Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   Împotriva ereziilor NEO-PROTESTANTE, Cuvântul al III-lea - RUGĂCIUNILE CĂTRE SFINȚI (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=17735)

Igor_Paslusnik 17.02.2015 00:20:10

Împotriva ereziilor NEO-PROTESTANTE, Cuvântul al III-lea - RUGĂCIUNILE CĂTRE SFINȚI
 
Doamne ajută.
Pacea Domnului.

Cu mila Domnului, și rugăciunile Preasfintei Născătoare și Pururea Fecioarei Maria, continuăm munca începută de Daniel_Ortodox, în Cuvântul I, BOTEZUL, cu acest al 3-lea cuvânt, al creștinismului fără erezie, deci ortodox, cu "Rugăciunile către Sfinți", pentru a lumina căile ereticilor neo-protestanți, să părăsească ereziile dracilor ce au întemeiat ereziile lor și să vină la Lumină, acasă, în Unica Biserică Creștină ce mai există pe pământ, Ortodoxă. Amin.

70 de exemple biblice. Că e număr cu simbolistică. Rugăciunile Sfinților lui Dumnezeu și către ei, unii pentru alții :

1. Ieșirea 8, 8: "Rugați-vă pentru mine Domnului să depărteze broaștele de la mine și de la poporul meu.
2. Ieșirea 8, 28:aduceți jertfă Domnului Dumnezeului vostru, în pustie. Rugați-vă dar Domnului pentru mine!"
3. Ieșire 9, 28: Rugați-vă Domnului pentru mine, să înceteze tunetele, grindina și focul pe pământ
4. Ieșirea 10, 17: Iertați-mi acum încă o dată greșeala mea și vă rugați Domnului Dumnezeului
5. Psalmii 121, 6: Rugați-vă pentru pacea Ierusalimului și pentru îndestularea celor ce te iubesc pe tine.
6. Psalmii 121, 7: Să fie pace în întăriturile tale și îndestulare în turnurile tale.
7. Psalmii 121, 8: Pentru frații mei și pentru vecinii mei.
8. Psalmii 121, 9: Pentru casa Domnului Dumnezeului nostru.
9. Ieremia 29, 7: Căutați binele țării în care v-am dus robi și rugați-vă Domnului pentru ea.
10. Matei 5, 44: rugați-vă pentru cei ce vă vatămă și vă prigonesc,
11. Matei 24, 20: Rugați-vă ca să nu fie fuga voastră iarna, nici sâmbăta.
12. Marcu 13, 18: Rugați-vă, dar, ca să nu fie fuga voastră iarna.
13. Luca 6, 28: rugați-vă pentru cei ce vă fac necazuri.
14. Luca 22, 40: Rugați-vă, ca să nu intrați în ispită.
15. Faptele Apostolilor 8, 24: Rugați-vă voi la Domnul, pentru mine, ca să nu vină asupra mea nimic din cele ce ați zis.
16. Efeseni 6, 19: Rugați-vă și pentru mine, ca să mi se dea mie cuvânt, când voi deschide gura mea, să fac cunoscută cu îndrăzneală taina Evangheliei,
17. I Tesaloniceni 5, 17: Rugați-vă neîncetat.
18. I Tesaloniceni 5, 25: Fraților, rugați-vă pentru noi.
19. II Tesaloniceni 3, 1: Fraților, rugați-vă pentru noi, ca cuvântul Domnului să se răspândească și să se preamărească, ca și la voi,
20. Evrei 13, 18: Rugați-vă pentru noi; căci suntem încredințați că avem un cuget bun, dorind ca întru toate cu cinste să trăim.
21. Romani 12, 16: Cugetați același lucru unii pentru alții; nu cugetați la cele înalte, ci lăsați-vă duși spre cele smerite. Nu vă socotiți voi înșivă înțelepți.
22. Maleahi 1, 9: Și acum deci rugați pe Dumnezeu ca să aibă milă de noi.
23. Baruh 1, 11: Și vă rugați pentru viața lui Nabucodonosor, regele Babilonului, și pentru viața lui Belșațar, fiul lui.
24. Baruh 1, 13: Și vă rugați pentru noi către Domnul Dumnezeul nostru, fiindcă am păcătuit împotriva Domnului Dumnezeului nostru,
25. Matei 9, 38: Rugați, deci, pe Domnul secerișului, ca să scoată lurcători la secerișul Său.
26. Matei 26, 41: Privegheați și vă rugați, ca să nu intrați în ispită.
27. Marcu 11, 25: Iar când stați de vă rugați, iertați orice aveți împotriva cuiva, ca și Tatăl vostru Cel din ceruri să vă ierte vouă
28. Luca 22, 46: Și le-a zis: De ce dormiți? Sculați-vă și vă rugați, ca să nu intrați în ispită.
29. Iacov 5, 16: Vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului.
30. Apocalipsa 5, 8: alăută și cupe de aur pline cu tămâie care sunt rugăciunile sfinților.
31. Apocalipsa 8, 3: având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului.
32. Apocalipsa 8, 4: fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților.
33. I Regi 2, 8: Pașii sfinților Săi El îi păzește.
34. Psalmii 82, 3: și s-au sfătuit împotriva sfinților Tăi.
35. Psalmii 88, 6: Lăuda-vor cerurile minunile Tale, Doamne și adevărul Tău, în adunarea sfinților.
36. Psalmii 67, 36: Minunat este Dumnezeu întru sfinții Lui,
37. Psalmii 88, 8: Dumnezeul Cel Preamărit în sfatul sfinților,
38. Psalmii 109, 3: Cu Tine este poporul Tău în ziua puterii Tale, întru strălucirile sfinților Tăi.
39. Daniel 4, 14: iar porunca sfinților este ca să cunoască cei vii că Cel Preaînalt stăpânește,
40. Daniel 7, 22: a venit Cel vechi de zile și a făcut dreptate sfinților Celui Preaînalt, și împărăția a ajuns sub stăpânirea sfinților.
41. Daniel 7, 27: regatul, stăpânirea și mărirea regilor de sub ceruri se vor da poporului sfinților Celui Preaînalt;
42. Daniel 9, 24: se vor pecetlui și se va unge Sfântul Sfinților.
43. TOBIT 12, 15: Eu sunt Rafael, unul din cei șapte sfinți îngeri, care ridică rugăciunile sfinților și le înalță înaintea slavei Celui Sfânt".
44. Isus Sirah 42, 22: a dat Domnul sfinților ca să spună toate minunile Lui, care le-a întărit Domnul Atotștiutorul,
45. Isus Sirah 45, 2: l-a dăruit pe el cu mărirea sfinților.
46. Matei 27, 52: multe trupuri ale sfinților adormiți s-au sculat.
47. Luca 1, 70: Precum a grăit prin gura sfinților Săi prooroci din veac;
48. Faptele Apostolilor 3, 21: vremile stabilirii din nou a tuturor celor despre care a vorbit Dumnezeu prin gura sfinților Săi.
49. Romani 12, 13: Faceți-vă părtași la trebuințele sfinților,
50. Romani 15, 25: Acum însă mă duc la Ierusalim, ca să slujesc sfinților.
51. Romani 16, 2: Ca s-o primiți în Domnul, cu vrednicia cuvenită sfinților și să-i fiți de ajutor la orice ar avea nevoie de ajutorul vostru.
52. I Corinteni 14, 43: Ca în toate Bisericile sfinților, femeile voastre să tacă în biserică, căci lor nu le este îngăduit să vorbească, ci să se supună, precum zice și Legea.
53. I Corinteni 16, 15: că spre slujirea sfinților s-au rânduit pe ei înșiși,
54. II Corinteni 8, 4: Cu multă rugăminte cerând har de a lua și ei parte la ajutorarea sfinților.
55. II Corinteni 9, 12: slujirea acestui dar nu numai că împlinește lipsurile sfinților, ci prisosește prin multe mulțumiri în fața lui Dumnezeu;
56. Efeseni 3, 5: cum s-a descoperit acum sfinților Săi apostoli și prooroci, prin Duhul:
57. Efeseni 4, 12: Spre desăvârșirea sfinților, la lucrul slujirii, la zidirea trupului lui Hristos
58. Efeseni 5, 3: desfrâu și orice necurăție și lăcomie de avere nici să se pomenească între voi, cum se cuvine sfinților;
59. Filipeni 1, 1: tuturor sfinților întru Hristos Iisus, celor ce sunt în Filipi, împreună cu episcopii și diaconii:
60. Coloseni 1, 2: Sfinților și credincioșilor frați întru Hristos,
61. Coloseni 1, 12: ne-a învrednicit pe noi să luăm parte la moștenirea sfinților, întru lumină.
62. Coloseni 1, 26: Taina cea din veci ascunsă neamurilor, iar acum descoperită sfinților Săi,
63. I Timotei 5, 10: dacă a fost primitoare de străini, dacă a spălat picioarele sfinților,
64. Filimon 1, 7: întrucât inimile sfinților s-au odihnit prin tine, frate.
65. Evrei 6, 10: voi, care ați slujit și slujiți sfinților.
66. Iuda 1, 3: am nevoie să vă scriu și să vă îndemn ca să luptați pentru credința dată sfinților, odată pentru totdeauna.
67. Apocalipsa 17, 6: am văzut o femeie, beată de sângele sfinților și de sângele mucenicilor
68. Apocalipsa 18, 20: Veselește-te, cerule și voi sfinților, și voi apostolilor, și voi proorocilor.
69. Apocalipsa 19, 8: căci visonul sunt faptele cele drepte ale sfinților.
70. Apocalipsa 20, 9: tabăra sfinților și cetatea cea iubită.

