![]() |
Spune sfantul Ioan Damaschinul ca " este culmea nebuniei si a lipsei de credinta sa infatisezi Dumnezeirea! Pe langa aceasta cine poate sa faca chipul Dumnezeului nevazut, necorporal, necircumscris si fara de forma?
Idolii paganilor, sunt de dispretuit si opriti caci erau inchipuirile demonilor! Atunci? Cand Dumnezeu din pricina milostivirii milii Lui, S-a facut Om cu adevarat, pentru mantuirea noastra si S-a facut Om,.....in chip substantial si real-a locuit pe pamant, a petrecut cu oamenii ()Varuh, III,38, a inviat mortii (si multe alte minuni a facut Ioan, 21), a suferit, a fost rastignit, a inviat, S-a inaltat si toate acestea s-au intamplat in chip real, si a fost vazut de oameni; deci cand s-au facut acestea, S-a infatisat in icoana Chipul Lui, spre a ne aduce aminte de El si spre a capata invatatura noi, care nu am fost de fata atunci, pentru ca fara sa fi vazut, dar auzind si crezand, sa avem parte de fericirea Domnului. Dar pentru ca nu toti copiii inca stiu carte, si nici nu se ocupa toti cu cititul, parintii au socotit ca sa fie acestea pictate in icoane, ca niste fapte de vitejie, spre a ne aduce aminte repede de ele...........De multe ori ne-avand in minte patima Domnului, dar vazand icoana rastignirii lui Hristos, ne aducem aminte de patima mantuitoare, si cazand in genunchi ne inchinam. Nu ne inchinam materiei, ci Celui ca este infatisat, in icoana, dupa cum nu ne inchinam materiei din care este facuta Evanghelia, nici materiei crucii, ci chipului Crucii". |
Citat:
|
Alecsandru,spui ca: Spune sfantul Ioan Damaschinul ca " este culmea nebuniei si a lipsei de credinta sa infatisezi Dumnezeirea! Pe langa aceasta cine poate sa faca chipul Dumnezeului nevazut, necorporal, necircumscris si fara de forma;dar ai uitat poate ca cele dintii icoane s-au pictat singure;mai bine zis,prin puterea lui Dumnezeu;oare de ce ?;nu pentru a avea idee de Dumnezeire ?
|
Ai dreptate getasart .Dar ai observat ca alecsandru nu contrazice ceea ce ai zis tu doar ca se pare ca a uitat ce ziceai tu ca a uitat.
|
Nu poti spune tu ce gandeste alecsandru, mai sus a spus ceea ce a crezut si era nedumerit caci in ceea ce scris se contrazice pe el.
Icoanele nu sunt toate la fel, unele facatoare de minuni altele nu , si aici este un talc, o chestie; icoanele facatoare de minuni nu sunt facute de cei ce le picteaza ci sunt facute prin ei. De aceea un pictor ,atunci cand picteaza o icoana, isi pune in evidenta credinta, posteste, tocmai pt ca el sa nu faca lucrarea ci lucrarea sa fie facuta prin el. |
Iarta-ma spinu . Ai dreptate nu pot zice ceea ce gindeste el .Dar cred ca nu se contarzicea deloc.El isi pune o aumita problema pe care tot el o clarifica.Neclaritate si raspunsul sunt distinse clar prin intrebarea "ATUNCI?"
se observa ca tocmai un Sfint zice ca " este culmea nebuniei si a lipsei de credinta sa infatisezi Dumnezeirea! Pe langa aceasta cine poate sa faca chipul Dumnezeului nevazut, necorporal, necircumscris si fara de forma? " Dar binenteles ca nu se contrazice caci mai apoi tot acest Sfint va scrie lucruri foarte importante despre cinstirea icoanei. Intadevar este culmea nebuniei dar Dumnezeu sa aratat in trup!!! Ceea ce a scris alecsandru este pentru cei care au nedumerii si constituie baza asa cum el scrie . |
:D mi se pare ciudat ca imi ceri mie iertare caci nu ai gresit in nici un fel, aici cei ce ne cunoastem suntem ca o familie :D sau cel putin asa simt eu despre ceilalti :D
o zi buna la toti!! |
Mia spus parintele meu duhovmic o mica intiplare cind am fost la spovedit.De acolo am tras concluzia ca ar fi foarte bine daca ne-am cere iertatre la sfirsitul orcarei discutii mai "aprinse" sau care poate sa derajeze...
