![]() |
Cum este in Athos? Experiente personale
Salutare. Am si eu o mica rugaminte la voi. Eu de mult imi doresc sa merg 1 saptamana in Athos, asa macar odata in viata sau macar la manastirea Sihastria. Sa vad cum este si sa raman si eu cu o experienta placuta. Intrebarea mea este : voi ati fost vreodata in Athos? ce ati vazut, simtit, ce calugari ati intanlit? M-as bucura sa aflu si eu de la altii de experientele lor. Sau nu neaparat poate la vreo alta manastire , in alt pelerinaj.
|
Eu nu am fost în Athos. Ce am auzit de la prieteni care au fost e că nu oricine poate ajunge. Dacă nu vrea Maica Domnului să ajungi, nu ajungi. Pană de cauciuc, certuri pe drum, se pot întâmpla multe care să te întoarcă din drum. Trebuie mers cu rugăciune și cu smerenie să fii primit în Sfântul Munte.
|
Citat:
Nu e fain să mergi cu gipanul până în poarta mănăstirii și cu alaiul de fotografi, cum a făcut Marcel Ciolacu, sau să stai doar 3 zile. |
Ia uite că tocmai a făcut O Chilie Athonită un video despre asta:
Citat:
De fapt chiar este difuzat în direct acum. |
Rappy. Wow foarte interesant si cred ce spui pt ca si Pr Pimen Vlad tot asa spunea ca a avut multe incercari pana sa ajunga in Athos dar tot Maica Domnului l-a chemat acolo. Si am sa va spun 2 chestii faine care mi-a ramas de la el. Spunea ca Maica Domnului i s-a aratat unui calugar sau mirean si i-a spus ca dintre toate acatistele ii place cel mai mult acatistul Bunei Vestiri. Si mai spunea ca M. Domnului pt fiecare om care trece in Athos 1 zi, 1 saptamana 1 an etc ,Ea ne trece intr-un fel de caiet si ne va intreba la sfarsitul vietii cat am lucrat din ce am luat de la athos. Adica noi plecam cu ceva de acolo si avem datoria sa lucram ce am luat bun din acea vizita. Nu stiu daca m-am facut inteles. Dar este foarte interesant!!!
|
Citat:
Parintele este cunoscut ca nu predica aproape niciodata mantuirea prin Hristos Nu neg minunile si influenta Maicii Domnului, si eu ma rog la ea in mod egal cu la alti sfinti. Nu trebuie uitat faptul ca rugaciunea la sfinti, icoane si la Maica Domnului e strict cu caracter mijlocitor prin Duhul Sfant spre Dumnezeu. Din pacate el vorbeste foarte frumos si l-am ascultat si eu in 'emisiunea' lui mult timp pana m-am prins ca e lipsit de absolut orice har. Uneori iti e foarte greu sa discerni. Am iesit din iluzie imediat cand am vazut asta vara ca era rupt complet de cuvinte de invatatura cu inspiratie de la Duhul Sfant specifice unei persoane duhovnicesti cand a venit un grup la el, unul din multele pe care l-au vazut pe internet. Si nu putea sa relationeze cu ei normal si sa le raspunda duhovniceste la intrebarile lor, el o tinea tot pe a lui. Si cand intrebau aia mai intens le raspundea, eu de unde sa stiu, ce stiu eu. Trebuie sa fii atent de la cine te inspiri ca sa poti creste duhovniceste. El a capatat reclama prin siteul si canalul de youtube al lui Teologos. Alt individ lipsit de discernamant, dar cu har mai mare si mai citit decat el. Cand face emisiuni solo, este un teolog de nota 10. Pacat de el ca s-a apucat sa invite in ultima vreme diversi catei cunoscuti de noi cei din lume prostiti cu televizorul, prin 'harul' lor manipulator. Ii aduce acolo sa vorbeasca, aia nici nu-l lasa pe el bine sa-si spuna parerea, si nu realizeaza ca-i spurca in mod direct credinta lui. Ala e acolo ca sa-l influenteze pe el si sa manipuleze opinia publica asa cum e platit, nu da doi lei pe chilia si