![]() |
Niciodata nu m-am gandit ca-mi insel sotul. Am avut o multime de discutii pe tema relatiei sexuale dintre noi si am ajuns sa ne certam de la asta aproape zilnic. Pana la urma, vazand ca relatia noastra familiala se duce de rapa pentru simplul fapt ca el nu mai voia sa facem sex, m-am decis sa fac cu altcineva. acum totul e ok: eu am ceea ce-mi lipsea in familie, nu mai sunt nervoasa, nu ma mai cert cu nimeni, sotul meu e multumit ca nu-i mai cer sa facem sex.... totul decurge normal. Deci nici macar nu cred ca-l insel, dimpotriva, tot ce fac e ca sa ne fie bine in familie. Nu-mi iubesc nici amantul, nici pe cei cu cate m-am culcat, deci nu am inselat dragostea sotului meu.
|
Citat:
|
Citat:
|
Karmen, citeste te rog viata Sfintei Cuvioase Maria Egipteanca apoi vom mai vorbi pe privat daca esti dispusa :rolleyes: Nu iti dau sfat, ti-am adresat doar o rugaminte, poti sa o implinesti?:)
|
Si nu inteleg pana la urma ce incercati voi sa faceti aici! Pe cine incercati voi sa convingeti? Oare de ce va agatati ca scaietii de lana oii inutil si pentru ce faceti asta? Ca sa aratati ca voi nu sunteti ca ea?
Si tu vsovi degeaba spui ca esti pacatos mereu mereu mereu, ca deja parca a devenit un slogan pentru tine: "A, pacatuiesc mai grav decat pacatosii si fac 5 pacate de moarte in 5 minute! Sunt cuprins de mandrie oarba si imi hranesc viermele desfranarii numai cu o singura privire la formele unei femei! Si luati aminte ca iarasi sunt mai pacatos ca voi ca beau cafea, iar fumatorii sunt mai putin pacatosi decat beutori de cafea!" Hai sa fim seriosi frate vsovi, cand o sa incetezi sa iti mai faci atata publicitate din a face niste pacate pe care si asa toti le facem, poate atunci o sa poti sa nu mai pacatuiesti, pentru ca o patima este chiar si ce faci tu, adica sa te complaci mereu sa faci afimratii pe un forum ca esti mai cu mot decat toti in mod negativ, stai calm ca sunt oameni si mai pacatosi ca noi, dar si noi la randul nostru suntem mai pacatosi ca altii, asa ca nu ajungi nicaieri daca te autocompatimesti mereu, ci sa te bucuri daca reusesti sa te lepezi de vicii. Si eu mai deznadajduiesc, dar ca sa dezvolti si sa sustii ca esti mai pacatos decat toti si toate injosirile pe care ti le atribui in mod constant, este o metoda falsa. Incearca sa faci ceva, nu sa stai mereu pe un forum si sa te autocomplaci in autoinvinovatire progresiva. Asta as putea sa fac si eu, si fara sa vrei ajungi sa faci chiar ce sustii. Ori tu nu faci nimic din ceea ce sustii, dar iti place sa te faci vinovat de niste pacate doar asa ca sa ne arati noua ca tu esti pacatos, ca nu iti hranesti sufletul cu mandria aceea subtila si fina pe care nu o observa nimeni. Hmmm, pana la urma de ce procedezi asa? Ne lamuresti si pe noi? |
KArmen, inteleg ca te complaci in pacat. Si cu ce te putem ajuta noi, mebrii forumului crestin-ortodox, stiind ca ortodoxia este impotriva pacatului si in speta, a desfranarii? Sau ai venit sa ne explici ca si asa se poate. Ca se poate stim; dar mai stim ca e pacat si ca in concluzie nu este o solutie pentru familie. Cineva e sacrificat, nu numai sotul inselat, dar si copiii, care vor trebui sa plateasca pentru pacatele mamei lor inclinata spre placeri.
