Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Intrebari utilizatori (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5063)
-   -   Duminica - ziua Domnului (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=13992)

un copil al lui Dumnezeu 14.10.2011 19:10:06

Adevarata zi a Domnului
 
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc

sunsray 14.10.2011 19:33:59

..
 
Ziua Domnului este considerata acum Duminica, (Dominicus (-latina - "A Domnului") dies - "ziua") , pentru ca se raporteaza la ziua in care a Inviat Domnul.

mihai07 14.10.2011 19:35:34

Citat:

În prealabil postat de un copil al lui Dumnezeu (Post 405694)
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc

Ai gresit sectiunea. Cauta la sectiunea Secte si Culte. Subiectul a mai fost discutat. Aberatiile adventiste au fost demontate acolo.

Dumitru73 15.10.2011 17:40:54

Citat:

În prealabil postat de un copil al lui Dumnezeu (Post 405694)
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc

off ... altul care crede ca Noul Testament este doar un Act Aditional la Vechiul Testament ...

mihaila_alin 16.10.2011 12:11:02

Citat:

În prealabil postat de un copil al lui Dumnezeu (Post 405694)
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc

din pacate traiesti in trecut.

osutafaraunu 18.10.2011 06:36:14

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 405696)
Ai gresit sectiunea. Cauta la sectiunea Secte si Culte. Subiectul a mai fost discutat. Aberatiile adventiste au fost demontate acolo.

Prietene, "aberațiile" adventiste nu se demontează chiar așa de ușor cu șurubelnița în cruce... Pentru așa ceva ai avea nevoie de Biblie. Folosește-o cu folos!

mihai07 19.10.2011 15:50:38

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 406339)
Prietene, "aberațiile" adventiste nu se demontează chiar așa de ușor cu șurubelnița în cruce... Pentru așa ceva ai avea nevoie de Biblie. Folosește-o cu folos!

Prietene, aberatiile adventiste au fost demontate cu Biblia. Hai sa nu mai intindem si topicul asta. Subiectul a mai fost discutat.

osutafaraunu 20.10.2011 08:49:41

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 406653)
Prietene, aberatiile adventiste au fost demontate cu Biblia. Hai sa nu mai intindem si topicul asta. Subiectul a mai fost discutat.

Da, subiectul a mai fost discutat, însă concluzia că "Duminica este Ziua Domnului" în niciun caz n-a fost trasă pe baza Bibliei. Cheia este întotdeauna Biblia și cine a ajuns la o asemenea concluzie aberantă, înseamnă că a folosit un șperaclu (Biblie contrafăcută) nu o cheie.
Atât în VT, cât și în NT, Ziua Domnului este sâmbăta, nu duminica. Oricine contestă acest adevăr trebuie să aducă dovezi biblice, nu din Tradiție, Istorie, ori mitologia păgână.

iRoDiOn 21.10.2011 11:42:55

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 406795)
Da, subiectul a mai fost discutat, însă concluzia că "Duminica este Ziua Domnului" în niciun caz n-a fost trasă pe baza Bibliei. Cheia este întotdeauna Biblia și cine a ajuns la o asemenea concluzie aberantă, înseamnă că a folosit un șperaclu (Biblie contrafăcută) nu o cheie.
Atât în VT, cât și în NT, Ziua Domnului este sâmbăta, nu duminica. Oricine contestă acest adevăr trebuie să aducă dovezi biblice, nu din Tradiție, Istorie, ori mitologia păgână.


Ziua Domnului este Duminca, pt. că atunci a înviat Hristos, a rupt legăturile satanei, și ne-a adus nouă mîntuirea.

osutafaraunu 21.10.2011 17:09:29

Citat:

În prealabil postat de iRoDiOn (Post 406975)
Ziua Domnului este Duminca, pt. că atunci a înviat Hristos, a rupt legăturile satanei, și ne-a adus nouă mîntuirea.

E drept că Hristos a înviat într-o zi de duminică, dar El n-a cerut niciodată (nici El, nici sfinții apostoli) ca să-I fie dedicată această zi, ori să se numească în cinstea Lui "Ziua Domnului". Singura zi poruncită, binecuvântată și sfințită ca Zi a Domnului este sâmbăta. Nu aveți absolut nicio dovadă biblică că ar fi alta.

georgeval 21.10.2011 17:22:14

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407052)
E drept că Hristos a înviat într-o zi de duminică, dar El n-a cerut niciodată (nici El, nici sfinții apostoli) ca să-I fie dedicată această zi, ori să se numească în cinstea Lui "Ziua Domnului". Singura zi poruncită, binecuvântată și sfințită ca Zi a Domnului este sâmbăta. Nu aveți absolut nicio dovadă biblică că ar fi alta.