|
da este adevarat , dar eu am intervenit in discutia voastra , a ta si a lui alecsandru, cu un fel de sugestie ...si discutia mai aprinsa ai purtat-o cu altcineva nu cu mine , am intervenit mai la sfarsit :D...da si te stiu ..parca tu ai facut topicul acela cu ,,hey" nu? sau cel putin iti cereai iertare si acolo ..e f bine ca faci lucrul acesta..inseamna ca sti sa cedezi :D
|
nu eu am facut topicul cu "hey"???
|
da am obs la scur timip dupa ce am scris mesajul :D
|
Doar nu credeti ca in ziua de azi cineva il poate picta pe Iisus asa cum a fost in realitate ? Mai mult el difera de la pictura la pictura si oricum nu avem o fotografie din vremea respectiva. Tot se bazeaza pe imaginatia artistului.
|
marinaru,ai drepate;nimeni nu poate picta nu numai pe Iisus,dar nici pe un alt sfint asa cum era in realitate;eu,sunt artist plastic si fac si icoane;daca vreti sa vedeti,va rog sa intrati pe--htpp://www.getasart.lx.ro ;aici,ve-ti gasi si --APOCALIPSA-dupa Ioan;facuta cu indrumarea unui preot;astept cu nerabdare,critici la adresa lucrarilor si a mea;
|
Ai scris htpp in loc de http :) http://www.getasart.lx.ro este mai corect.
|
Exod 20:4 Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri sau jos pe pamant sau in apele mai de jos
decat pamantul. 5 Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul, Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc, Levitic 26:1 Sa nu va faceti idoli, sa nu va ridicati nici chip cioplit, nici stalp de aducere aminte; sa nu puneti in tara voastra nici o piatra impodobita cu chipuri, ca sa va inchinati inaintea ei; caci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru. Psalmi 115:4 Idolii lor sunt argint si aur, facuti de maini omenesti. 5 Au gura, dar nu vorbesc, au ochi, dar nu vad, 6 au urechi, dar n-aud, au nas, dar nu miroase, 7 au mani, dar nu pipaie, picioare, dar nu merg; nu scot nici un sunet din gatlejul lor. 8 Ca ei sunt cei ce-i fac; toti cei ce se incred in ei. Isaia 44:10 Cine este acela care sa fi facut un dumnezeu sau sa fi turnat un idol si sa nu fi tras nici un folos din el? Isaia 44:13 Lemnarul intinde sfoara, face o trasatura cu creionul, fatuieste lemnul cu o randea, si-i inseamna marimea cu compasul; face un chip de om, un frumos chip omenesc, ca sa locuiasca intr-o casa. 14 isi taie cedri, goruni si stejari pe care si-i alege dintre copacii din padure. Sadeste brazi si ploaia ii face sa creasca. 15 Copacii acestia slujesc omului pentru ars, el ii ia si se incalzeste cu ei. ii pune pe foc, ca sa coaca paine si tot din ei face si un dumnezeu caruia i se inchina, isi face din ei un idol si ingenunche inaintea lui! 16 O parte din lemnul acesta o arde in foc, cu o parte fierbe carne, pregateste o friptura si se satura; se si incalzeste si zice: „Ha! ha!” m-am incalzit, simt focul!” 17 Cu ce mai ramane insa, face un dumnezeu, idolul lui. ingenunche inaintea lui, i se inchina, il cheama si striga: „Mantuieste-ma, caci tu esti dumnezeul meu!” 18 Ei nu pricep si nu inteleg, caci li s-au lipit ochii, ca sa nu vada si inima, ca sa nu inteleaga. 19 Nici unul nu intra in sine insusi si n-are nici minte, nici pricepere sa-si zica: „Am ars o parte din el in foc, am copt paine pe carbuni, am fript carne si am mancat-o: si sa fac din cealalta parte o scarba? Sa ma inchin inaintea unei bucati din lemn?” Ezechiel 7:20 Se faleau cu podoaba lor mareata si cu ea au facut icoanele uraciunilor lor, ale idolilor lor. De aceea le-o voi preface in scarba pentru ei. Fapte 17:29 Astfel, deci, fiindca suntem de neam din Dumnezeu, nu trebuie sa credem ca Dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite cu mestesugirea si iscusinta omului. 