Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Sfanta Fecioara Maria (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=187)

MariaB 03.11.2005 08:21:39

Sarbatorile Sfintei Fecioare Maria in calendarul Arhidiecezei catolice de Bucuresti:

1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate
25 martie: Buna-Vestire - sarbatoare
luna Mai este inchinata Sfintei Fecioare - rugaciuni si program liturgic specific
31 mai: Vizita Sfintei Fecioare Maria la Elisabeta - comemorare
a treia sambata dupa Rusalii: Inima neprihanita a Mariei - comemorare
15 august: Adormirea Maicii Domnului - solemnitate
8 septembrie: Nasterea Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
12 septembrie: Sfantul Nume al Mariei - comemorare
15 septembrie: Sfanta Fecioara Maria Indurerata - comemorare
7 octombrie: Sfanta Fecioara Maria, Regina Rozariului - comemorare
21 noiembrie: prezentarea la Templu a Sfintei Fecioare Maria - comemorare
8 decembrie: Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
ultima Duminica din decembrie: Sfanta Familie: Isus, Maria si Iosif

alecsandru 08.11.2005 14:55:30

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Sarbatorile Sfintei Fecioare Maria in calendarul Arhidiecezei catolice de Bucuresti:

1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate
25 martie: Buna-Vestire - sarbatoare
luna Mai este inchinata Sfintei Fecioare - rugaciuni si program liturgic specific
31 mai: Vizita Sfintei Fecioare Maria la Elisabeta - comemorare
a treia sambata dupa Rusalii: Inima neprihanita a Mariei - comemorare
15 august: Adormirea Maicii Domnului - solemnitate
8 septembrie: Nasterea Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
12 septembrie: Sfantul Nume al Mariei - comemorare
15 septembrie: Sfanta Fecioara Maria Indurerata - comemorare
7 octombrie: Sfanta Fecioara Maria, Regina Rozariului - comemorare
21 noiembrie: prezentarea la Templu a Sfintei Fecioare Maria - comemorare
8 decembrie: Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
ultima Duminica din decembrie: Sfanta Familie: Isus, Maria si Iosif

1. Ce ne mai puteti spune despre luna mai care sa inteleg in cultul mariologic al Bisericii Catolice, este inchinata toata Prea Sfintei Fecioare Maria. De ce? Ce inseamna, ce simbolizeaza?
2. Ce sunt comemorarile si sarbatorile? Solemnitatile am inteles ca sunt echivalentul ortodocs al sarbatorilor imparatesti, inchinate Sfintei Treimi si Prea Sfintei Fecioare Maria.
3. Spuneti-ne cate ceva despre Sfantul Nume al Mariei! desigur numele Prea Sfintei Fecioare Maria.

antiecumenism 12.10.2006 14:13:46

SFANTUL IOAN DE KRONSTADT (+1908) „Care dintre ortodocsi nu ar dori unirea cu toti catolicii sau luteranii si sa fie una cu ei in Hristos, o singura Biserica, o singura obste a celor credinciosi! Care insa, dintre aceste-zise biserici, mai ales dintre intai-statatorii numiti papi, patriarhi, mitropoliti,arhiepiscopi si episcopi, xiondzi (numele polonez pentru preot n.n.) sau pateri se va invoi sa se lepede de ratacirile sale? Nici unul. Iar noi nu putem sa ne invoim la invatatura lor eretica fara sa aducem vatamare mantuirii sufletului nostru. Oare se pot uni cele de neunit - minciuna cu adevarul?Iezuitii catolici in folosul papei si a propriei lor vederi
si scopuri egoiste si meschine, au pervertit legea constiintei si legea Evangheliei, afirmand ca pentru atingerea scopurilor proprii sau a scopurilor religioase, catolicii pot intrebuinta
toate mijloacele nelegiuite: adica si ca sa omoare si ca sa vicleneasca in tot felul si sa prigoneasca credinta ortodoxa, sa o numeasca schismatica si o credinta de caini, si sa-i arda pe ruguri pe ortodocsi, ca pe Hus si pe altii.Neindoielnice sunt cuvintele Mantuitorului nostru
Iisus Hristos: Cel ce nu este cu Mine, este impotriva Mea (Matei 12,30). Catolicii, luteranii si reformatii au apostaziat de la biserica lui Hristos - ei nu sunt de un cuget cu noi,nutresc vrajmasie impotriva noastra, cauta din rasputeri sa ne omoare, ne stramtoreaza in tot chipul pentru credinta noastra,ne batjocoresc si ne fac toate felurile de neplaceri mai ales in
asezarile lor cele mai insemnate, ei merg in chip vadit impotriva lui Hristos si a Bisericii Sale, nu cinstesc de viata facatoarea Cruce, sfintele icoane, sfintele moaste, nu respecta posturile, stramba dogmele credintei celei mantuitoare. Ei nu sunt cu noi ci impotriva noastra si impotriva lui Hristos.Intoarce-i, Doamne, la adevarata Ta Biserica si mantuieste-i!
„De gresita intelegere de catre catolici a cuvintelor Mantuitorului: Tu esti Petru si pe aceasta piatra (pe Hristos,pe Care Petru L-a marturisit Fiu al lui Dumnezeu) voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui (Matei 16,18) depind toate ratacirile catolicilor si papilor si mai ales parelnicul primat papal in Biserica si parelnicul rang al papilor de loctiitori ai lui Hristos. CI UITATI-VA CATE RATACIRI SUNT INGADUITE IN CREDINTA PAPEI (IAR NU A LUI HRISTOS) RATACIRI CIUDATE, HULITOARE DE DUMNEZEU – SI LE VETI INTOARCE SPATELE CU NEMULTUMIRE SI GROAZA! O TRUFIE OMENEASCA! O TRUFIE SATANICEASCA! AUZI, PAPA INFAILIBIL! O, IEZUITISM!”
„CATOLICII RECUNOSCANDU-L DREPT CAP AL BISERICII PE PAPA, PE ADEVARATUL CAP AL BISERICII - HRISTOS L-AU PIERDUT SI AU RAMAS LIPSITI DE CAP. INTREAGA ISTORIE A PAPISMULUI DA MARTURIE CA LA CATOLICI NU ESTE CAP FIINDCA EI FAC LUCRURI NECUVIOASE, LUPTA IMPOTRIVA BISERICII ORTODOXE. IAR IN INVATATURA LOR DOGMATICA - VAI, CATE EREZII, INOVATII, ABATERI DE LA ADEVAR! O, PIERZATOR SISTEM PAPIST! SINGURUL CAP AL BISERICII CERESTI, PAMANTESTI SI DIN CELE MAI DEDESUBT ESTE HRISTOS
DUMNEZEU!” (Spicul Viu, Ed. Sophia, Bucuresti, 2002)