De ce se mai spune in Faptele Apostolilor ca Sfintii Apostoli se intalneau la frangerea painii in prima zi a saptamanii, cum s-a intamplat in ziua Cinicizecimii sau chiar la 8 zile dupa Inviere?

Lavrentiu 21.10.2011 17:26:55

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407052)
E drept că Hristos a înviat într-o zi de duminică, dar El n-a cerut niciodată (nici El, nici sfinții apostoli) ca să-I fie dedicată această zi, ori să se numească în cinstea Lui "Ziua Domnului". Singura zi poruncită, binecuvântată și sfințită ca Zi a Domnului este sâmbăta. Nu aveți absolut nicio dovadă biblică că ar fi alta.

Conform acestei logici, fariseii si saducheii aveau dreptate cand Il condamnau pe Mantuitorul pentru ca vindeca sambata.

osutafaraunu 21.10.2011 17:28:11

Citat:

În prealabil postat de georgeval (Post 407056)
De ce se mai spune in Faptele Apostolilor ca Sfintii Apostoli se intalneau la frangerea painii in prima zi a saptamanii, cum s-a intamplat in ziua Cinicizecimii sau chiar la 8 zile dupa Inviere?

Pentru că ei se intâlneau în fiecare zi a săptămânii pentru a frânge pâinea (Fapte 2,46), deci implicit și în prima și a săptămânii.
Totuși acest argument nu face din ziua întâia (respectiv din toate zilele) a săptămânii "Zile a le Domnului". Porunca respectării Zilei Domnului, rămâne doar în dreptul sâmbetei.

osutafaraunu 21.10.2011 17:30:16

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 407059)
Conform acestei logici, fariseii si saducheii aveau dreptate cand Il condamnau pe Mantuitorul pentru ca vindeca sambata.

Porunca a IV-a din Decalog nu interzicea vindecarea, ori facerea unui bine. Doar deformata interpretare a fariseilor a dus la aberații precum aceasta.

Lavrentiu 21.10.2011 17:47:07

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407062)
Porunca a IV-a din Decalog nu interzicea vindecarea, ori facerea unui bine. Doar deformata interpretare a fariseilor a dus la aberații precum aceasta.

Si nu ti se pare ca e o atitudine fariseica aceea de a neglija importanta Zilei Invierii? Nu uita, "Sambata este pentru om, nu omul pentru Sambata".

Ma mir cu sinceritate de aceasta lupta impotriva Duminicii, atata vreme cat cele mai vechi texte crestine (inclusiv Sfanta Scriptura) vorbesc despre ea, incepand cu scrierile apostolice, continuand cu scrierile ucenicilor apostolilor (precum Iustin Martirul si ceilalti).

Dar intrebare: Sfintii Apostoli, la Ierusalim, in Sinod, au decis eliminarea restrictiei de consumare a carnurilor de catre crestini. Aceasta nu incalca poruncile legii vechi? Nu le incalca, ci le inlocuieste cu invataturile Legii iubirii ("nimeni nu pune vin nou in burdufuri vechi...")

Din Ziua Invierii Domnului, TOATA existenta noastra se centreaza pe ea, saptamanal si in vesnicie, cand vom trai o Duminica vesnica.

osutafaraunu 21.10.2011 18:10:46

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 407069)
Si nu ti se pare ca e o atitudine fariseica aceea de a neglija importanta Zilei Invierii? Nu uita, "Sambata este pentru om, nu omul pentru Sambata".

Nu. Mi se pare atitudine fariseică aceea de a pune accent pe ziua Învierii (duminica, Paște, etc.) și a neglija importanța Învierii și a Celui Înviat. Ca să mă explic, exact așa făceau fariseii: respectau cu fanatism formele (ceremoniile, simbolurile care arătau înspre Hristos) și-L respingeau tocmai pe Acela care era fondul tuturor ceremoniilor.

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 407069)
Ma mir cu sinceritate de aceasta lupta impotriva Duminicii, atata vreme cat cele mai vechi texte crestine (inclusiv Sfanta Scriptura) vorbesc despre ea, incepand cu scrierile apostolice, continuand cu scrierile ucenicilor apostolilor (precum Iustin Martirul si ceilalti).

Așa cum am mai spus, din perspectiva biblică nu are nicio relevanță Istoria, Tradiția și mitologia. Singura care contează este Porunca sfântă a lui Dumnezeu care e călcată în picioare cu atâta ușurătate...

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 407069)
Dar intrebare: Sfintii Apostoli, la Ierusalim, in Sinod, au decis eliminarea restrictiei de consumare a carnurilor de catre crestini. Aceasta nu incalca poruncile legii vechi? Nu le incalca, ci le inlocuieste cu invataturile Legii iubirii ("nimeni nu pune vin nou in burdufuri vechi...")

