![]() |
Apeluri pentru apararea ortodoxiei
|
Citat:
ca n-ai cum caci insusi linkul accesat inseamna semnatura respectiva. Antonia ce facusi ? Ai dat link gresit sau intentionat asa (desi nu cred)? LE: am gasit linkurile originale care iti permite sa citesti petitiile inainte sa le semnezi: http://www.petitieonline.com/apel_ct...rtodoxe_romane http://www.petitieonline.com/scrisoa...odul_din_creta |
Cred ca a semnat ea, iar apoi a dat linkul confirmarii semnaturii ei.
|
Citat:
|
APEL CĂTRE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE
APEL CĂTRE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE ÎN PRIVINȚA SFÂNTULUI ȘI MARELUI SINOD CE SE PREGĂTEȘTE A AVEA LOC ÎN 16-27 IUNIE 2016 Preafericite Părinte Patriarh Daniel,Înaltpreasfințiți Părinți Mitropoliți, Preasfințiți Părinți Episcopi, Hristos a înviat! Cu toate că timpul care s-a scurs de la publicarea documentelor propuse spre aprobare „Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe” programat a se desfășura peste două săptamâni în Creta a fost extrem de scurt, au avut loc deja numeroase dezbateri la nivel panortodox pe marginea acestora. Astfel, au fost semnalate unele aspecte dogmatice, canonice, de credință, ce implică inclusiv regulamentului de organizare și funcționare, care au ridicat credibile semne de întrebare și au iscat controverse. Faptul că cei care le-au semnalat sunt pe drept cuvânt personalități din cadrul Bisericii (înalți clerici, monahi, teologi, mireni), și chiar, mai ales, Sfinte Sinoade ale mai multor Patriarhii și Biserici autocefale sau autonome (între care, la 1 iunie 2016, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare tocmai a hotărât retragerea de la „Sfântul și Marele Sinod al Bisericii” dacă nu se amână pentru a fi regândit și ca organizare, dar și ca documente teologice de adoptat), ne dă motive întemeiate să ne alăturăm și noi îngrijorării lor și cu dragoste filială vă rugăm să nu mergeți la această întrunire și să luptați pentru amânarea ei până la momentul în care toate problemele ridicate, atât privitoare la organizarea și funcționarea sinodului, cât și la documentele acestuia, vor fi lămurite (notăm aici că față de multele decenii în care teologii desemnați pregătirii documentelor au analizat și dezbătut cuprinsul lor, este profund incorect și extrem de primejdios să se lase pleromei Bisericii doar câteva luni pentru analiză și ridicarea obiecțiunilor, și doar câteva zile în care Bisericile locale să poată recepta și fructifica aceste obiecții și observații ale pleromei). Dacă din orice motiv socotiți că sunteți totuși obligați să mergeți în Creta, credem că cea mai bună și cea mai sigură atitudine cu putință este aceea de a obține amânarea și reorganizarea acestui sinod și reformularea hotărârilor sale finale, inclusiv prin refuzul de a accepta și semna documentele propuse. Dorim ca „Marele și Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe” să fie lipsit de orice controversă și pată, pentru ca numai așa el poate fi cu adevărat de folos Bisericii, pentru copiii noștri și întreaga lume, iar nu un motiv în plus de dezbinare și îndepărtare de la credința Părinților. Semnează o parte a pleromei Bisericii părintești, care se roagă ca Sfântul Duh să fie cu sfințiile voastre și să vă întărească în toată lucrarea cea bună și dreptslăvitoare a Bisericii Domnului nostru Iisus Hristos. Astăzi, 02 Iunie 2016, la prăznuirea Sfântului Nichifor Mărturisitorul Patriarhul Constantinopolului și a Sfântului Mare Mucenic Ioan cel Nou de la Suceava Sursa: http://www.petitieonline.com/apel_ct...rtodoxe_romane |
