Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Secte si culte (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5031)
-   -   "EU sunt invierea si viata" (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=13337)

grasu77 20.07.2011 12:31:03

"EU sunt invierea si viata"
 
Userul "delia31" aducea in discutie versetul din Ioan 11:25 (http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=132) pe un topic inchis.

In acel verset, Mantuitorul spune:
"Eu sunt invierea si viata; cel ce crede în Mine, chiar daca va muri, va trai."

La ce credeti ca face referire acest verset (si altele asemanatoare, care vorbesc despre inviere si viata)? La viata celor inviati din morti sau la viata celor morti (neinviati)?

Eu cred ca Mantuitorul ne vorbeste despre invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice. Gresesc?

mihai07 20.07.2011 12:36:56

vasinec,am o intrebare pentru tine, desi este offtopic
In ce stare se afla Mantuitorul in mormant: constienta sau inconstienta?

DragosP 20.07.2011 12:37:12

Foarte pe scurt: despre mântuire!

mihai07 20.07.2011 12:42:43

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 379561)
Userul "delia31" aducea in discutie versetul din Ioan 11:25 (http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=132) pe un topic inchis.

In acel verset, Mantuitorul spune:
"Eu sunt invierea si viata; cel ce crede în Mine, chiar daca va muri, va trai."

La ce credeti ca face referire acest verset (si altele asemanatoare, care vorbesc despre inviere si viata)? La viata celor inviati din morti sau la viata celor morti (neinviati)?

Eu cred ca Mantuitorul ne vorbeste despre invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice. Gresesc?

pai versetul este explicit. cine crede in Hristos traieste vesnic. nu gusta moartea in veac. nu inteleg de ce e nevoie sa ne invartim atat in jurul cozii si sa creem discutii interminabile. Subictul a tot fost discutat pe n topice. Adventistii au vazut pozitia ortodocsilor si invers. Discutiile astea interminabile sunt inutile din moment ce voi adventistii nu ati venit aici cu gandul de a afla ceva ci de va impune doctrinele. Nu mai insistati ca nu o sa reusiti.

Mihai36 20.07.2011 13:36:40

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 379561)
Userul "delia31" aducea in discutie versetul din Ioan 11:25 (http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=132) pe un topic inchis.

In acel verset, Mantuitorul spune:
"Eu sunt invierea si viata; cel ce crede în Mine, chiar daca va muri, va trai."

La ce credeti ca face referire acest verset (si altele asemanatoare, care vorbesc despre inviere si viata)? La viata celor inviati din morti sau la viata celor morti (neinviati)?

Eu cred ca Mantuitorul ne vorbeste despre invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice. Gresesc?

Bineinteles ca nu este vorba doar de credinta si atit. Este vorba de credinta in desavirsire prin nazuirea ei. Este vorba de a urma invatatura Sa mergind astfel pe cale.
In orice fel am intelege oricum vom trai daca nazuim si daca din citi-va taleri duhovnicesti facem mai multi.

Colegul care a intrebat despre starea lui Iisus in mormint probabil stie ca El in acele 3 zile nu a fost in trupul mort ci a mers in diferite locuri (desi El este omniprezent) inclusiv in locuinta mortilor unde se pare ca a stat de vorba cu ei vestind ce era de vestit.

Cei care scapa cu viata in urma Judecatii vor avea parte de viata vesnica daca vor avea norocul sa invie mai nainte de trecerea miilor de ani pentru ca nemaifiind nimic rau nici motive de moarte spirituala nu vor mai fi asa incit ramine o singura directie -cea buna-pe care se va merge cu usurinta pina la capatul ei la desavirsirea deplina necesara.

osutafaraunu 20.07.2011 13:38:20

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 379563)
vasinec,am o intrebare pentru tine, desi este offtopic
In ce stare se afla Mantuitorul in mormant: constienta sau inconstienta?

Am și eu o întrebare ca s-o readuc ontopic:3::
A murit, ori n-a murit Hristos ca să poată învia?

osutafaraunu 20.07.2011 13:44:20

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 379586)
Colegul care a intrebat despre starea lui Iisus in mormint probabil stie ca El in acele 3 zile nu a fost in trupul mort ci a mers in diferite locuri (desi El este omniprezent) inclusiv in locuinta mortilor unde se pare ca a stat de vorba cu ei vestind ce era de vestit.

Dar în ce fel de trup a fost? A fost într-un "trup viu"? Asta ar presupune că a înviat (ante festum)...
Ori ați vrut să spuneți că a fost într-un "trup spiritual"? În acest caz ne încurcăm mai rău... Acești termeni sună groaznic de antagonici: trup spiritual și spirit trupesc. Căci se pare că în teologia ortodoxă "sufletele" celor decedați sunt conștiente și au caracteristici trupești...

mihai07 20.07.2011 13:44:48

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379588)
Am și eu o întrebare ca s-o readuc ontopic:3::
A murit, ori n-a murit Hristos ca să poată învia?

as vrea un raspuns concret. altfel o sa trag concluzia din postarea ta ca adventistii cred ca Mantuitorul a fost inconstient pe cand se afla cu trupul in mormant.

Scotland The Brave 20.07.2011 13:45:45

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 379563)
vasinec,am o intrebare pentru tine, desi este offtopic
In ce stare se afla Mantuitorul in mormant: constienta sau inconstienta?

Si eu vreau raspuns biblic la asa ceva,asta insemnand:raspuns dat de Mantuitor sau de unul dintre apostoli.Nu interpretabil ci sa fie clar.Unde scrie,in NT, ca Mantuitorul a fost in stare de inconstienta pe timpul mortii Sale?

Ce este scris in I PETRU (Apostol) 3:18-20?

DragosP 20.07.2011 13:47:43

DUMNEZEU este vreodată în stare de incoștiență? :39:

delia31 20.07.2011 16:49:47

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 379561)
Userul "delia31" aducea in discutie versetul din Ioan 11:25 (http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=132) pe un topic inchis.

In acel verset, Mantuitorul spune:
"Eu sunt invierea si viata; cel ce crede în Mine, chiar daca va muri, va trai."

La ce credeti ca face referire acest verset (si altele asemanatoare, care vorbesc despre inviere si viata)? La viata celor inviati din morti sau la viata celor morti (neinviati)?

Eu cred ca Mantuitorul ne vorbeste despre invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice. Gresesc?





Nu stiu daca omiti intentionat, dar era vorba si de versetul imediat urmator, in special cuvintele lui Hristos ,, in veac nu va muri,,. Nu stiu ce inseamna pt. AZ7 cuvintele ,,in veac,,, dar pt. ortodocsi si oricine altcineva, inseamna ,,niciodata,,. Desigur, Hristos nu se refera la moartea biologica a trupului, ci la despartirea sufletului de Dumnezeu, caci asta inseamna moartea.

Ioan 11, 26 Biblia ortodoxa- editia sinodala
,,Și oricine trăiește și crede în Mine nu va muri în veac. Crezi tu aceasta?,,

Pt. ortodocsi asta inseamna - oricine va crede ca Hristos e Dumnezeul care si-a luat fire de om pt. a ne ,,transfera,, noua fiecaruia in parte firea asta umana refacuta, reparata, restaurata, fara ruptura creata de pacat, deci oricine va face ce a zis Hristos prin toate cuvintele Lui, in special, prin ,, oricine mananca Trupul Meu, are viata vesnica si de nu veti manca Trupul Meu nu veti avea VIATA in voi,, , deci oricine Il ia in fiinta lui (atat in trup cat si in suflet) pe CEL-CE-ESTE-VESNIC-VIU si va trece dincolo, avandu-si pacatele marturisite si caite, acela are in el Viata (nu biologica, ci cea izvorata din El), adica pe Insusi Hristos si nu mai are cum sa fie in afara Vietii si sa mai moara sufleteste (moartea sufletului e despartirea de Dumnezeu cauzata DOAR de pacatele necaite si ramase neiertate).

Biblia Ortodoxa –versiunea anania,,tot cel ce trăiește și crede întru Mine, în veac nu va muri! Crezi tu aceasta?“

Biblia- traducerea cornilescu
Si oricine traieste si crede in Mine nu va muri niciodata. Crezi lucrul acesta?"

Biblia Sacra Vulgataet omnis qui vivit et credit in me non morietur in aeternum credis hoc


New American Standard Bible
and everyone who lives and believes in Me will never die. Do you believe this?"

King James Bible
And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this?

