![]() |
Ecumenism
Ce parere aveti despre aceasta interpretare a semnificatiei cuvantului "Evanghelie" gasit intr-o carte utilizata de mai multe confesiuni:
"Binele si raul convietuiesc in fiecare dintre noi. Soljenitsyne, care a luat premiul Nobel pentru pace, exprima in felul urmator: "Linia care separa binele de rau nu trece printre State, nici printre clasele sociale, nici printre partidele politice, ci trece prin inima umana, prin inima fiecarui om". Noi toti am experimentat acest lucru. De aceea mesajul crestin este o buna vestire. Este sensul cuvantului "Evanghelie", buna vestire. Vestea cea buna este ca Dumnezeu iubeste lumea aceasta, il iubeste pe fiecare dintre noi. Ne iubeste atat de mult, pe voi si pe mine, ca a venit, in persoana Fiului sau Iisus, sa traiasca si sa moara pentru noi. Chiar daca ati fi fost singur pe pamant, tot ar fi venit, atat de mult va iubeste. Iisus a venit pentru a ne face liberi. Liberi de dependentele noastre , de aceste aspecte ale vietii noastre care au pus stapanire pe noi, pe care noi le cunoastem foarte bine si de care ne-ar placea sa fim debarasati. A venit pentru a ne da libertatea de a trai si cunoaste pe Dumnezeu , de a avea o relatie cu El. A venit pentru a ne elibera de frica mortii . Iisus a inviat din morti. In fata Lui, moartea a pierdut puterea sa. A venit pentru a ne da libertatea de a ne schimba , de a fi asa cum ne dorim sa fim in strafundurile noastre. El ne da Duhul sau Sfant care vine sa traiasca in noi, care ne transforma progresiv din interior si ne face sa crestem in iubire, bucurie, pace, rabdare, bunatate, stapanire de sine... A venit sa ne dea libertatea de a iubi intr-o maniera noua . Trairea iubirii lui Dumnezeu ne da o noua capacitate de a iubi. O iubire care nu se limiteaza la faptul de a avea sentimente bune, ci care ne impinge a transforma lumea aceasta, care are o asa mare nevoie. Nu este usor. Cred ca astazi, este mai greu a fi crestin decat a nu fi. Rockerul american Alice Cooper l-a experimentat: "Nu a fost usor a combina rock-ul cu credinta. A fost cea mai mare revolutie a mea. Este simplu a bea bere. Este simplu a devasta camera de hotel. Dar a fi crestin este intr-adevar dur, este o adevarata revolutie. " Este greu, dar nu este plictisitor: credinta crestina este o intalnire personala cu Iisus. Crestinismul nu este fals, prietenia cu Iisus lumineaza viata noastra cu splendoarea adevarului. Crestinismul nu este depasit, este o relatie intima cu Dumnezeu care transforma chiar de acum viata in profunzime. Hristos are raspunsul pentru setea voastra de fericire. El care este Calea, Adevarul si Viata , este un prieten fidel care va invita sa aveti incredere in El, sa veniti catre El, sa-L primiti in viata dvs." Ce parere aveti de acest pasaj? Este ceea ce am trait si eu pana acum, de aceea mi-a atras atentia. Voi ce parere aveti? |
Sigur ca este greu a fi crestin! Mai ales in societatea noastra, suntem tara crestin-ortodoxa dar intr-un birou cu 5 colege chiar te gasesti in postura dificila de-a te comporta conform credintei ortodoxe!! Dar cand totusi reusesti, ce sentimente alese te-nconjoara, ce zambet larg iti lumineaza fata cand vezi pe chipul celorlalti nedumerirea... A fi crestin cere efort continuu, iar rezultatele sunt peste asteptari, desi sunt si momente de tristete.
