![]() |
Evolutia societatii umane ne pune la indemana felurite situatii si provocari carora Biserica a trebuit sa le faca fata. Contextul societatii actuale are si el seria proprie de provocari. Care dintre acestea vi se par cele mai importante, in ce constau ele si care sunt consecintele asupra pozitiei Bisericii in societate? Cum credeti ca le raspunde Biserica?
|
Cel mai viclean fapt în evolutia materialist-dialectica(caci duhovniceasca nu vad nicicum)este efectul de necredinta progresiva in sfânta Taina a Euharistiei chiar din interiorul Bisericii...
|
Eu cred ca pana la necredinta in Taine ne lovim de necredinta in Dumnezeu ca fiinta personala suprema. Dar oricum nu e de generalizat! Ce parere ai de implicarea Bisericii in viata sociala?
|
Din pacate ceea ce ne spune Mântuitorul si sfintii parinti nu respectam cum inaintasii nostri o faceau,noi,care am ramas in dreptmaritoarea Biserica.Si pot sa spun cu durere ca fratii nostri neoprotestanti,ori ca sunt mai putini si se cunosc mai bine intre ei,ori mi se pare mie ca se ajuta reciproc mai bine ca noi,nu fac gramada asta de avorturi care noi o facem,isi ascund viciile intre ei,dând pelda noua.Vorbesc de situatia in ansamblu.Si tare mi-e frica mie ca daca preotii Bisericii noastre si nu numai,daca ar face misionarism,chiar numai parohial,ar fi luati in derâdere.Si nu numai atat.Nu prea ar avea cui vorbi.Caci e clar ca sfintele slujbe,cele 7 sfinte Taine ale noastre,nu ajung.Caci...Oare va mai vedea Mântuitorul nostru credinta la a doua Sa venire?cum bine ne intreaba.Îmi amintesc cu drag(am vazut la tv un reportaj)despre un ucenic al sf.apostol Petru trimis in Germania de astazi,si mâhnirea lui ca nu a fost ascultat acolo,efectiv l-a omorât,apostolul Petru mergând acolo,l-a inviat,si s-au botezat multi...
|
spre deosebire de sectele religioase, da .. , multi dintre ortodoxi fac avorturi, si au facut si inainte. DE CE? simplu: pentru ca multi nu au oportunitati financiare sa ingrijeasca acei copii care urmau sa se nasca! Spre deosebire de secte, unde MEMBRII SE AJUTA INTRE EI! Unde preotii - sau predicatorii, nu primesc salariu de la stat si CHIAR ii intereseaza viata comunitatii. Spre deosebire de ortodoxism!.. Si mai departe NO COMMENT.. ca voi fi aruncat iarasi in afara forumului!
Ganditi!!! |
Citat:
|
Citat:
|
impicarea bisericii in viata sociala, poate ca ar trebui sa incepem cu rugaciunile incepatoare frate iosif, adica sa invatam alfabetul apoi sa le cerem sa iubeasca pe Hristos, pt ca din pacate tinerii din ziua de azi nu stiu ce anume reprezinta biserica nu cunosc puterea rugaciunii, cei mai multi poarta acele metanii pe mana ca pe niste talismane, nestiind ca de fapt ele repzezinta cu totul altceva, nu stiu si nu au auzit vreodata de rugaciunea aceasta atat de puternica si frumoasa DOAMNE IISUSE HRISTOASE FIUL LUI D-ZEI MILUIESTE-MA PE MINE PACATOSUL, si nu au auzit nu pt ca nu au vrut ci pt ca parintii nu i-au invatat si la biserica se vorbeste prea putin in predici despre aceste lucruri, suntem al inceput si avem nevoie sa o luam cu rugaciunile incepatoare apoi sa vorbim despre cele inalte, asta cred eu ca ar fi de mare folos acum in lume mai ales tinerilor, sa le vorbim despre cat de bun este D-zeu nu sa- amenintam cu iadul, mai ainti sa-i inavatm sa-L iubeasca apoi le spunem si ce asteapta Hristos de la noi. asta cred ac ar trebyui sa se tina iarasi orele acelea de cateheza pt tineri ca sa isi cunoasca cu adevarat credinta dreapta credinta crestin ortodoxa, dar nu sunt eu in masura sa spun ce trebuie sau nu sa faca biserica, eu am scris aici ceea ce simt eu , din punstul de vedere a unei mame, nu consider ca provocarile sunt cele care trebuie sa ne inspaimante, ele au fost si vor fi mereu pt ca prin ele ne mantuim, cred ac ar trebui sa ne temem ca nu ne cunoastem credinta, dogmele, Doamne ajuta
