Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserici Protestante (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5030)
-   -   Protestanti, Luther si ........invatatura lui (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=224)

alecsandru 18.11.2005 12:27:17

Despre Martin Luther (1483-1546) s-a scris ca a fost o personalitate de exceptie, uriasa,o mare de puteri, de impulsuri, de cunostinte, de nerabdare, " plina (aparent, si pentru cei care n-au inteles, si nu inteleg pana astazi miezul mesajului sau!) de contradictii interioare, cladita din extreme si exprimata in paradoxuri" (si stau si ma intreb???, oare nu este ortodoxia cea mai paradoxala -pt. stiinta profana mai ales (cea cu putintel Duh, sau chiar fara si cea inchipuita!), deci nu este ortodoxia cea mai paradoxala invatatura [color=red]de credinta[/color])?
Pe Luther unii l-au prezentat ca "pe un apostol, sau profet prin gura caruia a grait Duhul Sfant, cum n-a mai facut-o de la Pavel incoace, ori mai simplu ca pe un filosof religios de geniu...................."
Pentru Luther insa credinta ramane doar la nivel abstract, metaforic, si nici decum o aplicatie a harismelor Lui Dumnezeu in viata de fiecare clipa a fiecaruia dintre noi, dreptatea este doar o idee de speculat in diverse sisteme, inclusiv filosofice, nicidecum fundamentul care sustine intreaga creatie, si naste cu necesitate clipa de clipa existenta.


alecsandru 18.11.2005 12:48:13

Citat:

În prealabil postat de alecsandru
oare nu este ortodoxia cea mai paradoxala invatatura [color=red]de credinta[/color])?
Pentru Luther insa credinta ramane doar la nivel abstract, metaforic, si nici decum o aplicatie a harismelor Lui Dumnezeu in viata de fiecare clipa a fiecaruia dintre noi, dreptatea este doar o idee de speculat in diverse sisteme, inclusiv filosofice, nicidecum fundamentul care sustine intreaga creatie, si naste cu necesitate clipa de clipa existenta.

Credinta fara fapte este moarta in ea insasi! Dar fara o marturisire corecta nu se poate ajunge la o faptuire corecta! Pentru ca Dumnezeu, Fiinta Sfantei Treimi, este singurul izvor nesecat al binelui!

21.12.2005 18:26:26

eu lucrez la o fundatie, unde majoritatea sunt protestanti sau neoprotestanti. uneori ne rugam lunea si felul lor de a se ruga, mie ca ortodox, mi se pare nepotrivit. Insa o fac in felul lor si cred ca tot lui Dumnezeu se roaga. Acum eu nu sunt teolog sa pot spune unde gresesc, tot ce am citit este un manual pt. invatamantul teologic in care se vorbeste si despre biserica protestanta. Eu pot spune ca ma inteleg bine cu ei, cand ne-am rugat, eu am spus rugaciuni ortodoxe, ei au spus la sfarsit amin. la fel eu la rugaciunile lor. Cred ca atata timp cat fiecare, da dovada de toleranta si nu incearca sa-l converteasca pe celalalt, putem convietui in pace. Doamne ajuta.:D

29.12.2005 08:34:32

Cred ca trebuie sa fim toleranti cu cei din alte confesiuni si sa speram ca in viitor toate bisericile se vor uni, asa cum ne rugam in biserica la Liturghie. Pana atunci insa, trebuie sa ne pastram invatatura noastra si sa lasam teologii sa desluseasca caile prin care aceasta se poate realiza. Asa cum am mai scris eu lucrez alaturi de protestanti si neoprotestanti. Am fost si intr-o biserica de a lor, am asistat la slujba. Din punctul meu de vedere este lipsita de sacralitate, nu am simtit nimic deosebit. Oricum, nu am pretentia sa spun ca cunosc prea multe despre confesiunea lor, insa din ce am citit si din discutiile purtate cu ei, mi-am dat seama ca ei incearca sa se apropie de Dumnezeu prin cunoastere rationala. Ei cerceteaza mult Sfanta Scriptura si astfel ei spun ca ,,le vorbeste Dumnezeu". Eu cred ca Dumnezeu iti vorbeste intradevar din paginile Sfintei Scripturi, insa cred de asemenea ca trebuie sa ai o anumita stare pentru a putea spune ca Dumnezeu iti vorbeste. Si de asemenea cred ca pt. a intelege ai nevoie de ajutor calificat, adica de un preot, pt. ca altfel te poti usor ratacii. Ce ma deranjeaza la ei este ca incearca sa faca prozeliti cu orice pret. Mi-a fost greu pana sa-i fac sa inteleaga, ca eu il am pe Dumnezeu in mine inca de la botez, si de la 19 ani l-am primit si in inima si l-am acceptat ca pe Domn. In speranta ca n-am ofensat pe fratii care fac parte din aceasta confesiune, ma rog ca Dumnezeu sa ne dea pacea Sa.

DanutzIonutz 09.01.2006 20:16:50

Eu cunosc un penticostal din Arad care a stat in desfranare timp de cateva saptamani co o fata ortodoxa, apoi a incercat sa o converteasca la penticostali. Halal metode de convingere

alecsandru 13.01.2006 14:23:43

Citat:

În prealabil postat de DanutzIonutz
Eu cunosc un penticostal din Arad care a stat in desfranare timp de cateva saptamani co o fata ortodoxa, apoi a incercat sa o converteasca la penticostali. Halal metode de convingere

Harul Lui Dumnezeu este peste toti fii sai, iar "poporul Lui Hristos nu poate fi dezbinat, camasa Lui cea tesuta si alcatuita de-a intregul nu se sfasie de catre posesori: ne-impartita, unita, legata, ea simbolizeaza armonia poporului , al celor care ne-am imbracat cu Hristos." (Sfantul Ciprian al Cartaginei)

Macarie 13.01.2006 16:11:42

Marthin Luther a fost o personalitate educata si culta, avind o gandire modernizatoare si de aceea a fost un reformator social al sec 16. A tradus Biblia in Germana punind astfel si bazele unei limbi standard. A fost initiatorul unor reforme sociale si organizatorice indraznete pentru vremea sa.
In gandirea religioasa insa nu a fost atit de rafinat, chiar si teologii protestanti au recunoscut ulterior, incercand sa impuna cateva principii simple si clare care ar sta la baza crestinismului (Mantuirea prin Credinta si Biblia ca sursa ultima a adevarului) dar neglijand elementele care duc la interpretarea corecta a celor 2 principii.
A incercat sa aplice ideile reformiste si in Biserica Catolica, care prin latura sa sociala traversa intr-adevar o perioada tulbure. Doar ca in biserica reformele nu fac la fel ca in societate, si mai ales nu prin schimbari de ordin teologic, cum a incercat Luther. El nu a dorit o separare de Biserica, insa a fost prea convins de ideile sale ca sa incerce o impacare declansand inceputul unor nesfarsite ruperi si farimitari, la al carei rezultat asistam noi astazi. Cateva sute de mii de "denominatii" isi revendica patenitatea de la reforma lui M.Luther.

alecsandru 10.02.2006 15:00:22

Citat:

În prealabil postat de Macarie
Marthin Luther a fost o personalitate educata si culta, avind o gandire modernizatoare si de aceea a fost un reformator social al sec 16. A tradus Biblia in Germana punind astfel si bazele unei limbi standard. A fost initiatorul unor reforme sociale si organizatorice indraznete pentru vremea sa.
In gandirea religioasa insa nu a fost atit de rafinat, chiar si teologii protestanti au recunoscut ulterior, incercand sa impuna cateva principii simple si clare care ar sta la baza crestinismului (Mantuirea prin Credinta si Biblia ca sursa ultima a adevarului) dar neglijand elementele care duc la interpretarea corecta a celor 2 principii.
A incercat sa aplice ideile reformiste si in Biserica Catolica, care prin latura sa sociala traversa intr-adevar o perioada tulbure. Doar ca in biserica reformele nu fac la fel ca in societate, si mai ales nu prin schimbari de ordin teologic, cum a incercat Luther. El nu a dorit o separare de Biserica, insa a fost prea convins de ideile sale ca sa incerce o impacare declansand inceputul unor nesfarsite ruperi si farimitari, la al carei rezultat asistam noi astazi. Cateva sute de mii de "denominatii" isi revendica patenitatea de la reforma lui M.Luther.

