Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Donarea de organe (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=2765)

irina4m 26.11.2007 15:11:44

Buna ziua tuturor. am si eu o intrebare care ma macina. este pacat sa donezi organe ? si ma refer aici atat la cei care vor sa castige bani cat si la cei care vor sa ii ajute pe cei care au nevoie de un transplant. cat despre rudele celor care sunt in moarte clinica si vor sa ii doneze organele ? ce parere aveti ?
astept cu nerabdare parerile voastre

costel 26.11.2007 15:40:55

Principii speciale
- Transplantul trebuie sa aiba la temelie iubirea crestina a celui ce daruieste si implinirea ei in iubirea celui care primeste. In acest sens, el va indeplini urmatoarele conditii:
1.sa respecte demnitatea persoanei (donator, receptor, medic);
2. sa aiba scop terapeutic;
3. sa fie in folosul aproapelui;
4. sa respecte viata si chiar moartea persoanei umane;
5. sa respecte drepturile omului si dimensiunea duhovniceasca a existentei umane, chiar din momentul conceperii acesteia;
6. sa nu fie determinat de oportunisme politice sau economice, de curiozitati medicale, la moda in lumea noastra secularizata.
- Actul de donare sa aiba la temelie iubirea crestina fata de aproapele si jertfelnicia; donarea nu poate sa fie obiectul unor tranzactii;
- Prelevarea si transplantul de organe si de tesuturi se face numai in scop terapeutic; transplantul va trebui sa se dovedeasca a fi unicul remediu valid pentru prelungirea si imbunatatirea (in cazul transplantului de cornee, de piele, etc) vietii unui pacient;
- Pentru ca prelevarea de organe presupune consimtamantul donatorului, va fi de neacceptat prelevarea de tesuturi de la un embrion, dat fiind faptul ca, desi fiinta vie, acesta este in imposibilitatea de a-si da consimtamantul;
- Este inadmisibila provocarea voita a mutilarii sau a decesului prin prelevarea unor organe, chiar pentru scopul de a salva viata unei alte persoane;
- Transplantul va fi bine justificat: se va urmari scopul imediat si pe termen lung al transplantarii, ca si acordarea unei calitati satisfacatoare vietii primitorului;
- Realizandu-se din iubire si din respect fata de viata umana, transplantul va lua in calcul viata persoanei umane in toata complexitatea ei, nu numai viata care se consuma sub forma si la nivel exclusiv biologic, ci si dimensiunea duhovniceasca, eterna a vietii omului. Fiind metoda exceptionala de tratament, transplantul este justificat dupa ce s-au epuizat toate celelalte forme si modalitati de tratament.

Consimtamantul
- Desi se afirma ca donarea este expresie a iubirii, ea nu naste nicidecum obligatia morala de a dona; actul de donare este manifestarea deplina si indubitabila a vointei libere;
- Se impune solicitarea si obtinerea consimtamantului in scris prealabil, expres si liber al donatorului sau al persoanei terte careia legea ii permite acest fapt; de asemenea, se va solicita si acordul scris al primitorului;
- Numai consimtamantul constient al donatorului ii descopera iubirea si spiritul de jertfa, increderea si interesul pentru aproapele;
- Rudeniile ar putea sa-si ofere consimtamantul pentru transplantul de organe, in numele celor apropiati (copii, minori) si atunci cand ei nu o mai pot face (din cauza situatiei in care cei vizati se gasesc), mai ales ca este mai greu sa decizi pentru trupul altuia decat pentru al tau. De aceea legea trebuie sa prevada reguli clare cu privire la consimtamant, pentru evitarea banuielii de comercializare a organelor de catre rudenii;
- Este preferabil insa acordul prealabil al fiecarei persoane, pentru prelevarea de organe dupa decesul ei sau macar transmiterea catre rudenii a dorintei sale in acest sens, indiferent daca pozitia este pro sau contra; aceasta pentru ca numai in cazul consimtamantului explicit al persoanei se poate vorbi despre un act de generozitate si iubire, deci de donare;
- Non - refuzul rudelor la prelevarea de organe dupa decesul pacientului nu poate fi interpretat drept consimtamant.