SFANTUL JUSTIN POPOVICI (+1979)
„Conform gandirii unitare a Parintilor si a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci si unica… Biserica este una si unica, pentru ca ea este trupul Unuia si Unicului Hristos. Unde nu este
Dumnezeul-Om, acolo nu exista Biserica, iar unde nu exista Biserica, acolo nici Euharistia nu exista. In afara acestei identitati, adica a Bisericii si a Euharistiei, se afla erezia, falsa
biserica si antibiserica. Biserica, prin dumnezeiasca Euharistie, este unitate soborniceasca si unirea lui Hristos cu credinciosii si a credinciosilor cu Hristos. Si in Euharistie si in Biserica, Dumnezeul-Om Hristos este Unul si, de asemenea,este toate si intru toti. (Col. 3:11). DIN UNICA SI NEDESPARTITA BISERICA A LUI HRISTOS, IN DIFERITE TIMPURI, S-AU DESPRINS SI S-AU TAIAT ERETICII SI SCHISMATICII, CARE AU SI INCETAT SA FIE MADULARE ALE BISERICII. UNII CA ACESTIA AU FOST… ROMANO-CATOLICII SI PROTESTANTII SI UNITII SI TOATA CEALALTA LEGIUNE ERETICA SI SCHISMATICA. Ecumenismul e numele de obste pentru toate pseudo-crestinismele, pentru pseudo-bisericile Europei Apusene. In el se afla cu inima lor toate umanismele europene cu papismul in frunte, iar toate aceste pseudo-crestinisme,toate aceste pseudo-biserici nu sunt nimic altceva decat erezie peste erezie. Numele lor evanghelic de obste este acela de pan-erezie (erezie universala). De ce? Fiindca in cursul istoriei, felurite erezii tagaduiau sau denaturau anumite
insusiri ale Dumnezeului-Om Hristos, in timp ce ereziile acestea europene indeparteaza pe Dumnezeul-Om in intregime si pun in locul Lui pe omul european. In aceasta privinta nu e nici o deosebire esentiala intre papism,protestantism, ecumenism si celelalte secte, al caror nume este legiune.
PRIN DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI, PAPA A FOST DE FAPT DECLARAT DREPT BISERICA SI EL, UN OM, A LUAT LOCUL DUMNEZEULUI-OM. ACESTA E TRIUMFUL FINAL AL UMANISMULUI, DAR ESTE IN ACELASI TIMP SI MOARTEA A DOUA A PAPISMULUI IAR PRIN EL SI CU EL, A ORICARUI UMANISM. TOTUSI, INAINTEA ADEVARATEI BISERICI A LUI HRISTOS CARE DE LA ARATAREA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS EXISTA IN LUMEA NOASTRA PAMANTEASCA CA TRUP DIVINO-UMAN,DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI ESTE NU NUMAI EREZIE, CI O PANEREZIE, FIINDCA NICI O EREZIE NU S-A RIDICAT ATAT DE RADICAL SI ATAT DE INTEGRAL IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS SI A BISERICII LUI, ASA CUM A FACUT PAPISMUL PRIN
DOGMA DESPRE INFAILIBILITATEA PAPEI – OM. NU EXISTA NICI O INDOIALA CA DOGMA ACEASTA ESTE EREZIA EREZIILOR, CHINUL CHINURILOR, O RAZVRATIRE NEMAIVAZUTA IMPOTRIVA DUMNEZEULUI-OM HRISTOS! DOGMA ACEASTA ESTE, VAI, CEA MAI INGROZITOARE SURGHIUNIRE A DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS DE PE PAMANT, O NOUA TRADARE A LUI HRISTOS, O NOUA RASTIGNIRE A DOMNULUI –NUMAI CA NU PE CRUCEA CEA DE LEMN, CI PE CRUCEA DE AUR A UMANISMULUI PAPIST. SI TOATE ACESTEA SUNT IAD, IAD, IAD PENTRU SARMANA FIINTA PAMANTEASCA CE SE NUMESTE OM. ACOLO UNDE IL INLOCUIESC PE DUMNEZEUL-OM HRISTOS CU OMUL, FIE SI CU CEL NUMIT INFAILIBIL, ACOLO SE DESPARTE TRUPUL DE CAP. SI DUPA CUM DIN ACEASTA PRICINA BISERICA DISPARE DE ACOLO, TOT ASA SE PIERDE SI IERARHIA APOSTOLEASCA DIVINO-UMANA SI SUCCESIUNEA APOSTOLICA SACRAMENTALA.” (BISERICA ORTODOXA SI ECUMENISMUL)

CUCERNICUL PARINTE DUMITRU STANILOAE (+1993)
”Eu nu prea sunt pentru ecumenism; socotesc ca ecumenismul este produsul masoneriei; iarasi vor sa relativizeze credinta adevarata. A avut dreptate Biserica zicand ca nu prea suntem uniti. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. BISERICA ROMANO-CATOLICA SI BISERICA ORTODOXA NU SUNT DOUA SURORI.NU EXISTA DECAT UN SINGUR CAP AL BISERICII, IISUS HRISTOS. NU POATE EXISTA DECAT UN SINGUR TRUP, ADICA O SINGURA BISERICA (CEA ORTODOXA).DECI NOTIUNEA DE BISERICI SURORI ESTE IMPROPRIE.”

Traditie2 05.11.2006 02:16:10

Vad ca Maria B nu se lasa cu publicitatea facuta ereziei catolice.

Aceasta individa face acest lucru pe numeroase forumuri ortodoxe. S-a facut cunoscuta prin minciuna de a se da ortodoxa vreme de câteva luni, pe un forum în 2004. As putea sa spun mai mule despre ea, aflate direct de la ea, daca nu se potoleste.

Grigorie 05.11.2006 22:02:23

Eu cred ca nu ar trebui sa izgonim pe cei de alte confesiuni de pe acest forum ortodox, care si asa nu are prea multi vizitatori. De asemenea cred ca ar fi bine sa dam dovada de bunavointa pentru a infiripa un dialog. Una este ce vorbim noi, niste credinciosi de rand, alta este cand o fac ierarhii sau teologii "oficiali" ai ortodoxiei. Sunt convins ca multi crestini - fie ei ortodocsi sau catolici - adera la o confesiune sau alta fara sa cunoasca prea bine de ce. De regula pentru ca s-au nascut asa. Iar cine este deja "membru", cauta apoi sa-si justifice alegerea sa.
Ar fi foarte frumos daca am incerca ceva diferit. Sa nu credem ca doar printre "ceilalti" sunt persoane care urmeaza orbeste o ideologie, fara o cercetare a adevarului. Astfel de oameni sunt peste tot. Pe vremea cand faceam facultatea de teologie am intalnit astfel de specimene, inculte dpdv dogmatic, dar gata sa reprime fara cracnire pe oricine nu credea ca ei. Este foarte trist cand astfel de "caini credinciosi" ajung sa ocupe o pozitie in randul slujitorilor bisericesti. Desi in aparenta isi fac bine datoria, de multe ori fac deservicii Bisericii pentru ca nu sunt animati de spiritul Evangheliei lui Hristos.

Ortodoxia pune mare pret pe adevar, de aceea cred ca mult mai bine decat sa folosim un ton dur si plictisitor (nesfarsite citate ale unor parinti), ar fi sa prezentam acest adevar celor de alta confesiune, sa nu ne temem de "concurenta", de lupta de idei. Numai asa putem schimba pe cineva, dandu-i la randul nostru posibilitatea de a ne schimba. Cine este intemeiat in dreapta credinta capata in mod natural o imunitate fata de eresuri, acestea aparandu-i cu claritate ca fiind gresite. Poate ca nu e ceva recomandabil credinciosilor obisnuiti, dar, sa fim sinceri, cine viziteaza forumurile de pe net are de obicei cunostinte si interes peste medie.

