![]() |
Mandala
Functia unei mandale consta in corectia perceptiilor si conceptiilor.
Perceptia reprezinta calitatea cognitiei, conceptia este modul in care concepem existenta fenomenelor. Mandala este o reprezentare mentala generica, care stimuleaza perceptiile pure si ajuta practicantul sa penetreze progresiv forma gandului. O mandala poate fi de exemplu, iconul zambaret al yahoo messengerului. De ce? Pentru ca stimuleaza o perceptie pozitiva. Zambetul este o expresie particulara a Extazului. Initierea intr-o mandala se face in cel mai inalt vehicul budist, ‘vehiculul traznetului’, numai dupa ce practicantul si-a exersat mintea in principiile de baza ale ‘micului vehicul’ (impermanenta, spovedania, curatenia interioara, renuntarea la idealuri lumesti…) si ‘marelui vehicul’ (iubirea inflacarata pentru Dumnezeu si toate fiintele, fara exceptie). Dupa ce intentia altruista este maturata, manifestandu-se spontan, practicantul poate intra prin portalul ‘vehicului traznetului’ in care primeste initierea intr-o mandala, cu ajutorul careia ‘purifica toate universurile’, in particular cele trei procese impure: moartea, starea intermediara si renasterea. Cel Victorios realizeaza astfel simultaneitatea celor trei corpuri budhice: Corpul Adevarului, Corpul Bucuriei Celeste si Corpul Emanatiei. “Indrazniti, Eu am biruit lumea!” |
Tot cu propaganda budhista?
Degeaba iti spune lumea si iti da 100 argumente ca povestile astea sunt incompatibile cu crestinismul. Macar scoate titulatura aia cu "ortodox" ca sa nu mai induci lumea in oroare. |
Citat:
Dar in esenta sunt identice. |
Citat:
|
Mie asa ceva (mandala) nu imi pare concept budist ci ceva concept hinduist.
Nu stiu cum ar putea sa stie cineva ceva despre budism fara sa stie limba tibetana si fara sa fi consultat ceva scrieri budiste autentice. Din cate am inteles budismul e foarte complex. Si nu sa studiezi o saptamana doua sa intelegi ceva,ci mai intai sa poti intelege un pic limba tibetana,dupa ce ai invatat-o si apoi sa vezi ce mai zice pe acolo. |
Citat:
Mandala este un instrument al mintii care o face supla si fina, ajutand la focalizarea progresiva a miscarilor virtuoase ale mintii in continuumul fluxului cognitiv. Forta Vajrayanei devine manifesta doar atunci cand efortul mental este sustinut de bodhicitta, (o energie iubitoare, puternica care izvoraste din inima), altfel, ramane la nivelul unui exercitiu intelectual, fara valoare spirituala. Fara bodhicitta nu putem aduce la perfectiune nicio virtute. Bodhicitta are acelasi inteles ca porunca "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti." "Iata! Toata legea este continuta in aceasta!" In crestinism se enunta, dar nu se explica cum poti sa ajungi la o asemenea traire... Asa ca fiecare se roaga cum poate si cum stie. Doar Dumnezeu stie cui ii da darul iubirii de oameni. Pentru ca este o realizare exceptionala, foarte putini ajung sa o guste. "Multi chemati, putini alesi." |
Citat:
Poate ne explici cum se împacă ideea de reîncarnare cu "este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata". Evrei 9, 27 |
Citat:
|
Citat:
"După întâlnirea cu Mos Ilie, am pornit asadar într-o plimbare pe munte. întreaga mea raportare la realitatea înconjurătoare suferise modificări substantiale ca urmare a darului primit de la bătrânul Paisie. Brusc, lumea mi-a părut mai vie. Relatia mea cu făpturile lui Dumnezeu devenise mai profundă, mai sinceră, mai sensibilă. Devenisem capabil să deslusesc toate intentiile si imboldurile lăuntrice ale animalelor. Trăiam o negrăită pace, frumusete, iubire. Si, în timp ce mă aflam în această stare binecuvântată, mi-a trecut prin minte gândul: „Ce-ar fi dacă as intona vreun kirtan hindus sau as spune vreo mantrăl Oare voi intra într-o altă stare, sau n-o să se întâmple nimic?“. M-a cuprins această curiozitate stupidă, dorinta de a observa influenta pe care o va avea asupra mea această „practică“ hindusă. Omul cedează mai întâi la nivelul gândului, iar apoi în faptă. Am început asadar să cânt un kirtan si să rostesc mantra pe care mi-o predase Babaji în somn: „Hare Om Namah Shivayam“. Nici până astăzi n-am aflat sensul ei exact. „Om“ este sunetul sfânt al hindusilor, iar „Hare Om“ este salutarea religioasă cu care încep textele lor „sfinte“. Cuvântul „Shivayam“ trebuie că are legătură cu zeul Shiva al distrugerii, unul dintre „marii zei“ ai panteonului hindus. N-am apucat bine să rostesc mantra, si îndată lucrurile s-au schimbat. Am simtit o transformare atât în interior, cât si în exterior. O adiere glacială a miscat crengile si mi-a umplut sufletul de fiori. Am încetat totodată să mai simt în vreun fel harul lui Hristos, care îmi linistise sufletul si făcuse ca legătura mea cu lumea să fie atât de armonioasă, de dulce si de pasnică. Trăiam deja o altă atmosferă spirituală. Percepeam o nouă putere manifestându-se în jurul meu, însă ea îmi aducea tensiune, încordare. Simteam că trebuie să fiu atent. Tot ceea ce se întâmpla era ciudat si nefiresc. Nu exista nici o explicatie naturală pentru un vânt atât de înghetat, nici pentru timpul foarte scurt cât a durat. Sunt convins că nu a fost vorba de un fenomen natural, chiar dacă a miscat crengile copacilor. Eram deja speriat si crispat. îmi pierdusem degajarea, relaxarea, sentimentul de încredere, de sigurantă, de iubire - pe care le încercasem mai devreme simtind prezenta lui Hristos. Am făcut eforturi să mă sustrag acestei influente, să redevin precum fusesem înainte. Zadarnic! Binecuvântarea de care mă împărtăsisem s-a îndepărtat în chip simtit de la mine. Intrigat, mă întrebam cum de se putuse produce atât de rapid această radicală schimbare. Am reluat apoi rugăciunea „Doamne Iisuse Hristoase, miluieste-mă“, cu multă râvnă si înflăcărare. Nu mă mai interesa să studiez diferentele, să discern diversele stări spirituale. Tânjeam să fiu iarăsi ca un copilas în bratele lui Hristos. Doream să trăiesc dulcea Sa prezentă, chiar dacă ar fi urmat să nu mai cunosc nimic altceva în viata mea. Insă nu se întâmpla nimic. Ca efect al rugăciunii, acea malefică putere care se apropiase de mine a fost anihilată, astfel încât nu mă mai temeam. însă sufletul meu a rămas în continuare gol de prezenta lui Hristos. Mă simteam pe jumătate mort, lipsit de mângâiere, însingurat, distrus, vinovat fată de Cineva care mă iubea mult, în timp ce eu îl vândusem, îl rănisem, îi întorsesem spatele." |
Si capitolul care se intituleaza chiar "rugaciunea si mantra": http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...-si-mantra.htm