credinta lui. Interesul lor e strict sa devieze biserica spre ecumenism si antihrist. "Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine." "o femeie din mulțime, ridicând glasul, I-a zis: Fericit este pântecele care Te-a purtat și fericiți sunt sânii pe care i-ai supt! 28. Iar El a zis: Așa este, dar fericiți sunt cei ce ascultă cuvântul lui Dumnezeu și-l păzesc. " Pimen si multi ca el de pe acel munte(nu cei care sunt acolo pentru rugaciunea inimii, pustnici si sfinti), formeaza un fel de secta care slaveste pe Maica Domnului mai sus de Hristos, asta chiar daca in acelasi timp ei mentin ritualul de slujba din interiorul bisericii. Toti ereticii s-au rupt in felul asta, din anumite idei diferite concepute de ei. El inca nu si-a gasit calea lui personala spre Hristos, ce ajutor sa dea la altii. Sa-mi fie cu iertare, si eu sunt ortodox, dar omul asta nu va va duce spre mantuire niciodata. Se si vede mesajul tipic de mai sus, care il inverteste pe Hristos, stim bine ca El se ocupa cu judecata. E suficient sa te uiti la 3 filmari cu Pimen si sa auzi Maica Domnului sa ne ajute de 100 ori, si maxim Hristos o singura data. Culmea a fost cand a facut anul trecut un filmulet despre mantuire, cum te poti mantui sau ceva de genul. Oameni buni, nu a vorbit de mantuitor pur si simplu. A nascocit niste povesti tot din auzite, cum ca daca te rogi toata viata la Maica, cand mori ea se roaga la fiul ei atunci sa nu te trimita in iad. Pai ba baiatule, predica atunci de la inceput calea cea dreapta. Dupa asta a mai bagat vreo doua variante similare. Acelasi stil de mantuire inventat de ei acolo in athos. Sa nu mai credeti tot ce auziti. Eu nu-l judec, inca mai are timp, doar aduc adevar greu de observat pentru unii cu ochiul liber. |
Citat:
Citat:
Citat:
Doi niciun duhovnic nu le știe pe toate, tu te-ai fi smintit și de călugării din Patericul Egiptean care nu doreau să vorbească cu pelerini insistenți ca să nu se răspândească. Citat:
Citat:
Până n-ai avut ajutorul Maicii Domnului nu înțelegi evlavia la ea, gândește-te că ea îi ajută să reziste pe munte. |
Citat:
Pentru crestinul practicat care se pocaieste si l-a cunoscut pe Hristos, citeste scriptura si cauta sa se mantuiasca, este strict deviere de la adevar si dreapta credinta. Asa ca iarta-ma ca nu-i accept mantuirea lui personala sa ma mai influenteze pe mine si pe altii care au nevoie cu adevarat de Hristos. Am dreptul sa-i pun etichete. Asta este exact ce i-am pus. Nu l-am judecat. In ochii mei predica o erezie si atat Alt argument esential mantuirii, este sa-l marturisesti pe Hristos. Asa si musulmanii il marturisesc pe Dumnezeu zilnic, si nu au treaba cu Dumnezeul crestin. Ei practic se roaga la dumnezeul pietrelor |
Citat:
Citat:
În general, cei care preferă versiunea „mai recentă”, și anume „Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește‑ne pe noi”, au avut un contact, mai mult sau mai puțin direct, cu spațiul grecesc, unde se rostește: Yperaghia Theotoke, sōson imas. Întrucât verbul sōzō înseamnă „a mântui”, mulți dintre cântăreții de strană care au conștientizat și au înțeles această echivalare lexicală au început să cânte și în spațiul românesc „mântuiește‑ne pe noi”, în loc de „miluiește‑ne pe noi”, așa cum am fost învățați majoritatea dintre noi. Totuși, dacă cercetăm cărțile noastre de slujbă mai vechi, vom observa că nu se rostea în limba română „miluiește‑ne pe noi”, ci „mântuiește‑ne pe