Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Despre Sabat (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=6243)

georgeval 10.05.2009 15:29:22

Despre Sabat
 
Iisus a contestat, uneori, nu sabatul in sine, ci exageratele traditii omenesti care au parazitat legea divina, transformand acea zi intr-una mai curand de povara, decat de relaxare. Daca Hristos pare ca a incalcat uneori sabatul, a facut-o exclusiv in scop umanitar, din mare mila fata de om si nicidecum ca sa Se puna mereu de-a curmezisul unor randuieli profund inradacinate. Cand Domnul afirma ca „sabatul a fost facut pentru om, iar nu omul pentru sabat“, arata clar ca instituirea acestei zile de odihna avea la baza doar iubirea fata de om, in special fata de cei care efectuau munci istovitoare sub stapanirea altora.

Asadar, remarcile Domnului, uneori ironice, nu erau indreptate impotriva institutiei sabatice in sine ori a altor invataturi transmise prin Biblie, care in definitiv era tot cuvantul Sau, ci a contestat cu vehementa reducerea semnificatiei si eficientei umanitare a unei porunci divine la niste formalisme goale si lipsite de sens. Legea divina privitoare la sabat s-a dat exclusiv de dragul omului, ne spune Iisus, fiindca trebuia ajutat si protejat.
Sabatul ca odihna alui Dumnezeu in creatie a pregatit Duminica- odihna creatiei in Dumnezeu.

Litanu 10.05.2009 15:55:57

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135460)
Iisus a contestat, uneori, nu sabatul in sine, ci exageratele traditii omenesti care au parazitat legea divina, transformand acea zi intr-una mai curand de povara, decat de relaxare. Daca Hristos pare ca a incalcat uneori sabatul, a facut-o exclusiv in scop umanitar, din mare mila fata de om si nicidecum ca sa Se puna mereu de-a curmezisul unor randuieli profund inradacinate. Cand Domnul afirma ca „sabatul a fost facut pentru om, iar nu omul pentru sabat“, arata clar ca instituirea acestei zile de odihna avea la baza doar iubirea fata de om, in special fata de cei care efectuau munci istovitoare sub stapanirea altora.

Asadar, remarcile Domnului, uneori ironice, nu erau indreptate impotriva institutiei sabatice in sine ori a altor invataturi transmise prin Biblie, care in definitiv era tot cuvantul Sau, ci a contestat cu vehementa reducerea semnificatiei si eficientei umanitare a unei porunci divine la niste formalisme goale si lipsite de sens. Legea divina privitoare la sabat s-a dat exclusiv de dragul omului, ne spune Iisus, fiindca trebuia ajutat si protejat.
Sabatul ca odihna alui Dumnezeu in creatie a pregatit Duminica- odihna creatiei in Dumnezeu.


[COLOR=black]Nu este limpede ce vreti sa spuneti. Pe de-o parte sustineti ca Domnul Iisus Hristos nu a contestat sabatul zilei a saptea ci exageratele traditii omenesti care faceau ca aceasta zi sa nu mai fie o binecuvantare. Este in conformitate cu Sfanta Scriptura aceasta afirmatie. Domnul Iisus Hristos a dezlegat sabatul zilei a saptea nu l-a desfiintat.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Veniti, apoi, cu o afirmatie care nu are nici o legatura cu Sfanta Scriptura: faptul ca ziua intaia a saptamanii (duminica) este odihna creatie in Dumnezeu.[/COLOR]
[COLOR=black][/COLOR]
[COLOR=black]Daca Domnul Iisus Hristos (Domn al sambetei –Marcu 2:28) nu a contestat sabatul(odihna) zilei a saptea, cum a ajuns ziua intaia a saptamanii (duminica) zi de odihna?[/COLOR]

georgeval 10.05.2009 16:36:35

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 135463)
[COLOR=black]Nu este limpede ce vreti sa spuneti. Pe de-o parte sustineti ca Domnul Iisus Hristos nu a contestat sabatul zilei a saptea ci exageratele traditii omenesti care faceau ca aceasta zi sa nu mai fie o binecuvantare. Este in conformitate cu Sfanta Scriptura aceasta afirmatie. Domnul Iisus Hristos a dezlegat sabatul zilei a saptea nu l-a desfiintat.[/COLOR]

[COLOR=black]Veniti, apoi, cu o afirmatie care nu are nici o legatura cu Sfanta Scriptura: faptul ca ziua intaia a saptamanii (duminica) este odihna creatie in Dumnezeu.[/COLOR]

[COLOR=black]Daca Domnul Iisus Hristos (Domn al sambetei –Marcu 2:28) nu a contestat sabatul(odihna) zilei a saptea, cum a ajuns ziua intaia a saptamanii (duminica) zi de odihna?[/COLOR]

Am urmarit postarile tale cu siguranta nu voi reusi sa ajung la un consens, dar incerc. In primul rand intrebarea mea fireasca este: Cum cinsteste cultul tau- cu siguranta esti adventist- Invierea Domnului?
De ce a les Hristos dupa Inviere, ca anumite evenimente sa se petreaca duminica- aratarea lui Toma, Pogorarea Sfantului Duh?
In continuare am sa-ti raspund prin afirmatiile Sfantului Maxim MArturisitorul, pe care probabil nu-l cunosti.

georgeval 10.05.2009 16:50:33

Cu rabdare sa citesti acest text, daca nu vei avea idei preconcepute vei intelege sinteza mea. Duminica -odihna noastra in Dumnezeu- care desavarseste creatia.
In aceasta oprire a activitatii noastre create si primire a activitatii necreate divine, noi suntem insotiti nu numai de Logosul providential, care dupa ce a creat lumea si a dezvoltat-o pana la limita puterilor ei, acum se odihneste ca sa revina la exclusiva activitate necreata, ci si de Logosul intrupat, care moare cu noi, ramanand asa in ziua Sambetei, si invie cu noi in Duminica fara de sfarsit. Propriu zis, daca Logosul nu s-ar fi intrupat sa moara si sa invie impreuna cu noi ca om, n-am fi putut ajunge nici la Sabatul creatiunii si la ziua a opt-a a indumnezeirii, fiind opriti de pacat. Iar Dumnezeu n-ar fi putut avea satisfactia de-a trece la aceasta odihna, dupa incheierea in mod fericit a lucrarii Sale in legatura cu creatiunea. Logosul isi desavarseste opera in legatura cu Hristos. Prin Hristos ne implinim destinul nostru, ne indumnezeim.
Mistica Sfantului Maxim este o mistica hristologica, fara sa inceteze de a fi un sistem atotcuprinzator, in care lumea intra si se valorifica pentru veci in toata amploarea ei.

Litanu 10.05.2009 20:40:01

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135486)
Am urmarit postarile tale cu siguranta nu voi reusi sa ajung la un consens, dar incerc.

Nu este nici o problema daca nu ajungem la un consens. Eu va respect parerile, chiar daca nu o sa fiu de acord cu dvs. Trebuie sa va urmati credinta, intr-un mod sincer. "Tot ce nu vine din incredintare, este pacat" (Romani 14:23).

In ceea ce ma priveste, sunt multumit daca va pot convinge ca ceea ce cred nu este o "indoctrinare" ci este rezultatatul unor cercetari personale.

