Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Despre sfintirea obiectelor (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=2747)

strajeru 26.11.2007 01:52:55


Sectarul: Vreau să vă pun și o altă întrebare: De ce voi, preoții ortodocși, faceți sfințirea unor obiecte de cult și chiar a unor lucruri casnice? Oare voi nu ați citit Scriptura, care zice că nimic nu este necurat? (Fapte 10, 15; Rom. 14, 14–20; I Tim. 4, 4–5; Tit 1, 15 ș.a.). Deci dacă Dumnezeu le-a curățit, pentru care pricină voi le mai faceți sfințire? Care vă sunt mărturiile biblice în această chestiune?
Preotul: Așa înțelegeți voi toate cele clare în chip sucit și răzvrătit și de aceea mult vă rătăciți. Sfânta Scriptură numește pe diavolul „stăpânitorul acestei lumi” (Ioan 12, 31; 14, 30) și „domnul veacului acestuia” (II Cor. 4, 4). Apoi trebuie știut că nu numai omul tinde a se elibera de sub puterea diavolului, ci și natura împreună suspină și împreună are dureri, adică suferă încă în pragul înnoirii ei, deoarece eliberarea ei totală de sub tirania diavolului și robia stricăciunii se va face de abia la venirea a doua a Mântuitorului; până atunci ea rămâne încă sub deșertăciune ca urmare a căderii omului în păcat (vezi Rom. 8, 19–22). De aceea noi, care am fost sfințiți și scoși de sub robia diavolului prin Botez, avem datoria de a scoate și lucrurile din natură prin sfințire, spre a le pune în slujba lui Dumnezeu și a slugilor Lui.
Iar de vrei și mărturii biblice în această privință, iată-le:
1. Când Mântuitorul nostru Iisus Hristos în pustie, a făcut acea preaslăvită minune a înmulțirii pâinilor, Sfânta Evanghelie ne spune că Mântuitorul mai întâi S-a rugat și a binecuvântat pâinile, pe care apoi le-a înmulțit (Matei 14, 19; 15, 36).
2. La fel a procedat și la așezarea Cinei de Taină, când luând pâinea, a binecuvântat-o și luând paharul și mulțumind, le-a dat ucenicilor (Matei 26, 26–27), deoarece și cu acest prilej pâinea și vinul, ca și pâinile din pustie, trebuiau a fi puse în slujba lui Dumnezeu; dar nu este necesar ca toate lucrurile din natură să fie sfințite, ci numai atunci când ele sunt puse anume în slujba Domnului.
3. La sfințirea obiectelor are loc un ritual compus din rugăciuni și binecuvântări speciale, potrivit Sfântului Apostol Pavel, care ne spune că: „...orice făptură a lui Dumnezeu este bună și nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulțumită, căci se sfințește prin cuvântul lui Dumnezeu și prin rugăciune (I Tim. 4, 4–5).
4. Sfințirea obiectelor nu o pot face decât numai persoanele liturgice cărora li s-a încredințat misiunea de a fi iconomi ai tainelor lui Dumnezeu (I Cor. 4, 1) și de a face lucrul slujbei (Efes. 4, 12), spre cele către Dumnezeu (Evrei 5, 1), iar aceștia sunt episcopii și preoții.
5. Apa sfințită de preoți (aghiasma) era întrebuințată și în Vechiul Testament (vezi Lev. 8, 6; 14, 8; Num. 8, 7; 19, 9–12; Ieș. 30, 18–20). Iezechiel proorocul a prevestit chiar că și în Testamentul Nou (în creștinism) va fi o apă curățitoare și sfințitoare, care nu va curăți numai trupul, ci și sufletul omului (Iez. 36, 25–26).
6. În Noul Testament, vedem că apa sfințită este întrebuințată ca element curățitor (Ioan 5, 4; 3, 3–7).
7. Dovadă că apa sfințită (aghiasma) are o mare putere sfințitoare, este și faptul că ea rămâne zeci de ani nealterată, după cum au putut constata nenumărați creștini.
Deci înțelege din acestea omule rătăcit de la adevăr, că toate lucrările ce se văd în Biserica lui Hristos cea Dreptmăritoare își au temeiurile lor biblice preaputernice, căci Biserica lui Hristos cea Dreptmăritoare nu este de ieri sau de alaltăieri cum sunteți voi, sectarii, care ați apărut ca ciupercile după ploaie și ca neghinele țarinii și acum vă năluciți că știți mai mult decât slujitorii Bisericii lui Hristos.


tricesimusquintus 12.01.2011 07:35:07

Citat:

În prealabil postat de strajeru (Post 51110)
3. La sfințirea obiectelor are loc un ritual compus din rugăciuni și binecuvântări speciale, potrivit Sfântului Apostol Pavel, care ne spune că: „...orice făptură a lui Dumnezeu este bună și nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulțumită, căci se sfințește prin cuvântul lui Dumnezeu și prin rugăciune (I Tim. 4, 4–5).

Ce fel de "făptură a lui Dumnezeu" poate fi un asemenea obiect, de exemplu lumânarea? Este o făcătură omenească "sfințită" inutil.
Introducerea lumânărilor este un element negativ adus în creștinism de Constantin cel Mare. Folosirea lumânărilor ca „necesități" ale cultului și atribuirea unei importante semnificații spirituale lumânărilor sunt elemente specifice culturii păgâne, introduse în creștinism la anul 320 d.Hr.

La începutul creștinismului, în Biserica Creștină nu se foloseau lumânări decât pentru iluminat. Lumânările nu aveau nicio semnificație spirituală. În timpul împăratului Constantin, creștinismul împrumută în ritualul său de închinare mai multe elemente din ritualul păgân de închinare, printre care și folosirea lumânărilor și a tămîiei. Încet-încet, lumânările capătă o puternică valoare spirituală. În vechime, toate religiile păgâne foloseau lumânări. Fiecare templu al diferiților zei sau zeițe sau orice alt loc care avea o destinație religioasă era plin de lumânări. În iudaism, lucrurile stăteau altfel. Ei nu foloseau lumânări ca obiecte de cult. În acest sens, Templul din Ierusalim avea o singură piesă de iluminat ce avea conotație religioasă: lampadarul cu șapte brațe (Menorah), pe care se afla câte o lampă cu ulei de măsline, care era un simbol și Îl prefigura pe Iisus Hristos/Duhul Sfânt care avea să vină. El este adevărata Lumină! "Cuvântul era Lumina cea adevărată care luminează pe tot omul, care vine în lume." (Ioan 1,9). Aceasta înseamnă că în creștinism nu se mai justifică folosirea simbolului, de vreme ce Lumina adevărată a venit la noi și ne va lumina cu Adevărul Său prin Duhul Sfânt!

catalin_ 12.01.2011 08:21:21

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 322337)
Ce fel de "făptură a lui Dumnezeu" poate fi un asemenea obiect, de exemplu lumânarea? Este o făcătură omenească "sfințită" inutil.
Introducerea lumânărilor este un element negativ adus în creștinism de Constantin cel Mare. Folosirea lumânărilor ca „necesități" ale cultului și atribuirea unei importante semnificații spirituale lumânărilor sunt elemente specifice culturii păgâne, introduse în creștinism la anul 320 d.Hr.

