![]() |
Intrebare legata de genealogia lui Iisus
Zilele trecute se vorbea in Sf. Evanghelie despre genealogia lui Iisus Hristos si se cita un lant intreg incepand de la David si terminand cu Iosif.
" David a nascut pe si acela a nascut pe..." (numai parte barbateasca). Dar noi stim bine ca Iisus are un tata ceresc si a fost nascut de Sf.Fecioara Maria. Nu a avut tata din oameni, pe pamant. EL nu a fost inrudit cu Iosif. Acesta nu a fost tatal lui. Si atunci de ce aceasta genealogie? Eu nu inteleg. In schimb nu se spune genealogia din partea Mariei. Acelea sunt rudele lui pamantene. Mi se pare totusi ca pe undeva in arborele genealogic Maria se trage din David, dar nu stiu sigur. |
1 atașament(e)
La întrebările astea poate să-ți răspundă predica Părintelui Galeriu, pe care o găsești aici:
Ataşament 5021 |
Citat:
era grav dacă nu aveai tată. evangheliile erau și pentru evrei. iar pentru ei, genealogia pe linie paternala era foarte importantă. iar în al doilea rând, nu asta e cea mai mare problema în ce privește genealogia lui Iisus. problema e că nu se potrivesc cele două genealogii, ale lui Matei și Luca. |
Citat:
Observați cele două genealogii: una urcă spre Hristos, pentru neamul evreiesc numai, cealaltă coboară de la Hristos, mergând înapoi, cuprinzând întreaga omenire până la Adam, deci adresându-se tuturor. Dacă cea de la Matei se adresează neamului evreiesc, cea de la Luca se adresează întregului neam omenesc. |
Citat:
cu 3 programe diferite, textul este ori prea mic, ori prea mare. ce să înțeleg eu din acest citat? ori pe unii îi mințim, ori la ceilalți nu le spunem adevărul? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
ambele sunt după trup. |
Sunt doua lucruri diferite.
Am inteles ca se merge pe dubla existenta a lui Iisus: cereasca si umana. Cele doua inseamna totusi ca El avea un tata ceresc si o mama pamanteana. Acum a trebuit sa fie gasit si un tata pamantean (pentru a multumi si pe iudei). Si a fost gasit Iosif si preluata genealogia lui. Nu stiu daca lucrul asta este corect. Inseamna ca se considera totusi ca Iisus provine din doi oameni si nu dintr-un tata ceresc (respectiv din Sfanta Treime). Parintele Galeriu explica numai de ce o genealogie vine de la Avram si cealalta se duce la Avraam. Intrebarea mea era alta, dar m-am lamurit intrucatva. Of...de ce nu le lasam pe toate asa cum erau. E mai simplu. Crezul nostru este totusi foarte clar..."Fiul lui Dumnezeu care din Tata s-a nascut mai inainte de toti vecii;... s-a pogorat din ceruri si din Fecioara Maria si s-a facut om). |
Da, ar trebui văzută și genealogia Maicii Domnului, care din câte știu, este din neamul lui David. La evrei, însă, genealogia era pe linie paternă, iar Iosif, chiar dacă nu era tată propriu-zis, trecea drept tată la Mântuitorului, și în el se împlinea profeția nașterii lui Mesia. Așa înțeleg.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dacă ar fi să vorbim de genealogia după Duh, aceea este de la Duhul Sfânt. |
Citat:
|
@Dumitru - am mai scris mai sus. Scrie in Crez.