2 Corinteni 6:16 Cum se impaca Templul lui Dumnezeu cu idolii? Caci noi suntem Templul Dumnezeului celui viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui si voi umbla in mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor si ei vor fi poporul Meu.” 2 Corinteni 5:7 pentru ca umblam prin credinta, nu prin vedere. Apocalipsa 21:8 Dar cat despre fricosi, necredinciosi, scarbosi, ucigasi, curvari, vrajitori, inchinatorii la idoli si toti mincinosii, partea lor este in iazul, care arde cu foc si cu pucioasa, adica moartea a doua.” |
Iertati-ma! Pentru cei care cred ca cei care cinstesc icoanele se inchina la idol sa se informeze mai intii de ce cinstim noi icoanele si sa vada cum ca icoana NU ESTE idol. Sa vada si ceea ce a poruncit Dumnezeu lui Moise in Sfinta Scriptura ,Vechiul Testament .Sa vada si scrierile Sfintilor Parinti raferitoare la icoana si sa se informeze despre perioada Iconoclasta.
|
Exod 20:4 Sa nu-ti faci chip cioplit, nici vreo infatisare a lucrurilor care sunt sus in ceruri sau jos pe pamant sau in apele mai de jos
decat pamantul. 5 Sa nu te inchini inaintea lor si sa nu le slujesti; caci Eu, Domnul, Dumnezeul tau, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirea parintilor in copii pana la al treilea si la al patrulea neam al celor ce Ma urasc, Apocalipsa 9:20 Ceilalti oameni, care n-au fost ucisi de aceste urgii, nu s-au pocait de faptele mainilor lor, ca sa nu se inchine dracilor ai idolilor din aur, din argint, din arama, din piatra si din lemn, care nu pot nici sa vada, nici sa auda, nici sa umble. |
Citat:
<<Pentru ca unii ne hulesc ca ne inchinam si cinstim icoana Mantuitorului si a Stapanei noastre si inca si a celorlalti sfinti si slujitori ai lui Hristos, sa auda ca dintru inceput Dumnezeu a facut pe om dupa chipul sau. Pentru care motiv, oare, ne inchinam unii altora, daca nu pentru motivul ca suntem facuti dupa chipul lui Dumnezeu? Dupa cum spune Sf. Vasile cel Mare: "cinstea adusa icoanei se indreapta spre originalul ei". Dar originalul ei este infatisat in icoana, cel dupa care se face icoana. Pentru care pricina poporul mozaic se inchina de jur imprejurul cortului, care purta in el icoana si tipul celor ceresti, dar mai degraba al intregii creatii? Dumnezeu spune lui Moise: "Vezi vei face pe toate dupa chipul care ti-a fost aratat in munte" (Ies. 25, 40; Evrei 8, 5). Heruvimii, apoi, care umbreau ilastiriul (Ies. 25, 20; 36, 9; Evrei 9, 5), nu erau lucrurile mainilor omenesti? Ce era templul prea renumit din Ierusalim? Nu facut de maini si construit prin mestesugul oamenilor (3 Regi 6, 1-37; 2 Paralipomene 3, 1-6)? Dumnezeiasca Scriptura, insa, acuza pe cei care se inchina celor cioplite, dar si pe cei care jertfesc demonilor. Jertfeau paganii, dar jertfeau si iudeii. Paganii jertfeau demonilor, iar iudeii lui Dumnezeu. Jertfa paganilor era de dispretuit si de condamnat; jertfa dreptilor, insa, bine primita de Dumnezeu. Noe a jertfit si "Dumnezeu a mirosit mireasma cea cu bun miros"(Fac.8,21) a bunei lui vointe primind mireasma cea bine placuta a bunei vointei sale catre el. Astfel idolii paganilor sunt de dispretuit si opriti, caci erau inchipuirile demonilor. Pe langa acestea cine poate sa faca chipul Dumnezeului nevazut, necorporal, necircumscris si fara de forma? Este culmea nebuniei si a lipsei de credinta sa infatisezi Dumnezeirea. Pentru acest motiv in Testamentul Vechi nu era obisnuita intrebuintarea icoanelor. Dar cand Dumnezeu, din pricina milostivirii milei lui, s-a facut om cu adevarat pentru mantuirea