Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Generalitati (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=503)
-   -   Imaginatia. (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=15970)

alexdu 07.01.2013 20:44:43

Imaginatia.
 
Am citit cateva articole despre imaginatie si am vazut ca ea nu este buna.

De exemplu acest articol:
http://www.crestinortodox.ro/credint...tia-69864.html

Se stie ca imaginatie este unul dintre cele mai bune metode de a invata, adica in loc sa memorezi cuvinete, formezi imagini mintale pentru ca este mult mai usor de reamintit.

Voi ce parere aveti despre imaginatie? Sa o folosim sau nu?

VladCat 07.01.2013 20:49:03

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 493826)
Se stie ca imaginatie este unul dintre cele mai bune metode de a invata, adica in loc sa memorezi cuvinete, formezi imagini mintale pentru ca este mult mai usor de reamintit.

Pai pt lucruri de genul acestora sunt destul de sigur ca e ok sa iti folosesti imaginatia

Dar nu e bine a iti folosi imaginatia cand te rogi, sau a sta sa visezi „cum ar fi daca m-ar angaja cutare/as fi casatorit(a) cu cutare, etc.”

florin.oltean75 07.01.2013 21:00:33

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 493826)
Am citit cateva articole despre imaginatie si am vazut ca ea nu este buna.

De exemplu acest articol:
http://www.crestinortodox.ro/credint...tia-69864.html

Se stie ca imaginatie este unul dintre cele mai bune metode de a invata, adica in loc sa memorezi cuvinete, formezi imagini mintale pentru ca este mult mai usor de reamintit.

Voi ce parere aveti despre imaginatie? Sa o folosim sau nu?


Ca sa poti sa iei o decizie corecta, mai intai trebuie sa incerci sa intelegi tu insuti ce este imaginatia.

Nu este un topic facil, asa cum pare la prima vedere.

Mintea este un fenomen complex.

Multi dau sfaturi, dar nici nu stiu ce este imaginatia, si se bazeaza automat pe vorbele altora.

Adopta atitudini gresite si isi reteaza singuri aripile.

Incearca sa intelegi cu mintea ta, verifica, compara, analizeaza si ia o decizie in cunostinta de cauza.

VladCat 08.01.2013 00:52:28

arhim. Sofronie Saharov
 
Una din cele mai mari primejdii consta in putinta noastra de a inchipui. In vietuirea noastra nu trebuie sa ne inchipuim ca Dumnezeu este cu noi, si ca noi Il vedem: trebuie sa constientizam ca Dumnezeu ne vede. Acest fel de a vedea lucrurile ne ingradeste de la alunecarea in inchipuire: “Sant proroc“, “Sant apostol“, “Sant sfant“, “Sant asa si pe dincolo“. Slobozi de orice inchipuire despre sine, noi ne nevoim, si ce vrea Dumnezeu, El va savarsi fara noi, prin noi. Va vorbesc despre cum trebuie sa traim pentru a ocoli ratacirea.

Demetrius 08.01.2013 01:23:08

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 493826)
Am citit cateva articole despre imaginatie si am vazut ca ea nu este buna.

De exemplu acest articol:
http://www.crestinortodox.ro/credint...tia-69864.html

Se stie ca imaginatie este unul dintre cele mai bune metode de a invata, adica in loc sa memorezi cuvinete, formezi imagini mintale pentru ca este mult mai usor de reamintit.

Voi ce parere aveti despre imaginatie? Sa o folosim sau nu?

E mare diferenta intre imaginatie si meditatie, pentru ca prima face legaturi "curajoase" bazandu-se pe informatiile acestei lumi materiale, pe cand cea de-a doua face legaturi intelepte, ziditoare(constructive) bazandu-se pe Duhul Sfant.
Deci imaginatia nu e "de aruncat", dar e periculoasa si de multe ori desarta, gaunoasa.




P.S.

alexdu 09.01.2013 10:55:54

" Visul intruchipat de AJ, perfectiunea memoriei, ne insoteste cel putin din secolul al V-lea i.Hr. si de la presupusa inventie a unei tehnici cunoscute drept "arta memoriei", a poetului grec Simonides din Ceos. Simonides fusese singurul supravietuitor al prabusirii, cu consecinte catastrofale, a acoperisului unei sali de banchete din Tesalia. Potrivit lui Cicero, care a relatat despre acest incident patru secole mai tarziu, cadavrele erau de nerecunoscut.

