![]() |
Adevarata zi a Domnului
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc
|
..
Ziua Domnului este considerata acum Duminica, (Dominicus (-latina - "A Domnului") dies - "ziua") , pentru ca se raporteaza la ziua in care a Inviat Domnul.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Atât în VT, cât și în NT, Ziua Domnului este sâmbăta, nu duminica. Oricine contestă acest adevăr trebuie să aducă dovezi biblice, nu din Tradiție, Istorie, ori mitologia păgână. |
Citat:
Ziua Domnului este Duminca, pt. că atunci a înviat Hristos, a rupt legăturile satanei, și ne-a adus nouă mîntuirea. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Totuși acest argument nu face din ziua întâia (respectiv din toate zilele) a săptămânii "Zile a le Domnului". Porunca respectării Zilei Domnului, rămâne doar în dreptul sâmbetei. |
Citat:
|
Citat:
Ma mir cu sinceritate de aceasta lupta impotriva Duminicii, atata vreme cat cele mai vechi texte crestine (inclusiv Sfanta Scriptura) vorbesc despre ea, incepand cu scrierile apostolice, continuand cu scrierile ucenicilor apostolilor (precum Iustin Martirul si ceilalti). Dar intrebare: Sfintii Apostoli, la Ierusalim, in Sinod, au decis eliminarea restrictiei de consumare a carnurilor de catre crestini. Aceasta nu incalca poruncile legii vechi? Nu le incalca, ci le inlocuieste cu invataturile Legii iubirii ("nimeni nu pune vin nou in burdufuri vechi...") Din Ziua Invierii Domnului, TOATA existenta noastra se centreaza pe ea, saptamanal si in vesnicie, cand vom trai o Duminica vesnica. |
Citat:
Citat:
Citat:
2. Legea Veche nu interzicea consumul de carne (cum nici cea Nouă). 3. Legea lui Dumnezeu (Decalogul) este Legea Iubirii. Iubirea nu permite să calci tocmai Legea Iubirii. Hristos Însuși spunea: "Dacă Mă iubiți, veți păzi poruncile Mele" (Ioan 14,15) 4. Hristos n-a "înlocuit" niciuna din cele 10 Porunci, dimpotrivă le-a întărit și le-a împlinit (Mat. 5,17) Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Frăția ta a auzit de Sfînta Tradiție? cred că nu...
Conform Sf Tradiții, Duminica este ziua în care a Înviat Domnul, și a eliberat sufletele din robia morții. Așa cum evreii au cinstit și cinstest ieșirea din Egipt, la fel și noi sărbătorim ieșirea din robia diavolului. Adevărat că Domul a sfințit sîmbăta, însă și porunca care zicea ochi pt ochi și dinte pt dinte s-a schimbat, pt că a venit Hristos și a dat poruncă nouă.... |
Citat:
"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea." (Ieșirea 20,8 - versiunea ortodoxă Sinodală 1914) |
Citat:
|
Adventistii au echivalat sabatul cu ziua de sambata, la fel ca si evreii VT. Despre acest subiect s-a tot discutat pe alte topice, in special "Viclenia sectantilor". Vad ca unii tot insista. De ce ortodocsii sarbatoresc Ziua Domnului duminica, iarasi s-a discutat si lamurit. Cred ca divergenta dintre minoritatea crestina care tine Sambata si majoritatea crestina care tine ziua Domnului Duminica, se datoreaza modului in care se raporteaza la Vechiul Testament, cei care tin Sambata intelegand relatia de continuitate dintre VT si NT in sensul unei egalitati de valoare, in timp ce ceilalti considera ca sub raportul invataturilor VT este inferior NT, ce reprezinta revelatia desavarsita. (lipsa perfectiunii revelatiei VT nu o raporteaza la desavarsirea divina, ci la scopul ei)
|
http://blog.patermihail.ro/arhive/1806 clar și în detaliu
|
Citat:
@VladCat: multumim pentru link, scurt si la obiect. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
"Cel ce are poruncile Mele și le păzește, acela este care Mă iubește..." (Ioan 14,21) Citat:
"Dar în zadar Mă cinstesc, învățând învățături care sunt porunci omenești." (Marcu 7,7) |
osutafaraunu:
Tot ce scrieti nu face decat sa intareasca ceea ce am spus anterior, convingerea ca adventistii trateaza Noul Testament ca pe un act aditional Vechiului Testament si nu ca pe o Revelatie desavarsita. Postarile d-voastra stau marturie in acest sens, pentru ca despartiti invataturile VT de Hristos.
