![]() |
Adopta un om din iad
In iad sunt oameni care nu se mai pot ruga, care poate nu au cele de trebuinta. Adopta un om din iad, sau mai multi dupa puteri si roaga-te lui Dumnezeu sa-i boteze, cuminece si spovedeasca daca e nevoie, da Liturghii pentru el si da poamna pentru el sa aiva ce ii trebuie. De asemenea roaga-l pe Dumnezeu sa il ajute sa se curateasca de pacate si sa ii iua in considerare rugaciunile de bine. Amin.
Ce faci aproapelui tau, si Dumnezeu iti face tie. Daca faci asta si ajungi la zdup, Dumnezeu va gasi o cale sa-ti intoarca binele facut. |
Citat:
Și, fiindcă nu am auzit de vreun sfânt Mihnea, mă încredințez sfântului Dismas, tâlharul din dreapta, care s-a mântuit în ultimul ceas, pe când era deja în anticamera morții. Sper să mă ajute să fiu și eu asemenea lui și ca Domnul să nu își amintească de tâlhăriile mele, ci să îmi spună: "mâine vei fi cu Mine în rai !" Sancte Dismas, ora pro mihi ! |
Citat:
Dumnezeu sa-ti ajute sa adopti cate mai multe fapturi din iad, daca nu chiar pe toate! O virtuoasa intentie, un mare bine! |
O gandire foarte buna si pozitiva! Intr-adevar,au fost multe cazuri cand oameni au fost scosi din iad datorita rugaciunilor celor de aici. Sa nu uitam ca rugaciunea pentru altul este cea mai placuta si bine primita de Dumnezeu. Si nu numai rugaciunea pentru altul e salvatoare lui... ci si milostenia,faptele bune,facute pentru mantuirea lui,in numele lui. Si Dumnezeu,vazand ca avem credinta ca fratele nostru poate fi salvat,ne va mantui si pe noi.
Mai rau e de copiii avortati. Pentru ei nici sa ne rugam nu avem dreptul :( |
Citat:
|
Sfintii parinti asa zic. Asa am citit in cartea parintelui Adrian Fageteanu,daca vrei fac si poza la pagina sa va arat.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Doamne-ajuta! |
Doamne ajută!
Împărtășesc în totalitate opinia lui Vlad, pentru că Dumnezeu este omnipotent și iubitor! Dacă noi simțim compasiune pentru acele suflete, oare nu infinit mai mult Se va milostivi de ele Tatăl ceresc? Sfinții Părinți simțeau dragoste și compasiune chiar și pentru cele mai neînsemnate făpturi ale lui Dumnezeu. Sf. Isaac Sirul se ruga și pentru demoni... Eu n-aș face asta... :) Totuși, cred că avem dreptul și chiar datoria de a ne ruga pentru toți semenii noștri de pretutindeni (chiar și pentru cei din iad), căci sunt ființe create după chipul lui Dumnezeu, ființe pentru care a murit Hristos, Dumnezeul nostru. În opinia mea, vrednicul de pomenire părinte Adrian a scris cuvinte atât de dure la adresa copiilor avortați, doar din rațiuni pedagogice (pentru a le convinge pe femeile creștine să renunțe la gândul de a-și ucide proprii copilași nenăscuți), iar nicidecum pentru că ar fi primit vreo descoperire în acest sens. Este imposibil ca Dumnezeu să osândească la întunericul veșnic suflete nevinovate de copii! "Judecătorul a tot pământul va face oare nedreptate?" - se întreba, plin de sfântă nădejde, cel mai important dintre Patriarhii Vechiului Testament. Avortul este, fără îndoială, o crimă. Pentru acest păcat strigător la cer, responsabilitatea le aparține părinților și medicilor care nu se pocăiesc, iar nu victimelor (copiilor uciși înainte de naștere). Dumnezeu să ne ajute pe toți să-L cunoaștem corect, așa cum El Însuși ni S-a revelat: ca un Tată plin de iubire față de noi, cei creați de El în vederea dobândirii vieții veșnice! |
O sa fac poza la pagina din carte si o sa va arat. Sau voi da citatul,vad eu cum mi-e mai usor. Nu e chiar atat de dur precum credeti,veti vedea in ce context o spune. Oricum era un parinte plin de intelepciune,un sfant in viata!