1. N-are nicio legătură una cu alta (Ziua Domnului cu consumul de carne).
2. Legea Veche nu interzicea consumul de carne (cum nici cea Nouă).
3. Legea lui Dumnezeu (Decalogul) este Legea Iubirii. Iubirea nu permite să calci tocmai Legea Iubirii. Hristos Însuși spunea: "Dacă Mă iubiți, veți păzi poruncile Mele" (Ioan 14,15)
4. Hristos n-a "înlocuit" niciuna din cele 10 Porunci, dimpotrivă le-a întărit și le-a împlinit (Mat. 5,17)

Citat:

În prealabil postat de Lavrentiu (Post 407069)
Din Ziua Invierii Domnului, TOATA existenta noastra se centreaza pe ea, saptamanal si in vesnicie, cand vom trai o Duminica vesnica.

Complet fals și nebiblic! În veșnicie, copiii lui Dumnezeu vor respecta tot ziua sâmbetei, nu a duminicii (Is.66,23)

nutucutu 21.10.2011 19:41:52

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407073)
Așa cum am mai spus, din perspectiva biblică nu are nicio relevanță Istoria, Tradiția și mitologia. Singura care contează este Porunca sfântă a lui Dumnezeu care e călcată în picioare cu atâta ușurătate...

Porunca Lui Dumnezeu nu are cuvantul "simbata". Iar unii adauga cu de la sine putere cuvinte in Sfinta Scriptura cu atita usuratate...

gdf-fdc 21.10.2011 20:19:36

Citat:

În prealabil postat de un copil al lui Dumnezeu (Post 405694)
Adevarata zi a Domnului este sambata(sabatul),cand spune ca va incheia un nou legamant nu se refera la faptul ca va schimba sabatul in ziua soarelui(duminica)deoarece chiar ISUS a spus ca "Sa nu credeti ca am venit sa schimb legea si proorocii am venit nu sa schimb ci sa implinesc

nu ma mira faptul ca aceasta intrebare este pusa de un sectant

iRoDiOn 21.10.2011 20:35:04

Frăția ta a auzit de Sfînta Tradiție? cred că nu...
Conform Sf Tradiții, Duminica este ziua în care a Înviat Domnul, și a eliberat sufletele din robia morții. Așa cum evreii au cinstit și cinstest ieșirea din Egipt, la fel și noi sărbătorim ieșirea din robia diavolului. Adevărat că Domul a sfințit sîmbăta, însă și porunca care zicea ochi pt ochi și dinte pt dinte s-a schimbat, pt că a venit Hristos și a dat poruncă nouă....

osutafaraunu 21.10.2011 22:50:05

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 407101)
Porunca Lui Dumnezeu nu are cuvantul "simbata". Iar unii adauga cu de la sine putere cuvinte in Sfinta Scriptura cu atita usuratate...

Porunca lui Dumnezeu are cuvântul "ziua sabatului" (http://www.scripture4all.org/OnlineI...Tpdf/exo20.pdf), care pe românește înseamnă chiar sâmbăta.

"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea." (Ieșirea 20,8 - versiunea ortodoxă Sinodală 1914)

osutafaraunu 21.10.2011 22:50:35

Citat:

În prealabil postat de iRoDiOn (Post 407118)
Frăția ta a auzit de Sfînta Tradiție? cred că nu...
Conform Sf Tradiții, Duminica este ziua în care a Înviat Domnul, și a eliberat sufletele din robia morții. Așa cum evreii au cinstit și cinstest ieșirea din Egipt, la fel și noi sărbătorim ieșirea din robia diavolului. Adevărat că Domul a sfințit sîmbăta, însă și porunca care zicea ochi pt ochi și dinte pt dinte s-a schimbat, pt că a venit Hristos și a dat poruncă nouă....

Frăția ta face confuzie gravă între Legea talionului și Legea Decalogului. Dacă se schimbă Legea Circulației, e necesar să se schimbe și Constituția României?

ioanna 22.10.2011 10:57:01

Adventistii au echivalat sabatul cu ziua de sambata, la fel ca si evreii VT. Despre acest subiect s-a tot discutat pe alte topice, in special "Viclenia sectantilor". Vad ca unii tot insista. De ce ortodocsii sarbatoresc Ziua Domnului duminica, iarasi s-a discutat si lamurit. Cred ca divergenta dintre minoritatea crestina care tine Sambata si majoritatea crestina care tine ziua Domnului Duminica, se datoreaza modului in care se raporteaza la Vechiul Testament, cei care tin Sambata intelegand relatia de continuitate dintre VT si NT in sensul unei egalitati de valoare, in timp ce ceilalti considera ca sub raportul invataturilor VT este inferior NT, ce reprezinta revelatia desavarsita. (lipsa perfectiunii revelatiei VT nu o raporteaza la desavarsirea divina, ci la scopul ei)