|
pentru ca mereu incerc sa nu ma las supt pe canalizarea de fier in entuziasmul iubirii de sine cu care ne va inhaita satana pentru inaltzarea lumeasca shi coborarea in smerenia trufizata ca sa ajungem baietzi deshteptzi shi inaltzatzi shi unshi cu toate alifiile, ca sa lepadam ortodocsia pentru literatura sau pentru potrivinicia shi antipotriviticia domniei tale care iacata mesajele mele nefiind coclite cu arurire la fatzada shi prin interior, nu tzi-au placut ca se loveau in tine de placerea a ceea ce voia domnia ta sa auda, aica sa citeasca, vazand la mine o placa sticata, poi asta shi sunt o placa stricata, pusa pe aceiashi melodie tista, sunt greshitor, sunt pacatos, vai mie ca ma inhaiteaza satana in suicigashk lor ca sa im formez firea lor de drac lepadand vremea shi anii pentru ca oricum nu mai conteaza judecata pentru cei ce au ales iadul, iar noi nici nu shtim ca l-am ales deoarece patimile sunt shi ele un iad, chiar daca nu ne dam seama.... Deci ce e de facut, nu plang de ochii nimanui shi nu vreau sa ies in evidentza pe forum pentru ochii oamenilor, ca cine ishi ia slava de la oameni nu mai are ce plata sa mai ashtepte de la Dumnezeu fiindca iacata inseamna ca a lucrat pentru oameni shi nu pentru Dumnezeu care lucreaza prin Hristos in taina, sfanta shi minunata taina pe calea presarata cu duh umilit, inima infranta shi scoasa de la comorile patimilor shi smerita pentru ca doar asha Domnul nu te va urgisi....
Deci nu ma intzelege greshit, dar asha este cum ai observat, ca umilintza asta cu care imi pun in cap patimile shi pacatele este un fel de trufie shi falsa smerenie ca sa invatz, dar pe mine mai mult vreau sa ma invatz, ca altfel cum sa fac sa ramana in mine Duhul shi invatzatura de la Dumnezeu? ca daca tac shi vorbesc altceva, degraba ma umplu de duhul/invatzatura lumeasca care nu vrea sa ma lepede odata ci mereu ma trage laloc in ea, iar daca ma leapada, atunci ma leapada in invatzatura satanica ce imi sta la panda sa ma cuprinda intr-o noua inaltzare de sine pe aceiash conducta ce duce la distrugere... la iubirea de sine, la dorirea averii shi comorilor acestei lumi, vrand sa-mi puna laurii indreptatzirii in fatza lui Dumnezeu prin parpra celorlaltzi sau a pacatelor lor, shi astfele sa ne desparta, devenind noi inshine pui de naparca ce iscodeshte pentru credintza femeia curata, adica pe aceea care framanta aluatul bun ca sa il puna in trei masuri de grau pana se ... am uitat termenul... toata dospitura, adica ma face sa bucataresc eu in locul ei, shi doar o privire shi deja ai pacatuit in inima ta shi vei fi chemat mic in imparatzie fiindca o iota sau o cirta sau unul dintre aceia mici ai Lui nu i-ai luat in seama.... deci vezi cat poate fi de greu? Shi atunci mai scap shi eu de ma mai plang pe aici in sperantza ca nu tocesc timpanul ci ca ma mai rabda shi pe mine cineva de la atata inaltzare draceasca pe care din ne luarea aminte iata ca iar o formez shi ma nituiesc in firea cea scurta a dracilor (pofta fara minte, inchipuiri spurcate de vrednicie de sine, osandire fara nici o minte, socotintza sau judecata) ???:( |
Citat:
Te inteleg, dar eu am postat mai sus dintr-un fel de disperare ca fix acelasi lucru mi se intimpla si mie, ma regasesc oarecum in tot ce postezi pe acest forum, de parca citesc Stefanul negativ din mine. Sa fie o coincidenta? Eu zic ca nu, ca peste tot aghiuta lucreaza la fel, ne indruga cu tot felul de interpretari si false impresii ca niciodata sa nu ne dam seama cum sa il ocolim, aflandu-se in toate alegerile, impresiile si gandurile noastre, noi insine nedandu-ne seama ca mereu suntem pe un drum gresit. |
ce pofta? poi de inaltzare lumeasca in iubire de sine sau smernie trufizata sau fatzarnicie ipocrita fatza de Cuvantul lui Dumnezeu....