American King James Version
And whoever lives and believes in me shall never die. Believe you this?

American Standard Version
and whosoever liveth and believeth on me shall never die. Believest thou this?

Douay-Rheims Bible
And every one that liveth, and believeth in me, shall not die for ever. Believest thou this?

Darby Bible Translation
and every one who lives and believes on me shall never die. Believest thou this?

English Revised Version
and whosoever liveth and believeth on me shall never die. Believest thou this?

Webster's Bible Translation
And whoever liveth, and believeth in me, shall never die. Believest thou this?

World English Bible
Whoever lives and believes in me will never die. Do you believe this?"

Young's Literal Translation
and every one who is living and believing in me shall not die -- to the age;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Tischendorf 8th Ed. with Diacritics
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα• πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Greek Orthodox Church
ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται• καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Stephanus Textus Receptus (1550, with accents)
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα• πιστεύεις τοῦτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Westcott/Hort with Diacritics
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Tischendorf 8th Ed.
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Byzantine/Majority Text (2000)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Textus Receptus (1550)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Textus Receptus (1894)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Westcott/Hort
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

John 11:26 Hebrew Bible
וכל החי אשר יאמין בי לא ימות לעולם התאמיני זאת׃

Latin: Biblia Sacra Vulgata
et omnis qui vivit et credit in me non morietur in aeternum credis hoc

Juan 11:26 Spanish: La Biblia de las Américas (©1997)
y todo el que vive y cree en mí, no morirá jamás. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: La Nueva Biblia de los Hispanos (©2005)
y todo el que vive y cree en Mí, no morirá jamás. Crees esto?"

Juan 11:26 Spanish: Reina Valera (1909)
Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá eternamente. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: Sagradas Escrituras (1569)
Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá eternamente. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: ModernY todo aquel que vive y cree en mí no morirá para siempre. Crees esto?

Jean 11:26 French: Louis Segond (1910)
et quiconque vit et croit en moi ne mourra jamais. Crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Darbyet quiconque vit, et croit en moi, ne mourra point, jamais. Crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Martin (1744)
Et quiconque vit, et croit en moi, ne mourra jamais; crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Ostervald (1744)
Et quiconque vit et croit en moi, ne mourra jamais. Crois-tu cela?

Johannes 11:26 German: Luther (1912)
und wer da lebet und glaubet an mich, der wird nimmermehr sterben. Glaubst du das?
Johannes 11:26 German: Luther (1545)
und wer da lebet und glaubet an mich, der wird nimmermehr sterben. Glaubest du das?



Prin urmare, orice discutie pe tema asta, daca se doreste a fi constructiva si nu doar un dialog al surzilor, trebuie musai sa porneasca de la intrebarea lui Hristos ,,oricine crede in Mine, NU VA MURI IN VEAC. CREZI TU ACEASTA?,,

Cred adventistii in cuvintele lui Hristos ca cei ce mananca real (nu simbolic) Trupul lui Hristos au VIATA in ei, prin urmare, doar daca savarsesc iar pacate si nu primesc iertarea pana la sfarsitul vietii trupului, se rup de Cel-ce-este-Viata?

Cred adventistii in cuvintele lui Hristos: ,,cel ce crede în Cel ce M-a trimis are viață vesnica (vesnic insemnand incepand inca de aici nedeplin si continuand dincolo, fara intermitente, fara pauze de somn, inconstienta sau anestezie totala)?
Cred adventistii ca pt. cei ce Il au inca de aici si acum pe Hristos, moartea trupului nu inseamna nimic, ci ei se muta de la moartea cauzata de ruptura pacatului la Viață,, Ioan 5, 24 ?

osutafaraunu 20.07.2011 17:40:54

Cât de cinică poate fi viața! Luat strict cazul lui Lazăr la care cu atâta patos faceți trimitere în a ne demonstra veșnicia și nemurirea mortului, este un exemplu clasic de cât de vremelnici și muritori suntem... Lazăr a murit -o spune Însuși Hristos (Ioan 11,14), a fost înviat și apoi iar a murit după ce au expirat zilele/anii destinați de Domnul pentru el.

Marius22 20.07.2011 17:51:37

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379647)
Lazăr a murit -o spune Însuși Hristos (Ioan 11,14), a fost înviat și apoi iar a murit după ce au expirat zilele/anii destinați de Domnul pentru el.

Acest fapt imi aminteste de o nedumerire avuta de mine, legata de adevaratul loc al mormantului lui Lazar. Oscilam intre Betania si Larnaca. Pierdeam insa din vedere faptul ca Lazar a murit de doua ori.

costel 20.07.2011 18:12:00

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 379563)
In ce stare se afla Mantuitorul in mormant: constienta sau inconstienta?

Daca iti va spune ca era in stare constienta, atunci trebuie sa renunte la invatatura eronata pe care o tot vesteste. Pierde din vedere ca El nu s-a pogorat la iad inconstient, ca nu a ridicat neamul omenesc din moarte printr-o astfel de stare... Sa ne fie clar, Hristos nu este pasiv dupa moarte, ci activ, de aceea si spunem "Hristos a inviat din morti" si nu "Hristos a fost inviat de cineva din morti".

mihai07 20.07.2011 19:22:20

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379647)
Cât de cinică poate fi viața! Luat strict cazul lui Lazăr la care cu atâta patos faceți trimitere în a ne demonstra veșnicia și nemurirea mortului, este un exemplu clasic de cât de vremelnici și muritori suntem... Lazăr a murit -o spune Însuși Hristos (Ioan 11,14), a fost înviat și apoi iar a murit după ce au expirat zilele/anii destinați de Domnul pentru el.

ai ramas dator cu un raspuns concret.
Citat:

În prealabil postat de costel
Daca iti va spune ca era in stare constienta, atunci trebuie sa renunte la invatatura eronata pe care o tot vesteste. Pierde din vedere ca El nu s-a pogorat la iad inconstient, ca nu a ridicat neamul omenesc din moarte printr-o astfel de stare... Sa ne fie clar, Hristos nu este pasiv dupa moarte, ci activ, de aceea si spunem "Hristos a inviat din morti" si nu "Hristos a fost inviat de cineva din morti".

dupa raspunsul lui evaziv a dat de inteles ca Hristos era in stare de inconstienta.

osutafaraunu 20.07.2011 19:42:12

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 379677)
ai ramas dator cu un raspuns concret.

Nu mie îmi era adresată întrebarea. Anyway, era o întrebare capcana...

mihai07 20.07.2011 19:50:58

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379687)
Nu mie îmi era adresată întrebarea. Anyway, era o întrebare capcana...

atunci ti-o adresez si tie.
anyway, nu era o intrebare capcana. e o intrebare simpla cu un raspuns simplu. :3:

osutafaraunu 20.07.2011 19:57:54

Citat:

În prealabil postat de mihai07 (Post 379691)
atunci ti-o adresez si tie.
anyway, nu era o intrebare capcana. e o intrebare simpla cu un raspuns simplu. :3:

De nenumărate ori mi s-a cerut să tac. Te superi dacă o fac acuma?

Mihai36 20.07.2011 19:58:54

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379588)
Am și eu o întrebare ca s-o readuc ontopic:3::
A murit, ori n-a murit Hristos ca să poată învia?

Mai din moment ce El si-a lasat trupul inert si si-a vazut de drum fara el inseamna ca a murit insa fiind Dumnezeu in orice forma ar fi oricum are toate prerogativele si este omniprezent. Nu?

mihai07 20.07.2011 19:59:03

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379696)
De nenumărate ori mi s-a cerut să tac. Te superi dacă o fac acuma?

si daca iti spun ca ma supar, imi raspunzi la intrebare?
vreau sa fiu sigur ca am inteles corect raspunsul tau de pe pagina 1.

ioanna 20.07.2011 21:45:36

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379590)
Dar în ce fel de trup a fost? A fost într-un "trup viu"? Asta ar presupune că a înviat (ante festum)...
Ori ați vrut să spuneți că a fost într-un "trup spiritual"? În acest caz ne încurcăm mai rău

Trupul lui Iisus a ramas in mormant, insa in tot acest rastimp El a continuat sa fie unit ipostatic cu sufletul (de natura divina), legatura dintre trup si suflet s-a pastrat, chiar daca pentru un timp cele doua elemente componente ale Persoanei Lui Hristos se aflau separate. Ceea ce tine de natura umana, trupul, era neinsufletit, natura divina a lui Hristos era vie, deci nu putem spune ca El ,ca si om era viu, El a inviat ca si om a 3-a zi, cand cele doua naturi s-au contopit din nou.

