![]() |
Ortodocsii trecuti la Protestantism probabil vor ajunge in iad
Adevarul este ca daca treci de la ortodoxie adica de la Biserica stabilita de IIsus in anul 33, la Biserica stabilita de Gigel, Ionel sau Vasilica , probabil ca vei ajunge in iad?
De ce e probabil ca vei ajunge in iad prin trecerea la protestanmtism? Pentru ca iesirea din Biserica adevarata e un pacat mare si pentru ca Portestantismul a renuntat la spovedire care sa stearga acest pacat. Daca s-a intamplat asta, revenirea la ortodoxie e ceva ce trebuie facut neaparat. |
Inseamna ca toti protestantii vor ajunge in iad. Pentru ca daca ajung astia care trec la ei si cei botezati de mici nu, ar fi o nedreptate. Ori Dumnezeu nu e nedrept, nu?
Oricum, poate-i forteaza sa se mantuiasca. |
Cei nascuti in protestantism vor avea oare pacatul trecerii de la Biserica lui IIsus la Biserica lui Vasilica?
Inaintasii Portestantilor de azi care au fost ortodocsi pentru 1000 de ani, probabil ca vor fi speriatin de Protestantism: 1. Nu Sfanta Impartasanie pentru viata vesnica Ioan 6:53-58 2. Nu Spovedire pentru stergere pacate 3. Nu rugaciuni pentru cei decedati 4. Nu rugaciuni de intercesiune, Nu sfinti, Nu minuni si multe alte nu uri. Daca aveti prieteni, rude, cunostinte care au facut aceasta trage-tii de mana si spuneti-le ce am spus aici si ii veti ajuta si veti avea mare plate in rai. Spunea cineva ca a fost in iad si era acolo un om cu sange pe maini si l-a intrebat pe IIsus ce e cu omul acela ce are sange pe maini. Si IIsus a spus ca omul acela stia adevarul si nu i-a indreptat pe altii si prin asta a facut pacat. |
Citat:
|
Bine ca pot trece inapoi.
Aici e o carte evadarea din iad care trateaza lucurl acela: http://www.scribd.com/doc/16409335/Evadarea-Din-Iad Daca stiti pe cineva care a trecut la p[rotestantism puteti sa-i trimiteti un email anonim de aici http://www.sendanonymousemail.net/ in care sa-l avertizati cu primul de mesaj din threadul acesta si cu linkul de la cartea aceasta http://www.scribd.com/doc/16409335/Evadarea-Din-Iad . Rugati-l sa faca la fel cu altii. Abcul vietii eterne: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12927 Minunile ortodoxiei: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12926 |
Citat:
Poate că eterodoxul fost "ortodox" va ajunge un ortodox adevărat în viitor și se va mîntui, fie si în ultima clipă. Nu avem noi de unde să știm cu certitudine cine va ajunge în Rai și cine la adînc. |
Pai daca nu atragem atentia nu e bine.
Daca judecam nu e bine. De aceea am spus probabil ca sa atrag atentia ca pacatul iesirii din Biserica este forte mare si ca nu exista spovedire in protestantism. Daca se intorc la oprtodoxie atunci nu mai e valabil ce am spus. |
Citat:
Iezechiel 33 8. Când Eu voi zice păcătosului: "Păcătosule, vei muri", și tu nu-i vei grăi nimic, ca să vestești pe păcătos să se abată de la calea lui, atunci păcătosul acela va muri pentru păcatele sale, iar sângele lui îl voi cere din mâna ta. 9. Iar dacă tu ai vestit pe păcătos să se abată de la calea lui și să se întoarcă de la ea, și el nu s-a abătut de la calea lui, atunci el va muri pentru păcatele lui, iar tu ți-ai scăpat viața. Dacă judecăm (condamnăm) nu e bine. Nu e voie: Iacov 4 12. Unul este Dătătorul legii și Judecătorul: Cel ce poate să mântuiască și să piardă. Iar tu cine ești, care judeci pe aproapele? Sînt două lucruri diferite pe care și mulți creștini le confundă din nefericire. |
Citat:
Dupa cum ma pricep eu la oameni, daca Scott va ajunge in Iad, ne vom putea continua si acolo discutiile de pe forum. Pentru ca doar 2-3 useri vor absenta. Sunt si avantaje: nu va mai fi nevoie sa scriem. Ne vom putea striga frustrarile confesionale dintr-un cazan spre alt cazan... |
Citat:
|
Topicul este corect logic dar stupid ca formulare iar ca intentie ...
