Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Botezul (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5017)
-   -   Poate mama participa la botezul propriului copil? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=5605)

georgeval 10.02.2009 14:16:08

Poate mama participa la botezul propriului copil?
 
Sunt zone in tara in care exista anumite obiceiuri straine de practica Bisericii. Unul este acesta mama nu poate participa la botezul propriului copil, chiar daca acesta este oficiat la 40 de zile dupa nastere. Care sunt argumentele?

georgeval 11.02.2009 20:33:58

Sunt canoane care interzic lucrul acesta???
Eu personal nu am gasit. Si din pacate se practica. Probabil va deveni un obicei al "traditiei".

adorcrysti 12.02.2009 19:50:51

http://www.crestinortodox.ro/forumac...ead.php?t=4465

eduardd 13.02.2009 11:16:44

Se practica si se va mai practica George din pacate.... atata timp cat ne va conduce nu credinta curata si constiinta sanatoasa ci baba Floarea din dealul morii...:43:

Tia 13.02.2009 13:01:53

din cate stiu eu, mama nu are voie in biserica, socotindu-se a fi "necurata". ea trebuie sa stea la usa pe tot parcursul slujbei.

georgeval 13.02.2009 17:18:48

Citat:

În prealabil postat de Tia (Post 116140)
din cate stiu eu, mama nu are voie in biserica, socotindu-se a fi "necurata". ea trebuie sa stea la usa pe tot parcursul slujbei.

Pai daca au trecut cele 40 de zile s-a incheiat perioada de "necuratie". Deci mama are dreptul de a participa la slujba botezului. Mi se pare nefiresc ca persoana care se implica deosebit la nasterea copilui, chiar prin suferinta, sa nu participe la nasterea spirituala a acestuia.

Rafaela 16.02.2009 11:57:18

mama la botez
 
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.



scrabble 16.02.2009 12:48:47

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 116712)
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;

Nu e un pic extrem? Adica n-are voie nici sa-si tina in brate propriul copil? Si-apoi, daca mama e atat de "murdara", nu suntem cu totii murdari de pacat? N-ar trebui sa nu poata pune mana nimeni pe copil? Ca toti suntem pacatosi.

Sau va referiti la altfel de "murdarie" in privinta mamei?

scrabble 16.02.2009 12:53:20

Si barbatul de ce nu e murdar? Ca e si copilul lui in aceeasi masura.

Rafaela 16.02.2009 13:15:31

Parintele meu duhovnic s-a referit la "murdaria" (cum numesti tu) specific femeilor dupa nastere.
Si eu am fost uimita de cele spuse de Dlui, ce puten face noi, nu puten schimba sf. canoane, bineiteles ca nu se respecta intotalitate regulile.

maniucu 16.02.2009 13:28:16

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 116712)
Aceiasi intrebare i-am dat-o si Duhovnicului meu va redau mai jos raspunsul Dlui

Referitor la botez este de absolută necesitate cercetarea Sfintelor Canoane ale Bisericii Ortodoxe, pentru a primi un răspuns clar.
"De va naște femeia, și pruncul este în primejdie (de moarte), după trei sau cinci zile, să se boteze acel prunc, dar se cuvine ca altă femeie botezată și curată să-l alăpteze; iar mama lui nici să nu intre în dormitorul, unde este pruncul, și în general, nici să nu se atingă de el, până ce nu se va curați după patruzeci de zile și va primi de la preot rugăciunea" Canonul Sf. Nichifor 38.
Ce deducem din acest canon?
1. Dacă copilul a primit botezul, reiese că el sa curățit, este curat de toate păcatele sale. Iar mama nu este curată, pentru curățirea obișnuită pe care o are orice femeie după naștere;
2. Mama nu are dreptul, în perioada de necurățenie nici să se atingă, nici măcar să intre în camera în care se află pruncul;
3. Până nu primește rugăciunea de la preot, ea se consideră necurată, deci nevrednică de a intra în biserică, dar și a se atinge de copilul botezat;
4. După obiceiul Bisericii Ortodoxe, rugăciunea este corect de a fi citită numai după ce sa încheiat perioada de curățenie și copilul a fost botezat;
5. Deci nici de cum nu poate intra mama în biserică, neavând rugăciunea săvârșită și perioada de curățenie încheiată;
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.

