Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserici Protestante (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5030)
-   -   secte (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=1640)

dumy 18.04.2007 18:12:10

ar trebui sa fim atenti nu numai la biserica ortodoxa,sa fim ortodocsi doar cu numele...ci si cu sufletul...mai ales pt tineri zic....dc? ...pt k riscam foarte mult k misionarii neo-protestanti sa ne"racoleze" cu argumente ,zic ei bazate.

dumy 18.04.2007 18:15:40

as vrea sa vorbesc cu un adventist despre credinta pe care o pretinde a fi "calea dreapta".....ughy86@yahoo.com......insa stiu k nu prea vor sa vina la discutie cu un preot...pt k preotul le va arata adevarata "cale"iar ei nu vor avea curaj sa o aleaga din cauza pastorilor lor

quasar 18.04.2007 19:00:27

nu stiu ce sa zic...duhovnicul meu m-a invatat ca nu prea de bine sa discuti cu ei(nu ma refer strict la adventisti)pt ca stim ca ei mai au putin si stiu biblia pe de rost,si mereu o sa-ti aduca argumente,citate,mai lipseste sa-ti spuna si al catalea rand e scris.Poti sa-i faci o surpriza adventistului nespunandu-i ca vii cu un preot.poate poate...se convinge,cu toate ca aud de multi ortodocsi care s-au facut protestanti,adv,etc,dar mult mai putini de-ai lor veniti la ortodoxie.
Doamne ajuta!
PS:ai mult curaj,eu nu ma incumet sa discut cu ei,nu de teama ca m-ar convinge,ci din cauza faptului ca INCA nu stiu cum sa aduc atat de multe argumente cat sa acopere multimea citatelor lor din biblie.

veilur 19.08.2007 16:26:42

De ce va e frica de argumentele lor? Va este teama ca dau citate din biblie? Pai asta pot face si eu daca ma apuc sa invat biblia pe de rost, desi nu cred ca voi putea, dar ma rog, nu sa stii versete este important, ci cum te vezi tu ca om. Eu nu ii dau la o parte nici pe cei sectanti pentru ca si ei sunt totusi in credinta, dar au acea ideologie gresita ca ar avea garantia mantuirii, de fapt asta este singurul lucru ce ii diferentiaza pe ei, faptul ca se considera deja mantuiti, ceea ce i-a facut sa fie eretici. In rest, unii dintre ei sunt chiar mai credinciosi decat noi, dar degeaba pentru ca nu au nici un folos din cauza sigurantei lor ca vor fi mantuiti. Si ma mai mira inca un lucru, faptul ca cei sectanti duc o viata chiar mai crestina decat noi ortodocsii; stau si ma gandesc ce ar fi daca cei ortodocsi ar avea vointa celor sectanti de a trai crestineste, cred ca ar fi un lucru extraordinar. Ce paradox, cei ortodocsi au credinta care trebuie, dar nu au ravna celor sectanti, iar cei sectanti au ravna, dar nu au credinta care trebuie, este exact invers decat ar trebui sa fie. Asa este in lume, ce are unul nu are celalalt...

ancaemanuel 30.09.2007 17:31:20

Citat:

În prealabil postat de veilur
De ce va e frica de argumentele lor? Va este teama ca dau citate din biblie? Pai asta pot face si eu daca ma apuc sa invat biblia pe de rost, desi nu cred ca voi putea, dar ma rog, nu sa stii versete este important, ci cum te vezi tu ca om. Eu nu ii dau la o parte nici pe cei sectanti pentru ca si ei sunt totusi in credinta, dar au acea ideologie gresita ca ar avea garantia mantuirii, de fapt asta este singurul lucru ce ii diferentiaza pe ei, faptul ca se considera deja mantuiti, ceea ce i-a facut sa fie eretici. In rest, unii dintre ei sunt chiar mai credinciosi decat noi, dar degeaba pentru ca nu au nici un folos din cauza sigurantei lor ca vor fi mantuiti. Si ma mai mira inca un lucru, faptul ca cei sectanti duc o viata chiar mai crestina decat noi ortodocsii; stau si ma gandesc ce ar fi daca cei ortodocsi ar avea vointa celor sectanti de a trai crestineste, cred ca ar fi un lucru extraordinar. Ce paradox, cei ortodocsi au credinta care trebuie, dar nu au ravna celor sectanti, iar cei sectanti au ravna, dar nu au credinta care trebuie, este exact invers decat ar trebui sa fie. Asa este in lume, ce are unul nu are celalalt...

Eu am discutat cu asemenea oameni (divese confesiuni), pe scurt: chiar daca stiu excelent biblia, au citeva lucruri care nu ti le spun in fata, dar pentru ei sunt hotare de netrecut: unii nu vor sa isi faca cruce, altii nu vor sa auda de spovedanie, altii contesta preotii, altii contesta trinitatea.
Apoi se leaga de icoane, de traditie, etc.

IulianBobo 19.10.2007 11:38:22

Citat:

În prealabil postat de veilur
De ce va e frica de argumentele lor? Va este teama ca dau citate din biblie? Pai asta pot face si eu daca ma apuc sa invat biblia pe de rost, desi nu cred ca voi putea, dar ma rog, nu sa stii versete este important, ci cum te vezi tu ca om. Eu nu ii dau la o parte nici pe cei sectanti pentru ca si ei sunt totusi in credinta, dar au acea ideologie gresita ca ar avea garantia mantuirii, de fapt asta este singurul lucru ce ii diferentiaza pe ei, faptul ca se considera deja mantuiti, ceea ce i-a facut sa fie eretici. In rest, unii dintre ei sunt chiar mai credinciosi decat noi, dar degeaba pentru ca nu au nici un folos din cauza sigurantei lor ca vor fi mantuiti. Si ma mai mira inca un lucru, faptul ca cei sectanti duc o viata chiar mai crestina decat noi ortodocsii; stau si ma gandesc ce ar fi daca cei ortodocsi ar avea vointa celor sectanti de a trai crestineste, cred ca ar fi un lucru extraordinar. Ce paradox, cei ortodocsi au credinta care trebuie, dar nu au ravna celor sectanti, iar cei sectanti au ravna, dar nu au credinta care trebuie, este exact invers decat ar trebui sa fie. Asa este in lume, ce are unul nu are celalalt...

Veilur. Vreau sa-ti zic si eu ceva. Sa nu mi-o iei in nume de rau. Una singura este credinta dreapta: ortodoxa. Ei bineinteles ca au ravna mare la credinta lor pentru ca sunt lasati si indemnati de diavoli spre acea credinta, sa aiba ravna la acea credinta. Noi, pe de alta parte, avand dreapta credinta suntem luptati mult mai rau decat celelalte religii, astfel ca parem ca nu avem asa mare ravna. De cate ori te rogi de exemplu, iti vine sa casti, te gandesti la altele, iti vin tot felul de ganduri; sau cand te inchini la icoane normal sa te lupte, ba chiar diavolii incearca sa ne indeparteze de la a ne inchina la icoane si reusesc in multe cazuri. Pe ei nu ii lupta asa pentru ca unii nu se inchina la icoane, altii nu se roaga ca noi ci doar canta ceva pe acolo etc. Mare diferenta. Sa nu te superi. Doamne ajuta!