Da pentru ca Biserica este societatea Sfintilor. Ce reforma poti sa-i aplici Lui Dumnezeu! Ce amendament poti sa-i aduci?
Unul singur propria smerenie, metanoia.

magda-corina 11.02.2006 19:22:28

Prima data cand am intrat intr-o biserica protestanta ...nu am simtit nimic deosebit spre deosebire de o biserica crestin ortodoxa, am ramas chiar surprinsa cand am vazut ca nu se inchinau deloc, sau ca nu conteaza portul la intrarea in biserica...Am vizitat aceasta biserica pe 24 dec seara, eram foarte curioasa ce se peterce la ei in biserica , si nu am avut nici de ales sa merg la o alta biserica pentru ca aici unde locuies eu sunt numai romano-catolici si protestanti, am incercat sa gasesc o biserica crestin-ortodoxa dar in zadar, ce mi-a displacut iarasi in acea biserica felul lor de a juca ca un fel de piesa de teatru Nasterea Domnului ....mi s-a parut sub orice critica , poate ca doar exagerez eu, dar in general nu am nici un fel de probleme de conversatie sau convetuire cu persoanele protestante, uneori ne mai contrazicem in privinta Preotilor care poarta aur si in biserici sunt anumite icoane sau alte lucruri sfinte din aur sau argint, ei nu sunt de acord cu astfel de obiecte, nici lumanari nu aprind in biserica si nici icoane . Dar eu mi-am zis rugaciunile mele , m-am inchinat si m-am simtit mai bine, cu toate ca am ramas asa surprinsa de ce joaca teatru in Biserica.

alecsandru 13.02.2006 11:16:52

Citat:

În prealabil postat de magda-corina
Prima data cand am intrat intr-o biserica protestanta ...nu am simtit nimic deosebit spre deosebire de o biserica crestin ortodoxa, am ramas chiar surprinsa cand am vazut ca nu se inchinau deloc, sau ca nu conteaza portul la intrarea in biserica...Am vizitat aceasta biserica pe 24 dec seara, eram foarte curioasa ce se peterce la ei in biserica , si nu am avut nici de ales sa merg la o alta biserica pentru ca aici unde locuies eu sunt numai romano-catolici si protestanti, am incercat sa gasesc o biserica crestin-ortodoxa dar in zadar, ce mi-a displacut iarasi in acea biserica felul lor de a juca ca un fel de piesa de teatru Nasterea Domnului ....mi s-a parut sub orice critica , poate ca doar exagerez eu, dar in general nu am nici un fel de probleme de conversatie sau convetuire cu persoanele protestante, uneori ne mai contrazicem in privinta Preotilor care poarta aur si in biserici sunt anumite icoane sau alte lucruri sfinte din aur sau argint, ei nu sunt de acord cu astfel de obiecte, nici lumanari nu aprind in biserica si nici icoane . Dar eu mi-am zis rugaciunile mele , m-am inchinat si m-am simtit mai bine, cu toate ca am ramas asa surprinsa de ce joaca teatru in Biserica.

Ceea ce spui tu se situeaza sub demnitatea celui care traieste si intelege cu adevarat crestinismul!
Chiar daca ce spui tu este doar, evident, o opinia ta, subliniez, personala!

14.02.2006 17:35:53

Citat:

În prealabil postat de magda-corina
Prima data cand am intrat intr-o biserica protestanta ...nu am simtit nimic deosebit spre deosebire de o biserica crestin ortodoxa, am ramas chiar surprinsa cand am vazut ca nu se inchinau deloc, sau ca nu conteaza portul la intrarea in biserica...Am vizitat aceasta biserica pe 24 dec seara, eram foarte curioasa ce se peterce la ei in biserica , si nu am avut nici de ales sa merg la o alta biserica pentru ca aici unde locuies eu sunt numai romano-catolici si protestanti, am incercat sa gasesc o biserica crestin-ortodoxa dar in zadar, ce mi-a displacut iarasi in acea biserica felul lor de a juca ca un fel de piesa de teatru Nasterea Domnului ....mi s-a parut sub orice critica , poate ca doar exagerez eu, dar in general nu am nici un fel de probleme de conversatie sau convetuire cu persoanele protestante, uneori ne mai contrazicem in privinta Preotilor care poarta aur si in biserici sunt anumite icoane sau alte lucruri sfinte din aur sau argint, ei nu sunt de acord cu astfel de obiecte, nici lumanari nu aprind in biserica si nici icoane . Dar eu mi-am zis rugaciunile mele , m-am inchinat si m-am simtit mai bine, cu toate ca am ramas asa surprinsa de ce joaca teatru in Biserica.

Eu zic ca daca te-ai rugat rugaciuni ortodoxe, e foarte bine. In revista ,,Lumea Credintei", acum cateva numere, scria despre un roman care lucra de ceva de timp in Turcia si a intrat sa se roage intr-o fosta biserica ortodoxa, acum transformata in moschee. S-a dus intr-un colt si a inceput sa se roage. Un turc l-a vazut si auzind ca spune alte vorbe, i-a arat cum sa se roage. El s-a facut ca nu intelege si a continuat sa se roage. dandu-si seama ca este crestin, turcii l-au fugarit, strigand ca le-a spurcat moscheea. parerea mea este ca daca, acolo unde esti acum(probabil intr-o tara occidentala), nu sunt decat biserici protestante si catolice, roaga-te intr-una catolica, acolo exista si icoane si cultul lor este mai apropiat de al nostru, sau fa ce doresti tu. Important este sa te rogi lui Dumnezeu, Sfintei Sale Maici, si tuturor Sfintilor, cu credinta. Iata ce scria Sfantul Ioan Gura de Aur vorbind despre neiubirea de oameni:,, Nu pot gasi cuvinte de jelanie pentru o tragedie ca aceasta in care fiecare se razvrateste impotriva celuilalt, oamenii se mananca si se sfasie intre ei, care pentru bani, care pentru slava, in vreme ce altii, simplu si fara cuvinte, batjocoresc si umilesc; astfel, isi fac unii altora numeroase rani; privesc, asadar, in aceasta lupta, morti mai multi decat cei cazuti pe campurile de lupta, astfel incat insusi numele de crestin a ajuns a fi fara de noima". Eu zic ca inainte sa spunem daca cineva greseste, sa incercam sa ne punem in locul lui, si mai ales sa avem grija ce spunem, pt. a nu rani.Aceasta este o rugaminte pt. Alecsandru

alecsandru 15.02.2006 17:01:39

Citat:

În prealabil postat de Mircea
Citat:

În prealabil postat de magda-corina
Prima data cand am intrat intr-o biserica protestanta ...nu am simtit nimic deosebit spre deosebire de o biserica crestin ortodoxa, am ramas chiar surprinsa cand am vazut ca nu se inchinau deloc, sau ca nu conteaza portul la intrarea in biserica...Am vizitat aceasta biserica pe 24 dec seara, eram foarte curioasa ce se peterce la ei in biserica , si nu am avut nici de ales sa merg la o alta biserica pentru ca aici unde locuies eu sunt numai romano-catolici si protestanti, am incercat sa gasesc o biserica crestin-ortodoxa dar in zadar, ce mi-a displacut iarasi in acea biserica felul lor de a juca ca un fel de piesa de teatru Nasterea Domnului ....mi s-a parut sub orice critica , poate ca doar exagerez eu, dar in general nu am nici un fel de probleme de conversatie sau convetuire cu persoanele protestante, uneori ne mai contrazicem in privinta Preotilor care poarta aur si in biserici sunt anumite icoane sau alte lucruri sfinte din aur sau argint, ei nu sunt de acord cu astfel de obiecte, nici lumanari nu aprind in biserica si nici icoane . Dar eu mi-am zis rugaciunile mele , m-am inchinat si m-am simtit mai bine, cu toate ca am ramas asa surprinsa de ce joaca teatru in Biserica.