VladCat 22.10.2011 11:38:53

http://blog.patermihail.ro/arhive/1806 clar și în detaliu

ioanna 22.10.2011 11:50:02

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407278)
Adventistii au echivalat sabatul cu ziua de sambata, la fel ca si evreii VT. Despre acest subiect s-a tot discutat pe alte topice, in special "Viclenia sectantilor". Vad ca unii tot insista. De ce ortodocsii sarbatoresc Ziua Domnului duminica, iarasi s-a discutat si lamurit. Cred ca divergenta dintre minoritatea crestina care tine Sambata si majoritatea crestina care tine ziua Domnului Duminica, se datoreaza modului in care se raporteaza la Vechiul Testament, cei care tin Sambata intelegand relatia de continuitate dintre VT si NT in sensul unei egalitati de valoare, in timp ce ceilalti considera ca sub raportul invataturilor VT este inferior NT, ce reprezinta revelatia desavarsita. (lipsa perfectiunii revelatiei VT nu o raporteaza la desavarsirea divina, ci la scopul ei)

Logica imi spune ca o porunca atat de importanta ca a 4-a (ziua Domnului= sambata si numai sambata), cum sustin crestin-adventistii, ar fi trebuit reluata in Noul Testament, mai ales ca Insusi Domnul a venit printre noi. Din moment ce aceasta lipseste cu desavarsire, insa celelalte 9 porunci sunt reluate, inseamna ca altul a fost scopul Domnului si anume El vrea sa fie iubit si cinstit nu pentru ca ne-o cere, sub forma unei porunci, ci pentru ca ne dorim noi asta. Iisus nu ne mai numeste slugi, ci prieteni (Ioan 15:15), ne invata cu Dumnezeu este dragoste. Polemica asta sambata-duminica mi se pare de prisos, important e sa ne aducem mereu aminte de Domnu si sa-L cinstim, doar noi Lui ne inchinam si nu calendarului.

@VladCat: multumim pentru link, scurt si la obiect.

osutafaraunu 22.10.2011 15:17:53

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407278)
Adventistii au echivalat sabatul cu ziua de sambata, la fel ca si evreii VT.

Nici adventiștii, nici evreii n-au făcut-o de capul lor; ci la porunca lui Dumnezeu și cu confirmarea Domnului Iisus. Ziua a șaptea, ziua de odihnă, Sabatul (toate trei au aceeași rădăcină comună în ebraică) este sâmbăta, nu duminica.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407278)
De ce ortodocsii sarbatoresc Ziua Domnului duminica, iarasi s-a discutat si lamurit.

Nici nu era nevoie de lămuriri, s-a înțeles din prima. Problema în discuție (atât acolo, cât și aici) este că Duminica nu e "ziua Domnului" decât din perspectivă ortodoxă, nu și din punctul de vedere al lui Dumnezeu și al Bibliei.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407278)
Cred ca divergenta dintre minoritatea crestina care tine Sambata si majoritatea crestina care tine ziua Domnului Duminica, se datoreaza modului in care se raporteaza la Vechiul Testament, cei care tin Sambata intelegand relatia de continuitate dintre VT si NT in sensul unei egalitati de valoare, in timp ce ceilalti considera ca sub raportul invataturilor VT este inferior NT, ce reprezinta revelatia desavarsita. (lipsa perfectiunii revelatiei VT nu o raporteaza la desavarsirea divina, ci la scopul ei)

Cam confuz... Având în vedere că Revelația Biblică e generată de Duhul lui Dumnezeu, putem vorbi de "inferioritate", ori "superioritate"? Ca să nu mai amintim de ce spune apostolul Pavel privitor la "folosința", utilitatea întregii Scripturi (referindu-se de fapt la VT) în raport cu mântuirea omului.

osutafaraunu 22.10.2011 15:22:26

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407298)
Logica imi spune ca o porunca atat de importanta ca a 4-a (ziua Domnului= sambata si numai sambata), cum sustin crestin-adventistii, ar fi trebuit reluata in Noul Testament, mai ales ca Insusi Domnul a venit printre noi.

Logica aceasta e cam deficitară din moment ce Hristos încă de la început a declarat că n-a venit să strice Legea, ci s-o împlinească (Mat. 5,17). Logica sănătoasă spune că o lege nouă (ce contravine celei vechi) necesită în prealabil abrogarea celei vechi. Ori "legea duminicală" (a omului, nu a lui Dumnezeu) contravine flagrant legii Sabatului (Porunca a IV-a din Legea eternă a lui Dumnezeu). Ziua întâia a săptămânii nu va deveni niciodată a șaptea, oricât s-ar schimba culorile calendarului...