Doamne-ajuta! |
Citat:
Știu, de asta sunt convinsă! Doamne ajută! |
Offtopic: L-ai cunoscut?
|
Citat:
Dintre marii noștri duhovnici, l-am cunoscut doar pe părintele Teofil Părăian. Despre ceilalți știu din auzite și-i cunosc din cuvintele de învățătură pe care le-au scris. Doamne ajută! |
Citat:
http://www.orthodoxphotos.com/readin...l/cleopa.shtml altii spun vorbesc de un loc "trist", dar nu iad. un loc randuit anume pentru ei. oricum Biblia nu vorbeste despre acest aspect si nici Sfintii Parinti nu s-au grabit sa comenteze subiectul. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Cine a spus ca se duc in iad? A spus parintele Adrian asa ceva? A spus doar ca nu avem voie sa ne rugam pentru ei (caut in continuare textul exact...).
Doamne-ajuta! PS cautand asta am gasit si textul cu privire la evrei/jidani. Daca e cineva interesat sa imi dea mesaj. Oricum o sa postez intr-un topic adecvat,insa nu acum. |
Am gasit ceea ce spunea parintele Adrian cu privire la copiii avortati:
Unele probleme rămân în „rezervația lui Dumnezeu”. Așa cum după dispariția zimbrilor din pădurile Moldovei și întregii țări, avem numai o rezervație de zimbri la noi. De exemplu, pentru copiii avortați, n-are voie nici preotul care slujește la proscomidie, nici alții să se roage pentru ei. Ei sunt în „rezervația lui Dumnezeu”. Aici a greșit chiar cel mai bun prieten al meu, părintele Arsenie Papacioc, când a afirmat odată că el se roagă la proscomidie pentru cei avortați. N-are voie! Orice am face, n-are valoare ce ne rugăm noi. Deci judecata e la Dumnezeu! |
Citat:
Așa cum se poate ușor observa din cuvintele părintelui, chiar și între marii duhovnici există diferențe de opinie (fapt normal, de vreme ce ei, având libertatea în Duhul Sfânt, aveau curajul de a gândi neîngrădiți de forme și reguli omenești). Astfel, în timp ce părintele Adrian combate practica pomenirii copiilor avortați la Proscomidie, părintele Arsenie Papacioc o susține. Afirmând acestea, nu am intenția de a pune la îndoială autoritatea duhovnicească a acestor părinți mărturisitori ai lui Hristos (Domnul să mă ferească de așa ceva!), ci doresc doar să arăt că avem dreptul de a gândi liber, atât timp cât ideile noastre rămân în concordanță cu dreapta credință. Chiar și Sfinții Apostoli și Sfinții Părinți au avut, în anumite situații, opinii diferite, dar au rămas uniți în cuget în privința dreptei credințe și a practicării corecte a poruncilor lui Hristos. Personal tind să fiu de acord cu părintele Adrian în privința ideii că, la Sfânta Liturghie, îi putem pomeni doar pe cei botezați (pentru că așa este rânduiala Bisericii, nu din alt motiv), dar cred că ne este îngăduit a ne ruga în particular pentru orice semen al nostru, așa cum și Sf. Grigorie Decapolitul sau Sf. Tecla s-au rugat cu bună îndrăznire pentru păgâni și prigonitori ai creștinilor. Dacă am greșit, aștept observațiile/completările voastre. :) Dumnezeu să fie cu noi toți! |
Nu cred ca ai gresit,insa prefer sa nu ma consider mai intelept si mai indumnezeit decat parintele Adrian (cine l-a cunoscut personal,a vorbit cu el,i-a citit viata,intelege ce vreau sa spun!). In acest caz vreau sa dau ascultare sfintiei sale si sa nu ma rog in van pentru cineva ce se afla in "rezervatia lui Dumnezeu". Si asa este,pentru ca noi nu stim unde sunt exact sufletele lor,e o taina a lui Dumnezeu si noi trebuie sa ne vedem de ale noastre (dupa cum stim din intamplarea Sf. Antonie). Nu are rost sa ne ratacim,sa strigam in van,caci are Dumnezeu planul Sau cu sufletele acelor copii,in niciun caz nu putem influenta noi asta. Din ce citeam la parintele Cleopa (parca) sufletele acelora asteapta pocainta mamelor,deci in niciun caz vreun anumit fel sau numar de rugaciuni,pentru ca nu exista rugaciuni pentru ei. Daca acele mame s-ar pocai ar face mai mult decat toate pomenirile din lume.