Eu zic ca daca te-ai rugat rugaciuni ortodoxe, e foarte bine. In revista ,,Lumea Credintei", acum cateva numere, scria despre un roman care lucra de ceva de timp in Turcia si a intrat sa se roage intr-o fosta biserica ortodoxa, acum transformata in moschee. S-a dus intr-un colt si a inceput sa se roage. Un turc l-a vazut si auzind ca spune alte vorbe, i-a arat cum sa se roage. El s-a facut ca nu intelege si a continuat sa se roage. dandu-si seama ca este crestin, turcii l-au fugarit, strigand ca le-a spurcat moscheea. parerea mea este ca daca, acolo unde esti acum(probabil intr-o tara occidentala), nu sunt decat biserici protestante si catolice, roaga-te intr-una catolica, acolo exista si icoane si cultul lor este mai apropiat de al nostru, sau fa ce doresti tu. Important este sa te rogi lui Dumnezeu, Sfintei Sale Maici, si tuturor Sfintilor, cu credinta. Iata ce scria Sfantul Ioan Gura de Aur vorbind despre neiubirea de oameni:,, Nu pot gasi cuvinte de jelanie pentru o tragedie ca aceasta in care fiecare se razvrateste impotriva celuilalt, oamenii se mananca si se sfasie intre ei, care pentru bani, care pentru slava, in vreme ce altii, simplu si fara cuvinte, batjocoresc si umilesc; astfel, isi fac unii altora numeroase rani; privesc, asadar, in aceasta lupta, morti mai multi decat cei cazuti pe campurile de lupta, astfel incat insusi numele de crestin a ajuns a fi fara de noima". Eu zic ca inainte sa spunem daca cineva greseste, sa incercam sa ne punem in locul lui, si mai ales sa avem grija ce spunem, pt. a nu rani.Aceasta este o rugaminte pt. Alecsandru

Rugaciunea adevarata facuta in Duh si Adevar, in iubire, se face intrand in camara ta, si incuind usa! nu tine cont ca-i colo sau dincolo, aici sau dincoace! Este pretutindenea!
Dar dumnezeieste este, crestineste este, daca te duci in casa altuia sa nu incepi sa barfesti, sa critici, sa judeci, ca tu esti mai mare si mai tare, mai frumos, mai firoscos! Ca nu stii ce har are acela inaintea ta, in fata Domnului Dumnezeu, mai ales ca te-a primit in lacasul sau ca si crestin! Si atunci o fi primit Bunul Dumnezeu sirugaciunea ta in contul lor!

Altfel..............cum sa nu zica pana si turcii, despre crestini.....................ca le spurca biserica?
Poate de aceea, de secole, a luat Dumnezeu Biserica crestinilor ortodocsi, si a dat-o turcilor!

Am o intrebare: Cum poti iubi oamenii daca ii judeci? Si inca fara discernamant, nu stai sa-i intelegi! Si tot dupa cum iubirea naste iubire, ura, naste ura, iar judecata atrage dupa sine judecata!
Daca cuvintele nu sunt urate, violente, cred ca ne ranim singuri pentru ca nu avem suficienta impacare cu noi insine asupra anumitor aspecte ale realitatii! Pentru ca in mod real, chiar daca aproape inconstient, cel mai tare ne este frica, si ar trebui sa ne fie frica de propria noastra reactie!

Si mai este ceva aceasta denumire de utilizator- alecsandru, pe forum, impotriva uzantelor, eu il folosesc si il scriu cu litera mica, din ratiuni bine-intemeiate! Dvs. insa faceti cum credeti!


P.S. Viata, asprimea ei m-a facut sa inteleg, sa vad si sa inteleg, care este cel mai mare rau pe care mi l-au facut oamenii, si nu-i nici o mirare daca ei sunt cei de aproape, pe care i-am pretuit si i-am stimat si cei care chipurile ma iubesc, sau cel putin pretind ca ma apreciaza!
Cand cresti sau educi copii, tineri si/sau mai putin tineri nu-i creste, nu-i invata, educa, in ura, in mandrie si in scarba fata de ceilalti crestini, fata de ceilalti oameni si zi ca aceasta-i credinta! Nu-i nici o credinta este satanism! Cel mai fraged v-a suferi, iar impotriva ta se vor intoarce toate acestea intr-o zi, pe langa ca vei suferi cu cel pe care nu l-ai invatat cum sa marturiseasca adevarul, si sa caute adevarata credinta in Dumnezeu!
Pastreaza-ti adevarata credinta, credinta ta in Dumnezeu, fa tot ce sta in puterea ta pentru ea, ................si mai ales gaseste (precum cautatorii de aur, in nisip!), in credinta, traditiile si religia celorlalti, credinta ta, si tot ceea ce tine de ea, marturisire, rugaciune, fapte bune, spune adevarul cu curaj si ajuta-i ori de cate ori ti-o cer si poti sa o faci, si o sa gasesti in ei si la ei, adevarata credinta, credinta ta, adevaratulDumnezeu, viata vesnica si bucuria de a trai, fara a inceta sa veghezi! Asa doar se vindeca ranile, chiar daca se fac altele, vindeca-le..........si aceasta toata viata.
Aceasta se face mai ales prin fapta si traire! Si mai putin sau deloc prin indoctrinare, ura si exclusivism!



Macarie 13.03.2006 15:35:22

Eu zic ca nu-i usor de loc sa tii cararea pe coama asta dintre extreme: sa nu cazi in dogmatism - dar nici intr-o libertate care dizolva totul, nici sa nu judeci oamenii - dar nici sa fii permisiv la orice conceptii si practici, in spiritul respectului sau al tolerantei.
Pe oameni nu e bine sa-i judeci, ( sa admitem ca in neputinta noastra ii mai si judecam, sint uneori cazuri grave cum ar fi marii criminali sau tirani ) dar conceptiile sau practicile lor pot fi judecate, trebuie trecute prin filtrul gandirii, de aceea avem minte, nu putem lasa totul sa treaca.
Omul are experiente si contacte cu ceilalti, n-are ce face, trebuie sa ia decizii. Daca ai avut o experienta sau ai discutat cu cineva, tragi niste concluzii, e normal, si uneori le si povestesti. Nu neaparat inseamna ca judeci pe cineva, poate judeci doar o situatie sau un mod de manifestare. Iar daca ii judeci si pe oameni, pentru asta fiecare sa-si cerceteze inima.