Citat:

Căci se pare că în teologia ortodoxă "sufletele" celor decedați sunt conștiente și au caracteristici trupești..
Prin suflet trupesc se intelege sufletul care pastreaza legaturi cu viata trupeasca , adica pastreaza constiinta de sine a omului . Pentru ortodocsi moartea e o trecere spre o alta stare de existenta, sufletul se desparte de trupul inert/mort, ce ramane in tarana si se descompune, in timp ce sufletul e viu, constient.

osutafaraunu 20.07.2011 21:59:42

Citat:

În prealabil postat de ioanna (Post 379717)
Prin suflet trupesc se intelege sufletul care pastreaza legaturi cu viata trupeasca , adica pastreaza constiinta de sine a omului . Pentru ortodocsi moartea e o trecere spre o alta stare de existenta, sufletul se desparte de trupul inert/mort, ce ramane in tarana si se descompune, in timp ce sufletul e viu, constient.

Interesantă perspectivă, n-am idee dacă este și întrutotul ortodoxă... anyway pentru mine e clar că nu e biblică. Iar pe dumneavoastră n-ar trebui să vă deranjeze opinia mea deoarece oricum nu vă ghidați după conceptul Sola Scriptura.

ioanna 20.07.2011 22:27:12

Biblia sustine ca exista viata vesnica dupa moarte. Despre “sufletul dupa moarte” aflam din profetiile Sfintilor Parinti. Nu doar ortodocsii cred in viata dupa moarte, intr-o judecata particulara a lui Hristos, cand se decide soarta sufletului pana la judecata universala, cand “cei drepti vor invia” trupeste. La fel cred si catolicii.

tara tara vrem ostas 20.07.2011 22:31:26

Citat:

În prealabil postat de grasu77 (Post 379561)
Userul "delia31" aducea in discutie versetul din Ioan 11:25 (http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=132) pe un topic inchis.

In acel verset, Mantuitorul spune:
"Eu sunt invierea si viata; cel ce crede în Mine, chiar daca va muri, va trai."

La ce credeti ca face referire acest verset (si altele asemanatoare, care vorbesc despre inviere si viata)? La viata celor inviati din morti sau la viata celor morti (neinviati)?

Eu cred ca Mantuitorul ne vorbeste despre invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice. Gresesc?

1.Viata , la viata din timpul mortiii ... Chiar daca va muri va trai..
2.Invierea, la reintoarcerea,restaurarea totala in fiinta.. se seamana trup firesc si invie trup duvonicesc..

loveste-te un pic de zid :

Facerea 37:35 După aceea s-au adunat toți feciorii lui și toate fetele lui și au venit să-l mângâie; dar el nu voia să se mângâie, ci zicea: "Plângând, mă voi pogorî în locuința morților la fiul meu!" Și-l plângea astfel tatăl său.

7. Descoperi-vei tu care este firea lui Dumnezeu? Urca-vei tu până la desăvârșirea Celui Atotputernic?
8. Ea este mai înaltă decât cerurile. Și ce vei face tu? Ea este mai adâncă decât împărăția morții. Cum vei pătrunde-o tu? Iov 11

9. Șeolul (iadul) se mișcă în adâncurile sale, ca să iasă întru întâmpinarea ta. Pentru tine el deșteaptă umbrele, pe toți stăpânitorii pământului; el ridică de pe jilțurile lor pe toți împărații pământului. Isaia 14

13. Nu cruța pe feciorul tău de pedeapsă; chiar dacă îl lovești cu varga, nu moare.
14. Tu îl bați cu toiagul, dar scapi sufletul lui din împărăția morții. Pilde 23

2. Dacă se vor strecura în locuința morților, de acolo mâna Mea îi va apuca, și de se vor sui în cer, îi voi da jos de acolo; Amos 9:2
19. Precum seceta și arșița sorb apele zăpezilor topite, tot astfel soarbe locuința morților pe păcătoși. Iov 24

12. Să-i înghițim de vii ca locuința morților, și întregi, ca pe cei ce se coboară în mormânt. Pilde 1

14. Din stăpânirea locuinței morților îi voi izbăvi și de moarte îi voi mântui. Unde este, moarte, biruința ta? Unde-ți sunt chinurile tale? Mila stă ascunsă departe de ochii Mei!... Osea 13

14. De aceea și iadul și-a mărit de două ori lăcomia lui, căscat-a gura sa peste măsură; acolo se vor coborî mărirea Sionului și gloatele sale, chiotele de veselie... Isaia 5

11. "Cere un semn de la Domnul Dumnezeul tău, în adâncurile iadului sau în înălțimile cele de sus". Isaia 7

15. Și acum, tu te pogori în iad, în cele mai de jos ale adâncului! Isaia 14

24. Înțeleptul merge pe cărarea vieții ce duce în sus, ca să ocolească drumul iadului care merge în jos. Pilde 15

17. Să se întoarcă păcătoșii în iad; toate neamurile care uită pe Dumnezeu. Psalmi 9

10. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. Psalmi 15

15. Și-i vor stăpâni pe ei cei drepți și ajutorul ce-l nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad.

16. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. Psalmi 48

16. Să vină moartea peste ei și să se coboare în iad de vii, Psalmi 54

47. Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? Psalmi 88

David: De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Psalmi 138:8

Solomon: Iadul și adâncul sunt cunoscute Domnului, cu atât mai vârtos inimile fiilor oamenilor. Pilde 15:11
Iadul și adâncul nu se pot sătura, tot așa și inima omului e de nesăturat. Pilde 27:20
Locuința morților, pântecele sterp, pământul care nu e sătul de apă și focul care nu zice niciodată: "Destul!" Pilde 30:16
Și omul nu știe că acolo sunt numai umbre, iar cei pe care îi poftește nebunia se află de mult în adâncurile șeolului (locuința morților). Pilde 9:18

NT :Fapte 2:27,31 Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune.Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.

8. Pentru aceea zice: "Suindu-Se la înălțime, a robit robime și a dat daruri oamenilor".
9. Iar aceea că "S-a suit" - ce înseamnă decât că S-a pogorât în părțile cele mai de jos ale pământului? Efeseni 4

18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 1Petru 3

1Petru 4:
5. Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții.
6. Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul.

9. Și când a deschis pecetea a cincea, am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o.
10. Și strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ? Apocalipsa 6

19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit.
20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube,
21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui.
22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat.
23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui.
24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie.
25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești.
26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi.
27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu,
28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin.
29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei.
30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi.
31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. Luca 16

Solomon : Mai de preț este un nume bun decât untdelemnul cel binemirositor și ziua morții decât ziua nașterii. Eccl7:1

Pavel : Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig.Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; Filipeni 1:21,23.


Ia vezi cum rezolvi versetele astea.

delia31 20.07.2011 23:13:23

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379647)
Cât de cinică poate fi viața! Luat strict cazul lui Lazăr la care cu atâta patos faceți trimitere în a ne demonstra veșnicia și nemurirea mortului, este un exemplu clasic de cât de vremelnici și muritori suntem... Lazăr a murit -o spune Însuși Hristos (Ioan 11,14), a fost înviat și apoi iar a murit după ce au expirat zilele/anii destinați de Domnul pentru el.



In traducere adventista: ,,cat de cinic poate fi Hristos! ne-a spus atunci la invierea lui Lazar ca ,, oricine crede in Mine, in veac nu va muri,,! Cu toate astea, Lazar moare din nou dupa viata lui postmortem.,,

Si ne mai si provoaca cu intrebari metafizice: ,,crezi tu aceasta? ,,

Tricessimus, ori de cate ori a venit vorba pe aici de nemurirea sufletului, ai sustinut cu vehementa ca nu exista in Scriptura expresia asta, sfidandu-L cu un tupeu de-a dreptul infricosator pe Insusi Hristos, Cel care a zis: ,,Cel ce crede în Mine, chiar dacă va muri, va trăi. Și oricine trăiește și crede în Mine, nu va muri în veac. Crezi tu aceasta?,,


Nu e prima oara cand, pus fiind in fata unei evidente peremptorii , ai de ales intre 2 optiuni: fie o accepti, admitand ca oricui i se poate intampla sa fie in eroare, fie lupti impotriva ei. Fie incepi sa-ti pui sincer si metafizic problema, fie – varianta mai comoda si deja tipica- sa izbesti cu piciorul in tepusa.