|
Am citit pe undeva ceva care se referea la cei care au trait o vreme in manastire si apoi au renuntat. Era cam asa:
Cea mai usoara solutie pentru a "scapa" de tensiunea un fir incordat este sa il tai. Odata cu asta, toata tensiunea s-a dus. Dar firul ramane taiat :( si nu se stie daca va mai fi cine sa-l inoade. |
eu ash zice ca mai degraba inima omului ushor se inclina spre patima shi de aceea pare ca suferim de aceleashi naravuri shi chiar suferim la fel ca lumea e mult mai degraba ascultata ca Sfantul iar pacatele noastre le constat shi ma feresc de rabdare ca de dracul ca nu despre rabdarea noastra e vorba ci a lui Hristos cu noi, ca noi ne apucam de facem fachirism shi credem ca mare filozofia am dobandit, poi e rabdarea in ocara pentru Hristos, pentru Cuvantul lui Dumnezeu... shi sigur ca da ca marturisirea nu se face doar prin vorbe sau fapte ci prin rabdarea in Hristos ce vadeshte biruintza ispitei....
|
Vsovi, serios ca trebuie sa inveti sa scrii romaneste la calculator. Sh si tz si mai stiu eu ce nu sunt romanesti. Mai mult impiedica citirea decat ajuta. SI nu te mai lauda cu pacatele tale. Smerenia nu consta in expunerea publica a pacatelor.
|
daca ar fi toate femeile/fetele ca tine...
|
Citat:
Cât despre problema lui Carmen, nu trebuie sa ne purtam cu smerenie fata de faptele ei, fiindca sunt aducatoare de moarte vesnica, nu din pedeapsa lui Dumnezeu. Tavalirea în placeri omoara sufletul, de aceea a oprit Dumnezeu anumite fapte care apoi au fost numite pacate. Iar dintre pacate, cel mai grav e desfrânarea, fiindca toate celelalte pacate sunt în spirit dar curvia e si în spirit si în trup. Si sper sa nu mai aud pe careva spunând ca e mândrie sa mustri pe altul sau ca prin înfrânare se ajunge la mândrie. Asta e viclenie draceasca, sa crezi ca prin neînfrânare ajungi la smerenie. |
Domnilor colegi, domnule Traditie, la teorie nimeni nu ne intrece. Practic domnule Traditie, domnule Ovidiu si altii. Ce trebuie sa faca Carmen , ca nimeni nu intelege nimict din atata teorie stufoasa . Forumul este pe intelesul tuturor, inclusiv al celui ce a initiat topicul. Sa nu ne mai rotunjim atata in cuvinte si sa ne transformam in mari filozofi si filologi, peste noapte. Practic domnilor, fara logoree inutila si vorbe in desertaciune.