Cu primul motiv, sunt de acord, in sensul ca daca nu s-au implinit inca 40 de zile de la nastere mama e socotita inca "necurata" si atunci nu poate intra in Sf Biserica, dar cu al doilea???? :29: sa stea tatal acasa atunci si sa nu participe la botez ca mult mai mult se chinuie o mama cu propriul copil si cred ca i se cuvine si acest drept.

Marius22 16.02.2009 13:59:05

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 116712)
7. Așadar, există 2 motive pentru care mama nu are voie să stea în biserică în momentul săvârșirii Botezului, adică necurățenia, sau lipsa de rugăciune, pe care Biserica o săvârșește la sfârșitul botezului și pericolul de a deveni frați duhovnicești cu soțul, prin participarea ambilor la botezului copilului lor.

Exista o serie de rugaciuni sau slujbe care se savarsesc pentru o femeie care naste, cum sunt, de exemplu, slujba din prima zi de nastere, la opt zile dupa nastere, cand se savarseste randuiala pentru femeia lauza, care consta dintr-o serie de rugaciuni de curatire. La aceste randuieli se mai adauga slujba savarsita dupa 40 de zile de la nastere, dupa care femeia are voie sa intre in biserica.

In practica, botezul se savarseste, de obicei, mai tarziu de 40 de zile iar mama poate participa la botezul propriului ei copil (daca i s-au citit toate slujbele mentionate mai sus).

Al doilea motiv mentionat, pericolul de a deveni frati duhovnicesti, nu se refera la simpla prezenta a mamei la botez, ci la situatia, foarte rara, in care unul dintre parinti este "primitor (nas) pruncului sau", ceea ce ar impune, potrivit canoanelor, despartirea lor.

scrabble 16.02.2009 15:11:18

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 116734)
Parintele meu duhovnic s-a referit la "murdaria" (cum numesti tu) specific femeilor dupa nastere.
Si eu am fost uimita de cele spuse de Dlui, ce puten face noi, nu puten schimba sf. canoane, bineiteles ca nu se respecta intotalitate regulile.

Pai tocmai, eu nu am inteles in ce consta aceasta murdarie. Adica femeia are pacatele ei si inainte, si dupa nastere. Cum o murdareste pe femeie aducerea unei noi vieti pe lume, unul din cele mai minunate lucruri in viata? Ce e atat de murdar in acest fenomen incat femeia crestina nu-si poate atinge copilul, nici macar nu poate sta in camera cu el?

Singura concluzie este ca "murdaria" se transmite prin atingere sau respiratie, din moment ce se interzice prezenta amandurora in aceeasi suprafata. E ca si cum femeia ar fi infectata cu vreun virus sau o bacterie periculoasa care s-ar transmite numai la copil.

Poate cineva care cunoaste aceste randuieli ma poate pune si pe mine in tema cu motivatia lor. Suna foarte degradant pentru femeie sa fie considerata "spurcata" doar pentru ca a nascut. E ca la tiganii nomazi, la ei am mai auzit de astfel de obiceiuri si ei n-au nici o treaba cu crestinismul.

maniucu 16.02.2009 15:40:27

Citat:

În prealabil postat de scrabble (Post 116753)
Pai tocmai, eu nu am inteles in ce consta aceasta murdarie. Adica femeia are pacatele ei si inainte, si dupa nastere. Cum o murdareste pe femeie aducerea unei noi vieti pe lume, unul din cele mai minunate lucruri in viata? Ce e atat de murdar in acest fenomen incat femeia crestina nu-si poate atinge copilul, nici macar nu poate sta in camera cu el?

Singura concluzie este ca "murdaria" se transmite prin atingere sau respiratie, din moment ce se interzice prezenta amandurora in aceeasi suprafata. E ca si cum femeia ar fi infectata cu vreun virus sau o bacterie periculoasa care s-ar transmite numai la copil.

Poate cineva care cunoaste aceste randuieli ma poate pune si pe mine in tema cu motivatia lor. Suna foarte degradant pentru femeie sa fie considerata "spurcata" doar pentru ca a nascut. E ca la tiganii nomazi, la ei am mai auzit de astfel de obiceiuri si ei n-au nici o treaba cu crestinismul.