Tu chiar nu-ti dai seama cand sustii ca nu exista nemurirea sufletului ca-L sfidezi in fata tocmai pe Hristos, tagaduind tocmai cuvintele lui Dumnezeu – ,,oricine crede in Mine, nu va muri in veac ,,? Nu e aici vorba de a nu muri? De ne-murire?
Chiar nu sesizezi ca errare humanum est, sed perseverare diabolicum?

Poti sa vorbesti de cinism si la Hristos cand incearca ,,cu patos sa demonstreze ,,nemurirea mortului,, atunci cand zice ,,cel ce crede in Mine (oricine, nu doar Lazar), chiar de va muri (cu trupul), NU VA MURI SUFLETESTE IN VEAC ? Nu e sufletul creat dupa chipul lui Dumnezeu? Nu are sufletul omului drept una din trasaturi constiinta de sine?

E cinic Hristos? se joaca cu cuvintele? Ori mortul e mort si cu trupul si cu sufletul si atunci Hristos a vorbit aiurea, ori noi suntem aia limitati in intelegere si nu operam distinctia dintre moartea trupului (in limba originala nekrotes, ca despartire a sufletului de trupul in care a vietuit, despartire provocata de degradare, boala, imbatranire) si moartea sufletului (in greaca Scripturii thanatos, adica despartirea sufletului de Dumnezeu provocata de pacat ).

Sa nu zici ca desi Hristos a zis ca cel credincios nu va muri in veac ( nu e vorba de moartea trupului), de fapt a vrut sa spuna exact contrariul, ca totusi va muri, ba mai rau, se va neantiza, va intra in nefiinta, va fi ca si cum nici macar nu ar fi existat vreodata.

Ce iti scapa tie Tricessimus, e ca cei care Il au pe Cel-Viu in fiinta lor (trup si suflet) nu pot fi, la randul lor, decat vii sufleteste, chiar daca biologic, trupul li se degradeaza si se face una cu tarana.
Ce iti scapa tie, Tricessimus, e ca Viata vesnica aceasta este: sa Il cunoasca omul PE Hristos in Persoana, nu doar sa stie lucruri DESPRE El, incepand inca de aici si acum cu continuare in vesnicie. Crezi tu aceasta?

Nu stiu cum intelegi tu mantuirea si viata vesnica dar pt. ortodocsi e o chestiune de relatie, de adancire treptata in relatia de iubire cu Hristos, de alipire definitiva de El.
Cred ca ti-am mai zis candva ca relatia omului credincios cu Hristos-Dumnezeu s-ar asemana, metaforic vorbind, cu ,,relatia,, dintre o bucata de fier si focul in care este tinuta indelung.
Dupa cum fierul tinut mult timp in foc, se uneste cu focul si devine incandescent, dobandind calitatile focului (adica arde la fel ca focul si lumineaza), fara sa se confunde cu focul, tot asa si omul care inca de aici vietuieste in Hristos, se alipeste de El, incepe si el incet-incet sa dobandeasca in faptura lui calitatile Lui, fara se se confunde cu Dumnezeu. Adancirea in relatia asta de iubire se continua la nesfarsit in vesnicie, fara nici o intermitenta, fara sincope, fara pauze de somn, fara neantizari. Problema noastra e sa punem macar inceput inca de aici si acum cand sufletul ne vietuieste in trup si sa nu ne prinda moartea biologica in afara relatiei cu Hristos.

Atata timp cat bucata de fier ramane in foc, ea devine din ce in ce mai incandescenta. Doar daca e scoasa afara, se raceste si revine iar un simplu fier.

Atata timp cat omul credincios, dupa ce s-a cait de rele si s-a alipit de Hristos, ramane in Hristos si nu se rupe de El prin pacat, nu are cum sa fie mort, inconstient, adormit, anesteziat. Nimeni nu poate ramane rece in mijlocul focului dumnezeiesc.
Iar moartea trupului nu inseamna nimic si nu impiedica cu nimic (ba din contra), ca sufletul iubitor de Hristos sa se lipeasca si mai strans de Cel iubit.

Poate crezi macar cuvintele Apostolului Pavel care isi dorea din iubire ca sufletul sa i se desparta mai repede de trup pt. ca sa fie doar cu Hristos:
,,Căci pentru mine viață este Hristos și moartea (moartea biologica a trupului) un câștig. Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine;
Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup.,, Filipeni 1, 21-24

,, Crezi tu aceasta,, 100-1?

delia31 20.07.2011 23:28:10

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379687)
Nu mie îmi era adresată întrebarea. Anyway, era o întrebare capcana...




sigur ca da, Hristos ne intreaba in Evanghelie pe toti cu exceptia lui Tricessimus care isi permite sa sfideze intrebarile capcana ale INTREBATORULUI.
,,oricine crede in Mine, IN VEAC NU VA MURI. CREZI TU ACEASTA,,?

osutafaraunu 20.07.2011 23:33:41

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379754)
E cinic Hristos? se joaca cu cuvintele?

Nu e cinic, în schimb cu cuvintele te joci tu Delia, fără a-ți da seama că adaugi (sau scoți după caz) la Scriptură cuvinte pe care El nu le-a rostit niciodată. Și asta nu dă bine unui creștin. Iartă-mă că ți-o zic pe șleau.

delia31 21.07.2011 00:08:50

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379765)
Nu e cinic, în schimb cu cuvintele te joci tu Delia, fără a-ți da seama că adaugi (sau scoți după caz) la Scriptură cuvinte pe care El nu le-a rostit niciodată. Și asta nu dă bine unui creștin. Iartă-mă că ți-o zic pe șleau.



Si apostolul Pavel se joaca cu cuvintele cand spune ca doreste sa moara mai repede pt. A FI cat mai curand cu Hristos?
,,doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos,, Filipeni 1, 21

Crezi tu ca A FI CU HRISTOS inseamna altceva decat a fi viu sufleteste, constient de sine, treaz, in deplina cunostinta?

Crezi tu ca A FI CU HRISTOS inseamna a fi altundeva, in vreo alta sfera, in stare de anestezie si nesimtire? Crezi tu ca apostolul Pavel pt. asta era asa nerabdator sa se dezbrace de vesmantul trupesc?

Crezi tu ca Dumnezeu ne-a facut pt. a fi in relatie vesnica(fara intermitente) cu El sau crezi ca atunci cand e sa treaca omul dincolo, tocmai atunci, i se da o doza mare de diazepam ca sa nu mai simta nimic pana la a doua venire?
Ce noroc pe pacatosi sa se neantizeze, sa nu simta nimic ca si cum nici nu s-au nascut vreodata dupa ce o viata traita in trup au facut doar rele!
A, am uitat, in conceptia AZ7, Dumnezeu ii va recrea pe cei rai, la a doua venire pt. a-i pedepsi! Ciudat dumnezeu aveti voi AZ7!

Crezi tu ca cel ce crede ca Hristos e Dumnezeul care a luat fire de om pt. a ne-o ,,transfera,, noua fara fisura mortii, crezi tu ca acela in VEAC, niciodata, never, ever, jamais, nunca jamas, ton eona, in aeternum nu va muri?

,, Crezi tu aceasta,, 100-1?

grasu77 21.07.2011 08:09:55

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379633)
Nu stiu daca omiti intentionat, dar era vorba si de versetul imediat urmator, in special cuvintele lui Hristos ,, in veac nu va muri,,. Nu stiu ce inseamna pt. AZ7 cuvintele ,,in veac,,, dar pt. ortodocsi si oricine altcineva, inseamna ,,niciodata,,. Desigur, Hristos nu se refera la moartea biologica a trupului, ci la despartirea sufletului de Dumnezeu, caci asta inseamna moartea.

Ioan 11, 26 Biblia ortodoxa- editia sinodala
,,Și oricine trăiește și crede în Mine nu va muri în veac. Crezi tu aceasta?,,

Pt. ortodocsi asta inseamna - oricine va crede ca Hristos e Dumnezeul care si-a luat fire de om pt. a ne ,,transfera,, noua fiecaruia in parte firea asta umana refacuta, reparata, restaurata, fara ruptura creata de pacat, deci oricine va face ce a zis Hristos prin toate cuvintele Lui, in special, prin ,, oricine mananca Trupul Meu, are viata vesnica si de nu veti manca Trupul Meu nu veti avea VIATA in voi,, , deci oricine Il ia in fiinta lui (atat in trup cat si in suflet) pe CEL-CE-ESTE-VESNIC-VIU si va trece dincolo, avandu-si pacatele marturisite si caite, acela are in el Viata (nu biologica, ci cea izvorata din El), adica pe Insusi Hristos si nu mai are cum sa fie in afara Vietii si sa mai moara sufleteste (moartea sufletului e despartirea de Dumnezeu cauzata DOAR de pacatele necaite si ramase neiertate).