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407298)
Din moment ce aceasta lipseste cu desavarsire, insa celelalte 9 porunci sunt reluate, inseamna ca altul a fost scopul Domnului

E vorba doar de 8 din cele 10...:58:Acesta să fie motivul pentru care porunca a II-a și a IV-a sunt călcate cu atâta "consecvență" ?


Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407298)
si anume El vrea sa fie iubit si cinstit nu pentru ca ne-o cere, sub forma unei porunci, ci pentru ca ne dorim noi asta.

Aici chiar ați pus degetul pe rană!


"Cel ce are poruncile Mele și le păzește, acela este care Mă iubește..." (Ioan 14,21)

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407298)
important e sa ne aducem mereu aminte de Domnu si sa-L cinstim



"Dar în zadar Mă cinstesc, învățând învățături care sunt porunci omenești." (Marcu 7,7)

ioanna 22.10.2011 15:39:21

osutafaraunu:
 
Tot ce scrieti nu face decat sa intareasca ceea ce am spus anterior, convingerea ca adventistii trateaza Noul Testament ca pe un act aditional Vechiului Testament si nu ca pe o Revelatie desavarsita. Postarile d-voastra stau marturie in acest sens, pentru ca despartiti invataturile VT de Hristos.

Legea lui Moise nu-i întru totul inutilă și fără rost: cu toate că ea ne-a dus spre bine într-un mod imperfect, ea rămâne totuși un pedagog pentru noi spre a ne instrui în purtarea evanghelică; aducându-ne prin enigme și simboluri, imaginea adevăratei pietăți, ea imprimă în oarecare chip în mințile noastre umbra despre ceea ce am fost învățați, prin Hristos. Astfel suntem datori de a păstra stimă Legii Vechi, cu condiția în orice caz de a nu o separa de Hristos care-i conferă sensul ei adânc.” (Sf. Chiril)

osutafaraunu 22.10.2011 16:13:43

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407422)
Tot ce scrieti nu face decat sa intareasca ceea ce am spus anterior, convingerea ca adventistii trateaza Noul Testament ca pe un act aditional Vechiului Testament si nu ca pe o Revelatie desavarsita.

Stimată doamnă, aveți o convingere greșită (cel puțin în această privință, dacă nu...) Adventiștii tratează întreaga Scriptură ca pe Revelația lui Dumnezeu, așa cum o trata și sfântul apostol Pavel:

"Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu și de folos spre învățătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înțelepțirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârșit, bine pregătit pentru orice lucru bun." (2 Tim.3.16.17)

Dacă nu mă credeți, vă redau și eu citatul din doctrina oficială a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407422)
Postarile d-voastra stau marturie in acest sens, pentru ca despartiti invataturile VT de Hristos.

Să-mi fie cu iertare, dar dumneavoastră (nu dumneavoastră personal) faceți lucrul acesta, despărțind porunca dată de Dumnezeu încă din VT de Hristosul Noului Testament. Atât credincioșii VT, cât și cei ai NT (incluzându-L și pe Hristos) au păzit sâmbăta iar nu duminica. De ce încercați să "despărțiți" această învățătură de Biserica contemporană?

ioanna 22.10.2011 16:27:58

osutafaraunu:
 
D-voastra puteti sa scrieti inca 15 pagini cu tema asta, (ca ortodocsii nu respecta porunca 4 bla,bla,bla) care asa cum am spus a fost dezbatuta si redezbatuta, avand satisfactia de a ne arunca cat mai multa informatie, interpretari ale Bibliei dupa hermeneutica adventista, care nu poate concepe diferenta dintre VT si NT. Nu aveti capacitatea de a intelege anumite antinomii, tocmai ca pentru dmv. cele doua parti ale Scripturii au acelasi caracter, de aceea va legati de porunca 2 si de 4 si reluati aceleasi texte,pe care le repetati la nesfarsit pe “Viclenia sectantilor” si altele. Sunt multe lucruri care va scapa, insa ce e grav e ca nu faceti minimul efort de a intelege, nu zic sa acceptati, doar sa intelegeti de ce marea majoritate a crestinilor tin Ziua Domnului Duminica- (doar nu e toata lumea idioata), sau de ce exista cultul icoanelor etc, doar ne catalogati.


O dupa-amiaza placuta!