noastra si s-a facut om, nu cum s-a aratat lui Avraam in chip de om (Fac.18, 1; 19, 27) si nici cum s-a aratat profetilor, ci s-a facut om in chip substantial si real - a locuit pe pamant, a petrecut cu oamenii (Baruh 3, 38), a facut minuni, a suferit, a fost rastignit, a inviat, s-a inaltat si toate acestea s-au intamplat in chip real si a fost vazut de oameni; deci cand s-au facut acestea , s-a infatisat in icoana chipul lui spre a ne aduce aminte de el si spre a capata invatatura noi, care n-am fost de fata atunci, pentru ca fara sa fi vazut, dar auzind si crezand, sa avem parte de fericirea Domnului. Dar pentru ca nu toti stiu carte, si nici nu se ocupa toti cu cititul,parintii au socotit ca sa fie pictate acestea in icoane ca niste fapte de vitejie spre a ne aduce aminte repede de ele. In adevar, de multe ori neavand in minte patima Domnului, dar vazand icoana rastignirii lui Hristos, ne aducem aminte de patima mantuitoare, si cazand in genunchi ne inchinam. Nu ne inchinam materiei, ci celui ce este infatisat in icoana, dupa cum nu ne inchinam materiei din care este facuta Evanghelia, nici materiei crucii, ci chipului crucii. Deci prin ce se deosebeste crucea care are chipul Domnului de una care nu-l are? Tot astfel si cu privire la Maica Domnului. Cinstea data ei se urca spre cel intrupat din ea. Tot astfel si cu ispravile sfintilor barbati, ispravi care ne indeamna spre barbatie, spre ravna, spre imitarea virtutii lor si spre slava lui Dumnezeu. Caci dupa cum am spus, cinstea data de cei impreuna robi catre cei buni este dovada dragostei fata de stapanul obstesc, si cinstea adusa icoanei se indreapta catre cel infatisat in icoana. Traditia inchinarii la icoane este nescrisa, dupa cum nescrisa este si inchinarea spre rasarit, inchinarea la cruce , si altele. Se povesteste si o istorie: Pe cand Avgar era imparat in orasul edesenilor, a trimis pe un pictor sa picteze chipul Domnului, dar din pricina ca pictorul n-a putut sa-l picteze din cauza luminii stralucitoare a fetii, Domnul, punand haina pe obrazul lui dumnezeiesc si de viata facator, s-a imprimat pe haina chipul lui si astfel a trimis-o lui Avgar, care o dorea. Dar si apostolii au predat foarte multe in chip nescris o scrie Pavel, apostolul neamurilor: "Deci da, fratilor, stati bine si tineti predaniile noastre pe care le-ati invatat, fie prin cuvant, fie prin epistola noastra" (2 Tesal. 2, 15; 1 Cor. 11,2).>> sursa Dogmatica - Sf. Ioan Damaschin Temeiuri biblice ale cinstirii si respectului pentru "chipurile Sfinte" 1. Sfanta Scriptura ne descopera icoana lui Dumnezeu care intre sfinti isi are tronul "sade pe heruvimi" (Ps. LXXX, 1) si este inconjurat de heruvimi si serafimi (Apoc. 1,4). Aceeasi imagine o porunceste si celor de pe pamant prin "facerea heruvimilor de aur... cu aripile intinse..."(Ies. XXV, 18, 20) si un chivot "cum s-a vazut pe munte"(XXVI, 30). De fapt, Dumnezeu in Treime se aratase in Eden (Fac. 1, 26; 3, 22), apoi, facuse legamant cu patriarhii, mai ales cu Avraam, langa Mamvri (Fac. XVIII, 4). 2. Insusi Domnul Savaot opreste "inchinarea" la idoli, la chipuri cioplite ca o ratacire, inselare si pt. ca oamenii sa nu se injoseasca, porunceste inchinarea numai lui Dumnezeu cel ce exista (Ies. 3, 14) si protejeaza pe cei credinciosi (XX, 4-6). De asemenea, natura inconjuratoare trebuie sa slujeasca omului, nu omul sa "i se inchine" (Deut. 4, 15-20). 