Biblia Ortodoxa –versiunea anania,,tot cel ce trăiește și crede întru Mine, în veac nu va muri! Crezi tu aceasta?“

Biblia- traducerea cornilescu
Si oricine traieste si crede in Mine nu va muri niciodata. Crezi lucrul acesta?"

Biblia Sacra Vulgataet omnis qui vivit et credit in me non morietur in aeternum credis hoc


New American Standard Bible
and everyone who lives and believes in Me will never die. Do you believe this?"

King James Bible
And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this?

American King James Version
And whoever lives and believes in me shall never die. Believe you this?

American Standard Version
and whosoever liveth and believeth on me shall never die. Believest thou this?

Douay-Rheims Bible
And every one that liveth, and believeth in me, shall not die for ever. Believest thou this?

Darby Bible Translation
and every one who lives and believes on me shall never die. Believest thou this?

English Revised Version
and whosoever liveth and believeth on me shall never die. Believest thou this?

Webster's Bible Translation
And whoever liveth, and believeth in me, shall never die. Believest thou this?

World English Bible
Whoever lives and believes in me will never die. Do you believe this?"

Young's Literal Translation
and every one who is living and believing in me shall not die -- to the age;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Tischendorf 8th Ed. with Diacritics
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα• πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Greek Orthodox Church
ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται• καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Stephanus Textus Receptus (1550, with accents)
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα• πιστεύεις τοῦτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Westcott/Hort with Diacritics
καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο;

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Tischendorf 8th Ed.
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Byzantine/Majority Text (2000)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Textus Receptus (1550)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Textus Receptus (1894)
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 11:26 Greek NT: Westcott/Hort
και πας ο ζων και πιστευων εις εμε ου μη αποθανη εις τον αιωνα πιστευεις τουτο

John 11:26 Hebrew Bible
וכל החי אשר יאמין בי לא ימות לעולם התאמיני זאת׃

Latin: Biblia Sacra Vulgata
et omnis qui vivit et credit in me non morietur in aeternum credis hoc

Juan 11:26 Spanish: La Biblia de las Américas (©1997)
y todo el que vive y cree en mí, no morirá jamás. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: La Nueva Biblia de los Hispanos (©2005)
y todo el que vive y cree en Mí, no morirá jamás. Crees esto?"

Juan 11:26 Spanish: Reina Valera (1909)
Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá eternamente. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: Sagradas Escrituras (1569)
Y todo aquel que vive y cree en mí, no morirá eternamente. Crees esto?

Juan 11:26 Spanish: ModernY todo aquel que vive y cree en mí no morirá para siempre. Crees esto?

Jean 11:26 French: Louis Segond (1910)
et quiconque vit et croit en moi ne mourra jamais. Crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Darbyet quiconque vit, et croit en moi, ne mourra point, jamais. Crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Martin (1744)
Et quiconque vit, et croit en moi, ne mourra jamais; crois-tu cela?

Jean 11:26 French: Ostervald (1744)
Et quiconque vit et croit en moi, ne mourra jamais. Crois-tu cela?

Johannes 11:26 German: Luther (1912)
und wer da lebet und glaubet an mich, der wird nimmermehr sterben. Glaubst du das?
Johannes 11:26 German: Luther (1545)
und wer da lebet und glaubet an mich, der wird nimmermehr sterben. Glaubest du das?



Prin urmare, orice discutie pe tema asta, daca se doreste a fi constructiva si nu doar un dialog al surzilor, trebuie musai sa porneasca de la intrebarea lui Hristos ,,oricine crede in Mine, NU VA MURI IN VEAC. CREZI TU ACEASTA?,,

Cred adventistii in cuvintele lui Hristos ca cei ce mananca real (nu simbolic) Trupul lui Hristos au VIATA in ei, prin urmare, doar daca savarsesc iar pacate si nu primesc iertarea pana la sfarsitul vietii trupului, se rup de Cel-ce-este-Viata?

Cred adventistii in cuvintele lui Hristos: ,,cel ce crede în Cel ce M-a trimis are viață vesnica (vesnic insemnand incepand inca de aici nedeplin si continuand dincolo, fara intermitente, fara pauze de somn, inconstienta sau anestezie totala)?
Cred adventistii ca pt. cei ce Il au inca de aici si acum pe Hristos, moartea trupului nu inseamna nimic, ci ei se muta de la moartea cauzata de ruptura pacatului la Viață,, Ioan 5, 24 ?

Se pare ca nu ati inteles intrebarea (despre inviere) si ati demonstrat ceva de care nici un crestin (indiferent de confesiune) nu se indoieste (viata vesnica).

Domnul Iisus spune: "Eu sunt invierea si viata. Si oricine traieste si crede în Mine nu va muri în veac.". In alta parte spune: "Voia Tatalui Meu este ca cine vede pe Fiul si crede in El, sa aiba viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua de apoi" (Ioan 6:40).

Despre viata vesnica nu se indoieste nimeni. Dar, Domnul leaga mostenirea vietii vesnice de INVIERE. Despre asta nu ne-ati spus nimic.

Ce se intampla cu credinciosii care au murit? Cum vor mosteni viata vesnica? Vor fi inviati pentru a trai vesnic ("nu va muri in veac")? Sau exista o alta modalitate de mostenire a vietii vesnice, fara sa fie necesara INVIEREA?

Eu vad mostenirea vietii vesnice, a celor morti in credinta, in stransa legatura cu INVIEREA. Asa am inteles din invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Sai Apostoli. Din postarea dvs., am inteles ca mortii pot mosteni viata vesnica fara inviere. Nu ati pomenit nimic de INVIERE. De ce?

grasu77 21.07.2011 08:27:52

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
Si apostolul Pavel se joaca cu cuvintele cand spune ca doreste sa moara mai repede pt. A FI cat mai curand cu Hristos?
,,doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos,, Filipeni 1, 21

Crezi tu ca A FI CU HRISTOS inseamna altceva decat a fi viu sufleteste, constient de sine, treaz, in deplina cunostinta?

Crezi tu ca A FI CU HRISTOS inseamna a fi altundeva, in vreo alta sfera, in stare de anestezie si nesimtire? Crezi tu ca apostolul Pavel pt. asta era asa nerabdator sa se dezbrace de vesmantul trupesc?

Faceti, din nou, o nefericita disociere intre mostenirea vietii vesnice si INVIEREA care va fi la revenirea Domnului Iisus. Ca sa intelegeti corect ce a vrut sa spuna Sfantul Apostol Pavel in Filipeni 1:21, trebuie sa luati in considerare si alte invataturi ale sale, referitoare la acelasi subiect: a fi in prezenta lui Hristos. Cititi, spre exemplu si 1 Corinteni cap. 15 sau 1 Tesaloniceni 4:13-18. In 1 Tesaloniceni, Sfantul Apostol Pavel descrie, clar si in detaliu, ce se intampla cu cei morti ("nu voim fratilor sa fiti in necunostinta despre cei care au adormit" - 1 Tesaloniceni 4:13). Mai departe, Sfantul Apostol ne vorbeste despre adevarata si singura nadejde a celor adormiti: REVENIREA DOMNULUI si INVIEREA. Apoi, concluzioneaza: "Si astfel vom fi totdeauna cu Domnul" (1 Tesaloniceni 4:17).

Credeti ca Sfantul Apostol Pavel vorbeste de una in Filipeni 1:21 (despre nemurirea mortului) si despre alta in 1 Tesaloniceni 4 (despre revenirea Domnului si inviere)? Nicidecum. Vorbeste despre aceeasi nadejde, in toate epistolele sale: adica, nadejdea revenirii Domnului si a invierii, pentru a mosteni viata vesnica si " a fi totdeauna cu Domnul".

Mihai36 21.07.2011 09:14:38

Iisus spune ucenicilor ca va veni si li se va arata celor care implinesc Legea si poruncile. Iar un ucenic intreaba -De ce noua si nu lumii?