Z.Lidia 02.11.2007 10:13:24

Cine nu stie despre ce e vorba, mai bine nu vorbeste, decat sa cada din credinta mostenita de la parinti, din lipsa de informatii. De-asta e mai bine sa nu vorbesti cu cei de alta credinta. Unii au primit credinta ortodoxa,au fost botezati, dar nu au trait, nu au cunoscut cu adevarat ortodoxia. Cand se duc in biserica ortodoxa vad doar la suprafata: oamenii stingheri, singuri, reguli, poate si priviri urate ca ma greseste acele reguli- de la cineva care nu are ce face.
Si vine un prieten si le zice: vino macar o data, sa vezi cum e. Atmosfera calda, prieteni buni, care se ajuta.. Se discuta Evanghelia. Stiu pe cineva ramas singur la batranete primeste ajutor doar de la fratii si surorile in credinta. Altcineva si-a capatuit copiii dupa ce a trecut la adventisti. Convenabil. Dar daca ii intrebi mai multe despre ortodoxie, nu pot spune!! Mi-a zis cineva: m-am dus si la biserica ortodoxa, dar mi-a placut mai mult ATMOSFERA la adventisti. Bun motiv! Pe aceia am ciuda, care nu cunosc intai ortodoxia in care s-au nascut.

georgeval 25.11.2007 22:54:22

Toti am observat ca dupa 1989 in tara noastra au aparut tot felul de secte care isi aroga privilegiul de a fi aparatoare si propovaduitoare a cuvantului lui Dumnezeu.
O secta este un cult religios fals, formata dintr-un grup de oameni stransi in jurul unei interpretari specifice a Scripturii. Acest grup depinde de interpretarea data de catre un om, un lider proeminent, sau o organizatie autoritara, invatatura care nu este conforma principiului literar, istoric si lingvistic al Bibliei. Ea pretinde sa se armonizeze cu crestinismul biblic, dar neaga doctrinele fundamentale ale Trinitatii, dumnezeirii lui Iisus Hristos, personalitatii Duhului Sfant, jertfei de ispasire a lui Iisus, mantuirii prin har si prin credinta, invierii trupesti a lui Isus si autoritatii finale a Scripturii.

seminaristul 25.11.2007 23:27:25

Avantajul daca pot zice asa al neoprotestantilor e ca sunt putini si se pot organiza usor, organizeaza cursuri biblice in care invatza scriptura pe de rost,mai mult sau mai putin, astfel incat sa de-a impresia k ei detin adevarul, dar majoritatea citatelor sunt scoase din context, plus de asta mai folosesc si traduceri falsificate(traducerea Cornilescu), profita din plin de necunostinta unora din ortodocsii nostrii pe care reusesc sa-i ademeneasca la ei.
sau sa nu vorbesc de baptisti care au organizat un turneu prin tara cu un preot ortodox trecut la ei

ancah 13.01.2008 01:50:41

Am avut ocazia sa calatoresc alaturi de un predicator penticostal, cu care am vorbit prntre altele despre zeciuiala. Mi-a spus, cat e de importanta zeciuiala: Ajutand oamenii, te ajuti pe tine. Oamenii nu dau zeciuiala, pentru ca sunt constransi, ci pentru ca stiu ca aceasta e cheia pentru bunastare, prin ajutorul dat fratilor. Mi-a dat diferite exemple, din care am inteles, ca ei desi dau, primesc pe alte cai, din munca, cel putin la fel de mult, daca nu chiar mai mult. Sunt buni organizatori de actiuni, in care se strang si se distribuie ajutoare.
In plus mi-a mai spus, ca e important un nou angajament fata de Dumnezeu, pe care ei il fac sub forma botezului.
La noi, ortodocsii, nu se mai practica zeciuiala, caci zeciuiala a fost inlocuita de milosetenie: putem da cat vrem, numai sa dam din tot sufletul, nu in sila. Problema e, ca oamenii au devenit suspiciosi si nu mai sunt dispusi sa dea. Ma gandesc ca falsii cersetori, sub influenta diavolului, au zdruncinat increderea oamenilor. Nu cred ca e o atitudine corecta, caci nu cersetorul se mantuieste primind, ci cel care da milostenie, dand.
Poate cineva sa-mi spuna, de ce s-a desfiintat zeciuiala in NT?
Prin aceasta nu fac propaganda peticostalilor, ci am ridicat unele probleme, care mi-au atras atentia. Totodata, insa, e si o explicatie, de ce unii ortodocsi se convertesc la sectanti: propria viata lipsita de mijloace de trai si disponibilitatea sectarilor, de a-i ajuta pe fratii lor intru credinta. Poate ca acest ultim lucru, grija fata de frati, ar trebui sa-l redescopere si ortodoxul, caci "dar din dar se face rai". Exista insa si ortodocsi, care nu au uitat acest lucru, si il fac de cate ori e nevoie.

Abell 13.01.2008 12:59:52

Citat:

În prealabil postat de seminaristul
folosesc si traduceri falsificate(traducerea Cornilescu), profita din plin de necunostinta unora din ortodocsii nostrii pe care reusesc sa-i ademeneasca la ei.

sau sa nu vorbesc de baptisti care au organizat un turneu prin tara cu un preot ortodox trecut la ei

Sa inteleg ca traducerea preotului ortodox Dumitru Cornilescu tradusa sub tutela bisericii ortodoxe este falsificata?

Cat despre turneul baptist ... metodele se aseamana poate au inmvatat de la turneul lui David Hudson (ex.pastor baptist american) acum preot profesor la universitatea Cluj de teologie oretodoxa,

jeny11 13.01.2008 16:22:22

Citat:

În prealabil postat de ancah
Am avut ocazia sa calatoresc alaturi de un predicator penticostal, cu care am vorbit prntre altele despre zeciuiala. Mi-a spus, cat e de importanta zeciuiala: Ajutand oamenii, te ajuti pe tine. Oamenii nu dau zeciuiala, pentru ca sunt constransi, ci pentru ca stiu ca aceasta e cheia pentru bunastare, prin ajutorul dat fratilor. Mi-a dat diferite exemple, din care am inteles, ca ei desi dau, primesc pe alte cai, din munca, cel putin la fel de mult, daca nu chiar mai mult. Sunt buni organizatori de actiuni, in care se strang si se distribuie ajutoare.
In plus mi-a mai spus, ca e important un nou angajament fata de Dumnezeu, pe care ei il fac sub forma botezului.
La noi, ortodocsii, nu se mai practica zeciuiala, caci zeciuiala a fost inlocuita de milosetenie: putem da cat vrem, numai sa dam din tot sufletul, nu in sila. Problema e, ca oamenii au devenit suspiciosi si nu mai sunt dispusi sa dea. Ma gandesc ca falsii cersetori, sub influenta diavolului, au zdruncinat increderea oamenilor. Nu cred ca e o atitudine corecta, caci nu cersetorul se mantuieste primind, ci cel care da milostenie, dand.
Poate cineva sa-mi spuna, de ce s-a desfiintat zeciuiala in NT?
Prin aceasta nu fac propaganda peticostalilor, ci am ridicat unele probleme, care mi-au atras atentia. Totodata, insa, e si o explicatie, de ce unii ortodocsi se convertesc la sectanti: propria viata lipsita de mijloace de trai si disponibilitatea sectarilor, de a-i ajuta pe fratii lor intru credinta. Poate ca acest ultim lucru, grija fata de frati, ar trebui sa-l redescopere si ortodoxul, caci "dar din dar se face rai". Exista insa si ortodocsi, care nu au uitat acest lucru, si il fac de cate ori e nevoie.

Exact cu spuneam si eu la noi ortodosii ajutorarea aproapelui a devenit ceva rar si de cele mai multe ori ea nu vine de la biserica de care apartii si chiar si atunci cand preotul face ceva pentru omul simplu enoriasi ii cauta nod in papura poate daca am fii mai atenti la ce se intampla in cadru cultelor neoprotestante am vedea ca sunt unele lucruri pe care sa le reinviem si noi dar mai este cred o problema daca cineva pacatuieste grav este automat eliminat dintre ei si in unele cazuri chiar intreaga familie pe cand la noi vedem cate cazuri apar in presa despre purtarea cel putin necuvincioasa a preotilor dar nu avem nici o putere sa schimbam ceva cred ca aceste scandaluri indeparteaza omul simplu.Aici ma nelamureste ceva si anume eu stiam ca daca vrei sa cununi(sa fii nas) trebuie sa fii tu insuti cununat ori am vazut cum prigoana vroia sa cunune impreuna cu elena cristea se poate?! sau rochile de mireasa deloc decente pe care le poarta anumite asa zise vipuri sunt ele binevenite in biserica?sa stiti ca am fost lovita in fata cu aceste lucruri de pocaiti care imi spuneau ce am ajuns noi ortodosi si trebuie sa recunosc ca le-am dat dreptate caci trebuie sa respectam casa Domnului nu sa ne destrabalam am sau nu dreptate:satisfied:

ancah 13.01.2008 18:05:17

Intr-adevar sectarii se ajuta mai mult intre ei, dar daca cineva vrea sa ajute, Dumnezeu il va lumina si-i va scoate in cale tocmai persoane, care dau ajutor, respectiv, care au nevoie de ajutor. Si in orase, dar mai ales in zona rurala sunt oameni, care nu au ce manca, care nu au cu ce-si imbaca copiii, sau care duc lipsa de tot felul de obiecte casnice. Societatea de consum presupune casarea unor obiecte de larg consum, care inca mai pot fi folosite. In loc sa le aruncam la gunoi, mai bine intrebam daca are cineva nevoie de ele.

costel 13.01.2008 18:23:15

dumy, devine o problema intalnirea cu ei atunci cand nu-l traiesti pe Hristos. Cum sa dai marturie despre El daca nu-l cunosti? Crezi ca este de ajuns sa ai la indemana un set de versete bine memorate? Langa niste citate pot sa apara si altele. Dar langa niste trairi sigure ale lui Dumnezeu, cu siguranta ca nu-si vor mai face loc cuvintele sectantilor.

cozia 14.01.2008 22:20:35

Citat:

În prealabil postat de ancah
Poate cineva sa-mi spuna, de ce s-a desfiintat zeciuiala in NT?