Scrisoare deschisă către PF Daniel despre Sinodul din Creta
SCRISOARE DESCHISĂ Către Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, Arhiepiscop al Bucureștilor, Mitropolit al Munteniei și Dobrogei, Locțiitor al Tronului Cezareei Capadociei și Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, Și Președinte al Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române Și către Înaltpreasfințiții și Preasfințiții membri ai Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române Preafericite Părinte Patriah, Înaltpreasfințiile și Preasfințiile Voastre, Vă scriem cu cea mai aleasă prețuire, cu fiiască dragoste și supunere, în vederea întrunirii „Sfântului și Marelui Sinod” la Academia Ortodoxă din Creta, în localitatea Kolymbari din Kissamos, Creta, în perioada 17-27 iunie 2016, în legătură cu care, luând cunoștință de textele pregătitoare presinodale și regulamentul de organizare, suntem neliniștiți pentru următoarele motive: 1. Neparticiparea tuturor episcopilor Bisericii; 2. Faptul că acest Sinod nu se va numi ecumenic și deci, implicit, va evita recunoașterea Sinoadelor al Optulea și al Nouălea Ecumenic (întrunite în vremea Sfântului Fotie cel Mare și respectiv a Sfântului Grigorie Palama); 3. Faptul că acest Sinod se autodeclară „ultimul criteriu de judecată în probleme de credință”, deși în același timp se afirmă că nu va discuta dogme, adică se consideră pe sine infailibil înainte de a fi receptat de pliroma Bisericii și fără a fi următor Sinoadelor ecumenice și locale și învățăturii Sfinților Părinți; 4. Prezența observatorilor heterodocși la acest Sinod, practică care imită Conciliul Vatican II; 5. Textele documentelor conțin ambiguități și contradicții grave (Biserica este Una și în același timp există și alte Biserici, folosindu-se nepermis termenul de Biserici pentru heterodocși într-un text sinodal panortodox). După cum afirmă Mitropolitul Serafim al Kythirelor și Antikythirelor,[1] folosirea termenului de Biserici pentru heterodocși poate fi interpretată în spiritul ideilor lui Karl Rahner (organizator al Conciliului Vatican II alături de Yves Congar), preluate și de Mitropolitul Ioan Zizioulas al Pergamului, și anume: teoria „Bisericilor nedepline” (unele mai aproape și altele mai departe de deplinătate în raport cu Biserica deplină), teoria „Bisericilor surori”, teoria „celor doi plămâni ai Bisericii”, și așa-numita „teologie baptismală” (care recunoaște botezul heterodox); 6. Faptul că documentele nu urmează poziția dintotdeauna a Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți, ocolind cuvântul „erezie”, deși acesta nu exprimă ură, ci o stare de fapt; 7. Folosirea termenului de Biserică ca terminus technicus, care nu se justifică într-un text sinodal, deoarece ar reprezenta o ipocrizie să-i numim în mod diplomatic pe heterodocși Biserică, deși nu-i considerăm a fi Biserică, lipsindu-i în acest mod de Adevărul mântuitor; 8. Pomenirea laudativă și elogierea „Consiliului Mondial al Bisericilor” (CMB) în mod sinodal, care este inadmisibilă, deoarece Biserica ortodoxă are de pierdut prin participarea la acest Consiliu; pentru că dorința de a da mărturia cea bună nu a dat roade, ci dimpotrivă, Biserica ortodoxă a fost vătămată, semnându-se documente ce prejudiciază învățătura Bisericii și în același timp pun piedici în răspândirea credinței celei adevărate; deoarece grupările protestante care fac parte din CMB nu doresc să-și