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Povestea asta cu vamile nu e dogma ortodoxa.
Cred ca ar fi mai bine de luat ca o metafora, dar ca morala insa e perfect valida... |
Citat:
|
Citat:
a doua vama este aceea a minciunii (orice minciuna, calcare de juramant, luarea numelui lui Dumnezeu in desert, calcarea fagaduintelor facute lui Dumnezeu, ascunderea pacatelor inaintea duhovnicului); a treia vama este a calomniei (calomnierea aproapelui, vorbirea de rau, umilirea altuia, jignirea, batjocura unita cu uitarea propriilor sale greseli si pacate); a patra vama este a lacomiei (betia, obiceiul de a manca intre mese si in ascuns, uitarea rugaciunii inainte si dupa mese, nepaza postului, imbuibarea, desfatarile, in sfarsit, toate formele de gastrolatrie); a cincea vama este a leneviei (lenevire la slujbele divine si la rugaciunea fiecaruia, neglijenta la lucru, lene); a sasea vama este a furtului (tot soiul de furturi, pe ascuns sau pe fapta); a saptea vama este aceea a zgarceniei si a iubirii de arginti; a opta vama este a camatariei; a noua vama este a inselatoriei (judecati strambe, masuri false si alte iselatorii); a zecea vama este a geloziei; a unsprezecea vama e a mandriei (ambitii, mandrie, prea buna parere de sine, lipsa de respect fata de parinti, cler, superiori, in general neascultari); a douasprezecea vama este a maniei; a treisprezecea vama este a razbunarii; a paisprezecea vama este a uciderii; a cincisprezecea vama este aceea a magiei (vraji, amestec de otravuri, farmece, chemarea demonilor); a saisprezecea vama este a necuratiei (tot ce tine de acest pacat: ganduri, pofte si fapte necurate, iubirea trupeasca a persoanelor nelegate prin casatorie, voluptatea, priviri pofticioase, atingeri necurate, visuri la lucruri necurate); a saptesprezecea vama este cea a adulterului (necredinta in casatorie, caderea in pacat a persoanelor harazite lui Dumnezeu); a optsprezecea vama este aceea a pacatului sodomit (pasiuni contra firii, incest); a nouasprezecea vama este a ereziei (false cugetari asupra religiei, lepadarea de credinta ortodoxa, hula, blasfemia); in fine, ce de pe urma, a douazecea vama este aceea a nemilostivirii (cruzimea). Trecerea vamilor are loc a treia zi dupa moarte. Judecata particulare a lui Iisus nu este decat o confirmare a ceea ce sufletul deja a pronuntat asupra lui insusi.Pacatele urmate de cainta nu se mai socotesc si nu se mai amintesc, nici la vami, nici la judecata. p.s Totusi, exista o relativitate a timpului, nu putem spune ca 3 zile pamantesti corespund cu timpul dupa moarte. |
Citat:
Imi cer scuze ca nu m-am exprimat exact:fiind calvinist,cu doctrina calvinista clasica,nu am cum sa cred in asa ceva si chiar daca as crede nu ar avea relevanta pentru ca difera modul cum noi percepem motivatia mantuirii.Pe scurt,acele vami nu ar avea cum sa influenteze soarta sufletului precum in conceptia ortodoxa si oricum nu ar putea fi aplicabila celor hotarati spre mantuire,din ce vad este un corolar al pacatelor lumii.La noi exista o doctrina numita harul irezistibil care efectiv exclude acest gen de conceptie.Ar fi deci un impediment ,,tehnic"dpdv teologic.Biblic nu retin sa aiba o baza exacta poate si pentru ca ,,o traditie ortodoxa, veche de prin secolul al IV-lea, pastrata pana in zilele noastre, pomeneste de "vamile ceresti" sau "vamile vazduhului". Ca sa va dau un indiciu:la noi este faza cu predestinarea :)si prin urmare cui ii este scris ,,daca traim, pentru Domnul traim; si daca murim, pentru Domnul murim. Deci fie ca traim, fie ca murim, noi suntem ai Domnului. "(Romani 14:8) indiferent de cate vami si draci zburatori vor aparea in peisaj.PS:am zis sa zic de predestinare pt ca este cel mai des criticata si invocata desi,pentru mine este o mare enigma,pentru noi,calvinistii,este o doctrina secundara in Credinta,nicidecum principala.Insa ea este analizata ca si cum ar fi principala,in fine,poate de ea s-a auzit mai mult decat de suveranitatea absoluta a lui Dumnezeu.Aceea este cea centrala dar nu o invoca nimeni :) Acum liber la dat cu rosii in subsemnatul :) |
Citat:
|
Citat:
http://www.scribd.com/doc/35614600/N...-Existenta-Lor |
Citat:
Asta e o gluma sau ce? Pana si "vamile vazduhului" suna mai rezonabil decat predestinarea sus mentionata. Adica bun, crezi in viata de dupa moarte, dar sa nu crezi in Judecata? Ca ce rost mai are judecata daca esti predestinat. |
Citat:
|
Citat:
|
Una la mana, cred ca vamile alea daca is sunt pentru aia cu buletin ortodox dar care s-au sters cu el unde nu trebuia.