Numai prin milostenie ne putem elibera de zgircenie si altele. Daca impui o suma lunara asa cum o fac sectele, nu te deosebesti cu nimic de contributia de partid. La protestanti zeciuiala face parte din felul utilitarian in care s-au dezvoltat insa ei cred ca nu-si rezolva problemele interioare in profunzime, ...evident fara sa generalizam deoarece si multi dintre ei cind e sa ajute aproapele, AJUTA, nu se incurca!

Hristos ne-a invatat ca nici un aspect al Noii Legi nu trebuie impus cu forta iar la Hristos nu se intra cu bilet de intrare, si chiar daca lumea incepe sa birfeasca pe la colturi ca n-ai contribuit cit trebuie AI POSIBILITATEA sa-i ignori si sa continui sa-ti vezi de mintuirea ta....SI ASTA NU ESTE PUTIN!

ancah 15.01.2008 01:30:04

Citat:

În prealabil postat de cozia
Citat:

În prealabil postat de ancah
Poate cineva sa-mi spuna, de ce s-a desfiintat zeciuiala in NT?

Numai prin milostenie ne putem elibera de zgircenie si altele. Daca impui o suma lunara asa cum o fac sectele, nu te deosebesti cu nimic de contributia de partid. La protestanti zeciuiala face parte din felul utilitarian in care s-au dezvoltat insa ei cred ca nu-si rezolva problemele interioare in profunzime, ...evident fara sa generalizam deoarece si multi dintre ei cind e sa ajute aproapele, AJUTA, nu se incurca!

Hristos ne-a invatat ca nici un aspect al Noii Legi nu trebuie impus cu forta iar la Hristos nu se intra cu bilet de intrare, si chiar daca lumea incepe sa birfeasca pe la colturi ca n-ai contribuit cit trebuie AI POSIBILITATEA sa-i ignori si sa continui sa-ti vezi de mintuirea ta....SI ASTA NU ESTE PUTIN!

Hm, cozia, barfa lumii ca nu ai contribuit e inutila, de vreme ce Dumnezeu stie mai bine ca noi ce am facut si ce nu.
Avem pilda vaduvei, care a contribuit infim, dar infinit de mult in acelasi timp, caci a dat tot ce avea. Ideea e deci sa dam cat avem, nu sa ne opunem a da. Nu am gasit in biblie sau in Pateric situatii in care a fost intemeiata neintr-ajutorarea fratilor.
Si apoi nu am auzit pe nimeni sa se planga: "mie nu mi-ati dat". Dar am auzit glasuri, care ziceau "sa-i dam", ceea ce e altceva decat barfa. Un indemn crestinesc.
Sigur, poti ignora orice, dar oare nu vei fi si tu ignorat la randul tau? Nu de oameni, ci de Dumnezeu: "Mi-a fost foame si nu mi-ati dat..." Asa ceva nu se poate ignora; dar asta stii, sunt convinsa.

Multumesc pentru explicatia referitoare la zeciuiala. Ma gandesc ca totusi zeciuiala nu era un lucru atat de rau. Dovada, ca cei care o mai practica, o duc bine din punct de vedere financiar; Dumnezeu le intoarce ceea ce dau ei, le da spor, se bucura de rodul muncii lor si sunt de aceea mai mult decat dispusi sa-si dea zeciuiala.
Si apoi Noua Lege nu "abroga" Vechea Lege, ci o ridica la un nivel superior.
Pr. Nicolae Steinhardt explica foarte pe inteles acest lucru.
De exemplu: dragostea de aproapele devine in NT dragoste si fata de dusmani, nu numai fata de aproapele.
Si atunci ma gandesc, ca nu putea transforma zeciuiala in mai putin decat a fost.

cozia 15.01.2008 03:30:16

Anca, nu m-am referit la " a birfi pe cel ce nu da" care pe undeva este o birfa care duce la mustrari de constiinta a celui in cauza si eventual schimbarea lui in bine, ci la birfa ca nu ai dat cit se cere MAI NOU, caz in care vaduva saraca ar fi fost aspru "sanctionata". Nu stiu daca realizezi cit de important este in cazul acesta sa tinem cont de libertatea individului de a da atit cit il lasa inima si nu constrins de imprejurari... unde se cere tot mai mult si care cu siguranta duc la discriminare impotriva vaduvei si la smintire generala.

...si inca un amanunt ESENTIAL. Mai nou SE CERE in FUNCTIE de ce vezi in CASA, nestiind ca de fapt acum CEEA CE VEZI CU OCHII TAI nu este neaparat realitatea(poate in trecut, da). In foarte multe cazuri cei bogati la vedere sunt de fapt datori vinduti bancilor, patima, si problema care-i priveste pe ei, e adevarat, insa, acest lucru nu se intelege de catre unii... care NU EZITA SA-I CRITICE IN FATA TUTUROR, asa gratuit, in necunostinta de cauza,...si care pot avea consecinte devastatoare pentru acea familie...si ma opresc aici deocamdata.

Te-ai gindit oare vreodata ca cei ce o duc financiar bine poate sunt asa pentru ca au optat pentru imparatia lumeasca in defavoarea celei ceresti?

Ortodocsii ce dau AICI primesc in CER inzecit, nu Mercedesuri si terenuri intravilane ca sa se strice la loc. CE IMBUNATATIRE A SUFLETULUI AR MAI FI ASTA IN ICONOMIA LUI DUMNEZEU?






ancah 15.01.2008 17:15:43

Ai dreptate, cozia, ca bunastarea din casa de multe ori inseamna minus in banca, datorii peste datorii. Dar bogatia ne-o da Domnul, pentru a ne arata infinita lui bunatate si rabdare. Doamne fereste sa-L maniem, dupa ce ne-a dat atat de mult, in vreme ce noi Ii intoarcem spatele.
Bogatia e buna sau rea in functie de ce facem cu ea. Daca banul incepe sa ne manipuleze, atunci coboram pe scara virtutilor. In acelasi timp bogatia poate fi calea spre Imparatia Cerurilor, daca vedem suferintele si lipsurile altora, caci dragostea fata de Dumnezeu se manifesta prin dragostea noastra fata de aproapele. Caci daca pe aproapele, pe care il cunoastem, nu-l iubim, cum sa-L iubim pe Dumnezeu, pe Care nu-L cunoastem.
Iti dau dreptate, nimeni sa nu spuna celuilalt cat sa dea; sa dea el cat poate. Dar sa dea, daca are.

cozia 15.01.2008 22:04:45

Da, imi par bine ca ne-am inteles.

SfAp. Pavel prefera sa munceasca el pentru intretinerea sa decit sa imprumute de la evrei, scria undeva,... tocmai pentru a putea face milostenie REALA nu din imprumut( este un mic detalui dar EXTRAORDINAR de important)... deoarece daca tu dai din ce nu ai, nu cred ca este de bine ci o nebunie. Nu este normal ca mai intii sa ne vindecam de patimi, sa renuntam la multe traind ca niste crestini si sa ajungem eventual sa avem un surplus REAL?, de ex. nu pe minus 200-300 de mii de dolari la banca cu dobinda sa zicem de 7% cu care esti legat pe viata si in deznadejde, la mina stihiilor....