La începutul creștinismului, în Biserica Creștină nu se foloseau lumânări decât pentru iluminat. Lumânările nu aveau nicio semnificație spirituală. În timpul împăratului Constantin, creștinismul împrumută în ritualul său de închinare mai multe elemente din ritualul păgân de închinare, printre care și folosirea lumânărilor și a tămîiei. Încet-încet, lumânările capătă o puternică valoare spirituală. În vechime, toate religiile păgâne foloseau lumânări. Fiecare templu al diferiților zei sau zeițe sau orice alt loc care avea o destinație religioasă era plin de lumânări. În iudaism, lucrurile stăteau altfel. Ei nu foloseau lumânări ca obiecte de cult. În acest sens, Templul din Ierusalim avea o singură piesă de iluminat ce avea conotație religioasă: lampadarul cu șapte brațe (Menorah), pe care se afla câte o lampă cu ulei de măsline, care era un simbol și Îl prefigura pe Iisus Hristos/Duhul Sfânt care avea să vină. El este adevărata Lumină! "Cuvântul era Lumina cea adevărată care luminează pe tot omul, care vine în lume." (Ioan 1,9). Aceasta înseamnă că în creștinism nu se mai justifică folosirea simbolului, de vreme ce Lumina adevărată a venit la noi și ne va lumina cu Adevărul Său prin Duhul Sfânt!

pai la Ierusalim cand coboara Lumina nu aprinde doar lampile cu ulei de masline nici lampadarele cu 7 brate ci lumanari din ceara curata . Ceara este primita ca jertfa dar lumânările trebuie să fie din ceară curată de albine!
Această cerință nu este un "moft" al Bisericii, ci are o explicație mult mai profundă. Albina lucrătoare este una din insectele care nu se reproduc, continuitatea speciei fiind asigurată numai de matcă. Cu alte cuvinte, rămâne "pururea fecioară", iar ceara produsă de ea constituie materia cea mai curată, cea mai pură. În felul acesta aducem lui Dumnezeu un dar curat.

georgeval 12.01.2011 10:00:00

Citat:

În prealabil postat de catalin_ (Post 322345)
pai la Ierusalim cand coboara Lumina nu aprinde doar lampile cu ulei de masline nici lampadarele cu 7 brate ci lumanari din ceara curata . Ceara este primita ca jertfa dar lumânările trebuie să fie din ceară curată de albine!
Această cerință nu este un "moft" al Bisericii, ci are o explicație mult mai profundă. Albina lucrătoare este una din insectele care nu se reproduc, continuitatea speciei fiind asigurată numai de matcă. Cu alte cuvinte, rămâne "pururea fecioară", iar ceara produsă de ea constituie materia cea mai curată, cea mai pură. În felul acesta aducem lui Dumnezeu un dar curat.

Frumoasa explicatie. Stiam o justificare a lumanarilor de culoare galbena, ca dovada ca prin materie trebuie sa iradieze harul dumnezeiesc, intre fondul auriu din icoana si lumanare fiind o legatura, sau intre culoare sfintelor moaste si lumanarile de ceara curata si fondul icoanelor.

tricesimusquintus 13.01.2011 19:44:53

Citat:

În prealabil postat de catalin_ (Post 322345)
pai la Ierusalim cand coboara Lumina nu aprinde doar lampile cu ulei de masline nici lampadarele cu 7 brate ci lumanari din ceara curata . Ceara este primita ca jertfa dar lumânările trebuie să fie din ceară curată de albine!
Această cerință nu este un "moft" al Bisericii, ci are o explicație mult mai profundă. Albina lucrătoare este una din insectele care nu se reproduc, continuitatea speciei fiind asigurată numai de matcă. Cu alte cuvinte, rămâne "pururea fecioară", iar ceara produsă de ea constituie materia cea mai curată, cea mai pură. În felul acesta aducem lui Dumnezeu un dar curat.

Uite, chiar îmi place explicația ta, are profunzime... Doar că nu e are rezonanță în învățătura hristică. Iar noi neoprotestanții, nici să ne pici cu ceară nu achiesăm la profunzimea Sfintei Tradiții. Poate am devenit fanatici ai Bibliei... e tot un fel de reacție de auto-apărare...

Seraphim7 13.01.2011 19:55:50

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323098)
Uite, chiar îmi place explicația ta, are profunzime... Doar că nu e are rezonanță în învățătura hristică. Iar noi neoprotestanții, nici să ne pici cu ceară nu achiesăm la profunzimea Sfintei Tradiții. Poate am devenit fanatici ai Bibliei... e tot un fel de reacție de auto-apărare...

Pai ce dovada scripturistica mai vrei cand minunea se produce sub ochii tai?Referindu-ne la lumina care coboara la Ierusalim,asta este chiar o minune care se repeta anual,si nu poate fi contestata,vezi fosfor,sau alte inventii ale scepticilor.Nu a spus nimeni ca lumanarea este sfanta,dar orice obiect poate fi purtator de har,nu mantuitor prin materia sa ci prin inraurirea sa cu har invocandu-se Duhul Sfant.Daca ,,atingandu-se de haina lui Iisus se vindecau'',nu haina era sfanta ci cel ce o purta.Sau ,,doar umbra lui Petru sa treaca peste ei si se vindecau''.Oare era umbra sfanta?Nu ci Petru s.a.

tricesimusquintus 13.01.2011 20:02:18

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 323102)
Pai ce dovada scripturistica mai vrei cand minunea se produce sub ochii tai?Referindu-ne la lumina care coboara la Ierusalim,asta este chiar o minune care se repeta anual,si nu poate fi contestata,vezi fosfor,sau alte inventii ale scepticilor.Nu a spus nimeni ca lumanarea este sfanta,dar orice obiect poate fi purtator de har,nu mantuitor prin materia sa ci prin inraurirea sa cu har invocandu-se Duhul Sfant.Daca ,,atingandu-se de haina lui Iisus se vindecau'',nu haina era sfanta ci cel ce o purta.Sau ,,doar umbra lui Petru sa treaca peste ei si se vindecau''.Oare era umbra sfanta?Nu ci Petru s.a.

N-aș vrea să fiu nepoliticos chiar cu dumneata, care te-ai dovedit un forumist mai echilibrat, însă nu te supăra... călugării aceia de la Sfântul Mormânt care și-au dat în cap cu lumânările acu 2-3 ani nu sunt nici "poala lui Iisus", nici "umbra lui Petru"... Nu-i criticăm că nici noi nu suntem mai buni (ne tot dăm în cap cu texte care mai de care), dar totuși ce "purtători de har" convingători mai pot fi?

Seraphim7 13.01.2011 20:12:31

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323106)
N-aș vrea să fiu nepoliticos chiar cu dumneata, care te-ai dovedit un forumist mai echilibrat, însă nu te supăra... călugării aceia de la Sfântul Mormânt care și-au dat în cap cu lumânările acu 2-3 ani nu sunt nici "poala lui Iisus", nici "umbra lui Petru"... Nu-i criticăm că nici noi nu suntem mai buni (ne tot dăm în cap cu texte care mai de care), dar totuși ce "purtători de har" convingători mai pot fi?

Nici eu nu vreu sa fiu nepoliticos cu dumneata dar sincer va spun ca un ADEVARAT CALUGAR face mai mult decat tot duiumul de protestanti si neoprotestanti la un loc,si va lua,,insutit'' ca a renuntat la tot.Si zice Iisus ,,cine crede in Mine va face lucruri si mai mari decat Mine'',sa sti ca acel calugar poate,,muta si muntii''.Dar ca sa pastrez ,,echilibrul''oricene indiferent de reliogie poate fi ,,purtator de har''.Iertati-ma daca am fost prea.....

nutucutu 13.01.2011 20:24:02

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 322337)
Ce fel de "făptură a lui Dumnezeu" poate fi un asemenea obiect, de exemplu lumânarea? Este o făcătură omenească "sfințită" inutil.
Introducerea lumânărilor este un element negativ adus în creștinism de Constantin cel Mare.

In tare multe locuri din Biblie este trecut si despre candele, si despre tamiie si despre ulei, si despre sfintirea obiectelor. Nu le putem insira pe toate aici. Aici aveti citeva versete din a doua carte a lui Moise. In versetul 25 veti vedea ca Moise a aprins candelele pentru ca asa poruncise Domnul, nu pentru ca aveau nevoie de iluminat.

4. Apoi să aduci înăuntru masa și să așezi pe ea toate lucrurile ei; și sfeșnicul să-l duci înăuntru și să aprinzi într-însul candelele lui.
5. Să așezi jertfelnicul cel de aur pentru tămâiere înaintea chivotului legii și să atârni perdeaua la intrare în cortul adunării.
6. Apoi să așezi jertfelnicul arderilor de tot înaintea intrării în cortul adunării.
7. Iar între cortul adunării și jertfelnic să așezi baia și să torni în ea apă;
8. Și împrejurul cortului să așezi împrejmuirea curții și la intrarea curții să atârni perdeaua.
9. După aceea să iei mir de ungere și să ungi cortul și toate cele din el și să-l sfințești pe el și toate lucrurile lui și va fi sfânt;
10. Să ungi jertfelnicul arderilor de tot și toate lucrurile lui și să sfințești jertfelnicul și va fi sfințenie mare;
25. Și a aprins candelele lui înaintea Domnului, precum poruncise Domnul lui Moise.