Pacea Domnului.

Igor_Paslusnik 17.02.2015 00:21:12

Astfel, am văzut 70 de exemple, dovezi biblice, despre sfinți, acum vedem și 70 de sfinți. Din mii și mii de sfinți.

DECI DACĂ BIBLIA ȘI PREOTUL SPUNE SĂ MĂ ROG SFINȚILOR; CONFORM BIBLIEI PRIMA DATĂ, SĂ MĂ ROG LOR, PĂI EU AȘA FAC, CĂ DACĂ NU, MĂ DUC ÎN IAD.

DE CE?

Din două mari motive. Biblice, normal:

1. I Petru 5, 5: Tot așa și voi, fiilor duhovnicești, supuneți-vă preoților; și toți, unii față de alții, îmbrăcați-vă întru smerenie, pentru că Dumnezeu celor mândri le stă împotrivă, iar celor smeriți le dă har.

2. Evrei 13, 7: Aduceți-vă aminte de mai-marii voștri, care v-au grăit vouă cuvântul lui Dumnezeu; priviți cu luare aminte cum și-au încheiat viața și urmați-le credința.

ȘI ASTFEL, ȘI 70 DE SFINȚI, DIN MII ȘI MII :

1. PREASFÂNTĂ NĂSCĂTOARE DE DUMNEZEU ȘI PURUREA FECIOARĂ, MILUIEȘTE-NE PE NOI CU RUGĂCIUNILE TALE CĂTRE DUMNEZEU MILOSTIVUL ȘI MILOSÂRDUL.

2. SFINȚILOR APOSTOLI, IOAN, PAVEL, PETRU, IACOV, ANDREI, FILIP, LUCA, MARCU, MATEI, BARTOLOMEU, TOȚI CEI 12 ȘI VOI TOȚI CEI 72, ȘI TOȚI SFINȚII ÎNTOCMAI CU APOSTOLII, RUGAȚI-VĂ LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.

3. SFINȚILOR PĂRINȚI IOACHIM ȘI ANA, RUGAȚI-VĂ LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
4. SFINTE IOAN GURĂ DE AUR, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
5. SFINTE VASILE CEL MARE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
6. SFINTE GRIGORIE DE NAZIANS, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
7. SFINTE GRIGORIE DE NYSSA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
8. SFÂNTĂ MARIA EGIPTEANCA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
9. SFINTE ISAAC SIRUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
10. SFÂNTĂ FILOFTEEA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
11. SFÂNTĂ PARASCHEVA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
12. SFÂNTĂ TEODORA DE LA SIHLA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
13. SFINTE MAXIM MĂRTURISITOR, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
14. SFINTE SIMEON NOUL TEOLOG, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
15. SFINTE GRIGORIE PALAMA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
16. SFINTE MARCU EVGHENICE, AL EFESULUI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
17. SFINTE FOTIE CEL MARE, AL CONSTANTINOPOLULUI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
18. SFINTE ȘTEFAN CEL MARE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
19. SFINTE CONSTANTIN CEL MARE ȘI MAMA TA SFÂNTA ELENA, RUGAȚI-VĂ LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
20. SFINTE TEOFAN ZĂVORÂTUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
21. SFINTE IGNATIE BRIANCININOV, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
22. SFINTE EFREM CEL NOU, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
23. SFINTE IOAN DE KRONSTADT, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
24. SFINTE LUCA AL CRIMEEI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
25. SFINTE CHIRIL AL ALEXANDRIEI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
26. SFINTE ANTONIE CEL MARE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
27. SFINTE AMBROZIE AL MILANULUI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
28. SFINTE MACARIE EGIPTEANUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
29. SFINTE PIMEN CEL MARE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
30. SFINTE NICOLAE VELIMIROVICI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
31. SFINTE CORNELIU SUTAȘUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
32. SFINTE SERAFIM DE SAROV, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
33. SFINTE IOAN CEL NOU DE LA PRISLOP, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
34. SFINTE IOAN BOTEZĂTORUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
35. SFINTE ILIE TESVITEANUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
36. SFINTE DAVID PSALMISTULE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
37. SFINTE IOAN SCĂRARUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
38. SFINȚILOR ADAM ȘI EVA, RUGAȚI-VĂ LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
39. SFINTE IOAN DAMASCHIN, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
40. SFINTE IOAN VALAHUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
41. SFINTE SPIRIDON, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
42. SFINTE EMILIAN DE LA DUROSTORUM, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
43. SFINTE IOSIF CEL NOU DE LA PARTOȘ, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
44. SFINTE IUSTIN, MARTIRE ȘI FILOSOFULE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
45. SFÂNTĂ ECATERINA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
46. SFINTE PANTELIMON DOCTORE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
47. SFINTE STELIAN, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
48. SFINTE COSMA DOCTORE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
49. SFINTE DAMIAN DOCTORE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
50. SFINTE ȘTEFAN, PRIMULE MUCENICE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
51. SFINTE NICODIM AGHIORITUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
52. SFINTE PORFIRIE CAVSOCALIVITUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
53. SFINTE SILUAN ATHONITUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
54. SFINTE EFREM SIRUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
55. SFINTE SOFRONIE SAHAROV, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
56. SFÂNTĂ MATROANA A MOSCOVEI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
57. SFINTE CIPRIAN AL CARTAGINEI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
58. SFINTE NICOLAE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
59. SFINTE MARCU ASCETUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
60. SFINTE MUCENICE CIPRIAN, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
61. SFÂNTĂ MUCENIȚĂ IUSTINA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
62. SFINTE VASILE DE LA POIANA MĂRULUI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
63. SFINTE TEOFILACT AL BULGARIEI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
64. SFINTE GHEORGHE PURTĂTOR DE BIRUINȚĂ, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
65. SFINTE PAHOMIE CEL MARE, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
66. SFINTE CHIRIL AL IERUSALIMULUI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
67. SFINTE ANDREI ȘAGUNA, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
68. SFINTE IUSTIN POPOVICI, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
69. SFINTE DIONISIE AREOPAGITUL, ROAGĂ-TE LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.
70. TOȚI SFINȚII , RUGAȚI-VĂ LUI DUMNEZEU PENTRU MINE, PENTRU NOI.


"Sfinții vor judeca lumea". - I Corinteni 6, 2.

Pacea Domnului.

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 09:35:08

Domnule Igor, e de admirat munca depusă de dumneata pentru a găsi în Biblie orice verset ce conține cuvântul ”sfânt”, dar asta nu argumentează de fel practica rugăciunii către sfinți. Toată strădania dumitale e dată peste cap de neînțelegerea unui simplu adevăr: rugămintea nu e totuna cu rugăciunea.

AlinB 17.02.2015 10:01:39

Fraților, rugați-vă pentru noi.
1 Tes 5:25

În sfârșit, fraților, rugați-vă pentru noi, ca cuvântul Domnului să se răspândească și să se preamărească, ca și la voi,
2 Tes 3:1

Mărturisiți-vă deci unul altuia păcatele și vă rugați unul pentru altul, ca să vă vindecați, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului.
Iacov 5:16

Cine sunt mai drepti decat sfintii?

Ah, ca voi interpretati Sf. Scriptura dupa traditia voastra si sustineti ca cei trecuti din viata asta sunt disparuti (adventistii si iehovistii) sau ca nu mai stiu de soarta celor de pe acest pamant (alti neoprotestanti) n-aveti decat, este analfabetismul vostru spiritual, nu ne priveste.

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 10:54:00

Aline, faci și tu aceeași confuzie între rugăminte (adresată cuiva pentru ajutor) și rugăciune.

AlinB 17.02.2015 11:08:16

Nu, e vorba de rugaminte pentru rugaciune.

Adica eu rog pe Sfanta Xenia sa se roage pentru mine.

E ceva gresit in asta? Sfanta Scriptura ne invata asta ca "mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului".

Noi credem in Unitatea Bisericii care e mai presus de moartea pentru ca asa cum Hristos a invins moartea si cei care au crezut cu adevarat in El au facut-o.

Tu nu crezi?
N-ai decat sa verifici, daca aspiri a fi parte a Bbisericii lui Hristos, roaga-te macar o saptamana, in fiecare zi, cu acatistul Sfinteni Xenia si vezi ce se intampla.

Promiti?

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 11:24:39

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 581382)
Nu, e vorba de rugaminte pentru rugaciune.

Adica eu rog pe Sfanta Xenia sa se roage pentru mine.

E ceva gresit in asta?

Dacă ar fi în viat›ă, nu ar fi gres™it. S˜i bineînt›eles, rugămintea să o adresezi personal, nu fotografiei ei; altfel, e cel putin ciudat... Nu stiu cum as™™ putea face să înt›elegi absurdul situat››iei...

Test: șȘțȚ. Oare ce se întâmplă de forumul nu mai acceptă [câteodată] caracterele central europene?

AlinB 17.02.2015 11:32:53

Pai ce, tu daca ai un album foto cu familia, ala tine loc de familie sau cum functioneaza la voi chestia asta ca dupa cum vorbesti nu pari a fi ca restul oamenilor?

Si da, pentru noi cei raposati intru Hristos sunt vii intru El.