Nu stiu daca ma intelegi dar saraca aceea lipita pamintului care s-a dus cu un cocean jumate la altar este LA PROPRIU cu MUUUUULT mai bogata decit unul care are casa plina de HDTV, celulare, etc dar care este in situatia financiara de mai sus si dpdv duhovnicesc tine de MINTIREA DE SINE care imediat ne indeparteaza de Duh

ancah 16.01.2008 00:53:08

Cozia, probabil ca toti cunoastem cele povestite de tine. Dar ce ar trebui sa facem? Sa intarziem cu faptele, pentru ca avem minus in banca? Acestea sunt datorii pe termen lung. De unde stim noi cate zile avem?
Ne-am facut robi bancii, dar sa fie acesta motiv suficient pentru a nu ne preocupa de mantuire? Cred ca nu.
Un om cazut la pamant, intalnit pe drumul spre biserica e motiv suficient, pentru a ne opri, spre a-l ajuta. Degeaba ajungem la biserica, daca grabindu-ne am trecut cu vederea pe cel ce avea nevoie de ajutorul nostru.
Poate ca si Iisus mai avea multa treaba de facut, dar pentru noi oamenii s-a oprit si s-a lasat rastignit fara cracnire.
Daca bagi de seama, in final e vorba de soarta noastra, nu a celui pe care il ajutam. Lui poate ii dam un banut, iar noi primim in schimb raiul.
Pavel muncea, pentru ca nu vroia sa fie povara celor la care se afla.

cod_gabriel 17.01.2008 15:47:36

Citat:

În prealabil postat de veilur
De ce va e frica de argumentele lor? Va este teama ca dau citate din biblie? Pai asta pot face si eu daca ma apuc sa invat biblia pe de rost, desi nu cred ca voi putea, dar ma rog, nu sa stii versete este important, ci cum te vezi tu ca om.

Nu e nevoie sa inveti Biblia pe de rost (dar cinste cui ar face-o!). Acum exista programe de cautare foarte bune.

philalex 17.01.2008 16:13:38

am avut cunoscut astfel de fete...dar nu am ramas cu ele....sunt niste pierduti...printre noi.....in fine, sunt si din astia, ii lasam ...poate le vine mintea la loc......dar e dificil, fiindca sunt atrasi de bani, se ajuta....si dupa aia, te corup, daca esti slab de inger....in fine...la mine nu merge....ori e laie, ori balaie....sunt destui....ii respectam si gata....atat, sa convietuiasca intre ei...;)

ancah 13.02.2008 17:50:14

"Iata de ce nu se mantuiesc sectantii: intai, pentru ca ei au devenit hulitori ai Duhului Sfant, necinstind pe Sfanta Treime, in diferite feluri. Pentru ca, odata ce au lepadat Sfintele Taine, Soboarele ecumenice si Crezul, inseamna ca au lepadat toata invatatura Mantuitorului, iar ca dovada este faptul ca la nici o secta nu s-a ajuns la marimea sfinteniei, ca sa se faca vreun sfant. Nici chiar pe Maica Domnului n-o considera sfanta si nu o preacinstesc. Deci, sunt destule motive pentru care ei nu se mantuiesc.

din Site-ul Parohiei Ortodoxe Măcin 4"

Stiind acest lucru, cine se va mai simti atras de secte?

litanul 13.02.2008 23:48:12

Citat:

În prealabil postat de ancah
"Iata de ce nu se mantuiesc sectantii: intai, pentru ca ei au devenit hulitori ai Duhului Sfant, necinstind pe Sfanta Treime, in diferite feluri. Pentru ca, odata ce au lepadat Sfintele Taine, Soboarele ecumenice si Crezul, inseamna ca au lepadat toata invatatura Mantuitorului, iar ca dovada este faptul ca la nici o secta nu s-a ajuns la marimea sfinteniei, ca sa se faca vreun sfant. Nici chiar pe Maica Domnului n-o considera sfanta si nu o preacinstesc. Deci, sunt destule motive pentru care ei nu se mantuiesc.

din Site-ul Parohiei Ortodoxe Măcin 4"

Stiind acest lucru, cine se va mai simti atras de secte?

Nu stiu la cine te referi cand spui ca sectantii nu se mantuiesc pentru ca nu cred in Sfanta Treime sau ca au devenit hulitori ai Duhului Sfant. Eu pot sa-ti vorbesc despre cel trei confesiuni religioase care sigur nu se incadreaza aici: baptistii, penticostaliii si adventistii. Acestia cred in Sfanta Treime (Tatal, Fiul si Duhul Sfant). Referitor la Sfintele Taine: aceasta expresie este in contradictie cu Sfanta Scriptura. Cand o biserica are prea multe taine nu mai da loc la cunoastere. In Noul Testament am gasit de cca 17 ori cuvantul "taina". Dar, aproape de fiecare data (cu o exceptie) se vorbea despre "taina care va fost cunoscuta" sau "taina pe care am fost trimis sa o dazvalui" sau "taina pe care trebuie sa o stiti" sau "iata, va spun o taina" (1 Corinteni cap.15:51), etc. Eu cunosc doar doua taine: taina faradelegii (cum a putut pacatul sa patrunda intr-o lume creata perfect de Dumnezeu?) si taina umilintei (cum a putut Fiul lui Dumnezeu sa coboare in aceasta lume mizerabila si sa moara pentru noi?). In rest, totul ne este dezvaluit de Dumnezeu in Cuvantul sau.

litanul 13.02.2008 23:54:58

Citat:

În prealabil postat de dumy
as vrea sa vorbesc cu un adventist despre credinta pe care o pretinde a fi "calea dreapta".....ughy86@yahoo.com......insa stiu k nu prea vor sa vina la discutie cu un preot...pt k preotul le va arata adevarata "cale"iar ei nu vor avea curaj sa o aleaga din cauza pastorilor lor

Eu sunt adventist. De dragul adevarului pot sta si in fata unui Sinod bisericesc. As fi de acord (desi nu e corect) sa "fiu luat la intrebari" si sa ma limitez doar sa raspund fara sa pun intrebari la randul meu.

Dia20_diana 14.02.2008 23:35:11

Citat:

În prealabil postat de litanul

Eu sunt adventist. De dragul adevarului pot sta si in fata unui Sinod bisericesc. As fi de acord (desi nu e corect) sa "fiu luat la intrebari" si sa ma limitez doar sa raspund fara sa pun intrebari la randul meu.

eu personal nu stiu nimic despre adventisti, dar daca binevoiesti sa lamuresti pe cei care nu stiu...:satisfied:

ancah 15.02.2008 00:08:57

litanul: Nu era vorba despre taine, ci despre Sfintele Taine, in care preotul leaga sau dezleaga pe pamant, si in acelasi timp Dumnezeu leaga sau dezleaga in Cer, asa cum e mentionat si in NT. Este vorba de o conlucrare dintre preot/preoti si Iisus Hristos, caci El a spus: "Fara Mine nimic nu puteti face".
Cunoastem mai multe taine: Taina Euharistiei: transformarea painii si a vinului, in timpul Sfintei Liturgii, in Trupul si Sangele Domnului.
Taina spovedaniei, in care omul isi spune pactele, iar Iisus Hristos prin preot le iarta, il sfatuieste de bine si ii da canon de indreptare.
Avem in total 7 Sfinte Taine, pe care Biserica Ortodoxa le-a pastrat asa cum au fost ele de la inceputurile crestinismului. Cine vrea poate citi pe net.
Aceste Sf. Taine le-a desfiintat Martin Luther, considerand ca nu sunt necesare, lipsind astfel credinciosii de Sf. Taina a Maslului, care e spre vindecarea trupului si a sufletului. Botezul si casatoria sunt St. Taine care s-au pastrat si la protestanti si neo-protestanti, dar doar ca simbol si nu ca Sfanta Taina. Toata lumea protestanta si neo-protestanta a simplificat si a modernizat slujbele din Biserica, luandu-le forta, diluandu-le.
E greu de inteles pentru cel crescut intr-un climat baptist, adventist, etc sa inteleaga importanta acestor Sf. Taine, fara de care au crescut, nesimtindu-le lipsa, incredintati fiind ca au primit tot ce se putea in biserica lor. Dar ele provin de la Parintii Bisericii si lor le-au fost transmise prin Sfantul Duh. Nu sunt deci o inventie omeneasca, cum tind unii sa creada, ci interventia lui Dumnezeu in viata noastra si la cererea noastra exprimata prin slujbele bisericesti.

litanul 15.02.2008 12:48:27

Citat:

În prealabil postat de ancah
litanul: Nu era vorba despre taine, ci despre Sfintele Taine, in care preotul leaga sau dezleaga pe pamant, si in acelasi timp Dumnezeu leaga sau dezleaga in Cer, asa cum e mentionat si in NT. Este vorba de o conlucrare dintre preot/preoti si Iisus Hristos, caci El a spus: "Fara Mine nimic nu puteti face".
Cunoastem mai multe taine: Taina Euharistiei: transformarea painii si a vinului, in timpul Sfintei Liturgii, in Trupul si Sangele Domnului.
Taina spovedaniei, in care omul isi spune pactele, iar Iisus Hristos prin preot le iarta, il sfatuieste de bine si ii da canon de indreptare.
Avem in total 7 Sfinte Taine, pe care Biserica Ortodoxa le-a pastrat asa cum au fost ele de la inceputurile crestinismului. Cine vrea poate citi pe net.
Aceste Sf. Taine le-a desfiintat Martin Luther, considerand ca nu sunt necesare, lipsind astfel credinciosii de Sf. Taina a Maslului, care e spre vindecarea trupului si a sufletului. Botezul si casatoria sunt St. Taine care s-au pastrat si la protestanti si neo-protestanti, dar doar ca simbol si nu ca Sfanta Taina. Toata lumea protestanta si neo-protestanta a simplificat si a modernizat slujbele din Biserica, luandu-le forta, diluandu-le.
E greu de inteles pentru cel crescut intr-un climat baptist, adventist, etc sa inteleaga importanta acestor Sf. Taine, fara de care au crescut, nesimtindu-le lipsa, incredintati fiind ca au primit tot ce se putea in biserica lor. Dar ele provin de la Parintii Bisericii si lor le-au fost transmise prin Sfantul Duh. Nu sunt deci o inventie omeneasca, cum tind unii sa creada, ci interventia lui Dumnezeu in viata noastra si la cererea noastra exprimata prin slujbele bisericesti.

La aceste "Sfinte Taine" ma refeream cand spuneam ca nu le recunosc. Eu am fost ortodox, dar mi-a placut mult sa cercetez. Citind Sfanta Scriptura (mai bine zis, studiind-o cu pasiune) mi-am dat seama ca Dumnezeu vrea ca noi sa cunoastem cat mai multe despre caracterul si planul sau. Nu am gasit in Biblie vorbindu-se despre taina casatoriei ca despre ceva mistic, ascuns. Dimpotriva, am vazut in Biblie un adevarat tratat despre casatorie. Daca urmam invataturile din Biblie referitoare la casatorie (care este o institutie divina si nu sociala) vom avea familii puternice. In Noul Testament se vorbeste foarte mult si clar despre relatie dintre sot si sotie, depre relatia dintre parinti si copii, etc. Iar actul casatoriei reprezinta un legamant vesnic pe care-l faci inaintea lui Dumnezeu si cu voia Lui. Din perspectiva Biblica, nu vad casatoria ca pe o taina ci ca pe o misiune nobila. Sunt casatorit si datorita principiilor biblice pe care le respect, casatoria mea infloreste pe zi ce trece. Slavit sa fie Dumnezeul casatoriei. Spovedania: se vede termenul de provenienta slavona. In Biblie nu se vorbeste de taina spovedaniei. Nu se vorbeste nici macar de spovedanie. I 1 Corinteni cap.11 incepand cu vers. 17, apostolul Pavel ne vorbeste despre Cina Domnului (Sfanta Impartasanie). Nu spune sa te spovedesti cuiva inainte de Sfanta impartasanie ci "fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta"(vers. 28). Eu nu pot lua Sfanta Cina daca nu sunt impacat cu toata lumea si in primul rand impacat cu Dumnezeu. S-a intamplat sa nu pot participa la aceasta Sfanta Impartasanie pentru ca aveam probleme si cugetul meu imi spunea ca nu sunt vrednic sa ma impartasesc. Dar "m-am cercetat eu insumi" (cum spune Scriptura) nu m-am dus la nimeni sa-mi inventeze "canoane". Inainte de a cunoaste Sfanta Scriptura am fost si m-am spovedit la o fata bisericeasca de renume. Am fost complet dezamagit de ceea ce mi-a spus (m-a sfatuit sa "las Bibilia"- i-am marturisit ca am inceput sa citesc Sfanta Scriptura). Nu vreau sa mai vorbesc de celelalte "taine". Banuiesc ca cei ce participa la acest forum sunt in mare parte tineri, cu sete de cunoastere. Credinta crestina este compatibila cu dorinta de cunoastere nu cu misticismul (tipic altor religii). Credinta este o continuare a ratiunii nu o forma de renuntare la ratiune. Si asa cum am inteles eu, Sfanta Scriptura dezvaluie tainele si indeamna la cunoastere. Nu-i o problema daca o biserica are " Sinte Taine". Dar sunt cunoscute bine de catre crediciosi aceste taine? (Suna cam paradoxal) Sau acestia nu au calitatea necesara pentru a cunoaste? "Credinta vine in urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvantul lui Hristos" (Romani 11:17). Cuvantul lui Hristos il gasim numai in Biblie (nu cunosc vre-o alta carte care sa contina invataturile Mantuitorului si ale apostolilor Sai). Iar Domnul Iisus Hristos nu a vrut ca noi sa nu stim. Asadar, ce stim despre "Sfintele Taine"?

litanul 15.02.2008 13:09:22

Citat:

În prealabil postat de litanul
Citat:

În prealabil postat de ancah
litanul: Nu era vorba despre taine, ci despre Sfintele Taine, in care preotul leaga sau dezleaga pe pamant, si in acelasi timp Dumnezeu leaga sau dezleaga in Cer, asa cum e mentionat si in NT. Este vorba de o conlucrare dintre preot/preoti si Iisus Hristos, caci El a spus: "Fara Mine nimic nu puteti face".
Cunoastem mai multe taine: Taina Euharistiei: transformarea painii si a vinului, in timpul Sfintei Liturgii, in Trupul si Sangele Domnului.
Taina spovedaniei, in care omul isi spune pactele, iar Iisus Hristos prin preot le iarta, il sfatuieste de bine si ii da canon de indreptare.
Avem in total 7 Sfinte Taine, pe care Biserica Ortodoxa le-a pastrat asa cum au fost ele de la inceputurile crestinismului. Cine vrea poate citi pe net.
Aceste Sf. Taine le-a desfiintat Martin Luther, considerand ca nu sunt necesare, lipsind astfel credinciosii de Sf. Taina a Maslului, care e spre vindecarea trupului si a sufletului. Botezul si casatoria sunt St. Taine care s-au pastrat si la protestanti si neo-protestanti, dar doar ca simbol si nu ca Sfanta Taina. Toata lumea protestanta si neo-protestanta a simplificat si a modernizat slujbele din Biserica, luandu-le forta, diluandu-le.
E greu de inteles pentru cel crescut intr-un climat baptist, adventist, etc sa inteleaga importanta acestor Sf. Taine, fara de care au crescut, nesimtindu-le lipsa, incredintati fiind ca au primit tot ce se putea in biserica lor. Dar ele provin de la Parintii Bisericii si lor le-au fost transmise prin Sfantul Duh. Nu sunt deci o inventie omeneasca, cum tind unii sa creada, ci interventia lui Dumnezeu in viata noastra si la cererea noastra exprimata prin slujbele bisericesti.