14.03.2006 11:04:39

Asa este frate Macarie. Suntem inclinati sa judecam, e in firea omeneasca. Cartim adeseori si vedem paiul din ochiul altuia. sa ne rugam sa scapam de acest pacat. Acum referitor la confesiunea protestanta. Inainte sa-mi cunosc colegii, aratam reticenta in ceea ce-i privea, vedeam toate actinuile lor ca pe o incercare de a ma atrage la confesiunea lor. Intradevar la inceput au fost si din acestea, insa atunci cand au vazut ca imi cunosc si apar credinta,(iertare pt. lipsa de modestie, oricum mai am mult pana sa aprofundez credinta ortodoxa), au incetat sa se roage sa-l cunosc pe Dumnezeu. vedeti, de cele mai multe ori oamenii, emit judecati si isi fac pareri superficiale. Atunic cand cunosc intradevar pe cineva, daca au buna vointa isi schimba parerea. Dumnezeu sa ne ajute ca fiecare sa se cerceteze pe sine, sa-si imbunatateasca viata si sa incercam ca sa sporim ceea ce ne uneste si ce putem construi impreuna. Doamne ajuta:)

Macarie 14.03.2006 12:27:43

Cineva ma tot intreba de i-a lasat Dumnezeu si pe acestia ? De ce a lasat sa li se raspandeasca ideile prin lume si sa castige adepti ? Iar daca Dumnezeu i-a lasat, inseamna ca aduc si ei un folos pe lume ?
Mai, nu stiu ce sa spun. Om batran, da nu stiu multe inca.
Am lucrat si eu intr-o familie chiar, de penticostali, oameni inteligenti si cu educatie. A fost poate peroada cand am studiat cel mai in delalii credinta Ortodoxa, pentru a putea discuta cu ei, lucruri pe care le simteam, insa nu am putut sa le exprim sau sa le dovedesc inainte.
Cat au reusit sa faca discutiile acelea e greu de spus, dar ei au ramas cu un mare respect pentru credinta Ortodoxa, cu convingerea ca daca cineva ar tine cu adevarat pricipiile Ortodoxiei ar fi un mare credincios.
Mi-au cerut cadou la plecare o Biblie Ortodoxa, din care le place sa citeasca si acum, si au fost impresionati de scrierile din Pateric.
Mie cel putin, mi s-a incalzit sufletul vazand acestea.

spinu 29.03.2006 12:15:09

Poti sa incepi a spune acelui om ca Iisus Hristos a lasat pe oameni sa iL rastigneasca ,deci de aceea ii lasa pe toti sa creada cum vor ;El le-a aratat adevarata credinta oamenilor iar acestia au primit sau nu. Daca faceti referire si va rugati la acelasi dumezeu la Dumenzeu atunci cel de langa tine este fratele tau indeferent de neam.

09.08.2006 11:35:28

Martin Lther a fot portavocea lui Dumnezeu. Dumnezeu e Cel care a facut Reforma protestanta. Biserica Romano-Catolica se indepartase foarte mult de Biblie si de Dumnezeu. Protestantismul i-a apropiat din nou pe oameni de Iisus Hristos ca Mantuitor personal.
Martin Luther a protestat impotriva indulgentelor. Purgatoriul e o minciuna catolica aducatoare de bani. Dai bani la preoti si ei ii scot pe cei dragi din purgatoriu si-i trec in Rai...

Martin Luther a fost un caulugar foarte cosctiincios. I-a promis lui D-zeu ca se face calugar cand era sa fie trasnit de un fulger.
Cand a descoperit ca el de fapt nu-L iubeste pe D-zeu, cand a descoperit dragostea coplesitoare a lui Hristos, atunci Duhul Sfant l-a facut sa inteleaga mantuirea prin credina, prin harul lui Hristos.

A fost un erou. In europa vestica terorizata de Papalitate, a avut curajul sa stea drept in fata terorii papale si sa-si sustina crezul.

Martin Luther a avut si limite si greseli: a continuat sa considere euharistia ca intruparea literala a lui Hristos, i-a urat pe evrei cu o ura feroce, etc. Adevarul prezent pt acea vreme era mantuirea prin credinta si el l-a transmis cu toata puterea. Harul divin nu a putut patrunde in toate aspectele vietii lui si nu s-a dezvoltat spiritual pe toate planurile, insa curajul si verticalitatea lui raman si azi ca modele inspiratoare.

antiecumenism 12.10.2006 14:20:35

Citat:

În prealabil postat de Mircea
Cred ca trebuie sa fim toleranti cu cei din alte confesiuni si sa speram ca in viitor toate bisericile se vor uni

E o mare tampenie aceasta unire a "bisericilor";de fapt exista cu adevarat doar BISERICA ORTODOXA,restul nici nu pot fi considerate biserici!

SFANTUL IOAN DE KRONSTADT (+1908) „Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sa fie una cu ei in Hristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi! Care insa, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre intai-statatorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti,arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va invoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne invoim la invatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mantuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul?Iezuitii catolici in folosul papei si a propriei lor vederi
si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmand ca pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot intrebuinta
toate mijloacele nelegiuite: adica si ca sa omoare si ca sa vicleneasca in tot felul si sa prigoneasca credinta ortodoxa, sa o numeasca schismatica si o credinta de caini, si sa-i arda pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.Neindoielnice sunt cuvintele Mantuitorului nostru
Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este impotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi,nutresc vrajmasie impotriva noastra, cauta din rasputeri sa ne omoare, ne stramtoreaza in tot chipul pentru credinta noastra,ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplaceri mai ales in
asezarile lor cele mai insemnate, ei merg in chip vadit impotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viata facatoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respecta posturile, stramba dogmele credintei celei mantuitoare. Ei nu sunt cu noi ci impotriva noastra si impotriva lui Hristos.Intoarce-i, Doamne, la adevarata Ta Biserica si mantuieste-i!
„De gresita intelegere de catre catolici a cuvintelor Mantuitorului: Tu esti Petru si pe aceasta piatra (pe Hristos,pe Care Petru L-a marturisit Fiu al lui Dumnezeu) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui (Matei 16,18) depind toate ratacirile catolicilor si papilor si mai ales parelnicul primat papal in Biserica si parelnicul rang al papilor de loctiitori ai lui Hristos. CI UITATI-VA CATE RATACIRI SUNT INGADUITE IN CREDINTA PAPEI (IAR NU A LUI HRISTOS) RATACIRI CIUDATE, HULITOARE DE DUMNEZEU – SI LE VETI INTOARCE SPATELE CU NEMULTUMIRE SI GROAZA! O TRUFIE OMENEASCA! O TRUFIE SATANICEASCA! AUZI, PAPA INFAILIBIL! O, IEZUITISM!”
„CATOLICII RECUNOSCANDU-L DREPT CAP AL BISERICII PE PAPA, PE ADEVARATUL CAP AL BISERICII - HRISTOS L-AU PIERDUT SI AU RAMAS LIPSITI DE CAP. INTREAGA ISTORIE A PAPISMULUI DA MARTURIE CA LA CATOLICI NU ESTE CAP FIINDCA EI FAC LUCRURI NECUVIOASE, LUPTA IMPOTRIVA BISERICII ORTODOXE. IAR IN INVATATURA LOR DOGMATICA - VAI, CATE EREZII, INOVATII, ABATERI DE LA ADEVAR! O, PIERZATOR SISTEM PAPIST! SINGURUL CAP AL BISERICII CERESTI, PAMANTESTI SI DIN CELE MAI DEDESUBT ESTE HRISTOS
DUMNEZEU!” (Spicul Viu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2002)