3. Ingaduinta icoanelor (imaginilor reale) a dezvoltat la poporul biblic simtul artelor cinstind "heruvimii maririi"(Evr. 9, 5) prin aduceri de jertfe (3Regi 3, 15), prin imne si psalmi de lauda (Ps. CXXXVII, 1), prin tamaieri (Ies.30,1,6-8) si aprinderi de candele (Ies.27.20) si chiar cuplecaciuni(metanii) si caderi(ingenuncheri) la pamant (Iosua 7, 6). Regii David si Solomon alcatuiesc un adevarat ceremonial in privinta adorarii lui Dumnezeu prin cinstirea chipurilor ingaduite si ridicarea Templului din Ierusalim (I Cronici 22, 1-5; II Cronici 6, 12-42). 4. Profetii mari- in special cei exilici- si cei mici transfera imaginea icoanei spre viziunea mesianica. Daca primii oamenii vazusera pe Dumnezeu "fata catre fata"...(Fac. 3, 8-10), patriarhii prin legaminte (Fac. 9, 13), poporul intreg prin chipul "focului si stalpul de ceata" prin pustie...(Ies. 13,21) sau chipul crucii - semnul Fiului Omului" (Daniil 7, 13), in Sarpele de arama (Num.21, 8-9), de acum Izbavitorul apare in viziunea profetica in chipul "Mielului" (Isaia 53, 7), Pastorul cel bun (Ioan 10, 11)etc. Ceea ce "in lege, in umbra si in Scriptura" este inchipuire, prin venirea in trup a Mantuitorului, icoana "isi ia fiinta", devine marturie, identitate a celui ce a fost, este - prin icoana si va fi permanent si pt. toti credinciosii - o dovada de cinstire personala si publica(cult). 5. Isusi Mantuitorul respecta templul cu toate podoabele lui (chipuri de ingeri, obiecte sfinte, odoare vechi etc.), inlatura pe cei ce nesocoteau sau pangareau locasul de cinstire, a reprezentarilor poruncite in vechime pt. adorarea lui Dumnezeu, socotind talhari pe cei ce nu respectau traditia si datinile si carora le spune:"Casa Tatalui Meu, casa de rugaciune este si voi ati facut-o pestera de tlhari"(Matei 21, 13) si i-a amenintat chiar cu franghia (Ioan 2, 13). Orice chip, daca este real si nu plasmuire, trebuie cinstit. "Al cui chip este acesta... al Cezarului... bine, atunci, dai ceea ce i se cuvine" (Mt. 22, 20-21), porunceste Iisus. 6. Templul din Ierusalim era cinstit in vederea adorarii lui Dumnezeu si de catre ucenicii Mantuitorului, unii cu responsabilitati la templu: Matei-vamesul (Mt.9,9; Lc. 5,27), Zaheu-vamesul(Lc.19,9), iar Saul istoriseste "...m-am dus sa ma inchin la templu..."(Fapte 24, 11). 7. Icoanele, imaginile sau scenele biblice au fost totdeauna cinstite nu numai la mozaici si crestini, ci la toate popoarele cu o civilizatie inalta. Omul cazut in pacat a cautat permanent "chipul si asemanarea" reala (Fac. 1, 27).Aici se afla intaia imagine inspirata, artistica, de transparenta, de amintire a omului a ceea ce a fost sau a ceea ce a avut de suferit si a vazut (sarpele, animale, Pomul vietii etc, cum se observa in picturile rupestre din cele maivechi timpuri- Pestera Lascaux, Altamira, Tassili sa.). 8. Niciodata cinstitorii "nu s-au inchinat" materiei din care e facuta imaginea. In cel mai rau caz au laudat pe facator, pe artist, pe modelator si aceasta pt. intelegerea chipului sau dezvoltarea inteligentei privitorului. Asadar, imaginea a insotit totdeauna credinta, evlavia si cultul. Iconomahii, falsificatorii sau contestatarii au luat drept "cinstire sau adorare" exagerarile cultului, mistica bolnavicioasa, fanatismul sau bigotismul pe care Biserica insasi le socoteste boli religioase. Asa se explica si provenienta asa-ziselor "spuse ale bibliei" sau obiectii impotriva cinstirii icoanelor. sursa Invazia sectelor Vol. 3- P.I. David |
Iertati-ma.Eu cred ca cei care ne acuza ca noi ca ne incinam la icoana deci la idol(pt ei) au urechi dar nu vor sa auda,au minte dar nu vor sa priceapa ,au ochii dar nu vor sa vada...de fapt pe ei nu-i dor ca noi ne inchinam la idol(cica)...ci isi sustin greseala de invatatura cu ori ce chip...oare ei vor sa se indrepte ori ba?