Dar Simonides a putut sa inchida ochii in fata haosului si sa vizualizeze in mintea sa fiecare invitat la locul sau, in jurul mesei. El descoperise "metoda loci". Daca poti sa transformi ceea ce incerci sa-ti amintesti in imagini mintale vii si apoi le aranjezi intr-un fel de spatiu architectonic imaginar, cunoscut ca un palat al memoriei, amintirile pot deveni practic imposibil de sters.

Se spune ca Pietro da Ravenna, cunoscut jurist italian si autor al unui celebru manual despre memorie din secolul al XV-lea, ar fi folosit metoda loci pentru a memora Biblia, intregul canon juridic, 200 de discursuri ale lui Cicero si 1.000 de versuri ale lui Ovidiu. Ca sa se destinda, recitea carti ascunse in palatele memoriei sale. "

"Teologul Toma D'Aquino, din secolul al XIII-lea, era celebru pentru ca isi compusese Summa Theologiae numai in minte si o dicta din memorie, fara a avea mai mult de cateva notite. Filosoful roman Seneca cel Batran putea sa repete 2.000 de nume in ordinea in care ii fusesera date. Un alt roman, pe nume Simplicius, putea sa recite pe de rost Vergiliu - de la sfarsit la inceput."

sursa: http://www.natgeo.ro/stiinta/sanatat...moriei?start=7

AlinB 09.01.2013 13:38:39

Asta nu e imaginatie, e o tehnica de memorare.

alexdu 09.01.2013 14:38:03

" Să presupunem că avem următoarea listă:
Usturoi murat
Brânză de vaci
Somon (afumat cu turbă, dacă este posibil)
Șase sticle de vin alb
Trei perechi de șosete
Trei cercuri pentru dansul hula
Tub de oxigen
Mașină de gheață carbonică
E-mail Sofiei
Catsuit de nuanța pielii (combinezon mulat pe corp, folosit ca lenjerie erotică)
De găsit filmul cu Paul Newman – Cineva acolo sus mă iubește
Megafon și scaun de regizor
Cârnați de elan??
Harnașament și frânghii
Barometru

Să recunoaștem că nu este tocmai cea mai obișnuită listă din lume, dar să știți că o veți putea memora foarte ușor. Și vă previn că veți pătrunde în “mândra tradiție a mnemotehnicienilor”, care există, conform legendei, din secolul al V-lea î.Hr. “Ideea tehnicii de memorare este de a crea un spațiu imaginar, un loc care vă este bine cunoscut și pe care îl puteți vizualiza cu ușurință, iar apoi de a popula acel loc cu imagini reprezentând orice doriți să vă amintiți.” Ca de exemplu, lista de mai sus. Romanii o numeau “metoda loci”, iar mai târziu a primit numele de Palatul memoriei. Palat sună pompos și nu trebuie să fie palat sau nici măcar o clădire, ci o stradă sau un apartament. Sau mai multe. Tot ce contează este să le cunoașteți foarte bine și să vi le amintiți ușor. Vizualizați, de exemplu, apartamentul în care locuiți sau o stradă pe care mergeți în fiecare zi. Să luam apartamentul și vă rog mult să faceți exercițiul în timp ce citiți.

