au trecut de la zidirea lumii. Biblia nu spune aceasta, caci ea nu se ocupa de cronologie. Ea e o carte de morala, de sfintenie, plina de Duhul Sfânt. Prin ea se arata ca exista Dumnezeu, ca El este Creatorul lumii, se arata legile date de El întregului univers, se arata ca El pedepseste pacatul si rasplateste virtutea, ca cei ai Lui sunt drepti, sfinti, iar ceilalti sunt pacatosi si vor lua plata dupa faptele lor si osânda dincolo. De acestea se ocupa Biblia. Auzi – zic unii – ca Biblia spune ca numai sapte mii de ani are lumea aceasta! Te rog sa-mi arati, învatatule în Biblie, unde spune Biblia ca lumea-i de sapte mii de ani? Ia-o de la un cap la altul si daca ti se va arata undeva în Scriptura ca lumea-i numai de sapte mii de ani, atunci da-o pe foc! Nu. Oamenii au pus termen de când s-a zidit lumea. Marele Vasile în Hexaimeron vorbeste de temelia pamântului, de facerea lumii, aratând – dupa marturia Sfintei Scripturi – ca pamântul era netocmit si nevazut. „Dar când era, nici tu nu stii, nici eu, ci numai Cel ce l-a facut, Dumnezeu”, spune Sfântul Ierarh. Deci Biblia spune ca pamântul era netocmit si nevazut (Facerea 1, 2). Care era netocmirea pamântului? Ea statea în faptul ca n-avea nici o vegetatie, nici un animal, nu era nimic. Apoi ne dezvaluie care era cauza nevederii: erau apele, caci pamântul era în fundul apelor; precum si faptul ca nu existau înca cei ce au ochi (Sfântul Vasile cel Mare, Hexaimeron, pp. 6-8). Cine sa-l fi vazut pe atunci? Dumnezeu îl vedea unde era, dar nu erau zidite cele cu ochi, nici animalele, nici oamenii, nici pasarile. Dar pamântul era, caci el dateaza de multe milioane de ani, poate sa fi fost acolo de sute de milioane. „Dumnezeu a facut pamântul si Singur El stie de când este pamântul si cât are sa mai dainuiasca”, raspunde Marele Vasile celor ce iscodeau vârsta pamântului. Dumnezeu a zis sa se adune apele întru adunarile sale si sa se arate pamântul. El l-a scos cum ai scoate casul din zer la stâna. Asa a scos Dumnezeu pamântul din ape. Si nu-i nici o greutate la Dumnezeu aceasta, caci auzi ce spune Marele Vasile: „Te minunezi ca pamântul e mare? Asculta pe Isaia: «Doamne, Tu ai facut pamântul ca pe nimic!» (Isaia 40, 23)”. Nimic e el înaintea lui Dumnezeu. E mare pamântul? Dar planeta Jupiter e de 1300 de ori mai mare decât Pamântul si are patru sateliti mult mai mari ca Pamântul. Dar Sirius, care-i de milioane de ori mai mare chiar decât Soarele! Ce-i la Dumnezeu pamântul? Pentru mine-i mare, si-i minunat, dar nu si pentru Cel care l-a facut. Acela l-a facut, cum zice Isaia, ca pe o nimica, si toate popoarele lumii înaintea Lui sunt ca o picatura din cada. Si au pus oamenii semne de la zidirea lumii, ca atâtia ani sunt de la Adam, si toti ceilalti au auzit de la unul, dar nimeni nu stie precis câti ani sunt de la Adam. Unii zic ca Hristos a venit în lume la 5508 ani de la facerea lumii, altii la 4999. Cronologii nu se învoiesc la ce an a venit Hristos în lume, pentru ca nimeni nu stie exact când a facut Dumnezeu lumea si câti ani sunt de la zidirea lumii. Când s-a zidit lumea numai Dumnezeu stie, nimeni altcineva. Asa spunea Marele Vasile. Dar oamenii au stabilit un fel de epoci, de ere. Ei au zis: atâti ani sunt de la Adam, apoi zic ca a fost era lui Avraam s. a. Unele le-au pus în legatura cu diferite evenimente: era alexandrina, de când Alexandru cel Mare a avut razboi cu persii; era romana, de la fondarea Romei; apoi era martirilor, de la începutul crestinismului pâna pe vremea lui Diocletian. Dar de abia de la împaratul Justinian, de la 517, au început sa se numeasca anii de la Hristos. Era crestinismului nostru începe de la Mântuitorul si pâna acum are 1970 de ani, iar peste câteva ceasuri ajungem în anul 1971. Am vrut sa va spun câte ceva despre anul nou. Asa a ajuns si la noi sa se praznuiasca anul nou si sa se înceapa de la 1 ianuarie, dupa traditia ramasa noua de la Roma. Si sunt calendare diferite si