Doamne-ajuta! |
Citat:
Gasesc la par. Cleopa aceeasi idee, la un seach pe google: - Se pot boteza copiii avortati? - Cine a indraznit sa boteze un copil mort ori avortat, nebotezat, nu mai poate fi preot in veacul veacului. Ce botezi? Tarana! Doar sufletul a plecat din clipa cand a murit. Cum? Te-ai facut preot si te-apuci sa botezi la cimitir si sa inseli lumea? Mare nebunie! Am auzit pe undeva ca preotul boteaza la Botezul Domnului pe cei avortati. Asta-i nebunie! Asta-i iesire din minti! Nu se boteaza in veacul veacului! A plecat sufletul lui. Stiti voi unde stau copiii nebotezati? Sa tineti minte, care sunteti aici! Copiii nebotezati ai crestinilor stau in partea de miazanoapte din ceruri, unde este un fel de ceata, cum este la noi in zori de ziua, cand nu s-a luminat. Ei au primit de la Mantuitorul un inel; se cheama “inelul nemuririi vesnice”. Ei stau acolo si striga totdeauna impotriva parintilor: “Doamne, n-am vazut lumina soarelui, n-am vazut lumina lunii, n-am vazut stelele, n-am vazut lumina zilei, n-am vazut florile campului, n-am auzit cantand pasarile, n-am vazut frumusetea lumii, de ce ne tii pe noi in intuneric, ca noi nu suntem vinovati?” Iar Hristos le va zice: “Stati acolo, sa vad pocainta parintilor vostri!” Ca, daca cei ce au copii morti nebotezati se marturisesc curat la duhovnic si fac canonul si nu mai fac aceasta urgie, se mantuiesc. Cand se mantuiesc parintii, atunci si copiii se mantuiesc. Cand se mantuiesc parintii, copiii avortati in clipa aceea primesc botezul nadejdii; cum au avut cei din Vechiul Testament, cei ce mai inainte au nadajduit spre Hristos, zicand: “O sa vina Mesia sa ne scoata din iad!” Primesc botezul nadejdii si odata cu parintii lor zboara la cer. Asta-i soarta copiilor care au murit nebotezati.” Material extras din “Ne vorbeste Parintele Cleopa 7″, editia a II-a, Editura Episcopiei Romanului, 2001. Ontopic, ideea de a ne ruga pentru cei adormiti pe care nu are cine ii pomeni sau despre care intuim ca nu o duc bine este foarte foarte buna, se cheama milostenie sufleteasca si e in spirit ortodox, deoarece noi credem ca prin rugaciunile Bisericii, prin jertfa de la Sfanta Liturghie, prin rugaciunile si milosteniile noastre Dumnezeu le usureaza pacatele. Plus ca este o jertfa total dezinteresata, pentru ca omul pentru care te rogi nu va putea sa iti multumeasca si sa iti rasplateasca eforturile (doar daca o fi cumva sfant). |
Citat:
Cand ne rugam ptr cei morti, dar care au intrat in acesta viata, stim ca nu rugam pentru stergerea pacatelor facute in acesta viata. Dar ei nu au pacatuit personal, deci nu are ce sa le ierte Dumnezeu personal. Iar pacatul stramosesc, singurul pe care il au, nu il poate sterge decat botezul. Deci, rugaciunea ptr copii avortati, chiar daca nu ar fi daunatoare (si nu as fi in masura sa ma pronunt eu) cu siguranta nu este folositoare. |
Citat:
|
Citat:
Nicaieri nu se vorbeste despre ceata de care ne spune parintale Cleopa. Pe acelasi fundament sis pot explica si catolicii Purgatoriul. Si daca Dumnezeu e bun si in bunatatea Lui ar putea mantui un copil ar carui parinte se caieste si se manutuieste, Dumnezeu nu va osandi un copil ptr pacatele parintilor sai. Doamne ajuta. |