Extras din articolul Transplantul de organe

luci_p109 26.11.2007 18:44:11

Eu personal dupa moartea mea accept sa mi se doneze organele, mai ales daca salvezi o persoana, de ce nu? Ce am eu de pierdut daca dupa moartea mea, organele care functioneaza sa nu ajunga in pamant.


irina4m 26.11.2007 20:53:16

dar cei care sunt in moarte clinica ? ei nu pot decide nimic si poate nu ar fi vrut sa li se intample asta. in fine... si mai mult de atat intrebarea mea e nu este oare crima sa il scoti de la aparatele alea si sa ii donezi organele ? nu e ca si cum l-ar omori cu mana lor in loc sa Il lase pe Dumnezeu sa lucreze ? sunt oameni care revin din moartea clinica dupa saptamani intregi.

cozia 26.11.2007 21:26:56

1.Daca cresterea, induhovnicirea sufletului depinde de trup si ce facem cu el in timpul vietii si aceasta evolutie se opreste odata cu moartea urmata de judecarea lui, ce se intimpla cu organele transplantate care continua sa traiasca, ele oare nu contin particele din suflet?...si deci sufletul partial se muta in alt vas?

2. Nu sunt de acord cu consimtamantul scris dinainte deoarece poate fi folosit abuziv in caz de moarte clinica( aranjamente ale milionarilor cu doctorii si spitale...)

Noesis 26.11.2007 21:44:24

Trupul nostru este insufletit -- adica este adus la viata de catre suflet, dar nu este suflet. Fara viata (suflet) nici un organ, cate de sanatos ar fi nu poate sa functioneze. Ceea ce inseamna ca o data ce trupul este tinut in viata doar de aparate care sufla aer in plamani si fac inima sa bata, sufletul este plecat din trup, si deci trupul este practic mort, nu mai are suflet. Si deci, daca scoti din priza aparatele alea nu omori pe nimeni, omul era deja mort si viata care parea sa o aiba era artificiala oricum, fiindca sufletul este plecat.

Intr-un fel cred ca ar trebui sa fie la latitudinea familiei ce se intampla cu trupul dupa moarte, in caz ca mortul nu a lasat instructiuni in privinta asta. La fel cum lumea nu navaleste in casa sa ia lucrurile mortului, ci familia hotaraste daca le tine de amintire, sau la vinde, sau le da de pomana la altii, la fel ar trebui sa se fie si cu organele. Asta in cazul in care nu este un testament in care este specificat unde si la cine vine fiecare lucru.

Sau ar trebui sa hotarasca fiecare ce se intampla cu organele sale, la fel ca si cu averea.

cozia 26.11.2007 22:51:50

Citat:

În prealabil postat de Noesis
si viata care parea sa o aiba era artificiala oricum, fiindca sufletul este plecat.

Viata artificiala????

Oricum ce te faci daca apropiindu-te de poarta Raiului ca un bun crestin ce ai fost Sf. Petru iti face semn sa faci stinga-nprejur si cind te intorci din calatoriea de (near death experience), cum multi au facut-o nu mai ai la ce sa te intorci deoarece te uiti la tine de sus si te vezi cum esti deja facut harcia-parcea de doctorii care-si impart organele tale( inima $100 000, rinichiul 40 000, samd) ce faci te intorci si zici
La ce sa ma mai intorc Doamne, ca nu mai am corp, "strajerii" trag la sorti organele mele.

Noesis 26.11.2007 23:14:45

Ei, astea nu se intampla asa de des.