noi”. Spre exemplu, Efhologhiul sau Molitfelnicul de la București din 1834 consemnează peste tot stihul „Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește‑ne pre noi”, alături de alte adresări către Maica Domnului, unele păstrate până astăzi, în care apare verbul „a mântui”. Mai mult, în cele mai multe dintre cărțile de slujbă sau de rugăciune tipărite astăzi, chiar cu binecuvântarea autorității bisericești, citim: „Mântuiește din nevoi pe robii tăi […], sau „că tu mântuiești pe robii tăi din toate nevoile”; sau chiar „Ușa milostivirii deschide‑o nouă […], că tu ești mântuirea neamului creștinesc”. Să fie, oare, vreo greșeală de traducere? Nu este cazul. Toată înțelegerea, la nivelul minții, se învârte în jurul a ceea ce se numește în termeni lingvistici polisemantism, sau calitatea unui cuvânt de a avea mai multe sensuri. Verbul grecesc sōzō, ca și verbul românesc a mântui, nu este limitat numai la sensul din jargonul dogmatic - mântuirea este „actul prin care Dumnezeu […] restabilește starea de comuniune personală cu El” (Ion Bria, Dicționar de teologie ortodoxă) , ci are în Biserică și sensul de „a scăpa”, „a salva”, „a izbăvi” pe cineva dintr‑o primejdie. Acesta este sensul în care Maica Domnului mântuiește, nu vreunul care să vizeze o supradimensionare a cultului celei prin care ne‑a venit mântuirea, Hristos, Adevăratul Dumnezeu și Mântuitor. Citat:
|
Citat:
Pe langa asta, ai deviat discutia. Era vorba despre doctrina lui Pimen, care se asculta clar din filmarile lui. El nu are treaba cu semantica expusa de tine „a scăpa”, „a salva”, „a izbăvi” El a spus si repeta constant ca se mantuieste prin Maica Domnului, iar urechea care il aude, asta intelege, nu face dezbateri pe internet. Mergi si la biserica sa vezi babe cum se inchina la icoana Maicii Domnului si la cea a Mantuitorului nici nu se uita. Mergi prin sate prin tara sa vezi care este credinta romanilor, majoritatea troitelor ridcate au in centru imaginea maicii, nu cu Mantuitorul. Au evlavie cum zici tu la ea. Ei trebuie sa aiba credinta puternica pentru a se putea mantui. Evlavie aveau si fariseii. Evlavia tine de religie nu de credinta. Noi ca romani avem lipsa masiva de educatie, mai ales teologica. Biserica mult timp nu a vrut sa se implice sa invete mirenii cate ceva despre scriptura, pentru a nu fi in imaginea pocaitilor. Dar asta a fost o doar inselare de la diavol. Abia recent observam o mica schimbare prin anumite locuri. Unii chiar se inspira la partea cu predica de la pocaiti, si nu-i condamn pentru asta. Toti avem nevoie de cuvinte dulci si invatatura duhovniceasca reala. |
Citat:
Citat:
Am văzut atei și din familii catolice sau de reformați. Citat:
Citat:
Citat:
Da și eu mă închin la izbăvitoarea Noastră de Dumnezeu Născătoarea și nu am cuvinte să îi mulțumesc pentru toate minunile lucrate de ea în viața mea. Dacă oamenii te trădează și te sfâșie, Maica Domnului niciodată nu abandonează pe nimeni. Citat:
Citat:
De cuvinte dulci nu avem nevoie că alea doar amăgesc. |
Imi pare rau si-mi cer iertare ca l-am atacat pe Pimen. Este si el tot fratele meu in Hristos prin acelasi botez si euharistie. Si-a cautat drumul, marturisirea si mantuirea lui personala dupa cum a crezut el mai bine, asa cum am facut si eu. Forumul asta ma impinge la pacatul trufiei. Diavolul inca are putere asupra mea. Dar daca eram sub impresia ca nu mai are deloc, insemna ca lupta era de mult pierduta pentru mine.