Ma gandesc sa deschid niste topic-uri noi in sectiunea legata de Biserica Romano-Catolica. Este poate util pentru un catolic care viziteaza acest forum sa cunoasca punctul de vedere ortodox, argumentat, nu un sir lung de anateme, care de multe ori il sperie si il arunca si mai mult in bratele papalitatii, care-i adoarme constiinta si-i "daruieste" linistea cu ideea nebiblica a comuniunii cu "urmasul Sf. Petru", "Vicarius Filii Dei", comuniune care-i garanteaza mantuirea (in sensul ortodoxiei credintei).

Grigorie 05.11.2006 22:24:45

Traditie2

Am citit marturia MarieiB pe un forum catolic. Este botezata ortodox, dar a avut nesansa de a avea niste parinti mai degraba atei. A simtit la un moment dat o chemare catre cele duhovnicesti si a intrat in legatura cu romano-catolicii din zona Brancoveanu-Berceni-Popesti Leordeni. (cei care locuiesc in acea zona cu siguranta stiu despre activitatea catolica de acolo). Asa a aderat la romano-catolicism, dupa o cateheza prealabila. A urmat o facultate catolica si a devenit o crestina activa. Pana aici e de inteles, chiar de admirat evolutia ei (de la ateism/agnosticism la credinta in Dumnezeu). Problema se pune daca evolutia ei va continua sau se va opri la romano-catolicism, crezand ca a ajuns la plinatate.

Noi o putem ajuta sa descopere erorile catolicismului sau o putem face (daca adoptam un ton dur) sa ramana in acest stadiu.

MariaB 08.11.2006 09:07:45

Citat:

În prealabil postat de Traditie2
Vad ca Maria B nu se lasa cu publicitatea facuta ereziei catolice.

Aceasta individa face acest lucru pe numeroase forumuri ortodoxe. S-a facut cunoscuta prin minciuna de a se da ortodoxa vreme de câteva luni, pe un forum în 2004. As putea sa spun mai mule despre ea, aflate direct de la ea, daca nu se potoleste.

nu vezi bine

"numeroasele" forumuri ortodoxe sunt doar trei: aici, unde am cerut voie sa postez si o fac doar in acesta sectiune a forumului, apoi pe sihastru, unde am intervenit doar in mesajele care ii incrimineaza in mod gresit pe catolici, si am mai postat pe un forum ortodox care s-a desfiintat intre timmp (acolo am intrat mai intai recunoscandu-ma catolica, dupa trei saptamani mi s-a sters contul fara sa fi adus vreo jignire cuiva, apoi am reintrat cu alta identitate, dar nu am spus niciodata ca sunt ortodoxa, si nu am participat decat la discutiile care nu presupuneau dezbateri in legatura cu deosebirile dintre Ortodoxie si Catolicism, iar noul cont mi s-=a sters dupa trei luni, cand s-a aflat ca sunt MariaB de pe forumul catolic, fara sa fi deranjat pe cineva prin postarile mele - pe forumul catolic nu am ascuns faptul ca postez pe forumul ortodox, deci nu m-am straduit sa ma ascund prea tare)

nu am jignit pe nimeni, nu am raspuns la atacuri, nu am facut propaganda catolica, ci doar am raspuns la intrebari - asta fac si in continuare

poti sa spui orice desptre mine, aflate de oriunde - e libertate de exprimarte (doar ca, prin ceea ce spui, te recomanzi mai intai pe tine...)

MariaB 08.11.2006 09:18:50

Citat:

În prealabil postat de Grigorie
Am citit marturia MarieiB pe un forum catolic. Este botezata ortodox, dar a avut nesansa de a avea niste parinti mai degraba atei. A simtit la un moment dat o chemare catre cele duhovnicesti si a intrat in legatura cu romano-catolicii din zona Brancoveanu-Berceni-Popesti Leordeni. (cei care locuiesc in acea zona cu siguranta stiu despre activitatea catolica de acolo). Asa a aderat la romano-catolicism, dupa o cateheza prealabila. A urmat o facultate catolica si a devenit o crestina activa. Pana aici e de inteles, chiar de admirat evolutia ei (de la ateism/agnosticism la credinta in Dumnezeu). Problema se pune daca evolutia ei va continua sau se va opri la romano-catolicism, crezand ca a ajuns la plinatate.

Noi o putem ajuta sa descopere erorile catolicismului sau o putem face (daca adoptam un ton dur) sa ramana in acest stadiu.

multumesc de caracterizare - corecta

cat desptre evolutia mea spre Ortodoxie nu o vad posibila
eu nu caut o religie perfecta
imperfectiunile Catolicismului sunt ale Catolicismului (si are si Ortodoxia imperfectiunile ei)
dar Dumnezeu nu ma va judeca dupa imperfectiunile altcuiva

eu vad acesta asa cum vad familia: parintii mei nu sunt perfecti, dar sunt cei mai buni parinti pentru mine
daca voiam perfectiunea ramaneam sa ma perfectionez prin practicile yoghine...

MariaB 08.11.2006 09:39:02

acum putem reveni la subiect?
subiectul este Sfanta Fecioara Maria (nu eu, umila purtatoare a acestui nume)

reamintesc ca am deschis subiectul la sugestia cuiva de pe forum
mariologia nu este tocmai punctul meu forte!

antiecumenism 09.11.2006 11:18:31

ENCICLICA PATRIARHILOR ORTODOCSI DE LA 1848


EPISTOLA ENCICLICA A BISERICII UNA, SFINTE, SOBORNICESTI SI APOSTOLICE:

CATRE ORTODOCSII DE PRETUTINDENI

Tuturor celor de pretutindeni, in Duhul Sfant iubiti si doriti frati ai nostri, sfinti Arhierei, preacucernicului cler din jurul lor si tuturor ortodocsilor, fii adevarati ai Bisericii una, sfinte, sobornicesti si apostolesti, imbratisare frateasca in Duhul Sfant si toate cele bune si de mantuire de la Dumnezeu.
Trebuie ca propovaduirea evanghelica, sfanta si dumnezeiasca a rascumpararii noastre sa fie vestita de catre toti asa neschimbata si sa fie crezuta in veci asa de curata, cum a descoperit-o dumnezeiestilor si sfintilor Sai Ucenici Mantuitorul nostru, cel care pentru aceasta S-a desertat pe Sine, luand chip de rob, coborand din sanurile parintesti si dumnezeiesti, si cum aceia, devenind martorii vazatori si auzitori, ca niste trambite puternice au rasunat in toata lumea (caci in tot pamantul a iesit graiul lor si pana la marginile lumii cuvintele lor); si, in sfarsit, asa neatinsa, cum ne-au predat-o de obste atatia si atat de mari de Dumnezeu purtatori parinti ai Bisericii ortodoxe, cei de la marginile pamantului care au repetat aceleasi graiuri si au invatat pana la noi, in sinoade de fiecare in parte, dar precum odinioara in eden, incepatorul rautatii luand cu viclenie chip de sfetnic folositor, a facut pe om calcator al poruncii dumnezeiesti celei cunoscute, tot astfel unii nesocotind indestulator spre mantuirea lor sufleteasca cuvantul cel grait si scris al Domnuluisi autoritatea Bisericii celei de totdeauna, urmaresc nelegiuiri noi si inovatii si desfasoara in toate chipurile invatatura evanghelica cea de ei stricata.
De acolo au aparut ereziile pe care Biserica cea Ortodoxa a fost nevoita sa le combata, si impotriva tuturor a triumfat pana azi si va triumfa biruitoare in toti vecii, infatisandu-se totdeauna mai stralucitoare si mai puternica dupa lupta.
Dar din aceste erezii unele au disparut cu totul, altele iarasi reapar. Numai BISERICA ORTODOXA dainuieste vesnic, dupa fagaduinta nemincinoasa a Domnului. (MATEI, XVI, 18:” Si Eu iti zic tie, ca tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui. „).
Dintre aceste erezii raspandite pe o mare parte a pamantului era candva Arianismul, iar astazi este si PAPISMUL, dar si acesta (ca si acelea, care au si disparut cu totul), desi este in putere acum, nu va birui pana la sfarsit. (APOCALIPSA, XII, 10).
Parerea cea noua ca „Dudul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul” (FILIOQUE) este potrivnica lamuririi hotarate a Domnului nostru, data cu grija pentru aceasta (IOAN XV, 26:” Iar cand va veni Mangaietorul, pe Care Eu Il voi trimite voua de la Tatal, Duhul Adevarului, Care de la Tatal purcede, Acela va marturisi despre Mine. „), si potrivnica marturisirii intregii Biserici ortodoxe, dupa cum este incredintata de catre cele sapte Sinoade ecumenice:”Care de la Tatal pucede” (Simbolul credintei).
O asemenea parere poarta toate caracteristicile invataturii gresite, este si se numeste EREZIE (FILIOQUE), si cei care cugeta astfel ERETICI (CATOLICII) dupa hotararea celui intru sfintio Damasus:”Daca cineva va avea dreapta parere despre Tatal si Fiul, dar nu va avea despre Sfantul Duh, este eretic”.
BISERICA ORTODOXA declara ca aceasta parere noua mai sus aratata, ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si de la Fiul, este in esenta EREZIE, iar sustinatorii ei, oricine ar fi ERETICI.
Aceasta erezie a atras dupa sine si foarte multe inovatii.
Inaintasii si Parintii nostri, au depus mult zel si iubitoare staruinta, si in sinoade, si in particular, pentru ca, salvand invatatura ortodoxa a sfintei Biserici Ortodoxe, sa coasa impreuna la loc de vor putea ceea ce s-a sfarsit numai ca sa nu se desparta in bucati corpul lui Hristos, numai ca sa nu se calce in picioare hotararile dumnezeiestilor si venerabilelor sinoade.
Papismul n-a incetat de a tulbura Biserica trimitand pretutindeni asanumitii Misionari, oameni traficanti de suflete, care inconjoara pamantul si marea sa faca un prozelit, sa insele pe vreunul dintre ortodocsi, sa striceinvatatura Domnului nostru, sa falsifice prin adaos dumnezeiescul Simbol, sa arate de prisos Botezul, inutila impartasirea cu Potirul Testamentului si cate altele inovatii scolastice toate pentru iubirea de stapanire. Dar nu inceteaza pana astazi papistii sa atace dupa obiceiul lor Ortodoxia, care le este zilnic mustrare vie inaintea ochilor apostati de la credinta lor stramoseasca.
Papa Pius al IX-lea, care a primit episcopatul Romei la 1847, a dat la 6 ianuarie 1848 Enciclica catre Orientali. Declarandu-se scaun episcopal al Fericitului Petru, voieste sa amageasca astfel pe cei mai simpli cu apostazia de la Ortodoxie, adaugand acele cuvinte surprinzatoare pentru oricine s-a hranit cu invatatura teologica:”nici nu exista motiv sa prestati contra intoarcerii la adevarata biserica si comuniune cu acest scaun sfant”. Desigur cuvinte de amagire si absurde.
Pentru noi orice sfat venit de la Papa Pius al IX-lea, si orice indemn din oficiu, tinzand la distrugerea credintei noastre celei fara de pata pastrata de la Parinti, este nu numai suspecta si trebuie evitata, dar se si condamna sinodul de drept, ca nelegiuit si pierzatot de suflet. Si in aceasta categorie intra in primul rand si numita enciclica a Episcopului Romei celei vechi, Papa Pius al IX-lea, catre Orientali.
De aceea, ca sa nu se piarda nimeni din sfantul Staul al Bisericii ortodoxe, sa cadem cu gandul ca nimeni nu ne va desparti de la invatatura evanghelica, nimeni nu ne va rataci de la calauza cea singura a Parintilor nostri.
Aceasta porunca si indemnare apostolica o transmitem prin voi si intregii adunari ortodoxe, pentru ca toti intarindu-ne si sfatuindu-ne unii pe altii sa putem rezista la mestesugirile diavolului. Caci asa ne indeamna pe toti si fericitul Apostol Petru:” Fiti cumpatati, privegheati, ca potrivnicul nostru diavolul ca un leu care racneste umbla, cautand pe cine sa inghita. Caruia rezistati-i tari in credinta.
Caci credinta nostra ortodoxa, fratilor, nu este de la oameni si prin om, ci prin descoperirea lui Hristos, pe care au vestit-o dumnezeiestii Apostoli, au intarit-o Sfintele Sinoade ecumenice, au transmis-o prin succesiune prea marii Dascali intelepti ai lumii si a confirmat-o sangele varsat al sfintilor Martiri. Si tinem marturisirea pe care am primit-o curata de la atatia barbati, evitand ORICE INOVATIE CA PE O INSUFLETIRE A DIAVOLULUI (DECI „FILIOQUE” CARE INSEAMNA SI DE LA FIUL, ADICA DUHUL SFANT PURCEDE SI DE LA FIUL , ESTE O INOVATIE A BISERICII CATOLICE SI VINE DE LA DIAVOLUL).
Cel care primeste inovatia vadeste nedesavarsita Credinta ortodoxa cea propovaduita. Dar aceasta este pecetluita ca desavarsita, nesuferind nici micsorare, nici adaugire, nici vreo schimbare oarecare, si cel care indrazneste sa faca sau sa sfatuiasca sau sa cugete la aceasta a si tagaduit credinta lui Hristos, s-a si pus de bunavoie anatemei vesnice, pentru blestem impotriva Duhului Sfant, ca si cum n-ar fi vorbit drept in Scripturi si prin Sinoadele ecumenice. Aceasta infricosata anatema, nu o rostim noi astazi, ci a rostit-o cel dintai Mantuitorul nostru:”Celui care va vorbi impotriva Duhului Sfant nu i se va ierta nici in veacul de acum, nici in cel viitor” (Matei, XII,32).


MariaB 16.11.2006 11:36:20

dupa cum spuneam: haideti sa revenim la tema topicului, daca vreti




nu intoxicatri cu texte peste texte peste texte...