La aceste "Sfinte Taine" ma refeream cand spuneam ca nu le recunosc. Eu am fost ortodox, dar mi-a placut mult sa cercetez. Citind Sfanta Scriptura (mai bine zis, studiind-o cu pasiune) mi-am dat seama ca Dumnezeu vrea ca noi sa cunoastem cat mai multe despre caracterul si planul sau. Nu am gasit in Biblie vorbindu-se despre taina casatoriei ca despre ceva mistic, ascuns. Dimpotriva, am vazut in Biblie un adevarat tratat despre casatorie. Daca urmam invataturile din Biblie referitoare la casatorie (care este o institutie divina si nu sociala) vom avea familii puternice. In Noul Testament se vorbeste foarte mult si clar despre relatie dintre sot si sotie, depre relatia dintre parinti si copii, etc. Iar actul casatoriei reprezinta un legamant vesnic pe care-l faci inaintea lui Dumnezeu si cu voia Lui. Din perspectiva Biblica, nu vad casatoria ca pe o taina ci ca pe o misiune nobila. Sunt casatorit si datorita principiilor biblice pe care le respect, casatoria mea infloreste pe zi ce trece. Slavit sa fie Dumnezeul casatoriei. Spovedania: se vede termenul de provenienta slavona. In Biblie nu se vorbeste de taina spovedaniei. Nu se vorbeste nici macar de spovedanie. I 1 Corinteni cap.11 incepand cu vers. 17, apostolul Pavel ne vorbeste despre Cina Domnului (Sfanta Impartasanie). Nu spune sa te spovedesti cuiva inainte de Sfanta impartasanie ci "fiecare sa se cerceteze dar pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta"(vers. 28). Eu nu pot lua Sfanta Cina daca nu sunt impacat cu toata lumea si in primul rand impacat cu Dumnezeu. S-a intamplat sa nu pot participa la aceasta Sfanta Impartasanie pentru ca aveam probleme si cugetul meu imi spunea ca nu sunt vrednic sa ma impartasesc. Dar "m-am cercetat eu insumi" (cum spune Scriptura) nu m-am dus la nimeni sa-mi inventeze "canoane". Inainte de a cunoaste Sfanta Scriptura am fost si m-am spovedit la o fata bisericeasca de renume. Am fost complet dezamagit de ceea ce mi-a spus (m-a sfatuit sa "las Bibilia"- i-am marturisit ca am inceput sa citesc Sfanta Scriptura). Nu vreau sa mai vorbesc de celelalte "taine". Banuiesc ca cei ce participa la acest forum sunt in mare parte tineri, cu sete de cunoastere. Credinta crestina este compatibila cu dorinta de cunoastere nu cu misticismul (tipic altor religii). Credinta este o continuare a ratiunii nu o forma de renuntare la ratiune. Si asa cum am inteles eu, Sfanta Scriptura dezvaluie tainele si indeamna la cunoastere. Nu-i o problema daca o biserica are " Sinte Taine". Dar sunt cunoscute bine de catre crediciosi aceste taine? (Suna cam paradoxal) Sau acestia nu au calitatea necesara pentru a cunoaste? "Credinta vine in urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvantul lui Hristos" (Romani 11:17). Cuvantul lui Hristos il gasim numai in Biblie (nu cunosc vre-o alta carte care sa contina invataturile Mantuitorului si ale apostolilor Sai). Iar Domnul Iisus Hristos nu a vrut ca noi sa nu stim. Asadar, ce stim despre "Sfintele Taine"?

"Avem in total 7 Sfinte Taine, pe care Biserica Ortodoxa le-a pastrat asa cum au fost ele de la inceputurile crestinismului."
De la inceputurile crestinismului? Cate slujbe (liturghii, masluri, denii, utrenii, vecernii, etc) a tinut Domnul Iisus Hristos si apostolii sai? Conoaste cineva vre-un nume de preot crestin (nu iudeu) din Biblie (este Cartea care prezinta crestinismul din primul secol, crestinismul pur, fara floricele). Daca cineva considera ca inceput al crestinismului secolele II, III, IV sau urmatoarele, este problema sa.

anita 15.02.2008 13:27:02

"De la inceputurile crestinismului? Cate slujbe (liturghii, masluri, denii, utrenii, vecernii, etc) a tinut Domnul Iisus Hristos si apostolii sai? Conoaste cineva vre-un nume de preot crestin (nu iudeu) din Biblie (este Cartea care prezinta crestinismul din primul secol, crestinismul pur, fara floricele). Daca cineva considera ca inceput al crestinismului secolele II, III, IV sau urmatoarele, este problema sa. "

Cele sapte Laude (slujbe) sunt prorocite de imparatul David in psalmi.
Ele au fost scrise de sfintii parinti si insuflate de sfantul Duh.
In timpul sf.Maslu s-au vindecat multi ,la sf.Liturghie cei curati sufleteste au vazut pe Mantuitorul si ingerii si astea nu sunt vedenii.
Dar ca sa luam ad literam ce s-a scris ...asta nu mai este credinta.

litanul 15.02.2008 13:35:05

Citat:

În prealabil postat de Dia20_diana
Citat:

În prealabil postat de litanul

Eu sunt adventist. De dragul adevarului pot sta si in fata unui Sinod bisericesc. As fi de acord (desi nu e corect) sa "fiu luat la intrebari" si sa ma limitez doar sa raspund fara sa pun intrebari la randul meu.

eu personal nu stiu nimic despre adventisti, dar daca binevoiesti sa lamuresti pe cei care nu stiu...:satisfied:

Cine vrea sa se lamureasca despre adventisti o poate face, fara nici un risc, in felurite moduri. Recomand un mod de la distanta: site-urile de pe internet. De ex: www.intercer.org.; www.adventist.ro si altele. Mai pot fi mijloacele media: radio Vocea Sperantei sau postul de televiziune Speranta Tv (pe internet sau prin retelele Digi Tv sau Focus Sat). Ce as putea sa spun pe scurt depre adventisti: cauta sa revina la credinta pura din primul secol (prezentata in Sfanta Scriptura), credinta Domnului Iisus Hristos si apostolii sai. De asemenea, adventistii cauta sa respecte (din dragoste pentru Dumnezeu si pentru semeni) toate cele 10 porunci (inclusiv porunca a 4-a)."Aici este rabdarea sfintilor, care pazesc poruncile lui Dumnezeu si credinta lui Iisus"(Apocalipsa cap. 14:12).
Nu pot spune prea multe despre adventisti. As ocupa prea mult spatiu. Astept intrebari de orice fel. O rugaminte: nu credeti tot ce spun altii despre diferite "secte sau culte". Cercetati singuri.

litanul 15.02.2008 13:55:07

Citat:

În prealabil postat de anita
"De la inceputurile crestinismului? Cate slujbe (liturghii, masluri, denii, utrenii, vecernii, etc) a tinut Domnul Iisus Hristos si apostolii sai? Conoaste cineva vre-un nume de preot crestin (nu iudeu) din Biblie (este Cartea care prezinta crestinismul din primul secol, crestinismul pur, fara floricele). Daca cineva considera ca inceput al crestinismului secolele II, III, IV sau urmatoarele, este problema sa. "

Cele sapte Laude (slujbe) sunt prorocite de imparatul David in psalmi.
Ele au fost scrise de sfintii parinti si insuflate de sfantul Duh.
In timpul sf.Maslu s-au vindecat multi ,la sf.Liturghie cei curati sufleteste au vazut pe Mantuitorul si ingerii si astea nu sunt vedenii.
Dar ca sa luam ad literam ce s-a scris ...asta nu mai este credinta.

Care sunt acei Psalmi? Imparatul David a trait in perioada Vechi testamentara. Atunci existau preoti si multe slujbe. Atat preotul cat si marea majoritate a slujbelor simbolizau lucrarea Mantuitorului nostru. Dar acestea au fost desfiintate odata cu venirea Domnului Iisus Hristos. In Noul Testament apare de doua ori cuvantu "desfiintat": in Evrei cap 7 (unde este vorba de preotie) si in Evrei cap 10 (unde este vorba de slujbe). Iar Domnul Iisus Hristos si apostolii sai nu au mai tinut asfel de slujbe ci invatau pe norod si propovaduiau Evanghelia. Nu au inteles apostolii bine ce au de facut? Nu am nimic impotriva minunilor. Dar cred in minunile care schimba inima omului si il pregatesc pentru cer. Degeaba se fac vindecari de tot felul; daca nu schimba si caracterul omului (pocainta), nu sunt de la Dumnezeu. Cunosc multe persoane care erau pierdute (betivi, curvari, puscariasi) dar Dumnezeu a lucrat la inima lor si azi sunt niste oameni minunati, plini de dragoste. In asfel de minuni cred nu in magii care nu schimba caracterul omului.