Si oricum, aici trebuie sa avem incredere in madici si in lege. De obicei medicii nu se apuca sa cioparteasca pe cineva decat daca au dovezi clare ca este dus. Daca de exemplu creierul este zob -- degeaba s-ar intoarce sufletul ca nu are la ce, in schimb inima sau ficatul pot fi intregi si sanatoase. La fel si cu moartea cerebrala. Daca creierul nu a fost oxigenat cateva minute, chiar daca iti face Sf Petru semn sa te intorci, daca te intorci te intorci la trupul tau leguma. Nici macar Sfanta Impartasanie nu o poti lua ca nu ai sa fii constient. Ce sa mai spunem de pocainta, de Sf Spovedanie, de rugaciune. In cazul asta mai bine te intorci la Sf Petru, si lasi poate pe altii sa isi prelungeasca viata.

cod_gabriel 27.11.2007 09:19:59

Citat:

În prealabil postat de cozia
1.Daca cresterea, induhovnicirea sufletului depinde de trup si ce facem cu el in timpul vietii si aceasta evolutie se opreste odata cu moartea urmata de judecarea lui, ce se intimpla cu organele transplantate care continua sa traiasca, ele oare nu contin particele din suflet?...si deci sufletul partial se muta in alt vas?

2. Nu sunt de acord cu consimtamantul scris dinainte deoarece poate fi folosit abuziv in caz de moarte clinica( aranjamente ale milionarilor cu doctorii si spitale...)

Din moment ce exista un punct de vedere clar al Sfantului Sinod in favoarea transplantului gratuit si liber-consimtit, care este problema? Pacatele trupesti nu le face trupul, le facem noi cu trupul.
Apropo, unde scrie ca induhovnicirea sufletului depinde de trup? Sunt de acord ca depinde de ce facem noi cu el.

cozia 27.11.2007 15:38:23

Eu stiu de la parintii athoniti, si acum am auzit de la Staretul minastirii Vatopedu ca corpul crestinilor este sfint si deci cind moare trebuie respectat nu ciopirtit. Oricum subiectul, asa cum spunea si Jeny11, este delicat...

irina4m 27.11.2007 18:10:55

a ajuta pe cineva sa traiasca prin acele organe si a fi intreg la marea judecata ... se bat cap in cap. multumesc pt raspunsuri, mai astept pareri. Doamne ajuta !

cozia 27.11.2007 18:25:25

Citat:

În prealabil postat de irina4m
a ajuta pe cineva sa traiasca prin acele organe si a fi intreg la marea judecata ... se bat cap in cap. multumesc pt raspunsuri, mai astept pareri. Doamne ajuta !

Singurul exemplu de parti ale corpului re-atasate si poate stiti voi de mai multe... este momentul re-atasarii urechii soldatului, taiata de Petru cu sabia, in rest nu s-a facut nici o aluzie la a dona vre-un picior sau o mina...ci doar daca vre-un membru/ organ te impinge la pacat, pentru a te mintui sa il lepezi de la tine nu sa il inlocuiesti

Alcoolismul- ciroza- ficat facut praf- ...?

nicolae_nicolae 27.11.2007 19:17:18

Nu este nici un pacat donarea de organe ci dimpotriva este o binefacere.Dupa judecata de apoi nu imbraci aceals trup pe care l-ai avut cand ai fost pe pamnat,deoarece acesta este pulbere.Imbraci un alt trup(deci alte organe)tot din tarana, asemanator fizic celui de pe pamantul vechi.Pai cum vreti voi sa intrati inapoi in schelete voastre sau in pulbere voastra?Eu cred ca este vb de un trup nou(adica din alta tarana)dar identic cu ala vechi.Trebui sa recunosc ca asta este o interpretate a mea,si una logica....dar in religie logica este vara primara cu idiotenia...deci poate ma insel...:dozingoff:

georgeval 27.11.2007 21:26:18

Transplantul de tesuturi si de organe este una din formele de varf ale practicii medicale contemporane, care transforma suferinta in nadejde pentru mai multa viata. Este o performanta a stiintei si a practicii medicale pe care Biserica o binecuvinteaza atata vreme cat, prin transplant, se rezolva criza determinata de lipsa altor solutii de vindecare si se reda viata normala unei persoane, fara insa a i-o ridica alteia: nimeni nu trebuie ucis pentru ca sa traiasca altcineva.