schimbe eclesiologia lor datorită prezenței Bisericii ortodoxe, ci doresc conviețuirea și recunoașterea reciprocă ca Biserici; pentru că Biserica ortodoxă este în CMB un Corp străin într-un sistem protestant; 9. Eludarea canoanelor prin permiterea căsătoriilor mixte între ortodocși și heterodocși; 10. Lipsa transparenței și a dialogului cu pliroma Bisericii. Având în vedere toate acestea, vă cerem cu smerenie ca Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române să se aplece cu mare atenție asupra studiului textelor presinodale adoptate la Sinaxa Întâistătătorilor Bisericilor autocefale de la Chambésy-Geneva (21-28 ianuarie 2016), așa cum au procedat Biserica Ortodoxă a Greciei, Biserica Ortodoxă a Bulgariei, Biserica Ortodoxă a Georgiei, Biserica Ortodoxă Rusă din afara Rusiei (ROCOR) și, cel mai recent, Patriarhia Moscovei, care au amendat aceste texte ca fiind neortodoxe. De asemenea, cerem condamnarea învățăturilor neortodoxe și a participării Bisericii ortodoxe la CMB. Cerem amânarea Sinodului Panortodox pentru a avea timp pentru refacerea regulamentului de organizare a sinodului (participarea tuturor episcopilor; fiecare episcop să aibă drept la cuvânt și drept de vot) și pentru rescrierea textelor pregătitoare în duhul Sfinților Părinți ai Bisericii. Iar dacă se găsește de cuviință, chiar neparticiparea Bisericii Ortodoxe Române la acest Sinod, așa cum au decis spre exemplu Biserica Ortodoxă Bulgară și Biserica Ortodoxă Rusă. Vă mulțumim pentru grija părintească pe care o aveți față de turma pe care o păstoriți și vă sărutăm dreapta, București, 3 iunie 2016 Redactat, Ana Botez Sursa: http://www.petitieonline.com/scrisoa...odul_din_creta |
Iarasi o petitie online care nu o citeste nimeni :24:
Da, interesant este ca incarcand link -ul ala, creste numarul de semnaturi, insa in lista apari ca un fel de anonim. Numai asta si e suficient sa discrediteze total petitiile astea online. Ca sa nu mai vorbim ca un programator, cu munca de o ora poate face sa apara in cateva zile sute sau mii de "semnaturi" pe petitia respectiva. De asta nici nu le ia nimeni in serios. Dar cei care fac hosting pentru asa ceva, fac profit, colecteaza adrese de email de la naivi pe care le vand pentru spam. Deci, daca tot ce ai pentru o initiativa civica e o petitie online, mai bine o lasi balta. |
Oricum, conÈinutul petiÈiei e destul de donquijotesc. De ce ar trebui să intereseze pe cineva ce se discută la sinodul din Creta?! Decît să fii conÈtient pînă la obsesie de lucruri pe care nu le poÈi schimba, mai bine pur Èi simplu le negi Èi le uiÈi, acele aspecte neplăcute ale unor probleme. E mult mai sănătos aÈa. Antonia, poÈi miÈca un munte? Nici eu. AÈa că ne concentrăm pe ceva fezabil Èi folositor, zic Èi eu.
|
Mai multe ONG-uri i-au trimis Sinodului Bisericii Ortodoxe Române un text cu nemulțumirile referitoare la Sinodul panortodox din Creta
http://www.activenews.ro/stiri-socia...n-Creta-133877 http://www.activenews.ro/documente/S...od%20final.pdf |
Iar "societatea civila" se baga unde nu-i fierbe oala?
De partea aialalta insa? |
De cine să fie "apărată" ortodoxia?
Că nu m-am prins... De mine, de noi? Clar! De cler? Hm... |
De cleru' corpt domn'le!
Nu vazusi pe feisbuk si la ProsTv? |
N-am eu căderea să judec cleru' corupt.
Poate-poate aș avea vreun gând în ceea ce privește vreo rătăcire flagrantă dpdv dogmatic, da' nici măcar atunci ceva mai mult decât un gând și atât... |
Pai cum sa nu, a fi un bun ortodox inseamna sa fii si un mic Luther.