Legea lui Moise nu-i întru totul inutilă și fără rost: cu toate că ea ne-a dus spre bine într-un mod imperfect, ea rămâne totuși un pedagog pentru noi spre a ne instrui în purtarea evanghelică; aducându-ne prin enigme și simboluri, imaginea adevăratei pietăți, ea imprimă în oarecare chip în mințile noastre umbra despre ceea ce am fost învățați, prin Hristos. Astfel suntem datori de a păstra stimă Legii Vechi, cu condiția în orice caz de a nu o separa de Hristos care-i conferă sensul ei adânc.” (Sf. Chiril) |
Citat:
"Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun." (2 Tim.3.16.17) Dacă nu mă credeți, vă redau și eu citatul din doctrina oficială a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea. Citat:
|
osutafaraunu:
D-voastra puteti sa scrieti inca 15 pagini cu tema asta, (ca ortodocsii nu respecta porunca 4 bla,bla,bla) care asa cum am spus a fost dezbatuta si redezbatuta, avand satisfactia de a ne arunca cat mai multa informatie, interpretari ale Bibliei dupa hermeneutica adventista, care nu poate concepe diferenta dintre VT si NT. Nu aveti capacitatea de a intelege anumite antinomii, tocmai ca pentru dmv. cele doua parti ale Scripturii au acelasi caracter, de aceea va legati de porunca 2 si de 4 si reluati aceleasi texte,pe care le repetati la nesfarsit pe “Viclenia sectantilor” si altele. Sunt multe lucruri care va scapa, insa ce e grav e ca nu faceti minimul efort de a intelege, nu zic sa acceptati, doar sa intelegeti de ce marea majoritate a crestinilor tin Ziua Domnului Duminica- (doar nu e toata lumea idioata), sau de ce exista cultul icoanelor etc, doar ne catalogati.
O dupa-amiaza placuta! |
Trices, văd că iar se umflă propaganda în tine și infectezi forumul ăsta cu aceleași steoreotipuri de care ne-am cam săturat. Te împiedicăm noi să sărbătorești cum dorești? Dacă nu te împiedicăm, n-ai face bine să ne tratezi măcar cu aceiași indiferență politicoasă?
Crezi că o să luăm iarăși la cărat bolovanul lui Sisif al frazeologiei cu pretenție teologică al AZ7 ? Te înșeli, și te avertizez public că nu-ți voi tolera încă o tentativă de a depozita aici alte tone de deșeuri teoretice expirate! Trices, poți să te odihnești sâmbăta liniștit, nimeni nu-ți va incomoda felul tău de a te bucura de odihnă. Dar lasă-ne pe noi în pace, ok? |
Semne de sfârșit de "Sâmbătă"
Pentru cei care nu tin cu dinții de lege:
"Porunca a IV-a din decalog „să sfințești ziua sâmbetei”, era ținută de evrei cu o rigoare extremă. Chiar Legea impunea această rigoare: orice lucru era oprit în ziua aceea. Neobservarea opreliștii era pedepsită cu moartea (Ieșirea 35,2-3). Interdicția mergea până la: „foc să nu faceți în ziua odihnei în locașurile voastre”. De aceea, când, „fii lui Israel” prinseră pe un om aducând lemne din pustie într-o zi de sâmbătă și-l duseră înaintea lui Moise, acesta îl osândi la moarte și israelitenii l-au omorât cu pietre. (Numeri 15,32-36) Așa ceva nu încăpea în duhul (iubirea) lui Iisus și nici îngustimea lor nu o putea răbda. Drept aceea, spre a-i trezi din rigorismul sec al Legii, Iisus vindecă sâmbăta o femeie gârbovă în fața lor. Mai-marele sinagogii face o observație răutăcioasă, răstindu-se către popor, că sâmbătă nu este pemis a se videca oameni. Iată care era absurditatea interpretării Legii. Împinseseră rigorismul până la a opri orice facere de bine privitoare la om, dar a da vitelor de mâncare și apă nu era păcat, a scăpa o vită din prijmedie nu era păcat. Absurditatea era aceasta: a face bine omului sâmbăta era păcat, vitelor însă nu. La o așa socoteală de om, Iisus îi strigă în obraz: „fățarnice”. După vederile tale, o vacă, o oaie, un măgar este mai mult decât un om? Este permis să faci bine unui bou dezlegându-l de la iesle sâmbăta, dar a dezlega o fiică a lui Avraam, legată de 18 ani de gârbovire, nu este permis? Fățărnicie. Iisus făcea omului bine sâmbăta și încă în sinagogă. Sinagoga sărea în aer că Iisus