Cum vedeti voi chestiunea asta, e o cu totul alta problema, cand canti dupa ureche poti adauga ce floricele vrei la melodie.

Igor_Paslusnik 17.02.2015 12:33:41

Centesime... Dezastru logica și mintea ta.

Cum Doamne miluiește, voi nu gândiți deloc? Dar chiar deloc, deloc?
Nu cred... imposibil... Sunteți ființe umane. Gândiți. Gândiți, măi, pentru Dumnezeu. Gândiți.

Păi când spune Pavel: rugați-vă pentru noi? Spune în scrisoare, în epistolă, da?

Păi ei erau de față? Să le ceară Pavel de față să se roage pentru ei? Nu, nu erau de față. Că de aia le trimite scrisoare.

Fraților, rugați-vă pentru noi - 1 Tes 5,25

Gândește logic, măi, pentru Dumnezeu. Că ai creier în cap.
Erau la sute de kilometri, poate mii. Și totuși le cere Pavel să se roage pentru ei, care erau cu Pavel, prin scrisoare.
Și mai zice, să ne purtăm unii pe alții în rugăciune, mereu. Deci cei ai lui Hristos Mântuitorul, mereu să se roage unii pentru alții.
Sfinții din ceruri, sau noi de pe pământ, nu-i diferență. Tot ai lui Hristos suntem. Cerem să se roage pentru noi.

Știu că ai diavoli, te lupți cu ei, dar ăia pot fi biruiți, întro clipire de ochi (dacă ești ortodox).
Îmi mai și denigrezi munca foarte flegmatic... "asta nu argumentează de fel practica rugăciunii către sfinți".

Și mai ales, rugăminte și rugăciune e FIX ACELAȘI LUCRU !

Ce logică ai în cap nu știu... Mă tot mir...

Păi fi atent:

Îi fac o rugăminte lui Dumnezeu ! Îi fac o rugăciune lui Dumnezeu ! Care-i diferența ? Zi rătăcitule, care-i diferența?

Ce tot îmbârligi acolo, Centesime? Pe cine sărăcie, crezi că minți tu?
Pe mine nu, în niciun caz, că nu-ți permit !

Ei, uite că o argumentez, ca să te ofitic pe frăția ta, și încă o argumentez bine. Pentru că nu mă lasă Dumnezeu.
Certa-v-ar Dumnezeu dracii care vă luptă, să-i certe Dumnezeu de nerușinați.

Pentru că ei nu erau de față, cei din comunitatea lui Pavel, față de cei din comunitățile de creștini la care scria Pavel să se roage pentru cei ce erau cu Pavel, da? Limpede?

La fel, Sfinții lui Dumnezeu din ceruri, nu sunt de față, și noi, comunitatea de pe pamânt, cerem comunității din ceruri să se roage pentru noi.
Conform celor 70 de versete.
Citește-le măcar pe cele de la Apocalipsă, cum în cădelnițele îngerilor sunt rugăciunile sfinților, dăruite lui Dumnezeu.

În "absurdul situației" te afli tu, Centesime. Nimeni alții decât toți cei din "reformă", din protestantism. Vai de ei de toți...
Au considerat creștinismul stricat, au avut nevoie să-l "reformeze". Dar n-au văzut că mintea lor era stricată.
N-au văzut, erau orbi și orbi au rămas...

Dar citește cu atenție cele 70 de versete, gândește-le logic, dacă nu poți să gândești prin credință ! Atunci gândește logic.
Dar gândește !
Că își bat dracii joc de voi de toți. Tu chiar nu vezi? Nu simți?

TREZEȘTE-TE ÎN NUMELE LUI HRISTOS MÂNTUITORUL. TREZEȘTE-TE.

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 13:02:08

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 581392)
Pai ce, tu daca ai un album foto cu familia, ala tine loc de familie sau cum functioneaza la voi chestia asta ca dupa cum vorbesti nu pari a fi ca restul oamenilor?

Nu stiu de unde ai dedus bazaconia asta, oricum noi nu conversăm cu albumele foto.

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 581392)
Si da, pentru noi cei raposati intru Hristos sunt vii intru El.

Cum vedeti voi chestiunea asta, e o cu totul alta problema, cand canti dupa ureche poti adauga ce floricele vrei la melodie.

Domnule, eu cânt după Partitură, iar ”Partitura” spune că:
1. sfinții morți sunt ”adormiți în Hristos” nu ”vii” 1 Cor. 15,18.
2. Nu pentru ”noi” sunt ei vii, ci pentru Dumnezeu Luca 20,38.

Mai consultă și tu Partitura din când în când că ai început să cânți fals.

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 13:09:03

Domnule Igor, de ce mă obligi să-ți ignor postările? Că-ți place să dai citate lungi din clasici ori contemporani, am înțeles. Că mă etichetezi cu adjective pe care eu nu-mi permit să le rostesc, am înțeles și asta. Dar totuși, buna măsură... În toate, inclusiv în logica discursului... Pavel cerea să se roage pentru el niște oameni vii (nu contează dacă direct, prin epistolă, ori la telefon), adică niște oameni care nu au răposat... nu știu cum să mă fac înțeles.

Igor_Paslusnik 17.02.2015 13:11:56

Pace !

Să verificați versetele, creștinilor, că minte, că e înșelat !

Centesime, minți !

Spui:
Citat:

În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus (Post 581410)
Nu stiu de unde ai dedus bazaconia asta, oricum noi nu conversăm cu albumele foto.

Domnule, eu cânt după Partitură, iar Partitura spune că:
1. sfinii mori sunt adormii în Hristos nu vii 1 Cor. 15,8

În primul rând, nu e I Corinteni 15, 8, ci e I Corinteni 15, 20, unde spune: "Dar acum Hristos a înviat din morți, fiind începătură (a învierii) celor adormiți."

Deci nu spune de sfinți morți, sau sfinți adormiți.
Nici nu spune că nu sunt vii.

Ai mințit.

Partitura ta e scrisă cu minciuni sfruntate.

Prin urmare:
Ia ridică-te un verset mai sus, la 1 Cor. 15,19:

---> "Iar dacă nădăjduim în Hristos numai în viața aceasta, suntem mai de plâns decât toți oamenii." <---

Cei adormiți, au dispărut ? Nu, normal. Sunt cu Hristos, în viața cealaltă ? Da, normal.
Deci cei adormiți sunt vii?
DA! SUNT VII CU ADEVĂRAT.
Se numesc sfinți? Da, Sfinți cu adevărat! Pentru că Hristos e Sfânt.

Și etichetele ce ți le pun, e adevărul.
Ai mințit, deci ești mincinos și ești în erezie, ești eretic, înșelat.
Am mințit eu cu ceva? Cu ce? Dovedește. Te-am defăimat? Nu. Am spus Adevărul.
Ești un mincinos.
Toți protestanții sunt cu toții mincinoși.

Când îți ceri iertare, atunci iert și uit adevărul stricat, în care ești.

Pacea Domnului !

centesimusvicesimusoctavus 17.02.2015 13:18:23

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 581412)
Centesime, minți !

Mea culpa, greșeală de tastare, am corectat. Nu e nevoie să țipi că am mințit, doar am greșit. E omenește...

Igor_Paslusnik 17.02.2015 13:25:50

Citat:

În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus (Post 581415)
Mea culpa, greșeală de tastare, am corectat. Nu e nevoie să țipi că am mințit, doar am greșit. E omenește...

Domnule Centesim, nu, n-ai corectat, tot așa a rămas. N-ai greșit. Ai mințit.

E formă de exprimare, ce ai scris acolo. Partitura ta, cum ai spus.

Deci, ai mințit.

AlinB 17.02.2015 15:01:34

Citat:

În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus (Post 581415)
Mea culpa, greșeală de tastare, am corectat. Nu e nevoie să țipi că am mințit, doar am greșit. E omenește...

Ce vrea sa zica mr. Igor e ca ati interpretat lautareste Sf. Scriptura, nu ca ati gresit numerotarea pasajului..

Personal n-am de gand sa reiterez zeci de pagini de discutii unde s-a dezbatut deja cu adventistii chestiunea vietii de dupa moarte, fara nici un rezultat in definitiv.

AlinB 17.02.2015 15:03:13

Citat:

În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus (Post 581410)
Nu stiu de unde ai dedus bazaconia asta, oricum noi nu conversăm cu albumele foto.

Bravo!
Exact!
Nici noi!

Problema nu e la noi ci este la voi, pentru ca voi ati fost instruiti sa credeti ca noi...

Pricepi?
Nu?

Nu-i bai, daca iti era dat sa pricepi, nu mai erai adventist.

Ioan_Cezar 17.02.2015 15:09:04

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 581412)
Când îți ceri iertare, atunci iert și uit adevărul stricat, în care ești.

Ei, frate Igor, ce bine era să nu te zgârcești la vocale și să fi pus încă vreo doi i, pe ici pe colo. Uite ce frumos ar fi ieșit:
Când îți ceri iertare, atunci ierți și uiți adevărul stricat, în care ești.
Ar fi fost frumos, nu-i așa?

Igor_Paslusnik 04.08.2015 11:06:48

STUDIU BIBLIC despre SFINȚII DIN CERURI, pentru PROTESTANȚI și NEO-PROTESTANȚI.