"Luați jugul Meu asupra voastră și învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre." Prin smerenie el se va si mantui. "Dacă vă întoarceți și sunteți în bună pace, vă veți izbăvi; liniștea și nădejdea sunt vârtutea voastră". |
Citat:
Dar așa cu grupul pe grabă hai, hai, hai, hai greu să-ți mai tragi și sufletul. |
Muntele Athos este incarcat de spiritualitate , cu siguranta acolo exista multe minuni.
|
Citat:
"Cei doi îngeri au ajuns la Sodoma seara, și Lot ședea la poarta Sodomei. Când i-a văzut, Lot s-a sculat, le-a ieșit înainte și s-a plecat până la pământ." ...una dintre cele mai tulburatoare aparitii din VT. Cu siguranta aceste fenomene se intampla si in zilele noastre, dar trebuie sa le recunostem cind se manifesta in fata noastra. La asta trebuie lucrat din greu! |
Citat:
Athos-ul este (și) un tărâm mitic, destui bărbați de toate vârstele merg acolo încărcați cu așteptări exagerate, uneori sunt dezamăgiți că nu văd călugări care levitează sau mai știu eu ce bazaconii produse de religious fiction, alții pleacă de-acasă atei, agnostici, flecari, solipsiști etc., si se întorc de la Athos cu un câte un mugur de credință în suflet, mai vezi și ciudați (eu am întâlnit un grup care avea ca unic scop escaladarea Athonului), yoghini, călugări vagabonzi, lume masculină diversă și pestriță. Cert este că de la prima descălecare (in 2003) și până anul trecut am observat destule schimbări negative, cel puțin la capitolul "relații cu pelerinii" deși permisul de intrare se obține mai ușor, vestita ospitalitate aghiorită e pe ducă, dacă nu ai aranjamentele stabilite dinainte riști să dormi în natură cu șacalii și alte lighioane care viețuiesc în zonă. Sfaturile duhovnicesti nu sunt cu mult diferite față de orice altă biserică ortodoxă din lume, iar monahii rar au timp pentru taclale, spovedania este adeseori mai expeditivă decât la multe mănăstiri din țară. Suprinzător, în Athos se vorbește mai des limba română comparativ cu județele Covasna si Harghita. Dar merită să mergi, cu siguranță te alegi cu ceva, nu te întorci cu traista goală în viața cea de toate zilele. |
Citat:
Asta e de fapt o problemă europeană. Găsești în străinatate biserici „grecești” cu preoți români și 80%+ din parohie români. Ce e grecesc la ea? Biserica mamă, venitul se duce la episcopie grecească. |
Citat:
Din ce știu românii nu s-au mișcat să revendice mănăstiri care erau ctitorii ale unor domnitori, aici e și problema voievozilor că nu au revendicat o mănăstire pt ei, au pompat bani din sărăcia țărilor române masiv, au salvat cultura ortodoxă greacă de sub turcism, că mulți bani s-au redirijat de către greci în școli de naționalism, dar nu au revendicat măcar un Kutlumuș sau Zografu. Măcar bine că nu s-au pierdut și celelalte așezăminte, dacă Ceaușescu nu dădea voie unui contingent de monahi să plece spre schiturile românești, grecii le ocupau după ce se stingeau monahii de acolo. Ăla era comunist și înțelegea situația, voievozii nu au găsit de cuviință să facă o mănăstire românească precum au făcut voievozii sârbi la Hilandar. Din ce am înțeles încă mai există călugări greci prin Athos care se întreabă de ce oamenii de afaceri români nu mai dau bani ca domnitorii pe vremuri, noi să dăm bani și alții să dicteze pe resursele noastre. |