Litanu 10.05.2009 20:58:05

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135491)
Cu rabdare sa citesti acest text, daca nu vei avea idei preconcepute vei intelege sinteza mea. Duminica -odihna noastra in Dumnezeu- care desavarseste creatia.
In aceasta oprire a activitatii noastre create si primire a activitatii necreate divine, noi suntem insotiti nu numai de Logosul providential, care dupa ce a creat lumea si a dezvoltat-o pana la limita puterilor ei, acum se odihneste ca sa revina la exclusiva activitate necreata, ci si de Logosul intrupat, care moare cu noi, ramanand asa in ziua Sambetei, si invie cu noi in Duminica fara de sfarsit. Propriu zis, daca Logosul nu s-ar fi intrupat sa moara si sa invie impreuna cu noi ca om, n-am fi putut ajunge nici la Sabatul creatiunii si la ziua a opt-a a indumnezeirii, fiind opriti de pacat. Iar Dumnezeu n-ar fi putut avea satisfactia de-a trece la aceasta odihna, dupa incheierea in mod fericit a lucrarii Sale in legatura cu creatiunea. Logosul isi desavarseste opera in legatura cu Hristos. Prin Hristos ne implinim destinul nostru, ne indumnezeim.
Mistica Sfantului Maxim este o mistica hristologica, fara sa inceteze de a fi un sistem atotcuprinzator, in care lumea intra si se valorifica pentru veci in toata amploarea ei.

Nu cred ca exista vreo legatura intre odihna de ziua a saptea si planul de mantuire a lui Dumnezeu. Ziua a saptea a fost binecuvantata si sfintita de Dumnezeu de la creatie (Facerea 2:3), cand "toate erau foarte bune" si pacatul nu intrase in lume (nu era nevoie de moartea si invierea Fiului lui Dumnezeu). Este o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul (cum se vede si din Porunca a patra).

In plus, eu nu cunosc nici o alta zi a saptamanii care sa fi fost sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, in afara de ziua sambetei (ziua a saptea).

georgeval 10.05.2009 21:29:46

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 135556)
Nu cred ca exista vreo legatura intre odihna de ziua a saptea si planul de mantuire a lui Dumnezeu. Ziua a saptea a fost binecuvantata si sfintita de Dumnezeu de la creatie (Facerea 2:3), cand "toate erau foarte bune" si pacatul nu intrase in lume (nu era nevoie de moartea si invierea Fiului lui Dumnezeu). Este o sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul (cum se vede si din Porunca a patra).

In plus, eu nu cunosc nici o alta zi a saptamanii care sa fi fost sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, in afara de ziua sambetei (ziua a saptea).

Deci vom ramane la acelasi mod de a dialoga, concurs de versete?? Nu-mi place modul acesta. Ma intereseaza aceste interpretari ale Sfintilor care au vazut ceva fin in textele Sfintei Scripturi.

Litanu 10.05.2009 21:40:18

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135486)
In primul rand intrebarea mea fireasca este: Cum cinsteste cultul tau- cu siguranta esti adventist- Invierea Domnului?
De ce a les Hristos dupa Inviere, ca anumite evenimente sa se petreaca duminica- aratarea lui Toma, Pogorarea Sfantului Duh?
.

1. Cum cinsteste cultul meu Invierea Domnului? Cum au cinstit si Sfintii Apostoli, adica prin credinta. In 1 Corinteni cap 15, incepand cu vers. 12, Sfantul Apostol Pavel ne vorbeste foarte convingator despre insemnatatea invierii Domnului Iisus Hristos si despre credinta in aceasta Inviere, credinta pe care trebuie sa o avem in noi zi de zi. Daca va referiti la sarbatori sau alt fel de manifestari exterioare, acestea nu apartin Bisericii Apostolice. Cultul din care fac parte are la baza credintei, moartea invierea, inaltarea si revenirea Domnului Iisus Hristos.

2. Faptul ca anumite evenimente s-au petrecut duminica, nu-mi spune nimic.Daca este sa ne legam de evenimente petrecute, putem vedea ca acestea au avut loc si in alte zile ale saptamanii. Spre exemplu, in ziua de vineri, a avut loc un eveniment pe care Domnul Iisus Hristos ne cere sa-l comemoram (ceea ce nu se intampla cu celelalte). Este vorba despre Jertfa pe Cruce. "Ori de cate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului pana va veni El." Daca tot vrem sa schimbam ziua binecuvanta si sfintita de Dumnezeu (ziua a saptea) propun sa tinem vinerea ca zi sfanta.

Litanu 10.05.2009 21:43:42

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135573)
Deci vom ramane la acelasi mod de a dialoga, concurs de versete?? Nu-mi place modul acesta. Ma intereseaza aceste interpretari ale Sfintilor care au vazut ceva fin in textele Sfintei Scripturi.

As fi de acord cu dvs. daca ati crede in totalitate in interpretarile Sfintilor. Dar, de vreme ce unele invataturi ale Sfintilor Parinti le considerati gresite, ar fi mai corect sa ramanem la Sfanta Scriptura si credinta Sfintilor Apostoli.

georgeval 10.05.2009 22:03:49

[quote=Litanu;135584]1. Daca va referiti la sarbatori sau alt fel de manifestari exterioare, acestea nu apartin Bisericii Apostolice. Cultul din care fac parte are la baza credintei, moartea invierea, inaltarea si revenirea Domnului Iisus Hristos.

2. Este vorba despre Jertfa pe Cruce. "Ori de cate ori mancati din painea aceasta si beti din paharul acesta, vestiti moartea Domnului pana va veni El." Daca tot vrem sa schimbam ziua binecuvanta si sfintita de Dumnezeu (ziua a saptea) propun sa tinem vinerea ca zi sfanta.[/quote

1. Sigur este o dovada ca sarbatorirea Duminicii este o practica a Bisericii Apostolice. NU cred ca toate confesiunile crestine care tin duminica s-au inselat.
2. Cand se adunau Apostolii la frangerea painii??

Litanu 10.05.2009 22:30:35

[quote=georgeval;135603]
Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 135584)
.[/quote

1. Sigur este o dovada ca sarbatorirea Duminicii este o practica a Bisericii Apostolice. NU cred ca toate confesiunile crestine care tin duminica s-au inselat.
2. Cand se adunau Apostolii la frangerea painii??

1. Daca sarbatorirea duminicii ar fi o practica a Bisericii Apostolice (Sfintii Apostoli au trait in sec I), de ce numea Constantin cel Mare (considerat sfant al bisericii) ziua intaia ca fiind "ziua soarelui" (denumire pagana). Aceasta se intampla in anul 321. Denumirea de "ziua Domnului" (dies Domini- duminica), a fost data mai tarziu.

Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."

2. Apostolii si ceilalti crestini se adunau la frangerea painii in fiecare zi (nu numai in prima zi a saptamanii).
"Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi, frangeau painea acasa.."(Faptele Apostolilor 2:46)

3. Ce va face sa credeti ca toate confesiunile crestine care tin ziua intaia a saptamanii nu s-au inselat? Nici eu nu am putut sa cred acest lucru, dar dovezile din Cuvantul lui Dumnezeu mi-au schimbat parerea.

georgeval 11.05.2009 18:29:14

[quote=Litanu;135619]
Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135603)

1. Daca sarbatorirea duminicii ar fi o practica a Bisericii Apostolice (Sfintii Apostoli au trait in sec I), de ce numea Constantin cel Mare (considerat sfant al bisericii) ziua intaia ca fiind "ziua soarelui" (denumire pagana). Aceasta se intampla in anul 321. Denumirea de "ziua Domnului" (dies Domini- duminica), a fost data mai tarziu.

Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."