"In ceea ce-i priveste pe yoghini, ei rostesc o serie de mantre de invocare a lui Shiva, Krishna, Rama, Kali, Vishnu, si a altor zei din panteonul hindus. însă începătorilor, care nu sunt încă „pregătiti“ pentru a se închina si a sluji idolilor, le spun că beneficiile izvorâte din repetarea mantrei se datorează unor tipuri de „unde“ pe care le-ar produce rostirea acelor silabe, unor vibratii mentale care energizează anumiti „centri“ dinlăuntrul omului. Prin urmare, le furnizează un soi de explicatie mecanicistă, bazată pe un principiu asemănător fenomenului rezonantei din fizică. Asa, de pildă, trece autobuzul prin fata casei, iar undele sonore pe care el le produce fac să rezoneze si să vibreze geamurile ferestrelor de la stradă. Desigur, însă, că problema existentei reale a unor astfel de „centri“ si „vibratii mentale“ rămâne strict o chestiune de credintă. Pe de altă parte, celor care se arată înclinati să accepte mai usor explicatiile de ordin psihologic, yoghinii le spun că în acest fel, prin autosugestie, se „auto-programează“, armonizându-si psihicul cu anumite modele mentale pozitive. In sfârsit, celor care s-au lăsat deja convinsi că există si alti dumnezei în afară de Hristos, le spun că primesc „binecuvântarea“ zeului invocat prin intermediul mantrei. Cine se ascunde asadar în spatele unor nume precum Krishna, Rama, Shiva? Pe cine invităm de fapt să intre în sufletul nostru? Aceasta este marea miză a problemei. Toti idolii neamurilor sunt demoni, propovăduieste Dumnezeu prin gura sfântului proroc David (Ps. 95, 5). Asadar, rostirea mantrelor deschide poarta sufletului către demoni. Pierzând astfel acoperământul si ocrotirea harului lui Hristos - Cel ce a zis Eu sunt Domnul Dumnezeul tău, să nu ai alti dumnezei în afară de Mine (les. 20, 3), omul se expune gradat influentei Diavolului, care, aflând teren prielnic, începe să-i inducă diverse tipuri de imagini si fantasme, cu scopul de a-1 atrage cât mai adânc în rătăcire si a-1 distruge deplin." |
cred ca harul asta a lui Hristos doar noi ortodocsii il simtim..
|
intr-adevar nu e ceva sanatos la sincretismul crestin ortodox - altceva... va spune Guru.inc si Danut7..
|
Citat:
|
În prealabil postat de Florin-Ionut http://www.crestinortodox.ro/forum/i...s/viewpost.gif
Cred că te-a influențat Rudolf Steiner. Din cîte știu, el a făcut propaganda sincretismului budisto-creștin. Poate ne explici cum se împacă ideea de reîncarnare cu "este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata". Evrei 9, 27 Citat:
|
buna seara!
florinule, esti suta la suta yoghin! nu inteleg totusi de ce urmaresti sa insufli pe acest site invataturile yoghine!?
|
scuze
ma refeream la florin.oltean
|
cu drag
eu cunosc destul de bine invataturile yoghine, am practicat yoga destui ani ca sa ma conving de multe, am trecut prin multe si am inteles multe..florinule, nu stiu de ce faci ceea ce faci pe acest site, unde noi, oamenii, suntem interesati de ortodoxie si de Dumnezeu cel viu, dar ar fi frumos daca ai lasa-o mai moale cu yoga..sau mai bine fi sincer si raspunde-mi, ce urmaresti prin asta? multumesc si imi cer scuze.
|
Citat:
|
buna seara catalin
Nu vreau sa impartasesc nimic legat de yoga. a trecut. dar s-ar parea ca florin are destul de multe de spus, insa se oculteaza..cred ca asa ii place, ori poate este el cel de la MISA. cu siguranta este, chiar daca nu o recunoaste. totusi nu vreau sa ranesc pe nimeni, nici sa fiu rea.
|
Fratele Florin Oltean nu cred ca est yoghin sau ca face parte din MISA.