Lutherani, calvini, baptiști, penticostali, adventiști, iehoviști, nazarineni, mormoni și toți ceilalți.

alcătuit de păcătosul "Igor Paslușnik"

1.
"Iar despre morți că vor învia, n-ați citit, oare, în cartea lui Moise, când i-a vorbit Dumnezeu din rug, zicând: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov"? Dumnezeu nu este Dumnezeul celor morți, ci a celor vii. Mult rătăciți." - Marcu 12, 26-27.

Dacă Dumnezeu este Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov și este Dumnezeul celor vii, sunt ei morți sau nu sunt morți Avraam, Isaac și Iacov?

Nu, nu sunt morți.
Dacă spuneți că Avraam, Isaac și Iacov sunt morți, atunci Dumnezeu, nu este Dumnezeul lor, căci Dumnezeu e Dumnezeul celor vii, spune Biblia.
Și contraziceți Biblia, fiindcă cu adevărat Dumnezeu, este Dumnezeul lor, al lui Avraam, Isaac și Iacov.

Deci dacă nu sunt morți, este greșit sp spunem: "Sfinților Avraam, Isacc și Iacov, rugați-vă lui Dumnezeu pentru noi?"

Nu este greșit.
Dacă spuneți că e greșit să le cerem rugăciunile celor ce sunt vii întru Domnul care e Dumnezeul lor, al celor vii: Avraam, isaac și Iacov, de ce Sfântul Apostol Pavel ne spune: "Rugați-vă unii pentru alții"?
Ei, fiindcă sunt vii, nu se roagă oare pentru noi?

Mergem la înălțimi mai mari:

2.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin.
29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți.
- Luca 16, 27-31.

De ce are putere să se roage bogatul din iad? (din pilda bogatului nemilostiv și a săracului Lazăr)
De ce se roagă lui Avraam, bogatul nemilostiv și îi cere în rugăciunile lui, să-l trimită Avraam pe Lazăr să vestească celor din casa bogatului să se îndrepte ?

De ce are putere să vorbească cei din iad cu Avraam ?

De unde știa bogatul că Lazăr, poate fi trimis înapoi din Rai, pe pământ, să vestească celor de acolo să se pocăiască ?

Este mort Lazăr? Este mort Avraam? Nu, nu sunt morți, ci sunt vii, prin Hristos, în Rai, precum dovedește Biblia.

Se poate ruga Avraam lui Dumnezeu, pentru noi ? Categoric, DA ! La fel cum se pot ruga toți Sfinții pentru noi.

Mergem mai departe:

3.
"Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai." - Luca 23, 43.

Dacă tâlharul de pe Cruce, care s-a mântuit, a ajuns în Rai, este el mort sau este el viu ?
Dacă ziceți că este mort, contraziceți Biblia și pe Însuși Hristos.
Dacă este viu, e greșit sau e corect să-i cerem să se roage pentru noi?
Dacă este greșit, înseamnă că niciun sfânt din Ceruri, nu se roagă?
Am dovedit că se roagă nu numai cei din Ceruri, dar și cei din iad, bogatul nemilostiv, care se ruga lui Avraam.
Este corect, deci, DA, Sfinții din Ceruri, se roagă pentru noi, pentru că sunt vii, nu sunt morți, precum vedem în cele 70 de Sfinte Versete de mai sus, că ne rugăm unii pentru alții.

Mai departe:

4.
"Și S-a schimbat la față, înaintea lor, și a strălucit fața Lui ca soarele, iar veșmintele Lui s-au făcut albe ca lumina. Și iată, Moise și Ilie s-au arătat lor, vorbind cu El." - Matei 17, 2-3.

Dacă Moise e mort, de ce s-a arătat lângă Hristos, când S-a schimbat Hristos la față?
Dacă Ilie e mort, din nou ce a căutat lângă Hristos?
Dar Ilie nu e mort, a fost răpit cu trupul la Cer, precum și Enoh, și vor veni în vremurile din urmă, să vestească oamenilor Evanghelia Dreptății și vor fi uciși de antihrist.

De ce nu cer și neo-protestanții rugăciunile lui Ilie, cum cerem și noi ortodocșii?

Dacă Moise nu e mort, precum vedem la schimbarea la față a Domnului Hristos, ci Moise este VIU, e corect sau nu e corect să spunem: "Sfinte Proorocule Moise, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi păcătoșii?"

DA, este corect.
La fel cum și cei din iad se roagă Sfinților lui Dumnezeu (bogatul nemilostiv se roagă lui Avraam), așa și noi, de pe pământ, ne rugăm Sfinților lui Dumnezeu, iar Dumnezeu îi ascultă și ne ajută, fiindcă "minunat este Dumnezeu întru Sfinții Lui." - Psalmii 67, 36.

VĂ INVIT LA DIALOG, dragi protestanți și neo-protestanți !

Penticostalul Traditional 04.08.2015 13:45:10

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597053)
VĂ INVIT LA DIALOG, dragi protestanți și neo-protestanți !

Multumesc, drag fratior.
Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597053)
Dacă Dumnezeu este Dumnezeul lui Avraam, Isaac și Iacov și este Dumnezeul celor vii, sunt ei morți sau nu sunt morți Avraam, Isaac și Iacov?
Deci dacă nu sunt morți, este greșit sa spunem: "Sfinților Avraam, Isacc și Iacov, rugați-vă lui Dumnezeu pentru noi?"

Credinciosii adventisti cred ca atunci cand omul moare, si trupul si duhul inceteaza a mai trai.
La acest capitol sunt de aceeasi parere cu credinciosii ortodocsi care afirma ca trupul moare dar duhul continua sa traiasca.

Asadar Avraam si ceilalti sfinti din vechime sunt morti din punct de vedere fizic dar duhul lor este viu.
Cred ca este nimerit sa incercam o definitie.

1. omul mort = omul caruia i-au incetat functiile vitale ale trupului dar al carui duh este viu
2. omul viu = omul al carui trup si duh sunt vii


Se pare ca Biblia nu este de acord cu practica chemarii celor morti (Lev.19.31). Desigur este vorba de cei morti fizic.
Protestantii considera ca este mai prudent sa ceri ajutor in rugaciune celor vii.

Am observat ca-ti place Biblia.
Ai gasit in ea macar un singur exemplu in care un om viu ii cere unui om mort fizic sa se roage pentru el?

Igor_Paslusnik 04.08.2015 17:34:28

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597059)
Multumesc, drag fratior.

Bine-ați venit. Ce mult mă bucur, că mi-ați acceptat invitația.

Eu sunt cel onorat și cel care vă mulțumesc, că mi-ați acceptat invitația la dialog.

Doamne ajută.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597059)
Credinciosii adventisti cred ca atunci cand omul moare, si trupul si duhul inceteaza a mai trai.
La acest capitol sunt de aceeasi parere cu credinciosii ortodocsi care afirma ca trupul moare dar duhul continua sa traiasca.

Asadar Avraam si ceilalti sfinti din vechime sunt morti din punct de vedere fizic dar duhul lor este viu.
Cred ca este nimerit sa incercam o definitie.

1. omul mort = omul caruia i-au incetat functiile vitale ale trupului dar al carui duh este viu
2. omul viu = omul al carui trup si duh sunt vii

Când Hristos se schimbă la față, pe muntele Taborului și când lângă Domnul, apar Moise și Ilie, de unde știau Sfinții Apostoli, care erau cu Hristos, că ăia sunt Moise și Ilie?

De ce Moise și Ilie, aveau formă de om, dacă ei erau duhuri și trupul lor nu mai era capabil să-i definească cine sunt?
(apropo, Ilie e viu cu trupul și acum, la fel și Enoh, deci rămâne Moise)
De unde știau Sfinții Apostoli că acela era Moise, și celălalt era Ilie?

De ce duhurile lor, aveau forma trupului, astfel încât Sfinții Apostoli, i-au putut recunoaște ?
De ce li s-a dat voie la Moise și Ilie, să vină să se arate Sfinților Apostoli, când Hristos se schimbă la față, dacă ei erau doar duhuri, fără trup?

De ce când Hristos, după Sfânta Înviere, a avut trup material și nematerial în același timp? Că putea trece prin ziduri și prin ușile încuiate, unde erau Apostolii și totuși, a mâncat cu ei la masă și Sfântul Apostol Toma, pune mâna pe rănile Domnului și se convinge că a înviat?

Ce vreau să scot în evidență?

Definiția dată de tine, frățior "penticostal_tradițional", cu "omul viu" și "omul mort", e o înșelare demonică. Să nu mai crezi așa ceva.
Trupurile în care intră Duhul Sfânt, adică omul îndumnezeit ("teologia" protestantă nu știe ce-i aia îndumnezeirea, dar trecem peste) nu mai pleacă din om, niciodată. Și acel trup, devine Sfânt, Duhul Sfânt dând mărturie despre sfințenia la care a ajuns acel om, sufletul Sfântului lui Dumnezeu, fiind întro stare superioară celorlalți oameni obișnuiți care adorm, Sfântul primește Sfinte Moaște, Osemintele lui, oasele, miros frumos și fiindcă Duhul Sfânt e în trupul Sfântului, trupul acela prin Duhul Sfânt, devine făcător de minuni. Acele Sfinte Trupuri ale Sfinților, sunt în Biserică, unele izvorăsc Mir, și asta a binecuvântat Dumnezeu să fie încă demult din Biblie, de la Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, care a înviat uun om obișnuit care era mort, în 4 Regi, în Biblie.
Apoi și Sfintele Trupuri, ale majorității Sfinților Martiri, care erau uciși la Coloseum, la Roma, izvorau Mir și săvârșeau minuni, cum și azi avem atât de multe și minunate, pline de Duhul Sfânt, ca și atunci.