Si iata ca iarasi ne aratati ca sectele/neo-protestantii nu respecta Sfinta Scriptura.

tricesimusquintus 13.01.2011 20:40:22

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323130)
In tare multe locuri din Biblie este trecut si despre candele, si despre tamiie si despre ulei, si despre sfintirea obiectelor. Nu le putem insira pe toate aici. Aici aveti citeva versete din a doua carte a lui Moise. In versetul 25 veti vedea ca Moise a aprins candelele pentru ca asa poruncise Domnul, nu pentru ca aveau nevoie de iluminat.

4. Apoi să aduci înăuntru masa și să așezi pe ea toate lucrurile ei; și sfeșnicul să-l duci înăuntru și să aprinzi într-însul candelele lui.
5. Să așezi jertfelnicul cel de aur pentru tămâiere înaintea chivotului legii și să atârni perdeaua la intrare în cortul adunării.
6. Apoi să așezi jertfelnicul arderilor de tot înaintea intrării în cortul adunării.
7. Iar între cortul adunării și jertfelnic să așezi baia și să torni în ea apă;
8. Și împrejurul cortului să așezi împrejmuirea curții și la intrarea curții să atârni perdeaua.
9. După aceea să iei mir de ungere și să ungi cortul și toate cele din el și să-l sfințești pe el și toate lucrurile lui și va fi sfânt;
10. Să ungi jertfelnicul arderilor de tot și toate lucrurile lui și să sfințești jertfelnicul și va fi sfințenie mare;
25. Și a aprins candelele lui înaintea Domnului, precum poruncise Domnul lui Moise.

Si iata ca iarasi ne aratati ca sectele/neo-protestantii nu respecta Sfinta Scriptura.

Mai înainte de toate, fiți convinsă că lumânările nu sunt candele; apoi că în Noul Legământ Hristos nu ne mai spune să ne facem candele ca pe vremea Vechiului.

Evanghelistul Ioan relatează ceea ce Mântuitorul a spus despre Sine:
"Deci iarăși le-a vorbit Iisus zicând: Eu sunt Lumina lumii; cel ce Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții." (Ioan 8,12).
Adevărata explicație este dată de Mântuitorul Însuși: creștinii nu foloseau lumânări decât pentru iluminat, deoarece un creștin adevărat nu este în întuneric atîta vreme cât îl urmează pe El.

Mântuitorul Iisus Hristos este adevărata lumină spirituală a omului! Omul are nevoie de lumină și călăuzire spirituală, nu de lumina și călăuzirea date de lumânare. Cum poate lumina lumânării să facă lumină în lumea spirituală? Folosirea lumânărilor dă o impresie de religiozitate și spiritualitate chiar, dar este doar o impresie. Datorită acestei autoînșelări, oamenii nu mai caută Adevărata Lumină. Pe măsură ce oamenii nu mai studiau învățătura apostolilor, erau mai ușor de manipulat, iar preoții manifestau o preocupare mai mare pentru interesul lor personal decât pentru păstrarea neschimbată a învățăturii apostolilor. Producerea și comercializarea lumânărilor este monopolul celor care și impun folosirea lor. Cu cât se cere mai mult folosirea lor, cu atât cresc veniturile!

Adriana-Simona 13.01.2011 20:40:22

Despre sfintiri.
 
Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323106)
N-aș vrea să fiu nepoliticos chiar cu dumneata, care te-ai dovedit un forumist mai echilibrat, însă nu te supăra... călugării aceia de la Sfântul Mormânt care și-au dat în cap cu lumânările acu 2-3 ani nu sunt nici "poala lui Iisus", nici "umbra lui Petru"... Nu-i criticăm că nici noi nu suntem mai buni (ne tot dăm în cap cu texte care mai de care), dar totuși ce "purtători de har" convingători mai pot fi?

Nu cred ca indrazneste nimeni sa spuna ca toti preotii si calugarii orotodocsi sunt fara de pacat si perfecti.
Avem foarte multe cazuri in preoti sau calugari au luat-o destul de rau pe ulei, fie in extrema materialismului ( a se vedea calugari cu blog, iPhone si BMW) sau in extrema religismului (sau a fanatismului).
Ei sunt cei care din mandrie si-au lepadat credinta, si au ales sa faca totul dupa bunul lor plac.
Dar asta nu inseamna ca invatatura ortodoxa e gresita, si ca nu exista oameni care sa o aplice.
Sunt ortodocsi adevarati multi, dar lumea nu-i stie, fiindca nu sunt mediatizati.
Astazi ca lumea sa stie de tine trebuie sa fii implicat intr-un scandal, sa faci circ, sa te certi. Altfel nimeni nu te baga in seama.

Dar cum poate omul plin de dragoste si compasiune pentru semeni, omul care respecta si pretuieste tot ce a creat Dumnezeu sa se certe si sa faca circ?

Totul omul acela care traieste asa cum trebuie are puterea sa sfinteasca lucrurile. Vorba aceea: omul sfinteste locul.
Dar tot omul acela e si smerit si lasa cinstea binecuvantarii celui care a primit datoria de la Dumnezeu sa se ingrijesca de suflete: preotul.

Omul cu inima buna care sa zicem duce la preot sa zicem o icoana sau o broboada sa o sfinteasca, are mult folos.
Mai intai ca se smereste, caci il recunoaste pe preot ca parinte si ii acorda respectul cuvenit.
Apoi ca multumeste lui Dumnezeu pentru cinstea facuta.
Si in cele din urma ca invata sa aibe mai multa evlavie. Mai intai se va purta cu grija fata de obiectul sfintit, iar in timp cu toate lucrurile si incet, incet invata sa iubesca natura.
Asta e scopul sfintitrilor si a darurilor care se fac la Biserica, sunt un simbol al dragostei.
Sau cel putin asa ar trebui sa fie....
Caci cum am vazut ca se intampla in unele cazuri, la cat spectacol se face mai bine nu comentez.

Adriana-Simona 13.01.2011 21:02:31

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323144)
Mai înainte de toate, fiți convinsă că lumânările nu sunt candele; apoi că în Noul Legământ Hristos nu ne mai spune să ne facem candele ca pe vremea Vechiului.

Evanghelistul Ioan relatează ceea ce Mântuitorul a spus despre Sine:
"Deci iarăși le-a vorbit Iisus zicând: Eu sunt Lumina lumii; cel ce Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții." (Ioan 8,12).
Adevărata explicație este dată de Mântuitorul Însuși: creștinii nu foloseau lumânări decât pentru iluminat, deoarece un creștin adevărat nu este în întuneric atîta vreme cât îl urmează pe El.

Mântuitorul Iisus Hristos este adevărata lumină spirituală a omului! Omul are nevoie de lumină și călăuzire spirituală, nu de lumina și călăuzirea date de lumânare. Cum poate lumina lumânării să facă lumină în lumea spirituală? Folosirea lumânărilor dă o impresie de religiozitate și spiritualitate chiar, dar este doar o impresie. Datorită acestei autoînșelări, oamenii nu mai caută Adevărata Lumină. Pe măsură ce oamenii nu mai studiau învățătura apostolilor, erau mai ușor de manipulat, iar preoții manifestau o preocupare mai mare pentru interesul lor personal decât pentru păstrarea neschimbată a învățăturii apostolilor. Producerea și comercializarea lumânărilor este monopolul celor care și impun folosirea lor. Cu cât se cere mai mult folosirea lor, cu atât cresc veniturile!