Imginați-vă o sticla de usturoi murat la intrarea în bloc. Încercați să o vizualizați. Tocmai ați instalat imaginea multisenzorială a usturoiului murat. Acum mergeți spre casă și, la intrarea în lift sau pur și simplu pe casa scării, imaginați-vă o cadă plină cu brânză de vaci în care face baie Claudia Schiffer. (Este exemplul din carte, dar vă puteți imagine absolut orice persoană doriți. De exemplu, pe Mihai Eminescu). O vedeți pe Claudia (sau pe Eminescu) bălăcindu-se în cada aia care dă pe afară? Ideea este ca imaginea destinată palatului memoriei să fie cât mai bizară, amuzantă sau destrăbălată. Tocmai ați memorat brânza de vaci. Al treilea lucru pe listă este somonul afumat cu turbă. Gândiți-vă că intrați în casă și, imediat în stânga, pe o măsuță, aveți o porție zdravănă de somon afumat care parfumează tot holul. Acum gândiți-vă că în bucătărie aveți șase sticle de vin alb pe masă. Să presupunem că vinurile sunt diferite și însuflețite, astfel încât ele nu doar că stau pur și simplu în bucătărie, ci discută între ele calitatea pe care o au. Exact, gândiți-vă la șase sticle de vin alb care vorbesc între ele. Acum, undeva în apropierea mesei, aveți cele trei perechi de șosete. Sau, dacă doriți, puneți câte o șosetă pe fiecare sticlă de vin alb, ca să faceți imaginea și mai memorabilă. Sau ca să le faceți să tacă. Lăsați bucătăria și gândiți-vă că în sufragerie sunt trei femei care dansează hula-hoop cocoțate pe canapea. Megeți spre baie și gândiți-vă că vedeți un bărbat cu un tub de oxigen scufundându-se în chiuvetă. Pentru asta, bărbatul stă cu picioarele pe o mașină de făcut gheață carbonică, care scoate un fum alb ca o ceață densă. (Țineți pasul?) E-mailul este ceva mai greu de memorat, spune Foer, dar hai să spunem că o rudă îndepărtată de la țară (trecută de prima tinerețe), despre care nu știați că folosește calculatorul, se află în balcon cu un laptop în poală și trimite un e-mail Sofiei, dar nu mă refer la capitala Bulgariei, ci la o persoană pe care o chemă așa. Sau, dacă ați fost la Sofia, în Bulgaria, asociați o imagine de acolo. Dintr-un motiv pe care nu îl cunoașteți, rubedenia poartă un ciudat catsuit de culoare pielii. Plasați undeva, pe pervaz, un DVD cu filmul "Cineva acolo sus mă iubește" în care joacă Paul Newman. Acum mergeți mai departe spre dormitor. Aici un membru al familiei dumneavoastră stă într-un scaun de regizor și dă ordine printr-un megafon gigantic unor actori numai de el văzuți. Pe fereastra dormitorului, în exterior, vedeți un alpinist utilitar atârnat cu harnașament și frânghii, care mănâncă cârnați de elan și se laudă că i-a găsit la un preț excepțional. Poate că barometrul e mai dificil de memorat, dar am putea să ne imaginăm un obiect cu o coloană de mercur care oscilează anormal de mult, undeva pe un perete din apropiere.

Tocmai ați stocat un mare număr de amintiri într-un context foarte controlat. Ați creat un palat al memoriei și tot ce trebuie să faceți pentru a vă aminti lucrurile din listă este să vă întoarceți la scara blocului și să vizualizați sticla de usturoi murat care vă întâmpină. Apoi să continuați cu cada de baie plină cu brânză de vaci. Veți vedea că funcționează. "

sursa http://m.cariereonline.ro/articol/cu...%E2%80%93-test

Dumitru73 09.01.2013 17:17:28

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 493826)
Am citit cateva articole despre imaginatie si am vazut ca ea nu este buna.

De exemplu acest articol:
http://www.crestinortodox.ro/credint...tia-69864.html

Se stie ca imaginatie este unul dintre cele mai bune metode de a invata, adica in loc sa memorezi cuvinete, formezi imagini mintale pentru ca este mult mai usor de reamintit.

Voi ce parere aveti despre imaginatie? Sa o folosim sau nu?

ca în multe alte cazuri, contează cum folosești imaginația.
fără imaginație lumea nu ar fi așa cum o știm. imaginația este sufletul progresului.
imaginația a revoluționat medicina, dar ne-a adus și bomba atomică.

MihaiG 09.01.2013 18:49:46

Imaginația este unul dintre procesele fundamentale ale psihicului uman Un proces prin excelență creativ.

Ori, psihicul uman este creația lui Dumnezeu.

Deci.....

dobrin7m 10.01.2013 01:10:31

"Imaginația este, în accepțiunea Sfinților Părinți, un fenomen care apare în structura omului doar după cădere. Nu este o însușire cu care a fost înzestrat omul odată cu zidirea sa, ci un fenomen de după căderea în păcat. Prin urmare, mântuirea noastră este legată de ieșirea de sub înrâurirea ei cauzatoare de moarte.

Omul vede, aude, gustă etc, iar apoi îmaginația primește aceste experiențe, le reface, le amplifică, le dă culoarea potrivită și le păstrează spre a crea necontenit probleme. Astfel, în chip hazliu, am putea spune că imaginația este un televizor color inventat înaintea celui real.