Annamarria 13.12.2006 10:41:33

MariaB, aveai niste intrebari de la alecsandru. Al doilea post

MariaB 14.12.2006 09:28:04

Citat:

În prealabil postat de alecsandru
1. Ce ne mai puteti spune despre luna mai care sa inteleg in cultul mariologic al Bisericii Catolice, este inchinata toata Prea Sfintei Fecioare Maria. De ce? Ce inseamna, ce simbolizeaza?
2. Ce sunt comemorarile si sarbatorile? Solemnitatile am inteles ca sunt echivalentul ortodocs al sarbatorilor imparatesti, inchinate Sfintei Treimi si Prea Sfintei Fecioare Maria.
3. Spuneti-ne cate ceva despre Sfantul Nume al Mariei! desigur numele Prea Sfintei Fecioare Maria.

la aceste intrebari nu am rapunsuri complete si nu mi-am gasit timp sa fac necesarele cautari...

Luna Mai este inchinat Fecioarei Maria
la liturghiile din aceasta luna, se canta imnuri inchinate Fecioarei Maria
de ce? nu stiu exact
este o traditie care s-a extins in Biserica
ar putea avea legatura cu faptul ca aparitia Sfintei Fecioare la Fatima a avut loc in luna mai - in zilele de dinainte si dupa 13 mai, ziua aparitiei, oamenii fac pelerinaje la statuile Sfintei Fecioare si o venereaza in mod special

diferentele dintre comemorari si celebrari este ca, desi sunt tot sarbatori, la celebrari se recomada participarea intregii comunitati

Sfantul Nume al Mariei este o sarbatoare despre a carei geneza stiu doar ca are legatura cu sarbatoarea Sfantului Nume al lui Isus, dar chiar nu stiu in ce context

floaredecolt 20.01.2007 19:03:02

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Sarbatorile Sfintei Fecioare Maria in calendarul Arhidiecezei catolice de Bucuresti:

1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate
25 martie: Buna-Vestire - sarbatoare
luna Mai este inchinata Sfintei Fecioare - rugaciuni si program liturgic specific
31 mai: Vizita Sfintei Fecioare Maria la Elisabeta - comemorare
a treia sambata dupa Rusalii: Inima neprihanita a Mariei - comemorare
15 august: Adormirea Maicii Domnului - solemnitate
8 septembrie: Nasterea Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
12 septembrie: Sfantul Nume al Mariei - comemorare
15 septembrie: Sfanta Fecioara Maria Indurerata - comemorare
7 octombrie: Sfanta Fecioara Maria, Regina Rozariului - comemorare
21 noiembrie: prezentarea la Templu a Sfintei Fecioare Maria - comemorare
8 decembrie: Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
ultima Duminica din decembrie: Sfanta Familie: Isus, Maria si Iosif

Fecioara Maria a fost conceputa imaculat , Dumnezeu a vrut ca ea sa nu poarte in sine pacatul stramosesc

ea a fost curata toata viata sa

a fost inaltata la cer dupa ce a Adormit in Duhul Sfant

faptul insasi de a te ruga Ei si a o proslavi e un respect, toate aceste rastalmaciri ale unora privind preaslavirea ei cred ca nu se cuvin a fi spuse

mai mult respect va rog....noi oamenii nu stim nici cea mai mica infima parte din planul divin al lui Dumnezeu pentru omenire si totusi consideram ca stim totul ????

PadreCory 15.04.2008 00:30:07

Inutil de precizat ca in calendarul greco-catolic Sarbatorile mariane coincid cu cele ortodoxe.

razvan_m 07.05.2008 15:16:24

Hristos A Inviat!
Nu, nasterea Sfintei Fecioare Maria nu a fost imaculata, ci Sfanta Fecioara a devenit curata, imaculata abia in urma Bunei Vestiri primita de la Sfantul Arhanghel Gavriil, care a incunostiintat-o ca va purta in pantece Prunc dumnezeiesc fara sa primeasca samanta de la barbat, ci prin darul Duhului Sfant.


Domnul sa ne ajute sa putem trece prin aceste vremuri.
--------------------------------------------------------------------------------------
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!

costel 07.05.2008 16:19:56

"Imaculata conceptie - Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos; precum Hristos s-a conceput si nascut fara pacat stramosesc, acelasi lucru se intampla si cu Fecioara Maria. Astfel, este scoasa din ordinea omeneasca. Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat. "Precum printr-un singur om s-a introdus pacatul in toti, asa prin unul Iisus Hristos, a venit mantuirea tuturor" (Rom V, 15,16). Catolicii scotand pe Maria de sub legea nasterii cu pacatul stramosesc, o scot si de sub necesitatea de a se mantui prin Hristos. Eliberarea de pacat nu o poate obtine nici un om, decat prin unirea cu Hristos. Numai asa a obtinut-o si Fecioara Maria. Exact in momentul in care se curatea si primea puterea de a naste fara de samanta, se si zamislea Fiului lui Dumnezeu ca om.

Zamislirea lui Hristos fara samanta barbateasca, se datoreaza faptului ca acum nu se naste un subiect care nu exista inainte, ci un subiect divin care se face si subiect al firii omenesti. Astfel, Hristos nu mai este produsul legii naturale de inmultire a omenirii, nu mai aduce cu sine pacatul legat de acesta lege. Purtatorul firii omenesti este Dumnezeu si Dumnezeu nu poate avea pacat, pacatul fiind un act sau o stare contrara lui Dumnezeu.

Inaltarea Fecioarei cu trupul la cer - Dupa ortodocsi Fecioara moare supunandu-se legii generale omenesti, deci ca oamenii care suporta urmarile caderii in pacat. A murit in virtutea legii generale omenesti si s-a inaltat prin Hristos, asa cum toti oamenii scapa de moarte prin Hristos. N-a avut o altfel de moarte, ca sa o invinga prin puterile ei. Ea moare, invie si se inalta prin Hristos, cu Hristos si in Hristos, nu autonom de El. Cel ce vietuieste in Hristos, nu ocoleste moartea, dar o calca cu El, trecand prin ea. Deci, trebuie sa retinem ca Maica Domnului nu a inviat prin ea insasi ci prin Hristos.

Recunoastem ca Maica Domnului a avut un rol la mantuirea noastra, prin faptul ca din ea s-a nascut Mantuitorul, dar nu o putem numi "impreuna rascumparatoare". Expresia aceasta sugereaza un rol egal cu Hristos. Ea nu poate fi un mantuitor, un rascumparator, paralel cu Hristos.

Din invatatura ortodoxa stim ca Maica Domnului nu se separa de Hristos. Ea este asa de unita cu Fiul ei, incat unde este ea, este si El. Maica Domnului nu mijloceste intre Fiului ei si noi, ca una care acopera pe Hristos, care ne separa de Hristos, ci ca una din care Hristos insusi lucreaza."