@N.Priceputu- dar de ce ne intereseaza pe noi ce cred/spun iudeii? Pentru noi este clar. Sau nu? Este incorecta afirmatia ca Iosif a fost tatal lui Iisus. Apare asa, ce-i drept, pentru ca oamenii sa aibe o imagine a unei familii omenesti perfecte. In fine...nu stiu. |
Pe noi poate nu ne interesează. Dar ceea ce a devenit mai târziu evanghelie era atunci o scrisoare adresată lor. Și ei așa știau, după profeții, că Mesia se va naște din seminția lui David.
|
Citat:
Pe urma le-am preluat si noi...ortodocsii. |
Citat:
Cien doreste sa citeasca potoevanghelia lui Iacov (care, atentie, e apocrifa, deci se citeste cu discernamant), o are aici: http://fr.scribd.com/doc/41325419/Pr...elia-lui-Iacob |
Citat:
|
Genealogia lui Matei are o mare importanta intrucat cei carora le-a fost adresata,comunitatea mateina,erau in general evrei pt care era foarte important de demonstrat daca legal Iisus era Regele-Mesia al Israelului,adica daca avea dreptul legal la tronul lui David.Fara aceasta dovada o comunitate iudaica,precum cea din timpul lui Matei,ar fi avut mari probleme sa inteleaga cum se implinise in Hristos promisiunea pe care Dumnezeu i-o facuse lui David,o imparatie ce va dainui vesnic si o spita regala ce va domni fara sfarsit.Daca Matei demonstra asta legal,prin arborele genealogic,atunci un evreu ar fi inteles ca Hristos indeplinea legal conditiile pt Mesia si de aici putea incepe demonstratia mai ampla,care sa le deschida orizontul de la un Mesia strict politic la Mantuitorul lumii,o perspectiva care fara baza legala,f.importanta pt evrei extrem de atenti la detaliile profetice,nu ar fi putut fi explicata convingator din perspectiva Vechiului Testament.Noi privim lucrurile din perspectiva noastra,uitand contextul in care s-au desfasurat aceste evenimente si care arunca o alta lumina cu privire la semnificatia unor detalii aparent nesemnificative.
|
Citat:
Autorii lor sunt evrei, dar scriu in greaca koine, care reprezenta, la vremea aceea, limba internationala, cum e engleza pentru noi. Din punct de vedere istoric, Matei scria cu precadere pentru evrei, incercand sa demonstreze ca Iisus Hristos reprezinta implinirea tuturor prorocirilor din VT, Marcu, la cererea crestinilor din Imperiul Roman, Luca isi dedica Evanghelia lui Teofil, un patrician proaspat convertit, deci unui intelectual roman, iar Ioan scrie pentru crestinii din Asia Mica. Totusi, esenta si scopul sunt aceleasi, in orice timp si in orice cultura - evangheliile sunt "vestea cea buna" a Intruparii si a Invierii Domnului Iisus Hristos. Sa nu ne impotmolim in detalii, ca riscam sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor. |
Citat:
|
Citat:
totuși, de ce sunt diferite? trebuia să ajungă un mesaj la unii și alt mesaj la alții? chiar nu înțeleg... |
Citat:
Sunt patru martori care marturisesc cam acelasi lucru: faptul ca Iisus Hristos este Dumnezeu, ca s-a nascut, a propovaduit un mesaj pentru omenire, a facut minuni, s-a rastignit si a inviat pentru mantuirea oamenilor. Se completeaza toti patru foarte bine. Chiar nu inteleg unde e piatra de poticneala. Ca zice unul ca e urmasul lui Solomon si altul ca e al lui Natan?... |
Citat:
ți se pare puțin că una zice Solomon, alta Natan, una Iacov, alta Eli? |
Citat:
Acelasi Dumnezeu nascut din Fecioara este, indiferent de genealogie. Credinta noastra, a celor de acum, nu sta in aceasta insiruire de nume. Mie, dimpotriva, mi s-ar fi parut tare ciudat ca Evangheliile sa semene foarte bine intre ele. Ar fi insemnat ca s-au laut unul dupa altul sau ca cineva a copiat la examen :). Oricum, sa nu uitam ca ortodoxia se intemeiaza, in mod egal, atat pe Biblie, cat si pe Sfanta Traditie. despre discrepanta din genealogii am gasit un articol aici http://dictionarbiblic.blogspot.ro/2...s-cristos.html |