Sfinții Părinți deosebesc mai multe feluri de imaginație; însă, de obicei, se pomenesc patru. Primul tip este legat de imaginile așa-numitelor păcate trupești. Prin imaginație, simțurile proiectează aceste imagini pe ecranul minții, continuând s-o țină în sclavie. Al doilea tip de închipuire este așa-numita visare. Multor oameni le place să viseze cu ochii deschiși, lăsându-se purtați cu gândul în locuri ideale sau chiar reale. Mulți oameni, mai ales femeile, cad în această stare. Al treilea tip este îmaginația creatoare, care dezvoltă civilizația și arta. Oamenii încearcă să rezolve unele probleme sau să înainteze în dezvoltarea artei. Nu este ceva de condamnat, căci, așa cum am spus, este o stare firească după cădere. Dar trebuie subliniat că este foarte primejdioasă pentru rugăciunea curată. Al patrulea tip se înfățișează în străduința noastră de a-L închipui pe Dumnezeu și puterile îngerești în chip rațional, făcând speculații despre El. Dar acest lucru este foarte primejdios, fiindcă, creștinul ortodox urmează altă metodă, metoda liniștirii minții, spre a ajunge la părtășia și unirea cu Dumnezeu, dobândind astfel cunoașterea Lui. Iar meșteșugul (metoda) isihiei ține de curățirea inimii, izbăvirea de patimi, eliberarea de gânduri și îmaginație bolnavă.

Cu cât imaginația cuiva este mai activă, cu atât mai mult dezvăluie faptul că acel om se află într-o stare căzută. Dacă cercetăm cu grijă fiecare păcat al nostru, ne dăm seama că la obârșia lui se află imaginația.

Vedem chiar oameni care merg la biserică și vor să ducă o viață creștinească; dar continuă totuși să își cultive îmaginația. Și-L închipuie pe Dumnezeu, și-i imaginează pe îngeri, simt că atunci când se roagă stau înaintea tronului lui Dumnezeu, ș.a.m.d. Dar acesta este începutul unei anomalii duhovnicești, poate chiar psihice, care poate duce la tulburări și înșelări."

dobrin7m 10.01.2013 01:15:14

Ce ne spuneti despre imaginatie care bantuie in vremea rugaciunii ?

Parintele Cleopa: “Fericita mintea care se roaga, se inchina fara imaginatie, ca Hristos n-a avut imaginatie, fiind Dumnezeu. Adam a cazut din rai dupa ce a cazut in imaginatie, ca isi imagina, dupa sfatul lui Lucifer, ca de va manca din pomul oprit nu va mai muri in veac. Spun Sfintii Parinti ca cea mai mare boala si ispita in vremea rugaciunii este imaginatia mintii, numita de ei si ” caracatita sufletului cu opt brate ” sau ” octogon ” . Mai este numita imaginatia si ” pod al dracilor “. In timpul rugaciunii din inima cel mai greu lucru este a pazi imaginatia; mai greu chiar decat a pazi mintea de ganduri. Sa nu uitam ca tot ce este circumcis, imaginat, nu este Dumnezeu. Or, daca ne oprim la imaginatii, ne inselam, nu mai putem patrunde pe poarta cea ingusta a inimii, nici nu ajungem la Dumnezeu.”

Sfântul Nicodim Aghioritul, despre imaginatie extras din cartea sa Războiul nevăzut:

Cum sa disciplinam imaginatia si memoria

“Dupa ce am vorbit de corectarea simturilor noastre, urmeaza a vorbi aici si cum sa corectam imaginatia si memoria noastra; caci, dupa socoteala aproape a tuturor filozofilor, fantezia si memoria nu-s altceva decat o impresie a tuturor lucrurilor sensibile ce le-am vazut, auzit, mirosit, gustat si pipait.

Si ca sa spun in scurt, imaginatia si memoria sunt o comuna perceptie interna care inchipuie si aminteste tot ceea ce cele cinci simturi ale noastre din afara a ajuns a le percepe. Intrucatva simtirea, adica si cele simtite se aseamana cu pecetea, iar imaginatia cu imprimarea pecetii.