MariaB 12.05.2008 10:04:41

Citat:

În prealabil postat de costel
Recunoastem ca Maica Domnului a avut un rol la mantuirea noastra, prin faptul ca din ea s-a nascut Mantuitorul, dar nu o putem numi "impreuna rascumparatoare".

da, nu o numiti "corascumparatoare", cum propun anumite cercuri catolice, fara sa se fi ajuns la vreo hotarare generala
dar, in cantecele liturgice ortodoxe, se tot invoca Fecioara Maria ca sa ne mantuiasca
cum se explica asta?

noi, catolicii, o invocam pe Fecioara Maria sa se roage pentru noi la Fiul




"Imaculata conceptie - Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos"
nu
Catolicismul nu o pune pe Maria egala lui Isus prin aceasta dogma
de ce vreti sa intelegeti asa?

multi ortodocsi considera in mod gresit ca dogma Imaculatei Conceptiuni ar presupune conceptia Mariei in chip "nefiresc"
nu se propune ca dogma faptul ca Maria ar fi fost zamislita altfel decat prin unirea intre barabat si femeie

Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat
lucrarile divine nu sunt deloc usor de pus in cuvinte omenesti
de fapt, niciun concept omenesc nu poate sa cuprinda in sine vreo realitate divina
asa incat, oricine si oricat ar spune ceva despre aceste realitati, tot intr-o forma aproximativa o spune

dar despre Adam ce spuneti?
a fost sau nu zamislit cu pacatul stramosesc?
dar Eva?



georgeval 12.05.2008 10:44:16

Daca Fecioara Maria s-a nascut fara pacat stramosesc, inseamna ca mantuirea ei nu se mai realizeaza in Hristos.

georgeval 12.05.2008 10:45:03

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Citat:

În prealabil postat de costel
Recunoastem ca Maica Domnului a avut un rol la mantuirea noastra, prin faptul ca din ea s-a nascut Mantuitorul, dar nu o putem numi "impreuna rascumparatoare".

da, nu o numiti "corascumparatoare", cum propun anumite cercuri catolice, fara sa se fi ajuns la vreo hotarare generala
dar, in cantecele liturgice ortodoxe, se tot invoca Fecioara Maria ca sa ne mantuiasca
cum se explica asta?

noi, catolicii, o invocam pe Fecioara Maria sa se roage pentru noi la Fiul




"Imaculata conceptie - Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos"
nu
Catolicismul nu o pune pe Maria egala lui Isus prin aceasta dogma
de ce vreti sa intelegeti asa?

multi ortodocsi considera in mod gresit ca dogma Imaculatei Conceptiuni ar presupune conceptia Mariei in chip "nefiresc"
nu se propune ca dogma faptul ca Maria ar fi fost zamislita altfel decat prin unirea intre barabat si femeie

Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat
lucrarile divine nu sunt deloc usor de pus in cuvinte omenesti
de fapt, niciun concept omenesc nu poate sa cuprinda in sine vreo realitate divina
asa incat, oricine si oricat ar spune ceva despre aceste realitati, tot intr-o forma aproximativa o spune

dar despre Adam ce spuneti?
a fost sau nu zamislit cu pacatul stramosesc?
dar Eva?


"Ei nu i se cere numai sa se roage lui Hristos pentru noi, ci i se cer si ei însasi multe lucruri. Ei ne adresam cu cereri ca acestea: ”Tu mantuieste pe robii tai de toate nevoile”; ”Stapana, ajuta- ne, milostivindu-te spre noi”; ”Alearga, Stapana, Nascatoare de Dumnezeu, si ne izbaveste pre noi de primejdii”; ”Numai la tine nadajduiesc si alerg sub acoperamantul tau”; ”Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, în vremea vietii mele nu ma lasa pe mine, ajutorului omenesc nu ma încredinta, ci tu însati ma apara si ma mantuieste”. Necontenit se repeta refrenul: ”Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu, mantuieste-ne pre noi” (swson hma"). Niciodata nu i se spune însa: ”Miluieste-ne pre noi” (e*lehson hma"). Prin aceasta expresie, adresata numai lui Dumnezeu, se afirma credinta ca noi depindem întru totul de mila lui Dumnezeu. ”Mantuieste-ne” adresat Maicii Domnului nu are sensul de mantuire, ca opera înfaptuita de Hristos, ci de ”scapare” sau ”izbavire” din diferite greutati, necazuri, primejdii, ispite, care însa au si ele o legatura cu mantuirea.Dar orice i se cere Maicii Domnului, i se cere totusi pentru faptul ca este în unirea cea mai stransa cu Fiul ei, deci El este în ultima analiza izvorul a tot ajutorul pe care ni-i da ea. Numai pentru ca este Maica lui Dumnezeu Mantuitorul, i se cer si ei direct anumite ajutoare, nu pentru ca ea ar fi mantuitoare, sau comantuitoare (co-redemprix, cum se tinde a se socoti în catolicism), caci ea nu poate fi pusa pe acelasi plan cu Iisus Hristos, propriul autor al mantuirii". (Parintele Staniloae)

mihailt 12.05.2008 10:47:22

Domle serios acu ce e cu denumirea asta "Sfanta Fecioara Maria"?
E vreo denumire neo-gnostica sau ceva de genul asta a Maicii Domnului?
Iubita sora Maria denumirea corecta este Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu si pururea Fecioara Maria.
Ca asa marturisiti si dumneavoastra.
Serios acum de ce nu se discuta asupra acestei denumiri in BC ca pare un pic hulitoare.
Si nu o identifica in mod corect pe Maica Domnului ca banuiesc ca au existat si alte crestine sfinte care au fost fecioare toata viatza si care purtau numele de Maria.
Si acelea se pot numi foarte corect "Sfanta Fecioara Maria".
Daca in BC s-a schimbat denumirea Maicii Domnului pentru scopuri ecumeniste gresit intelese apoi dvs credinciosii de rand ar trebui sa protestati.

sofiaiuga 12.05.2008 22:06:52

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Citat:

În prealabil postat de costel
Recunoastem ca Maica Domnului a avut un rol la mantuirea noastra, prin faptul ca din ea s-a nascut Mantuitorul, dar nu o putem numi "impreuna rascumparatoare".

da, nu o numiti "corascumparatoare", cum propun anumite cercuri catolice, fara sa se fi ajuns la vreo hotarare generala
dar, in cantecele liturgice ortodoxe, se tot invoca Fecioara Maria ca sa ne mantuiasca
cum se explica asta?

noi, catolicii, o invocam pe Fecioara Maria sa se roage pentru noi la Fiul




"Imaculata conceptie - Prin acesta conceptie, catolicismul doreste sa o puna pe Fecioara Maria de la inceputul existentei ei intr-o egalitate cu Hristos"
nu
Catolicismul nu o pune pe Maria egala lui Isus prin aceasta dogma
de ce vreti sa intelegeti asa?

multi ortodocsi considera in mod gresit ca dogma Imaculatei Conceptiuni ar presupune conceptia Mariei in chip "nefiresc"
nu se propune ca dogma faptul ca Maria ar fi fost zamislita altfel decat prin unirea intre barabat si femeie

Revelatia divina ne descopera ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc, ca nici un om nu poate veni pe lume, dupa caderea protoparintilor, fara acest pacat
lucrarile divine nu sunt deloc usor de pus in cuvinte omenesti
de fapt, niciun concept omenesc nu poate sa cuprinda in sine vreo realitate divina
asa incat, oricine si oricat ar spune ceva despre aceste realitati, tot intr-o forma aproximativa o spune

dar despre Adam ce spuneti?
a fost sau nu zamislit cu pacatul stramosesc?
dar Eva?