In ce priveste ecumenismul, pentru un crestin ortodox este extrem de daunator, pentru ca Legea noua lasata de Hristos este perfecta si nu-i mai trebuie nicio adaugire, a ne uni intr-o singura religie presupune deja ca in ortodoxie este ceva gresit! ca ceva nu e bine sau ortodocsii nu sunt multumiti de credinta lor... Ecumenismul este imposibil!! |
Am pus titlul de ecumenism pentru ca citatul este luat dintr-o carte scrisa de protestanti cu scopul de a raspandi credinta crestina la cei care nu il cunosc pe Iisus, si de a o intari la cei dintre ai lor care stiu de Iisus dar inca mai au indoieli. Sta la baza unei intregi metode in sensul asta care se pare ca da rezultate. De aceea cartea si metoda a fost luata si de catolici (cunosc personal catolici din Italia care utilizeaza aceasta metoda) si este folosita si de multi catolici din Franta (eu traducerea catolica franceza o citesc), si ca atare, citind-o, am vazut ca si eu ma regasesc foarte bine in ea. De aceea ma intrebam daca ceea ce gasesc in carte este familiar si altor ortodocsi sau nu, pentru ca eu nu pot fi nici pe departe un etalon din cauza modului in care am fost adusa la credinta. Voi insa puteti fi mai obiectivi sa-mi spuneti daca ideile le regasiti si in modul in care traiti credinta sau nu.
|
Este vorba despre un pseudo-ecumenism, de factură protestantă, care deși are idei juste este totuși situat într-un spațiu și un context în care sacrul este desacralizat și adus la nivelul omului comun. Nu exprimă nici pe departe deplinătatea credinței și cunoașterii creștine, cu alte cuvinte nu este ortodox în trăire, credință, cunoaștere și Biserică. Este o interpretare limitată a creștinismului, făcută pentru lumea largă și este departe în esență de creștinismul apostolic, patristic și filocalic ortodox. Altfel spus, ortodoxia nu poate fi în comuniune reală cu astfel de fenomene atâta vreme cât aceia rămân la un creștinism limitat, de factură sectară protestantă. Nu trebuie să fii nici protestant, nici ecumenist pentru a avea o relație personală și comunitară cu Christos în Biserica Lui, nu în afara Bisericii prin tot felul de conventicule ale unor pretinși iluminați. Bunele intenții ale unor fundamentaliști ecumeniști protestanți nu îi feresc însă și nu i-au ferit de căderea într-un creștinism lipsit de sfințenie autentică, lipsit de cunoaștere autentică, axat mai mult pe o credință oarbă utilitaristă, în afara Bisericii lui Christos, în conventiculele lor autointitulate "biserici". Nu sunt suficiente bunele intenții atâta timp cât ești într-o situare de neînțelegere a adevăratului și deplinului creștinism.
|
Nu ce are comun ecumenismul cu alte religii este relevant ci ceea ce este diferit, ce aduce nou ecumenismul.
Vi se pare ca a cununa religios persoane "gay" este bine? |
Miscarea ecumenica (crestina, doar la ea ma refer) are la baza ceea ce este comun crestinilor, nu ceea ce este diferit. De aceea intrebarea mea era daca se regasesc cele scrise si in Ortodoxie sau nu, ma refer in practica credinciosilor ortodocsi "obisnuiti".
|
Citat:
In citatul dat de tine e un fel de pietism protestant. |
Citat:
|
Citat:
Doar ca lipseste o parte importanta,care in ortodoxie o poti gasi.Dar in nici un caz ce scrie acolo nu este rau. Este chiar baza crestinismului,este fundatia casei. Eu ramin la parerea mea,de loc ecumenica,ca in toate este un adevar ,si ca nu trebuie sa respingem ceea ce este adevarat ,dar nici sa ne multumim cu jumatati de adevar. Credinta noastra e suficient de puternica de a ne tine pe drumul cel bun ,si ea ne face sa fim generosi cu toata lumea ,caci stim ca Dumnezeu este cu noi. Cine nu il simte pe Dumnezeu in toate,ar trebui sa se intoarca la bazele simple ale credintei,sa invete ca orice drum,incepe cu primul pas. |
Citat:
|
Ma refer ca ce scrie acolo este f adevarat,si nu poti fi crestin daca le negi pe acelea. Dar ,dupa ce ai cunoscut acest drum al inimii , e nevoie de puterea care ti-o dau Biserica,tainele, si intreaga Traditie. Poti strabate intreg universul cu mintea si cu inima,te poti avinta pe cele mai inalte culmi ,dar bucatica aceea de paine ,reala ,din Taine,stropii aceeia de apa sau de ulei, iti dau ceea ce mintea lasata singura nu poate oferi : Calauza din exterior ,realitatea intrupata ,ajutorul revelat. Totul e frumos ,dar fara finalizarea din orotodoxie ,ramane ca o constructie neterminata.