windorin 29.07.2009 09:19:58

"Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l puna pentru prietenii săi." (Ioan 15,13)

Tobias 05.07.2016 21:57:41

donez
 
Eu caut sa imi donez inima pentru cineva care are nevoie de ea

Motronea 06.07.2016 15:24:43

Citat:

În prealabil postat de irina4m (Post 51444)
a ajuta pe cineva sa traiasca prin acele organe si a fi intreg la marea judecata ... se bat cap in cap. multumesc pt raspunsuri, mai astept pareri. Doamne ajuta !

”12:24 Și le-a zis Iisus: Oare nu pentru aceasta rătăciți, neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu?”

AlinB 06.07.2016 16:13:34

Nu e o problema teologica aici, ci una de etica medicala.

Ca sa fie utile organele trebuie sa fii mort..dar nu prea.

Definitia mortii cerebrale e destul de ambigue iar aplicarea ei si mai subiectiva, mai ales cand e "motivata" financiar.

Au fost destule cazuri cu unii care s-au trezit din "moarte cerebrala" cu putin timp inainte sa le fie recoltate organle.
De vii, cum s-ar zice.

Demetrius 07.07.2016 06:13:44

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 625417)
Nu e o problema teologica aici, ci una de etica medicala.

Ca sa fie utile organele trebuie sa fii mort..dar nu prea.

Definitia mortii cerebrale e destul de ambigue iar aplicarea ei si mai subiectiva, mai ales cand e "motivata" financiar.

Au fost destule cazuri cu unii care s-au trezit din "moarte cerebrala" cu putin timp inainte sa le fie recoltate organle.
De vii, cum s-ar zice.

Aici e cea mai mare problema, fiindca organele nu se mai pot refolosi daca n-au fost recoltate vii, adica in functiune; de aceea e nevoie ca pacientul sa fie daclarat in moarte cerebrala(altfel spus, irecuperabil), iar acest diagnostic este de cele mai multe ori "foarte interesat".

Pentru ca recoltarea se face sub anestezie generala, se demonstreaza prin asta ca pacientul este viu, iar el nu trebuie sa simta dureri pentru ca astfel transmite organului sentimente de suferinta pe care le duce cu el la pacientul receptor, periclitand reusita transplantului.

ioana5760 08.07.2016 13:36:38

??
 
Si ce rost mai are ca "mortului" sa i se mai faca anestezie generala? Ca doar nu mai misca.
Sau el nu este mort de-abinelea si simte durere.
Iar cel din familie care semneaza pentru acord de donare de organe nu se simte ca un ucigas?

AlinB 08.07.2016 15:30:59

Oamenii nu stiu decat ce spune marketingul, gestu umanitar, o mare fapta buna, etc.

Igor_Paslusnik 08.07.2016 17:59:49

Donarea de organe?

Cel care donează, trebuie să fie ca o legumă, dar să fie în viață. Deci e viu.
Cei care îi iau organele, îl ucid.
E crimă.
Dumnezeu l-a pus în acea stare, pentru un timp, câteva zile, câteva luni, să se îndrepte, să-și dovedească dragostea familia lui, să vadă rugăciunile lor pentru cel suferind, să se jertfească.
Nu să semneze pentru oprirea aparatelor și pentru împrăștierea organelor.
Nu să-l ucidă familia lui.