Vii frumos cu lista de plangeri si o lipesti pe usa bisericii. Daca nu ti se face moftu', schisma dom'le, ce stam la discutii. Dupa Sf. Traditie a Sf. Parinti, Sf. Maxim Marturisitorul, etc. |
Alte penibilitati. Sinodul deja e un fiasco de neprezentare, oricum.
Si pana la urma o sa aflam ca marile subiecte crancene dezbatute ca sa ne aduca in ghearele masono-ecumenico-reptilienilor ii cum se face imparteala teritorial administrativa si niste reguli despre casatorie. |
Citat:
Bine, acum exagerezi. Nici un ortodox (nu stilist, da?) nu e pentru schismă Èi alte bălării-din-iad. Nepomenirea e canonică, schisma & erezia, needless 2 say, nu sînt. Acum, adevărul e că unii ierarhi, părinÈi Èi mireni au sărit peste cal conform sindromului drobului de sare. Èi asta e Èi prematur omeneÈte vorbind, Èi periculos pentru ortodoxie, bisericeÈte privind. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
De la Chalcedon incoace. Kremlinul vrea sa isi arate influenta, si sunt Gica Contra, de un deceniu incoace, de la cum se acorda autocefalia, pana la recunoasterea statutului de protos in lipsa episcopului Romei, pana la altele. |
Citat:
|
Citat:
|
Cred ca ierarhia Bisericii Ortodoxe Romane trebuie sa fie foarte atenta ce se discuta la acel Sinod, si mai ales ce hotarari se iau acolo, pentru a nu fi de acord cu nici o schimbare a dogmei ortodoxe, mostenita prin Sfanta Scriptura si Sfanta Traditie.
|
Citat:
|
Cel mai bun sfat părinte!:67:
|
Citat:
|
Drobul de sare combinat cu lucrarea stăpânului acestei lumi...:76:
|
Citat:
|
Citat:
|
Parintele Petru Pruteanu, un model de echilibru, ca de obicei:
|
Cuvântul Sanctității Sale Patriarhul Ecumenic Bartolomeu, președintele Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe, la concelebrarea Sfintei Liturghii în Catedrala Mitropolitană Sfântul Mina din Heraklion, Creta, împreună cu Preafericiții Întâistătători ai Sfintelor Biserici Ortodoxe, în Duminica Cincizecimii, 19 iunie 2016:
Preafericirile Voastre, sfințiți frați Întâistătători de Biserici Ortodoxe locale, Teodor al Alexandriei, Teofil al Ierusalimului, Irineu al Belgradului, Daniel al Bucureștilor, Hrisostom al Ciprului, Ieronim al Atenei, Sava al Varșoviei, Anastasie al Tiranei, Rastislav de Presov, dimpreună cu onorabilele delegații, Excelența Voastră, Domnule Președinte al Republicii Elene, Înaltpreasfințite Părinte Irineu, Arhiepiscop al Cretei, împreună cu Preasfințiții și preacinstiții frați care alcătuiesc Sfântul Sinod Eparhial al Bisericii din Creta, Înaltpreasfințiți și Preasfințiți frați, Binecuvântat cler și popor ortodox din întreaga lume, O zi de bucurie a răsărit acum, în care serbăm manifestarea istorică a instituției Bisericii, care a fost constituită de Duhul Sfânt, iar noi frații ortodocși, care reprezentăm toate Bisericile Ortodoxe Autocefale, ne-am întrunit într-un sobor liturgic, pentru a îndeplini datoria și responsabilitatea pe care le are Biserica Ortodoxă cea Una față de popor și față de lumea de astăzi, prin întrunirea Sfântului și Marelui Sinod. Astăzi este o zi de unitate, după cum cu toții suntem uniți în credință