2. Apostolii si ceilalti crestini se adunau la frangerea painii in fiecare zi (nu numai in prima zi a saptamanii).
"Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi, frangeau painea acasa.."(Faptele Apostolilor 2:46)

3. Ce va face sa credeti ca toate confesiunile crestine care tin ziua intaia a saptamanii nu s-au inselat? Nici eu nu am putut sa cred acest lucru, dar dovezile din Cuvantul lui Dumnezeu mi-au schimbat parerea.

1. Imi pare foarte rau insa printre primele consemnari cu privire la expresia "ziua soarelui" apar in perioada Sfantului Iustin Martirul si Filozoful, mult mai devreme secolul al II lea
2. Interpretarea este cam exagerata- pentru noi este o dovada ca liturghia, in special in manastiri, se poate oficia zilnic
3. Mi se pare o indrazneala prea mare. Toate confesiunile crestine se insala, iar confesiunea Adventista nu. Adica prt 28 de persoane 1+1=2, iar pentru 2 persoane rezultatul este altul.

ovidiu-s 11.05.2009 18:38:15

Citat:

În prealabil postat de Litanu
2. Apostolii si ceilalti crestini se adunau la frangerea painii in fiecare zi (nu numai in prima zi a saptamanii).
"Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi, frangeau painea acasa.."(Faptele Apostolilor 2:46)

Dar și în Vechiul Testament evreii sărbătoareau prima zi a săptămânii, la fel ca și sabatul:

Exod 12.16
"[COLOR=red]În ziua întâi să aveți adunare sfântă[/COLOR], în ziua a șaptea iar adunare sfântă; și în acele zile să nu faceți nici un fel de lucru decât numai cele ce trebuie fiecăruia de mâncat, numai acelea să vi le faceți."

Citat:

În prealabil postat de Litanu
3. Ce va face sa credeti ca toate confesiunile crestine care tin ziua intaia a saptamanii nu s-au inselat? Nici eu nu am putut sa cred acest lucru, dar dovezile din Cuvantul lui Dumnezeu mi-au schimbat parerea.

Foarte bine. Tocmai de aceea ar trbui să mergeti pe forumurile celor ce "studiază" Biblia la fel de "serios" ca și adventistii, adică pe forumurile baptiste și penticostale și să îi lămuriți pe ei despre aceasta!

tricesimusquintus 11.05.2009 18:49:50

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 136029)
2. Interpretarea este cam exagerata- pentru noi este o dovada ca liturghia, in special in manastiri, se poate oficia zilnic

Nu este nici o exagerare, este chiar cuvantul Scripturii. Apostolii chiar frangeau painea zilnic. O predica, o partasie cu fratii,o rugaciune comuna, se poate tine in orice zi a saptamanii, asta insa nu inseamna ca ziua respectiva devina zi de odihna. Daca ar fi asa, ar trebui sa tineti ca zi de odihna joia, pentru ca atunci s-a instituit Cina Domnului.

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 136029)
3. Mi se pare o indrazneala prea mare. Toate confesiunile crestine se insala, iar confesiunea Adventista nu. Adica prt 28 de persoane 1+1=2, iar pentru 2 persoane rezultatul este altul.

Stiti bine ca argumentul majoritatii este nul in ochii lui Dumnezeu. Iar pe de alta parte, apostolii toti, au pazit sambata. Aritmetica este o stiinta exacta. 6+1=7 Intrebati-l va rog pe dl. vsovi cum de i-a dat 8?(aceasta aberatie m-a si facut sa nu-i mai raspund, ma ierte dl. in cauza).

tricesimusquintus 11.05.2009 18:57:24

Citat:

În prealabil postat de ovidiu-s (Post 136035)
Dar și în Vechiul Testament evreii sărbătoareau prima zi a săptămânii, la fel ca și sabatul:

Exod 12.16
"[COLOR=red]În ziua întâi să aveți adunare sfântă[/COLOR], în ziua a șaptea iar adunare sfântă; și în acele zile să nu faceți nici un fel de lucru decât numai cele ce trebuie fiecăruia de mâncat, numai acelea să vi le faceți."

Daca cititi mai atent contextul, veti vedea ca nu era vorba de prima zi a saptamanii, ci de prima zi din saptamana azimilor, mai exact 15 Nisan, zi ce nu cadea in fiecare an in aceeasi zi a saptamanii.

Lavrentiu 11.05.2009 19:21:38

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 135573)
Deci vom ramane la acelasi mod de a dialoga, concurs de versete?? Nu-mi place modul acesta. Ma intereseaza aceste interpretari ale Sfintilor care au vazut ceva fin in textele Sfintei Scripturi.

Sfantul Maxim, in "Raspunsuri catre Talasie", un pasaj hotarator, zic eu, si pentru Adam, cadere, Hristos, dar si pentru dilema zilei de Duminica:

"Fiindca pentru Hristos sau pentru taina lui Hristos au privit toate veacurile si cele aflatoare inauntrul veacurilor inceputul existenței si sfarsitul in Hristos. Caci inca dinainte de veacuri a fost cugetata si randuita unirea hotarului (definitului) si a nehotarniciei (indefinitului), a masurii si a lipsei de masura, a marginii si a nemarginirii, a Creatorului si a creaturii, a stabilitații si a miscarii" (Raspunsuri catre Talasie, 60).

Ce ne arata asta? Ne arata ca de fapt primul om este Hristos, arhetipul lui Adam si pentru El, pentru intruparea Lui, exista toate veacurile.
Deci daca Duminica este ziua nasterii (a Invierii) omului celui nou, celui transfigurat, oare vom serba sambata?

Din momentul Invierii, nu mai sarbatorim odihna lui Dumnezeu, ci lucrarea Lui de Inviere (re-creere) a omului, in Hristos.

Hristos a Inviat!

ovidiu-s 11.05.2009 19:30:30


Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus
Daca cititi mai atent contextul, veti vedea ca nu era vorba de prima zi a saptamanii, ci de prima zi din saptamana azimilor, mai exact 15 Nisan, zi ce nu cadea in fiecare an in aceeasi zi a saptamanii.


Dar era o jertfă care prefigura sacrificiul Mântuitorului, din acest motiv a fost declarată sfântă.

Si revenind la aspectele adventiste, când imi raspunde cineva la intrebările următoare:

Interdicția de a consuma carne de porc și zeciuiala sunt practici care nu există în cele zece porunci scrise pe table și totuși secta adventistă le ține cu aceași strictețe pentru că așa a propovăduit profetesa mincinoasă care a fondat-o: Ellen White.

Tăierea împrejur e o poruncă care s-a dat lui Avraam în Cartea Facerii înainte de apariția poporului evreu și era o lege veșnică:
Fac.17 10-13 "Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur… Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău și legământul Meu va fi însemnat pe trupul vostru, [COLOR=#ff0000]ca leg[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]mânt ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR]."