SFANTUL JUSTIN POPOVICI (+1979)
„Conform gandirii unitare a Parintilor si a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci si unica… Biserica este una si unica, pentru ca ea este trupul Unuia si Unicului Hristos. Unde nu este
Dumnezeul-Om, acolo nu exista Biserica, iar unde nu exista Biserica, acolo nici Euharistia nu exista. In afara acestei identitati, adica a Bisericii si a Euharistiei, se afla erezia, falsa
biserica si antibiserica. Biserica, prin dumnezeiasca Euharistie, este unitate soborniceasca si unirea lui Hristos cu credinciosii si a credinciosilor cu Hristos. Si in Euharistie si in Biserica, Dumnezeul-Om Hristos este Unul si, de asemenea,este toate si intru toti. (Col. 3:11). DIN UNICA SI NEDESPARTITA BISERICA A LUI HRISTOS, IN DIFERITE TIMPURI, S-AU DESPRINS SI S-AU TAIAT ERETICII SI SCHISMATICII, CARE AU SI INCETAT SA FIE MADULARE ALE BISERICII. UNII CA ACESTIA AU FOST… ROMANO-CATOLICII SI PROTESTANTII SI UNITII SI TOATA CEALALTA LEGIUNE ERETICA SI SCHISMATICA. Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudo-crestinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. In el se afla cu inima lor toate umanismele europene cu papismul in frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme,toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decat erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de pan-erezie (erezie universala). De ce? Fiindca in cursul istoriei, felurite erezii tagaduiau sau denaturau anumite
insusiri ale Dumnezeului-Om Hristos, in timp ce ereziile acestea europene indeparteaza pe Dumnezeul-Om in intregime si pun in locul Lui pe omul european. In aceasta privinta nu e nici o deosebire esentiala intre papism,protestantism, ecumenism si celelalte secte, al caror nume este legiune.
PRIN DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI, PAPA A FOST DE FAPT DECLARAT DREPT BISERICA SI EL, UN OM, A LUAT LOCUL DUMNEZEULUI-OM. ACESTA E TRIUMFUL FINAL AL UMANISMULUI, DAR ESTE IN ACELASI TIMP SI MOARTEA A DOUA A PAPISMULUI IAR PRIN EL SI CU EL, A ORICARUI UMANISM. TOTUSI, INAINTEA ADEVARATEI BISERICI A LUI HRISTOS CARE DE LA ARATAREA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS EXISTA IN LUMEA NOASTRA PAMANTEASCA CA TRUP DIVINO-UMAN,DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI ESTE NU NUMAI EREZIE, CI O PANEREZIE, FIINDCA NICI O EREZIE NU S-A RIDICAT ATAT DE RADICAL SI ATAT DE INTEGRAL IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS SI A BISERICII LUI, ASA CUM A FACUT PAPISMUL PRIN
DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI – OM. NU EXISTA NICI O INDOIALA CA DOGMA ACEASTA ESTE EREZIA EREZIILOR, CHINUL CHINURILOR, O RAZVRATIRE NEMAIVAZUTA IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS! DOGMA ACEASTA ESTE, VAI, CEA MAI INGROZITOARE SURGHIUNIRE A DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS DE PE PAMANT, O NOUA TRADARE A LUI HRISTOS, O NOUA RASTIGNIRE A DOMNULUI –NUMAI CA NU PE CRUCEA CEA DE LEMN, CI PE CRUCEA DE AUR A UMANISMULUI PAPIST. SI TOATE ACESTEA SUNT IAD, IAD, IAD PENTRU SARMANA FIINTA PAMANTEASCA CE SE NUMESTE OM. ACOLO UNDE IL INLOCUIESC PE DUMNEZEUL-OM HRISTOS CU OMUL, FIE SI CU CEL NUMIT INFAILIBIL, ACOLO SE DESPARTE TRUPUL DE CAP. SI DUPA CUM DIN ACEASTA PRICINA BISERICA DISPARE DE ACOLO, TOT ASA SE PIERDE SI IERARHIA APOSTOLEASCA DIVINO-UMANA SI SUCCESIUNEA APOSTOLICA SACRAMENTALA.” (BISERICA ORTODOXA SI ECUMENISMUL)

CUCERNICUL PARINTE DUMITRU STANILOAE (+1993)
”Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicand ca nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. BISERICA ROMANO-CATOLICA SI BISERICA ORTODOXA NU SUNT DOUA SURORI.NU EXISTA DECAT UN SINGUR CAP AL BISERICII, IISUS HRISTOS. NU POATE EXISTA DECAT UN SINGUR TRUP, ADICA O SINGURA BISERICA (CEA ORTODOXA).DECI NOTIUNEA DE BISERICI SURORI ESTE IMPROPRIE.”

maria55 12.10.2006 16:23:12

Este bine sa ne toleram unii pe altii asa cum sintem , pentru ca nu noi judecam ci Domnul.Adevarul trebuie spus daca esti intrebat sau sa-i ei apararea in cazuri extreme.Dar el nu se baga forzat pe git nimanui .Stiti ce spunea parintele Calciu Dumitreasa ? Adevarul se spune .Nu se explica si nu se compara .Se primeste sau se respinge . Si eu va sfatuiesc daca-mi dati voie .Nu va jucati , nu amestecati lucrurile !.
Mi-a spus un preot : "Duhul Sfint este atit de sensibil ,la cea mai mica denaturare a adevarului pleaca , te-a parasit .Vine inapoi dupa ce te-ai linistit si te-ei rugat iarasi cu credinta . Asa ca inainte de a gresi ,sau a pune credinta la indoiala (in sensul ca poate si altii au dreptate)ginditi-va la Duhul Sfint , sa nu-l mihnim , asa sa ne ajute Dumnezeu .

mirelat 28.10.2006 09:27:43

prima biserica "romaneasca" in care am intrat a doua zi dupa ce ne-am mutat la new york era de fapt una protestanta americana care le ceda spatiul romanilor, duminica dupa ora 11. aveam numarul lor de telefon, am vorbit cu o doamna la telefon (d-na preoteasa, am dedus mai tarziu) inainte pentru a-mi confirma ca biserica exista si in realitate, nu doar pe internet si mi-a dat lamuriri amanuntite unde se afla si mi-a spus si ca este o biserica mare si ca este imposibil sa nu o gasim la adresa respectiva. zis si facut, duminica de dimineata am plecat intr-acolo si ne-am tot invartit in jurul adresei cu pricina, fiindca nu vedeam nici o biserica romaneasca mare si frumoasa, asa cum ni se spusese la telefon. d-na preoteasa "uitase" sa mentioneze ca biserica respectiva nu are arhitectura ortodoxa, ci este o casa mare de piatra /biserica protestanta. In fine, pana la urma uitandu-ne noi mai bine am vazut o placuta care anunta ca acolo se tine si slujba ortodoxa romaneasca la orele 11. cand am intrat mi-am dat oarecum seama despre ce era vorba. am vazut un preot care aseza icoanele si amenaja un fel altar, preot care parca nu era imbracat cu acelasi fel de haine ca preotii nostri din Romania si de aceea nici nu mi-am dat seama ca este roman si am discutat cu el in limba engleza. cum si eu vorbesc o engleza aproape fara accent strain, nici el nu si-a dat seama ca sunt romanca, si numai intr-un final ne-am dat seama ca am ajuns la locul cautat. s-au purtat foarte frumos cu noi, ca noi veniti, insa vreau sa va spun ca m-am simtit foarte straniu de-a lungul slujbei, din cauza ambientului protestant, rece si impersonal parca. nu stiu ce era cu acea comunitate, pentru ca ulterior am descoperit la cateva strazi departare o alta biserica romaneasca, care cel putin in interior arata exact ca una din Romania (plus bancile occidentale de rigoare).