Din cate stiu eu, poate am ramas in urma cu moda, dar in Biserca Ortodoxa se folosesc candele cu ulei, la icoane, si lumanari de ceara, dar ca daruri.
Ca daruri se aduc de cand crestinismul lumanari, candele care se foloseau la iluminat, atat in altar, cat si la icoane.
Iar ele sunt cosiderate sfinte deoarece au fost daruite lui Dumnezeu.
Faza cu lumnarile aprinse la vii si morti, e mai moderna, fiindca a aparut electricitatea,( desi in multe locuri inca in timpul slujbelor se mai folosesc lumanari) si nu mai au ce sa faca cu ele, si atunci le zic sa le aprinda afara.
Daca darul e adus din inima curata nu vad care e problema. Dar la fel de bine sunt primite si florile, fructele, icoanele, cartile etc.
Lumanarile/candelele mai au menirea si sa aminteasca omului de Inviere, cand lumina a biruit intunericul.
De aceea se si poarta lumanari la Pasti, ca sa vestim Invierea. Nu ele sunt Lumina, ci amintesc de acel moment, cand in toiul noptii, Lumina a biruit. E un mod de a arata bucuria ta si altora. Ce e rau in asta?
Evident ca nu e pacat ca nu ai lumanare de Pasti, sau ca nu aprinzi 20 de lumanari cand mergi la biserica.
Ba din contra mi se pare foarte aiurea sa vezi doamne cochete cum se inghesuie la lumanari Duminica dimineata in loc sa se roage impreuna cu ceilalti la slujba.
Sunt urate aceste gesturi de grandomanie, de a te umple de cruci, lumanari si obiecte "sfinte" doar de dragul de a avea, si de a te da important.
Dar nu vad nimic rau in a darui la Dumnezeu ceva, fie si ceva mic, cum ar fi o floare sau o lumanarica.
Important e sa fie cu adevarat din inima, sa fie un pic din efortul tau (pe vremuri oamenii confectionau candelele si lumanarile, nu le cumparau in graba) si sa daruiesti cu bucurie.

nutucutu 13.01.2011 21:13:19

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323144)
Mai înainte de toate, fiți convinsă că lumânările nu sunt candele; apoi că în Noul Legământ Hristos nu ne mai spune să ne facem candele ca pe vremea Vechiului.

Evanghelistul Ioan relatează ceea ce Mântuitorul a spus despre Sine:
"Deci iarăși le-a vorbit Iisus zicând: Eu sunt Lumina lumii; cel ce Îmi urmează Mie nu va umbla în întuneric, ci va avea lumina vieții." (Ioan 8,12).
Adevărata explicație este dată de Mântuitorul Însuși: creștinii nu foloseau lumânări decât pentru iluminat, deoarece un creștin adevărat nu este în întuneric atîta vreme cât îl urmează pe El.

Mântuitorul Iisus Hristos este adevărata lumină spirituală a omului! Omul are nevoie de lumină și călăuzire spirituală, nu de lumina și călăuzirea date de lumânare. Cum poate lumina lumânării să facă lumină în lumea spirituală? Folosirea lumânărilor dă o impresie de religiozitate și spiritualitate chiar, dar este doar o impresie. Datorită acestei autoînșelări, oamenii nu mai caută Adevărata Lumină. Pe măsură ce oamenii nu mai studiau învățătura apostolilor, erau mai ușor de manipulat, iar preoții manifestau o preocupare mai mare pentru interesul lor personal decât pentru păstrarea neschimbată a învățăturii apostolilor. Producerea și comercializarea lumânărilor este monopolul celor care și impun folosirea lor. Cu cât se cere mai mult folosirea lor, cu atât cresc veniturile!

Adevarat, Mintuitorul e adevarata Lumina, insa nicaieri nu ne spune Mintuitorul sa nu mai folosim candele, luminari sau tamiie. Chiar din contra, cind Isus a fost in vizita la Marta si Maria, nu a avut nici un gest de impotrivire. Aceasta "impresie de religiozitate" despre care vorbiti dumneavoastra, este de fapt o parte din adevarata religiozitate, iar ea strabate tot Vechiul Testament (respectiv sfintirea, tamiirea, folosirea candelelor, ungerea cu ulei).Nu stiu cum v-ati dat seama ca preotii manipulau pentru ca este trecut, negru pe alb, in Vechiul Testament despre toate acestea, asa cum v-am aratat. Daca unii vor sa faca negot cu luminari, vor fi ei judecati. Deocamdata noi, ca si catolici (si presupun ca si ortodocsii gindesc la fel), nu ne facem nici un fel de griji ca ar fi pacat sa folosim lumanarile. Este trecut in Vechiul Testament. Apelam si la sfintirea obiectelor, pentru ca Dumnezeu le-a dat adevaratilor preoti puterea sa faca acest lucru dupa cum ati vazut in citatele date anterior. Iar daca Dumnezeu spune ca un obiect sfintit e sfint, cum as avea curajul sa-L contrazic?

tricesimusquintus 14.01.2011 06:27:03

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323172)
Adevarat, Mintuitorul e adevarata Lumina, insa nicaieri nu ne spune Mintuitorul sa nu mai folosim candele, luminari sau tamiie. Chiar din contra, cind Isus a fost in vizita la Marta si Maria, nu a avut nici un gest de impotrivire. Aceasta "impresie de religiozitate" despre care vorbiti dumneavoastra, este de fapt o parte din adevarata religiozitate, iar ea strabate tot Vechiul Testament (respectiv sfintirea, tamiirea, folosirea candelelor, ungerea cu ulei).Nu stiu cum v-ati dat seama ca preotii manipulau pentru ca este trecut, negru pe alb, in Vechiul Testament despre toate acestea, asa cum v-am aratat. Daca unii vor sa faca negot cu luminari, vor fi ei judecati. Deocamdata noi, ca si catolici (si presupun ca si ortodocsii gindesc la fel), nu ne facem nici un fel de griji ca ar fi pacat sa folosim lumanarile. Este trecut in Vechiul Testament. Apelam si la sfintirea obiectelor, pentru ca Dumnezeu le-a dat adevaratilor preoti puterea sa faca acest lucru dupa cum ati vazut in citatele date anterior. Iar daca Dumnezeu spune ca un obiect sfintit e sfint, cum as avea curajul sa-L contrazic?

V-ați cantonat definitiv și iremediabil în Vechiul Testament în niște simboluri desuete ce de mult și-au terminat lucrarea de conducere către Adevărata Lumină venită de 2.000 de ani să ne lumineze pe toți.
O singură idee ați început legată de Iisus și vizita Lui la Marta și Maria pe care n-am înțeles-o. Ce anume gest de ne-împotrivire a avut cu acea ocazie? E vorba cumva de lumânări? Detaliați vă rog.

nutucutu 14.01.2011 08:27:29

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323265)
V-ați cantonat definitiv și iremediabil în Vechiul Testament în niște simboluri desuete ce de mult și-au terminat lucrarea de conducere către Adevărata Lumină venită de 2.000 de ani să ne lumineze pe toți.
O singură idee ați început legată de Iisus și vizita Lui la Marta și Maria pe care n-am înțeles-o. Ce anume gest de ne-împotrivire a avut cu acea ocazie? E vorba cumva de lumânări? Detaliați vă rog.


Scopul vietii mele este sa ma cantonez definitiv si iremediabil in Dumnezeu, adica Tatal, FIul si Sfintul Duh. Sa ma ajute Dumnezeu in aceasta propunere. Nu sa ma cantonez in Vechiul testament, sau in Noul, sau in vreun verset din Biblie. Daca Dumnezeu, prin prooroci, a spus ca preotii pot sfinti obiecte, cred. Singurul care ar fi putut sa ne dea o noua regula este Isus. Nu ne-a dat aceasta regula. Din contra, a intarit cele din Vechiul Testament, de exemplu la vizita la Maria si Marta (despre care am mai vorbit), sau la Inaltare (din Luca):
50. Și i-a dus afară până spre Betania și, ridicându-Și mâinile, i-a binecuvântat.
51. Și pe când îi binecuvânta, S-a despărțit de ei și S-a înălțat la cer.

In Vechiul Testament preotii au sfintit obiecte, Isus a binecuvintat, acelasi lucru il fac si preotii nostri. In vechiul Testament e scris s-au folosit candele, ca s-au facut rugaciuni pentru morti, ca altarul Domnului s-a sfintitit etc, Isus nu a contrazis nimic din toate acestea, nici sfintii apostoli, deci acelasi lucru il facem si noi.