Tare mult as vrea sa ma lamureasca si pe mine cineva autorizat cum stau intr-adevar lucrurile si de ce este considerata femeia "necurata" dupa ce s-a chinuit si a adus pe lume un copil.

anastasia2008 16.02.2009 15:46:49

Pai cum mai alapteaza mama copilul daca nu are voie sa se atinga de el? Mi se pare absurd. Iar la botez mi se pare corect sa participe, daca i s-au citit rugaciunile. Doar e cea mai importanta persoana din viata copilului, nu?

scrabble 16.02.2009 15:50:42

Citat:

În prealabil postat de anastasia2008 (Post 116757)
Pai cum mai alapteaza mama copilul daca nu are voie sa se atinga de el? Mi se pare absurd. Iar la botez mi se pare corect sa participe, daca i s-au citit rugaciunile. Doar e cea mai importanta persoana din viata copilului, nu?

Chiar si asa, cu ce-a gresit de n-are voie sa asiste la botez? Copilul ala nu e carne din carnea ei? S-a format si a crescut in pantecele mamei, a folosit sangele si sistemul imunitar al mamei, daca mama e "spurcata" atunci si copilul este, deci e absurd sa fie tinuti separat.

Noesisaa 16.02.2009 16:04:19

Mama mi-a spus ca femeia ar avea sangerare? 40 de zile de la nastere, sau asa ceva, cine a nascut poate da informatii mai precise decat stiu eu.

Dar da, mi se pare aberant ce tot spun unii. Adica o femeia daca moare la nastere este considerata mucenita. Dar daca nu moare este considerata murdara. Ce o mai fi si asta si din ce obicei paganesc o mai izvori?

Si apoi, Rafaela, nu l-ai intrebat pe duhovnicul tau cum adica femeia sa nu isi alapteze, nici sa isi atinga copilasul atata timp? Eu nu vad ce femeie, cat ar fi ea de habotnica, ar accepta asa ceva. Adica mai mult de o luna sa nu ai de a face cu copilul tau. Sa nu mai spun ca daca nu il alapteaza o luna, sanii ei nici nu vor mai produce lapte, deci nu il va mai alapta niciodata. Ce dezastru pentru sanatatea copilasului! Si apoi poate ne lumineaza domnia sa, unde anume gasesti alta femeie care sa alapteze pe copilul tau? Ca doar ca sa poata alapta o femeie trebuie si ea sa aiba copilas mic, si mai rar care sa aiba atata lapte cat sa hraneasca bine doi prunci. Or astea nu mai mentioneaza Sf Canoane...

scrabble 16.02.2009 17:04:00

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 116762)
Mama mi-a spus ca femeia ar avea sangerare? 40 de zile de la nastere, sau asa ceva, cine a nascut poate da informatii mai precise decat stiu eu.

Da, acele sangerari au loc pentru ca uterul se restrange in dimensiuni, revine la forma nromala pentru a primi pe viitor si alte sarcini. Tesutul din care peretii uterului sunt formati si de care a fost lipita placenta sangereaza. Aceste sangerari tin cateva zile, dupa care mai pot apare cu intermitenta, din cauza "rearanjarii" hormonale a organismului. Dar nu este nimic rau sau necurat in asta. E ceva absolut normal, previzibil si de dorit.

Altceva foarte important de stiu este ca mama produce cu cateva zile inainte si dupa nastere o forma foarte concentrata de lapte numita colostru. Acest lapte este concentrat deoarece nou-nascutul are un sistem digestiv inca foarte mic. Tot acest lapte ajuta nou-nascutul sa aiba primele scaune (meconiu).

Asadar este indispensabil ca mama sa-si alapteze fatul la foarte scurt timp dupa nastere, iar sangerarea post-natala este absolut normala.

maniucu 16.02.2009 20:52:48

Citat:

În prealabil postat de scrabble (Post 116776)
Da, acele sangerari au loc pentru ca uterul se restrange in dimensiuni, revine la forma nromala pentru a primi pe viitor si alte sarcini. Tesutul din care peretii uterului sunt formati si de care a fost lipita placenta sangereaza. Aceste sangerari tin cateva zile, dupa care mai pot apare cu intermitenta, din cauza "rearanjarii" hormonale a organismului. Dar nu este nimic rau sau necurat in asta. E ceva absolut normal, previzibil si de dorit.

Altceva foarte important de stiu este ca mama produce cu cateva zile inainte si dupa nastere o forma foarte concentrata de lapte numita colostru. Acest lapte este concentrat deoarece nou-nascutul are un sistem digestiv inca foarte mic. Tot acest lapte ajuta nou-nascutul sa aiba primele scaune (meconiu).