Iar cel care primește, să zicem e bolnav de ficat. Cine-i de vină? Donatorul? Nu, el că s-a îmbolnăvit, receptorul, că a băut tequila și wiskey și alte otrăvuri și veninuri și a făcut ciroză, sau e bolnav de inimă, sau orice altă boală.
De ce nu se roagă și el și familia lui și Biserica, să se vindece?
Iar dacă nu se vindecă, înseamnă că vrea Dumnezeu ca acel suflet să vină acasă, în Împărăția Cerurilor.
"Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig." - Filipeni 1, 21
Dacă se roagă și nu îl vindecă Dumnezeu, ce se face el mai presus de Dumnezeu, să ia viața din alt om și să și-o pună lui?
Să ucidă practic alt om.
Poate acel om, își va reveni. Mai are unde? Mai are trup? Nu, i-a fost luat, de propria lui familie.
Ăsta-i principiul mântuitor, teologic, încălcat.

Iar principiul etic încălcat:
Medicii sunt foarte mult motivați de sumele mari de bani de la clienții care le cer să le găsească organe. Și nu se ține cont nici de lista de așteptare, ci care dă mai mult.

Iar cei bolnavi, după un set de analize complet, se observă că are un rinichi compatibil cu cel de care nevoie un client și este îmbolnăvit omul, să rămână în spital, sau chiar să moară în spital. Și după ce-i ia organele, spune că i-a făcut autopsie să vadă cauza morții și îl trimite cosmetizat la familie, să-l îngroape, mai stau ei să-l descoase să vadă dacă lipsește ceva din el? Nu, desigur. Plânsete și groapă și asta e.

Nu, creștinii, nu sunt donatori de organe. "Din pământ ești luat, în pământ te vei întoarce." Întreg, așa cum ne-am născut, așa să ne întoarcem în pământ și să "așteptăm învierea morților și viața veacului ce va să fie", spunem la Crez.

Igor_Paslusnik 08.07.2016 18:08:01

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 51210)
Principii speciale
- Transplantul trebuie sa aiba la temelie iubirea crestina a celui ce daruieste si implinirea ei in iubirea celui care primeste. In acest sens, el va indeplini urmatoarele conditii:
1.sa respecte demnitatea persoanei (donator, receptor, medic);
2. sa aiba scop terapeutic;
3. sa fie in folosul aproapelui;
4. sa respecte viata si chiar moartea persoanei umane;
5. sa respecte drepturile omului si dimensiunea duhovniceasca a existentei umane, chiar din momentul conceperii acesteia;
6. sa nu fie determinat de oportunisme politice sau economice, de curiozitati medicale, la moda in lumea noastra secularizata.
- Actul de donare sa aiba la temelie iubirea crestina fata de aproapele si jertfelnicia; donarea nu poate sa fie obiectul unor tranzactii;
- Prelevarea si transplantul de organe si de tesuturi se face numai in scop terapeutic; transplantul va trebui sa se dovedeasca a fi unicul remediu valid pentru prelungirea si imbunatatirea (in cazul transplantului de cornee, de piele, etc) vietii unui pacient;
- Pentru ca prelevarea de organe presupune consimtamantul donatorului, va fi de neacceptat prelevarea de tesuturi de la un embrion, dat fiind faptul ca, desi fiinta vie, acesta este in imposibilitatea de a-si da consimtamantul;
- Este inadmisibila provocarea voita a mutilarii sau a decesului prin prelevarea unor organe, chiar pentru scopul de a salva viata unei alte persoane;
- Transplantul va fi bine justificat: se va urmari scopul imediat si pe termen lung al transplantarii, ca si acordarea unei calitati satisfacatoare vietii primitorului;
- Realizandu-se din iubire si din respect fata de viata umana, transplantul va lua in calcul viata persoanei umane in toata complexitatea ei, nu numai viata care se consuma sub forma si la nivel exclusiv biologic, ci si dimensiunea duhovniceasca, eterna a vietii omului. Fiind metoda exceptionala de tratament, transplantul este justificat dupa ce s-au epuizat toate celelalte forme si modalitati de tratament.