Am citit undeva, nu-mi aduc aminte titlul exact, ca Luther spre sfarsitul vietii a realizat marea eroare in care a cazut si a regretat amarnic ceea ce a facut. nu atat pentru el cat pentru atatia oameni pe care i-a dus in greseala.

consuela 09.11.2006 13:43:33

Mirela, daca tu in loc sa tii cont de idei tii cont de culoarea in care sunt vopsiti peretii sau ce forma au scaunele, nu cred ca ajungi nicaieri .
Important e sa poti sa iti spui pacatele, sa tii post cat se poate, nu sa lesini in strada si sa te impartaseasca. Sper ca toti crestinii se boteaza asa ca daca ai copii ii poti boteza.
Daca sunt crestini nu ai nici o problema la slujba lor decat sa intelegi limba....

mirelat 09.11.2006 21:00:19

Citat:

În prealabil postat de consuela
Mirela, daca tu in loc sa tii cont de idei tii cont de culoarea in care sunt vopsiti peretii sau ce forma au scaunele, nu cred ca ajungi nicaieri .
Important e sa poti sa iti spui pacatele, sa tii post cat se poate, nu sa lesini in strada si sa te impartaseasca. Sper ca toti crestinii se boteaza asa ca daca ai copii ii poti boteza.
Daca sunt crestini nu ai nici o problema la slujba lor decat sa intelegi limba....

draga consuela, imi pare rau ca ai perceput distorsionat mesajul meu...

sa stii ca Domnul Iisus Hristos e mai mult decat o idee.

exista niste norme in constructia bisericilor ortodoxe, nimic nu e intamplator acolo.

cred ca nu stii ce vorbesti cand spui "daca sunt crestini nu ai nici o problema la slujba lor decat sa intelegi slujba". oricum, am rezolvat problema, nu e cazul sa merg la slujba gazduita de protestanti.


veilur 28.01.2007 09:39:20

Salutare! Spuneti-mi si mie cu ce se difera neoprotestantii de ortodocsi? nici acum nu stiu ce e cu ei...Sunt o secta, un cult?

danyel 09.02.2007 12:28:01

Ooo.. poi diferenta e ca de la cer la pamant, sunt multe de spus, ar fi bine sa citesti la sectiunea secte si culte, topicul despre istoria catorva secte ca sa te mai lamuresti putin, ok mai tinem legatura

MARIUS_DANIEL 15.05.2007 01:35:15

Citat:

În prealabil postat de veilur
Salutare! Spuneti-mi si mie cu ce se difera neoprotestantii de ortodocsi? nici acum nu stiu ce e cu ei...Sunt o secta, un cult?

Mai pe scurt,primii protestanti au fost catolicii,ce au protestat fata de ortodoxie si au provocat schisma din 1054.Neoprotestantii au protestat la randul lor fata de catolici,mergand din erezie in erezie.In concluzie,catolicii au mai pastrat ceva din ortodoxie,pe cand neoprotestantii au facut-o un fiasco total...credinta fara fapte...cum e si cazul unor "ortodocsi" de azi...

odin 15.05.2007 09:45:41

Neoprotestantismul cuprinde confesiuni derivate din protestatismul clasic asa cum a fost el promovat de catre Luther. Astfel atunci cand vorbim de neoprotestanti facem referire la baptisti, adventisti, penticostali, evanghelisti (desi acestia din urma au fond comun cu protestantismul clasic).

Catolicii nu sunt primii `protestanti`... Inainte de 1054 termenii de ortodoxie si catolicism nu aveau o acoperire de fond, desi diferentele existau inca incepand cu sec. 4-5.

Ana_Oara 16.05.2007 06:58:19

Crestinismul a luat fiinta in sec I odata cu aparitia Bisericii, la Pentecost.
Invataturile (dogmele) si inchinarea specifica acestei Biserici au fost transmise de Hristos prin Sfintii Apostoli si acestia, la rindul lor, au transmis invataturile date de Hristos, Bisericii care a urmat, prin episcopi si presbiteri.
Din aceasta Biserica unica al carei Cap este Hristos, s-a desprins (a iesit)BC in 1054, prin schimbarea Crezului crestin (simbolului de credinta) adoptat de intreaga Biserica istorica si prin adaugarea a altor invataturi si practici de inchinare straine de cele lasate de Sf. Apostoli (filioque, suprematia papala, etc.).
Prin sec XVI-XVII, din BC s-au desprins primele formatiuni protestante (La Reforma) din care s-au desprins cele np.
Astazi avem citeva mii de denominatii np si schisma inceputa la Reforma continua si in ziua de astazi. Fiecare noua denominatie np vrea sa duca "pina la capat" Reforma incompleta a lui Luther.

Deosebirea intre formatiunile np si Biserica istorica este una de substanta.
Alte dogme, alta inchinare; nu au preotia speciala (deci harisma); nu au Tainele Bisericii (nu au Taine de loc); Canonul VT nu cuprinde cartile deuterocanonice, nu au Traditia Bisericii. Fiecare denom. np in parte au traditiile lor specifice care le deosebesc una de cealalta. Aceste denominatii sunt formate de catre o personalitate oarecare, care da tonul si invatatura specifica. Cultul personalitatii abunda. Trebuie sa fi marcant ca sa "excelezi" (sa ai oarecare influenta )in cadrul acestor denom. np.
Ce au comun: Canonul NT preluat asa cum este de la Biserica istorica, cu toate ca traducerea np a Scripturii (varianta romaneasca Cornilescu, de ex.) sufera modificari, de substanta, uneori.
In afara de acest Canon al NT, np au in comun cu Biserica istorica credinta in Sfinta Treime, concept nu prea dezvoltat dar preluat oarecumm tot de la Biserica istorica.

Pentru np Botezul nu mintuie, este pur simbol si este efectuat de catre un pastor fara harisma; Euharistia este un simbol (nu Trupul si Singele Mintuitorului); Sfintul Maslu lipseste din practica lor; nu au ierarhie bisericeasca (deci nu au notiunea de continuitate apostolica); fiecare interpreteaza Scriptura dupa cit se pricepe si fiecare denom sau crestin np in parte afirma ca ea/el detine interpretarea corecta; np nu venereaza sfintii Bisericii, confunda inchinarea la idoli cu inchinarea (venerarea) sfintilor in icoane (sunt iconoclasti); nu au Taina impartasaniei, ei nu-si marturisesc niciodata pacatele pastorului lor sau unii al altii; "doar" lui Dumnezeu, sarind peste porunca biblica; prin urmare, pentru ei legarea sa/si dezlegarea de pacate nu are nici un sens.


Abell 22.05.2007 12:47:41

Citat:

În prealabil postat de Ana_Oara
Crestinismul a luat fiinta in sec I odata cu aparitia Bisericii, la Pentecost.
Invataturile (dogmele) si inchinarea specifica acestei Biserici au fost transmise de Hristos prin Sfintii Apostoli si acestia, la rindul lor, au transmis invataturile date de Hristos, Bisericii care a urmat, prin episcopi si presbiteri.
Din aceasta Biserica unica al carei Cap este Hristos, s-a desprins (a iesit)BC in 1054, prin schimbarea Crezului crestin (simbolului de credinta) adoptat de intreaga Biserica istorica si prin adaugarea a altor invataturi si practici de inchinare straine de cele lasate de Sf. Apostoli (filioque, suprematia papala, etc.).
Prin sec XVI-XVII, din BC s-au desprins primele formatiuni protestante (La Reforma) din care s-au desprins cele np.
Astazi avem citeva mii de denominatii np si schisma inceputa la Reforma continua si in ziua de astazi. Fiecare noua denominatie np vrea sa duca "pina la capat" Reforma incompleta a lui Luther.

Deosebirea intre formatiunile np si Biserica istorica este una de substanta.
Alte dogme, alta inchinare; nu au preotia speciala (deci harisma); nu au Tainele Bisericii (nu au Taine de loc); Canonul VT nu cuprinde cartile deuterocanonice, nu au Traditia Bisericii. Fiecare denom. np in parte au traditiile lor specifice care le deosebesc una de cealalta. Aceste denominatii sunt formate de catre o personalitate oarecare, care da tonul si invatatura specifica. Cultul personalitatii abunda. Trebuie sa fi marcant ca sa "excelezi" (sa ai oarecare influenta )in cadrul acestor denom. np.
Ce au comun: Canonul NT preluat asa cum este de la Biserica istorica, cu toate ca traducerea np a Scripturii (varianta romaneasca Cornilescu, de ex.) sufera modificari, de substanta, uneori.
In afara de acest Canon al NT, np au in comun cu Biserica istorica credinta in Sfinta Treime, concept nu prea dezvoltat dar preluat oarecumm tot de la Biserica istorica.