Aia care nu au buletin ortodox vor beneficia de varianta adaptata eventual prescurtata a vamilor. :) Disputele alea sunt pe Internet? Un link atunci. |
@Braveheart ( suna ciudat sa ma adresez cu Scotland the Brave)
Imi puteti spune la ce anume se refera conceptia calvina legata de “predestinare” ? S-ar putea sa o inteleg eronat. In Ortodoxie nu exista predestinare, insa Dumnezeu fiind atotcunoscator cunoaste din eternitate cum vor actiona oamenii atunci cand isi vor folosi liberul arbitru pentru a se defini si redefini in diferite circumstante pamantesti. Omul are liber arbitru, insa nu in sensul unei libertati absolute, caci asta ar insemna libertate absoluta, deci Dumnezeu n-ar mai fi suveran. In cazul in care vointa umana contravine planului divin, in momentul alegerii se manifesta cenzura divina. Dumnezeu este prezent in alegerile umane, El pune in miscare vointa noastra, fara a dicta ce sa alegem, dar ajuta pe fiecare om sa aleaga. Liberul arbitru poate fi socotit „miscare libera” daca e un progres continuu catre libertatea spirituala, catre libertatea Eu-lui, deci alegerea e cu adevarat libera cu conditia de a realiza adevarata natura a „chipului omului”,care-i dupa chipul si asemanarea Lui Dumnezeu. |
Citat:
|
Citat:
PS:,,Scotland The Brave"este un cantec patriotic scotian pe sistem ,,Trec batalioane romane Capatii" :)si este cantat cand trupele scotiene intra in lupta.Noapte bunava las o melodie la plecare,despre ,,Highland Cathedral" |
Citat:
p.s cand ati spus "predestinare" m-am gandit simplist, la o "pecetluire" a omului din nastere: tu esti destinat pentru mantuire, tu esti condamnat, deci orice om are 50% sanse sa fie printre cei alesi si ma intrebam ce sens ar mai avea viata calauzita dupa percepele credintei, daca tu faci parte din ceilalti 50%? traiesti clipa, oricum vei fi condamnat :) Va las, noapte buna! |
Din profetiile VT referitoare la Judecata rezulta ca lucrurile sint dinainte cunoscute , probabil o f mica parte este liber arbitru -in aceste conditii Judecata este o selectie pe categorii dinainte cunoscuta , vazut din punctul lui Dumnezeu de vedere totul este o piesa de teatru bine regizata iar din punctul nostru se vede ori ca exista si liber arbitru, ori (ateu vorbind) totul este intimplator si nimic predictibil.
|
partea asta mi-a scapat :)
Citat:
Citat:
Acum’ mai glumim si noi, insa ar trebui sa meditam mai mult , nesuperficial, la clipa de orbire ce poate sa ne incerce si sa ne abata de la doxa cea dreapta. Daca meritam trecerea in lumea celor vii, numai Mantuitorul stie. |
Doamna,eu sunt protestant.Nu pot comenta ce fac ortodocsii care trec la protestantism dar,daca este sa ma intrebati pe mine,ei trec la neoprotestantism.Datorita modului cum, eu calvinist, inteleg notiunea de ,,Biserica a lui Hristos" nu este necesar sa treaca cineva la confesiunea mea ci poate sa fie in Hristos stand in confesiunea lui,precum cea ortodoxa.In plus noi calvinistii nu consideram ca doar dintre noi se vor mantui oameni.Va las o opinie a noastra asa cum a fost ea prezentata de Charles Haddon Spurgeon.