Citat:
Iata o initiativa marinimoasa, dragilor, si ma gandesc ca atunci cand voi ajunge in iad poate s-o gasi cineva sa se roage si pentru mine, mult pacatosul. Nu merit eu sa trec in Rai, dar poate macar atat cat sa mai prind cate-o pauza in sirul torturilor si chinurilor de acolo. Promit ca in acea pauza va raspund la rugaciuni si o sa ma bucur pentru voi. Har, smerenie si jertfa de sine. |
Citat:
|
Citat:
Tainele nu se aplica decat celor vii, asa ca Dumnezeu ii poate scoate din Iad ptr rugaciunile celor vii, dar nu ii va boteza, spovedei, impartasi sau aplica nici o alta Taina. |
Citat:
Mai mult, chiar si in rugaciunea particulara, Sf. Grigorie cel Mare s-a rugat pentru imparatul Traian si a primit raspuns ca a fost mutat in Rai, dar sa nu se mai roage pentru paganii morti. |
Citat:
|
Citat:
|
Totusi, care este pozitia oficiala a BO cu privire la rugaciunea pentru morti? Pot fi ei scosi din iad prin rugaciune? Exista o pozitie oficiala in acest sens?
|
Citat:
Da, prin rugaciunile celor vii. Cei cu pacate usoare in marinimia Sa Dumnezeu ii poate scoate din Iad, iar celor cu pacate grele le poate usura suferintele. Dar rugaciunile ptr cei morti se pot face nu conditia sa fi fost in credinta ortodoxa in momentul mortii. Orice negare a invataturilor Bisericii, sau deznadejde in Dumnezeu (care este tot o negare a invataturii, precum sinucigasii) presupune lepadare de credinta si nu ne putem ruga ptr acestia. |
Citat:
Da, daca Domnul voieste orice este posibil, caci pana la urma un om gasit drept dupa judecata particulara dar intr-o masura redusa si aflat in rai, nu este cu mult diferit decat cel care are in el urma pacatelor mai mici si lasat in iad, deci poate fi mutat in raiul comuniunii cu Hristos pana la Judecata Universala sau poate fi ridicat de la zbucium si arderi interioare mai intense, la unele mai usoare (regrete) prin rugaciunile noastre, doar si starea de rai, respectiv iad are gradatii, in functie de faptele savarsite; asta daca credem ca Dumnezeu este drept. |
Ok, multumesc. Dar cine a emis prima data aceasta invatatura de credinta? Este continuta in scierile parintilor apostolici sau ale Sfintilor Parinti?
Si a doua problema: care sunt pacatele mici, tinand seama ca si o minciuna e suficienta sa te ucida cand stai in fata unui Dumnezeu atat de sfant? (vezi Anania si Safira) |
Doamna Doriana, vad in dreptul profilului d-voastra "alta confesiune" si ma intreb, carei confesiuni crestine apartineti? Considerati ca Biblia are rolul de a inchide sau limita accesul la informatie sau de a deschide spre nesfarsit orizontul experientei?
|
Citat:
Desigur, cred ca Biblia este un dar nepretuit de la Dumnezeu pentru noi, oamenii. Si nu numai Biblia, ci si unele dintre cartile Sfintilor Parinti. (caci nu am citit prea multe, dar lucrez la asta) De aceea am si intrebat unde se gaseste informatia, as dori sa caut exact la sursa. |
Citat:
La Sfinti Parinti da. Am sa caut exemplu, dar cel mai probabil il voi posta diseara. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 07:10:24. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.