Asadar este indispensabil ca mama sa-si alapteze fatul la foarte scurt timp dupa nastere, iar sangerarea post-natala este absolut normala.

Sunt perfect de acord.

Rafaela 17.02.2009 14:35:56

Eu iarasi i-am adresat acele intrebari preotului meu duhovnic care ne framinta pe toti:
Raspuns:

Problema cu botezul într-adevăr, este complicată. Dar totodată, este mult mai simplu decât vi se pare.
În primul rând, nu sunt cumătri cei care sunt prezenți cu toții în biserică în momentul săvârșirii tainei (cântăreți, epitrop, bunel, frate, servitoare și pur și simplu enoriași, care au intrat eventual în biserică). Sunt acele persoane, care sunt înscrise în foița dată preotului drept cumătri, care mărturisesc în locul copilului lepădarea de diavolul și împreunarea cu Hristos, care mărturisesc cu gura lor, iarăși în locul copilului, Simbolul de credință, care țin lumânările și se roagă în acel moment de față, fiind și ei la rândul lor binecuvântați, prin rugăciunile săvârșite. Sunt cumătri acele persoane care se angajează în continuare să fie părinți spirituali ai copilului, însărcinându-se pe sine cu datoria de a ajuta părinții la educarea corectă, în spirit ortodox a finului nou primit prin Taina Sfântului Botez. Totuși, aici este neapărată nevoie ca preotul să fie atent și să cerceteze, ca să nu fie din aceeași familie (soț - soție sau viitori soț - soție), chiar înscriși în listă, de altfel le este interzisă căsătoria. Cel mai bine să participe doar unul, pentru că prin taina cununiei, cei doi devin una, și respectiv rolul de părinte spiritual de la un soț se transmite și la celălalt.
In ceea de privește Botezul. E nevoie de a înțelege corect că Biserica nu sa legat neapărat de cele 40 zile. Este vorba despre o dată simbolică, care de fapt ne aduce aminte de tradiția iudaică, pe care a urmat-o și Mântuitorul, conform căreia, pruncul nou născut trebuia adus la templu în a 40 zi. Intrarea în biserică a femeii în ortodoxie este legată în special de perioada de curățire, prin care trece mama după naștere. Știm destul de bine că perioada de curățire se poate încheia fie mai devreme fie mai târziu. Dacă perioada sa încheiat în ziua a 6, poftim în cea de a 7 de săvârșiți botezul după care se poate de citit și rugăciunile de înbisericire a pruncului, cât și împreunarea acestuia cu Hristos prin Sfânta Împărtășanie.
În ceea ce privește botezul săvârșit de mamă. "Dacă nu se găsește preot, (iar copilul este în primejdie de moarte), pe copiii nebotezați poate să-i boteze, fără a greși, oricine este de față, chiar însuși tatăl lor sau mama, sau altcineva numai să fie creștin" - Nichifor 45. Însă mama nu devine nănașă, copilului său, pentru că în acel moment ea nu este primitoarea copilului, ci este săvârșitoarea tainei, ca să înțelegeți corect, ea este preotul în momentul dat, dacă doriți. Pe când rolul nănașului este de a primi copilul, de a mărturisi credința, în locul copilului, după cum am menționat mai sus.
Taina botezului este considerată validă, atunci când formula este rostită corect, de un creștin ortodox adică: „Se botează robul lui Dumnezeu (N), în numele Tatălui (Amin) al Fiului (Amin) și al Sfântului Duh (Amin)", de fiecare dată săvârșindu-se stropirea cu apă (în pustie, în caz de lipsă de apă și de mare necesitate cu nisip). Iar după aceasta copilul este adus la biserică unde preotul urmează rânduiala de la scufundare și mai departe, botezul propriu zis și lepădările nemai repetându-le. Înger de pace!