Dansul scrie aci despre un budismo-hinduism,un budism influentat de hinduism,cum chiar fratia sa zice. Cat despre MISA,MISA a fost exclusa din Federatia internationala de yoga si din Alianta europeana de yoga. |
Citat:
|
Budismul, hinduismul si religiile estice sunt vrajitorie. In sanskrita, mantrik inseamna vrajitor, de aici mantra.
|
Mai frate Catalin,de unde sa stie aceia de la MISA despre yoga,s-au dus pe la vreun ascet indian yoghin sa ii invete?
|
Citat:
|
Citat:
multumesc pentru intrebare. O sa incerc sa-ti raspund in limitele in care am reusit si eu sa pricep doctrina budista. Intelegerea a ceea ce este 'persoana' nu este un lucru simplu, asa cum pare la prima vedere. Este dificil sa definim ce inseamna ‘fiinta’ sau ‘constiinta’. Cuvantul il folosim cu usurinta, dar intelesul ascuns al acestuia ne scapa. Pare evident, pentru mintea care crede ce pipaie si se misca, dar daca analizam in profunzime vom vedea ca ne aflam in mare dificultate. De exemplu, intr-un viitor, poate mai indepartat, va fi dificil sa definim 'fiinta' dupa ce vor fi copiate toate functiile biologice umane la nivel subcelular si asamblate intr-un trup umanoid cu capacitate de autodeterminare si decizie. Dupa ce se recunoaste o persoana? Persoana este forma? Trupul isi schimba fiecare molecula in permanenta pana ce isi epuizeaza resursa. In somn, de exemplu, putem arata cu totul diferit. Persoana sunt agregatele de ganduri? Gandurile noastre se schimba si ele in permanenta, nu mai suntem bebelusii care ganguream, nu mai suntem copii care visau la basme cu feti-frumosi… Ramane in permanenta cu noi doar intelegerea de ‘eu’ in raport cu lumea. In budism, ‘persoana’ este definita ca fiind ‘eul’, imputat pe cele cinci agregate sau generat exclusiv in raport cu acestea : trup (forma), simtiri, discriminare mentala, constientizari si factori compoziti. Functia ‘persoanei’ este aceea de a efectua actiuni si de a experimenta rezultatul acestora. Acum sa vedem de ce se spune ca “se moare o data”. Moartea este o transformare atat de radicala, incat baza pe care se sustine ‘eul’ vietii curente, adica cele 5 agregate, este complet distrusa. De exemplu, cand cineva sufera o amnezie de la un accident vascular cerebral, “persoana” de dinainte de accident poate dispare complet, asa cum o intelegem in complexitatea sa intelectual-emotional-volitiva. Persoana respectiva dispare, dar ramane un “eu” care va continua sa se adapteze provocarilor de mediu induse de trup. Sufletul ramane, dar persoana (prin ceea ce percepem caracteristic la aceasta) va fi alta. Sau in somn, putem avea cu totul alta infatisare si sa actionam complet diferit fata de persoana care suntem de fapt in realitate. Sufletul ramane, dar persoana din vis este alta. Moartea distruge complet baza de imputare. Astfel, o persoana asa cum o intelegem formal, nu poate muri de mai multe ori, ea moare o singura data. Dogma budista spune ca suflul indestructibil (sufletul) al fostei persoane, care pastreaza toate tendintele karmice acumulate, ia o alta forma in baza legii cauza-efect care actioneza la nivel formal (nu cel fundamental). Pe suflul indestructibil se va grefa un nou trup care poate fi angelic, demonic sau de cu totul alta natura, acesta fiind determinat de calitatea actiunilor anterioare (care insa nu se limiteaza doar la o instanta existentiala). Judecata Lui Dumnezeu, in budism, este explicata prin Legea cauza-efect sau cele 12 verigi interdependente. |
Citat:
Pentru ca iti par suspect si "ocult" voi incerca sa-ti raspund la intrebari. Nu fac parte din MISA. Sunt ca formatie inginer electronist pasionat de sport, religie, literatura, muzica, etc. Si pentru ca sunt pasionat de religie am incercat sa citesc cat mai mult in acest domeniu si sa-mi formez o opinie personala, bazata pe gandire critica. Am inceput de la o varsta frageda sa citesc mai intai literatura patristica, vietile sfintilor, filocaliile lui Staniloaie, Patericul Egiptean, Urmarea Lui Hristos, Zbornicul (rugaciunea inimii).... Cand am studiat budismul, personal, am identificat doar similitudini cu crestinismul in ceea ce este esential, nu in aspectele formale. ------- Faptul ca tu, proiectezi experientele tale personale care le-ai avut practicand yoga asupra cuiva care spune ceva similar invataturilor yoghine (sau ne-ortodoxe), in psihologie se numeste eroare de "mirroring". Altfel spus, proiectam asupra altora carateristicile si experientele proprii. Credem ca celalalt, gandeste cum gandim noi, si are acelasi background si experiente de viata cu ale noastre. Trebuie sa fim precauti cand ne avantam in astfel de aprecieri. ---------- Intentia postarilor este aceea de a crea perspectiva. Personal, consider ca informatiile care le-am prezentat aici nu aduc nicio atingere fibrei crestine. Daca crezi ca acestea te dezechilibreaza sau reactiveaza traume adiacente, evita sa le citesti. Nu fac prozelitism budist, si nu recomand nimanui sa se inchine lui Buddha. Prezint principii cu care fiecare poate, sau nu, sa fie de acord. Cu toata sinceritatea, pe mine m-au ajutat sa inteleg mai bine crestinismul. Vad ca aici pe forum sincretismul are o conotatie negativa, de impurificare dogmatica si nu de confirmare a unor valori transculturale. Asa ca exista o teama de paradigme noi, care poate fi inteleasa, dar pana la un anumit punct. |
multumesc
multumesc florinule. nu am nici o teama de trecut, doar vroiam sa ma asigur ca nu este altcineva in persoana ta, cineva care sa fie din Misa si sa incerce, cum a mai incercat, tot felul de tertipuri pt ca eu sa ma intorc acolo.
multumesc pt raspunsuri. sa ai o zi minunata! |
mandale
Mandalele sunt reprezentari grafice , semnificand sinele, regasite atat in crestinism sub forma "sub forma frescelor cu imagini animaliere reprezentînd pe apostoli (și zodiacul). "De asemenea, în practicile spirituale indiene sau panindiene găsim exemple fascinante de mandala, cu simboluri ale panteonului local.În general, o mandala este o figură geometrică - pătrat sau cerc, abstractă și statică, sau o imagine vie formată din obiecte și , ori din fiinte .În visele noastre mandala indică fenomenul de centrare a psihicului individual în care eul își reconsideră poziția (dominantă) prin asimilarea conținuturilor inconștientului colectiv (simboluri sau imagini arhetipale . Este considerata in teoria Joungiana drept o monada , corspunzand naturii microscopice a psihicului...((Memories, Dreams, Reflections, Vintage Books, 1989, p. 196).
|
Citat:
Mandala reprezinta aspectul formal al instruirii mintii si inimii - instruire care utilizeaza forme simboluri, capabile sa focalizeze cu putere o multime de intelesuri virtuoase, pregatind calea pentru patrunderea in spatiul fara forme si ganduri. Antrenamentul uniunii indestructibile dintre formal si fundamental, avand mandala ca suport meditativ, se face in ultima etapa creativa a stadiului de generare al extazului si intelepciunii: ea se numeste etapa non-dualitatii profunde si clare. |
Stiu pe cineva care acum e mai in varsta,de a fost pasionat de spiritualitate din tinerete,a fost tot timpul un om foarte moral.