Pentru np Botezul nu mintuie, este pur simbol si este efectuat de catre un pastor fara harisma; Euharistia este un simbol (nu Trupul si Singele Mintuitorului); Sfintul Maslu lipseste din practica lor; nu au ierarhie bisericeasca (deci nu au notiunea de continuitate apostolica); fiecare interpreteaza Scriptura dupa cit se pricepe si fiecare denom sau crestin np in parte afirma ca ea/el detine interpretarea corecta; np nu venereaza sfintii Bisericii, confunda inchinarea la idoli cu inchinarea (venerarea) sfintilor in icoane (sunt iconoclasti); nu au Taina impartasaniei, ei nu-si marturisesc niciodata pacatele pastorului lor sau unii al altii; "doar" lui Dumnezeu, sarind peste porunca biblica; prin urmare, pentru ei legarea sa/si dezlegarea de pacate nu are nici un sens.

Draga mea Oana,
multe din cele scrise de tine nu sunt asa. Nu te acuz de miciuna ci doar ca esti dezinformata. doar un mic exemplu: extras dintr-un act oficial:[color=red]
Extras din Statutul de organizare si functionare editat de Cultul crestin penticostal
Slujitorii bisericii - Categoriile de slujitori
Art.29 Potrivit Noului Testament cu privire la preotia tuturor credinciosilor, fiecare credincios este chemat sa slujeasca in biserica, potrivit cu darul incredintat lui de Dumnezeu si recunoscut de biserica.
Art.30 Biserica penticostala recunoaste slujbele spirituale din biserica potrivit epistolei catre Efeseni 4.11-13; apostoli, proroci, evanghelisti, pastori si invatatori precum si potrivit epistolei b1Tim 3:1-13 prezbiteri si diaconi.
Art.31Credinciosii care dovedesc maturitate spirituala si calitati de slujire menite sa contribuie la desavarsirea spirituala a celorlalti membri ai bisericii pot sluji ca:
PASTORI - slujitori ordinati, care raspund de toate problemele spirituale si administrative ale bisericii si oficiaza toate actele de cult. Ei pot fi, pastori coordonatori, pastoriasistenti, pastori de sector, sau pastori coordonatori de zona.
PREZBITERI slujitori ordinati care oficiaza toate actele de cult repartizate de pastor
DIACONI - slujitori ordinati care oficiaza numai cina Domnului, binecuvantarile de copii si inmormantarile sub indrumarea pastorului si care se ocupa de problema ajutorarilor in biserica.
APOSTOLI (MISIONARI) - slujitori trimisi de biserica sau in strainatate pentru a infiinta biserici noi intr-o alta cultura prin raspandirea Evangheliei, pentru a intari bisericile mai mici sau/si pentru a desfasura activitati cu caracter social-umanitar.
EVANGHELISTI - slujitori recunoscuti si trimisi de biserica,sa raspandeasaca Evanghelia pentru mantuirea celor pierduti, prin evanghelizari publice si de la om la om.
INVATATORI - slujitori recunoscuti de biserica, care se ocupa de educatia biblica a membrilor bisericii , noilor convertiti, a tinerilor si a copiilor. Ei trebuie sa fie in stare sa predea corect si eficient invataturile Sfintelor Scripturi.
PROROCI - slujitori recunoscuti de biserica, care comnica mesaje din partea lui Dumnezeu prin manifestare slujbei profetice. [/color]

D.C. 23.05.2007 11:55:56

Dragilor sa nu ne mai amagim, cine NU VA MANCA SI NU VA BEA SANGELE MEU NU VA AVEA PARTE DE MINE!si aceasta nu am spus-o eu ci Hristos insusi. Toti cei ce sunt in afara Lui vor fi judecati. ca se vor mantui sau nu Dzeu stie, pentru ca judecatile Lui nu sunt ca ale noastre. Desi e o mare indrazneala sa hulesti pe Maica Domnului pe Sfinti apoi sa astepti ajutor. O viata intreaga ai batjocorit icoanele, apoi indraznesti sa spui Doamne nu am stiut. Avem urechi sa le folosim, avem inima sa o inviem, avem contiinta sa o trezim. Tot ce e in afara Lui este Erezie. Ortodoxia este singurul Adevar!! Sa ii toleram langa noi este una dar sa le dam dreptate este cu totul altceva. va recomand cartea CALAUZA IN ORTODOXIE cu caldura.

D.C. 23.05.2007 12:00:05

Consuela, sa fie crestini dar, CRESTIN ORTODOX.:)

D.C. 24.05.2007 11:00:59

pe cine vrei sa convingi tu??
pe noi sau pe tine?? ana-oara?? asa ca nu iti mai expune "ideologia" ca tot ratacita ramii:D

Abell 24.05.2007 14:59:27

Citat:

În prealabil postat de Ana_Oara
Draga Abell,
provin dintr-o fam. de baptisti, cu tatal pastor baptist, deci cunosc invatatura bisericilor penticostale sau baptiste din prima mina; deosebirile intre ultimele doua nu sunt de substanta.

Draga Ana Oara, ma bucur sa aud ca nu te-ai nascut ortodoxa asa cum majoritatea se lauda cu asta, iar faptul ca te-ai nascut in familie baptista nu e nici un argument (eu m-am nascut in familie ortodoxa). Acum inteleg de ce esti asa de pornita (acuzatoare) inpotriva a atot ce nu e ortodox, pe tine religia te-a ranit tare si are sa o mai faca pentru ca religia nu poate face nimic pt nimeni, fie ea baptista, penticostala, sau de alta natura. Daca vrei sa discutam odespre doctrine sau afirmatii pe care le-ai prezentat o fac cu placere. Rugamintea este pe privat (email)sau alte forumuri putin mai deschise la pareri pro si contra. (aici orice postare care nu suna ortodox e stearsa sau se da ban utilizatorului chiar daca postarea nu are nimic acuzator sau neortodox in ea)asta spun din experienta proprie.
Prezenta mea aaici este doar de a inpartasi cu toti acei care se apropie de Hristos si cu care ne putem zidi reciproc . Pentru mine religia nu are importanta, pentru tine e totul... Daca gasesti constructiv o discutie cu mine vom stabili si modul
Sa fii binecuvantata de Hristos
Numai bine Birsan Florin

krabu 26.05.2007 19:10:13

Draga Abel,

Nu este frumos sa incerci sa scoti o discutie din public in particular. De ce aduci oamenii mai la umbra? Lumina arde?

Nu cred ca ti se da ban cata vreme discutia este civilizata.

Trebuie sa ne iubim unul pe altul si nu sa ne mancam unul pe altul.

Hai sa fim mai buni prin fapte de iubire.

Abell 27.05.2007 15:21:06

Citat:

În prealabil postat de krabu
Draga Abel,

Nu este frumos sa incerci sa scoti o discutie din public in particular. De ce aduci oamenii mai la umbra? Lumina arde?

Nu cred ca ti se da ban cata vreme discutia este civilizata.

Trebuie sa ne iubim unul pe altul si nu sa ne mancam unul pe altul.

Hai sa fim mai buni prin fapte de iubire.