scrabble 17.02.2009 15:25:43

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 116972)
Problema cu botezul într-adevăr, este complicată. Dar totodată, este mult mai simplu decât vi se pare.
În primul rând, nu sunt cumătri cei care sunt prezenți cu toții în biserică în momentul săvârșirii tainei (cântăreți, epitrop, bunel, frate, servitoare și pur și simplu enoriași, care au intrat eventual în biserică). Sunt acele persoane, care sunt înscrise în foița dată preotului drept cumătri, care mărturisesc în locul copilului lepădarea de diavolul și împreunarea cu Hristos, care mărturisesc cu gura lor, iarăși în locul copilului, Simbolul de credință, care țin lumânările și se roagă în acel moment de față, fiind și ei la rândul lor binecuvântați, prin rugăciunile săvârșite. Sunt cumătri acele persoane care se angajează în continuare să fie părinți spirituali ai copilului, însărcinându-se pe sine cu datoria de a ajuta părinții la educarea corectă, în spirit ortodox a finului nou primit prin Taina Sfântului Botez. Totuși, aici este neapărată nevoie ca preotul să fie atent și să cerceteze, ca să nu fie din aceeași familie (soț - soție sau viitori soț - soție), chiar înscriși în listă, de altfel le este interzisă căsătoria. Cel mai bine să participe doar unul, pentru că prin taina cununiei, cei doi devin una, și respectiv rolul de părinte spiritual de la un soț se transmite și la celălalt.
In ceea de privește Botezul. E nevoie de a înțelege corect că Biserica nu sa legat neapărat de cele 40 zile. Este vorba despre o dată simbolică, care de fapt ne aduce aminte de tradiția iudaică, pe care a urmat-o și Mântuitorul, conform căreia, pruncul nou născut trebuia adus la templu în a 40 zi. Intrarea în biserică a femeii în ortodoxie este legată în special de perioada de curățire, prin care trece mama după naștere. Știm destul de bine că perioada de curățire se poate încheia fie mai devreme fie mai târziu. Dacă perioada sa încheiat în ziua a 6, poftim în cea de a 7 de săvârșiți botezul după care se poate de citit și rugăciunile de înbisericire a pruncului, cât și împreunarea acestuia cu Hristos prin Sfânta Împărtășanie.
În ceea ce privește botezul săvârșit de mamă. "Dacă nu se găsește preot, (iar copilul este în primejdie de moarte), pe copiii nebotezați poate să-i boteze, fără a greși, oricine este de față, chiar însuși tatăl lor sau mama, sau altcineva numai să fie creștin" - Nichifor 45. Însă mama nu devine nănașă, copilului său, pentru că în acel moment ea nu este primitoarea copilului, ci este săvârșitoarea tainei, ca să înțelegeți corect, ea este preotul în momentul dat, dacă doriți. Pe când rolul nănașului este de a primi copilul, de a mărturisi credința, în locul copilului, după cum am menționat mai sus.
Taina botezului este considerată validă, atunci când formula este rostită corect, de un creștin ortodox adică: „Se botează robul lui Dumnezeu (N), în numele Tatălui (Amin) al Fiului (Amin) și al Sfântului Duh (Amin)", de fiecare dată săvârșindu-se stropirea cu apă (în pustie, în caz de lipsă de apă și de mare necesitate cu nisip). Iar după aceasta copilul este adus la biserică unde preotul urmează rânduiala de la scufundare și mai departe, botezul propriu zis și lepădările nemai repetându-le. Înger de pace!

Mi se pare foarte vag raspunsul. Poate cineva care a inteles sa-mi traduca si mie? Erau cateva intrebari pertinente si la obiect de care parintele nici nu s-a atins. Iar femeia tot necurata e considerata dupa nastere, si tot nu stim de ce.

maniucu 17.02.2009 15:54:20

Citat:

În prealabil postat de scrabble (Post 116983)
Mi se pare foarte vag raspunsul. Poate cineva care a inteles sa-mi traduca si mie? Erau cateva intrebari pertinente si la obiect de care parintele nici nu s-a atins. Iar femeia tot necurata e considerata dupa nastere, si tot nu stim de ce.