Mihailc 22.10.2011 16:39:09

Trices, văd că iar se umflă propaganda în tine și infectezi forumul ăsta cu aceleași steoreotipuri de care ne-am cam săturat. Te împiedicăm noi să sărbătorești cum dorești? Dacă nu te împiedicăm, n-ai face bine să ne tratezi măcar cu aceiași indiferență politicoasă?
Crezi că o să luăm iarăși la cărat bolovanul lui Sisif al frazeologiei cu pretenție teologică al AZ7 ? Te înșeli, și te avertizez public că nu-ți voi tolera încă o tentativă de a depozita aici alte tone de deșeuri teoretice expirate!
Trices, poți să te odihnești sâmbăta liniștit, nimeni nu-ți va incomoda felul tău de a te bucura de odihnă. Dar lasă-ne pe noi în pace, ok?

ovidiu b. 22.10.2011 17:25:07

Semne de sfârșit de "Sâmbătă"
 
Pentru cei care nu tin cu dinții de lege:

"Porunca a IV-a din decalog „să sfințești ziua sâmbetei”, era ținută de evrei cu o rigoare extremă. Chiar Legea impunea această rigoare: orice lucru era oprit în ziua aceea. Neobservarea opreliștii era pedepsită cu moartea (Ieșirea 35,2-3). Interdicția mergea până la: „foc să nu faceți în ziua odihnei în locașurile voastre”. De aceea, când, „fii lui Israel” prinseră pe un om aducând lemne din pustie într-o zi de sâmbătă și-l duseră înaintea lui Moise, acesta îl osândi la moarte și israelitenii l-au omorât cu pietre. (Numeri 15,32-36)
Așa ceva nu încăpea în duhul (iubirea) lui Iisus și nici îngustimea lor nu o putea răbda. Drept aceea, spre a-i trezi din rigorismul sec al Legii, Iisus vindecă sâmbăta o femeie gârbovă în fața lor. Mai-marele sinagogii face o observație răutăcioasă, răstindu-se către popor, că sâmbătă nu este pemis a se videca oameni.
Iată care era absurditatea interpretării Legii. Împinseseră rigorismul până la a opri orice facere de bine privitoare la om, dar a da vitelor de mâncare și apă nu era păcat, a scăpa o vită din prijmedie nu era păcat. Absurditatea era aceasta: a face bine omului sâmbăta era păcat, vitelor însă nu. La o așa socoteală de om, Iisus îi strigă în obraz: „fățarnice”. După vederile tale, o vacă, o oaie, un măgar este mai mult decât un om? Este permis să faci bine unui bou dezlegându-l de la iesle sâmbăta, dar a dezlega o fiică a lui Avraam, legată de 18 ani de gârbovire, nu este permis? Fățărnicie.

Iisus făcea omului bine sâmbăta și încă în sinagogă. Sinagoga sărea în aer că Iisus făcea bine sâmbăta. În realitate era o mare fățărnicie, fiindcă ceea ce nu suferea sinagoga nu era atât facerea de bine, cât persoana lui Iisus îi era nesuferită, fiindcă Iisus îi dădea absurdiatea în vileag, fără cruțare, și-i spărgea îngustimea înțelegerii de litera legii. De altfel, acesta este și semnul că o insituție îmbătrânește, se apropie de moarte când nu se mai menține decât prin „Litera” Legilor: propiu-zis este o decădere a oamenilor.
Instituția sâmbetei îmbătrânise și ca instituțiile care se apropie de moarte, nu se mai menținea decât în cârjele literelor Legii. Și fiindcă sâmbăta, odihna spirituală a omului, nu mai avea decât semnifcația exterioară, represivă, Iisus îi prevedea înlocuirea cu o altă zi.
Sâmbăta Legii ajunsese tot atât de gârbovă ca și femeia de 18 ani, decât că sâmbăta era acum gârbovă de 18 veacuri. „Răstirile oficialității” către popor nu mai puteau întărzia căderea definitivă a decăderii.

Iisus nu avea nici o atribuție oficială legată de sinagogă. El era un rabin necunoscut de oficialitatea Templului din Ierusalim, deși examenul îl luase tot în Templul din Iersalim la 12 ani. Dar Templul s-a temut întotdeauna de examenul acela. Temerea aceasta nu-i era bună. Cărturarii și fariseii Templului simțeau că tinerelul acela va veni la ei cu un bici de ștreangruri în mână.
Iisus a numit Templul „casă a Tatălui Meu”, și când era copilaș de 12 ani, și când a spart bâlciul și a răsturnat zărăfia din el, dar pe lângă aceleași cuvinte a mai adăugat: „iar voi ați făcut peșteră de tâlhari”. Cu acest drept înfrunta Iisus pe mai-marele sinagogii numindu-l fățarnic.
Altfel, atitudinea lui Iisus în sinagoga Templului ar fi fost de neînțeles omului. Sinagoga era mai mult a lui Iisus decât Templul lui Solomon al Ierusalimului.
Israel cel oficial refuza lui Iisus pe toate căile închipuite această propietate asupra Templului și sinagogii. Aceasta era lupta surdă între Iisus și oficialitate.