|
Citat:
|
Citat:
si mai imi aduce aminte de o vorba a unui sfant parinte, care spunea ca un om in pacate este ca unul atacat la drumul mare de talhari si impins la rele...iar noi cei care ii suntem aproape nu vedem decat relele pe care le face si, in loc sa il scapam de talhari, am vrea sa il batem si noi la randul nostru, pentru ca asa ni se pare noua... forumul nu este loc de spovada publica, asa e, dar unii cred ca se simt usurati si poate se indreapta (= pun acel inceput bun pe care il dorim cu totii) daca primesc un cuvant la locul lui. Nebanuite sunt caile Domnului! |
Citat:
|
Citat:
Nu e chiar asa. Domnul a zis si despre Iuda ca e diavol. Sunt unii oameni care fac raul deliberat, nu din confuzie. |
Da asha a zis, dar a zis ca acela nu-shi dadea seama ca gresheshte, nu-shi dadea seama ca face rau, ca nu e calauzit de Duhul shi Hristos ca nu se apleca sub binecuvantare, ca el gandea shi pricepea lumeshte shi era un drept lumesc shi nu pricepea cereshte, nu se straduia sa se faca fiu al lui Dumnezeu, shi sa primeasca taina Dumnezeului Copil, de a deveni shi el un Fiu Copil, shi nu a priceput ce rau facea in cer shi pe pamant, shi abea cand a vazut ca Fiul Omului odata dat in mainile arhiereilor nu v-a fi inaltzat ca shi Fiu al Lui Dumnezeu shi Rege peste Evrei ci v-a fi judecat spre a fi facut eretic shi blasfemiator, cand a priceput ca este drac shi a fost pacalit de satana ca sa implineasca el scriptura prin zelozia maniei, sa se faca un implinitor in rau al celor scrise, abea atunci s-a trezit, vazand cum il batjocureau pe Domnul, dar shi atunci nu a alesc calea pocaintzei ci a razvratirii, shi a deznadejdii prin care te lashi dus in ispita shi shi-a pus in mandria lui capat zilelor ca satana ii zicea ca il v-a intalni pe Domnul in iad, shi ca il v-a scoate shi pe el ca pe Adam.... pe Adam care a greshit odata, Adam shi Eva copii care au stat 5000 de ani in iad pentru fapta lor, iar iuda o zi in iad, ca Domnul, cand s-a coborat la moarte, a omorat iadul cu Stralucirea Dumnezeirii, deci shi acolo a cazut iuda in ispita satanei, facandu-se drac prin ascultare de duhurile lui/ei spurcate shi s-a ridicat atat impotriva bisericii vremii de atunci, impotriva invatzaturii lui Hristos cat shi a lui insushi, shi de aceea e numit drac de Domnul, ca nu a reushit sa se smulga din imparatzia deshertaciunilor ce fac voia duhurilor rele shi a se zine sub povatza shi imparatzia lui Dumnezeu prin Hristos... ca iuda era un fel de rebel, gnostic shi mare patriot Iudeu....... incercand sa-shi duca planurile greshite, traditzia mincinoasa ce bantuia prin Israel la acea vreme, pentru ca nu se pricepeau sa citeasca scriptura shi nu erau in duh de umilintza ca sa traiasca sfant tainele lui Dumnezeu cu poporul Sau, cu ramashitza Sa care mai respecta poruncile shi primea iubirea shi calauzirea de Sus...
Dar reintorcandu-ma shi incercand sa mai ies oleaca din incalauzirea asta blestemata de calau, ma reintorc la subiect shi zic si eu ca: asha sa faca asha cum ii da lui Dumnezeu in sufletul ei de la starea sa actuala, ca Bun este Domnul in milostenia sa pentru om, shi sa caute ca sa nu faca ceva manta de o fatzarnicie a ei fatza de Dumnezeu shi fatza de familia ei, ca eu observ la mine o nenorocita de sluga a lui Dumnezeu, asha zice ea ca e sluga lui Hristos, dar ma intreb mereu de ce e ea asha capabila de orice, da de orice e capabila cu o ravna shi o umilintza peste ashteptari in fatza oricui, shi daca e asha de serioasa shi vrea sa se faca crezuta aceasta catzea credincioasa, atunci de ce in sufletul meu este inhaitata cu slava mea de mine? de ce e in gashk slavei mele de mine shi de sine, de inaltzarea mea? Deci iacata ca iar m-am destainuit ca sa nu fiu pe plac unora shi cum zicea cineva ca ma laud cu pacatele mele..... poi da asha patzim, ne laudam cu pacatele in loc sa nu le mai facem, sa le blocam la mantinala, sa ne plangem locul unde ajungem prin ele, shi starea imutzita pe care nu o vedem, ca ce crezi ca daca nu vezi ca gresheshti shi nu shtii ca gresheshti, shi te aratzi de o nevinovatzie crasa in ochishorii tai neshtiutori, asta inseamna ca nu gresheshti? Poi asha credea shi iuda, shi el chiar credea nu ca gresheshte ci ca face bine, chiar foarte bine, ca ishi luase indrazneala intzeleapta shi traditzia stramba, shi toate ii erau favorabile, dar nu shtia ca spre inhaitare cu satana shi spre indracirea lui de sine, lucrandu-shi gnosticismul curviei suicigaSHTII ajungandu-shi lui propriul calau-z.... Domnule eu doresc ca niciunii sa nu ajungem asha, iar Carmen sa reushasca sa auda ce i-ar cere Dumnezeu in cazul ei la starea sa, ca sa-l asculte pe El shi nu noua, ca in fatza Lui trebuie sa-shi duca crucea shi credincioshia shi nu a noastra care ne dam buni peste ea.... Deci Multa pace ii doresc! dar din aia pe care o da numai Hristos shi nu din aia pe care o da vremea curviei, sau oamenii, sau politicienii.... adica Pace Buna! |
Citat:
|
Citat:
Poruncile au fost date de Dumnezeu spre un echilibru in lume, ca sa nu devenim salbatici, ca daca nu aveam aceste porunci ca sa ne mustre, era haos pe pamant si totul era ca in jungla, ne comportam ca maimutele. Si asa omul la manie devine primata cu comportament primitiv, si cu atat mai rau era daca Dumnezeu nu scria Decalogul. |
Pai atunci nu era mai simplu ca Dumnezeu sa ne ia instinctele care ne fac sa ne comportam ca niste primate ?