dar despre Adam ce spuneti?
a fost sau nu zamislit cu pacatul stramosesc?
dar Eva?
EI au fost facuti precumscrie in Biblie ADAM din pamint si a suflat Dumnezeu suflare de viata asupra lui ,iar EVA din coasta lui ADAM ,pt ca nu e bine sa fie omul singur.Ei au cazut ulterior in pacat prin ascultarea decatre EVA a sarpelui si prin ascultarea lui Adam de Eva ,adica Adam si-a facut idol din EVA ,in loc sa ceara iertare de la Dumnezeu pt neascultare!Abia atinci au pacatuit ,iar acest pacat se transmite pina in zilele noastre urmasilor si este sters prin botezul copiilor.

mirelat 13.05.2008 06:54:02

Citat:

În prealabil postat de mihailt
Domle serios acu ce e cu denumirea asta "Sfanta Fecioara Maria"?
E vreo denumire neo-gnostica sau ceva de genul asta a Maicii Domnului?

da, f. serios, si mie mi se pare nepotrivita/insuficienta adresarea asta din partea catolicilor si astept cu interes raspunsul Mariei B.

ancah 13.05.2008 21:20:34

Citat:

În prealabil postat de mirelat
Citat:

În prealabil postat de mihailt
Domle serios acu ce e cu denumirea asta "Sfanta Fecioara Maria"?
E vreo denumire neo-gnostica sau ceva de genul asta a Maicii Domnului?

da, f. serios, si mie mi se pare nepotrivita/insuficienta adresarea asta din partea catolicilor si astept cu interes raspunsul Mariei B.

De ce ti se pare o forma de adresare nepotrivita /insuficienta?

coman 13.05.2008 22:38:28

asculta doamna Maria B,daca ai fi barbat ti-as spune mai multe,,,dar asa din respectul care il am, doar te rog frumos sa nu ne tulburi apele,nici d-ta nici altcineva afara de ortodox,desigur daca sunteti interesata,nu ca sa iscati discutii contradictorii.Sunt convins ca stiti despre Maicuta Domnului la fel ca noi cum si ce si de ce,,,ca nu credeti,treaba dvs, O sa spuneti probabil ca asa este normal,sa discute toata lumea ce vrea pe aici,asa e modern,libertate de opinie,etc...momenten eu traiesc printre catolici,departe de casa,ii respect,da nu ii tulbur,nu ati pute face si dvs la fel? Iertati-mi nemernicia,,,

Grigorie 14.05.2008 00:34:10

Citat:

În prealabil postat de coman
asculta doamna Maria B,daca ai fi barbat ti-as spune mai multe,,,dar asa din respectul care il am, doar te rog frumos sa nu ne tulburi apele,nici d-ta nici altcineva afara de ortodox,desigur daca sunteti interesata,nu ca sa iscati discutii contradictorii.

Nu sunt de parere ca produce tulburare daca scrie la sectiunea dedicata Bisericii Catolice. E cat se poate de normal atat timp cat se pastreaza limitele bunului simt.

Apoi nu cred ca trebuie sa se tulbure cineva daca sunt expuse si pareri neortodoxe. Nu avem cum sa evitam realitatea, heterodocsi exista inca de pe vremea apostolilor. Iar intre heterodocsi exista mai multe trepte, catolicii fiind mai apropiati de ortodoxie decat altii. Unii din ei, cu ajutorul lui Dumnezeu, este posibil sa apropie de ortodoxie daca vor afla mai multe. Ingradindu-le dreptul de a scrie pe forum, ii izgonim si facem un deserviciu ortodoxiei. Iar strainii care citesc cele scrise aici vor ramane cu impresia ca ortodocsii reprezinta o categorie de fiinte fragile, incapabile de aparare, miscate de prima adiere a vantului. Eu zic ca e cazul sa renuntam la astfel de sensibilitati exagerate.
Lasati-o pe MariaB sa ne vorbeasca despre papa si Imaculata Conceptie s.a., caci i se va da o replica pe masura.

14.05.2008 09:04:08

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Sarbatorile Sfintei Fecioare Maria in calendarul Arhidiecezei catolice de Bucuresti:

1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate
25 martie: Buna-Vestire - sarbatoare
luna Mai este inchinata Sfintei Fecioare - rugaciuni si program liturgic specific
31 mai: Vizita Sfintei Fecioare Maria la Elisabeta - comemorare
a treia sambata dupa Rusalii: Inima neprihanita a Mariei - comemorare
15 august: Adormirea Maicii Domnului - solemnitate
8 septembrie: Nasterea Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
12 septembrie: Sfantul Nume al Mariei - comemorare
15 septembrie: Sfanta Fecioara Maria Indurerata - comemorare
7 octombrie: Sfanta Fecioara Maria, Regina Rozariului - comemorare
21 noiembrie: prezentarea la Templu a Sfintei Fecioare Maria - comemorare
8 decembrie: Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
ultima Duminica din decembrie: Sfanta Familie: Isus, Maria si Iosif

Din punctul meu de vedere Maria (ortodoxa fiind) ziua Preafintei Nascatoare de Dumnezeu Stapana noastra este in fiecare zi.:)
Adesea privesc cu bucurie covoarele roase din fata icoanei Maicutei Domnului, vad vase pline de flori, vad oameni ingehunchiati, ori acestea toate imi arata ca EA STAPANA.:) oare cand copilasul se loveste nu alerga repede in bratele Mamei? A o serba/iubi doar la zile fixe arata datorie, formalism NU Iubire

MariaB 20.05.2008 10:59:25

Citat:

În prealabil postat de georgeval
Citat:

În prealabil postat de MariaB
da, nu o numiti "corascumparatoare", cum propun anumite cercuri catolice, fara sa se fi ajuns la vreo hotarare generala
dar, in cantecele liturgice ortodoxe, se tot invoca Fecioara Maria ca sa ne mantuiasca
cum se explica asta?

”Mantuieste-ne” adresat Maicii Domnului nu are sensul de mantuire, ca opera înfaptuita de Hristos

asa inteleg si eu - nu ma gandeam ca ar gresi ortodocsii

dar exact asa cum "”Mantuieste-ne” adresat Maicii Domnului nu are sensul de mantuire, ca opera înfaptuita de Hristos", tot astfel de alt sens are si ceea ce criticati voi aici in legatura cu catolicii

MariaB 20.05.2008 11:01:03

Citat:

În prealabil postat de mihailt
Daca in BC s-a schimbat denumirea Maicii Domnului pentru scopuri ecumeniste gresit intelese apoi dvs credinciosii de rand ar trebui sa protestati.

nu s-a schimbat nimic in acest sens

MariaB 20.05.2008 11:05:22

Citat:

În prealabil postat de jenica
Citat:

În prealabil postat de MariaB
Sarbatorile Sfintei Fecioare Maria in calendarul Arhidiecezei catolice de Bucuresti:

1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate
25 martie: Buna-Vestire - sarbatoare
luna Mai este inchinata Sfintei Fecioare - rugaciuni si program liturgic specific
31 mai: Vizita Sfintei Fecioare Maria la Elisabeta - comemorare
a treia sambata dupa Rusalii: Inima neprihanita a Mariei - comemorare
15 august: Adormirea Maicii Domnului - solemnitate
8 septembrie: Nasterea Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
12 septembrie: Sfantul Nume al Mariei - comemorare
15 septembrie: Sfanta Fecioara Maria Indurerata - comemorare
7 octombrie: Sfanta Fecioara Maria, Regina Rozariului - comemorare
21 noiembrie: prezentarea la Templu a Sfintei Fecioare Maria - comemorare
8 decembrie: Neprihanita Zamislire a Sfintei Fecioare Maria - solemnitate
ultima Duminica din decembrie: Sfanta Familie: Isus, Maria si Iosif