Sinagoga si mai ales Templul erau cele bune mijloace de exploatare a păcatelor și a necazurilor din Israel, în favoarea unei clase de conducători, care dijmuiau poporul de viață, în numele Legii lui Dumnezeu.
În această situație Iisus era un revoluționar. Un reacționar de temut. De fapt a și schimbat sâmbăta Legii fără Duh în Duminica Învierii. Legea lui Moise a venit, dar Darul și Adevărul prin Isus.

Femeia s-a tămpduit. Templul a fost ras din Ierusalim; sinagoga tot gârbovă a rămas de mărturia între neamuri a Legii fără Duh.

Trecut-a umbra Legii când Darul a venit. Aceasta însemnează pentru noi, creștinii, Duminica: ziua Învierii."

osutafaraunu 23.10.2011 07:23:11

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
D-voastra puteti sa scrieti inca 15 pagini cu tema asta, (ca ortodocsii nu respecta porunca 4 bla,bla,bla) care asa cum am spus a fost dezbatuta si redezbatuta, avand satisfactia de a ne arunca cat mai multa informatie, interpretari ale Bibliei dupa hermeneutica adventista

Ce "interpretare după hermeneutica adventistă" mai doriți, când citiți acest elocvent verset biblic?

"Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea." (Ieșirea 20,8 - versiunea ortodoxă Sinodală 1914)

Nu ar fi nevoie de "15 pagini" de comentarii, ci pur și simplu ar trebui să ne ducem mâna la gură (ortodocși și adventiști deopotrivă) și în umilință să punem genunchiul jos cerând iertare lui Dumnezeu că nu-I respectăm Cuvântul!

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
Nu aveti capacitatea de a intelege anumite antinomii, tocmai ca pentru dmv. cele doua parti ale Scripturii au acelasi caracter

N-am spus că au același caracter, ci că sunt deopotrivă de sfinte, fiind inspirate de Duhul lui Dumnezeu. Dacă VT cuprinde legi ce au fost desființate prin Jertfa Domnului, nu înseamnă că e "de rang inferior" și că ar trebui aruncat la gunoi.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
de aceea va legati de porunca 2 si de 4 si reluati aceleasi texte,pe care le repetati la nesfarsit pe “Viclenia sectantilor” si altele.

Dacă dumneavoastră ortodocșii ați accepta curvia, furtul, crima, etc. m-aș lega și de porunca a VII-a, a VIII-a, a VI-a, etc. Apreciez faptul că n-o faceți, ci chiar luați atitudine pe diferite topice ale forumului, când vedeți atâtea încălcări ale lor. Nu e normal așa?

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
Sunt multe lucruri care va scapa, insa ce e grav e ca nu faceti minimul efort de a intelege, nu zic sa acceptati, doar sa intelegeti de ce marea majoritate a crestinilor tin Ziua Domnului Duminica-

Doamnă, în ciuda nemintoșiei mele, acest lucru l-am priceput dintru început fără niciun efort. Pare chiar logic să păzești ziua Învierii în cinstea Celui înviat. Doar că e nebiblic și neporuncit de Dumnezeu. Atât.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
(doar nu e toata lumea idioata)

Știți bine că argumentul majorității nu-L impresionează pe Hristos, dimpotrivă deplânge această stare de lucruri: Matei 7,13.

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 407426)
O dupa-amiaza placuta!

Vă mulțumesc, chiar am avut o după amiază binecuvântată la Biserică. Vă doresc același lucru la Biserica dumneavoastră!

osutafaraunu 23.10.2011 07:26:26

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 407428)
Te împiedicăm noi să sărbătorești cum dorești? Dacă nu te împiedicăm, n-ai face bine să ne tratezi măcar cu aceiași indiferență politicoasă?

Frate drag, nu pot să fiu indiferent oricât m-aș forța să fiu politicos. Apreciez totuși că nu sunt împiedicat să-mi exercit credința așa cum o înțeleg din Sfânta Carte

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 407428)
Te înșeli, și te avertizez public că nu-ți voi tolera încă o tentativă de a depozita aici alte tone de deșeuri teoretice expirate!

Uite, această amenințare nu ți-o mai apreciez... Dacă ți-am deranjat liniștea sufletului, îmi cer iertare. Nu ești obligat să-mi citești postarea, cu atât mai puțin să-mi și răspunzi...

Mihailc 23.10.2011 12:51:55

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407506)
Frate drag, nu pot să fiu indiferent oricât m-aș forța să fiu politicos. Apreciez totuși că nu sunt împiedicat să-mi exercit credința așa cum o înțeleg din Sfânta Carte

Uite, această amenințare nu ți-o mai apreciez... Dacă ți-am deranjat liniștea sufletului, îmi cer iertare. Nu ești obligat să-mi citești postarea, cu atât mai puțin să-mi și răspunzi...