De parca Biserica Ortodoxa nu are ca temei Biblia si Sfinta Traditie...de parca Biserica Ortodoxa habar n-ar avea de Biblie...de parca ceea ce a postat utilizatorul raziel pt noi nu e super clar si de parca noi nu am respecta acest lucru. Eu una refuz sa argumentez cinstirea icoanei ...in primul rind pt ca ei de fapt nu cauta cu adevarat sa se indrepte ...in al doilea rind pt ca nu vor vrea sa accepte argumentele ori cit de clare ar fi si nu cred ca as cuprinde tot ce am de zis si chiar de as cuprinde as fi nevoita sa reiau de mii de ori ca ei nu vor si nu vor sa priceapa... Cei ce vor cu adevara si CAUTA vor GASI! |
Vechiul Testament admitea simbolurile sacre: toiagul lui Aaron, cortul sfant, mielul pascal, dar interzicea reprezentarea lui Dumnezeu. Ne intrebam care este deosebirea dintre simbolul admis si idolul interzis. Simbolul este un semn sensibil al prezentei lui Dumnezeu, un obiect prin care Dumnezeu si-a aratat puterea. Dumnezeu lucreaza prin toate, dar prin unele lucruri lucreaza in mod supranatural si nu simplu natural. Idolul era un obiect confectionat de om si privit ca fiind insusi Dumnezeu. Nu se mai pastra distinctia dintre Creator si creatie.(de aceea a fost interzis)Icoana nu este nici idol si nici simbol, ci este reprezentarea lui Dumnezeu devenit ipostasul personal al firii omenesti. In concluzie, icoana pastreaza distinctia dintre creatie si Creator , dar vede intr-o fata omeneasca pe ipostasul dumnezeiesc(firea omeneasca asumata de Fiului lui Dumnezeu a fost incadrata in ipostasul vesnic nascut din Tatal).
|
in legatura cu acest subiect .... eu nu cred ca poti convinge pe cineva sa accepte icoanele daca el nu a vazut sau simtit vreodata ajutorul pe care-l primesti de la ele si izvorul de binefaceri care izvorasc din acestea....
|
una este cinstirea icoanelor si cinstirea Sfintilor ,alta supracinstirea Maicii domnului si alta adorarea lui Dumnezeu.Inchinarea la icoane nu e aceeasi cu inchinarea la Dumnezeu.
|
"Inchinarea la icoane nu e aceeasi cu inchinarea la Dumnezeu" cer iertare pt aceata replica,am vrut sa zic altceva si a iesit asta.
|
Icoanele au ca fundament dogmatic si biblic Intruparea reala a Fiului lui Dumnezeu. Sf Ioan Damaschin afirma "ca cel care neaga cinstirea icoanelor neaga intruparea Fiului lui Dumnezeu",subscriu la cele spuse de admin. Curentele filozofice sunt evidente in confesiunile occidentale, ptr catolici, icoana este mai mult un tablou, iar materia este buna in sens aristotelic, iar in cazul protestantilor materia este rea in sesn platonic. In tradita rasariteana materia poate fi transfigurata si poate deveni un mediu transparent. Icoana bizantina este o dovada a materiei tarnsfigurate, de aceea nu-si propune o reprezentare ca in realism.
|
A nu crede in realitatea icoanei inseamna a nu crede in realitatea mantuirii noastre. Icoana exprima materia transfigurata.
|
NU MAI INCERCATI SA INTELEGETI ICOANELE CU MINTEA!!!