Dar aceasta fantezie si memorie ni s-a dat dupa calcarea poruncii dumnezeesti, ca sa le putem folosi cand simturile din afara sunt linistite si cand nu mai avem inaintea noastra acele lucruri care au trecut din simturi si s-au imprimat in memorie ori in imaginatie. E imposibil sa avem totdeauna prezente toate lucrurile ce le-am vazut, auzit, mirosit, gustat, pipait si de aceea readucem inaintea noastra, cu inchipuirea si memoria care le au imprimate intr-insele si astfel vorbim despre ele si cugetam ca si cum ar fi de fata,

http://carteromaneasca.wordpress.com...re-imaginatie/

dobrin7m 10.01.2013 01:17:22

A. Sa stii ca, dupa cum Dumnezeu este in afara de toate simturile si lucrurile ce se simt, afara de orice forma, culoare, distanta si loc, ca o fiinta fara forma, neinchipuita, fiind pretutindeni si mai presus de orice, – tot astfel este dincolo de orice inchipuire, in afara de orice imaginatie. Prin urmare, sa stii ca fantezia e o putere sufleteasca incapabila a se uni cu Dumnezeu, din cauza unor astfel de neajunsuri ale ei.

B. Al doilea, afla ca cel ce a fost Lucifer, (luceafarul) intaiul intre Ingeri, la inceput fiind mai inalt decat imaginatia irationala si in afara de orice forma, chip, simtire, cu minte rationala, imateriala, fara forma si fara trup, mai apoi imaginandu-si si socotindu-si mintea egala cu Dumnezeu a cazut, dupa cum gandesc multi teologi, in aceasta mult divizata, grosolana si multiforma imaginatie. Astfel, din Inger fara forma, impasibil si imaterial a devenit diavol, oarecum material, in multe forme si patimas.

C. Al treilea, sa stii ca dupa conceptia marelui teolog, Sf. Maxim, Adam a fost creat fara imaginatie. Mintea lui era curata, uniforma, statornica, in aceeasi activitate. De aceea nu-si inchipuia nimic, nici nu se robea simturilor si formelor lucrurilor ce decad sub simturi. Ci fara a intrebuinta puterea inferioara a fanteziei a-si imagina forme, culori, chipuri si distante, el privea cu puterea superioara a suflelului, care-i intelectual, cuvintele imateriale, limpezi si spirituale.

Oh! Dar diavolul cel ucigator de oameni, a facut ca, dupa cum el a cazut prin inchipuire, tot astfel si Adam sa-si intortocheze mintea socotindu-se ca Dumnezeu si prin aceasta inchipuire sa cada. Astfel din acea viata rationala, ingereasca, uniforma, unitara si statornica a fost aruncat de diavol in imaginatia perceptibila, multilaterala si nestatornica si in starea animalelor irationale. Pentru ca inchipuirea e o insusire a animalelor irationale, iar nu a celor rationali.

Omul odata cazut intr-o astfel de stare, cine poate spune in cate patimi, rautati si greseli, n-a fost aruncat prin imaginatie ? A umplut etica filozofica cu diferite amagiri si fizica a umplut-o cu multe opinii neadevarate iar teologia cu dogme false.

dobrin7m 10.01.2013 01:23:02

continuare
"Caci multi vechi si noi, dorind sa vorbeasca de Dumnezeu si sa-l priveasca, sa se ocupe indeosebi de adevarurile inalte, adevarate si neimaginate ale lui Dumnezeu, unde slujeste puterea cea mai inalta a sufletului – mintea, chiar inainte de a-si curati mintea de formele patimase si feluritele inchipuiri ale lucrurilor ce se simt, in locul adevarului au gasit minciuna. Raul cel mare este ca au imbratisat aceasta minciuna si o tin de adevar. In loc de teologi apar ca niste fantasmagoristi, bazandu-se pe iscusinta mintii, cum zice Apostolul.

Deci, frate, de doresti a te elibera degraba de aceste rautati si pasiuni; de voiesti a fugi de diferite curse si mestesugiri ale diavolului si de iubesti a te uni cu Dumnezeu si a dobandi dumnezeeasca luminare; lupta, bate razboi din toate puterile tale, a-ti goli mintea de orice forma, culoare si distanta. In scurt, de orice imaginatie si aducere amintea lucrurilor bune ori rele, pentru ca toate sunt niste necuratii si intinaciuni care intuneca curatenia, nobletea si stralucirea mintii.