Este considerata "necurata" datorita scurgerilor ce le are dupa nastere, dar asa cum ziceai si mai sus, sunt absolut normale si totusi se pastreaza aceasta traditie....si eu as vrea sa stiu de ce.
Eu mai stiu, de la bunica mea, ca femeia dupa ce a nascut timp de 8 zile nu are voie sa iasa din casa, bine asta cred ca se pastra pe timpul ei, ca acum oricum nasterile sunt in spital si mamele sunt externate inainte de cele 8 zile.

maniucu 17.02.2009 15:57:31

..... si am mai inteles din cele prezentate de Rafaela ca daca perioada de curatire se termina inainte de implinirea celor 40 de zile, se poate face botezul si mama are dreptul de a participa la botezul copilului.... sper ca am inteles bine.

eea 17.02.2009 16:47:03

eu cand am nascut am fost,,necurata" 7 zile...in a 8 zi s-a facut randuiala specifica,respectiv rugaciunea de punere a numelui,iar in a 13 a zi de la nastere a avut loc botezul,eu insa neparticipand,desi nu mai aveam nicio scurgere.la 40 de zile am mers la biserica ,unde mi s-au citit din nou rugaciunile specifice si cele de imbisericire a pruncului.cat despre participarea mamei la botez,daca acesta are loc dupa 40 zile se poate insa inainte de 40 nu,ptr mine personal,nu participarea la botez,pe care l-am vazut acasa,fiind inregistrat,a fost partea importanta ci faptul ca fiul meu devenea crestin,avand alaturi nasi cu viata crestina.

georgeval 17.02.2009 19:56:59

Chiar daca se vorbeste despre necuratie, cred ca aceasta trebuie perceputa din punct de vedere fiziologic, nu moral.

scrabble 17.02.2009 21:57:03

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 117044)
Chiar daca se vorbeste despre necuratie, cred ca aceasta trebuie perceputa din punct de vedere fiziologic, nu moral.

Pai chiar despre fiziologie era vorba.

Rafaela 18.02.2009 16:32:54

da [SIZE=3][COLOR=black]eea [/COLOR][/SIZE]ai dreptate despre participarea mamei la botez,daca aceasta are loc dupa 40 zile se poate insa inainte de 40 nu.

scrabble 18.02.2009 16:35:06

Citat:

În prealabil postat de Rafaela (Post 117251)
da [SIZE=3][COLOR=black]eea [/COLOR][/SIZE]ai dreptate despre participarea mamei la botez,daca aceasta are loc dupa 40 zile se poate insa inainte de 40 nu.

Felicitari pentru ca ai venit cu ceva nou in discutie. Nimic din ce ne-ai spus nu ne era necunoscut. Citeste toata discutia si incearca sa ne spui si noua de ce nu poate participa mama la botez, de ce e considerata spurcata. Regulile se stiu, motivatiile nu.

Rafaela 19.02.2009 11:50:32

nu fi ironic scrabble, doar nu suntem preoti sa-ti raspundem la intrebarele tale, sunt doar niste pareri de cele mai dese ori eronate.

arriel 03.03.2009 15:15:19

un preot mi-a spus ca ,pe vremea bunicilor,la tara mureau foarte multe femei dupa nastere,din cauza ca munceau.Atunci preotii s-au gandit sa le faca pe femei sa stea in pat,sa nu aiba voie sa iasa din casa pentru ca nu sunt 'curate' ,cat despre botez,am fost curand la un botez la care mama lipsea si preotul a intrebat nedumerit unde e mama...

nutzy 10.03.2009 15:58:41

Leviticul-cartea a treia a lui Moise
 
Capitolul 12 1.Și a grăit Domnul lui Moise și a zis:
2. "Grăiește fiilor lui Israel și le zi: Dacă femeia va zămisli și va naște prunc de parte bărbătească, necurată va fi șapte zile, cum e necurată și în zilele regulei ei.
3. Iar în ziua a opta se va tăia pruncul împrejur.
4. Femeia să mai șadă treizeci și trei de zile și să se curățe de sângele său; de nimic sfânt să nu se atingă, și la locașul sfânt să nu meargă, până se vor împlini zilele curățirii ei.
5. Iar de va naște fată, necurată va fi două săptămâni, ca și în timpul regulei ei; apoi să mai stea șaizeci și șase de zile pentru a se curăți de sângele său.
6. După ce se vor împlini zilele curățirii ei pentru fiu sau pentru fiică, să aducă preotului la ușa cortului un miel de un an ardere de tot și un pui de porumbel sau o turturică, jertfă pentru păcat;
7. Preotul va înfățișa acestea înaintea Domnului și o va curăți și curată va fi de curgerea sângelui ei. Aceasta e rânduiala pentru ceea ce a născut prunc de parte bărbătească sau de parte femeiască.
8. Iar de nu-i va da mâna să aducă un miel, să ia două turturele sau doi pui de porumbel, unul pentru ardere de tot și altul jertfă pentru păcat, și o va curăți preotul și curată va fi".