Din punctul meu de vedere Maria (ortodoxa fiind) ziua Preafintei Nascatoare de Dumnezeu Stapana noastra este in fiecare zi.:)
Adesea privesc cu bucurie covoarele roase din fata icoanei Maicutei Domnului, vad vase pline de flori, vad oameni ingehunchiati, ori acestea toate imi arata ca EA STAPANA.:) oare cand copilasul se loveste nu alerga repede in bratele Mamei? A o serba/iubi doar la zile fixe arata datorie, formalism NU Iubire

da

iar de jertfa Mantuitorului ne amintim la fiecare Liturghie, nu doar la ceremonia pascala

si totusi, are rost sa mne fixam anual o data a Pastelui...
cred

mihailt 20.05.2008 11:38:25

Citat:

În prealabil postat de MariaB
Citat:

În prealabil postat de mihailt
Daca in BC s-a schimbat denumirea Maicii Domnului pentru scopuri ecumeniste gresit intelese apoi dvs credinciosii de rand ar trebui sa protestati.

nu s-a schimbat nimic in acest sens

Pai cum nu s-a schimbat?
Pai nu marturisesc si fratzii nostri catolici acelasi crez ca si ortodocsi cu o mica diferenta?
Nu s-a stabilit la al 3lea sinod ecumenic ca Maica Domnului trebuie considerata Nascatoare de Dumnezeu?
Nu zice si la crezul catolic - "Si intr-Unul Domn Isus Cristos"?
Pai daca zice "intr-Unul" nu e clar?
Acum ce face BC pe langa "inovatia" filioque a introdus o nooa inovatie conform careia Maica Domnului nu e Nascatoare de Dumnezeu?
Pai daca BC zice asa nu mai se poate numi biserica crestina.
Ca doar Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos (Isus Cristos cum i se zice in BC) este in acelasi timp si Dumnezeu si Om si desi are doua firi acestea conform crezului nu sunt separate.

Adica este o singura persoana dar care are doua firi.
Io sunt sigur ca BC a zis Maicii Domnului Maica Domnului pana aceasta denumire s-a schimbat la cine stie ce conciliu...

mihailt 20.05.2008 11:47:45

Si va spun eu ca s-a modificat pentru a se face ecumenism cu protestantzii.
Eu stiam ca in BC Maica Domnului este considerata a 4 a persoana a Sfintei Treimi.


Vedetzi la adunarea ecumenica de la Sibiu ca asa , in mod hulitor, s-a discutat despre Maica Domnului zicandu-i-se "Sfanta Fecioara Maria".


mihailt 20.05.2008 12:06:21

In Biserica Romano-Catolica, pana la aceasta data, dogmele mariologice sunt in numar de patru: maternitatea divina a Mariei (titlul de Nascatoare de Dumnezeu, "Theotokos", a fost dat la Conciliul din Efes din anul 431); neprihanita sa zamislire, stabilita de Papa Pius al IX-lea la 8 decembrie 1854; fecioria sa perpetua, stabilita la Conciliul din Lateran din anul 649, si ridicarea la cer cu trupul, dogma decretata de Papa Pius al XII-lea la 1noiembrie 1950.

Iata deci ca si BC se considera Maica Domnului Maica Domnului.
Este adevarat ca la ortodocsi nu exista ideea de "imaculata conceptie" dar celalte 3 exista - adica ca este nascatoare de Dumnezeu,pururea-fecioria si inaltarea la cer cu trupul care desi nu a fost stabilita la vreun sinod ecumenic e bine stiuta din traditie.


mihailt 20.05.2008 12:07:38

Uitatzi si la sarbatoarea BC de pe 1 ianuarie:
"1 ianuarie: Sfanta Fecioara Maria, Nascatoarea de Dumnezeu - solemnitate "

MariaB 30.05.2008 13:04:51

Citat:

În prealabil postat de mihailt
Io sunt sigur ca BC a zis Maicii Domnului Maica Domnului pana aceasta denumire s-a schimbat la cine stie ce conciliu...

esti convins gresit

de ce persisti in greseala asta?

Erethorn 28.12.2009 18:04:22

Citat:

În prealabil postat de Traditie2 (Post 7672)
Vad ca Maria B nu se lasa cu publicitatea facuta ereziei catolice.

Aceasta individa face acest lucru pe numeroase forumuri ortodoxe. S-a facut cunoscuta prin minciuna de a se da ortodoxa vreme de câteva luni, pe un forum în 2004. As putea sa spun mai mule despre ea, aflate direct de la ea, daca nu se potoleste.

Mi se pare oarecum absurd ca forumul sa aiba o sectiune dedicata Bisericii Catolice, iar in momentul in care un catolic alege sa posteze ceva legat de credinta lui in aceasta sectiune sa fie admonestat si insultat.

Ca se face asta intr-un thread dedicat Fecioarei mi se pare si mai absurd.

elizabeta 28.12.2009 22:25:05

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 194681)
Mi se pare oarecum absurd ca forumul sa aiba o sectiune dedicata Bisericii Catolice, iar in momentul in care un catolic alege sa posteze ceva legat de credinta lui in aceasta sectiune sa fie admonestat si insultat.

Ca se face asta intr-un thread dedicat Fecioarei mi se pare si mai absurd.

Da, si eu am o durere acuta in suflet de multe ori cand citesc diverse postari. Cred ca cel mai bun lucru este sa lasam lucrurile asa cum sunt si sa nu redeschidem rani vechi, de mult ori greu vindecabile...

Seraphim7 13.01.2010 18:02:27

Despre Medjugorje in Bosnia
 
Cred ca ati auzit despre aparitiile Fecioarei Maria in Bosnia la Medjugorje,care dupa cum spun unii mai sunt si astazi.Ceeace ma gandesc eu ,este daca sunt ale Sfintei Fecioare ,care ar fi adevarul,ce atitudine trebuiue sa avem?

andrei_im 13.01.2010 18:11:30

s-a vorbit putin, desi nu foarte amical, despre aceasta pe topicul "Codul lui Oreste".

Seraphim7 13.01.2010 19:29:24

dar tu andrei ce parere ai ,fiindca eu am vorbit cu cineva ,o persoana greco-catolica care a mers acolo si a fost foarte impresionat,dar ceace ma face sa cred ca nu Maica Domnului este acolo ci(Domnul sa ma ierte daca gresesc)satana sunt afirmatiile care le face ,,entitatea'',una care mi-a atras atentia ca toate religiile sunt mantuitoare...iti da de gandit,cand atatia sfinti s-au ostenit sa tina integritatea religiiei mantuitoare,aici putandu-l aminti pe unul din cei mai recenti Sf.Ioan Iacob,un aparator fervent al Ortodoxiei.Ceace se intampla acolo ma duce cu gandul la adunarile spiritiste unde frecvent apar ,,spirite'' si vorbesc cu cei prezenti,daca gresesc sa ma ierte Domnul,daca am dreptate atunci a Lui fie slava.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:28:55.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.