Apropiati-va de ele cu sufletul si atunci totul se va lamuririi. |
Imi amintesc cum imi povestea cineva , care avea mare evlavie la Maicuta Domnului. Odata era intr-un mare necaz, si luand Efectiv in brate icoana Preasfintei a simtit cum este la randul ei in brate.. Speriata, plangand s-a departat..dar..o minune dragii mei..a simtit cum o mana nevazuta ii aseaza gulerul la haina, ce se ridicase in timpul IMBRATISARII... cata TAINA e in icoana...
iertati |
Citat:
|
As vrea sa intreb daca exista o anumita ordine in asezarea icoanelor pe perete in casa. Stiam ca Icoana Maicii Domnului se aseaza in stanga si a Mantuitorului in dreapta, cele cu sfinti se pun mai jos decat cele doua. Si multe alte de genul asta. Stie cineva mai mult?
|
Nuuuu Jeni, uite-te la video-ul Par Cleopa unde este el in chilia lui si ai sa vezi ca el le are de-a valma peste tot,....nu conteaza forma ci rugaciunea Jeni, rugaciunea sincera.... De regula daca ai loc fa un efort si aduna-le pe peretele de est, in colt, si fa ca un mic sanctuar de rugaciune, sa te vada si copilasii tai sa stie si ei de locul acela bun... eu unul asa fac, si ii privesc in fiecare dimineata in timpul rugaciunii, le privesc trasaturile , blindetea chipului si uite asa nu-mi pleaca mintea la plimbare cu sorcova.
O am pe Preacinstita in mai multe variante si marimi, pe Hristos Pantocrator( pe Tron), si Invatator, Sf. Treime, Sf, Nicolae, etc |
Multumesc Andrei:) Asa am asezat si eu icoanele "de-a valma". Dar cea pe care o iubesc cel mai mult, pe Maica Domnului o am MAREEE deasupra patului meu in dormitor. Azi a venit cineva la mine in vizita si vazand icoana m-a certat ca o tin deasupra patului (capului) in dormitor..., si ca trebuiesc asezate intr-o ordine..la rasarit si nu in dormitor! Razand i-am raspuns; uff draga mea, cand ma schimb de haine ii spun Preasfintei sa se intoarca putin cu spatele..acum iertati-ma dar chiar asa fac..:)
|
:D:D:D
Eu le am in dormitor....nu am ce ascunde de Mintuitorul nostru, El oricum le stie pe toate care le fac in dormitor bune si rele. Citeam undeva ca rusoaicele "pudice" aveau o perdeluta pe care o trageau in fata icoanei cind veneau zilele de dezlegare la intimitati:rolleyes:, ...este amuzant dar si aceste mici gesturi sunt bune ca ele ne amintesc de Hristos si Maicuta Domnului, cea de trei ori fecioara. |
icoanele pe care le avem in casa trebuie sfintite? daca da, cum se procedeaza?
|
Citat:
|
Uitati-va macar 5 minute la imaginile astea....si mai vorbim...
Imi cer scuze pentru primele doua esecuri...acum sper sa mearga |
[image=http://[link=http://www.e]http://www.e[/link]-icoane.ro/plugins/p2013_image_gallery/images/16.gif] |
Dar pe ce criteriu Biblic se bazeaza icoanele si inchinarea la ceea ce reprezinta ele?
Biblic, va rog! |
Citat:
|
si ce e Biblic in asta?scrie in Biblie ca ucenicii s-au inchinat la giulgiu?
|
Citat:
Problema voastra este ca va raportati la Vechiul Testament, care acum este caduc. Legea Vechiului Testament este inlocuita de cea a Noului Testament; cele zece porunci sunt inlocuite cu cele noua fericiri(pt. crestini) |
Ora este GMT +3. Ora este acum 06:21:52. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.