Citat:
|
Citat:
"Sfîntul și dreptul Ioachim a fost din seminția lui Iuda, trăgîndu-și neamul din casa lui David împăratul în acest chip: din neamul lui Natan fiul lui David s-a născut Levi, iar Levi a născut pe Melhie și pe Pamfir; Pamfir a născut pe Varpafir, iar Varpafir a născut pe Ioachim, tatăl Născătoarei de Dumnezeu. Acesta petrecea în Nazaretul Galileii, avînd soție pe Ana din seminția lui Levi, din neamul lui Aaron, fiica lui Mathan preotul care a preoțit în zilele Cleopatrei și ale lui Casopar, împărații Perșilor, mai înainte de împărăția lui Irod, fiul lui Antipater. Iar Mathan avea femeie pe Maria din seminția lui Iuda din Betleem și a născut cu dînsa trei fiice: pe Maria, pe Sovia și pe Ana." |
Citat:
|
Citat:
Nasterea din fecioara este mai presus de intelegerea oricarui om, dar este acceptata si respectata la noi si totusi citim in biserica genealogia lui Iosif? Dar in schimb n-o citim pe aceea dupa Maria. S-ar putea sa existe alta explicatie. Candva am au auzit la o predica (sau poate am citit undeva, nu mai stiu) ca este foarte important un lucru: Iisus nu a fost un om sarman, venit din vreo familie umila, ci provenea din semintia lui David. De aceea nu se accepta la noi nici povestea nasterii Sale intr-un grajd si a ieslei. La noi, spre deosebire de catolici, nu se pune la Craciun scena Nasterii (cu iesle, Maria, Iosif, bou, magar si ce mai era). Nu stiu, nu gasesc alte explicatii la aceste aspecte. Oricum, fie si numai dupa mama, se tragea din David. Dar pentru noi Tatal din ceruri este mai important. Aceea este rudenia cea mai adevarata si importanta! |
Citat:
Mesajul Sfintei Evanghelii, dupa parerea preotului nostru, are doua puncte: 1.Toti suntem chemati la mantuire. Oricum am fi noi, cu pacatele, neajunsurile si calitatile noastre, suntem cu totii chemati sa facem parte din familia Lui Hristos. 2. Planul Lui Dumnezeu nu are nici o legatura cu ceea ce gandesc oamenii. Probabil ca nici un om nu s-ar fi gandit ca in genealogia Domnului nostru ar putea apare numele unei prostituate neevreica. Sau ca ar fi aparut oameni tematori, lipsiti de initiativa, care au dus poporul evreu in robia Babilonului. Planul Lui Dumnezeu de mantuire a oamenilor se realizeaza indiferent de cat intelegem sau percepem noi. Este ca o tesatura. Noi vedem doar partea din spate, plina de noduri si ate, in schimb pe partea din fata, nesesizabila de noi, apare o tesatura frumoasa si armonioasa. |
Citat:
amănunte care contează. dacă am vorbi de cronologia unor evenimente, atunci aș spune că tine: e bine că sunt puțin diferite. dar nu. e vorba de bunicul sau. este în regulă că unul din evangheliști nu știa cine este tatăl lui Iosif. dar să spună că este altul? iar Matei ce ne spune? că Iisus se trage din Solomon, născut în urma crimei împotriva lui Urie ... ciudat. in articolul prezentat de tinne: "Probabil că linia genealogică dată de Matei intenționează să urmărească succesiunea la tronul lui David chiar și atunci când aceasta nu a avut loc în linie directă de la tată la fiu." "Probabil" - asta nu da plus de credibilitate. plus că textul mă duce cu gândul la un arajament făcut de Matei. în rest ... nimic concludent. |
Spita neamurilor la sf. ap. Pavel
Citat:
Intre Pavel si ceilalti apostoli au existat mai multe dispute si de fiecare data a "castigat" Duhul Sfant, prin Pavel. Este posibil ca "scrisorile" despre spitele neamurilor sa fi fost trimise, inainte de a se lua decizia in Sinodul Apostolilor ca Evanghelia este si pentru neamuri, nu doar pentru cei taiati imprejur. Dar din cauza ca vremurile nu permiteau comunicate de presa, nici retractarea celor spuse, scrisoarea a ramas pana astazi ca fiind esentiala pentru mantuire (ceea ce este FALS, conf. ap. Pavel). Concluzia mea din aceste doua versete este ca : Imperiul Bizantin a devenit Imperiul Ortodox, iar Imperiul Roman a devenit Imperiul Catolic. Sarbatorile si apucaturiele idolatre au fost redenumite, insa duhul ratacirii a ramas acelasi sub numele de traditie si dogma. Dar Dumnezeu este mai presus de acestea doua. Timp 30 de ani am fost un bun roman ortodox, participant la traditii si cantaret de strana, dar zi de zi spoream in rautate si pacat. Am inceput sa caut adevarul sub acoperamantul nadejdii ca un Dumnezeu care S-a lasat rastignit ca sa mi se faca pilda vie de bunatate, nu ma va lasa sa cad in ratacire cat timp caut adevarul(oricare ar fi acela) si nu scuze pentru pacat; iubire de argint, ori slava desarta. Din acel moment viata mea a inceput sa se schimbe si raspunsurile au inceput sa apara chiar de la sfintii Ortodoxiei, despre care am inteles ca nu au nici o legatura cu Imperiul Ortodox, desi sub randuiala acestuia si-au implinit lucrarea lor sfanta. Cat timp rautatea din mine va continua sa se imputineze si eu voi continua sa cred ca sunt in Adevar si merg spre Dumnezeu. E drept ca inaintez cu viteza melcului, dar tot mai bine decat fulgerator spre rautate. Sa fii binecuvantata cu numele tau cu tot. p.s. as fi vrut ca acesta sa fie un mesaj privat, dar am dat din greseala quote... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
"13. După plecarea magilor, iată îngerul Domnului se arată în vis lui Iosif, zicând: Scoală-te, ia Pruncul și pe mama Lui și fugi în Egipt și stai acolo până ce-ți voi spune, fiindcă Irod are să caute Pruncul ca să-L ucidă. 14. Și sculându-se, a luat, noaptea, Pruncul și pe mama Lui și a plecat în Egipt. 15. Și au stat acolo până la moartea lui Irod, ca să se împlinească cuvântul spus de Domnul, prin proorocul: "Din Egipt am chemat pe Fiul Meu". 16. Iar când Irod a văzut că a fost amăgit de magi, s-a mâniat foarte și, trimițând a ucis pe toți pruncii care erau în Betleem și în toate hotarele lui, de doi ani și mai jos, după timpul pe care îl aflase de la magi. 17. Atunci s-a împlinit ceea ce se spusese prin Ieremia proorocul: 18. "Glas în Rama s-a auzit, plângere și tânguire multă; Rahela își plânge copiii și nu voiește să fie mângâiată pentru că nu sunt". 19. După moartea lui Irod, iată că îngerul Domnului s-a arătat în vis lui Iosif în Egipt, 20. Și i-a zis: Scoală-te, ia Pruncul și pe mama Lui și mergi în pământul lui Israel, căci au murit cei ce căutau să ia sufletul Pruncului. 21. Iosif, sculându-se, a luat Pruncul și pe mama Lui și a venit în pământul lui Israel. 22. Și auzind că domnește Arhelau în Iudeea, în locul lui Irod, tatăl său, s-a temut să meargă acolo și, luând poruncă, în vis, s-a dus în părțile Galileii. 23. Și venind a locuit în orașul numit Nazaret, ca să se împlinească ceea ce s-a spus prin prooroci, că Nazarinean Se va chema." Sfânta Evanghelie după Luca cap 2 : "22. Și când s-au împlinit zilele curățirii lor, după legea lui Moise, L-au adus pe Prunc la Ierusalim, ca să-L pună înaintea Domnului. 