Referitor la vizita lui Isus la Maria- Marta, scuze, am gresit. Ma refeream la Maria care i-a spalat picioarele lui Isus cu mir de pret, iar Isus nu s-a impotrivit. Acelasi lucru il facem atunci cind folosim lucruri de pret pe si la altar, pentru ca pe acest altar se aseaza Trupul si Singele Lui Isus si e firesc sa folosim cele mai de pret lucruri.

tricesimusquintus 15.01.2011 11:05:07

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323273)
Scopul vietii mele este sa ma cantonez definitiv si iremediabil in Dumnezeu, adica Tatal, FIul si Sfintul Duh. Sa ma ajute Dumnezeu in aceasta propunere. Nu sa ma cantonez in Vechiul testament, sau in Noul, sau in vreun verset din Biblie. Daca Dumnezeu, prin prooroci, a spus ca preotii pot sfinti obiecte, cred. Singurul care ar fi putut sa ne dea o noua regula este Isus. Nu ne-a dat aceasta regula. Din contra, a intarit cele din Vechiul Testament, de exemplu la vizita la Maria si Marta (despre care am mai vorbit), sau la Inaltare (din Luca):
50. Și i-a dus afară până spre Betania și, ridicându-Și mâinile, i-a binecuvântat.
51. Și pe când îi binecuvânta, S-a despărțit de ei și S-a înălțat la cer.

In Vechiul Testament preotii au sfintit obiecte, Isus a binecuvintat, acelasi lucru il fac si preotii nostri. In vechiul Testament e scris s-au folosit candele, ca s-au facut rugaciuni pentru morti, ca altarul Domnului s-a sfintitit etc, Isus nu a contrazis nimic din toate acestea, nici sfintii apostoli, deci acelasi lucru il facem si noi.

Referitor la vizita lui Isus la Maria- Marta, scuze, am gresit. Ma refeream la Maria care i-a spalat picioarele lui Isus cu mir de pret, iar Isus nu s-a impotrivit. Acelasi lucru il facem atunci cind folosim lucruri de pret pe si la altar, pentru ca pe acest altar se aseaza Trupul si Singele Lui Isus si e firesc sa folosim cele mai de pret lucruri.

Ca să rămânem strict în cadrul topicului, nu găsesc nicio binecuvântare ori sfințire a lumânărilor în viața și activitatea lui Isus Christos și nici nici în cea a sfinților apostoli.

nutucutu 15.01.2011 11:18:52

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323675)
Ca să rămânem strict în cadrul topicului, nu găsesc nicio binecuvântare ori sfințire a lumânărilor în viața și activitatea lui Isus Christos și nici nici în cea a sfinților apostoli.

In viata Lui Isus gasim binecuvintarea oamenilor, a piinii, a vinului si a pestilor, iar in Vechiul Testament gasim sfintirea candelelor, a altarului si a obiectelor de cult.

tricesimusquintus 15.01.2011 14:41:32

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323686)
In viata Lui Isus gasim binecuvintarea oamenilor, a piinii, a vinului si a pestilor, iar in Vechiul Testament gasim sfintirea candelelor, a altarului si a obiectelor de cult.

Nimic nou sub soare. Asta spuneam și eu: nimic despre binecuvântarea/sfințirea lumânărilor în NT.

nutucutu 15.01.2011 15:00:47

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323782)
Nimic nou sub soare. Asta spuneam și eu: nimic despre binecuvântarea/sfințirea lumânărilor în NT.

Nici pentru mine nu e nimic nou sub soare: daca Isus a binecuvintat oamenii, piinea, pestii, vinul, inseamna ca a binecuvintat. Preotii nostri fac acelasi lucru, chiar daca, in unele locuri candela a fost inlocuita de lumanare.

ioan_strainul 15.01.2011 15:21:10

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323172)
Adevarat, Mintuitorul e adevarata Lumina, insa nicaieri nu ne spune Mintuitorul sa nu mai folosim candele, luminari sau tamiie. Chiar din contra, cind Isus a fost in vizita la Marta si Maria, nu a avut nici un gest de impotrivire. Aceasta "impresie de religiozitate" despre care vorbiti dumneavoastra, este de fapt o parte din adevarata religiozitate, iar ea strabate tot Vechiul Testament (respectiv sfintirea, tamiirea, folosirea candelelor, ungerea cu ulei).Nu stiu cum v-ati dat seama ca preotii manipulau pentru ca este trecut, negru pe alb, in Vechiul Testament despre toate acestea, asa cum v-am aratat. Daca unii vor sa faca negot cu luminari, vor fi ei judecati. Deocamdata noi, ca si catolici (si presupun ca si ortodocsii gindesc la fel), nu ne facem nici un fel de griji ca ar fi pacat sa folosim lumanarile. Este trecut in Vechiul Testament. Apelam si la sfintirea obiectelor, pentru ca Dumnezeu le-a dat adevaratilor preoti puterea sa faca acest lucru dupa cum ati vazut in citatele date anterior. Iar daca Dumnezeu spune ca un obiect sfintit e sfint, cum as avea curajul sa-L contrazic?

+++ +++ +++ +++

Zisa IIsu In SF. vetuire a lui pe pamInt ; Nu am venit sa stric legea si prorocii , ce am venit sa Implinesc atunci El nu a venit nici sa strice Invataurile Legi si nici porucile date de Dumnezeu Sfintilor Prooroci si nici RInduiala lasata de ei pentru ca sa fim siguri ca nu tot ce a fost revelat de Dumnezeu Sfintilor este si scris In vreo carte pentru ca nu era nimeni de fata ca sa auda si sa scrie.

tricesimusquintus 15.01.2011 16:03:31

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323788)
Nici pentru mine nu e nimic nou sub soare: daca Isus a binecuvintat oamenii, piinea, pestii, vinul, inseamna ca a binecuvintat. Preotii nostri fac acelasi lucru, chiar daca, in unele locuri candela a fost inlocuita de lumanare.

1. Nu e vorba de oameni, pâine, vin, pești, nici măcar de candele; ci de lumânări.
2. Preoții nu sunt Christos Isus, chiar dacă au încercat să-I uzurpe prerogativele (Mijlocitor și Preot/Mare Preot).

nutucutu 15.01.2011 17:00:01

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 323808)
1. Nu e vorba de oameni, pâine, vin, pești, nici măcar de candele; ci de lumânări.
2. Preoții nu sunt Christos Isus, chiar dacă au încercat să-I uzurpe prerogativele (Mijlocitor și Preot/Mare Preot).

1. Aici vorbim despre sfintirea obiectelor; iar preotii care apar in Biblie au sfintit obiecte. Preotii din Biblie au sfintit altarul, obiectele de cult, candelele si celelalte obiecte care se gaseau in lacasul de cult, acelasi lucru il fac si preotii nostri. Concluzie: preotii nostri respecta Sfinta Scriptura spre deosebire de pastorii dumneavoastra.
2. Preotii, urmasii apostolilor, sint cei care, l-au primit pe Duhul Sfint, au puterea de a a ierta pacatele (conform Noului Testament) si au puterea si de a sfinti obiecte (conform Vechiului Testament). Cu adevarat, ei nu sint Isus Cristos sint cei carora Isus le-a dat prerogative speciale. Preotii nostri fac aceste lucruri; concluzie: preotii nostri respecta Sfinta Scriptura.

blajinul. 16.01.2011 09:42:10

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 323822)
1. preotii nostri respecta Sfinta Scriptura
2. : preotii nostri respecta Sfinta Scriptura.

Pentru ca preotii sa respecte Sfanta Scriptura, ar tebui sa se intample un paradox; adica, sa recunoasca preotia Domnului Iisus Hristos si sa renunte la preotia simbolica, valabila pana la inaltarea Singurului si Adevaratului Preot. In crestinism, titlul de "iereus" (preot) si "arhiereus" (mare preot) il are numai Domnul Iisus Hristos. Cititi tot Noul Testament. Cei pamantesti au diferite slujbe (prezbiteri, diaconi, episcopi).

nutucutu 16.01.2011 10:13:57

Citat:

În prealabil postat de blajinul. (Post 324120)
Pentru ca preotii sa respecte Sfanta Scriptura, ar tebui sa se intample un paradox; adica, sa recunoasca preotia Domnului Iisus Hristos si sa renunte la preotia simbolica, valabila pana la inaltarea Singurului si Adevaratului Preot. In crestinism, titlul de "iereus" (preot) si "arhiereus" (mare preot) il are numai Domnul Iisus Hristos. Cititi tot Noul Testament. Cei pamantesti au diferite slujbe (prezbiteri, diaconi, episcopi).