V
ă rog să ne exlicați atunci voi adventiștii, de ce nu țineți și practica tăierii împrejur? Doar spune clar dumnezeiasca Scriptură că tot un [COLOR=#ff0000]leg[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]mânt ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR] este și acesta! De ce nu țineți și poruncile referitoare la tăierea împrejur, la necurăția femeii, la jertfele de animale și multe altele?
De ce țineți doar Sâmbăta, zecuiala și interdicția de a consuma carne de porc? Vă spun eu. Pentru că doar astea le-au plăcut lui James White și Ellen White, fondatorii sectei adventiste.
De ce nu țineți toate legile veșnice pe care le-a dat Domnul în Vechiul Testament
?

vedem ce mai spunea legea veche:
[COLOR=#ff0000]Leviticul 19.37 "S[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#ff0000] p[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]zi[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ț[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i TOATE legile Mele [/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i TOATE rânduielile Mele [/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i s[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000] le plini[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ț[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru". [/COLOR]

Iesirea 31.13 "Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să [COLOR=#ff0000]p[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]zi[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ț[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i zilele Mele de odihn[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR], căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințește"

Lev 16. 29-31 "Aceasta să fie pentru voi [COLOR=#ff0000]lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]: în luna a șaptea, în ziua a zecea a lunii, să postiți și nici o muncă să nu faceți, nici băștinașul, nici străinul care s-a așezat la voi… [COLOR=#ff0000]Aceasta e cea mai mare zi de odihn[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000][/COLOR]pentru voi și să smeriți sufletele voastre prin post.[COLOR=#ff0000] Aceasta este lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]"[COLOR=#ff0000]. [/COLOR]

Dacă voi adventiștii sunteți atât de îndrăgostiți de zilele de odihnă, de ce nu țineți TOATE zilele de odihnă? Evreii nu aveau doar sâmbăta ziua de odihnă. Spune clar D-zeu că Sărbătaorea Ieșirii din Egipt „[COLOR=#ff0000]e cea mai mare zi de odihn[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#ff0000]" [/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i c[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000] „este lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]" [/COLOR]la fel ca cele zece porunci și că e valabil pentru toate popoarele cu care evreii intră în contact.





tricesimusquintus 11.05.2009 20:09:35

Citat:

În prealabil postat de ovidiu-s (Post 136072)


Dar era o jertfă care prefigura sacrificiul Mântuitorului, din acest motiv a fost declarată sfântă.

Si revenind la aspectele adventiste, când imi raspunde cineva la intrebările următoare:

Bine spuneti: "era o jertfă care prefigura sacrificiul Mântuitorului" Si sacrificiul Mantuitorului a avut loc? S-a intalnit tipul cu antitipul? cand simbolul ce prefigureaza realitatea viitoare se intalneste cu realitatea, mai are sens? Puteti sa va raspundeti singur la toate intrebarile puse (inclusive cele urmatoare). Si am incredere ca veti raspunde corect :)

Litanu 11.05.2009 20:13:56

Citat:

În prealabil postat de ovidiu-s (Post 136072)




Si revenind la aspectele adventiste, când imi raspunde cineva la intrebările următoare:



Ati primit raspuns de nenumarate ori la aceleasi intrebari pe care le-ati postat in mod repetat, doar pentru a umple paginile forumului. Lasati-i si pe alti sa puna intrebari. Pe dvs. oricum nu va intereseaza raspunsul.

Litanu 11.05.2009 20:28:51

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 136062)
Din momentul Invierii, nu mai sarbatorim odihna lui Dumnezeu, ci lucrarea Lui de Inviere (re-creere) a omului, in Hristos.

Hristos a Inviat!

De ce nu ne-a spus asta chiar Cel Inviat? A mai stat 40 de zile printre noi dar nu a spus nimic despre schimbarea zilei de odihna.

Lavrentiu 11.05.2009 20:46:09

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 136130)
De ce nu ne-a spus asta chiar Cel Inviat? A mai stat 40 de zile printre noi dar nu a spus nimic despre schimbarea zilei de odihna.

Cui nu i-a zis? Tie? Iar va faceti prizonierii literei Scripturii. Invatati de la Sfantul Ioan, ca zice:
"Dar sunt si alte multe lucruri pe care le-a facut Iisus si care, daca s-ar fi scris cu de-amanuntul, cred ca lumea aceasta n-ar cuprinde cartile ce s-ar fi scris" (Ioan 21, 25).
Crezi ca apostolii, care au intemeiat practic cultul crestin dupa poruncile Mantuitorului, au "incurcat borcanele"?

Din nou, vorbesti despre ziua de odihna. Posibil sa vorbim despre altceva. Eu vorbesc despre faptul ca noi crestinii sarbatorim Ziua Invierii. Invierea este odihna noastra.

Nu suntem intelepti dupa duhul lumii acesteia, noua sa ne fie a ne laudam numai in Crucea Domnului. Moarte lumii! (in sensul Sfantului Paisie).

Hristos a Inviat!

ovidiu-s 11.05.2009 21:15:41

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus
Puteti sa va raspundeti singur la toate intrebarile puse (inclusive cele urmatoare). Si am incredere ca veti raspunde corect :)



:76:
Nu pot să o fac, din acest motiv cer unui adventist, să mă ajute să înțeleg aceste practici ale lor. Asa că revin la Scriptură:

[SIZE=1]Interdicția de a consuma carne de porc și zeciuiala sunt practici care nu există în cele zece porunci scrise pe table și totuși secta adventistă le ține cu aceași strictețe pentru că așa a propovăduit profetesa mincinoasă care a fondat-o: Ellen White.

Tăierea împrejur e o poruncă care s-a dat lui Avraam în Cartea Facerii înainte de apariția poporului evreu și era o lege veșnică:
Fac.17 10-13 "Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur… Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău și legământul Meu va fi însemnat pe trupul vostru, [COLOR=#ff0000]ca leg[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]mânt ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR]."

Vă rog să ne exlicați atunci voi adventiștii, de ce nu țineți și practica tăierii împrejur? Doar spune clar dumnezeiasca Scriptură că tot un [COLOR=#ff0000]leg[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]mânt ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR] este și acesta! De ce nu țineți și poruncile referitoare la tăierea împrejur, la necurăția femeii, la jertfele de animale și multe altele?
De ce țineți doar Sâmbăta, zecuiala și interdicția de a consuma carne de porc? Pentru că doar astea le-au plăcut lui James White și Ellen White, fondatorii sectei adventiste?

[COLOR=black]Să[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=black] vedem ce mai spunea legea veche:
Leviticul 19.37 "Să păziți TOATE legile Mele și TOATE rânduielile Mele și să le pliniți. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru".

Iesirea 31.13 "Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să păziți zilele Mele de odihnă, căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințeș[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=1][COLOR=black]te"
[/COLOR][/SIZE]

[SIZE=1]De ce nu țineți toate legile veșnice pe care le-a dat Domnul în Vechiul Testament ?

Lev 16. 29-31 "Aceasta să fie pentru voi [COLOR=#ff0000]lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]: în luna a șaptea, în ziua a zecea a lunii, să postiți și nici o muncă să nu faceți, nici băștinașul, nici străinul care s-a așezat la voi… [COLOR=#ff0000]Aceasta e cea mai mare zi de odihn[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]pentru voi și să smeriți sufletele voastre prin post.[COLOR=#ff0000] Aceasta este lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR]"[COLOR=#ff0000]. [/COLOR]

Dacă voi adventiștii sunteți atât de îndrăgostiți de zilele de odihnă, de ce nu țineți TOATE zilele de odihnă? Evreii nu aveau doar sâmbăta ziua de odihnă. Spune clar D-zeu că Sărbătaorea Ieșirii din Egipt „[COLOR=#ff0000]e cea mai mare zi de odihn[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]" [/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]i c[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000] „este lege ve[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ș[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]nic[/COLOR][COLOR=#ff0000][COLOR=#ff0000]ă[/COLOR][/COLOR][COLOR=#ff0000]" [/COLOR]la fel ca cele zece porunci și că e valabil pentru toate popoarele cu care evreii intră în contact.

[/SIZE]

georgeval 11.05.2009 21:28:20

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 136042)
Nu este nici o exagerare, este chiar cuvantul Scripturii. Apostolii chiar frangeau painea zilnic. O predica, o partasie cu fratii,o rugaciune comuna, se poate tine in orice zi a saptamanii, asta insa nu inseamna ca ziua respectiva devina zi de odihna. Daca ar fi asa, ar trebui sa tineti ca zi de odihna joia, pentru ca atunci s-a instituit Cina Domnului.