Consimtamantul
- Desi se afirma ca donarea este expresie a iubirii, ea nu naste nicidecum obligatia morala de a dona; actul de donare este manifestarea deplina si indubitabila a vointei libere;
- Se impune solicitarea si obtinerea consimtamantului in scris prealabil, expres si liber al donatorului sau al persoanei terte careia legea ii permite acest fapt; de asemenea, se va solicita si acordul scris al primitorului;
- Numai consimtamantul constient al donatorului ii descopera iubirea si spiritul de jertfa, increderea si interesul pentru aproapele;
- Rudeniile ar putea sa-si ofere consimtamantul pentru transplantul de organe, in numele celor apropiati (copii, minori) si atunci cand ei nu o mai pot face (din cauza situatiei in care cei vizati se gasesc), mai ales ca este mai greu sa decizi pentru trupul altuia decat pentru al tau. De aceea legea trebuie sa prevada reguli clare cu privire la consimtamant, pentru evitarea banuielii de comercializare a organelor de catre rudenii;
- Este preferabil insa acordul prealabil al fiecarei persoane, pentru prelevarea de organe dupa decesul ei sau macar transmiterea catre rudenii a dorintei sale in acest sens, indiferent daca pozitia este pro sau contra; aceasta pentru ca numai in cazul consimtamantului explicit al persoanei se poate vorbi despre un act de generozitate si iubire, deci de donare;
- Non - refuzul rudelor la prelevarea de organe dupa decesul pacientului nu poate fi interpretat drept consimtamant.

Extras din articolul Transplantul de organe

Acel articol nu mai există, și mă bucur, că sunt numai prostii scrise.

A altceva în locul acelui articol, un capitol al Vechiului Testament. Să nu vă donați organele niciodată.

Citat:

În prealabil postat de windorin (Post 156909)
"Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să și-l puna pentru prietenii săi." (Ioan 15,13)

Poți să-ți donezi sufletul ? :)

Sfinții Părinți, tâlcuiesc altfel acel verset, anume ca toți creștinii să se slujească unii pe alții, dar și pe necreștini, ca prin dragostea noastră să devină și ei creștini, asta înseamnă să-ți pui sufletul pentru prietenii tăi, anume în fiecare zi, la fiecare răsărit de soară, să fi gata să ajuți, să sprijini, să zidești sufletul și mântuirea ta și a prietenilor tăi, creștinii, mai ales.

Nicidecum să mori pentru ei, ci să te jertfești pentru ei, cu sensul de a-ți dedica viața și a-ți consuma viața pentru creștini, turma lui Hristos, slujirea Bisericii.

AlinB 08.07.2016 19:57:25

Citat:

În prealabil postat de costel (Post 51210)


Articolul a fost scos de pe site si link -ul redirectat automat, fara eroare spre un alt articol.

Foarte interesant.

Romowe 08.07.2016 23:20:03

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 625543)
Articolul a fost scos de pe site si link -ul redirectat automat, fara eroare spre un alt articol.

Foarte interesant.

Înseamnă că...

razvan_andrei 07.07.2017 15:17:10

Citat:

În prealabil postat de Demetrius (Post 625444)
Aici e cea mai mare problema, fiindca organele nu se mai pot refolosi daca n-au fost recoltate vii, adica in functiune; de aceea e nevoie ca pacientul sa fie daclarat in moarte cerebrala(altfel spus, irecuperabil), iar acest diagnostic este de cele mai multe ori "foarte interesat".

Pentru ca recoltarea se face sub anestezie generala, se demonstreaza prin asta ca pacientul este viu, iar el nu trebuie sa simta dureri pentru ca astfel transmite organului sentimente de suferinta pe care le duce cu el la pacientul receptor, periclitand reusita transplantului.