Dar totusi,nici ortodoxie,fara trairile de acolo,din acel pasaj,nu reprezinta decat o forma goala de continut. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
As cita tot din ap pavel: "Doar celui care e necurat ,toate i se par necurate" Adica eu as lua ce e bun de la toti , dar pentru desavarsire, in final ,va fi nevoie de Ortodoxie . Asa inteleg eu ortodoxia ,ca un munte care incepe cu invataturile incepatoare despre omenie si traire ,si,inarmat cu acestea , sa ajungi la cele mai avansate,despre teologie . Si culmea ,acele invatauri avansate ,se restrang de fapt la niste lucruri simple:credinta,smerenie ,predare in voia lui Dumnezeu. Adica as lua aurul fierbinte din fiecare din noi,si l-as modela in matrita Bisericii. Nu imi place atitudinea inversa ,desi si aceasta are oarecare sorti de izbanda:sa pelci de la dogme ,de la izolare ,de la departajare fata de altii .Sa pleci de la ortodoxie spre lume .Aceasta mi se pare forma fara fond. Atitudinea inteleapta mi se pare sa iti deschzi inima,sa traiesti,sa fii viu ,si asa sa incepi sa dezlegi tainele ortodoxiei,neuitind nici o clipa sa ai inima calda in tine ,si sa nu dispretuiesti pe nimeni |
Citat:
|
Citat:
Cu alte cuvinte, suntem vinovati in fata lui Dumnezeu pentru neputinta altora de a ne crede. Aceasta concluzie am tras-o eu. Ce parere aveti? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Daca un Tata are doi sau mai multi fii, nici unul dintre frati nu traieste in relatia cu Tatal ceea ce traiesc ceilalti frati, experienta fiecaruia este unica si irepetabila. Fratii isi pot impartasi unul altuia gandurile, sentimentele etc. insa niciunul nu poate fi in pielea celuilalt, iar a spune unuia din frati ca experienta lui nu-i valida, sau ca nu-i suficient de bogata, sau ca-i plafonata etc pur si simplu nu are sens. Si pe acestea se cearta crestinii, pe modul cum un altul isi traieste propria relatie cu Tatal sau, de parca in astfel de lucruri se poate amesteca cineva. Acum imi este mai clar cand se va realiza Cuvantul Domnului: cand oamenii vor intelege ca intre un Tata si fiul sau nu se poate interpune nimeni, este o relatie atat de profunda si personala incat nimeni nu isi poate da cu parerea din afara si cu atat mai putin sa poata impuna ceva cuiva. Si atunci toata lumea va fi in sfarsit in pace. Eu de-abia astept, cine stie daca voi mai fi in viata sau nu... |
Citat:
|
Citat:
Probabil citești prea multe tâmpenii, de genul celor care acreditează idea că pocăința se negociază, adică pun eu condiții în ce fel capitulez, de exemplu doar dacă "creștinii" manifestă o coeziune de tip vaticanez, un fel de imperiu eclezial ce mimează unitatea la scară planetară. În mintea ta, după câte văd, confiscată de tipare de gândire capitaliste, creștinismul are o problemă de imagine care-i afectează credibilitatea în fața consumatorilor de siguranță religioasă, o târfă și mai perfidă, deoarece cu asta preracurvești în interiorul credinței. După părerea mea, tu înoți într-un acvariu pe marginile căruia cineva ți-a desenat imensitatea oceanului și încă nu te-ai prins că e doar iluzie tot decorul. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Pietism protestant inseamna traire adogmatica, sentimentalism fara o invatatura de credinta. S-a mai dat articolul de pe site (scris de Mitropolitul Ioan Andreicut): http://www.crestinortodox.ro/diverse...oxa-69434.html Baza credintei este invatatura revelata, dreapta credinta. Pe aceasta baza se construieste, ortodoxia (invatatura, dogma) se impleteste cu ortopraxia (faptele credintei). Daca in prima parte nu se poate observa ceva neasemanator cu ortodoxia, in ultimul pasaj vedem cateva elemente protestante: prietenia cu Iisus, chemarea in viata lor (la neoprotestanti exista rugaciunea ca Iisus sa vina in viata lor, nu stiu daca la toate cultele). Noi ne unim cu Hristos prin Impartasanie, nu doar la nivel mental, de filozofie de viata. Se mai afirma (de catre cei care au si unele conceptii ecumeniste) ca si ei sunt crestini, au o relatie cu Iisus. Pentru ca nu se stie invatatura, erezia e cel mai mare pacat, pacat impotriva Duhului Sfant. Duce la ruperea de Hristos, asta la cei ce sunt in Biserica (acum ortodocsi), cu atat mai mult la cei care nu au fost niciodata in Biserica sau s-au despartit demult. |
Citat:
http://www.ecumenicalnews.com/articl...marriage-1456/ http://elcic.ca/Same-Sex-Blessings/d...s/fogleman.pdf (un articol care considera ca sodomia nici nu e pacat…ci ca ar putea fi in viziunea unora). Daca promoveaza ecumenismul casatoriile intre cupluri de acelasi sex (ceea ce nu ma indoiesc in cativa ani se va intampla si in Romania) cum puteti sustine ca Adevarul este in ecumenism? Pe baza unor vorbe/viziuni/paragrafe care se regasesc in Ortodoxie? Nu vi se pare ca va uitati la ce va convine? Articolul de la al doilea link nici nu il recomand spre citire este inselare curata...toata lumea se mantuieste nu? Si ce urmeaza casatoriile intre pedofili si victime care nu stiu ce se intampla, daca isi dau acordul? Pentru a se indeparta vulnerabilitatea nu? Cine da legea ecumenismul sau Biserica crestin ortodoxa? Unde vi se pare ca este Adevarul? |
Citat:
Din punct de vedere ortodox nu are susținere, pentru simplul fapt că Ortodoxia nu poate să stea în comuniune cu alte grupări doar privind la ceea ce li se pare unora comun și făcându-se că nu vede; spre exemplu nu poate exista nici un fel de comuniune între Ortodoxie care are Sfinte Taine și sectele protestante care nu au preoție sacramentală și deci nici Sfinte Taine. Pot să vină mii și mii de lătrăi care să ne spună ce avem în comun, sau mai bine zis ce li se pare lor că am avea în comun și ceea ce vor ei să ne convingă că am avea în comun, că Ortodoxia nu poate sta la comun cu heterodoxia, lumina nu poate cu întunericul, Adevărul nu poate sta cu Minciuna sau Erezia, Sfintele Taine nu pot sta la comun cu spurcăciunile neascultării sectare protestante și așa mai departe. Din punct de vedere biblic, această ispită de a merge după ceea ce este comun este o ispită diavolească, pentru că încearcă să îl ispitească pe ortodox să meargă să se închine la idoli, așa cum în vechiul testament iudeii erau ispitiți să meargă la capiștile idolești să se închine la idoli și să jertfească idolilor, adică să săvârșească idololatrie. Ortodoxia trebuie să aibă mare grijă cu această ispită extrem de perversă și de subtilă a ecumenismului. Această ispită încearcă nivelarea Sfintei Ortodoxii la nivelul ereziilor și nesfințitoarelor heterodoxii, cu alte cuvinte atentează cu putere la distrugerea Sfintei Biserici Ortodoxe, purtătoarea harului dumnezeiesc, prin coborârea la nivelul tuturor ereziilor, schismelor