|
Citat:
|
Intii trebuie sa ne cunoastem pe noi insine,cu bune si rele. Sa ne facem un inventar al unei perioade mai lungi din viata noastra( 15- 20 ani). Concluzia pe care o vom trage la finele analizei(inventarului) este f. importanta daca este facuta cu obiectivitate. Fratilor crestini nu sintem nici mai buni nici mai rai ca altii, ci mai mult sau mai putin educati , mai mult sau mai putin orgoliosi, mai mult sau mai putin cazuti in pacat. Este bine sa vedem birna din ochiul nostru si mai putin gunoiul din ochiul colegului ,prietenului , fratelui crestin. Toti avem un singur DUMNEZEU, iar relatia fiecaruia cu EL este in felul ei. In schimb relatia noastra fata de Biserica trebuie sa fie aceiasi pentru toti crestinii pentru pastrarea unitatii ei , in mentinerea traditiei ortodoxe. Modernismul nu are si nu trebuie sa influenteze crestinismul si biserica pentru ca asa cum s-a nascut acum 2000 de ani asa va dainui pina la sfirsitul vietii pe acest pamint .Noi nu putem decit sa ne schimbam in adincirea smereniei, in rugaciuni, post, marturisirea cit mai des a pacatelor , dragoste fata de semeni , care toate vor duce la adevarata dragoste a bunului nostru DUMNEZEU. Sa terminam sa mai dam lectii de morala crestina cum am citit mai sus, sa ne uitam mai putin in gradina vecinului si sa vorbim despre noi cu bune cu rele raportate la credinta si dragostea intru DUMNEZEU. Sa fim moderni in modul nostru de gindire decit in reformarea unui lucru care este format pentru vecii vecilor!
|
Intii trebuie sa ne cunoastem pe noi insine,cu bune si rele. Sa ne facem un inventar al unei perioade mai lungi din viata noastra( 15- 20 ani). Concluzia pe care o vom trage la finele analizei(inventarului) este f. importanta daca este facuta cu obiectivitate. Fratilor crestini nu sintem nici mai buni nici mai rai ca altii, ci mai mult sau mai putin educati , mai mult sau mai putin orgoliosi, mai mult sau mai putin cazuti in pacat. Este bine sa vedem birna din ochiul nostru si mai putin gunoiul din ochiul colegului ,prietenului , fratelui crestin. Toti avem un singur DUMNEZEU, iar relatia fiecaruia cu EL este in felul ei. In schimb relatia noastra fata de Biserica trebuie sa fie aceiasi pentru toti crestinii pentru pastrarea unitatii ei , in mentinerea traditiei ortodoxe. Modernismul nu are si nu trebuie sa influenteze crestinismul si biserica pentru ca asa cum s-a nascut acum 2000 de ani asa va dainui pina la sfirsitul vietii pe acest pamint .Noi nu putem decit sa ne schimbam in adincirea smereniei, in rugaciuni, post, marturisirea cit mai des a pacatelor , dragoste fata de semeni , care toate vor duce la adevarata dragoste a bunului nostru DUMNEZEU. Sa terminam sa mai dam lectii de morala crestina cum am citit mai sus, sa ne uitam mai putin in gradina vecinului si sa vorbim despre noi cu bune cu rele raportate la credinta si dragostea intru DUMNEZEU. Sa fim moderni in modul nostru de gindire decit in reformarea unui lucru care este format pentru vecii vecilor!