astazi. În Abisinia, o tara crestina, crestinii primesc taierea-împrejur, ca evreii. Sunt popoare care au calendarul cu doi ani, cu trei ani mai înainte, sau cu sase. Dar calendarul cel mai apropiat de calendarul luni-solar este calendarul pe care-l avem noi, ortodocsii. El este îndreptat de conferinta interortodoxa de la Constantinopol, din 15 noiembrie 1923, pe timpul Patriarhului Meletie al V-lea, si e cel mai aproape de cel ceresc. În 42.000 de ani, el abia ramâne cu o zi în urma. Iar calendarul gregorian, pe care l-a îndreptat Papa Grigore al IX-lea în 1583, prin marele filosof si astronom Lilie, ramâne la 3.600 de ani cu o zi si o noapte în urma; deci el ramâne mai mult în urma ca al nostru, din punct de vedere stiintific. Noi dupa calendarul acesta ne calauzim si el este aprobat de toata Biserica. Dar vreau sa va spun ca, începând de la anul nou, grija noastra cea mai mare trebuie sa fie alta: cel mai mare lucru e sa ne înnoim viata, sa luam aminte cu fiecare an nou sa lasam câte un pacat care ne stapâneste cine stie de când si sa punem în locul lui o virtute, sa iertam gresalele celor ce ne-au suparat, sa-i iertam pe toti, sa începem anul nou cu inima curata si cu credinta în Dumnezeu, sa nu începem la crâsma cu betie, cu fluiere, cu câte si mai câte petreceri. Ca daca începi bine din ziua întâi, fiindca ziua buna se arata de dimineata, asa o sa-ti mearga tot timpul. Du-te prin sate acum, în noaptea aceasta: e iadul pe fata pamântului! Iata cum stiu oamenii sa multumeasca lui Dumnezeu ca le-a mai dat un an de viata! Dar vine moartea si-l strânge de gât, de nu mai poate spune nici preotului ce a facut, ca i s-a legat limba! Cât ar mai vrea el atunci sa-i mai dea Dumnezeu un ceas; dar nu-i mai da, e rânduit: când ti-o veni ceasul, te ia si te duce. Ai vrea sa te rogi: „Doamne, mai da-mi un minut!”, dar nu-ti da, ai avut destule! Dumnezeu este prea drept, ti-a dat vreme, dar n-ai vrut sa te îndrepti, sa te pocaiesti, sa plângi, sa te rogi. Ti-a dat atâtia ani de viata si n-ai avut nici o grija. Si atunci vei vedea ca nu mai este pocainta în timpul mortii. Deci sa ne gândim ca, trecând un an de zile, foarte mult trebuie sa plângem lui Dumnezeu ca n-am facut nimic bun si sa multumim lui Dumnezeu ca ne-a ajutat cu mila si cu îndurarea Lui sa trecem iarasi 365 de zile si sa ajungem pâna azi. Toti trebuie sa multumeasca. Toata zidirea lui Dumnezeu. Caci viata si fiintele si toate vremile sunt în mâna lui Dumnezeu. Tocmai acum trebuie sa multumim lui Dumnezeu, ca sa nu vie urgia Domnului peste noi. Asteptam mila lui Dumnezeu, dar odata n-are sa mai fie timp. Caci vine moartea pentru fiecare, vine dreptatea lui Dumnezeu, de care nu poate scapa nimeni, nu pot scapa nici împaratii. Unde-s împaratiile, unde-s faraonii Egiptului, unde sunt sultanii turcilor, unde-s craii Germaniei, unde-s împaratii de care se cutremura lumea, unde-s împaratiile, unde-s cetatile, unde-s orasele, unde-i orasul Pompei si unde este Cartagina si orasele vechi care s-au darâmat de cutremur?! Unde-s cetatile lumii, unde-s puternicii, unde-s cei învatati, unde-s filosofii, unde-s cei care au purtat schiptru, cei care au purtat diademe si ale caror capete straluceau ca soarele, unde-s?! Praf, pamânt si pulbere s-au facut! Asa-i dreptatea lui Dumnezeu, si vai de noi daca cheltuim vremea în zadar! Marele Apostol spune: „Rascumparati vremea, ca zilele rele sunt”. Vom cere sa mai traim un minut si n-are sa ne mai dea Dumnezeu. Pentru ca trecem fara griji prin viata aceasta, ne încurcam cu grijile veacului de parca am fi nemuritori. Fum suntem. În toata ziua Biserica ne spune: „Omul ca iarba; zilele lui ca floarea câmpului, asa va înflori” (Psalmii 102, 15). I-a spus Dumnezeu lui Isaia, pentru toti: „Tot trupul e iarba si slava omului ca floarea ierbii, uscatu-s-a iarba si floarea ei a cazut”; si iarasi zice Duhul Sfânt în Psalmi: „Zilele lui ca umbra trec”, „ca s-au stins ca fumul zilele