Nu-i nici o patima trupeasca sau sufleteasca care sa poata veni in minte pe alta cale decat prin inchipuirea celor simtite."

alexdu 10.01.2013 19:27:03

Ce sa inteleg? Ca nu e bine sa folosesc imaginatia niciodata?
Nici macar in procesul de invatare sau cand am un proiect de facut la facultate?

alexdu 10.01.2013 19:57:57

"Sfinții Părinți spun că imaginația este o putere, o lucrare a minții omenești, de mare folos pentru viața practică în această lume, în care suntem singurele făpturi dăruite cu creativitate! Ea este organul creativității nostre! E un dar minunat de la Dumnezeu, pe care însă, omul căzut l-a transformat într-o lucrare pătimașă. În loc să creeze realități noi din cele dăruite prin Creație de Domnul, s-a apucat să creeze noi și noi dorințe și pofte și noi și noi modalități de a le satisface! Și, așa, a ajuns omul să trăiască ficțiuni care îi provoacă plăceri mai mari, și oricând la dispoziție, decât realitatea obiectivă, ca loc de creație și întâlnire cu Creatorul și iubirea Lui! Imaginația a devenit astfel câmpul în care Domnul a semănat sămânța cea bună și vrăjmașul a aruncat neghina lui!

Postul și privegherea, atenția și trezvia sunt armele prin care putem să ne eliberăm din această robie! Și, lipirea de Domnul, atât prin deasa lui chemare pe Nume, cât și prin căutarea prezenței Lui în Sfintele Slujbe și Taine, în Cuvântul Evangheliei și în icoane!

Curaj, copil drag!

Te îmbrățișez în Domnul,

Maica Siluana"

sursa: http://sfintiiarhangheli.ro/node/527

dobrin7m 10.01.2013 21:29:12

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 494643)
Ce sa inteleg? Ca nu e bine sa folosesc imaginatia niciodata?
Nici macar in procesul de invatare sau cand am un proiect de facut la facultate?

Alexdu, pacea cu tine!
Vezi tu cele postate de mine nu imi apartin ci au fost spuse de Sfantul Nicodim Aghioratul. Daca aveai curiozitatea sa intri pe linkul dat de mine vedeai asta.

Acum vezi tu, sa imi fie cu iertare, dar Maica Siluana expunea tocmai doar una din cele patru tipuri de imaginatie si anume imaginatia creatoare. In primul meu post parca este citatul Sf. Nicodim Aghioratul care spune despre imaginatia creatoare, al treilea tip de imaginatie , ca nefiind de condamnat insa de folosit cu atentie. Se pare ca tu nu ai citit mai deloc cele postate de mine din Sf. Nicodim Aghioratul. Ai retinut poate doar ultimul meu post si atat. Eu zic sa intri pe linkul dat de mine ca sa citesti integral despre imaginatie si despre cele 4 tipuri ca sa intelegi. Daca citeai nu mai postai acum intrebarea de mai sus.

In legatura cu invatatul. Am sa te invat ceva ce eu insumi am descoperit pe creierul meu, pe capacitatea mea de invatare, dupa ce am devenit credincioasa. Eram in sesiunea I la facultate (eu am facut facultatea mult mai tarziu decat voi tinerii, la 38 ani cand in sfarsit am reusit sa am timpul necesar studiului dupa ce practicasem meseria vreo 15 ani).

In clipa cand te pui pe invatat, goleste-ti greierul de toate informatiile exterioare, primite in interactiunea cu cei sau cele din jur si fa loc in creierul tau celor ce urmeaza sa fie invatate.
Roaga-te cateva minutele ca Domnul sa te ajute sa inveti usor si cu spor, si apoi porneste si citeste ceea ce trebuie invatat. Daca cumva imaginatia te fura si constati ca citesti si nu retii vreo fraza , ia-o de la capat cu fraza, ca inseamna ca mintea ta iar a plecat la plimbare ori creierul nu poate retine ceva daca in acelasi timp gandeste altceva. Nu imaginatia te ajuta sa inveti ci tehnica. La inceput ti se va parea greu insa iti spun ca tocmai o minte goala de imagini si idei ale celor intamplate de peste zi e capabila sa invete din prima ceea ce citeseti.