și decadențelor. Tot ceea ce poate face Ortodoxia este să se mențină în continuare la nivelul ei, pentru ca prin exemplu să îi atragă pe alții la Ortodoxie, iar dacă se coboară la nivelul lor, deși trebuie mare grijă în astfel de lucruri, nu are voie să o facă decât pentru a le oferi ereticilor și heterodocșilor oportunitatea să se ridice la Ortodoxie pentru a putea avea comuniune cu ea. Altfel trebuie evitate la maxim orice cooperări în tot felul de scopuri sociale, civice, etc pentru ca nu cumva ortodocșii de rând, sau chiar cei mai aleși, să nu cadă în ispita că Ortodoxia și Erezia heterodoxă sunt poe același plan, și că prin urmare toți am fi la fel, toți am avea acelșai Dumnezeu, doar diavolul dezbină, ect, se cunosc discursurile acestea spurcate și ispititoare ale ereticilor ecumeniști. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Urasc ecumenismul ,daca el inseamna abdicare de la ortodoxie ,fie si in cel mai mic aspect. Dar a dialoga doar cu ceilalti ,fara a cauta unul sa conviga pe celalalt, nu cred ca poate cumva diminua credinta. E ca si cum am zice ca credinta noastra e ca o frunza in vant,care la auzul unei alte parerei,gata,o ia la vale. Hrisots cel mai bine se descopera in Ortodoxie. Dar ,pe mine ma fascineaza sa il descopar si in tot restul religiilor si credintelor si al vietii. Daca as fi ecumenic as zice ca exista un dumnezeu oarecare in toate. Dar eu nu zic ca este un dumnezeu oarecare ,ci zic ca Hristos ,cel care a adus Evanghelia pe pamant ,este in toate . Si atunci cum sa nu avem puncte comune cu protestantii? Si chiar si cu intreaga omenirei? Avem in comun Adevarul lui Hristos , adica Dumnezeu iubeste lumea ,si ne arata si noua cum sa cunoastem aceasta dragoste. Acesta este adevarul comun intregii omenirii: dragostea lui Dumnezeu relevata prin Hristos. Bunul samaritean,apartine intregii omenirii ,nu doar unei anumite religii .Dar nu se poate ajunge la dragostea desavarsita asa usor... Avem in comun varful muntelui ,iubirea,ca nici ortodoxia nu cauta altceva. Dar sunt diferite cai de a ajunge acolo ,iar ortodoxia este una din cele mai sigure. Iubirea aceasta este tinta orcarui om nascut pe pamant,este lumina ce il lumineaza. Daca esti musulman,tot in iubire te ai nascut,la fel si daca esti ortodox. Si fiecare in viata lui extrage cat poate din acest adevar unic :unul mai putin , unul mai mult. Pentru mine ,nascut ortodox,ea este ca aerul,dar pentru altul ,nascut neortodox,altul este druimul sau. Daca noi doi,atat de diferiti ,ne intalnim pe un drum,credeti ca Dumnezeu se uita la certificatul care il avem in buzunar,de ortodoox? Nu. Ci Dumnezeu se uita la sufletul nostru,cat de patruuns este de iubire ,si cat de mult a invatat sa il cunoasca pe Dumnezeu. Iar daca sufletul imi este patruns de iubire,voi stii sa il intampin pe fratele meu neortodox ,cu toata dragostea,cand il voi intalni in cale, caci doar asa voi stii ca Hristos salasuieste in mine si in el. Sa il iubesti pe cel neortodox ca pe tine insuti ,aceasta este adevarata credinta.Nu am implinit niumic din poruncile lui Dumnezeu, si sufletul imi este plin inca de patima. Dar intotdeauna voi vedea in celalalt ,ortodox sau nu , un mijloc de a ma indrepta eu insumi,catre dragostea nemarginita a lui Dumnezeu. Iar daca vorbim desprte asemanari,care nu pot fi decat cuvantul