mele”; si iarasi: „anii lor ca un paianjen s-au socotit”; si iarasi: „zilele mele ca umbra s-au plecat si eu ca iarba m-am uscat”. Pentru cine vorbeste aici Duhul Sfânt? Pentru noi. Sa avem urechi, sa nu fim surzi! Sa nu ne astupam urechile, ca visuri suntem sub soare. Oricine ar fi, praf si pulbere este. Nimic nu ramâne vesnic pe pamânt. Unde-s puternicii de care se cutremura lumea pâna ieri? Du-te si vezi-i în gheena, cum îi muncesc dracii! Du-te si întreaba-i acolo: Cu ce v-ati ales din viata aceasta? Unde a ramas stapânirea, unde stiinta, unde puterea popoarelor? I-a luat dupa dreptate moartea si-i tine în legaturi pâna în ziua Judecatii de apoi. Sa veghem, dar, cum petrecem timpul înaintea Domnului, caci negresit vom muri si ne va cere socoteala ce-am vorbit în fiecare clipa, si ce-am gândit, si ce-am lucrat. Aceasta v-o spun pentru anul nou: sa multumim Prea Sfintei Treimi si Prea Curatei Maicii Domnului, care mijloceste pentru toata lumea, ca ne-a învrednicit sa treaca un an. Sa ne hotarâm, în inima noastra, sa punem început bun si sa petrecem de aici înainte cu Dumnezeu, crestineste. Sa ne împacam cu Dumnezeu mai înainte de a ne rapi moartea." Aceasta este o predica a parintelui Ilie Cleopa zisa inainte de Anul Nou. |
Scuze pentru interventie
Am gasit un articol al unui profesor de religie care arata ca Pamantul este descris ca fiind rotund doar in Biblia care este publicata in ultima editie. Cum se poate asta? Scriptura are voie sa fie modificata?
|
Am uitat
Am uitat sa trimit la saitul respectiv: http://profudereligie.blogspot.com/2...morfoza-v.html
|
Citat:
|
Citat:
|
Profu asta da cateva citate din variantele mai vachi. În Solomon 2.31 este scris "Dezmierdându-mă pe rotundul pământului Lui și găsindu-mi plăcerea printre fiii oamenilor." in biblia ortodoxă on line; "când El Se veselea desăvârșindu-ne lumea și întru fiii oamenilor Se veselea." in traducerea preasfintiei Bartolomeu Anania; "Când se veselea lumea săvârșind, și se veselea întru fiii oamenilor." in Biblia publicata in 1914, care este la fel cu cea din 1795 si ca cea din 1688. Adica in 1688 nu scrie nimic de rotundul pamantului.
|
Incredibil
Mi se pare sinistra expansiunea ideilor paseiste in probleme atat de evidente precum forma Terrei. Adica, ma scuzati, dar cei care sustin ca Pamantul este plat, nu au calatorit vreodata cu avionul sau vaporul pe distante mai mari decat cele europene. Si ce daca sfintii parinti (par ca) sustin ceva, care, la nivelul de atunci al stiinteior, era adevarat? Nici ei, nici scriptura nici traditia nu sunt infailibilli. Si cu atat mai putin sinoadele ecumenice. Sinergia intre TOATE ACESTEA, felul cum le primim in inima pe TOATE acestea, si sinceritatea in relatia personala cu Dumnezeu, acestea sunt pilonii mantuirii, nu aiureli geocentristo-pasesite. Scuze, pentru exprimarea dura, dar intr-o lume in care fiicele satanei, apostazia, desfraul si disperarea fac ravagii, sa te "tii" de forma Pamantului ca de o dogma, e chiar deplasat. Dogma e dumnezeirea Fiului si perihoreza Sfintei Trinitati, impreuna-purcederea Duhului din Tata si Fiu, de exemplu. NU forma Pamantului...
Prefer un Pamant rotund... Iertati-ma, dar nu am obiceiul sa merg in cap....Parintii bisericii habar nu aveau de sateliti, de gravitatie, si altele. Se pricepeau la ceva infinit mai important: cum sa isi si ne castige mantuirea. Pentru ASTA trebuie luati ca reper...Copacii astia...unii nu vad padurea din cauza lor.... |
pentru dl. Theodor_de_Mopsuestia
Cum poti sa spui ca sfintii parinti, scriptura si traditia sunt gresite? Pentru ca daca spui asta si daca intradevar sunt gresite (cum e cazul pamantului rotund) nu vad de ce invataturile lor care sunt scrise in scripturi si pastrate nu ar fi si ele gresite. Adica gresesc in privinta formei pamantului dar nu gresesc in revelatii? |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 00:32:10. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.