Citat:
Citat:
Citat:
Cea mai mare nădejde pe care o putem avea e să se îndeplinească cuvintele Pr. Petroniu Tănase: Citat:
Bineînțeles ar fi o mare minune să se facă o a 21-a mănăstire în Athos când nu s-a mai înființat una de peste 600 de ani, și grecii au zis că nu se va mai înființa o mănăstire nouă vreodată. Ce să zică și grecii care au 17 și nu le ajunge? Le-au luat și mănăstirea georgienilor, au dat afară și ruși, dacă e după ei n-ar trebui să primim nimic, doar să le dăm. |
Citat:
Și sârbii au un fel de lanț de mănăstiri pe care-l consideră sfânt. Maica Domnului ocrotește toți călugării care iau pocăința în serios. Citat:
Slaba implicare a creștinilor în administrație și politică, se reflectă și în slaba administrație a patrimoniului Bisericesc, există o corelație, Administrația Publică, că e Bisericească sau laică are niște principii. Citat:
Nouă ne trebuie o mănăstire unde tot ce trimitem să rămână acolo, cum și-au făcut rușii Rusikonul-Sfântul Panteleimon, au adus până și pământ din Rusia cu tonele pe vas ca să-l pună la fundație simbolic. |
Citat:
Chiar nu înțeleg de ce nu au făcut Ștefan cel Mare, Neagoe Basarab, sau chiar Mircea cel Bătrân sau Alexandru cel Bun o mănăstire românească la Athos. Cât a ajutat Ștefan cel Mare mănăstirea bulgarilor sau Neagoe Basarab mănăstirea sârbilor, dar nu au putut să facă o mănăstire și pentru noi. |
Citat:
Dacă nu îngăduia Ceaușescu să se revigoreze viața monahală pe Athos cu monahi plecați din Moldova, ne furau și schiturile grecii, așteptau să moară ultimul stareț român și acaparau. Citat:
https://doxologia.ro/acatistul-sfant...tefan-cel-mare Bucură-te, că și în Transilvania și Muntenia ai zidit locașuri sfinte; Bucură-te, că prin acestea ai întărit credința și unitatea neamului tău; Bucură-te, că Mănăstirea Zograful ai ctitorit-o cu multă dragoste creștinească; Domnitorii români au greșit că nu au făcut special o mănăstire cu port și cu tot ce-i trebuie, pentru care să lase testament clar, chiar legătură de blestem dacă se va fura de la români. Dacă se adunau toate daniile date de români către Athos într-o singură mănăstire, aceea probabil că strălucea mai mult decât cea rusească. |
Poate cel mai bun moment pentru întemeierea unei mănăstiri românești ar fi fost în timpul lui Nicolae Alexandru (1352-1364) sau al fiului său Vlaicu Vodă (1364-1377). Țara Românească era în ascensiune politică, vine Sf. Iachint în Argeș (1359-1372), sora lui Nicolae, Sf. Teofana, fusese căsătorită cu țarul bulgar, eram în legături bune cu Bizanțul dar și cu Serbia lui Ștefan Dusan (care de fapt controla Muntele Athos în acea vreme), Nicodim venise la noi în țară (1370), Cutlumuș era considerată practic lavră românească (Vlaicu Vodă și Hariton, mitropolitul Țării Românești, erau considerați ctitori la Cutlumuș), încă se construiau mănăstiri (Pantocrator în 1357, Simonos Petras în 1368, Dionisiu în 1370), ucenicii școlii de la Târnovo erau la noi în țară, otomanii nu erau încă o mare primejdie (înainte de bătălia de pe Marița 1371). Deci practic 1350-1370 era fereastra ideală.