Preotii nostri Il recunosc pe Isus Mare Preot; in Vechiul Testament era un singur mare preot si nenumarati alti preoti care slujeau in temple. Acelasi lucru se intimpla si in Biserica Catolica: noi avem un singur Mare Preot, pe Isus Cristos. Ceilalti sint slujitorii Lui .

tricesimusquintus 16.01.2011 21:32:23

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 324123)
Preotii nostri Il recunosc pe Isus Mare Preot; in Vechiul Testament era un singur mare preot si nenumarati alti preoti care slujeau in temple. Acelasi lucru se intimpla si in Biserica Catolica: noi avem un singur Mare Preot, pe Isus Cristos. Ceilalti sint slujitorii Lui .

Chestiunea e chiar mai delicată la dumneavoastră catolicii, decât la ortodocși. Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni. Ba mai are și supranumele de Vicarius Filii Dei, deși nu există locțiitor al Fiului lui Dumnezeu (decât Spiritul Sfânt).

Seraphim7 16.01.2011 21:45:23

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 324390)
Chestiunea e chiar mai delicată la dumneavoastră catolicii, decât la ortodocși. Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni. Ba mai are și supranumele de Vicarius Filii Dei, deși nu există locțiitor al Fiului lui Dumnezeu (decât Spiritul Sfânt).

Titlurile astea seamana destul de mult cu cele ale lui Octavian,rege latin din periada imperiului i.Hr.Adica papa capata veleitati de subtituitor al Divinuluiu,repectic Iisus Hristos,ceace ce in BO nu se intampla cu patriarhi,care au o conducere sinodala.Pai Iisus nu poate fi inlocuit de nimeni si nimic,El poate fi reprezentat doar,,Cine va asculta pe voi,pe Mine ma asculta''.

tricesimusquintus 16.01.2011 21:59:03

Citat:

În prealabil postat de Seraphim7 (Post 324393)
Titlurile astea seamana destul de mult cu cele ale lui Octavian,rege latin din periada imperiului i.Hr.Adica papa capata veleitati de subtituitor al Divinuluiu,repectic Iisus Hristos,ceace ce in BO nu se intampla cu patriarhi,care au o conducere sinodala.Pai Iisus nu poate fi inlocuit de nimeni si nimic,El poate fi reprezentat doar,,Cine va asculta pe voi,pe Mine ma asculta''.

Aveți dreptate, titlul de Pontifex Maximus îl purtau toți împărații romani de după Cezar; papa de la Roma fiind moștenitorul acestora.

bairstow 16.01.2011 22:12:08

Despre pericolul sectar sau scris multe. Traim intr-o vreme in care dupa unii ar trebui sa ascultam si pe idolatri si pe mormoni si pe satanisti etc etc. Ascultarea de mai marii nostri de apostoli si de urmasii lor nu mai e valabila pentru lumea asta ratacita! Acest catolic a explicat senzational : Preotii nostri Il recunosc pe Isus Mare Preot; in Vechiul Testament era un singur mare preot si nenumarati alti preoti care slujeau in temple. Acelasi lucru se intimpla si in Biserica Catolica: noi avem un singur Mare Preot, pe Isus Cristos. Ceilalti sint slujitorii Lui .

Din pacate biblia vorbeste de o decadere a credintei ,ba chiar Iisus se intreaba daca va mai gasi credinta in schimb acesti pocaitii neoprotestantii care isi schimba ideile de la o zi la alta ne arata ca viitorul suna bine! Degeaba sunt zecile de versete impotriva falsilor invatatori lumea e curioasa sa afle orice. Duceti-va sa faceti spiritism, sa faceti yoga sau ce va trece prin cap.Lumea e razvratita si isi asculta lingusitorii!
Degeaba femeia a zis: daca ma voi atinge de haina lui si ma voi vindeca! Diavolul uraste cele sfinte...Siprobabil femeia practica fetisismul!?!

nutucutu 17.01.2011 07:52:26

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 324390)
Chestiunea e chiar mai delicată la dumneavoastră catolicii, decât la ortodocși. Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni. Ba mai are și supranumele de Vicarius Filii Dei, deși nu există locțiitor al Fiului lui Dumnezeu (decât Spiritul Sfânt).

Pentru restabilirea adevarului (ca sa va citez), in Biserica Catolica unicul mijlocitor intre Dumnezeu si oamnei e Isus Cristos. Pentru tot ceea ce sustineti diferit fata de acest adevar, veti da socoteala la Marea Judecata, atit pentru dumneavoastra cit si pentru cei pe care ii induceti in eroare.

Referitor la Pontifex Maximus, am cautat pe internet si am vazut ca era o persoana care organiza viata religioasa a Romei cu 300 ani inainte de Cristos.

Aceaste nedreptati si minciuni pe care le spuneti despre catolici le jertfesc Domnului pentru luminarea si indreptarea dumneavoastra, domnulte Tricesimusquintus.

tricesimusquintus 17.01.2011 21:02:59

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 324468)
Pentru restabilirea adevarului (ca sa va citez), in Biserica Catolica unicul mijlocitor intre Dumnezeu si oamnei e Isus Cristos. Pentru tot ceea ce sustineti diferit fata de acest adevar, veti da socoteala la Marea Judecata, atit pentru dumneavoastra cit si pentru cei pe care ii induceti in eroare.

Referitor la Pontifex Maximus, am cautat pe internet si am vazut ca era o persoana care organiza viata religioasa a Romei cu 300 ani inainte de Cristos.

Aceaste nedreptati si minciuni pe care le spuneti despre catolici le jertfesc Domnului pentru luminarea si indreptarea dumneavoastra, domnulte Tricesimusquintus.

Probabil nu sunteți catolică de mult timp, ori nu sunteți o catolică chiar informată. Vă recomand lucrări teologice serioase (chiar catolice fiind) pentru a vă documenta în privința termenilor "Pontifex Maximus", "Vicarius Filii Dei", etc. Succes!

nutucutu 18.01.2011 08:20:11

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 324786)
Probabil nu sunteți catolică de mult timp, ori nu sunteți o catolică chiar informată. Vă recomand lucrări teologice serioase (chiar catolice fiind) pentru a vă documenta în privința termenilor "Pontifex Maximus", "Vicarius Filii Dei", etc. Succes!

Pai recomandati-mi, ca pe net nu am gasit nimic, chiar din contra; dupa Wikipedia nu este nici o legatura intre ceea ce sustineti dumneavoastra si ceea ce inseamna de fapt Pontifex Maximus:
"Pontifex Maximus era conducătorul colegiului pontifilor (colegiu înființat de Numa, deschis plebeilor începând din anul 300 îen"

Pina nu-mi dati o sursa credibila pot sa inteleg ca aceasta e o alta forma vicleana prin care va atrageti adeptii.

"Vicarius Filii Dei" inseamna reprezentantul Fiului lui Dumnezeu. Iar sfintul parinte Papa asta este. La fel ca oricare alt preot, inclusiv preotul din parohia mea;

tricesimusquintus 18.01.2011 14:50:10

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 324948)
Pai recomandati-mi, ca pe net nu am gasit nimic, chiar din contra; dupa Wikipedia nu este nici o legatura intre ceea ce sustineti dumneavoastra si ceea ce inseamna de fapt Pontifex Maximus:
"Pontifex Maximus era conducătorul colegiului pontifilor (colegiu înființat de Numa, deschis plebeilor începând din anul 300 îen"

Mă mir că nu ați găsit nimic altceva. De exemplu, la o simplă căutare chiar în Wikipedia găsiți:

"Papa Siriciu (NN n.320) a fost primul papă care a purtat și titltul de "Pontifex Maximus" împreună cu cel de Papă, Acest titlu a fost folosit apoi regulat de succesorii săi."
Dacă nu mă credeți pe mine, ori Wikipedia, puteți să-l întrebați pe preotul dvs.