Stiti bine ca argumentul majoritatii este nul in ochii lui Dumnezeu.

Daca argumentul majoritatii era nul in ochii lui Dumnezeu atunci Hristos nu-l mai recomanda,

15. De-ti va gresi tie fratele tau, mergi, mustra-l pe el intre tine si el singur. Si de te va asculta, ai castigat pe fratele tau.
16. Iar de nu te va asculta, ia cu tine inca unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot cuvantul.
17. Si de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserica, sa-ti fie tie ca un pagan si vames.

Litanu 11.05.2009 21:59:41

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 136137)
Cui nu i-a zis? Tie? Iar va faceti prizonierii literei Scripturii. Invatati de la Sfantul Ioan, ca zice:
"Dar sunt si alte multe lucruri pe care le-a facut Iisus si care, daca s-ar fi scris cu de-amanuntul, cred ca lumea aceasta n-ar cuprinde cartile ce s-ar fi scris" (Ioan 21, 25).
Crezi ca apostolii, care au intemeiat practic cultul crestin dupa poruncile Mantuitorului, au "incurcat borcanele"?



Hristos a Inviat!

Nici Sfintilor Apostoli nu le-a zis. Acestia au pazit, in continuare, ziua a saptea (sabatul). Istoria confirma faptul ca primii crestini au pazit ziua sambetei. Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,".

Daca Sfintii Apostoli si primii crestini (contemporani cu Domnul Iisus Hristos) au pazit ziua a saptea (sambata), cand si cum a aparut pazirea zilei intaia(duminica)?

danielmarius05 11.05.2009 22:25:34

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 136160)
Nici Sfintilor Apostoli nu le-a zis. Acestia au pazit, in continuare, ziua a saptea (sabatul). Istoria confirma faptul ca primii crestini au pazit ziua sambetei. Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,".

Daca Sfintii Apostoli si primii crestini (contemporani cu Domnul Iisus Hristos) au pazit ziua a saptea (sambata), cand si cum a aparut pazirea zilei intaia(duminica)?

mai omule, voi adventistii chiar nu intelegeti? Sau va faceti ca nu intelegeti? E atat de simplu: Hristos Mantuitorul nostru a inviat din morti, a innoit legamantul, adica Legea veche si a intemeiat crestinismul pe temelia de nezdruncinat a INVIERII Lui. Sfantul Apostol Pavel ne lamureste pe deplin: "Daca Hristos n-ar fi inviat, zadarnica ar fi credinta noastra, zadarnica si propovaduirea noastra". Asadar, citeste cu atentie textul de la Evrei:
Capitolul 4
1. Să ne temem, deci, ca nu cumva, câtă vreme ni se lasă făgăduința să intrăm în odihna Lui, să pară că a rămas pe urmă cineva dintre voi.
2. Pentru că și nouă ni s-a binevestit ca și acelora, dar cuvântul propovăduirii nu le-a fost lor de folos, nefiind unit cu credința la cei care l-au auzit.
3. Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii.
4. Căci undeva, despre ziua a șaptea, a zis astfel: "Și S-a odihnit Dumnezeu în ziua a șaptea de toate lucrurile Sale".
5. Și în același loc, zice iarăși: "Nu vor intra întru odihna Mea!".
6. Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat,
7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă.
9. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu.
10. Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale.
11. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării.
Cititi mai cu luare aminte textele scripturiastice daca tot vreti sa le folositi ca singura sursa a revelatiei divine supranaturale. Chiar nu vedeti ca spusele voastre sunt lipsite de continut?

Lavrentiu 11.05.2009 22:39:16

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 136160)
Nici Sfintilor Apostoli nu le-a zis. Acestia au pazit, in continuare, ziua a saptea (sabatul). Istoria confirma faptul ca primii crestini au pazit ziua sambetei. Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,".

Daca Sfintii Apostoli si primii crestini (contemporani cu Domnul Iisus Hristos) au pazit ziua a saptea (sambata), cand si cum a aparut pazirea zilei intaia(duminica)?

Cu adevarat va rataciti, vorba Sfantului Pavel.
Cultul crestin incepea de obicei sambata seara si se termina Duminica dimineata (vecernie - utrenie - Liturghie).

Iata ce spune Didahia celor 12 Apostoli, document crestin din secolul I (atestat ca atare inclusiv de critica, probabil de prin anii 50-70 d.Hr):

"Cand va adunati in duminica Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre, ca jertfa voastra sa fie curata" (Didahia, XIV, 1).

Si veniti voi acum, dupa aproape 1800 de ani, sa descoperiti brusc adevarul pe care - si asta e culmea - pana si apostolii nu-l stiau.

Noi suntem urmasii apostolilor, pe noi ne-a evanghelizat Sfantul si Dumnezeiescul Apostol Andrei cel Intai-chemat, iar nu Hellen White sau mai stiu eu ce fermier american.

Noi suntem cei care o binecuvantam pe Preacurata Maica a lui Dumnezeu, care sarutam si laudam Sfanta Cruce, ca Altar pe care S-a jertfit Mantuitorul. Suntem cei care stim ca inaintasii nostri sfinti se roaga pentru noi.

In cele din urma, suntem urmasii directi ai primilor Apostoli ai Invierii, si intru aceasta este bucuria si odihna noastra.

Hristos a Inviat, bucuria celor adormiti!

Iustin32 11.05.2009 23:42:37

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 136160)
Nici Sfintilor Apostoli nu le-a zis. Acestia au pazit, in continuare, ziua a saptea (sabatul). Istoria confirma faptul ca primii crestini au pazit ziua sambetei. Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica,".

Daca Sfintii Apostoli si primii crestini (contemporani cu Domnul Iisus Hristos) au pazit ziua a saptea (sambata), cand si cum a aparut pazirea zilei intaia(duminica)?

De ce te faci ca uiti ca voi insiva nu ati tinut de la inceput sambata, ci v-ati luat dupa baptistii sambatari, una din multele ramuri ale baptismului?? La fel s-a intamplat si cu cristalizarea invataturii de credinta.
Iata ce spun Sfintii de dupa Apostoli:
-Sf Ignatie, ucenic al Sf Ap. Ioan Evanghelistul, martirizat la 107 spune:,, Cei ce traiau in lucrurile cele vechi au ajuns la o noua credinta, nemaitinanad sambata, ci traind dupa Duminica, in care a rasarit si viata noastra prin moartea si invierea lui Iisus Hristos.,,
-Sf Varnava-96: ,,Serbam ziua Domnului cu bucurie fiindca acesta e ziua in care a inviat Iisus din morti."
Pliniu cel Tanar-113-scrie Imp. Traian ca ,,crestinii se aduna in ziua soarelui si canta lui Hristos si se feresc de orice lucru.,,
- Sf Iusin Martirul-153- scrie:In ziua numita a soarelui, cand Hristos a inviat din morti, toti crestinii de prin sate si orase si campii se aduna si serbeaza ziua Domnului.,,
Sf Clement al Alexandriei-194-zice:,,Vechea zi a saptea n-a ajuns decat o zi de lucru si in locul ei serbam ziua Domnului cu totii.,,
Tertulian din Cartagina-200- zice : ,,Duminicile noi ne bucuram si tinem invierea Domnului.,,
Toate acestea arata minciuna adventista cu privire la faptul ca Imparatul Constantin ar fi impus Duminica ca zi de odihna.