lui Dumnezeu prin Hristos ,atunci putem vorbi in sfarsit si de lucrurile care ne deosebesc. Daca recunosc ca am aceiasi dragoste cu protestantul,cu mult mai mult pot sa ii impartasesc acestuia din bogatia de har care a fost lasata de Duhul pentru desavarsirea noastra . Noi avem Taina impartasaniei cu trupul lui Hristos ,care ei au pierduto . Taina aceasta simpla vine din dragostea Fiului lui Dumnezeu pentru noi,si ,pe cat este de simpla ,pe atat este de mantuitoare. Daca le voi arata ca nu vreau sa ma cert cu ei,ci doar care este sporul de curatenie si har,dobandit gratis prin aceasta Taina ,saminta cea buna,cu timpul ,va rodi in ei. Ca Taina aceasta nu e a noastra,a ortodocsilor,ci este Taina lasata de Hristos. Dar daca fac acestea in duh de cearta , si cu mustrare ,taina aceasta devine o simpla idee a mea, un motiv de intrecere care e mai bun ,si atunci nu voi fi ascultat de celalalt. Nu conteaza adevarul lucrurilor care il spunem ,ci duhul in care vorbim.Daca vorbim in duh de dragoste,chiar daca gresim vom fi iertati.Dar daca vorbim in duh de superioritate si cearta,de respingere ,incercand sa construim ziduri acolo unde Hristos le-a surpat,atuinci,chiar daca spunem cele mai mari adevaruri ,nu vom fi ascultati ,caci cuvantul este pe buzele noastre,dar nu l-am inteles inca,nu pleaca din noi... |
Citat:
|
Citat:
V-ati cam pripit cu concluziile Decebal. Nu numai ca nu sunt deacord cu cele amintite ci adevarul este cel spus de Dumnezeu care a facut barbat si femeie care prin unirea lor sa devina unul singur, dar la capitolul asta chiar si ortodocsii au ce invata de la catolici: "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta". Ca sa va raspund si la postarea anterioara: intelegeti totul gresit, nici vorba sa coboare Ortodoxia undeva si altii sa se ridice cine stie unde, nici vorba de asa ceva. Ci este doar un studiu a ceea ce au toti crestinii in comun. Nu pot fi deacord cu dvs. ca nu au nimic in comun, toti sunt pacatosi, fara exceptie, deci pacatul este comun tuturor daca vreti sa incepem de aici. Iar comparatia cu idolii paganilor este exagerata. Trebuie sa mergeti in tari africane unde au dus o capra la judecata fiind ferm convinsi ca era un hot transformat in capra, ca sa intelegeti mai bine cum era treaba cu idolii. Cine se inchina lui Hristos, este crestin, nu idolatru. Oricat va straduiti, nu puteti pune monopol pe Dumnezeu Tatal, pe Hristos sau pe Duhul Sfant, si nu puteti sa le spuneti dvs. cum sa procedeze cu credinciosii. Credinciosii apartin lui Hristos care i-a castigat cu pretul sangelui Sau asa ca nu puteti dvs. sa-I spuneti Lui ce si cum sa faca cu ei. Cand veti fi dvs. cel ce-si da sangele pentru ei, veti putea emite propriile conditii. Pana atunci insa, conditiile sunt puse de un Altul, iar conditia Lui este credinta in El si in Cuvantul Lui, fie ca va place fie ca nu. Iar cliseul cum ca ceilalti nu ar avea fapte este doar un cliseu fara adevar in el, pentru ca insusi Cuvantul Domnului cere faptele, acele fapte cerute de fapt de Tatal Ceresc. Faptele sunt facute de toti cei ce cred cu adevarat in Domnul, nici nu se poate altfel, mantuitoare este aceasta credinta lucratoare, nu credinta moarta, fara fapte. Numai bine! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 08:41:51. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.