Daca intradevar pot dovedi aceasta, exista inca mesaje salvate pentru care am luat ban, desi nici una din postarile mele nu sunt neortodoxe (cu atat mai putin prozelitism, cum adesea sunt acuzat)
In postarile mele am pastrat linia ortodoxa a lucrurilor pentru a nu creea contraverse, sunt de la incepul acestui forum si am cautat mereu sa nu jignesc sa nu acuz ci sa pot discuta civilizat cu alti crestini, am de invatat de la altii si cred ca pot avea raspunsuri bune pentru cei care trec sau au trecut prin situatii asematoare.
Imi place Scriptura si citesc din ea, deasemeni cinstesc si apreciez invaturilor multor inaintasi indiferent de confesiune.
Ca sa fiu mai explicit,
La inceput mi-am schimbat nick din Copilutz in Abell la cererea administratiei pentru ca un anumit user la socotit nedemn de acest forum
Apoi mi-am schimbat avatarul pentru ca "pestele" (care era neorttodox)care il pusesem ca avatar deasemeni la tot la cererea administratiei , moment in care mi-am facut cunoscuta apartenenta religioasa (la intrebarea administratiei) intreband daca este o problema prezenta mea pe acest forum. Mi sa ingaduit prezenta cu specificarea sa nu vb niciodata despre biserica penticostala, lucru care il facusem si l-am facut si in continuare. Din acel moment multe din postarile mele au fost sterse chiar daca de cele mai multe ori contineau doar texte biblice (singurul lucru despre care stiu sa vb)
Din dorinta de anu supara am scris Iisus mereu cu doi de "i" desi in scrierea mea zilnica este cu un singur "i" dar acuzele au continuat.
Ultima oara mi sa dat ban pentru ca am indraznit sa postez un link al unei campanii impotriva relatiilor sexuale inainte de casatorie,(postare stearsa) campanie care purta chipul unei fete din orasul meu moarta intr-un accident stupid de masina, o fata minunata care a excelat in tot spiritualitate, scoala , relatii si pe care socot da dumnezeu a luat-o de tanara ca sa traga un semnal de alarma in domeniul acesta.
Nu mai vb de acuzatiile si atacurile care le-am primit de useri.
Ca si membru pe forum am incercat sa ajut (administratia stie), cand am trimis logul privat al unui user care se autointitula preot pentru a smulge bani de la naivi promitand, rugaciuni si iertari de pacate etc.
In ultima vreme am postat rar, pentru ca sa nu dau de maunca administratiei sa stearga postarile, asa ca cred ca poti sa intelegi de ce i-am cerut (bineinteles daca e interesata o discutie cu mine)un alt forum sau e-mail.
Exista raspunsuri la ce afirma ea, dar nu isi gasesc locul pe un forum in care doar parerile ortodoxe conteaza, orice nu suna ortodox e sters sau atacat ... si eu nu vreau sa demonstrez ceva sau sa ma cert fara rost. Caut sa slujesc Domnului si sa invat impreuna cu toti acei care vor mai mult de la viata lor, care mai unca de invatat asemeni miepentru cei care au ajuns la plinatatea adevarului ii las sa se certe si sa conteste tot ce nu seamana cu ce cred ei.

CVu respect Birsan Florin

D.C. 27.05.2007 18:33:46

sa se inteleaga clar un lucru! cine nu NU VA MANCA DIN TRUPUL MEU SI NU VA BEA SANGELE MEU NU VA AVEA PARTE DE MINE!!! IN ZADAR SCRITI VOI PROTESTANTILOR, VOI EVENGHELISTILOR, VOI ISALAMISTILOR, PESTE TOT, IN ZADAR VA INTINDETI MIZERIA DANDU-VA DREPT "pastorii cei buni" AL VOSTRU ESTE IADUL!! NU EXSITA COMUNINUE CU CEI CE NE HULESC ICOANELE CU CEI CE NE HULESC CRUCEA,SUFLETUL NU SE CUMPARA CU AUR!!! CU CU SANGE!!! TREZITI-VA CRESTINI, TREZITI-VA SI LUPTATI PENTRU HRISTOS

krabu 28.05.2007 21:29:44

Site-ul si forumul eu vad ca este ortodox. Asa ca mi se pare normal sa primeze punctul de vedere ortodox. Poate cuvantul "primeze" este cam dur dar cred ca este mai bun decat "este mai important".

Dumnezeu lucreaza in moduri diferite. Noi credem atat cat putem intelege in viziunea ortodoxa a lumii. Daca dorim sa facem bine in lume, intre oameni ... Dumnezeu ne va ajuta. Chiar si cu ban-uri, stergeri de mesaje. Dupa cum vezi pe domnul DC l`ai convins sa creada (sa marturiseasc, cam violent cei drept).

O diferenta de abordare intre punctul tau si punctul nostru de vedere se refera (si sunt convins ca stii) la cel mai important lucru:
Tu il iubesti pe Dumnezeu din tot sufletul tau

si noi

Ar trebui sa incercam sa ne iubim aproapele.

Cei care dau in tine trebuie sa te iubeasca mai intai si abia atunci pot aprecia cu adevarat ce este cu tine in acest loc.

Am spus "Ar trebui" pentru ca aceasta este si una din masurile prin care noi suntem pacatosi. Si stii foarte bine ca in asta consta toata legea: in a iubi aproapele tau. Este greu asta. Sunt la inceput. Si am avut si eu o viziune asemanatoare cu a ta, fiind ortodox tot timpul. Mi s`a parut tot timpul ca trebuie sa`l iubesc pe Dumnezeu din tot sufletul meu ... Il iubesc dar trebie sa ne iubim si aproapele. Cu fapte! Si asta este greu.

Faptul ca tu este aici ma face sa cred ca tu faci si fapte. Eu inca visez la asta.

Nu judeca ortodoxia dupa cei de aici. Judeca dupa citesti Sf Maxim Marturisitorul si alti Sfinti Parinti. Macar ca o viziune de ansamblu. Merita.

Mihai

krabu 28.05.2007 21:31:31

Si nu in ultimul rand, daca prozelitismul nu face parte din lumea ta te rog sa ma ierti ca te`am judecat.

Abell 29.05.2007 13:16:43

Citat:

În prealabil postat de krabu
Nu judeca ortodoxia dupa cei de aici. Judeca dupa citesti Sf Maxim Marturisitorul si alti Sfinti Parinti. Macar ca o viziune de ansamblu. Merita.

Poi fi sigur de asta, iubesc oamenii si nu judec confesiuni religioase, apreciez si stimez pe oricine lupta pentru ca oamenii sa cunoasca adevaratele valori crestine si iubirea de Dumnezeu (intr-o lume in care Hristos inseamna asa de putin...)
Am prieteni dintre preoti ortodoxi, si uneori ne-am intalnit in deplasarile la camine de batrani, familii sarace, cadouri de craciun am slujit impreuna batranilor si afost frumos, astea sunt lucruri care unesc care cresc dragostea pentru Iisus. Cu totii trebuie sa ne apropiem zilnic mai mult si mai mult de El.
Religiunea adevarata e sa te ingrijesti de bolnavi si vaduve" cum spunea marele apostol si aceasta e religia mea singura religie care o am, in rest am doar credinta in Iisus. Fii binecuvantat Mihai si numai bine. Cu respect Florin

D.C. 29.05.2007 14:26:57

daca eu as avea o masina, si as gandi asa: ce sa fac cu ea? mai bine o dau la o familie cu multi copii sa ii scoata la aer sa se mai bucure si ei. Nimeni nu ma va urma, ba mai rau vor zice ca sunt nebun!! Dar daca as avea o masina si as vinde-o as mai pune ceva si imi voi cumpara una ultimul ragnet!!! Tu nu vei mai dormi, te vei framanta cum sa faci sa iti cumperi si tu una la fel!! Raul e in lume, a cuprins tot pamantul, binele (acolo unde mai exsita) este sufocat. Ai dreptate Krabule sa NU judecam ortodoxia dupa cei de aici.Sa ne masuram viata cu cea a sfitntilor!!

D.C. 29.05.2007 14:29:34

cel ce alearga pe un stadion nu privesc inapoi sa vada cine sunt ultimii, ci isi vad scopul. sa nu ne comparam viata cu cei din lume, vom fi inselati. Sa citim vietile sfintilor astfel vom lua avant duhovnicesc.


Ora este GMT +3. Ora este acum 10:08:17.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.