Deci nu există "om viu" și "om mort". Există altceva: om și Sfânt. E diferență majoră, între un om normal, obișnuit și un Sfânt.
Mai ales când Dumnezeu îl arată Bisericii că e Sfânt, ca să fie cinstit și amintit, pentru viața în Dumnezeu care a avut-o. Și ca să i se ceară să se roage pentru noi.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597059)
Se pare ca Biblia nu este de acord cu practica chemarii celor morti (Lev.19.31). Desigur este vorba de cei morti fizic.
Protestantii considera ca este mai prudent sa ceri ajutor in rugaciune celor vii.

Chemarea celor morți din Levitic, era practică de magie, vrăjitorie, practicată de cei care nu erau din poporul lui Israel.
Levitic 19, 31 desigur spune să nu chemăm pe cei morți.
Dar Sfinții din ceruri sunt morți?
Rugăciunile către Sfinții din Ceruri, prietenii lui Dumnezeu, care sunt vii, nu este invocarea lor, nu este chemarea lor, ci doar cererea noastră, ca și ei, alături de noi, să se roage pentru noi. Ei nu sunt chemați, ei pot sta acolo unde sunt, nu trebuie să vină lângă noi, deși au puterea să vină lângă noi, noi nu-i invocăm, știm că rugăciunea lor este de ajuns.
"Eu sunt ușa: de va intra cineva prin Mine, se va mântui; și va intra și va ieși și pășune va afla." - Ioan 10, 9.
Sfinții din Ceruri, intră și iasă din Împărăția Cerurilor, au voie, precum vedem că ne spune versetul. Căci sunt liberi cu adevărat în Hristos.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597059)
Am observat ca-ti place Biblia.
Ai gasit in ea macar un singur exemplu in care un om viu ii cere unui om mort fizic sa se roage pentru el?

Repet, Sfinții, nu sunt "oameni morți", sunt Sfinți. Iar un Sfânt e viu, nu-i mort, e viu prin Hristos.

Spre exemplu, în Biblie nu există versete unde să spună în mod direct, să mă rog Domnului Hristos Dumnezeu sau Domnului Duhului Sfânt Dumnezeu, Persoane ale Aceleiași Sfintei Treimi.

Asta nu înseamnă că nu sunt conștient că Hristos și Duhul Sfânt, sunt parte a Sfintei Treimi, și rugându-mă Tatălui, mă rog și lui Hristos și Duhului Sfânt, fiindcă:

"Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Sfântul Duh, și Acești trei Una sunt." - I Ioan 5, 7.

Deci dacă mă rog lui Hristos și Duhului Sfânt, atunci "pentru că voi toți una sunteți în Hristos Iisus." - Galateni 3, 28; și Sfinții din Ceruri, sunt una în Hristos, deci mă rog și Sfinților, care ei toți sunt una în Hristos. Ei nu pot fi morți. În Hristos nu există moarte.
Ei sunt vii și dacă le cerem să se roage pentru noi, ei se vor ruga pentru noi. Căci Biblia spune: "rugați-vă unii pentru alții".

E simplu.

Trebuie doar să vreți să lepădați înșelarea și întunericul minciunilor protestante și veți fi liberi, veți deveni creștini.
Și veți veni Acasă, în Sfânta Ortodoxie, Unica Biserica Creștină ce mai există pe pământ. Unica în care lucrează Duhul Sfânt și Unica care biruie demonii și oferă mântuirea. Amin.

Penticostalul Traditional 04.08.2015 20:33:23

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597070)
Definiția dată de tine, frățior "penticostal_tradițional", cu "omul viu" și "omul mort", e o înșelare demonică.

Posibil. Era doar o incercare de a defini mortii si vii.
Va rog definiti ce este omul viu si omul mort din perspectiva dumneavoastra.

Igor_Paslusnik 04.08.2015 20:46:16

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597083)
Posibil. Era doar o incercare de a defini mortii si vii.
Va rog definiti ce este omul viu si omul mort din perspectiva dumneavoastra.

Din "perspectiva" Bisericii, adică mărturisind Adevărul: nu mai există moarte. A biruit-o Hristos. Hristos a înviat !
Toți vom învia, și buni și răi, unii cu învierea spre slavă, alții cu învierea spre osândă.
Moartea cea de-a doua, este însă, veșnicia petrecută în iad.
Care are loc, imediat după adormirea întru nădejdea Învierii, la judecata particulară, sau judecata mică, unde omul primește Raiul, Împărăția Cerurilor sau Iadul, Ghena.
La Judecata de Apoi, cea mare, se vor judeca morții și vii, se va reconfirma ce am primit la Judecata particulară a fiecăruia, imediat după adormire, luând însă și trupul cel nou, care înainte nu l-am avut și va începe Împărăția Cerurilor, cerul nou și pământul nou. Dar nu aici pe pământ, căci vom fi precum îngerii, spune Scriptura, nu vom bea, nu vom mânca, nu ne vom însura.

Nu cum spune predicatorul Lazăr Gog, din adunările penticostalilor, că vor fi guvernatorii Hristos și cu David, în pământul și cerul cel nou.
Păi dacă-i nou, nu va fi nimic din ce a fost, nu vor fi guvernatori, nici președinți, nici alte prostii.
Nu, asta-i înșelare. Predicatorul Lazăr Gog, dintre penticostali, minte, înșeală oamenii și vorbește anti-biblie.
Ci va fi "ceea ce ochiul n-a văzut, urechea n-a auzit și la mintea omului nu s-a suit", cum spune Duhul Sfânt prin Sfântul Apostol Pavel, întărit și de explicații mai profunde ale Sfinților Părinți, la aceste versete.

Deci moartea fizică, e o stare temporară, ea defapt nu există. La Sfânta Înviere, fiecare își va lua trupul cel înviat, care va fi, așa cum la avut Adam și Eva în Rai, nemuritor, nematerial și materil în același timp, cum a fost și Hristos, după ce a înviat, că trecea prin ușile încuiate, dar totuși Sfântul Apostol Toma, a pus mâna pe rănile lui.

Aceasta, în linii mari, despre "moarte."

Mă bucur mult, să vă pot fi de folos.

Penticostalul Traditional 04.08.2015 23:30:10

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597085)
Nu există moarte
Moartea fizică de fapt nu există

Este greu de crezut asa ceva, frate Igor.
Multi dintr noi am vazut oameni murind.
Apostolul Petru spune despre Sfantul David ca a murit: "Bărbați frați, cuvine-se a vorbi cu îndrăznire către voi despre strămoșul David, că a murit." Faptele 2:29
Experienta vietii si Scriptura te contrazic.

Sau poate ai vrut sa zici altceva?
Poti reformula.

Igor_Paslusnik 05.08.2015 11:16:22

Ce minunat verset ai ales, frățior. Faptele Apostolilor 2, 29. Mă bucur că te luminează Preacurata, Maica Domnului.

Ce minunat lucrează pronia lui Dumnezeu, chiar fără să-ți dai seama, ca să te atenționeze în căutarea ta.

"Bărbați frați, cuvine-se a vorbi cu îndrăznire către voi despre strămoșul David, că a murit și s-a îngropat, iar mormântul lui este la noi, până în ziua aceasta." - Fapt. Ap. 2, 29.

Ce vedem din verset?
Că ei, creștinii, cinsteau mormântul lui David, într-atât de mult încât îl luau cu ei, că zice "care era cu ei", spune versetul, "până în ziua aceasta".
Care e ziua aceasta?
Ziua scrierii cărții Faptele Apostolilor, anii 63-65, după Hristos, desigur.
Îți dai seama?

Mormântul Proorocului David, era cu ei, îl luau peste tot cu ei, Sfinții Apostolii, deci chiar și în ziua când scria Sfântul Apostol Luca cartea Faptele Apostolilor. (a doua cartea scrisă Sfântului Teofil, care era un aristocrat bogat și vroia să afle despre creștinism, de la Sfinții Apostoli, și a devenit creștin.)

De ce îl luau cu ei?
De ce era cu ei, mormântul lui David?
Pentru că mormântul lui, adică racla, unde puneau Sfintele lui Moaște, nu aveau dimensiuni mari și o puteau transporta cu ei, în comunitățile creștine, la episcopi, preoți și diaconi.
Faptele Apostolilor, a fost scrisă între anii 63-65. Pe atunci creștinii încă avea și cinsteau mormântul cu Sfintele Moaște ale Sfântului Prooroc David.
Ce minunat, nu? :)
Exact cum facem și noi azi, creștinii, cu racla, adică cutia specială sau mormântul care îl putem lua cu noi, unde sunt puse Sfintele Moaște Oseminte, ale Sfinților, pe care Dumnezeu îi slăvește și le dă Sfinte Moaște, spre a ne fi exemple de sfințenie.
Exact la fel și atunci creștinii, în anii 63-65, cu Sfintele Moaște ale Sfântului David dar și alți Sfinți, cum avem mărturiile în cartea "Actele Martirice", care nu-i în Biblie, scrisă mai târziu.