făcea bine sâmbăta. În realitate era o mare fățărnicie, fiindcă ceea ce nu suferea sinagoga nu era atât facerea de bine, cât persoana lui Iisus îi era nesuferită, fiindcă Iisus îi dădea absurdiatea în vileag, fără cruțare, și-i spărgea îngustimea înțelegerii de litera legii. De altfel, acesta este și semnul că o insituție îmbătrânește, se apropie de moarte când nu se mai menține decât prin „Litera” Legilor: propiu-zis este o decădere a oamenilor. Instituția sâmbetei îmbătrânise și ca instituțiile care se apropie de moarte, nu se mai menținea decât în cârjele literelor Legii. Și fiindcă sâmbăta, odihna spirituală a omului, nu mai avea decât semnifcația exterioară, represivă, Iisus îi prevedea înlocuirea cu o altă zi. Sâmbăta Legii ajunsese tot atât de gârbovă ca și femeia de 18 ani, decât că sâmbăta era acum gârbovă de 18 veacuri. „Răstirile oficialității” către popor nu mai puteau întărzia căderea definitivă a decăderii. Iisus nu avea nici o atribuție oficială legată de sinagogă. El era un rabin necunoscut de oficialitatea Templului din Ierusalim, deși examenul îl luase tot în Templul din Iersalim la 12 ani. Dar Templul s-a temut întotdeauna de examenul acela. Temerea aceasta nu-i era bună. Cărturarii și fariseii Templului simțeau că tinerelul acela va veni la ei cu un bici de ștreangruri în mână. Iisus a numit Templul „casă a Tatălui Meu”, și când era copilaș de 12 ani, și când a spart bâlciul și a răsturnat zărăfia din el, dar pe lângă aceleași cuvinte a mai adăugat: „iar voi ați făcut peșteră de tâlhari”. Cu acest drept înfrunta Iisus pe mai-marele sinagogii numindu-l fățarnic. Altfel, atitudinea lui Iisus în sinagoga Templului ar fi fost de neînțeles omului. Sinagoga era mai mult a lui Iisus decât Templul lui Solomon al Ierusalimului. Israel cel oficial refuza lui Iisus pe toate căile închipuite această propietate asupra Templului și sinagogii. Aceasta era lupta surdă între Iisus și oficialitate. Sinagoga si mai ales Templul erau cele bune mijloace de exploatare a păcatelor și a necazurilor din Israel, în favoarea unei clase de conducători, care dijmuiau poporul de viață, în numele Legii lui Dumnezeu. În această situație Iisus era un revoluționar. Un reacționar de temut. De fapt a și schimbat sâmbăta Legii fără Duh în Duminica Învierii. Legea lui Moise a venit, dar Darul și Adevărul prin Isus. Femeia s-a tămpduit. Templul a fost ras din Ierusalim; sinagoga tot gârbovă a rămas de mărturia între neamuri a Legii fără Duh. Trecut-a umbra Legii când Darul a venit. Aceasta însemnează pentru noi, creștinii, Duminica: ziua Învierii." |
Citat:
"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea." (Ieșirea 20,8 - versiunea ortodoxă Sinodală 1914) Nu ar fi nevoie de "15 pagini" de comentarii, ci pur și simplu ar trebui să ne ducem mâna la gură (ortodocși și adventiști deopotrivă) și în umilință să punem genunchiul jos cerând iertare lui Dumnezeu că nu-I respectăm Cuvântul! Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Îți amintesc că întreg forumul ăsta e creștin-ortodox nu doar una sau mai multe secțiuni. Subforumul ”secte și culte” nu este o invitație adresată heterodocșilor din această categorie de a posta propagandă sectară , ci are doar un scop informativ, la nivel general. Că ați fost tolerați cu tone de dejecții antiortodoxe e altă poveste. Nu întinde coarda prea tare că ști ce se întâmplă! |
Citat:
|
osutafaraunu te rog citește postul meu de mai sus și încearcă să-ți înlături vălul de pe minte, lasă pentru 2 minute litera Legii si citește cu atenție ce scrie acolo.
ps: nu tuturor le e dată tâlcuirea Sfintelor Scripturi, ci numai ierahiei Bisericii. Scriprura nu se tâlcuiește cum îl taie capul pe fiecare! strigă Sf Apostol Pavel. Adevărul nu se înfățișează cum îi se nălucește oricărei minți întâmplătoare. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 17:09:38. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.