Credeti voi ca va veni si Se va arata celor care implinesc acestea?
De ce intreb? fiindca este posibil sa fie legat de a doua Sa venire , cum anume va veni a doua oara? Ce anume vom vedea si ce anume va face Iisus ?
In ce consta venirea Sa ca luceafarul diminetii si cum este venirea Sa ca o trimbita?
Si ce legatura este intre venirea Sa si invierea mortilor? care inviere? invierea pentru Judecata sau invierea catre viata vesnica in urma Judecatii?

Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?

De ce promitea Iisus ca va veni Imparatia lui Dumnezeu pe pamint daca ea venise deja? In ce sens venise deja?

In Imparatie sufletele au trup?
Cum adica inviere catre viata vesnica? adica vor fi facuti instant desavirsiti in caracterul nostru chiar daca nu am fost dinainte? De unde rezulta asta?

grasu77 21.07.2011 09:22:54

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 379732)
1.Viata , la viata din timpul mortiii ... Chiar daca va muri va trai.. .

"Viata, la viata din timpul mortii"??! Ciudata expresia dvs. Domnul Iisus ne vorbeste despre trecerea "de la moarte la viata" (adica despre inviere). Vedeti, spre exemplu, Ioan 5:24.

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 379732)
2.Invierea, la reintoarcerea,restaurarea totala in fiinta.. se seamana trup firesc si invie trup duvonicesc.. .

Se pare ca nu cunoasteti definitia invierii. INVIEREA = trecerea din moarte la viata (din invataturile Domnului Iisus Hristos).

Citat:

În prealabil postat de tara tara vrem ostas (Post 379732)
Ia vezi cum rezolvi versetele astea.

Vreti sa-mi dati de lucru ca sa deviem de la subiectul invierii? La fel face si diavolul. Ne da de lucru, ne da fel si fel de forme de inchinare false, doar doar vom uita de fagaduintele Domnului Iisus Hristos.

Versetele postate de dvs. (cele care nu au legatura cu subiectul discutie noastre) pot fi discutate pe alt topic.

cipri85 21.07.2011 09:30:10

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 379861)
Iisus spune ucenicilor ca va veni si li se va arata celor care implinesc Legea si poruncile. Iar un ucenic intreaba -De ce noua si nu lumii?

Credeti voi ca va veni si Se va arata celor care implinesc acestea?
De ce intreb? fiindca este posibil sa fie legat de a doua Sa venire , cum anume va veni a doua oara? Ce anume vom vedea si ce anume va face Iisus ?
In ce consta venirea Sa ca luceafarul diminetii si cum este venirea Sa ca o trimbita?
Si ce legatura este intre venirea Sa si invierea mortilor? care inviere? invierea pentru Judecata sau invierea catre viata vesnica in urma Judecatii?

Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?

De ce promitea Iisus ca va veni Imparatia lui Dumnezeu pe pamint daca ea venise deja? In ce sens venise deja?

In Imparatie sufletele au trup?
Cum adica inviere catre viata vesnica? adica vor fi facuti instant desavirsiti in caracterul nostru chiar daca nu am fost dinainte? De unde rezulta asta?

Uite ce spune Hristos cu privire la a doua venire:

1 Și pe când ieșea El din templu, unul dintre ucenicii Săi I-a zis: „Privește, Învățătorule, ce pietre!, ce zidiri!... a“.

2 Dar Iisus i-a zis: „Vezi tu aceste zidiri mărețe?: Piatră pe piatră nu va rămâne din ele, care să nu se risipească“.

3 Și șezând El pe Muntele Măslinilor, în fața templului, Petru, Iacob, Ioan și Andrei L-au întrebat numai ei între ei:

4 „Spune-ne când vor fi acestea? Și care va fi semnul când toate acestea va fi să se plinească?“

5 Iar Iisus a început să le spună: „Luați aminte, să nu vă amăgească cineva.

6 Că mulți vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt!, și pe mulți îi vor amăgi.

7 Iar când veți auzi de războaie și de zvonuri de războaie, să nu vă tulburați, căci ele trebuie să fie; dar încă nu va fi sfârșitul.

8 Și neam peste neam se va ridica și împărăție peste împărăție; cutremure vor fi pe alocuri, și foamete și tulburări vor fi. Acestea sunt începutul durerilor nașterii b.

9 Luați seama la voi înșivă. Că din pricina Mea vă vor da în adunări și veți fi bătuți în sinagogi și veți sta înaintea conducătorilor și a împăraților, spre mărturie lor c.

10 Și trebuie ca mai întâi Evanghelia să se propovăduiască la toate neamurile.

11 Iar când vă vor duce să vă predea, nu vă îngrijiți dinainte ce veți vorbi, ci să vorbiți ceea ce vi se va da vouă în ceasul acela. Că nu voi sunteți cei ce veți vorbi, ci Duhul Sfânt.

12 Și frate pe frate va da la moarte, și tată pe fiu; și copiii se vor răzvrăti împotriva părinților și-i vor ucide.

13 Și de toți veți fi urâți din pricina numelui Meu; dar cel ce va răbda până la sfârșit, acela se va mântui.

14 Iar când veți vedea urâciunea pustiirii d, cea prezisă de profetul Daniel, stând unde nu se cuvine – cine citește, să înțeleagă – , atunci cei ce vor fi în Iudeea să fugă în munți;

15 și cel ce va fi pe acoperiș să nu se coboare, nici să intre să-și ia ceva din casa sa;

16 și cel ce va fi în țarină să nu se întoarcă îndărăt să-și ia haina.

17 Dar vai de cele ce vor fi însărcinate și de cele ce vor alăpta în zilele acelea!

18 Rugați-vă, dar, ca fuga voastră să nu fie iarna.

19 Că necaz va fi în zilele acelea, cum n'a mai fost până acum de la'nceputul zidirii pe care a zidit-o Dumnezeu, și nici nu va mai fi.

20 Și dacă Domnul n'ar fi scurtat zilele acelea, nici un trup n'ar mai scăpa; dar El a scurtat acele zile de dragul celor aleși, pe care El i-a ales.

21 Și dacă va zice atunci cineva: Iată, aici este Hristos!, sau: Iată, acolo!, să nu credeți.

22 Că se vor scula hristoși mincinoși și profeți mincinoși și vor face semne și minuni ca să-i ducă în rătăcire, de se poate, pe cei aleși.

23 Dar voi luați seama! Iată, pe toate vi le-am spus de mai'nainte.

24 Ci în acele zile, după necazul acela, soarele se va întuneca și luna nu-și va mai da lumina.

25 Și stelele vor cădea din cer și puterile cele din ceruri se vor clătina.

26 Și atunci Îl vor vedea pe Fiul Omului venind pe nori, cu putere multă și cu slavă.

27 Și atunci pe îngerii Săi îi va trimite și pe aleșii Săi îi va aduna din cele patru vânturi, de la marginea pământului până la marginea cerului.

28 Învățați de la smochin parabola: Când mlădița lui se face fragedă și înfrunzește, știți că vara e aproape.

29 Tot așa și voi, când le veți vedea pe acestea plinindu-se, să știți că El este aproape, lângă uși.

30 Adevăr vă grăiesc că neamul acesta nu va trece până ce toate acestea nu vor fi.

31 Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece.

32 Iar despre ziua aceea și despre ceasul acela nimeni nu știe, nici îngerii din cer, nici Fiul, ci numai Tatăl.

33 Luați aminte, privegheați și vă rugați, că nu știți când va fi vremea aceea.

34 E ca un om care a plecat departe, și-a lăsat casa, a dat puterea pe mâna slugilor, fiecăruia lucrarea lui, iar portarului i-a poruncit să vegheze.

cipri85 21.07.2011 09:56:22

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 379861)
Exista versete in VT care se refera la a doua Sa venire?

Daniil capitolul 11

1 În vremea aceea se va ridica Mihail, marele voievod, cel ce stă [de veghe] asupra fiilor poporului tău; și va fi vreme de necaz, necaz cum n'a mai fost din vremea când s'a făcut neam pe pământ și până'n vremea de acum; în vremea aceea se va mântui poporul tău, și anume oricine va fi găsit scris în carte a.

2 Și mulți dintre cei ce dorm în țărâna pământului se vor trezi b: unii la viață veșnică, iar alții la ocară și rușine veșnică.

3 Și cei ce au cunoașterea c vor străluci ca lumina cerului d; iar din cei drepți e, mulțime, vor fi ca stelele în vecii vecilor.

4 Iar tu, Daniele, închide cuvintele și pecetluiește cartea până la vremea sfârșitului, f până ce mulți vor fi învățați și cunoașterea va spori».