Litanu 17.05.2009 15:26:55

Citat:

În prealabil postat de danielmarius05 (Post 136174)
mai omule, voi adventistii chiar nu intelegeti? Sau va faceti ca nu intelegeti? E atat de simplu: Hristos Mantuitorul nostru a inviat din morti, a innoit legamantul, adica Legea veche si a intemeiat crestinismul pe temelia de nezdruncinat a INVIERII Lui. Sfantul Apostol Pavel ne lamureste pe deplin: "Daca Hristos n-ar fi inviat, zadarnica ar fi credinta noastra, zadarnica si propovaduirea noastra".

Ce vreti sa inteleaga adventistii? Cum se desfiinteaza una din cele 10 Porunci ale lui Dumnezeu, prin intepretari interesate? Dvs. ati dat un verset din prima epistola a Apostolului Pavel catre corinteni, cap 15. In acel capitol, incepand cu vers 12, Sfantul Apostol scoate in evidenta insemnatatea Invierii Domnului Iisus Hristos, pentru invierea si mantuirea noastra. Ni se spune, mai pe scurt, ca daca nu crezi in Inviere, nu are nici un rost credinta ta. Nu se vorbeste de vre-o zi. Cititi 1 Corinteni cap 15:12-58 (veti afla multe despre inviere - nu veti afla nimic despre schimbarea singurei zile a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, ziua a saptea).

Citat:

În prealabil postat de danielmarius05 (Post 136174)
Asadar, citeste cu atentie textul de la Evrei:
Capitolul 4

8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă.
9. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu.

Cititi mai cu luare aminte textele scripturiastice daca tot vreti sa le folositi ca singura sursa a revelatiei divine supranaturale. Chiar nu vedeti ca spusele voastre sunt lipsite de continut?

In primul rand cele doua versete postate de dvs., pe care le-am retinut (Evrei 4:8,9) nu sunt scripturistice, ci sunt niste falsuri. Sa le luam pe rand.

Evrei 4:8.
Traducerea corecta este :
Caci daca le-ar fi dat Iosua odihna, Dumnezeu nu ar mai vorbi, dupa aceea de o alta zi. Punct. Dvs. ati postat un fals in care apre adaugirea "de odihna". In acel verset, se vorbeste despre o alta zi cand vom intra in odihna lui Dumnezeu, pentru ca poporul evreu (poporul ales), condus de Iosua, a ratat intrarea in odihna promisa de Dumnezeu, din cauza neascultarii. Cu alta ocazie putem detalia si limpezi subiectul. Sfanta Scriptura ne lamureste pe deplin.

Tot legat de acest verset, va supun atentiei originalul in limba greaca, plus alte traduceri. Veti constata ca doar traducerea dvs. adauga la sfarsit expresia "de odihna" (stiti dvs. de ce a fost aduagata).

Evrei 4:8
Greaca.
[COLOR=black]Ει γ[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]ρ α[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]το[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]ς [/COLOR][COLOR=black]᾿[/COLOR][COLOR=black]Ιησο[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]ς κατέπαυσεν,Ο[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]κ αν περ[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black] άλλης [/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]λάλει μετ[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black] τα[/COLOR][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]ταημέρας.[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]transliterat:[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]ei gar autous iēsous katepausen ouk an peri allēs elalei meta tauta ēmeras [/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]Biblia Vulgata:[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]nam si eis Iesus requiem praestitisset numquam de alio loqueretur [COLOR=Blue]posthac die [/COLOR][/COLOR][COLOR=black][COLOR=Black](Punct)[/COLOR]
[/COLOR][COLOR=black]International Standard Version 2008:[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]For if Joshua had given them rest, he would not have spoken later about [/COLOR][COLOR=Blue][COLOR=#FF6600]another day[/COLOR][COLOR=black].[/COLOR][/COLOR][COLOR=black](Punct)
[/COLOR][COLOR=black]King James Version:[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]For if Jesus had given them rest, then would he not afterward have spoken [/COLOR][COLOR=#FF6600]of [COLOR=Blue]another day[/COLOR][/COLOR][COLOR=black][COLOR=Blue].[/COLOR] [/COLOR][COLOR=black](Punct)
[/COLOR][COLOR=black]Darby Bible[/COLOR][COLOR=black]
[/COLOR][COLOR=black]Car si Josué leur avait donné le repos, il n'aurait pas parlé après cela [/COLOR][COLOR=Blue][COLOR=#FF6600]d'un autre jour[/COLOR][COLOR=black].(PUNCT)[/COLOR][/COLOR]

[COLOR=Blue][COLOR=black][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=Blue][COLOR=black]Voi cauta si traduceri ortodoxe vechi. Sunt convins ca nici acolo nu voi gasi adaugirea din traducerea dvs. Vechii ortodocsi erau oameni sinceri. Nu modificau Sfanta Scriptura, chiar daca le-ar fi placut ca unele versete sa sune altfel.[/COLOR][/COLOR]

[COLOR=Blue][COLOR=black][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=Blue][COLOR=black]Evrei 4:9[/COLOR][/COLOR]
"Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu."(traducerea falsificata postata de dvs).


Iata cum suna versetul in limba greaca si traducerea lui, cuvant cu cuvant:
"Ara [ Deci ] apoleipetai [ ramane inca ] Sabatismos [ sarbatoarea Sabatului ] to lao [ poporului ] tu Theu [ lui Dumnezeu ]."

Adica:"Deci, ramane inca, sarbatoarea sabatului (sambetei), pentru poporul lui Dumnezeu"

Nu se vorbeste despre nici o schimbare. Nu stiu de unde a scos traducatorul dvs. expresia "alta", cand originalul grecesc spune "ramane".

Iata si traduceri vechi ortodoxe ale aceluiasi verset (Evrei 4:9):

"Iata dara au ramas serbarea sambetei narodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.

"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.





[COLOR=Blue][COLOR=black]
[/COLOR][/COLOR]

tricesimusquintus 17.05.2009 15:56:20

Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 138689)
Iata si traduceri vechi ortodoxe ale aceluiasi verset (Evrei 4:9):

"Iata dara au ramas serbarea sambetei narodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Bucuresti, 1688.

"Deci dar ramane inca repaus de sambeta pentru poporul lui Dumnezeu." - Biblia Nitzulescu, 1905.

redau mai jos inca doua traduceri vechi romanesti ale aceluiasi verset:

"Drept aceaea, s-au lăsat sărbătoarea sâmbetii norodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Blaj 1795

"Drept aceea, s-a lăsat odihnă norodului lui Dumnezeu." - Biblia sinodala 1914

valentin.viliga 17.05.2009 16:34:06

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 138692)
redau mai jos inca doua traduceri vechi romanesti ale aceluiasi verset:

"Drept aceaea, s-au lăsat sărbătoarea sâmbetii norodului lui Dumnezeu." - Biblia de la Blaj 1795

"Drept aceea, s-a lăsat odihnă norodului lui Dumnezeu." - Biblia sinodala 1914

prietene la argumentele istorice prezentate de georgeval cum raspunzi:-?

Litanu 17.05.2009 16:34:07

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 136188)

Si veniti voi acum, dupa aproape 1800 de ani, sa descoperiti brusc adevarul pe care - si asta e culmea - pana si apostolii nu-l stiau.

Adventistii nu au descoperit nimic. Pazitori ai Poruncilor lui Dumnezeu au existat de-a lungul timpului, de la Sfintii Apostoli pana in zilele noastre.