Anestezia generala nu se face doar pentru suprimarea durerii, ci si pentru relaxarea muschilor netezi, respectiv anularea reflexelor nervilor spinali. Cu siguranta un om ce are distrus encefalul si trunchiul cerebral nu mai simte durere, deoarece durerea se transforma din impuls nervos in senzatie in lobul parietal din encefal. Problema se afla la nivelul maduvei spinarii, unde sistemul nervos vegetativ simpatic isi are centrul, si astfel inca functioneaza anumite functii de baza. Acesta e motivul pentru care organismul trebuie anesteziat, altfel recoltarea organului nu se poate face conform.
Problema se afla la aceasta separare functionala a trunchiului cerebral si encefal de maduva, avand in vedere ca sistemul nervos este un tot unitar.
Cu toate acestea, daca separarea se face corespunzator si reiese ca doar maduva mai functioneaza, se pot recolta organe.
Bineinteles ca acest aspect intra in contradictie cu doctrina crestina, intrucat o parte din organism inca functioneaza (cu ajutorul sistemelor artificiale, dar inca functioneaza) insa ceea ce am vrut sa spun este ca acel om nu sufera, nu simte durere in momentul recoltarii organelor.

AlinB 07.07.2017 17:19:18

Citat:

În prealabil postat de razvan_andrei (Post 649693)
Cu siguranta un om ce are distrus encefalul si trunchiul cerebral nu mai simte durere, deoarece durerea se transforma din impuls nervos in senzatie in lobul parietal din encefal.

Cu siguranta, daca, poate...

Demetrius 08.07.2017 05:40:19

Citat:

În prealabil postat de razvan_andrei (Post 649693)
Anestezia generala nu se face doar pentru suprimarea durerii, ci si pentru relaxarea muschilor netezi, respectiv anularea reflexelor nervilor spinali. Cu siguranta un om ce are distrus encefalul si trunchiul cerebral nu mai simte durere, deoarece durerea se transforma din impuls nervos in senzatie in lobul parietal din encefal. Problema se afla la nivelul maduvei spinarii, unde sistemul nervos vegetativ simpatic isi are centrul, si astfel inca functioneaza anumite functii de baza. Acesta e motivul pentru care organismul trebuie anesteziat, altfel recoltarea organului nu se poate face conform.
Problema se afla la aceasta separare functionala a trunchiului cerebral si encefal de maduva, avand in vedere ca sistemul nervos este un tot unitar.
Cu toate acestea, daca separarea se face corespunzator si reiese ca doar maduva mai functioneaza, se pot recolta organe.
Bineinteles ca acest aspect intra in contradictie cu doctrina crestina, intrucat o parte din organism inca functioneaza (cu ajutorul sistemelor artificiale, dar inca functioneaza) insa ceea ce am vrut sa spun este ca acel om nu sufera, nu simte durere in momentul recoltarii organelor.

Multumesc pentru incercarea ta, razvan andrei, de a clarifica situatia, dar sunt mai incurcat acum.

Ce inseamna recoltarea conform?
Ce conditii stricte trebuiesc indeplinite pentru ca o recoltare sa fie conform?

Nu vorbim de distrugerea trunchiului cerebral si a encefalului pentru ca nu sunt distruse; vorbim de moartea cerebrala, care banuiesc ca e o stare de coma.
Au fost cazuri de pacienti recuperati din moarte cerebrala? Daca da, atunci declararea starii de moarte cerebrala(poate ma insel) pare cam... politica.

Ma incurca ceva din mesajul tau, andrei. Cum se face o recoltare corecta (prin separarea functionala a trunchiului si a encefalului de maduva) daca doar maduva mai functioneaza, dar prin anestezie se anuleaza arcul reflex de la nivelul maduvei? Mi se pare mie doar ca e o contradictie?

Apoi, din cate stiu eu, muschii netezi apartin organelor interne si sunt actionati de sistemul nervos vegetativ, nu au treaba cu reflexele muschilor scheletici. De ce e nevoie de anestezia muschilor netezi(muschii organelor recoltate)?


Ora este GMT +3. Ora este acum 22:31:32.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.