și Sfintele Taine prin întrunirea noastră liturgică în același loc și prin frângerea Pâinii. Sfânta Euharistie reafirmă cu adevărat unitatea și universalitatea (sobornicitatea) Bisericii Ortodoxe. Evenimentul Cincizecimii, care a avut loc în Ierusalim, a marcat începutul Bisericii în călătoria ei istorică și a pus bazele pentru sfințirea întregii istorii omenești. Apostolii și cele trei mii de creștini care au fost botezați atunci de ei alcătuiau prima Biserică, reprezentând realitatea teantropică (divino-umană) a lui Hristos, prezentă în toți membrii ei. Astăzi, și noi suntem umpluți cu aceeași insuflare a limbilor de foc – a Duhului Sfânt – și suntem o singură Biserică, un singur trup, chiar dacă provenim din diferite tradiții etnice, lingvistice și culturale. Hristos, Dumnezeu-omul, cel întâi născut între mulți frați (Romani 8, 29) este prezent în fiecare dintre membri. Astăzi, are loc împlinirea scopului proniei divine (n.n. purtării de grijă a lui Dumnezeu) în deplinătatea sa, pentru că la Cincizecime și după Cincizecime, „iubirea lui Dumnezeu s-a vărsat în inimile noastre prin Duhul Sfânt” (Romani 5, 5). Hristos este unul, iar noi suntem mădularele Sale: „Toate acestea le lucrează unul și același Duh, împărțind fiecăruia deosebi, după cum voiește” (1 Corinteni 12, 11). Prin caracterul distinctiv, fiecare Biserică Ortodoxă, precum și toți credincioșii creștini ortodocși suntem uniți în același trup, fiecare cu darurile proprii, ceea ce nu trebuie să ne facă să privim la alții cu suspiciune sau mânie, ci să ne bucurăm ca și cum ar fi ale noastre: „Comoara pe care oare fratele meu… este și a mea”, afirmă Sfântul Macarie Egipteanul (Omilii duhovnicești 3, 2). Fiecare Biserică Ortodoxă locală are propria comoară și o oferă lui Hristos. Ochiul nu poate spune mâinii „nu am nevoie de tine” și nici capul picioarelor. În interiorul Bisericii nu există Biserică locală individuală care să nu aibă importanță în sine, astfel încât Biserica cea Una, Sfântă, Universală (Sobornicească) și Apostolică să nu aibă nevoie de fiecare dintre membrii ei, nici ca un membru să poată exista independent și autocefal în mod absolut, așa cum se încearcă de cei din afara Bisericii, mai ales în ultima vreme. Biserica Ortodoxă Luptătoare, preacinstiți frați, care este prezentă pe pământ, continuă foișorul de sus al Cincizecimii, simbolizat de Bisericile noastre locale, care sunt reprezentate de fiecare dintre noi cei prezenți astăzi aici. Noi reprezentăm trupul tainic al lui Hristos care se întinde peste veacuri și izbăvește umanitatea de mulțimea suferințelor și impasurilor și suntem uniți cu Biserica Biruitoare, împlinind iconomia lui Dumnezeu și unind cele pământești cu cele cerești (Condacul Înălțării). Tocmai aceasta este misiunea Bisericii noastre Ortodoxe. În același timp, astăzi este o zi a strigătului către Mângâietorul cel bun ca să vină și să locuiască în noi și să ne păstreze în Adevărul Său și sfințirea Sa, după cum a menționat Domnul nostru în rugăciunea plină de agonie din Grădina Ghetsimani. Această cerere a Domnului care se împlinește aici, în