A practicat yoga in tinerete,a fugit din Romania in strainatate si cand s-a intors de acolo nu prea mai practica yoga,era crestin ortodox convins. Si mi-a zis o chestie ciudata,ca yoghinii autentici si budistii autentici zic de crestin ortodoxie ca e calea cea mai usoara spre imbunatatire sufleteasca. Inca ceva,acesta nu a spus vreodata de tantra yoga,nici nu am auzit de la dansul de asa ceva,omul traia (si traieste) in feciorie si nici nu zicea ceva rau de casatorie.Dar recomanda pentru cei tineri sa se apuce sa faca un sport sa nu aibe probleme cu sexualitatea,asa zicea dansul ca sportul consuma din energia omului si omul asa nu va mai fi tentat spre curvie. |
Citat:
Intelese in profunzime, cel ce sta la slujba in biserica, se aprinde ca un rug si arde cu putere mare. Curatenia care izvoraste din Hristos, nu are egal, este coplesitoare. Dar intelesurile ascunse raman in general sub lacat, daca nu sunt explicate de catre un duhovnic cu experienta in trairi inalte. Acestea sunt ca un giuvaer adanc ingropat, la care nu avem acces doar cu cateva "Doamne miluieste!" pe zi. De exemplu, credem ca stim ce este rabdarea. Insa putini ajung sa-i patrunda sensul subtil. Noi trebuie sa ardem nu doar in biserica ci in toata vremea, prin tot ceea ce percepem si facem. Esenta sexuala este combustibilul extazului in forma materiala. Fara acest combustibil, iubirea nu se poate aprinde cu claritate. De aceea, trebuie sa avem mare grija de acest izvor de viata, ca sa nu secatuiasca. |
"Esenta sexuala este combustibilul extazului in forma materiala.
Fara acest combustibil, iubirea nu se poate aprinde cu claritate. De aceea, trebuie sa avem mare grija de acest izvor de viata, ca sa nu secatuiasca." la ce te referi aici? multum. |
Ortodoxia are cel mai mult scris despre introspectie,despre curatirea interioara.
Despre aceasta e vorba la isihasm. Cu privire la lucrarea sexuala,eu ma indoiesc ca aceasta ar folosi la viata duhovniceasca. Normal dauneaza curvia la viata duhovniceasca si foarte multi Sfinti parinti recomanda abstinenta cand se doreste viata duhovniceasca,precum sa mergi la Sfanta Impartasanie. Da aceasta cred,pentru ca sexualitatea face ca mintea se pogoare in simtul pipaitului. |
O diferenta intre hinduism (yoghism) si budism din cate zice e ca la budism la meditatie nu se practica golirea mintii de ganduri,cum se practica la hinduism.
|
Citat:
Buddhismul, ne invata sa traim profund fiecare clipa a vietii Budismul este o stare de meditatie prin care omul aspira la perfectiune spirituala. El ofera libertatea totala a gandirii si posibilitatea de a vedea lucrurile asa cum sunt. Este o religie asiatica in care intemeietorul ei nu se declara profetul lui Dumnezeu. In budism se vorbeste despre patru adevaruri absolute care stau la baza acestei doctrine. Primul este suferinta fizica si morala. Conform acestuia totul este o suferinta: nasterea, moartea, boala, batranetea, chiar si placerea si fericirea. Al doilea adevar considera ca pofta, dorinta sau setea, atasamentul fata de ceva sau cineva drag sunt cauzele care declanseaza suferinta. Cel de-al treilea se refera la faptul ca numai anihilarea totala a dorintei duce la „stingerea" suferintei. Acest lucru se poate realiza printr-o stare de liniste absoluta, cunoscuta sub numele de Nirvana. Cel din urma adevar este calea ce duce la anihilarea dorintei si implicit a suferintei, „Calea cu opt brate" sau „Calea cu opt carari". Conform prezicerilor lui Buddha, calea spre eliberare poate fi urmata de oricine, iar tinta acestei meditatii este atingerea Nirvanei. Ea este o cale de eliberare suprema caracterizata prin depasirea Eu-lui individual si identitatea cu Absolutul Divin. Este o stare de meditatie, de concentrare a mintii, care exista pur si simplu. Cel care atinge starea de Nirvana dobandeste nemurire spirituala si ramane in starea de extaz, de beatitudine pentru totdeauna Atat in hinduism cat si in buddhism se foloseste meditatia precedata de "golirea mintii" si incantarea unor mantre........ |
Mie mi s-a parut ca budismul zice de "impatimire" (cine a tradus pe engleza i-a zis "craving",sau tanjire,dorinta prea mare) fata de lume.