Iar primii crestini impreuna cu Sfintii Apostoli, au pazit ziua a saptea. O spune si istoria si Sfanta Scriptura. Sfintii Apostoli nu au schimbat nici una din cele 10 Porunci scrise in piatra de Dumnezeu. Trecerea de la pazirea zilei a saptea la pazirea zilei intaia (ziua soarelui- denumita prin sec. IV, de catre oameni, ca fiind "dies domini") s-a facut treptat, cu multa subtilitate. Nu se putea schimba o porunca a lui Dumnezeu, decat in timp, cu tact. Stie cel rau cum sa lucreze.

valentin.viliga 17.05.2009 16:34:38

Citat:

În prealabil postat de valentin.viliga (Post 138701)
prietene la argumentele istorice prezentate de georgeval cum raspunzi:-?

pardon de iustin32...scuzati confuzia

Litanu 17.05.2009 16:44:15

[quote=georgeval;136029]
Citat:

În prealabil postat de Litanu (Post 135619)


Mi se pare o indrazneala prea mare. Toate confesiunile crestine se insala, iar confesiunea Adventista nu. Adica prt 28 de persoane 1+1=2, iar pentru 2 persoane rezultatul este altul.

Nu este vorba de confesiuni. Se inseala numai cei care nu vor sa respecte Adevarul. Exista si in alte confesiuni oameni care asculta de toate Poruncile lui Dumnezeu. Probabil stiti, sunt si ortodocsi pazitori ai zilei a saptea (ex: parintii unui prieten). Se duc duminica la biserica dar nu uita de Poruncile lui Dumnezeu.

Litanu 17.05.2009 16:53:30

Citat:

În prealabil postat de valentin.viliga (Post 138703)
pardon de iustin32...scuzati confuzia

D-l Iustin si-a mai postat "argumentele istorice" si pe alt topic. A primit acolo doua raspunsuri.
Iata pagina:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...t=4265&page=74

Intrebati-l si dvs., cum a reusit sa gaseasca citate din sec. I sau II, care vorbeau despre "duminica", de vreme ce expresia aceasta ("dies domini" - duminica) a aparut abia in sec. IV. Ca noua nu ne-a raspuns.

tricesimusquintus 17.05.2009 17:36:46

Citat:

În prealabil postat de valentin.viliga (Post 138703)
pardon de iustin32...scuzati confuzia

Nu am ce să răspund la acele argumente istorice. Dacă sunt reale, ele nu certifică decât ceea ce apostolul Pavel remarca încă din timpul său, și anume că încă din primul secol al creștinismului, Satana a reușit să introducă în Biserică învățături false. Tocmai de aceea, Martorul Credincios (Hristos) adresează și câteva cuvinte de mustrare primei etape a Bisericii (Apoc.2).

Așa cum s-a mai spus, trecerea de la sâmbătă la duminică s-a făcut treptat, pe parcursul câtorva secole (procesul nu s-a încheiat nici măcar după decretul lui Constantin la 321).

Cum de s-a ajuns aici? Animozități între iudei și creștini au început de mult. Începând cu anul 49, iudeii i-au persecutat pe creștini, pe această “sectă”care făcea ”prozelitism” cu oameni din mijlocul lor și le rărea rândurile în mod primejdios. După anul 70, cand Ierusalimul a fost distrus de romani, creștinii au început ei înșiși să se separe de iudei datorită faptului că de acum încolo soarta iudeilor urma să fie crudă și tragică. Din momentul acesta ei încep să spună “noi nu suntem iudei!” Următoarea întrebare a început însă se ridice serios: “Cum nu sunteți iudei? Voi păziți Sabatul ca și iudeii, voi țineți Paștele ca și iudeii.”

Lucrurile vor evolua, și încep să apară deosebiri. Și deosebirile vor funcționa foarte limpede atunci când creștinii ca să nu fie persecutați, chiar dacă vor ține Sabatul îl vor ține într-o formă particulară, ascunsă în casele lor, pentru că persecutați fiind, nu pot să se adune public. În același timp însă, ei beneficiază de un fel de “weekend”. Neamurile necreștine în tot Imperiul Roman sărbătoreau ziua întâia a săptămânii ca fiind o zi închinată Soarelui și această zi era o sărbătoare publică în care toți ieșeau afară în sărbători câmpenești și era mare bucurie. Creștinii au început să prindă ocazia aceasta și ieșeau și ei să se întâlnească duminica, se rugau, cântau… Adunările lor fiind duminica, nu mai erau proscrise și nu mai erau urmăriți. În felul acesta au început să apară două zile de cult. S-a păstrat mai departe sabatul, dar ca o zi de post, din ce în ce mai mult o zi de tristețe, și a apărut duminica ca fiind o întâlnire câmpenească, socială. Un “weekend” în secolul II, III, IV. Din ce în ce mai mult s-a pus accentul pe frumusețea întâlnirii creștinilor în această zi a bucuriei.

Apologeții creștini au început (pentru prima dată Clement) să numească ziua duminicii ca fiind “Ziua Domnului”. A fost o fuziune interesantă. Duminica se numea “Ziua domnului”, dar se făcea referire la ziua împăratului de la Roma. Era numită Ziua Imperială. Clement, printr-o deviație de sens preia aceeași terminologie și spune că este “Ziua Domnului”, cu referire la Dumnezeul creștin. Clement este cel care strânge pentru prima dată date în vederea susținerii sărbătorii de duminică.

Cert este însă că păzitori ai sabatului întâlnim în toate secolele erei creștine, până să apară adventiștii.

Geony 17.05.2009 22:41:39

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 138709)
Cert este însă că păzitori ai sabatului întâlnim în toate secolele erei creștine, până să apară adventiștii.


Fiecare SECTA isi face istoria proprie avand la baza Istoria Bisericii Universale si Invatatura Sf.Parinti...
Cum "potrivnicul nostru diavolul umbla racnind ca un leu" nu a mai rezistat sa vada omenirea pe calea cea dreapta a adus pe lume si secta adventista ; dupa 1800 de ani ii scoate la iveala , ca pana acum au stat ascunsi , unde???.
Totusi in acesti ani unde au fost...doar n-au trait nici in sihastrii , nici in munti , nici in crapaturile pamantului, nici in vazduh si nici n-au picat din cer...
In general SECTARII nu-si pun intrebarea ca unde au fost pana la intemeierea sectei...citesc Biblia si totusi nu se gandesc la aparitia proorocilor mincinosi...
Sunt chiar atat de incuiati la minte , sau sunt doar niste oameni plini de mandrie?

oana_21 17.05.2009 23:20:36

Citat:

În prealabil postat de Geony (Post 138777)
Fiecare SECTA isi face istoria proprie avand la baza Istoria Bisericii Universale si Invatatura Sf.Parinti...
Cum "potrivnicul nostru diavolul umbla racnind ca un leu" nu a mai rezistat sa vada omenirea pe calea cea dreapta a adus pe lume si secta adventista ; dupa 1800 de ani ii scoate la iveala , ca pana acum au stat ascunsi , unde???.
Totusi in acesti ani unde au fost...doar n-au trait nici in sihastrii , nici in munti , nici in crapaturile pamantului, nici in vazduh si nici n-au picat din cer...
In general SECTARII nu-si pun intrebarea ca unde au fost pana la intemeierea sectei...citesc Biblia si totusi nu se gandesc la aparitia proorocilor mincinosi...
Sunt chiar atat de incuiati la minte , sau sunt doar niste oameni plini de mandrie?