Iar acum, vis-a-vis de "moarte" :) Nu reformulez, fiindcă am spus Adevărul. L-am mărturisit pentru tine, frățior.
Îți explic mai detaliat, despre "moarte":

În Vechiul Testament, nu a existat Sfințenie, și nici Sfinți, și nici har, fiindcă nu era încă lumea mântuită, Răscumpărătorul nu era încă venit. Proorocii, peste care se pogora Sfântul Duh, să proorocească, aveau acțiunea directă a Sfântului Duh, fără har. Toate acestea până la venirea lui Hristos.
Dar a existat moarte. În Vechiul Testament.
Știm deja că Hristos s-a pogorât la iad, înainte de Înviere Sa, și a eliberat drepții, fiindcă și drepții (nu sfinții, că nu existau Sfinți atunci) mergeau în iad.
Adică drepții, precum David și alții.Apoi, abea după învierea lui Hristos, ei, drepții, devin Sfinți.
Deci în Vechiul Testament există moarte.
În Noul Testament însă, nu mai există moarte. A biruit-o Hristos. Hristos a înviat !
Hristos era venit, harul și darul era venit, Sfânta Treime, lucrează deplin, pentru cei din Biserică, iar demonii lucrează și mai activ, să rupă părți din Biserică și să-i arunce în erezii, precum ereziile neo-protestanților, foarte diverse...

De aceea și spune Sfântul Apostol Luca, zice: "cuvine-se a vorbi cu îndrăznire despre strămoșul David că a murit și s-a îngropat" fiindcă atunci, oamenii mureau, în Vechiul și se îngropau.
Dar azi, unii oameni nu mai mor, Sfinții, Dumnezeu alege pe acei oameni care au urmat Sfințeniei Lui, și le dăruiește Sfinte Moaște, ca să arate că nu mai există moarte, (deși trebuie să ne temem să nu ajungem în iad), și fiindcă nu mai există moarte, Dumnezeu arată tuturor oamenilor, pe Sfinții Lui, drept mărturie, prin Sfintele Moaște ale lor, ale Sfinților, pline de Duhul Sfânt, care face minuni prin Sfintele lor Oseminte, sau Moaște. (pentru cel ce crede, firesc).

De aceea creștinii, Sfinții, din Faptele Apostolilor, purtau cu ei, racla sau mormântul Sfântului David.

David a devenit Sfânt, după învierea lui Hristos și Dumnezeu Tatăl, l-a cinstit pe David, dându-i Sfinte Moaște, făcându-i trupul să miroase minunat de frumos, (cum miros Sfintele Moaște), fără să intervină vreun om, ci astfel, evreii nu au mai vrut trupul plin de Duhul Sfânt al lui David și creștinii, noi, îl purtau cu ei, precum spune versetul, Biblia.

Că și atunci, când Luca scrie F.A. în 63-65, Sfintele Moaște ale Sfântului David, erau cu ei, cu Luca, cu Petru și alții, la pogorârea Sfântului Duh, până în anii 63-65 și apoi și după aceea.

Ce minunat e Dumnezeu.

Mai ales pentru că ne-a dăruit să ne naștem în Biserica Lui cea Adevărată creștină, Sfânta Ortodoxie... :)

Mă bucur nespus... :)

GMihai 05.08.2015 14:07:04

Deci Sfintii Apostoli purtau cu ei racla cu moastele lui David. Priceless.

Nici la Martorii lui Iehova n-am intalnit asemenea interpretari dupa ureche ale Scripturii.

Igor_Paslusnik 05.08.2015 17:17:54

Citat:

În prealabil postat de GMihai (Post 597160)
Deci Sfintii Apostoli purtau cu ei racla cu moastele lui David. Priceless.

Nici la Martorii lui Iehova n-am intalnit asemenea interpretari dupa ureche ale Scripturii.

Așa-i că-i minunat ? :) Cu adevărat priceless. Și eu m-am bucurat mult, că e întărire și confirmare a cinstirii și prețuirii Sfintelor Moaște.

Asta spune versetul, frățior drag, nu eu, eu nu-mi atribui nimic. E un verset care vorbește despre Sfintele Moaște, ale Sfinților lui Dumnezeu din ceruri.

Dacă studiezi și citești exegeză pe text deschis, mai ales originalele din care a fost tradus, respectiv originalele grecești, vei vedea că așa va rezultă.

Dar și tu fiind de altă confesiune, nefiind creștin, greu îți este să crezi. Știu, e greu. Și eu mă lupt cu mândria, vreau să adun smerenie, și pace și bucurie.

Iertare, dacă te-am smintit, nu a fost cu intenție.

CristianR 05.08.2015 17:35:49

Vrei să spui că evanghelistul nu și-a găsit cuvintele și a folosit „mormânt” în loc de „sicriu”?
Când Petru spune „este la noi” tu înțelegi că îl purtau cu ei? N-ar putea însemna „este în țară la noi”?
Mă tem că forțezi sensul cuvintelor ca să-ți susțină teoriile. N-ar fi mai bine ca teoriile să se formeze în funcție de realități?

GMihai 05.08.2015 18:16:03

Problema este că face un deserviciu grav ortodoxiei.

Pe de o parte se umflă în pene: să vină neoprotestanții, să le demonstrez adevărul!!!!

Și pe de altă parte vine cu interpretări din astea adacadabrante, pe care NICIUN teolog, în aproape 2000 de ani de exegeză biblică, nu și le-a imaginat.

Imaginați-vă ce s-ar întâmpla dacă un neoprotestant ar citi aceste.... idei... și s-ar hotărî să le prezinte în biserica sa:

- Fraților, știți cum susțin, mai nou, ortodocșii cultul sfinților și al moaștelor ?

- Nu !

- Ei spun că Apostolii cărau după ei moaștele lui David ! Hohote de râs (pe bună dreptate)

Penticostalul Traditional 05.08.2015 22:26:00

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597139)
Care e ziua aceasta?
Ziua scrierii cărții Faptele Apostolilor, anii 63-65, după Hristos, desigur.
Îți dai seama?

O exegeza atenta a Scripturii ne ajuta sa intelegem ca afirmatia nu a fost facuta in anul 65 ci in anul 33, in predica lui Petru de la Cincizecime.

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597139)
...evreii nu au mai vrut trupul plin de Duhul Sfânt al lui David și creștinii, noi, îl purtau cu ei, precum spune versetul, Biblia.

Pare destul de ingenioasa ipoteza ta insa e greu de crezut ca crestinii incercasera sa puna stapanire pe "moastele" lui David. Pentru simplul motiv ca era abia prima zi a Bisericii.
Iar daca crestinii ar fi incercat sa subtilizeze oasele lui David, ar fi inceput cu stangul si ar fi incasat-o urat (si pe buna dreptate) de la evreii necrestini.

Frate Igor, incearca, te rog, sa nu interpretezi Biblia dupa capul tau pentru ca usor poti cadea in greseala.

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597139)
Deci în Vechiul Testament există moarte.
În Noul Testament însă, nu mai există moarte. A biruit-o Hristos.

Daca ceva (sau cineva) este biruit, nu inseamna ca nu mai exista.
Hristos l-a biruit si pe satana. Dar asta nu inseamna ca satana nu mai exista.

Conform Scripturii, cu moartea se va termina doar la sfarsitul vremurilor. Astazi moartea este biruita de Hristos, asa precum spui din Scripturi, insa sfarsitul ei este descris in Apocalipsa 20:14 Și moartea și iadul au fost aruncate în râul de foc

Chiar si in Nou Testament oamenii mor din punct de vedere fizic, frate Igor. Martirul Stefan a murit: Și, îngenunchind, a strigat cu glas mare: Doamne, nu le socoti lor păcatul acesta! Și zicând acestea, a murit. Faptele 7:60

Apostolul Pavel vorbind despre moartea crestinilor afirma ca "nu toti vom muri" aceasta lasandu-ne sa intelegem ca multi crestini vor muri, dar nu toti. Doar cei care vor fi in viata cand va reveni Domnul, nu vor mai muri.
Iată, taină vă spun vouă: Nu toți vom muri, dar toți ne vom schimba 1 Corinteni 15:51

Invatatura Noului Testament este clara: Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata Evrei 9:27

A afirma ca in Noul Testament nu mai exista moarte fizica este si impotriva Scripturii si a judecatii sanatoase.

Igor_Paslusnik 05.08.2015 22:33:48

Citat:

În prealabil postat de CristianR (Post 597197)
Vrei să spui că evanghelistul nu i-a găsit cuvintele i a folosit mormânt în loc de sicriu?
Când Petru spune este la noi tu înelegi că îl purtau cu ei? N-ar putea însemna este în ară la noi?
Mă tem că forezi sensul cuvintelor ca să-i susină teoriile. N-ar fi mai bine ca teoriile să se formeze în funcie de realităi?

Sfinții Apostoli nu erau toți în Israel, ci erau trimiși prin tot pământul: "Mergând, învățați, botezând". Ai uitat ? Asta făceau ei, de aceea noi suntem creștini decând a venit Sfântul Apostol Andrei la noi, la sciți, viitorul pământ românesc.

Cei 12 și cei 70 (și doi) de după ei și mulți alții.
Sfântul Apostol Andrei, deci, a mers în Sciția, adică zona Dobrogei, România de azi.
Sfântul Apostol Pavel, devenit creștin târziu, după ce a prigonit creștinii, călătorește foarte mult.
Sfântul Apostol Toma, a mers în India, unde nu a făcut minuni, fiindcă nu a crezut în Învierea Domnului, până nu a venit Domnul direct și personal la el.
Și tot așa.