5 Și eu, Daniel, am văzut; și, iată, alți doi stăteau; unul, dincoace de malul râului și altul, dincolo de malul râului.

6 Și unul i-a zis bărbatului înveșmântat în in, cel ce era deasupra apei râului: «Pe când va fi sfârșitul minunilor despre care ai grăit?»

7 Și l-am auzit pe bărbatul înveșmântat în in, cel ce era deasupra apei râului; și el și-a ridicat dreapta și stânga la cer și s'a jurat pe Cel ce în veac este viu: «În vreme și vremi și o jumătate de vreme g; când rămășițele poporului celui sfânt se vor aduna din risipire h, atunci pe toate le vor cunoaște. i»

8 Iar eu am auzit, dar n'am înțeles. Și am zis: Doamne, care va fi sfârșitul acestor lucruri?

9 Iar el a zis: «Vino, Daniele, căci închise și pecetluite sunt cuvintele până la vremea sfârșitului.

10 Mulți vor fi aleși și înălbiți și încercați prin foc și sfințiți; dar nelegiuiții vor face nelegiuiri, și nimeni dintre nelegiuiți nu va avea cunoașterea, dar cei înțelepți vor avea cunoașterea j.

11 Și de la vremea când va înceta jertfa cea necontenită, când se va așeza urâciunea pustirii: o mie două sute și nouăzeci de zile.

12 Fericit este cel ce așteaptă și ajunge la o mie trei sute și treizeci și cinci de zile k.

13 Tu însă du-te și te odihnește l, că încă mai sunt zile și ceasuri până la plinirea sfârșitului; și te vei odihni și te vei scula în ceea ce-i al tău m la sfârșitul zilelor»“.

Daniil 9, 27:

Și'ntr'o săptămână va încheia El legământ cu mulți c2; și la mijlocul săptămânii va înceta jertfa mea și prinosul d2; iar în sfântul locaș va fi urâciunea pustiirilor e2; și la sfârșitul vremii i se va pune capăt pustiirii f2»“.

Daniil 11,31

Și seminții vor odrăsli din el și vor pângări sfântul locaș al tăriei și vor da la o parte jertfa de fiecare zi și vor face o urâciune pustie

Toti Sfintii Parinti interpreteaza versetele Daniil 9,11, Daniil 11,31, Daniil 9, 27, Mc 13:14, Mt 24,15 astfel: atat timp cat pe Pamant se va savarsi Sf. Liturghie, Jertfa cea fara da sange(jertfa cea necontenita) raul(uraciunea pustiiri) nu va fi biruitor nu se va instala la loc de cinste(chiar in sfintele altare datorita apostaziei slujitorilor si a poporului).

Mihai36 21.07.2011 11:27:00

Desigur aceste versete sint cunoscute si se leaga in continut in privinta succesiunii evenimentelor cu profetiile din VT insa venirea si vederea venirii Lui pe norii cerului ("orice ochi Il va vedea") poate avea mai multe interpretari avind in vedere si unele versete tot din VT.

Un verset din VT spune ca "deodata" El intra in templu ca sa pregateasca calea lui Dumnezeu. Lucru care poate sugera un lucru in echipa -El cu Dumnezeu- asa cum a lucrat Ioan Botezatorul cu Iisus.

Alte versete promit evreilor ca Sluga lui Dumnezeu se va aseza si ii va curati si ii va albi si apoi ei vor imparati -probabil nu doar ei, deasemenea altele spun ca evreii isi vor intoarce fata catre cel pe care L-au strapuns si se vor boci, vor plinge, va fi o plingere generala.

Alt verset arata ca Dumnezeu ii spune sa stea "deoparte, pina cind Dumnezeu se va lupta cu dusmanii Lui."

Alte versete arata ca nu doar Iisus va veni ci si Dumnezeu cu toti sfintii si atunci evreii in vremurile cind muntele Maslinilor se va crapa in doua vor fugi prin valea muntilor pina la locul unde Domnul va da mintuire precizind ca este o zi anume in timp de frig.
Din cite am inteles capatul vaii muntilor este la poalele muntelui Sionului.
Sion si Ierusalim amintite de alt verset care spune ca din ele vor iesi Legea si Cuvintul in acele zile -intr-un context eschatologic.

Alt verset spune ca atunci Dumnezeu va fi Imparatul a tot pamintul si va fi un singur Domn si un singur Nume. -ceea ce sugereaza ca Dumnezeu este intrupat si recunoascut de tot pamintul intro singura religie pe tot pamintul.
lucru care nu este exclus avind in vedere ca Dumnezeu vine sa adune "laolalta toate popoarele" si cind ele (cei care vor scapa cu viata) vor veni si se vor inchina din sabat in sabat si din luna noua in luna noua.(isaia 66)

Prezenta lui Dumnezeu intrupat pe pamint (Cineva de pe tron,Tronul si Mielul din Cortul venit pe pamint sa locuiasca cu oamenii ca Nou Ierusalim insa cu autoritate cereasca) este sugerata si in Apocalipsa cu precizarea unui interval de 42 de luni in care neamurile vor calca in picioare "curtea exterioara data lor".
Alt verset tot din VT spune clar "Eu sint cel care va vorbeste: Iata-Ma!" tot in contextul schatologic al evenimentelor care inca nu au avut loc.

Prezenta lui Dumnezeu intrupat (Savaut rege in vremea urgiei) si chemarea Sa neasteptata alaturi de sfintii sai (Duhul si mireasa) poate fi motivul pornirii razboiului neamurilor impotriva Ierusalimului razboi religios parte mediatic parte militar- in realitate impotriva Sa.
Poate fi motivul pustiirii locasului sfint si intreruperea ofrandei -pustiire venita conform Daniel din doua directii :imparatul din Grecia care era odata un regat mare neimpartit in 4 deasemenea si imparatul din Asiria -"oști trimise de el vor sta și vor pângări locașul sfânt și cetatea, iar jertfa de fiecare zi o var da de o parte și vor pune în loc urâciunea pustiirii.

In acel moment razboiul tocmai incepe de aceea li se spune celor din Iudeea si din Ierusalim sa plece urgent in munti.
Razboi in care Dumnezeu va avea de partea Sa 7 arhierei si 10 comandanti care pot fi 7 patriarhi si 10 comandanti de trupe militare cu armatele lor intre care si NATO (corabii din Kitim) si trupele militate ale tarii de la rasarit impotriva careia porneste imparatul din Asiria (Iran) cu toti din toate tarile care il urmeaza -egiptenii, etopienii, etc-lumea araba musulmana fanatica.
La rasarit de Iran este tot citeva tari musulmane Afganistan si Pakistan dupa care este India, Tibet si China.
Razboi care "va dura pina la urgie" "pina la sfirsit" -sfirsitul timpului inainte de urgia justitiara.
Urgia fiind catastrofa planetara cu valul de fum care va acoperi cerul aproape 3 zile (de intuneric) incit Soarele se va intuneca si Luna se va face rosie -asa cum s-a mai intimplat local in cazul unor vulcani explodati care au aruncat in armosfera fum si pamint rosu.

Asa incit urgia cu intunecarea respectiva este si ea semn al venirii lui Iisus- si oricine pretinde ca El este sau ca El ar fi undeva inainte de urgie nu are dreptate. Sau are dar nu va spune.
Nici macar dupa urgie El nu va fi vestit in pustiu sau in case ci cel mult ca venind din cer -alt semn fiint crucea pe cer -deci poate veni si in avion in forma de cruce. Si nu vestit de oameni ci de catre Dumnezeu insusi care stie ziua.

Acea zi -perioada este infricosatoare fiindca va avea loc dupa urgie inca o secerare justitiara insa daca la urgie ne vom ascunde in case impotriva fumului acid de data asta nu vom mai avea unde ne ascunde -unul va fi luat si altul lasat -populatia globului atita cit va fi ramas se va injumatati.

Dar trebuie sa rabdam pina la sfirsit- sfirsitul Judecatii cind cel rau va fi legat , noi treimea ramasa astfel albiti si lamuriti cind va incepe in toata puterea cuvintului Imparatia lui Hristos -Imparatia sfintilor pe pamint din vremurile frumoase pormise- mii de ani.