|
Si de ce ti se pare comunitatea de maimute in neechilibru ?
|
Nu, pentru ca El ne-a dat si ratiune sa constientizam ce e in jurul nostru si sa putem distinge pericolul, binele si raul. Si nu uita ca El nu ne-a luat acele isntincte pentru ca ne-a lasat liberi sa alegem absolut ce vrem noi, si in plus avem si discernamant sa nu en comportam ca o maimuta. :)
|
Pentru ca maimuta nu stie, daca ii este foame da in cap altei maimute si ii fura mancarea ca sa se hraneasca ea, legea supravieturii.
|
Ca sa revenim la subiect, ne-a lasat deci libertatea de a alege. Karmen a ales sa faca sex cu alt barbat decat sotul ei. Din cate spune ea, nimeni nu a avut de suferit, ba chiar dimpotriva, familia merge mai bine.
In afara de porunca 7, cu ce a gresit Karmen fata de D-zeu sau semenii ei ? Ce pericol trebuia sa distinga Karmen ? De ce sa-si nege instinctele daca ele vin tot de la D-zeu ? De ce ar fi rau ce a facut ea daca e mai bine ca inainte ? |
Citat:
Sau o crima anti-sociala, adica daca ceva nu e anti-social e permisibil? Am zis si repet: umblarea dupa instincte omoara sufletul. Omul e spirit si spiritul e o entitate firava, care se întuneca prin viata trupeasca. Instinctele nu vin de la Dumnezeu, Scriptura spune asta: 13. Nimeni sa nu zica, atunci cand este ispitit: De la Dumnezeu sunt ispitit, pentru ca Dumnezeu nu este ispitit de rele si El insusi nu ispiteste pe nimeni. 14. Ci fiecare este ispitit cand este tras si momit de insasi pofta sa. 15. Apoi pofta, zamislind, naste pacat, iar pacatul, odata savarsit, aduce moarte. Iacov 1 Deci nu Dumnezeu pedepseste pe pacatos ci pacatul aduce distrugerea sufletului. |
Traditie, iti dau dreptate totala.
Prin pacat inteleg o regula data de Dumnezeu care ne ajuta sa convietuim, si care a fost incalcata. Nu cred ca Dumnezeu a dat legi doar de dragul legilor, tot ca sa ne ajute pe noi le-a dat. De aceea spun, Karmen nu a incalcat nici o regula care ar pune in pericol pe cineva sau ar aduce un afront cuiva, nu a destabilizat societatea ci dimpotriva a stabilizat-o. Nu cred ca a ajuns sa umble dupa instincte, ci instinctele pe care le-a creat Dumenzeu isi cer drepturile, care daca nu ar fi acordata atunci s-ar ajunge intradevar la lucruri mai grave, sinucidere poate, despartire, suferinta copiilor daca are, etc. |
Sa nu ma intelegeti gresit, desfranarea este de condamnat. Dar aici avem un caz sensibil care ar putea sa nu insemne desfranare.