Deci "mormântul este la noi, până în ziua aceasta", cuvinte scrise de Sfântul Apostol Luca, în anii 63-65, de la Roma, de unde era Sfântul Teofil, cel căruia îi era adresată cartea Faptelor Apostolilor, ca și Evanghelia a 3-a.
Iar acest "noi", adică Apostolii, care e clar că nu au rămas în Israel, se înțelege că aveau cu ei Sfintele Moaște ale Proorocului David, și că era cu un grup mare de creștini de la Roma, conduși de Sfântul Apostol Luca, cel care scrie Faptele Apostolilor.

Deci ori aveau anumite părți din Sfintele Moaște ale Proorocului David, ori erau întregi.
Cert este că erau cu ei, că era cu ei, "până în ziua aceasta", adică anii 65, de la Roma.

Nu e forțat niciun sens, ci e un verset, din multele versete, care atestă, confirmă, întăresc și mărturisesc că Sfintele Moaște pot fi transportate de la un loc la altul, spre cinstirea lor, ca un exemplu viu cu adevărat în Duhul Sfânt, al celor ce sunt și azi, ca și atunci, Sfinții lui Dumnezeu, cinstiți de Însuși Dumnezeu, și dat nouă să ne fie exemple de sfințenie.

Igor_Paslusnik 05.08.2015 23:22:26

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
O exegeza atenta a Scripturii ne ajuta sa intelegem ca afirmatia nu a fost facuta in anul 65 ci in anul 33, in predica lui Petru de la Cincizecime.
Pare destul de ingenioasa ipoteza ta insa e greu de crezut ca crestinii incercasera sa puna stapanire pe "moastele" lui David. Pentru simplul motiv ca era abia prima zi a Bisericii.
Iar daca crestinii ar fi incercat sa subtilizeze oasele lui David, ar fi inceput cu stangul si ar fi incasat-o urat (si pe buna dreptate) de la evreii necrestini.

Frățior, nu ești atent.
Cartea Faptele Apostolilor nu a fost scrisă la Cincizecime. Atunci abea s-a întemeiat Biserica lui Hristos. Sfântul Teofil nu auzise de creștinism. Iar Evanghelia a 3-a și Faptele Apostolilor îi sunt adresate lui, Sfântului Teofil.
La Cincizecime a început propovăduirea Evangheliei, dar nu au avut de scris niciun Sfânt Apostol, atunci, nimănui...
În capitolul 2, se amintește doar ce s-a întâmplat la Cincizecime, nu avea chiar atunci loc Cincizecimea, în urmă cu câteva ore. :)

Cum să spui și să crezi așa ceva? :) Să fi mai atent, te rog. Cincizecimea avusese loc în anul 33, de la Hristos. Adică 65, anul scrierii Faptelor Apostolilor, minus 33 de la Hristos, rezultă în urmă cu 32 de ani, nu în urmă cu câteva ore. Iar Sfântul Apostol Luca, doar amintește ce s-a petrecut atunci, acolo.

Interpretarea, nu e ingenioasă, e adevărul Bisericii lui Hristos, în care Biserică, frăția ta fiind penticostal, ești înafară și nu primești adevărul Bisericii, nici harul ei, nici mântuirea.
Dar nădăjduim că te vei trezi... :) Cel puțin eu, nădăjduiesc sincer, cel puțin în schimbarea ta la adevărata pocăință, în Sfânta Ortodoxie, cum ea de altfel, cheamă pe toți oamenii, toți fumătorii și toți păcătoșii.
Cine are urechi de auzit, să audă.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
Frate Igor, incearca, te rog, sa nu interpretezi Biblia dupa capul tau pentru ca usor poti cadea in greseala.
Daca ceva (sau cineva) este biruit, nu inseamna ca nu mai exista.
Hristos l-a biruit si pe satana. Dar asta nu inseamna ca satana nu mai exista.

Așa este, cel biruit, nu înseamnă că nu mai există. Dumnezeu iubește pe satana, iar biruit, înseamnă alungat.
Dumnezeu este viață, El nu omoară pe nimeni. Tot ce crează Dumnezeu, e nemuritor. Adică îngerii, chiar și cei căzuți, și sufletele oamenilor, adică adevărata noastră esență. Sufletele care vor primi trupul nou cel înviat.

Sigur că nu avem voie să interpretăm Biblia, după capul nostru, că ușor cădem, cum spune însuși Biblia, că nu toți avem voie să interpretăm Biblia, ci numai Sfinții Părinți, au interpretato deja pentru noi, acum sute de ani. Și plini de Duhul Sfânt, au interpretat minunat, nu mai avem nevoie de interpretări noi, ci doar aprofundări și explicări ale interpretării.
Căci Teologia, este infinită, spune aceeași Sfinți Părinți.

Iar Biblia, știm deja din Patristică isihastă și noetică, adică a Duhului Sfânt:

Sfânta Scriptură nu este nici Revelație, nici Cuvântul lui Dumnezeu, ci Sfânta Scriptură este cuvântul despre Revelație și despre Cuvântul lui Dumnezeu, scrisă sub insuflarea Duhului Sfânt.
Dar cum zice la finalul Evangheliei după Ioan, că dacă s-ar fi scris toate câte a făcut Hristos, nu ajungeau cărțile lumii, câte erau atunci.
Altfel, idolatrizăm Biblia, iar "litera ucide, duhul face viu" (II Corinteni 2, 6)

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
Conform Scripturii, cu moartea se va termina doar la sfarsitul vremurilor. Astazi moartea este biruita de Hristos, asa precum spui din Scripturi, insa sfarsitul ei este descris in Apocalipsa 20:14 Și moartea și iadul au fost aruncate în râul de foc

Și tu îți imaginezi un râu de foc, care curge spre neanturi, spre nicăieri, și acolo e aruncat iadul personificat și moartea personificată?
Sau de ce dai exemplele astea?
Că nu înțeleg, sincer... cum e teologia voastră?
Așa, cu personificări?
E ciudat, nu-i în regulă...
Moartea e o stare a sufletului... A sufletului, nu a trupului. E o stare, fiindcă și sufletul e nemuritor. Moartea nu e reală. E biruită de Hristos. Cu toții vom învia. Dar mă refer la altă moarte, a trupurilor. Trupurile oamenilor obișnuiți și trupurile Sfinților.
Acolo-i cu totul altceva.
La fel și iadul, e o stare a sufletului. E neputința de a fi în prezența lui Dumnezeu, veșnic, spune Sfântul Isaac Sirul.
De aceea Dumnezeu a creat iadul, ca un loc special și separat, pentru diavol și îngerii lui, spune Scriptura și cei care au urmat diavolului.
Că zice Scriptura:
"De voi ajunge în Rai, Tu de față ești, de mă voi coborâ la iad, Tu acolo ești."
Iadul acela, e plin de dragostea lui Dumnezeu și tocmai asta îi arde pe cei ce vor fi în iad. Neputința de a sta veșnic în dragostea lui Dumnezeu.
Explică minunat, mai pe amănuntul Sfântul Isaac Sirul, în Filocalia 10, să citești frăția ta, dacă binevoiești.
"Litera ucide, duhul face viu", din nou amintesc.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
Chiar si in Nou Testament oamenii mor din punct de vedere fizic, frate Igor. Martirul Stefan a murit: Și, îngenunchind, a strigat cu glas mare: Doamne, nu le socoti lor păcatul acesta! Și zicând acestea, a murit. Faptele 7:60

Apostolul Pavel vorbind despre moartea crestinilor afirma ca "nu toti vom muri" aceasta lasandu-ne sa intelegem ca multi crestini vor muri, dar nu toti. Doar cei care vor fi in viata cand va reveni Domnul, nu vor mai muri.
Iată, taină vă spun vouă: Nu toți vom muri, dar toți ne vom schimba 1 Corinteni 15:51

Da, moartea fizică, pentru Sfinți, nu mai există. Doar pentru oamenii normali. Și chiar și aceea, e temporară. Până la Înviere.
De aceea le dăruiește Dumnezeu Sfinte Moaște. Adică sufletul e luat în Împărăția Cerurilor, iar trupul se umple de Duhul Sfânt Dumnezeu și devine făcător de minuni, sau izvorăște mir sau altele.
E modul lui Dumnezeu de a-i dovedi pe acei creștini, că sunt Sfinți, de ai arăta creștinilor. E modul lui Dumnezeu de a-i cinsti pe Sfinții Lui, nu doar în Ceruri, ci și pe pământ, printre creștini.

De aceea zice că nu toți vom muri. Adică vor fi și cei care mor, cei care nu au Sfinte Moaște.
La Faptele Apostolilor 7, 60, spune că a murit Sfântul Ștefan, primul Sfânt Mucenic, adică și-a dat sufletul. Că mergem la Evanghelii, și ce vedem? Când Hristos spune că a murit pe Cruce, defapt și-a dat sufletul în mâinile Tatălui.

Deci ne referim la moartea Sfinților din Ceruri. Ei nu mai mor. Și drept dovadă, Dumnezeu ne arată acest lucru prin Sfintele Moaște. Nu le dă trupul care l-au avut înainte, fiindcă acela e muritor, și nu le dă trup material stricăcios nemuritor, ar schimba legile firii, ci le dă Duhul Sfânt, în trupurile lor, din care a luat sufletul, iar prin Sfintele Moaște, le arată trupul nestricăcios, nemuritor, plin de Duhul Sfânt.
Ai văzut cât de frumoase sunt Sfintele Moaște și cât de frumos miros? Fiindcă Duhul Sfânt este în ele, de aceea ele nu sunt stricăcioase, și nici nu îți este teamă când ești lângă ele și sunt făcătoare de minuni, vindecătoare, prin Duhul Sfânt.