Este un lucru mare a-ți începe viața de credință crezând o învățătură bună și solidă. Unii oameni au primit douăzeci de “evanghelii” diferite în cam la fel de mulți ani. Este greu să prezici câte “evanghelii” vor mai primi până când vor ajunge la capătul călătoriei lor. Eu mulțumesc Domnului pentru că El m-a învățat evanghelia mai devreme în viața mea. .O constantă schimbare a crezului este o pierdere sigură. Dacă un pom este desrădăcinat de vreo două, trei ori pe an, nu vei avea nevoie să construiești un pod mare în care să-ți înmagazinezi merele deoarece nu vei avea mare recoltă. Când oamenii își schimbă mereu principiile doctrinale, ei nu sunt înclinați să aducă mult rod pentru slava lui Dumnezeu. Dacă un drag sfânt de-al lui Dumnezeu a pieri vreodată, la fel de bine să piară toți; dacă unul din cei ce au intrat în legământ s-a pierdut, la fel de bine să se piardă toți deoarece atunci nu mai ar exista nici o promisiune adevărată.Dacă Dumnezeu m-a iubit odată, atunci El mă va iubi pentru totdeauna. Dumnezeu are o minte atotputernică. El a aranjat totul în giganticul Său intelect cu mult înainte de a crea și odată ce El a pus ceva la punct, El nu se mai întoarce ca să altereze ceea ce a făcut. “Aceasta trebuie să fie” spune El, și mâna de fier a destinului notează evenimentul respectiv și ceea ce spune Dumnezeu se face. “Acesta este scopul Meu” și el va sta în picioare deoarece nici pământul nici iadul nu-l poate altera. “Acesta este decretul Meu”, spune Domnul, “duceți-l la îndeplinire, voi, sfinți îngeri, smulgeți-l de pe porțile raiului, voi, dracilor, dacă puteți, dar voi nu puteți altera decretul, va sta în picioare pentru totdeauna”. Dumnezeu nu-și schimbă planurile. De ce ar trebui să și le schimbe? El este Atotputernic și în consecință, poate să facă tot ce dorește. De ce ar trebui să se răzgândească? El este atot-înțelept și în consecință, nu a putut să plănuiască greșit. De ce ar trebui să se răzgândească? El este Dumnezeul veșnic și în consecință, El nu poate muri înainte de a-și atinge scopul. De ce ar trebui să se schimbe El? Voi, atomi neînsemnați de pământ, efemeri, trecători ce sunteți, voi insecte care vă târâți pe această frunză de laur a existenței, voi vă puteți schimba planurile, dar El niciodată, niciodată nu și le va schimba pe ale Sale. Mi-a spus El că planul Său este să mă mântuiască? Atunci eu sunt pentru totdeauna în siguranță. Nu cred că sunt diferit de vreounul din fratii mei Calviniști în ceea ce cred dar sunt diferit de ei în ceea ce privește lucrurile pe care nu le cred. Nu susțin mai puțin decât ei dar susțin mai mult, cred eu, puțin mai mult din adevărul revelat în Scriptură. Nu există doar acele învățături cardinale ale Scripturii prin care să ne îndreptăm corabia vieții înspre Nord, Sud, Est sau Vest, ci pe măsură ce studiem Cuvântul, începem să învățăm cât ceva despre Nord-Vest și despre Nord-Est și toate celelalte direcții care se cuprind între cele patru puncte cardinale. Sistemul de adevăr revelat în Scripturi nu este doar o linia dreaptă simplă ci două astfel de linii și nici un om nu va reuși să obțină o vedere bună asupra aevangheliei până când nu află cum să privească înspre amândouă liniile simultan. De exemplu, citesc într-o Carte a Bibliei, “Și Duhul și Mireasa zic: Vino! Și cine aude, să zică: Vino! Și celui ce îi este sete, să vină; cine vrea, să ia apa vieții fără plată!”. Totuși, eu sunt învățat în altă parte a Bibliei că “nu atârnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă”. Văd, într-un loc din Scriptură, providența lui Dumnezeu peste tot ce a creat, și totuși văd de asemenea, și nu mă pot abține să nu văd, că omul trăiește cum dorește și că Dumnezeu a lăsat acțiunile omului, într-o mare măsură, în mâna voinței libere a acestuia. Acum, dacă ar fi să declar că omul a fost așa de liber să acționeze încât nu a existat nici un control al lui Dumnezeu asupra acțiunilor sale, aș fi adus foarte foarte aproape de ateism. Dacă, pe de altă parte, declar că Dumnezeu conduce universul în așa fel încât omul nu este destul de liber pentru ca să fie responsabil, aș fi adus imediat în prăpastia fatalismului. Faptul că Dumnezeu predestinează și faptul că totuși omul este responsabil, sunt două realități pe care puțini le pot vedea într-un mod clar. Ele sunt considerate drept inconsistente și contradictorii dar nu sunt. Vina este în slaba noastră abilitate de a le înțelege. Două adevăruri adevărate nu pot fi contradictorii. Dacă deci, găsesc că este predat într-o parte a Bibliei că totul este rânduit mai dinainte, și este adevărat, și găsesc de asemenea în altă parte a Bibliei că omul este responsabil pentru toate acțiunile sale, și sțiu că și aceasta este tot adevăr, atunci numai din cauza nebuniei mele îmi imaginez că aceste adevăruri se pot contrazice. Nu cred că ele pot fi puse laolaltă și unite pe vreo nicovală omenească dar cu siguranță că ele vor fi una în veșnicie. Aceste învățături sunt ca două linii care sunt aproape paralele în așa fel încât mintea umană care le urmărește până se pierd în orizont nu va descoperi niciodată că ele de fapt se întâlnesc, dar ele cu siguranță că se întâlnesc și se vor întâlni undeva în veșnicie, aproape de tronul lui Dumnezeu, de unde izvorăște orice adevăr." |
Mi s-a parut usor amuzanta afirmatia initiatorului topicului “ortodocsii trecuti la protestantism probabil vor ajunge in Iad” si ma gandeam ,dar de protestantii nativi nu spune nimic, care e predictia pentru ei? Am impins gluma mult prea departe, imi cer scuze daca v-a deranjat.