Desigur ca ar putea fi primul pas spre desfranare, dar cu ajutorul ratiunii si liberului arbitru, Karmen poate sa evite acest lucru. |
Ba tocmai ca doar Dumnezeu ispiteshte, doar El incerca credintza, doar El intareshte Duhul Sau pentru a ridica pe om intre ingeri,
dar Cuvantul respectiv al sf ap Iacov trebuie intzeles ca shi cadere in ispita, adica nimeni nu poate cadea in ispita shi sa traiasca patima shi sa sustzina ca de la Dumnezeu este ca sa cada shi sa se statorniceasca in patima, NU, Dumnezeu chiar daca ispiteshte El ar fi vrut ca noi sa o biruim, sa fie in noi Cuvantul Sau shi sa ne dovedim nefatzarnici.... Dar mai ispiteshte shi diavolul, shi noi inshine ne ispitim, shi intre noi, ca daca ar ispiti doar Domnul atunci ar fi spre desavarshire, ca el vazandu-ne neputintza, ne-ar trimite shi invatzator sa ieshim la liman, sau inger sau aproape, ca el s-ar Milostivi de noi, ca ne-am dovedit iar shi iar biruitzi de nevrednicie shi patima.... Deci cuvantul trebuie intzeles ca nu vrea Dumnezeu sa ispiteasca pentru a cadea noi in pacat shi a ramane noi in patima shi a muri in pacate, ci doar va veni sa cerceteze pe credincioshii lui shi ferice de sluga sa cea buna pe care o va gasi facand asemenea Domnului Sau.... |
Stabilizarea societatii nu e un obiectiv crestin. Domnul a spus ca nu a venit sa aduca pace ci sabie. Obiectivul nostru e viata vesnica, pe care o pierdem prin viata trupeasca. Am repetat asta dar vad ca tot nu întelegi.
Viata vesnica nu e o continuare la nesfârsit a vietii materiale ci unirea în Duh cu Dumnezeu si pentru asta trebuie sa fim perfect curati. Scriptura spune ca nimic necurat nu va intra în împaratia lui Dumnezeu si nu spune degeaba. Orice patima aduce o strâmbatate a sufletului si un suflet cu strâmbatati nu poate vedea pe Dumnezeu: "Fericiti cei curati cu inima caci aceia vor vedea pe Dumnezeu". |
Citat:
E drept ca Dumnezeu ne da niste încercari prin care trecând ajungem sa devenim mai constienti de liberul nostru arbitru si de pericolul mortal al pacatului, dar a vedea toate atractiile noastre ca încercari de la Dumnezeu e fals. Sf. Iacov spune clar ca e doar pofta noastra care ne atâta. Omul aspira la deplinatatea fericirii si nascându+se orb duhovniceste, vede împlinirea fericirii în placerile trupesti. Aceasta se sedimenteaza si amplificia în constiinta sa de+a lungul anilor si ajunge sa fie numit instinct, fiindca devine ceva care apare instantaneu ]n constiinta noastra, datorita îndelungii aplecari spre gândurile patimase. Dar nu e nimic înascut în fiinta noastra, e doar un adaos aceasta aplecare spre patimi. |
Citat:
Si crezi ca exista un singur pamantean in toata istoria (in afara de Isus) care ar putea sa fie asa de pur sa se uneasca cu Dumnezeu ? Sau crezi ca va fi vreodata ? Adica un om perfect ? Cred ca nu, deci prin urmare viata vesnica e o utopie. |
Citat:
Daca nu ar fi stiut ca vor fi oameni perfect curati, Dumnezeu nu ar mai fi creat omenirea si nu S-ar mai fi întrupat. Viata vesnica nu e o utopie, asa cum nici viata de acum nu e o utopie. |
Eu nu inteleg cum pocainta repara totul. Daca eu sunt un hot din nastere, stiu ca e pacat, ma pocaiesc, dar natura mea de hot nu dispare, eu tot as fura, dar ma abtin pt. ca am citit Bibilia.