http://dictionary.reference.com/browse/craving http://en.wikipedia.org/wiki/Ta%E1%B9%87h%C4%81 Nu se zice nicaieri de confundarea cu "absolutul divin" fratele Florin a scris oleaca pe aci,e vorba de a nu face fapte care sa contravina perceptelor budiste. Fratia sa a zis ca asa acumulezi "merit" daca ar fi o sa aducem la o exprimare mai crestin ortodoxa,am zice ca te impartasesti din ce in ce mai mult din lucrarile necreate pe care ti le impartaseste Preasfanta Treime,sau acumulezi har.Dupa venirea lui Dumnezeu Iisus Hristos s-au dat niste haruri care nu erau inainte precum iertarea pacatelor si altele,dar har se impartasea oamenilor si inainte. A se vedea de exemplu pe Melchisedec,sau pe dreptul Iov. Budismul tot din cate zice pe acolo spune de calea de mijloc,adica nici idolatrizarea materiei dar nici dispretuirea materiei. http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism#The_Middle_Way |
Sfantul Ioan Damaschinul a scris pe scurt despre cum lucreaza Dumnezeu oceanul fara sfarsit al lucrarilor necreate ale Lui,in creatie:
"Invățătura cea adevărată, însă, ne învață că Dumnezeirea este simplă și are o singură activitate simplă, bună, care lucrează toate în toți, întocmai ca raza soarelui, care încălzește toate si lucrează în fiecare potrivit capacității sale naturale si puterii sale de receptivitate, deoarece a luat asemenea energie de la Dumnezeu creatorul." |
Citat:
|
Citat:
În Biblie scrie așa: "Iar partea celor fricoși și necredincioși și spurcați și ucigași și desfrânați și fermecători și închinători de idoli și a tuturor celor mincinoși este în iezerul care arde, cu foc și cu pucioasă, care este moartea a doua." Apocalipsa 21, 8 Este lucru hotărît că omul moare o singură dată: "Și precum este rânduit oamenilor o dată să moară, iar după aceea să fie judecata" Evrei 9, 27. Deci, omul are o viață ca să aleagă dacă îi convine filosofia de existență divină sau anti-divină. Apoi moare, este judecat în particular și așteaptă undeva Judecata de Apoi cea generală. Atunci cei răi vor avea partea de moartea cea de-a doua. Există Rai, există Iad. Nu credem în apocatastază, nu credem în moksha. Credem în libertate, în capacitatea de a alege: cu Dumnezeu sau departe de El. Unde dar găsești tu, dragă Florin, posibilitatea de a împăca budismul cu creștinismul? Eu nu o văd, mai ales că, din cîte știu, în budismul tradițional Dumnezeu nici nu există, totul e o iluzie în afară de suferință și Nirvana. Ai găsit tu o formă de budism care să se apropie măcar cît de cît de ceea ce credem noi, creștinii ortodocși? Mira-m-aș. |
Uite ce scrie Parintele Sofronie de la Essex despre budism:
# „Budismul are multe elemente de adevar, dar are un adevar omenesc care ajunge pana la zero, adica la o concentrare de sine in care meditatia il conduce pe om catre nefiinta din care a fost zidit. E vorba despre o sinuci*dere existentiala. Hristos ne conduce catre indumnezeire, catre comuniu*nea cu Dumnezeu in Treime”. # „Multi spun ca budismul nu are legatura cu demonismul. Cei care vorbesc asa cunosc budismul din carti, vorbesc doar teoretic; in realitate este cu totul altfel”. # „Unii spun ca prin meditatie dobandesc linistire. Asta se arata doar in afara ca un lucru bun, dar oamenii aceia sunt subjugati de trufie si esueaza repede in razboiul trupesc. Și chiar daca sunt in budism, tot au razboi al trupului. Asta arata satanismul acestei metode“. Nu rataci frate, numai in credinta Ortodoxa gasesti adevarul! |
Ora este GMT +3. Ora este acum 12:38:05. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.