Mihai36 21.07.2011 11:53:35

Asadar locasul sfint se refera la locasul din Ierusalim iar cetatea pustiinta fiind Ierusalimul atacat mlitar de popoarele din jur.
Slujitorii bisericii care vor abandona slujirea in locas pot fi proprietarii odoarelor din Biserica Sf. Mormint -odoare - patrimoniu care apartine preponderent Bisericii ortodoxe grecesti.
Lucru care (pustiirea) va fi vazut si de locuitorii din Iudeea si din Ierusalim in zilele noastre prin intermediul transmisiilor stirilor Tv si radio.

Asa cum iudeii trebuie sa se retraga din calea navalitorilor musulmani am putea presupune ca tot din acest motiv vor putea pustii preventiv si ortodocsii greci locasul sfint din Ierusalim luind cu ei odoarele si lasind locul gol sau abandonind totul in urma lor.
Insa musulmanii nu au ceva nici cu ortodocsii nici cu evreii ci doar cu Ierusalimul , cu locasul si cu tara de la rasarit pina la care vor strabate citeva tari pe directia est dupa cum spune si Daniel.
Posibil ca insusi Dumnezeu venit trupeste sa le spuna personal ortodocsilor greci sa ia cu ei odoarele caci El stie ce va urma.
Posibil ca patriarhul ortodox grec sa fie unul din cei 7 arhierei de partea lui Dumnezeu.

osutafaraunu 21.07.2011 14:42:04

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
Si apostolul Pavel se joaca cu cuvintele cand spune ca doreste sa moara mai repede pt. A FI cat mai curand cu Hristos?

Nu, ci tu te joci din nou cu cuvintele. Unde ai citit tu despre apostol că ar fi avut mentalitate de sinucigaș dorind cât mai repede să moară? Cu Hristos putea să fie și într-o altă modalitate nedestructivă, asemenea lui Enoh și Ilie.

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
,,doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos,, Filipeni 1, 21

Vreau să trag un semnal de alarmă cu privire la acest verset în traducere ortodoxă! Unde este în original cuvântul trup/de trup, și de unde l-a mai scos traducătorul? În dorința de a aduce din condei textul sacru să sune precum erezia "despărțirii sufletului de trup", traducătorul nu s-a dat în lături de a adăuga ceva la Scriptură. Mare atenție la cine face asta și cine promovează asta, căci Dumnezeu spune că-i va adăuga urgiile scrise în Carte! Apoc.22,18.
Amănunte pe topicul de profil: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...964#post379964


Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
Crezi tu ca A FI CU HRISTOS inseamna altceva decat a fi viu sufleteste, constient de sine, treaz, in deplina cunostinta?

A fi cu Hristos înseamnă a fi viu cu trup și suflare de viață = a fi un suflet viu, așa cum a fost creat Adam la început: cu trup perfect și nemuritor. Dar pentru asta este nevoie ca Hristos să vină, să ne învie (dacă am murit) și să ne ducă în locașurile pregătite și A FI CU HRISTOS pe vecie:

"În casa Tatălui Meu multe locașuri sunt. Iar de nu, v-aș fi spus. Mă duc să vă gătesc loc. Și dacă Mă voi duce și vă voi găti loc, iarăși voi veni și vă voi lua la Mine, ca să fiți și voi unde sunt Eu." (Ioan 14,2.3)

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
A, am uitat, in conceptia AZ7, Dumnezeu ii va recrea pe cei rai, la a doua venire pt. a-i pedepsi! Ciudat dumnezeu aveti voi AZ7!

Ciudată concepție despre adventiști și ciudată concepție despre Dumnezeu ai Delia! Dumnezeu nu-i va recrea pe cei răi, pur și simplu le va reda suflarea de viață retrasă de la ei în momentul morții:

"30. Dar întorcându-ți Tu fața Ta, se vor tulbura; lua-vei duhul lor și se vor sfârși și în țărână se vor întoarce.
31. Trimite-vei duhul Tău și se vor zidi și vei înnoi fața pământului." (Psalm 103)

Simplu, natural, biblic! Fără călătorii prin alte sfere, fără Purgatorii, fără "suflete" plutind în jurul casei ori aiurea.

Citat:

În prealabil postat de delia31 (Post 379789)
Crezi tu ca cel ce crede ca Hristos e Dumnezeul care a luat fire de om pt. a ne-o ,,transfera,, noua fara fisura mortii, crezi tu ca acela in VEAC, niciodata, never, ever, jamais, nunca jamas, ton eona, in aeternum nu va muri?

,, Crezi tu aceasta,, 100-1?

Bineînțeles că cred, doar sunt creștin. Dar cred că viața veșnică ne este dată așa cum spune Biblia la înviere. Căci moartea este moarte iar învierea este în-viere. Conform Bibliei, limbii române și logicii.

Mihai36 21.07.2011 15:08:47

(Faptul ca exista dezomformari despre credintele celorlalti inseamna ca exista campanii mincinoase ori intentionate ori din lispsa de cunoastere temeinica- campanii in care din incredintare oamenii cad prada devenind la rindul lor raspindaci fara voie.)

Referitor la aparitia trup in acel verset -nu este singura greseala de traducere (insa nu schimba sensul propozitiei)
Un alt exemplu de traducere diferita este versetul Ezechiel 20:33-cei care au linkuri catre mai multe versiuni biblice ii rog sa ne posteze citeva exemple.

Faptul ca Iisus ii linisteste in privinta plecarii Lui cu promisiunea ca se duce sa le pregateasca un loc suna a povestea cu barza care aduce copilul pentru ca Imparatia nu este un loc ci este o stare -Imparatia este in noi -in noi trebuie realizat acel locas prin desavirsirea caracterului. Acolo unde este Iisus este starea desavisrita. Acolo trebuie sa ajungem si noi.

Iisus este calea si poarta cea ingusta pentru ca este modelul ,arhetipul desavisririi noastre. El si dumnezeirea se afla in noi doar in msura cizelarii ,desavirsirii caracterului nostru.

Din versetele cu invierea si schimbarea fetei pamintului se intelege ca de fapt inviem tot pe pamint traind ca oameni insa intro lume schimbata.

Spui frate ca asteptam venirea Sa si (daca sintem morti) ne inviaza , dar daca sintem vii si nu am murit inca?

osutafaraunu 21.07.2011 15:28:32

Citat:

În prealabil postat de Mihai36 (Post 379975)
Spui frate ca asteptam venirea Sa si (daca sintem morti) ne inviaza , dar daca sintem vii si nu am murit inca?

Cei pe care venirea Domnului îi va prinde în viață vor fi transformați (cu corpuri desăvârșite) și vor fi luați la cer împreună cu toți drepții înviați:

"După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, și așa pururea vom fi cu Domnul." (1 Tes.4,17)

Scotland The Brave 21.07.2011 16:01:34

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 379988)
Cei pe care venirea Domnului îi va prinde în viață vor fi transformați (cu corpuri desăvârșite) și vor fi luați la cer împreună cu toți drepții înviați:

"După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiți, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, și așa pururea vom fi cu Domnul." (1 Tes.4,17)

Corect,asta este exceptia.Pana si Pavel si-a dorit sa nu treaca prin moarte ci sa fie imbracat direct in trup de slava ,,ca ceea ce este muritor să fie înghițit de viață" (II Corinteni 5:4) si pentru ca ,,trupul acesta, supus putrezirii, sa se imbrace in neputrezire, si trupul acesta muritor sa se imbrace in nemurire."(I Corinteni 15:53).A vrut sa strige inca fiind in viata "Moartea a fost inghitita de biruinta.Unde iti este biruinta, moarte? Unde iti este boldul, moarte?" alaturi de ,,Cel intai nascut dintre cei morti" (Coloseni 1:18)

Apostolul Pavel a fost decapitat la finalul lucrarii sale pe acest pamint in numele Domnului.Unul din locurile unde se spune ca s-ar fi intimplat asta este Tre Fontane.Am inteles ca exista o legenda care spune ca dupa ce sabia calaului a cazut capul apostolului s-a rostogolit de 3 ori,din fiecare loc unde a cazut tisnaind un izvor de apa.Citind aceste lucruri mi-am adus aminte de un verset din Evanghelia dupa Ioan: ,,Dar oricui va bea din apa pe care i-o voi da Eu, in veac nu-i va fi sete; ba inca, apa pe care i-o voi da Eu se va preface in el intr-un izvor de apa care va tasni in viata vesnica." (Ioan 4:14)

Moartea a fost inghitita de biruinta.Unde iti este biruinta, moarte? Unde iti este boldul, moarte?


Ora este GMT +3. Ora este acum 15:47:51.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.