23. Precum este scris în Legea Domnului, că orice întâi-născut de parte bărbătească să fie închinat Domnului. 24. Și să dea jertfă, precum s-a zis în Legea Domnului, o pereche de turturele sau doi pui de porumbel. 25. Și iată era un om în Ierusalim, cu numele Simeon; și omul acesta era drept și temător de Dumnezeu, așteptând mângâierea lui Israel, și Duhul Sfânt era asupra lui. 26. Și lui i se vestise de către Duhul Sfânt că nu va vedea moartea până ce nu va vedea pe Hristosul Domnului. 27. Și din îndemnul Duhului a venit la templu; și când părinții au adus înăuntru pe Pruncul Iisus, ca să facă pentru El după obiceiul Legii, 28. El L-a primit în brațele sale și a binecuvântat pe Dumnezeu și a zis: 29. Acum slobozește pe robul Tău, după cuvântul Tău, în pace, 30. Că ochii mei văzură mântuirea Ta, 31. Pe care ai gătit-o înaintea feței tuturor popoarelor, 32. Lumină spre descoperirea neamurilor și slavă poporului Tău Israel. 33. Iar Iosif și mama Lui se mirau de ceea ce se vorbea despre Prunc. 34. Și i-a binecuvântat Simeon și a zis către Maria, mama Lui: Iată, Acesta este pus spre căderea și spre ridicarea multora din Israel și ca un semn care va stârni împotriviri. 35. Și prin sufletul tău va trece sabie, ca să se descopere gândurile din multe inimi. 36. Și era și Ana proorocița, fiica lui Fanuel, din seminția lui Așer, ajunsă la adânci bătrânețe și care trăise cu bărbatul ei șapte ani de la fecioria sa. 37. Și ea era văduvă, în vârstă de optzeci și patru de ani, și nu se depărta de templu, slujind noaptea și ziua în post și în rugăciuni. 38. Și venind ea în acel ceas, lăuda pe Dumnezeu și vorbea despre Prunc tuturor celor ce așteptau mântuire în Ierusalim. 39. După ce au săvârșit toate, s-au întors în Galileea, în cetatea lor Nazaret. 40. Iar Copilul creștea și Se întărea cu duhul, umplându-Se de înțelepciune și harul lui Dumnezeu era asupra Lui. 41. Și părinții Lui, în fiecare an, se duceau de sărbătoarea Paștilor, la Ierusalim." Ps : Acestea sunt singurele Evanghelii care ne vorbesc de Iisus in perioada copilariei. Galileea nu are legatura cu Ierusalimul, acesta se afla in Iudeea. |
Citat:
Dar fiindca apare in Luca prezenta parintilor Iosif si Maria in fiecare an la sarbatoarea Pastilor in Ierusalim, voi considera ca a stat in Egipt mai putin de un an, cateva luni, chiar daca Irod a omorat pe cei de pana la 2 ani. Oricum, interesanta observatie. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Matei ne spune că au plecat în grabă. Iar Irod a trimis să fie uciși pruncii, pentru că nu s-au întors magii la el. iar Luca ne spune că a 8a zi erau în Ierusalim. plus că unul pomenește doar de magi, celălalt doar de păstori. Luca nu pomenește de magi și de daruri... în plus, Luca ne vorbește de iesle, dat Matei ne spune că nașterea a avut loc într-o casa. iar citatul lui Matei "Glas în Rama s-a auzit ..." ... este scos din context. Ieremia se referea la altceva. |
Citat:
De unde am scos? N-am vazut nici in icoane si nicaieri la ortodocsi ieslea. Si am intrebat aici pe forum la un moment dat si mi s-a spus ca nu este acceptata ieslea la ortodocsi. Mi se pare, dar nu stiu sigur, ca si preotul mi-a spus acelasi lucru. La catolici toti au acasa, sub brad si ieslea cu toate personajele si pe 24 la ora 24:00h se anunta Nasterea Lui si se pune copilasul in iesle. Si bisericile se impodobesc cu ieslea si pun pruncul mai apoi. Copiii joaca scena cu Nasterea si a celor 3 magi. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 16:12:25. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.