ancah 15.02.2008 14:06:30

litanul: Zici ca ai studiat Sfanta Scriptura. Ai vazut ce scrie: ca nici o proorocie nu se talcuieste dupa socotinta fiecariua. Asta e una.
Sectele neavand preoti, nu are cine sa se ocupe de Sfintele Taine.
Dumnezeu spune Apostolilor: Ceea ce vor dezlega ei pe pamant, va dezlega si El in Cer. Asta scrie in biblie, iar preotii ortodocsi sunt urmasii Apostolilor prin punerea mainilor.
Deci, dupa cum se spune, mai sus, preotii leaga si dezleaga prin Sfintele Taine, iar Dumnezu face acelasi lucru in Cer. Acestea sunt Sfintele Taine.
Si apoi biblia nu este o carte, care a cazut cu acest continut din Cer, ci au fost alese textele canonic , care s-au constituit apoi in NT. Mai existau scrieri primite prin Duhul Sfant,revelatii notate pe hartie, papirus sau alt suport material, dar care nu au fost incluse in biblie. Acestea consituie Sfanta Traditie. Tot de la Dumnezeu vin, tot pentru oameni sunt si tot prin Duhul Sfant au fost primite.
E pacat ca sectarii isi pun bete in roate si nu iau seama si la aceste scrieri f importante pentru intelegerea Sfintei Scripturi.
Cred ca spovedania este mentionata in biblie, in versetele despre omul care spune lui Iisus: "Cred Doamne, ajuta necredintei mele!"
Aceste cuvinte le spunem si noi la spovedanie: Nu am crezut, dar acum cred. Ajuta-ma, Doamne, sa scap de necredinta mea si iarta-mi pacatele mele.
Litanule, daca ai sti ce liniste se aseaza in sufletul despovarat de pacatele spovedite, te-ai duce cu bucurie sa te spovedesti. Inteleg ca tu te cercetezi, dar ce faci cu pacatele pe care tu nu ti le stii; fapte pe care tu le crezi bune, dar care ascund pacate? La ortodocsi duhovnici pot fi doar preotii cu mare experienta.
Si...incearca sa nu arunci cu pietre, spunand ca ti s-a indicat sa lasi biblia. Nici un preot ortodox nu va spune asa ceva. Sa nu-L maniem pe Domnul!
Tainele sunt cunoscute de catre credinciosi, care apeleaza la preoti pentru acestea.
Exista bolnavi pe moarte, care dupa spovedanie si-au revenit si s-au insanatosit. Altii, care dupa Sf. Maslu si-au revenit din boli grave, precum cancerul.
Sfintele Tainele sunt slujbe cu anumite rugaciuni, spre deosebire de taina, ceva necunoscut. Sa nu facem confuzie. Uite, aici poti citi despre Sfintele Taine:

http://www.plasticsusa.com/ortho/taine.html

http://www.sfaturiortodoxe.ro/invatatura-crestina-ortodoxa/catehism-invatatura-credinta-crestina-ortodoxa-sfantele-taine.htm
Sunt multe link-uri pe aceasta tema.

litanul 15.02.2008 19:33:00

Citat:

În prealabil postat de ancah
litanul: Zici ca ai studiat Sfanta Scriptura. Ai vazut ce scrie: ca nici o proorocie nu se talcuieste dupa socotinta fiecariua. Asta e una.
Sectele neavand preoti, nu are cine sa se ocupe de Sfintele Taine.
Dumnezeu spune Apostolilor: Ceea ce vor dezlega ei pe pamant, va dezlega si El in Cer. Asta scrie in biblie, iar preotii ortodocsi sunt urmasii Apostolilor prin punerea mainilor.
Deci, dupa cum se spune, mai sus, preotii leaga si dezleaga prin Sfintele Taine, iar Dumnezu face acelasi lucru in Cer. Acestea sunt Sfintele Taine.
Si apoi biblia nu este o carte, care a cazut cu acest continut din Cer, ci au fost alese textele canonic , care s-au constituit apoi in NT. Mai existau scrieri primite prin Duhul Sfant,revelatii notate pe hartie, papirus sau alt suport material, dar care nu au fost incluse in biblie. Acestea consituie Sfanta Traditie. Tot de la Dumnezeu vin, tot pentru oameni sunt si tot prin Duhul Sfant au fost primite.
E pacat ca sectarii isi pun bete in roate si nu iau seama si la aceste scrieri f importante pentru intelegerea Sfintei Scripturi.
Cred ca spovedania este mentionata in biblie, in versetele despre omul care spune lui Iisus: "Cred Doamne, ajuta necredintei mele!"
Aceste cuvinte le spunem si noi la spovedanie: Nu am crezut, dar acum cred. Ajuta-ma, Doamne, sa scap de necredinta mea si iarta-mi pacatele mele.
Litanule, daca ai sti ce liniste se aseaza in sufletul despovarat de pacatele spovedite, te-ai duce cu bucurie sa te spovedesti. Inteleg ca tu te cercetezi, dar ce faci cu pacatele pe care tu nu ti le stii; fapte pe care tu le crezi bune, dar care ascund pacate? La ortodocsi duhovnici pot fi doar preotii cu mare experienta.
Si...incearca sa nu arunci cu pietre, spunand ca ti s-a indicat sa lasi biblia. Nici un preot ortodox nu va spune asa ceva. Sa nu-L maniem pe Domnul!
Tainele sunt cunoscute de catre credinciosi, care apeleaza la preoti pentru acestea.
Exista bolnavi pe moarte, care dupa spovedanie si-au revenit si s-au insanatosit. Altii, care dupa Sf. Maslu si-au revenit din boli grave, precum cancerul.
Sfintele Tainele sunt slujbe cu anumite rugaciuni, spre deosebire de taina, ceva necunoscut. Sa nu facem confuzie. Uite, aici poti citi despre Sfintele Taine:

http://www.plasticsusa.com/ortho/taine.html

http://www.sfaturiortodoxe.ro/invatatura-crestina-ortodoxa/catehism-invatatura-credinta-crestina-ortodoxa-sfantele-taine.htm
Sunt multe link-uri pe aceasta tema.

In primul rand, imi pare rau ca "am aruncat cu pietre". Multumesc pentru mustrare. Dar sa stii ca nu am spus nici un neadevar. Inca mai am in urechi cuvintele acelea. Ca sa fiu inteles si sa mai "dreg putin busuiocul" vreau sa marturisesc ca nu am prejudecati referitoare la oameni, indiferent de confesiunea din care fac parte. Am asistat cu mare placere la cateva seminarii organizate de ASCOR. Am avut ce invata. Ascult, de multe ori, Radio Ortodoxia. Aud multe lucruri bune, ziditoare. Am urmarit, de curand, un reportaj cu un preot din Moldova, adevarat om a lui Dumnezeu.
Dar in acelasi timp, resping imediat orice invatatura rea, indiferent de unde ar veni. Eu sunt un fel de berean. "Au primit Cuvantul cu toata ravna, si cercetau Scripturile in fiecare zi, ca sa vada daca ce li se spunea, este asa" (Faptele Apostolilor cap. 17:11).
O sa-mi fie greu sa raspund scurt la problemele ridicate. Dar o sa incerc.
"Nici o proorocie din Scriptura nu se talcuieste dupa socotinta fiecaruia"(2 Petru cap. 1:20). Foarte corect (de altfel, ca tot ce spune Scriptura). Eu merg pe principiul ca Scriptura se explica cu Scriptura. La inceput, am avut nevoie de putin ajutor din partea unor oameni (care oricum nu m-au invatat cum trebuia). Daca vreau sa inteleg un adevar, caut toate versetele din Biblie referitoare la subiectul care ma intereseaza. Apoi, puse cap la cap, fara sa scot o "frantura de slova", descopar ce a vrut sa spuna Dumnezeu in Cuvantul Sau. Totdeauna, trebuie sa ne rugam inainte, si sa fim gata sa fim zdruncinati in convingerile noastre. Nu venim in fata Cuvantului lui Dumnezeu cu idei preconcepute pe care cautam sa ni le argumentam. Un biblist francez spunea "de treizeci de ani studiez Biblia cu pasiune si in fiecare zi ma uimeste tot mai mult si ma deranjeaza tot mai mult". Noi acceptam sa fim deranjati de adevarurile Bibliei?
"Adevarat va spun, ca orice veti lega pe pamant, va fi legat in cer; si orice veti dezlega pe pamant va fi dezlegat in cer."(Matei 18:18). Dar se pune intrebarea, cei care leaga si dezleaga o fac dupa capul lor sau fac voia lui Dumnezeu? Daca citim Faptele Apostolilor si epistolele acestora, vedem ca faceau numai voia lui Dumnezeu, cand legau sau dezlegau. Niciodata nu au incalcat voia Domnului. De exemplu, nu oficiau o casatorie din care sa faca parte o persoana divortata. Biblia spune: "Celor casatoriti, le poruncesc nu eu, ci Domnul, ca nevasta sa nu se desparta de barbat. Daca este despartita, sa ramana nemaritata, sau sa se impace cu barbatul ei. Si nici barbatul sa nu-si lase nevasta" (1 Corinteni cap. 7:10-11). Va fi o legatura aprobata de Dumnezeu cea facuta intre persoane divortate? Au dreptul oamenii sa faca ce vor fara sa tina cont de voia Domnului? A fost doar un exemplu. Eu cred ca sunt persoane unse cu Duhul Sfant sa lege si sa dezlege, dar numai dupa voia Domnului.
Despre scrierile necuprinse in Biblie. Le accept atata timp cat nu contrazic Sfanta Scriptura. La fel si cu traditiile. Daca sunt in armonie cu Scriptura, merita respectate. Daca nu.... se cheama ca sunt invataturi omenesti."El le-a mai zis: "Ati desfiintat frumos porunca lui Dumnezeu, ca sa tineti datina voastra".(Marcu 7:10).
Referitor la spovedanie: citatele pe care mi le-ai dat se refera la o marturisire de credinta. Nu au legatura cu spovedania. Vezi totusi 1 Corinteni cap 11:23-29.
Faca bunul Dumnezeu sa ne intalnim in Imparatia Sa si sa ne invete El.