Acum na,multe din Biblie nu se respecta ,cum tot in cartea a treia a lui Moise se spune ca porcul e spurcat si nu trebuie sa il mancam.Se subintelege raspunsul.

nutzy 10.03.2009 16:01:25

rect
 
rectific:porcul e necurat.

nutzy 10.03.2009 16:02:39

erata
 
of,ce-am scris si ce a iesit.rectific: Porcul e necurat.

georgeval 11.03.2009 11:07:13

Citat:

În prealabil postat de nutzy (Post 121586)
Capitolul 12 1.Și a grăit Domnul lui Moise și a zis:
2. "Grăiește fiilor lui Israel și le zi: Dacă femeia va zămisli și va naște prunc de parte bărbătească, necurată va fi șapte zile, cum e necurată și în zilele regulei ei.
3. Iar în ziua a opta se va tăia pruncul împrejur.
4. Femeia să mai șadă treizeci și trei de zile și să se curățe de sângele său; de nimic sfânt să nu se atingă, și la locașul sfânt să nu meargă, până se vor împlini zilele curățirii ei.
5. Iar de va naște fată, necurată va fi două săptămâni, ca și în timpul regulei ei; apoi să mai stea șaizeci și șase de zile pentru a se curăți de sângele său.
6. După ce se vor împlini zilele curățirii ei pentru fiu sau pentru fiică, să aducă preotului la ușa cortului un miel de un an ardere de tot și un pui de porumbel sau o turturică, jertfă pentru păcat;
7. Preotul va înfățișa acestea înaintea Domnului și o va curăți și curată va fi de curgerea sângelui ei. Aceasta e rânduiala pentru ceea ce a născut prunc de parte bărbătească sau de parte femeiască.
8. Iar de nu-i va da mâna să aducă un miel, să ia două turturele sau doi pui de porumbel, unul pentru ardere de tot și altul jertfă pentru păcat, și o va curăți preotul și curată va fi".


Acum na,multe din Biblie nu se respecta ,cum tot in cartea a treia a lui Moise se spune ca porcul e spurcat si nu trebuie sa il mancam.Se subintelege raspunsul.

Textul este clar, dar sa nu uitam ca acest text se referaclar la taierea imprejur. Aceasta-taierea imprejur- se mai face in Biserica? De cate ori argumentam scripturistic sa nu uitam contextul.

alxdany 19.03.2009 17:50:15

eu am nascut in 2007 in iulie, iar in septembrie mi-am botezat fetita si am participat la botez. bupa ce a fost botezata si impartasita preotul m-a chemat in fata, am facut 3 metanii iar el mi-a incredintat fetita dupa botez, mi-a dat-o crestina.
asa ca daca nu eram de fata cui ii dadea fetita.
40 de zile femeia nu are voie sa intre in Biserica, si daca botezul se tine dupa 40 de zile are voie femeia sa mearga la Biserica.
si Maica Domnului s-a dus la templu cu Domnul Nostru Iisus Hristos tot la 40 de zile.

nume 20.03.2009 00:27:50

Eu stiu de la bunicii mei ca daca mama sta in biserica in timpul botezului, copilul va muri inecat. N-am dubii in privinta acestui fapt, pentru ca am cunoscut doua persoane la al caror botez au asistat si mamele, si ambele au murit inecate.
Una dintre aceste doua persoane, o fata, a murit (la doar 17 ani) inecata luata de apa venita brusc in albia unui rau (se mai intampla cand ploua, vine multa apa de sus,de la munte, subit si cu presiune mare). A doua persoana, un baiat, a murit (la 28 de ani) inecat in mod inexplicabil in apa nepericuloasa si cu persoane care nu l-au putut salva. Era la inot pe marginea unui rau cu niste prieteni. Inotand mai spre centrul raului, a inceput sa strige dupa ajutor,neputandu-se mentine la suprafata... prietenii s-au grabit sa ajunga la el, dar a fost prea tarziu, cand il scosesera la mal, deja murise. E inexplicabil pt ca apa nu era nici foarte adanca, vartejuri nu avea, nici putere mare, iar el inota bine... Dar... cum se spune, ce ti-e scris in frunte ti-i pus. Doamne fereste de-asa ceva, cred ca nu-i durere mai mare in lumea asta pentru un om decat sa-si ingroape copilul, mai ales asa tanar...