Asta nu inseamna deloc ca sunt perfect. Sunt un hot in sinea mea, dar ma abtin. Poate sunt perfect cu fapta, dar sufletul si gandul meu e un talhar. Nu cred ca asta e definitia unui om perfect (adica cunosc si oameni care nu sunt capabili sa fure). |
IlIegh: sa presupunem, ad absurdum, ca tu esti sotul inselat de Karmen.
Cat de fericit ai fi si cat de mult ai indemna-o sa continue, stiind ca pe celalat nu il iubeste, ci pe tine, dar cu care a intretinut relatii sexuale jumatate din timpul cat a fost casatorita cu tine? Cat de mult crezi ca ar ajuta acest lucru familiei? Cam cat timp crezi ca rapeste acest "hobby" familiei si cum crezi ca trebuie sa compenseze Karmen absenta ei de acasa? Si toate astea, pornind de la ideea ca inca nu esti atins de "bruma" si inca mai esti barbat in toata puterea cuvantului? De punctul de vedere al celor doi copii facem deocamdata abstractie. |
Sau sugerezi ca pot intra in imparatia lui D-zeu toti aceeia care se pocaiesc ?
|
Citat:
Lipsa ei de acasa e compensata printr-o familie fericita si stabila. |
Nu shtiu daca suntem in masura sa o judecam pe Carmen, sau sa o analizam, ca judecata ajunge la osanda shi analiza la nerushinare in ne amesteca in viatza shi sufletul ei...
Dar ea are de facut in asha fel incat sa se straduie sa afle ce crede ca ii cere in cazul ei Dumnezeu prin conshtiintza sa, care va deveni parash daca nu va fi luata in seama, shi nu v-a da fuga la Domnul sa o ajute cat eshti cu ea pe cale.... Dar luand ca si exemplu abstract, o femei care are 2 copii shi un sotz care nu doreshte sa intretzina relatzii sexuale shi ea pe ascuns shi-a gasit linishtea nervilor shi incordarilor sale, linishte pe care barbatul nu i le mai oferea, atunci cum putem noi avea o solutzie mantuitoare, noi care nu cunoashtem nimic din viatza ei, din familia ei, nu cunoashtem nimic din tainele sufletului shi mintzii ei? Ca doar noi nu vedem decat ca ea are unul sau mai multzi concubini, fiindca asta a marturisit, dar uitam ca cel ce marturiseshte este deja pe jumatate iertat. Deci pacatul ei a ramas pe jumatate, ca asha spune vorba din popor, shi asha o fi shi la Dumnezeu ca Milostiv este Domnul cu cei ce incearca sa se intoarca fiindca nu doreshte moartea pacatosului ci sa fie viu (haine curatzite). Deci ce mai avem de discutat ipotetic, o jumatate de concubinaj. Poi cum ishi poate ea gasi isbavirea? Poi sa ne rugam sa-i dea Dumnezeu Cuvant Bun, shi sa-i trimita degraba inger povatzuitor ca sa shtie ce sa faca sa-i fie iertata shi jumatatea ramas, sau s-o spele cu lacrimi, sau sa munceasca dublu, sau sa se nevoiasca in a se ruga, sau cineshtie cum o va canonisi Dumnezeu.... Dar fatza de ce porunca a greshit? Poi cine gresheshte o iota sau o cirta sau nu ia in seama unul din aceshti mici ai Mei, mic se va chema in Imparatzie, deci tot a greshit, ca atunci cand greshim tot greshim, ca fiecare porunca deshi au gravitatzi shi canoane diferentziate, moartea ne aduce fiecare din ele mai devreme sau mai tarziu... Ei ia sa vedem acum cine mai sustine despre sine ca este negreshitor shi a greshit doar fatza de aia sau fatza de aia ? :) Eu am impresia ca a greshit fatza de legea shi proorocii care spun ca asha cum ai vrea sa-tzi fac tzie altzii, sa se comporte, asha sa le faci tu lor... dar fatza de asta greshim shi noi mereu, "caci oridecate ori unuia din .... nu le-atzi facut, Mie nu mi le-atzi facut" |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:25:14. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.