Cuvantul secta mi se pare unul foarte urat, din cate stiu eu secta este o organizatie crestina sau nu, nerecunoscuta de statul roman (asta pt ca traim in romania). Am cautat si am gasit ca atat biserica adventista cat si cea, evanghelica, babtista si penticostala sunt recunoscute de stat iar acest lucru ar trebuii respectat si as dori sa nu-i mai numiti pe acesti crestini "sectari".

Este nedrept daca nu moral macar dupa legea romaneasca.

Atunci cand va "aud pronuntand" cuvantul sectari, secta, vad in voi foarte multa revolta si dispret fata de acesti oameni, ganditi-va ca Domnul Isus Cristos nu ar fi jignit niciodata pe nimeni, mai ales cand acesti "sectari" se dovedesc mult mai de treaba si saritori in a te ajuta decat majoritatea ortodoxa.

oana_21 17.05.2009 23:21:22

Citat:

În prealabil postat de oana_21 (Post 138788)
Cuvantul secta mi se pare unul foarte urat, din cate stiu eu secta este o organizatie crestina sau nu, nerecunoscuta de statul roman (asta pt ca traim in romania). Am cautat si am gasit ca atat biserica adventista cat si cea, evanghelica, babtista si penticostala sunt recunoscute de stat iar acest lucru ar trebuii respectat si as dori sa nu-i mai numiti pe acesti crestini "sectari".

Este nedrept daca nu moral macar dupa legea romaneasca.

Atunci cand va "aud pronuntand" cuvantul sectari, secta, vad in voi foarte multa revolta si dispret fata de acesti oameni, ganditi-va ca Domnul Isus Cristos nu ar fi jignit niciodata pe nimeni, mai ales cand acesti "sectari" se dovedesc mult mai de treaba si saritori in a te ajuta decat majoritatea ortodoxa.

http://www.culte.ro/DocumenteHtml.as...biserici-culte

valentin.viliga 17.05.2009 23:42:04

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 138709)
Nu am ce să răspund la acele argumente istorice. Dacă sunt reale, ele nu certifică decât ceea ce apostolul Pavel remarca încă din timpul său, și anume că încă din primul secol al creștinismului, Satana a reușit să introducă în Biserică învățături false. Tocmai de aceea, Martorul Credincios (Hristos) adresează și câteva cuvinte de mustrare primei etape a Bisericii (Apoc.2).

Așa cum s-a mai spus, trecerea de la sâmbătă la duminică s-a făcut treptat, pe parcursul câtorva secole (procesul nu s-a încheiat nici măcar după decretul lui Constantin la 321).

Cum de s-a ajuns aici? Animozități între iudei și creștini au început de mult. Începând cu anul 49, iudeii i-au persecutat pe creștini, pe această “sectă”care făcea ”prozelitism” cu oameni din mijlocul lor și le rărea rândurile în mod primejdios. După anul 70, cand Ierusalimul a fost distrus de romani, creștinii au început ei înșiși să se separe de iudei datorită faptului că de acum încolo soarta iudeilor urma să fie crudă și tragică. Din momentul acesta ei încep să spună “noi nu suntem iudei!” Următoarea întrebare a început însă se ridice serios: “Cum nu sunteți iudei? Voi păziți Sabatul ca și iudeii, voi țineți Paștele ca și iudeii.”

Lucrurile vor evolua, și încep să apară deosebiri. Și deosebirile vor funcționa foarte limpede atunci când creștinii ca să nu fie persecutați, chiar dacă vor ține Sabatul îl vor ține într-o formă particulară, ascunsă în casele lor, pentru că persecutați fiind, nu pot să se adune public. În același timp însă, ei beneficiază de un fel de “weekend”. Neamurile necreștine în tot Imperiul Roman sărbătoreau ziua întâia a săptămânii ca fiind o zi închinată Soarelui și această zi era o sărbătoare publică în care toți ieșeau afară în sărbători câmpenești și era mare bucurie. Creștinii au început să prindă ocazia aceasta și ieșeau și ei să se întâlnească duminica, se rugau, cântau… Adunările lor fiind duminica, nu mai erau proscrise și nu mai erau urmăriți. În felul acesta au început să apară două zile de cult. S-a păstrat mai departe sabatul, dar ca o zi de post, din ce în ce mai mult o zi de tristețe, și a apărut duminica ca fiind o întâlnire câmpenească, socială. Un “weekend” în secolul II, III, IV. Din ce în ce mai mult s-a pus accentul pe frumusețea întâlnirii creștinilor în această zi a bucuriei.

Apologeții creștini au început (pentru prima dată Clement) să numească ziua duminicii ca fiind “Ziua Domnului”. A fost o fuziune interesantă. Duminica se numea “Ziua domnului”, dar se făcea referire la ziua împăratului de la Roma. Era numită Ziua Imperială. Clement, printr-o deviație de sens preia aceeași terminologie și spune că este “Ziua Domnului”, cu referire la Dumnezeul creștin. Clement este cel care strânge pentru prima dată date în vederea susținerii sărbătorii de duminică.

Cert este însă că păzitori ai sabatului întâlnim în toate secolele erei creștine, până să apară adventiștii.

ce usor e cand nu ne convine ceva, de exemplu un adevar istoric, sa dam vina pe satana 8-)

Iustin32 18.05.2009 00:28:49

Nu ai raspuns la faptul ca voi insiva nu ati tinut de la inceput sambata, ci v-ati luat dupa baptistii sambatari, una din multele ramuri ale baptismului?? La fel s-a intamplat si cu cristalizarea invataturii de credinta si cu ziua Domnului.
Iata ce spun Sfintii de dupa Apostoli:
-Sf Ignatie, ucenic al Sf Ap. Ioan Evanghelistul, martirizat la 107 spune:,, Cei ce traiau in lucrurile cele vechi au ajuns la o noua credinta, nemaitinanad sambata, ci traind dupa ziua Domnului, in care a rasarit si viata noastra prin moartea si invierea lui Iisus Hristos.,,
-Sf Varnava-96: ,,Serbam ziua Domnului cu bucurie fiindca acesta e ziua in care a inviat Iisus din morti."
Pliniu cel Tanar-113-scrie Imp. Traian ca ,,crestinii se aduna in ziua soarelui si canta lui Hristos si se feresc de orice lucru.,,
- Sf Iusin Martirul-153- scrie:In ziua numita a soarelui, cand Hristos a inviat din morti, toti crestinii de prin sate si orase si campii se aduna si serbeaza ziua Domnului.,,
Sf Clement al Alexandriei-194-zice:,,Vechea zi a saptea n-a ajuns decat o zi de lucru si in locul ei serbam ziua Domnului cu totii.,,
Tertulian din Cartagina-200- zice : ,,Duminicile noi ne bucuram si tinem invierea Domnului.,,
Intradevar la inceput acesta zi s-a numit Ziua Domnului -adica Dies Domini care in timp a dus la prescurtarea Domenica, actuala la popoarele latine, asa am preluat-o si noi.

Noi v-am explicat de atatea ori ca sabatul a fost dat poporului evreu ca semn si aducere aminte ca au fost scosi din robia Egiptului:
15. Adu-ti aminte ca ai fost rob in pamantul Egiptului si Domnul Dumnezeul tau te-a scos de acolo cu mina tare si cu brat inalt si [COLOR=Red]de aceea[/COLOR] ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tau sa pazesti ziua odihnei si sa o tii cu sfintenie.(Deut 5
Iar cand Hristos a inviat in aceasta zi , El ne-A scos din robia cu mult mai mare a mortii, a pacatului si a iadului devenind o zi a bucuriei.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:49:53.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.