Trices, aș aprecia dacă aplici și tu față de noi ortodocșii ce-mi recomanzi în fraza a doua. Adică, nu-ți place ortodoxia nu mai intra pe-aici, doar nu te obligă nimeni să citești ce nu-ți cade bine. Asta doar așa, să ne arăți că nu te-a pus nimeni să vinzi castraveți la grădinar, adică cică să ne înveți cum să ne raportăm la Domnul. Trăiește cum te îndeamnă conștiința și lasă-i pe ceilalți să se bucure de aceeași libertate.

osutafaraunu 23.10.2011 13:14:57

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 407524)
Trices, aș aprecia dacă aplici și tu față de noi ortodocșii ce-mi recomanzi în fraza a doua. Adică, nu-ți place ortodoxia nu mai intra pe-aici, doar nu te obligă nimeni să citești ce nu-ți cade bine.

Îți spun sincer că nici nu intru măcar pe secțiunile special dedicate Ortodoxiei, decât pe subforumurile acestea de la coadă. Așa că fi liniștit, nici nu citesc, nici nu postez acolo.

Mihailc 23.10.2011 13:44:48

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407527)
Îți spun sincer că nici nu intru măcar pe secțiunile special dedicate Ortodoxiei, decât pe subforumurile acestea de la coadă. Așa că fi liniștit, nici nu citesc, nici nu postez acolo.

La aproximativ zece minute după ce-mi scrii textul de mai sus te bagi într-o discuție între catolici și ortodocși... deci să mai cred?
Îți amintesc că întreg forumul ăsta e creștin-ortodox nu doar una sau mai multe secțiuni. Subforumul ”secte și culte” nu este o invitație adresată heterodocșilor din această categorie de a posta propagandă sectară , ci are doar un scop informativ, la nivel general. Că ați fost tolerați cu tone de dejecții antiortodoxe e altă poveste. Nu întinde coarda prea tare că ști ce se întâmplă!

osutafaraunu 23.10.2011 13:58:11

Citat:

În prealabil postat de Mihailc (Post 407531)
La aproximativ zece minute după ce-mi scrii textul de mai sus te bagi într-o discuție între catolici și ortodocși... deci să mai cred?

Ai văzut bine de ce m-am "băgat"... iar subforumul se intitulează "Biserica Ortodoxă în relație cu alte confesiuni".:58:

ovidiu b. 24.10.2011 10:33:37

osutafaraunu te rog citește postul meu de mai sus și încearcă să-ți înlături vălul de pe minte, lasă pentru 2 minute litera Legii si citește cu atenție ce scrie acolo.

ps: nu tuturor le e dată tâlcuirea Sfintelor Scripturi, ci numai ierahiei Bisericii. Scriprura nu se tâlcuiește cum îl taie capul pe fiecare! strigă Sf Apostol Pavel. Adevărul nu se înfățișează cum îi se nălucește oricărei minți întâmplătoare.

georgeval 24.10.2011 11:20:45

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 407060)
Pentru că ei se intâlneau în fiecare zi a săptămânii pentru a frânge pâinea (Fapte 2,46), deci implicit și în prima și a săptămânii.
Totuși acest argument nu face din ziua întâia (respectiv din toate zilele) a săptămânii "Zile a le Domnului". Porunca respectării Zilei Domnului, rămâne doar în dreptul sâmbetei.

Atunci interesant ar fi fost sa faca in continuare o distinctie clara intre Sabat si celelalte zile, ori importanta va cadea pe prima zi a Invierii, confirmata mai ales de Cincizecime cand s-a u implinit fagaduintele Vechiului Testament.

osutafaraunu 24.10.2011 11:23:16

Citat:

În prealabil postat de ovidiu b. (Post 407686)
osutafaraunu te rog citește postul meu de mai sus și încearcă să-ți înlături vălul de pe minte, lasă pentru 2 minute litera Legii si citește cu atenție ce scrie acolo.

Prietene, înainte de a-mi cere mie să citesc cu atenție, se cade să citești tu mai cu atenție articolele preluate de nu știu unde. Măcar greșelile de ortografie corectează-le, dacă greșelile doctrinare ți se par prea greu de corectat...

Citat:

În prealabil postat de ovidiu b. (Post 407686)
Scriprura nu se tâlcuiește cum îl taie capul pe fiecare! strigă Sf Apostol Pavel.

Apostolul nu "strigă" asta cu scopul ca noi s-o tâlcuim după cum "îl taie capul" pe altul. Scriptura nu se interpretează "după capul" altuia, ci după cum o interpretează Însuși Hristos și Duhul Sfânt ce-L cerem spre călăuzire.


Ora este GMT +3. Ora este acum 17:09:38.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.