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 324948)
"Vicarius Filii Dei" inseamna reprezentantul Fiului lui Dumnezeu. Iar sfintul parinte Papa asta este. La fel ca oricare alt preot, inclusiv preotul din parohia mea;

Deci și această problemă a fost lămurită, este așa cum am zis... În cazul acesta, este rândul dvs. să vă explicați acuzația: "Aceaste nedreptati si minciuni pe care le spuneti despre catolici". Care "nedreptăți" și care "minciuni" dacă cele două probleme din postarea mea sunt reale? Ar fi cazul să ne controlăm afirmațiile și să nu aruncăm cu acuzații așa ușor...

nutucutu 18.01.2011 17:22:02

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 325037)
Mă mir că nu ați găsit nimic altceva. De exemplu, la o simplă căutare chiar în Wikipedia găsiți:

"Papa Siriciu (NN n.320) a fost primul papă care a purtat și titltul de "Pontifex Maximus" împreună cu cel de Papă, Acest titlu a fost folosit apoi regulat de succesorii săi."
Dacă nu mă credeți pe mine, ori Wikipedia, puteți să-l întrebați pe preotul dvs.

Deci și această problemă a fost lămurită, este așa cum am zis... În cazul acesta, este rândul dvs. să vă explicați acuzația: "Aceaste nedreptati si minciuni pe care le spuneti despre catolici". Care "nedreptăți" și care "minciuni" dacă cele două probleme din postarea mea sunt reale? Ar fi cazul să ne controlăm afirmațiile și să nu aruncăm cu acuzații așa ușor...

Minciuna se referea la faptul ati sustinut ca in Biserca Catolica, Suveranul Pontif ar fi mijlocitor intre om si Dumnezeu. In Biserica Catolica singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu e Isus Cristos. Pentru aceasta minciuna va accept scuzele, daca mi le cereti.

Deasemenea, abordare a lui "Ponifex Maximus" tendentioasa. Pontifex Maximus inseamna suveran pontif, adica cea mai mare treapta ierarhica in Biserica Catolica. Faceti-ma sa inteleg: de ce Pontifes Maximus (=Suveran Pontif) e rau, iar nimic (pentru ca cea mai mare treapta in biserica dumneavoastra e o mare necunoscuta) ar fi bine?

Heurtebise 18.01.2011 17:59:53

Citat:

În prealabil postat de catalin_ (Post 322345)
pai la Ierusalim cand coboara Lumina nu aprinde doar lampile cu ulei de masline nici lampadarele cu 7 brate ci lumanari din ceara curata . Ceara este primita ca jertfa dar lumânările trebuie să fie din ceară curată de albine!
Această cerință nu este un "moft" al Bisericii, ci are o explicație mult mai profundă. Albina lucrătoare este una din insectele care nu se reproduc, continuitatea speciei fiind asigurată numai de matcă. Cu alte cuvinte, rămâne "pururea fecioară", iar ceara produsă de ea constituie materia cea mai curată, cea mai pură. În felul acesta aducem lui Dumnezeu un dar curat.

Frumos; nu m-am gandit niciodata la asta.

tricesimusquintus 18.01.2011 18:25:16

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325091)
Minciuna se referea la faptul ati sustinut ca in Biserca Catolica, Suveranul Pontif ar fi mijlocitor intre om si Dumnezeu. In Biserica Catolica singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu e Isus Cristos. Pentru aceasta minciuna va accept scuzele, daca mi le cereti.

Nici măcar n-am folosit cuvintele pe care mi le atribuiți. Dacă nu vă ajută memoria, vă reamintesc întreaga mea postare:

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 324390)
Chestiunea e chiar mai delicată la dumneavoastră catolicii, decât la ortodocși. Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni. Ba mai are și supranumele de Vicarius Filii Dei, deși nu există locțiitor al Fiului lui Dumnezeu (decât Spiritul Sfânt).

Îmi cer iertare pentru orice doriți, dar cuvintele acelea nu le-am folosit, aș uza chiar de o minciună dacă aș face ce-mi cereți.
Desigur, la modul declarativ, Biserica Catolică poate afirma că Isus Christos e Unicul Mijlocitor (și e adevărat), însă lucrul acesta trebuie și dovedit. Făcând uz de cele două prerogative, judecați și dvs. dacă mai poate fi Isus "Unic" Mijlocitor. Iar supranumele de "vicar" al lui Isus pe pământ, nu vă sugerează chiar nimic?

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325091)
Deasemenea, abordare a lui "Ponifex Maximus" tendentioasa. Pontifex Maximus inseamna suveran pontif, adica cea mai mare treapta ierarhica in Biserica Catolica. Faceti-ma sa inteleg: de ce Pontifes Maximus (=Suveran Pontif) e rau, iar nimic (pentru ca cea mai mare treapta in biserica dumneavoastra e o mare necunoscuta) ar fi bine?

N-am spus că e "rău", mă gândesc doar la Sf. apostol Petru (al cărui urmaș pe linie succesorală se consideră) și la umilința sa. El nu s-a considerat niciodată suveran "maxim", ori vicar al lui Cristos păscând oițele turmei Sale cu cârjă de aur bătută în nestemate.

Altceva nici nu mai vreau să comentez, cred că ne-am depărtat prea mult de topic (vă reamintesc: lumânările). Orice comentariu marginal îl voi considera spam.

nutucutu 18.01.2011 20:32:27

Citat:

În prealabil postat de tricesimusquintus (Post 325130)
Nici măcar n-am folosit cuvintele pe care mi le atribuiți. Dacă nu vă ajută memoria, vă reamintesc întreaga mea postare:

Chestiunea e chiar mai delicată la dumneavoastră catolicii, decât la ortodocși. Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni. Ba mai are și supranumele de Vicarius Filii Dei, deși nu există locțiitor al Fiului lui Dumnezeu

Desigur, la modul declarativ, Biserica Catolică poate afirma că Isus Christos e Unicul Mijlocitor (și e adevărat), însă lucrul acesta trebuie și dovedit. Făcând uz de cele două prerogative, judecați și dvs. dacă mai poate fi Isus "Unic" Mijlocitor. Iar supranumele de "vicar" al lui Isus pe pământ, nu vă sugerează chiar nimic?

N-am spus că e "rău", mă gândesc doar la Sf. apostol Petru (al cărui urmaș pe linie succesorală se consideră) și la umilința sa. El nu s-a considerat niciodată suveran "maxim", ori vicar al lui Cristos păscând oițele turmei Sale cu cârjă de aur bătută în nestemate.
Orice comentariu marginal îl voi considera spam.

Ar fi cazul sa nu considerati spam aces mesaj, pentru ca dumneavoastra v-ati abatut de la topic, nu eu, ironizind (ca sa nu spun mintind) Biserica Catolica.As vrea si-mi tilcuiti urmatoarea fraza, spusa de dumneavoastra:" Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni." Eu din asta inteleg ca sugerati: desi unicul mijlocitor (sau facator de punti) intre Dumnezeu si oameni e Isus Cristos, catolicii l-au mai adaugat pe Pontifus Maximus.

Referitor la vicaius Filii Dei, care inseamna vicarul Fiului lui Dumnezeu, da, acest atribut il are sfintul parinte papa si orice preot: ei fac (sau ar trebui sa faca) exact ceea ce a facut Isus: se jertfesc pentru ceilalti (exact ca Isus), iarta pacatele (exact ca Isus), transforma piinea st vinul in Trupul si Singele Domnului (exact ca Isus). Da, Isus a lasat niste pastori ai turmei si acestia sint preotii.

Citat:

Altceva nici nu mai vreau să comentez, cred că ne-am depărtat prea mult de topic
(vă reamintesc: lumânările). Orice comentariu marginal îl voi considera spam.
Subiectul topicului este sfintirea obiectelor. Nu mi-ati spus de ce nu tamiiati altarul si de ce nu sfintit altarul si candelele, cu toate ca v-am dat versete care arata aceste practici, in Vechiul Testament. V-ati cramponat in cuvintul "luminare". Iata si luminarea pe care o tot cautati (1Macabei4.50)
"Și au tămâiat pe jertfelnic și au aprins lumânările cele de pe sfeșnic și luminau în templul Domnului."
Acelasi lucru il fac si preotii. Sfintesc altarul si toate obiectele care se afla pe el, inclusiv luminarile.
Mi-ati spus ca ma cramponez in Vechiu Testament. Iata si din Noul Testament(Apocalipsa 8.3-4):
3. Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului.
4. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților.