Iar asta fără să mai amintesc ce a văzut Sfântul Mucenic Ștefan? Ce a văzut? Că zice, era plin de Duhul Sfânt, a văzut Cerurile deschise și a văzut slava Tatălui și pe Hristos.
Și ca el, mulți au mai fost care au văzut acestea: pe slava Tatălui și pe Hristos și pe Sfinții îndumnezeiți, și au pictat ce au văzut. Și așa avem varietatea și frumusețea Sfintelor Icoane.
Ai văzut că au aureolă, în jurul capului, cu toții? Aceea este slava Tatălui, cu care îi proslăvește pe Sfinți, cum spune Scriptura.


Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
Invatatura Noului Testament este clara: Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata Evrei 9:27

Corect, oamenii de rând obișnuiți. Mor fizic. Apoi Judecata, particulară, judecata mică. De acord. Moartea fizică la oamenii de rând, ca efect temporar. Dar nu Sfinții. Ei nu mor. Fizic, mă refer. Ei nu mor fizic. Fiindcă Sfintele Moaște ale lor, sunt pline de Duhul Sfânt. Iar Duhul Sfânt nu e mort, e Viață și Dătător de Viață. Explic mai mult în quote-ul următor.

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597213)
A afirma ca in Noul Testament nu mai exista moarte fizica este si impotriva Scripturii si a judecatii sanatoase.

Deci ne referim la moartea trupului Sfinților. Nu la moartea unui om de rând. Ci la Sfintele Trupuri ale Sfinților, care fiindcă Dumnezeu le dăruiește Sfinte Moaște, le arată deci, pe acelea, că nu sunt moarte, ci sunt vii prin Duhul Sfânt.

Cum Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, ucenicul Sfântului Ilie Tesviteanul, au înviat un om obișnuit, îți amintești? La 4 Regi.
Fiindcă ele, Sfintele Moaște ale lui Elisei, nu erau moarte. Ci era și este Duhul Sfânt în ele.

Trupurile Sfinților, acelora care Dumnezeu le dă Duhul Sfânt în ele, în trupuri, sunt vii prin Duhul Sfânt, nu pot fi moarte, fiindcă Duhul Sfânt este Vistierul bunătăților și Dătătorul de Viață.

Nu este împotriva unei judecăți sănătoase, este adevărul Bisericii lui Hristos. În care dacă nu crezi, vei fi osândit la Judecată, de către ei, Sfinții, care vor judeca lumea. (I Corinteni 6, 2)

Eu mai mult nu pot face pentru tine, decât să îți mărturisesc Adevărul. Tu dacă vrei crezi, dacă nu, nu. Ești liber. Dar nu mie îmi vei da socoteală, ci Sfinților, care te vor judeca.

AlinB 05.08.2015 23:56:49

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597225)
Mă refer la moartea trupului Sfinților. Nu la moartea unui om de rând. Ci la Sfintele Trupuri ale Sfinților, care fiindcă Dumnezeu le dăruiește Sfinte Moaște, le arată că acelea nu sunt moarte, ci sunt vii prin Duhul Sfânt.

Cum Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, ucenicul Sfântului Ilie Tesviteanul, au înviat un om obișnuit, îți amintești? La 4 Regi.
Fiindcă ele, Sfintele Moaște ale lui Elisei, nu erau moarte. Ci era și este Duhul Sfânt în ele.
Trupurile Sfinților, acelora care Dumnezeu le dă Duhul Sfânt în ele, în trupuri, sunt vii prin Duhul Sfânt, nu pot fi moarte, fiindcă Duhul Sfânt este Vistierul bunătăților și Dătătorul de Viață.

Nu este împotriva unei judecăți sănătoase, este adevărul Bisericii lui Hristos.

Este ca bati campii absolut fara nici un fel de gratie.

Penticostalul Traditional 06.08.2015 00:06:47

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597225)
Frățior, nu ești atent.
Cartea Faptele Apostolilor nu a fost scrisă la Cincizecime.

De acord. Am o intrebare:
In ce an crezi tu ca a rostit apostolul Petru predica in care aminteste despre moartea lui David?

AlinB 06.08.2015 00:15:20

Citat:

În prealabil postat de GMihai (Post 597200)
Problema este că face un deserviciu grav ortodoxiei.

Pe de o parte se umflă în pene: să vină neoprotestanții, să le demonstrez adevărul!!!!

Și pe de altă parte vine cu interpretări din astea adacadabrante, pe care NICIUN teolog, în aproape 2000 de ani de exegeză biblică, nu și le-a imaginat.

Imaginați-vă ce s-ar întâmpla dacă un neoprotestant ar citi aceste.... idei... și s-ar hotărî să le prezinte în biserica sa:

- Fraților, știți cum susțin, mai nou, ortodocșii cultul sfinților și al moaștelor ?

- Nu !

- Ei spun că Apostolii cărau după ei moaștele lui David ! Hohote de râs (pe bună dreptate)

Sau poate un serviciu, aratand unde poate duce interpretarea lautareasca a Sfintei Scripturi.

Igor_Paslusnik 06.08.2015 01:45:27

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597227)
De acord. Am o intrebare:
In ce an crezi tu ca a rostit apostolul Petru predica in care aminteste despre moartea lui David?

În anul 33 de la Hristos, nădăjduiesc cu mila Domnului, că e certitudine.

Fiindcă în anul 33 a avut loc și Cincizecimea, atunci s-a întemeiat Biserica lui Hristos, în chip văzut. Biserică, care azi, mai păstrează creștinismul cel mai adevărat, doar în ce se numește din anul 1054, Ortodoxia. Și înainte și după acest an, ea este Biserica. Atât.

Eventual, spus: Biserica Creștină. (nicidecum penticosali, baptiști, adventiști, iehoviști, lutherani, calvini și alte eresuri)

Penticostalul Traditional 06.08.2015 06:44:02

Citat:

În prealabil postat de Igor_Paslusnik (Post 597239)
În anul 33 de la Hristos, nădăjduiesc cu mila Domnului, că e certitudine.

Deci in anul 33 (nu in 65 cum pretindeai mai devreme), chiar in ziua intemeierii Bisericii apostolul Petru marturisea ca ei, crestinii, carau dupa ei "moastele" lui David?

Ai putea sa-mi spui, te rog, daca aceasta invatatura este doar o presupunere de-a ta sau este general acceptata in ortodoxie? Si daca da, este scris in catehism sau undeva in Sfanta Traditie? M-ar interesa de asemenea daca credinta ca "nici un om sfant nu a avut parte de moartea fizica" este si ea o invatatura ortodoxa sau doar o teologumena a ta.

Eu uneori sunt invitat sa predic si nu as vrea sa gresesc afirmand "fratii ortodocsi cred ca..." si de fapt sa prezint doar niste teorii ale unui singur ortodox.

Ioan_Cezar 06.08.2015 11:50:44

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597255)
Eu uneori sunt invitat sa predic si nu as vrea sa gresesc afirmand "fratii ortodocsi cred ca..." si de fapt sa prezint doar niste teorii ale unui singur ortodox.

Și eu, naivul, care îmi imaginam că predicatorii altor culte sau denominațiuni răspândesc și cultivă Cuvântul, Evanghelia, pe când, iată - în realitate predicatorii penticostali se ocupă cu propovăduirea credinței fraților ortodocși...:)
Iată că și critica poate fi uneori o formă de evanghelizare a oamenilor penticostali!

catalin2 06.08.2015 13:28:30

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597255)
Eu uneori sunt invitat sa predic si nu as vrea sa gresesc afirmand "fratii ortodocsi cred ca..." si de fapt sa prezint doar niste teorii ale unui singur ortodox.

Invatatura ortodoxa exista in catehismul ortodox. Altfel fiecare spune ce stie si ce a inteles, pe forum.

Copacel 06.08.2015 13:38:20

Citat:

În prealabil postat de Penticostalul Traditional (Post 597255)
Eu uneori sunt invitat sa predic si nu as vrea sa gresesc afirmand "fratii ortodocsi cred ca..." si de fapt sa prezint doar niste teorii ale unui singur ortodox.

Eu cred ca daca vrei sa le prezinti alor tai Ortodoxia cel mai bine ar fi
sa-i trimiti la o biserica ortodoxa sau la un preot ortodox sa vb cu ei.

Copacel 06.08.2015 13:41:56

Citat:

În prealabil postat de Ioan_Cezar (Post 597263)
Și eu, naivul, care îmi imaginam că predicatorii altor culte sau denominațiuni răspândesc și cultivă Cuvântul, Evanghelia,!

A fost la inceput asa, cand s-au infiintat.Dar cum vremurile inainteaza asa
si clopotul constiintelor incepe sa bata si Dumnezeu ii cheama la El pe toti
cei care sunt scrisi in Cartea Vietii indiferent la ce religie/secta sunt acum.
Asta inseamna sa te astepti la multi tineri care vor veni la Ortodoxie.
Sa nu te miri cand o sa observi asta. Se intorc acasa, la Tatal.


Ora este GMT +3. Ora este acum 11:53:16.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.