ory 29.03.2009 22:27:42

Doamne!,ce mai credeti in superstitii,mai ales cand acestea sunt asociate cu moartea,nimic mai mult decat instinctul omului primitiv de-a invoca durerea.
Nu exista nici o confirmare religioasa precum ca mama nu are voie sa asiste la botezul copilului.Si-atunci,cum ramane cu botezurile care se savarsesc la orice varsta,in cazul in care acestea nu au fost efectuate si in cadrul carora nu exista circumstante atenuate?!
Numai tampenii,pentru care unii "nu au dubii"!
Mama,de regula nu asista la botezul pruncului propriu,tocmai pentru ca este in perioada lahuziei,sau imediat urmatoarea si,de regula,nu are inca citite pogoramintele specifice.O mama nu are voie sa intre in biserica dupa ce naste,decat numai dupa ce i se citeste acesteia rugaciunile specifice,ulterioare nasterii.
Eu am asistat la botezul fiului meu,si,in general toti crestinii pe care-i cunosc au facut aceasta(si cunosc foarte multi),si nu i-a oprit pe acestia preotul,si nu au avut nici un fel de probleme copii.Sunt superstitii emise doar de unii oameni mai mult sau mai putin crestini,sau mai bine spus culese de prin nicaieri,fiindca nu cred ca existe preot care sa spuna asemenea aberatii.Eu am asistat la botezul fiului meu,dar am stat in pritvor,pentru ca nu mi se citise inca rugaciunile de dezlegare,dupa botez mi-au fost citite.
Cine spune ca a auzit de anumite intamplari,asociate,de altfel cu astfel de superstitii,acelea nu sunt decat pure intamplari,sunt presupuneri ori simple coincidente.Nu va mai avantati in a da crezare superstitiilor,mai presus decat invatamintele pe care le cunoasteti...daca le cunoasteti.

georgeval 29.03.2009 23:00:45

Citat:

În prealabil postat de ory (Post 125577)
Mama,de regula nu asista la botezul pruncului propriu,tocmai pentru ca este in perioada lahuziei,sau imediat urmatoarea si,de regula,nu are inca citite pogoramintele specifice.O mama nu are voie sa intre in biserica dupa ce naste,decat numai dupa ce i se citeste acesteia rugaciunile specifice,ulterioare nasterii.

Ar fi interesant daca vom argumenta. Sunt canoane care interzic?? Sau ramane valabila prescriptia Vechiului Testament?

georgeval 29.03.2009 23:04:24

Citat:

În prealabil postat de nume (Post 123505)
Eu stiu de la bunicii mei ca daca mama sta in biserica in timpul botezului, copilul va muri inecat. N-am dubii in privinta acestui fapt, pentru ca am cunoscut doua persoane la al caror botez au asistat si mamele, si ambele au murit inecate.
Una dintre aceste doua persoane, o fata, a murit (la doar 17 ani) inecata luata de apa venita brusc in albia unui rau (se mai intampla cand ploua, vine multa apa de sus,de la munte, subit si cu presiune mare). A doua persoana, un baiat, a murit (la 28 de ani) inecat in mod inexplicabil in apa nepericuloasa si cu persoane care nu l-au putut salva. Era la inot pe marginea unui rau cu niste prieteni. Inotand mai spre centrul raului, a inceput sa strige dupa ajutor,neputandu-se mentine la suprafata... prietenii s-au grabit sa ajunga la el, dar a fost prea tarziu, cand il scosesera la mal, deja murise. E inexplicabil pt ca apa nu era nici foarte adanca, vartejuri nu avea, nici putere mare, iar el inota bine... Dar... cum se spune, ce ti-e scris in frunte ti-i pus. Doamne fereste de-asa ceva, cred ca nu-i durere mai mare in lumea asta pentru un om decat sa-si ingroape copilul, mai ales asa tanar...

Nu cred ca sunt argumente pentru a intari o superstitie care nu are nimic in comun cu practica Bisericii. Cautam prea multe justificari prin superstitii si pierdem din vedere pedagogia si pronia lui Dumnezeu.

silgam 30.03.2009 23:43:22

intors la viata
 
http://www.youtube.com/watch?v=qJehEtHPL2s


Ora este GMT +3. Ora este acum 12:18:32.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.