Concluzie: nu sfintiti altarul, nu sfintiti candele, nu aprindeti luminari pe altar (despre care se scrie in Vechiul Testament), nu tamiiati altarul (despre care se scrie in Noul Testament). Mi-e clar; si la acest subiect imi aratati cit de multi "respectati" Biblia.

anatolie 18.01.2011 21:46:20

ereticilor nu mai intrati aici pentru a provoca tulburare!!!
Dupa caderea lui Adam si a Evei natura si lucrurile pamantesti s-au dat la stricaciune/ s-au spurcat, intelegeti exprimarea va rog si daca nu va convine exprimarea nu comentati,. Din aceasta cauza trebuie sfintite. Dar voi sectarilor sa va intreb acum ceva si sa raspundeti. Chiar credeti ca sunteti Dreapta Credinta?
Voi ati aparut ca ciupercile dupa ploaie si mai tulburati lumea. Ati ajuns voi sa talcuiti Sfintele Scripturi care nici Sfintii PARINTI nu au facut-o si voi va bagati care mai de care la talcuit?
La voi este un haos! Fiecare talcuieste dupa cum vrea.
Biblia a fost talcuita doar de Sfantul Ioan Gura de Aur.
Dar problema e urmatoarea. Voi v-ati rupt de la Calea Cea Dreapta si acum sunteti mari predicatori. Vedetiva de treaba mai... Ia ziceti-mi voi mie cati predicatori ca voi au reusit sa il invinga pe parintele Cleopa. A dat replica la orice. Cand parintele ii intreba despre ereziile voastre predicatorii vostri ramanea blocati. Nu stiau ce sa zica.
Voi ati aparut asa prin anii 1850 - 1900 si incepeti sa afirmati cate si mai cate. Si pe langa tu , cel care te-ai bagat in discutie, esti si adventist. Secta asta pe langa ereziile elementare sectelor are cateva care deja tin de bun simt si care nu cinstesc Invierea. Stiti voi la ce ma refer. Si daca nu stitima refer la serbarea Sambetei. Domnul nostru Iisus Hristos a inviat Duminica. Asta ce faceti voi se numeste nerespectarea invierii. Daca sfintii din vremea aceea au zis ca trebuie tinuta Duminica asa trebuie ca stiau ce vorbesc, nu ca dupa 1900 de ani dupa EVENIMENT sa apara si sectele voastre care altereaza credinta!
Fie ca Domnul Dumnezeu sa lumineze mintile celor rataciti
Doamne ajuta!

tricesimusquintus 20.01.2011 08:01:13

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
Ar fi cazul sa nu considerati spam aces mesaj, pentru ca dumneavoastra v-ati abatut de la topic, nu eu, ironizind (ca sa nu spun mintind) Biserica Catolica.As vrea si-mi tilcuiti urmatoarea fraza, spusa de dumneavoastra:" Căci aveți un Pontifex Maximus, deși Isus e Unicul Mare Făcător de Punți între Dumnezeu și oameni." Eu din asta inteleg ca sugerati: desi unicul mijlocitor (sau facator de punti) intre Dumnezeu si oameni e Isus Cristos, catolicii l-au mai adaugat pe Pontifus Maximus.

Referitor la vicaius Filii Dei, care inseamna vicarul Fiului lui Dumnezeu, da, acest atribut il are sfintul parinte papa si orice preot: ei fac (sau ar trebui sa faca) exact ceea ce a facut Isus: se jertfesc pentru ceilalti (exact ca Isus), iarta pacatele (exact ca Isus), transforma piinea st vinul in Trupul si Singele Domnului (exact ca Isus). Da, Isus a lasat niste pastori ai turmei si acestia sint preotii.

http://yoursmiles.org/tsmile/forum/t1249.gif



Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
Subiectul topicului este sfintirea obiectelor. Nu mi-ati spus de ce nu tamiiati altarul si de ce nu sfintit altarul si candelele

Pentru simplul fapt că în dispensațiunea creștină nu mai există tămâie, altar, candele. Hristos a devenit și Jertfă și Altar, Hristos este Lumina Lumii; Duhul Sfânt și Cuvântul este Candelă șu Lumină pe cărarea noastră, iar tămâia este "rugăciunile sfinților" (Apoc.5,8)

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
cu toate ca v-am dat versete care arata aceste practici, in Vechiul Testament.

Ați omis să-mi dați în Noul Testament al Domnului Isus Cristos, cel care descrie practica creștină.

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
V-ati cramponat in cuvintul "luminare". Iata si luminarea pe care o tot cautati (1Macabei4.50)
"Și au tămâiat pe jertfelnic și au aprins lumânările cele de pe sfeșnic și luminau în templul Domnului."

Nu vă mai necăjesc cu faptul că 1 Macabei e carte necanonică și trec direct la subiect. "Lumânările" de care scrie acolo sunt de fapt λύχνους, adică lămpi.

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
Mi-ati spus ca ma cramponez in Vechiu Testament. Iata si din Noul Testament(Apocalipsa 8.3-4):
3. Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului.
4. Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților.

inexistentele lumânări, cădelnițele și tămâia din text se referă la niște elemente simbolice care nici măcar nu sunt într-o biserică creștină, ci în Templul Ceresc. Tot Apocalipsa explică acele elemente și ce semnifică ele.

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 325193)
Concluzie: nu sfintiti altarul, nu sfintiti candele, nu aprindeti luminari pe altar (despre care se scrie in Vechiul Testament), nu tamiiati altarul (despre care se scrie in Noul Testament). Mi-e clar; si la acest subiect imi aratati cit de multi "respectati" Biblia.

Deplasata concluzie la care ați ajuns demonstrează cât de puțin cunoașteți din Noul Legământ statornicit de Domnul Cristos - legământ în care nu mai există ceremoniale legate de altare, foc, sânge, animale junghiate și cohorte de preoți și leviți.

tricesimusquintus 20.01.2011 08:03:02

Citat:

În prealabil postat de anatolie (Post 325210)
ereticilor nu mai intrati aici

Preasfântule Anatolie, mai degrabă cred că dumneata te-ai rătăcit pe-aici pe secțiunea "Secte și culte".

bairstow 20.01.2011 08:12:18

tricesimusquintus asa jignesti oamenii ortodocsii pe un forum ortodox si speri ca nu vei fi banat? Uita-te la traducerea la Isaia cap 66 sa vezi cat de proasta si mincinoasa este cea protestanta in legatura cu acest subiect!3. Cine injunghie un bou ca jertfa nu este mai bun decat cel ce ucide un om; cine jertfeste un miel este ca cel ce ar rupe gatul unui caine; cine aduce un dar de mancare este ca cel ce ar varsa sange de porc; cine arde tamaie este ca cel ce s-ar inchina la idoli; toti acestia isi aleg caile lor, si sufletul lor gaseste placere in uraciunile lor.
Deci inteleg ca cine ucide un bou e la fel ca cine ucide un om? Sau cine tamaiaza ca se inchina idolilor? Dar tu scri: Pentru simplul fapt că în dispensațiunea creștină nu mai există tămâie, altar, candele. Hristos a devenit și Jertfă și Altar, Hristos este Lumina Lumii; Duhul Sfânt și Cuvântul este Candelă șu Lumină pe cărarea noastră, iar tămâia este "rugăciunile sfinților" (Apoc.5,8)
Deci si cei din vechime tamaiau aiurea? Se inchinau la idoli?Traducerea corecta este cu totul alta si schimba semnificatia:3. Cel ce junghie un bou si in acelasi timp omoara un om, cel ce jertfeste o oaie si in acelasi timp rupe gatul unui caine, cel ce aduce prinos si in acelasi timp aduce sange de porc, cel ce aduce jertfa de tamaie si in acelasi timp se inchina la idoli, - toti acestia si-au ales cai nelegiuite si in uraciunile lor traieste sufletul lor.
De aceea sunteti niste lucratori ai satanei ca schimbati sensul traduceti gresit sunteti obraznici etc etc!


Ora este GMT +3. Ora este acum 10:50:30.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.