Și cu toate astea... nicio corespondență, nicio decizie, nicio dovadă că măcar s-ar fi încercat ceva în această privință. Doar danii pentru toată lumea. E drept că a fost o fereastră destul de mică. Sofia cade în 1385, este bătălia de la Kosovo în 1389, bătălia de la Nicopole în 1396, și apoi poate nu mai e timpul așa de prielnic. Într-adevăr, din acest timp, doar Stavronikita se mai înființează în 1530, dar oare ne-ar mai fi lăsat pe noi otomanii să ne înființăm o mănăstire sub ocupația lor? Să nu uităm că mitropoliile românești erau considerate ultimele în ierarhia mitropoliilor, nu pe merit, ci pentru că eram sub suzeranitate otomană și nu voiau să ne dea vreun drept în plus. De fapt, nici grecii nu prea voiau să ne dea nimic, doar veneau să cerșească danii și mănăstiri închinate. În orice caz, cred că nici noi nu am știut să cerem. Nu există dovezi că s-a încercat vreodată ceva. |
Citat:
Asta e uneori Dumnezeu lucrează prin cine nu te aștepți și alții de la care te aștepți nu fac mare lucru. |
Citat:
O să vedem ce o să fie în viitor, deocamdată nu e prioritatea nimănui deși chiar și grecii au zis că Prodromu este acum la un apogeu istoric. E treaba Patriarhiei să aducă aceste lucruri în discuție când se va putea. |
Citat:
https://adevarul.ro/stiri-locale/con...i-1705329.html În memoriile sale, Brad relatează acest moment: „...Întorși la palatul prezidențial, protocolul stabilit în prealabil mai suferea o abatere: Nicolae Ceaușescu primea vizita a trei călugări români de la muntele Athos. Fusese tot ideea mea și n-a fost rea deloc. Cei trei bătrâni, trecuți fiecare de 70 de ani, arătau încă palizi, după postul îndelungat al Paștilor care se apropiau, dar se țineau bine pe picioare, obișnuiți cu drumurile grele de munte. „Sânge proaspăt“ de călugări tineri Veniamin Popa, starețul mai puțin simpatic de la schitul românesc Prodromul, era mai subțirel și agil ca o vulpe. Dimitrie Trihenea, originar din părțile Sibiului, înalt, drept și bine legat, avea aliura unui oier cu turme bogate. Fusese până nu de mult stareț al mănăstirii Zografou, reconstruită de Ștefan cel Mare. Dar câțiva călugări bulgari, răzvrătiți, încălcând regulile monahale, l-au amenințat că-l aruncă de pe stânci și l-au alungat din post. Acum locuia, împreună cu un copământean al său, la schitul Sf. Ipatie, care ținea de mănăstirea Vatopedu-«micul Paris» al Sfântului Munte. Al treilea călugăr se numea Neofit Negară, basarabean de origine, personajul cel mai dinamic și descurcăreț pe care aveam să-l cunosc mai bine doar în toamna lui 1976... Pe rând, toți trei, i-au prezentat șefului statului român preocupările și necazurile lor, ținând să laude – ca să audă toți pereții palatului buna lor colaborare cu frații greci, dar și dorința de a primi din România «sânge proaspăt», călugări tineri, să mai salveze ceva din așezămintele și valorile spirituale românești. și câteva obiecte de lemn – un potir, o cutie plină de smirnă și tămâie – cioplite de mâinile meșterilor de la Sfântul Munte. Iar acesta le-a promis sprijinul cultelor din România și ne-a dat, lui Macovescu și mie, sarcina să ne ocupăm de toate aceste chestiuni”. Ajutoare pentru Sfântul Munte Într-un scurt articol dedicat grijii Patriarhiei Române pentru comunitățile de români de peste hotare aflăm despre „deosebita și permanenta grijă” pentru așezămintele românești de la muntele Athos, „concretizată prin: demersuri necesare pentru obținerea aprobărilor pentru stabilirea unui nou grup de patru monahi români din țară la muntele Athos; preocuparea pentru selecționarea altor monahi doritori de a se stabili la muntele Athos; trimiterea de alimente, îmbrăcăminte și altor obiecte de inventar pentru monahii români de la muntele Athos; trimiterea în mai 1976 a unei delegații a BOR la muntele Athos, ocazie în care monahii români din acele locuri au fost cercetați duhovnicește și s-a constatat starea în care se află așezămintele pe care le