|
Citat:
Cine mai intai o traieste acela o va predica la lumina si in Lumina,direct si limpede precum apa de izvor.Nu ai nevoie sa te ascuzi in spatele unor adrese anonime de mail,asa iti arunci credinta in sectarianism.Apostolii au predicat direct si puternic,tarirea si rugaciunea ascultata fiindu-le marturii.Daca chiar crezi in ceea ce spui,ia frate Cuvantul Domnului si vino sa-mi aduci Vestea cea Buna,fa ca lumina pe care a pus-o Domnul in tine sa nu se stinga sub obroc.Nu ai nevoie de ocolisuri.Direct si la inima frate,acolo unde vine Hristos.Amenintarile si jignirile nu ma clintesc frate,vino cu platoșa credinței și a dragostei și punând coiful nădejdii de mântuire,adu vestea biruintei lui Hristos asupra mortii .Vino frate la noi asa cum te-a invatat Apostolul Pavel (Efeseni 6:10-18)si spune-ne daca,fiind curatiti prin al Lui Sange si crezand in jertfa Lui, putem sa ne apropiem fara teama de Preasfantul Dumnezeu.Atunci te vom asculta. Cel de Sus sa-l aiba paza Sa atat pe dansul cat si pe noi toti |
Citat:
Uite cat de importanta e spovedirea. Sa zicem ca spovedirea este ca spalatul unei camasi. Te spovedesti la cateva luni e o camasa splata la cateva luni. IN Protestantism nu exista spovedire si este posibil ca acea camasa a sufletului sa nu fie spalata intreaga viata. Cum va arata ea? Nu a aparut IIsus sa zica renuntati la spovedire. Protestantismul e Biserica infiintata de Vasilica si Vasilica probabil fie ca nu a inteles rolul spovedirii ca nu avea studii teologice fie ca nu avea preoti hirotoniti sa spovedeasca. Vasilica ce a infiintata Protestantismul a facut greseli grave cum ar fi renuntarea la Sfanta Impartasanie pentru viata vesnica. Cat de important e un an de viata. Ce te faci cu talentele tale daca nu e viata? IIsus ti-a adus in Biserica lui Biserica Ortodoxa viata vesnica. De ce sa treci la Protestantism care nu are darul acesta? Nu vreau sa discut mantuirea la protestantii care nu au pacaqte grave precum avortul sau iesirea din Biserica lui IIsus, Biserica Ortodoxa. Daca ortodoxia iti da si intrare in rai si viata vesnica de ce sa ramai fara viata vesnica? |
Citat:
|
,,,,,,,,,,,,,,,edit
|
Biserica Ortodoxa crede ca mantuirea se poate obtine doar in Biserica Ortodoxa.
Mai considera ca nu exista har lucrator in afara ei si deci nici Sfinte Taine: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560 Doar prin har ne putem mantui, aceasta e prima conditie, nu prin fapte sau doar credinta. Sun necesare toate cele trei: har, fapte si credinta. Mai amanuntit in catehismul ortodox: http://www.credo.ro/catehism.php Acesta e varinata scurta a catehismului, varianta mai detaliata se gaseste si pe site-ul Patriarhiei. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 19:53:51. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.