Eu mereu spun ca am o memorie de elefant insa nu am avut-o mereu asa. Tin minte ca prin clasa a 9 -a m-am chinuit sa invat la fizica o zi intreaga o lectie si nimic nu ramanea in cap. Ziua aceea se sfarsise in hohote de plans in timp ce imi dadeam singura in cap cu cartea ca nu retin. Nu stiam sa invat. Si multi tineri nu stiu sa invete.

Creierul trebuie antrenat spre ceea ce trebuie sa faca, nu sa haladuiasca pe campiii si dealuri in timp ce invatam. Adica e nevoie de vointa ca atunci cand citim ceva si e important de retinut mintea sa stea doar la ceea ce citim fara sa construim in imaginatie cine stie ce suporturi legat de ceea ce invatam. Ca asta e o cale ocolitoare de invatare. Adica creierul este nevoit sa faca doua lucruri deodata. Sa citeasca , si pentru retinut sa construiasca imaginativ imagini, obiecte, scene legat de ceea ce trebuie invatat. De aceea uneori cei care invata asa, repeta de mai multe ori o fraza pana o retine. (Creierul uman are nevoie sa repede de 5 ori , prin imagini sau mecanic ca sa poata retine definitiv un cuvant intr-o alta limba - de pilda. asta ca sa vezi cat de buna este metoda de invatare prin imaginatie). Invatatul este ca rugaciunea. Adica mintea trebuie sa stea exact la cele citite si atat. Iar daca pleaca la plimbare mintea trebuie trasa inapoi la cele ce trebuiesc invatate. Durata invatarii cu aceasta metoda creste progresiv, treptat, de la cateva minute cu pauza , pana la ore cand creierul este destul de antrenat. Pentru ca timpul de concentrare este la inceput mai mic.

Adevarat ca a durat cam 3 luni de practica, pana cand am simtit ca ajung la un prag, un nivel al antrenarii creierului. Am simtit atunci o oboseala a mintii. Atunci am facut stop o saptamana fara sa invat nimic si dupa asta orice citeam retineam aproximativ din prima. La examenul de finante banci am invatat un curs de 70 pagini, citindu-l o singura data in 3 ore si am luat un 7. Ca sa vezi nivelul de retinere la prima citire. Ma dau exemplu pe mine ca sa ma intelegi si nu ca sa ma laud cu aiureli din astea. Ca daca Bunul Dumnezeu nu m-ar fi sprijinit sa invat aceasta tehnica nu reuseam niciodata. Si acum ce citesc retin usor, din Sfintii Parinti de pilda cine a spus si ce a spus. Tot ce citesc si ma intereseaza retin, ce nu ma intereseaza si cred ca nu imi este folositor uit urgent ca si cum nu am citit. Acum nu stiu dar eu cred ca atunci cand te pui pe invatat daca faci o rugaciune are grija Dumnezeu sa iti lumineze mintea in acele momente. Cu conditia sa ai incredere deplina in Dumnezeu si sa crezi cu toata inima.
Am vazut ca multi spun m-am rugat si tot asa greu invat. Insa credinta lor nu este deplina, ori rugaciunea lor nu a fost din inima asta este parerea mea.

Cu iertare daca te-am plictisit.

dobrin7m 10.01.2013 21:34:26

Si o ultima remarca legat de cum trebuie sa invatam. este foarte important sa te opresti la timp cand creierul oboseste. extrem de important. Sa nu fortati mai mult iar pauza este atata timp cat are nevoie creierul de odihna, o saptamana, doua, o luna. depinde de la om la om, adica pana simtiti ca oboseala mintii a disparut iar mintea este din nou clara si agera.

Ekaterina 12.01.2013 15:34:54

Interesanta marturie dobrin7m.

Citat:

alexdu Ce sa inteleg? Ca nu e bine sa folosesc imaginatia niciodata?
Nici macar in procesul de invatare sau cand am un proiect de facut la facultate?
Am citit pe acest site mai multe articole despre imaginatie. Foarte bun mi s-a parut acest articol, poate vei gasi aici un raspuns la nedumerirea ta.
http://www.crestinortodox.ro/sanatat...iei-72637.html

ioanna 12.01.2013 16:13:45

Citat:

În prealabil postat de alexdu (Post 493826)
Voi ce parere aveti despre imaginatie? Sa o folosim sau nu?

Omul e facut sa fie creator. Foloseste-ti imaginatia, fara a o perverti.


Ora este GMT +3. Ora este acum 21:30:32.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.