locuiesc; invitarea în țară a monahilor Veniamin Popa de la schitul Prodromul, Dometie Trihenea de la chilia Sf. Ipatie și Neofit Negară de la schitul Lacu, pentru a cunoaște viața monahală din BOR”, scrie Adrian Nicolae Petcu în „Activitatea departamentului cultelor în atenția Securității (1970-1989)“, articol apărut în Cleopa Ilie, trimis pe Sfântul Munte La Muntele Sfânt a ajuns în 1977 un grup de monahi de la mănăstirea Sihăstria, format din părinții Cleopa Ilie, Victorin Oanele, stareț, și ierodiaconii Ioanichie Bălan și Vartolomeu Florea. Ei au vizitat mănăstirile athonite, chiliile și colibele românești, au ținut predici, au răspuns la problemele duhovnicești puse chiar de monahii greci, au cercetat pe monahii români aghioriți, au inventariat elementul românesc din Athos (54 monahi), cu descrieri amănunțite ale așezămintelor românești, pelerinajul lor înregistrând un real succes. |
Citat:
De ce nu am avut și noi episcopi români? Pentru că știm că nu se putea. Moldova a încercat, și grecii i-au anatemizat până prin 1401. Deja atunci era târziu. Este nu numai treaba voievodului să se ocupe cu organizația bisericească dar în special a mitropolitului, și ei fiind amândoi greci, nu au avut în planuri să facă altă mănăstire pentru noi acolo. De fapt, în Țara Românească au fost episcopi greci mult timp. Când a fost primul mitropolit de neam românesc în Țara Românească? Primii trei (Iachint, Hariton, Antim Critopol) erau greci. Despre mitropoliții din secolul XV nu se știe mare lucru. Pr. Păcurariu bănuiește că primul mitropolit de neam român a fost Iosif după căderea Constantinopolului, înscăunat de Vlad Țepeș sau Radu cel Frumos. În secolul XV era deja târziu. Următoarea perioadă propice ar fi fost începutul secolului XVI (Radu cel Mare, Neagoe Basarab, Nifon, Brancovici, Macarie în Țara Românească). Și atunci sunt sigur că ar fi fost posibil dacă s-ar fi încercat, dar după cum se vede iar avem mitropoliți de alte neamuri (greci și sârbi). |
Citat:
|
Ca tot ati mai discutat despre athos si tot felul de pelerini va invit sa vedeti aceasta marturie sincera si minunata
https://youtu.be/ZlN9cOzl1cM?si=IqHKz0ev4bs6dm2q |
|
Becali merge cu 3 zile înainte de meciul de la Salonic pe Athon urcă din nou cu niște măgăruși, participă la Sfânta Liturghie:
https://youtu.be/xZm9hPkiYFs?t=78 Imagini mai vechi cu Gigi pe Athos: https://www.youtube.com/watch?v=jpksBiOnL2o |
O știre interesanta
Mai mulți pelerini români au ajuns la spital cu toxiinfecție după ce au mâncat ciuperci culese din pădure pe Muntele Athos Un grup de 11 pelerini români care vizitau comunitatea monahală ortodoxă de pe Muntele Athos, Grecia se află acum în spital cu toxiinfecție alimentară după ce au mâncat ciuperci sălbatice culese în timpul unei drumeții, au declarat oficialii greci. Poliția a declarat că grupul fusese cazat la schitul Sfânta Ana - o comunitate mai mică ce se află sub jurisdicția unei mănăstiri. Ei au plecat într-o excursie pe munte, unde au cules și au mâncat ciuperci sălbatice la cina de marți. Ulterior, li s-a făcut rău și, după ce s-au întors la schit, miercuri dimineață au fost duși la spital pentru tratament. ____ Au mâncat ei de capul lor crezând că sunt comestibile, bine că sunt în stare bună. |
Citat:
Mare atenție cu entuziasmul si naivitatea că tot ce zboară se mănâncă. Nu tot ce i din Sfântul Munte este comestibil și sfânt. Ciupercile otrăvitoare dacă nu te omoară iti pot lăsa sechele pe viata. Fereasca Dumnezeu! |
Mai exista in Athos azi stareti/calugari cu harisme?
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Sunt restricții de nr de pelerini pe Athos ?
Interviu cu pr Pimen Vlad din februarie 2025, maxim 20 de pelerini pe lună la schitul Lacu https://www.youtube.com/watch?v=VP1gcTq04Cw |
Citat:
https://basilica.ro/noi-reglementari...l-munte-athos/ |
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:17:06. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.