această mare zi a Cincizecimii, este și rămâne solicitarea primordială a întregii umanități într-o lume divizată și plină de certuri, care însetează după unitate, pentru care Fiul lui Dumnezeu S-a dat pe Sine pentru ca noi toți să avem viață și să o avem din belșug. Biserica noastră Ortodoxă are marele dar și binecuvântarea de a deține tezaurul Adevărului și să păstreze intact darul Preasfântului Duh, care „umple toată lumea” (Înțelepciunea lui Solomon 1, 7) și este obligată să ofere o mărturie de dragoste și unitate lumii contemporane și să dezvăluie speranța ascunsă care dăinuie în această mărturie. Desigur, nu ne lăudăm cu privire la adevărul Bisericii noastre. Simțim măreția ei unică, dar și slăbiciunea și nevrednicia noastră personală. Totuși, acest lucru nu este suficient atunci când rămâne la nivel teoretic. Este nevoie de un răspuns la nivel practic, lucru care, din nefericire, ne lipsește. Domnul și-a început propovăduirea în lume chemând oamenii la pocăință. Lucrarea creștinului pe durata vieții sale este pocăința. În special noi, conducătorii Bisericii, suntem obligați să oferim un exemplu bun și să îmbrățișăm deplinătatea Adevărului pe care l-am primit, fiindcă vrăjmașul nostru încercă să împrăștie în inimile noastre idei eronate care neagă Adevărul credinței noastre. Acei semeni ai noștri care sunt induși în eroare cu privire la Adevăr răspândesc aceste idei greșite, care apar ca știri vrednice de atenție, și adesea reușesc să ademenească pe mulți credincioși prin prezentarea repetată și abilă a lor. De aceea, noi, episcopii, trebuie să ne întâlnim pentru a discuta problemele cu care se confruntă Biserica Ortodoxă în diferite perioade de timp și în diferite locuri din lume, în vederea adoptării de măsuri adecvate pentru ferirea credincioșilor de erorile predominante. Cu precădere în vremurile noastre, circulă un număr ridicat de erori, iar argumentele utilizate de cei înșelători sunt în mod special sofisticate, ceea ce înseamnă că este nevoie de un efort coordonat din partea păstorilor Bisericii Ortodoxe pentru a informa credincioșii. Numărul facțiunilor religioase care încearcă să ducă în înșelare pe credincioșii ortodocși este de rândul sutelor. Discuțiile din timpul Sinodului și schimbul de experiență corespunzătoare privind modul de combatere a metodelor organizațiilor menționate vor oferi multe beneficii Bisericii Ortodoxe. |
《continuare》
Domnul Bisericii Ortodoxe, Cel ce ieri și azi și în veac același este, a lucrat împreună cu noi pentru a putea ajunge momentul istoric de astăzi al Sfântului și Marelui Sinod, respectiv această întrunire liturgică și împărtășirea dintr-un singur Sfânt Potir. Indiferent de părerile noastre opuse, noi, creștinii ortodocși, trebuie să subliniem faptul că singura cale în această lume este unitatea. Bineînțeles, această cale necesită adevărată jertfă, multă muncă și se obține prin multă nevoință. Tocmai acest Sinod al nostru va contribui în această direcție, creând un climat de încredere reciprocă și înțelegere prin întâlnirea noastră în Duhul Sfânt și prin dialog edificator și sincer.