georgeval 15.02.2008 21:59:11

Citat:

În prealabil postat de litanul
Citat:

În prealabil postat de dumy
as vrea sa vorbesc cu un adventist despre credinta pe care o pretinde a fi "calea dreapta".....ughy86@yahoo.com......insa stiu k nu prea vor sa vina la discutie cu un preot...pt k preotul le va arata adevarata "cale"iar ei nu vor avea curaj sa o aleaga din cauza pastorilor lor

Eu sunt adventist. De dragul adevarului pot sta si in fata unui Sinod bisericesc. As fi de acord (desi nu e corect) sa "fiu luat la intrebari" si sa ma limitez doar sa raspund fara sa pun intrebari la randul meu.

Am mai auzit aceasta replica. Are in sine multa suptilitatea. Tu ai fi asemenea lui Hristos in fata fariseilor si carturarilor. Afla ca sinodul unei Biserici este dupa modelul sinodului apostolic din anul 50 de la Ierusalim (Sinodul unei Biserici nu se confunda cu adunarea fariseilor si carturarilor).

ancah 16.02.2008 18:34:52

litanul: uite, pentru ca nu inteleg unele lucruri pe care le afirmi tu pe aici, iti dau urmatorul link, cu talcuirea Sf. Ioan Gura de Aur la "Tatal Nostru".
Daca gasesti ceva care nu coincide cu biblia, sau chiar contravine invataturilor lui Hristos,atunci scrie-ne te rog aici ce greseli ai depistat.
Imi este greu sa cred capoti intelege Sfanta Scrispura mai bine decat Sf. Ioan Gura de Aur, dar ...hai sa vedem ce ai de spus.

ancah 16.02.2008 18:35:55

Iertare; in graba am uitat sa postez link-ul:
http://www.ioanguradeaur.ro/354/talcuire-la-tatal-nostru/

litanul 16.02.2008 21:46:44

Citat:

În prealabil postat de ancah
Iertare; in graba am uitat sa postez link-ul:
http://www.ioanguradeaur.ro/354/talcuire-la-tatal-nostru/

Multumesc mult pentru link-ul trimis. Am citit cu placere talcuirea sfantului Ioan Gura de Aur la Rugaciunea Domneasca. Mi-a placut foarte mult si am copiat-o. Apreciez invataturile pur crestine. Cred intr-o relatie personala cu Dumnezeu, o relatie bazata pe rugaciune si ascultare de Cuvantul Sau. Resping invataturile care tin de dogma vreunei biserici si nu au la baza invataturile Domnului Iisus Hristos si ale apostolilor sai. Am vazut multe vieti schimbate (adevarate minuni dumnezeiesti) ale celor care au o relatie directa cu Dumnezeu. Acest lucru este posibil prin jertfa si mijlocirea Mantuitorului nostru."Caci exista un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Iisus Hristos, care S-a dat pe Sine insus, ca pret de rascumparare pentru toti".(1 Timotei cap. 2:5-6). Biserica are si ea un rol important. Dar nu face bine cand si-l depaseste.
Referitor la Sfantul Ioan Gura de Aur. Stii la ce varsta s-a botezat? As dori sa gasesc talcuirile sale la taina Sfantului Botez. O sa caut si eu. Dar poate ma ajuti.

ancah 17.02.2008 00:31:40

Poti gasi totul pe net. De aceea mai degraba iti enumar cativa autori de la care ai ceva de invatat, in afara Sf. Ioan Gura de Aur:
Sf. Vasile cel Mare, de la care avem Sf. Liturghie (o poti citi pe net, ca sa vezi ce rugaciuni are), precum si "Omilii si cuvantari" despre post, botez, si multe altele.
Sf.Maxim Marturisitorul a scris printre altele Omilii la Facerea. Vezi si Vol.3 din Filocalia.

As vrea sa scriu foarte pe scurt despre intalnirea Sf. Efrem Sirul cu Sf. Vasile cel Mare.
"Parinte preacinstite, un dar cer de la prea sfintia ta sa mi se dea mie, si aceasta binevoieste prin lucrarea lui Dumnezeu sa mi se daruiasca". Iar marele Vasile a zis catre dansul: "Porunceste parinte, cele ce doresti ca mult iti sunt dator si mai ales pentru osteneala venirii tale catre mine". Cinstitul Efrem a zis lui: "Stiu parinte sfinte, ca ori cate vei cere de la Dumnezeu, iti va da tie, ca unui adevarat si credincios rob al Lui. Si voiesc sa rog pe Dumnezeu, sa imi porunceasca mie sa graiesc greceste". Iara Sf. Vasile a zis catre dansul: "Mai presus de puterea noastra ai cerut. Dar de vreme ce cu credinta ai cerut, faca-se tie, precum ai crezut. Deci vino parinte prea cinstite, si al pustiei povatuitoare, sa ne rugam Domnului amandoi, ca puternic este sa faca voia ta. Ca scris este: "Voia celor ce se tem de dansul o va face, si rugaciunea lor o va auzi, si ii va mantui pe dansii". Si dupa ce au facut ei rugaciune indelung, s-au sculat, si-a zis catre dansul marele Vasile:" Pentru ce parinte Efreme, nu primesti hirotonia preotiei, ca se cuvine tie fiind vrednic?" si a zis lui prin talmaci: "Fiindca sunt pacatos stapane". a raspuns lui sfantul: "O, de as avea eu pacatele tale" Si a zis lui iarasi sfantul parintele nostru: "Sa facem metanie". Si stand ei la pamant cu fata in jos, marele ierarh si-a pus mana sa peste cuviosul Efrem, si a facut rugaciunea diaconului, si i-a zis lui: "Porunceste, acum sa ne ridicam". Si limpezindu-se limba lui indata a zis Sfantul Efrem in limba greaca:
"Mantuieste, miluieste, ridica-ne si ne pazeste pe noi Dumnezeule cu darul Tau". Si s-a plinit cuvantul cel scris: "Atunci va sari schiopul ca cerbul si limpede va fi limba gangavilor". Si graind el numaidecat din ceasul acela greceste toate, a slavit pe Dumnezeu cel atotputernic, si care asculta glasul rugaciunii celor ce se tem de El, si face voia robilor Lui celor credincisi. "

oni91 17.02.2008 01:22:28

litanul, daca esti adventist banuiesc ca nu crezi in vesnicia iadului...de aceea te rog sa postezi aici sau sa dschizi tu un alt topic in care sa argumentezi despre faptul ca "vesnic"-ul din Biblie nu este da fapt vesnic ca sa nteleg si eu mai clar argumentele ca eu am mai vorbit cu un adventist dar imi dadea mereu link-uri interminabile fara sa mi vorbeasca si sa sintetizeze cu cuvintele lui.In mare, am vazut ca in Biblie uneori vesnic nu inseamna vesnic, chiar intr-unloc in acelasi verset era urmat de "pana cand", insa in cazul iadului nu exista un "pana cand" sau vreun verset care sa sugereze ca "vesnic" nu inseamna vesnic, si de aia sunt cam confuza in legatura cu acest subiect(adica am inteles de ce chinul ar putea fi vesnic, dar nu sunt inca sigura ca in ebraica are intelesul de "vesnic" sau de "pana la moarte, pana la anihilare")...









Ora este GMT +3. Ora este acum 23:05:34.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.