Unitatea Bisericii Ortodoxe și a credincioșilor ei reprezintă misiunea noastră. Ea este urmată de mărturia Bisericii noastre, pentru ca lumea să vadă reînnoite „lucrările ei bune” – lucrările noastre bune – strălucind puternic și să-L slăvească pe „Tatăl nostru Care este în ceruri”. Unitatea eclezială nu ia forma unei federații, nici nu rezultă din concentrarea în jurul unei persoane. Ea izvorăște din credința comună și este desăvârșită prin această credință sinonimă cu mântuirea, cu viața veșnică. „Și aceasta este viața veșnică” să-L cunoască pe Tatăl și pe Acela pe Care L-a trimis, pe Iisus Hristos, Împăratul împăraților și Domnul domnilor, după cum este reprezentat și în iconografia ortodoxă. Preafericirile Voastre, sfințiți frați, Excelența Voastră, Domnului Președinte al Republicii Elene, Binecuvântați creștini ortodocși, clerici, monahi și credincioși de peste tot de sub cer, Suntem încredințați și mărturisim în acest moment istoric de la altarul Catedralei Mitropolitane al Insulei Creta, care este o prelungire a celei aparținând Marii Biserici a lui Hristos (Constantinopol): Biserica Sfânta Sofia (Sfânta Înțelepciune), Sfânta Irina (Sfânta Pace) și Sfânta Dynamis (Sfânta Putere), adică tronul Sfinților Ioan Gură de Aur, Grigorie Teologul și și Fotie cel Mare, mărturisim că numai în unitate și trăind Ortodoxia ca o experiență de credință și viață putem călători prin istoria dramatică a lumii moderne și să oferim o mărturie mântuitoare celor de aproape și celor de departe. Lăsând deoparte problemele care provin din culturile etnice diferite, ne rugăm pentru pogorârea Mângâietorului asupra noastră, pentru ca luminații fiind de El, prin Lumina și Viața și Izvorul cel viu al înțelepciunii, Duhul înțelepciunii, Duhul înțelegerii…, Duhul stăpânirii și Duhul care curăță de păcate, Dumnezeu Cel ce îndumnezeiește” (Stihiră la Vecernia Cincizecimii), să oferim un mesaj al Adevărului, autenticității și speranței întregii lumi contemporane însetate, iar Bisericile noastre ca instituție și noi ca persoane să reafirmăm faptul că suntem vase de mult preț. Duhul Sfânt ne unește în Biserică prin „legătura desăvârșirii”, a dragostei, pe care o exprimă și o mărturisesc Persoanele Sfintei Treimi, care este Una după fire, însă se descoperă în Trei Persoane. În același chip, Biserica Ortodoxă este Una, dar se arată în lume prin mlădițele ei locale, care sunt unite în mod inseparabil și nedespărțit într-un tot, o Biserică, un trup. Fraților, părinți și fii, astăzi este reprezentată în Creta deplinătatea Sfintei noastre Biserici Ortodoxe: „Am văzut lumina cea adevărată; am primit Duhul cel ceresc; am aflat credința cea adevărată, nedespărțitei Sfintei Treimi închinându-ne, că Aceasta ne-a mântuit pe noi”. Așadar, binecuvântăm pe Domnul milei, al îndurărilor și al mângâierii cu o gură și o inimă, fiindcă prin El „avem cu toții ființa, suflarea, inteligența, cunoașterea lui Dumnezeu – pe Preasfântul Duh, pe Tatăl cel veșnic și Fiul Său Unul născut – pentru a înțelege frumusețea cerului, parcursul soarelui, ciclul lunii, buna rânduială a stelelor, precum și armonia și diferitele mișcări ale lor… pentru a înțelege succesiunea orelor, schimbarea anotimpurilor, a vânturilor, a anilor, a epocilor (…) nădăjduind la dobândirea Împărăției cerurilor, asemănarea cu îngerii, contemplarea slavei”. Duhului Preasfânt, care desăvârșește toate lucrurile bune, concelebrarea de astăzi și mărturia Bisericii noastre Ortodoxe în fața întregii lumi în și prin acest Sfânt și Mare Sinod al nostru, Acestuia împreună cu Tatăl și cu Fiul după datorie îi aducem laudă, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin. |
|
Nu mai găsești un topic?
|
Pai cred ca e un concurs, cine reposteaza de 10 ori link -urile primeste o guma de mestecat atacuri la adresa ortodoxiei din postura de ortodox practicant.
"(descriere apărută pe site-ul Petru Vodă, eliminată între timp la cererea patriarhului către stareÈ)" antoniap, slujitoarea lui minciunila, postare e tot acolo pe http://manastirea.petru-voda.ro/. Si apropo, site -ul ala e controlat, de cine? Ca articolul in cauza nici macar acolo pe site -ul de origine nu e semnat. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:15:30. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.