|
Intii trebuie sa ne cunoastem pe noi insine,cu bune si rele. Sa ne facem un inventar al unei perioade mai lungi din viata noastra( 15- 20 ani). Concluzia pe care o vom trage la finele analizei(inventarului) este f. importanta daca este facuta cu obiectivitate. Fratilor crestini nu sintem nici mai buni nici mai rai ca altii, ci mai mult sau mai putin educati , mai mult sau mai putin orgoliosi, mai mult sau mai putin cazuti in pacat. Este bine sa vedem birna din ochiul nostru si mai putin gunoiul din ochiul colegului ,prietenului , fratelui crestin. Toti avem un singur DUMNEZEU, iar relatia fiecaruia cu EL este in felul ei. In schimb relatia noastra fata de Biserica trebuie sa fie aceiasi pentru toti crestinii pentru pastrarea unitatii ei , in mentinerea traditiei ortodoxe. Modernismul nu are si nu trebuie sa influenteze crestinismul si biserica pentru ca asa cum s-a nascut acum 2000 de ani asa va dainui pina la sfirsitul vietii pe acest pamint .Noi nu putem decit sa ne schimbam in adincirea smereniei, in rugaciuni, post, marturisirea cit mai des a pacatelor , dragoste fata de semeni , care toate vor duce la adevarata dragoste a bunului nostru DUMNEZEU. Sa terminam sa mai dam lectii de morala crestina cum am citit mai sus, sa ne uitam mai putin in gradina vecinului si sa vorbim despre noi cu bune cu rele raportate la credinta si dragostea intru DUMNEZEU. Sa fim moderni in modul nostru de gindire decit in reformarea unui lucru care este format pentru vecii vecilor!
|
Intii trebuie sa ne cunoastem pe noi insine,cu bune si rele. Sa ne facem un inventar al unei perioade mai lungi din viata noastra( 15- 20 ani). Concluzia pe care o vom trage la finele analizei(inventarului) este f. importanta daca este facuta cu obiectivitate. Fratilor crestini nu sintem nici mai buni nici mai rai ca altii, ci mai mult sau mai putin educati , mai mult sau mai putin orgoliosi, mai mult sau mai putin cazuti in pacat. Este bine sa vedem birna din ochiul nostru si mai putin gunoiul din ochiul colegului ,prietenului , fratelui crestin. Toti avem un singur DUMNEZEU, iar relatia fiecaruia cu EL este in felul ei. In schimb relatia noastra fata de Biserica trebuie sa fie aceiasi pentru toti crestinii pentru pastrarea unitatii ei , in mentinerea traditiei ortodoxe. Modernismul nu are si nu trebuie sa influenteze crestinismul si biserica pentru ca asa cum s-a nascut acum 2000 de ani asa va dainui pina la sfirsitul vietii pe acest pamint .Noi nu putem decit sa ne schimbam in adincirea smereniei, in rugaciuni, post, marturisirea cit mai des a pacatelor , dragoste fata de semeni , care toate vor duce la adevarata dragoste a bunului nostru DUMNEZEU. Sa terminam sa mai dam lectii de morala crestina cum am citit mai sus, sa ne uitam mai putin in gradina vecinului si sa vorbim despre noi cu bune cu rele raportate la credinta si dragostea intru DUMNEZEU. Sa fim moderni in modul nostru de gindire decit in reformarea unui lucru care este format pentru vecii vecilor!
|
Intii trebuie sa ne cunoastem pe noi insine,cu bune si rele. Sa ne facem un inventar al unei perioade mai lungi din viata noastra( 15- 20 ani). Concluzia pe care o vom trage la finele analizei(inventarului) este f. importanta daca este facuta cu obiectivitate. Fratilor crestini nu sintem nici mai buni nici mai rai ca altii, ci mai mult sau mai putin educati , mai mult sau mai putin orgoliosi, mai mult sau mai putin cazuti in pacat. Este bine sa vedem birna din ochiul nostru si mai putin gunoiul din ochiul colegului ,prietenului , fratelui crestin. Toti avem un singur DUMNEZEU, iar relatia fiecaruia cu EL este in felul ei. In schimb relatia noastra fata de Biserica trebuie sa fie aceiasi pentru toti crestinii pentru pastrarea unitatii ei , in mentinerea traditiei ortodoxe. Modernismul nu are si nu trebuie sa influenteze crestinismul si biserica pentru ca asa cum s-a nascut acum 2000 de ani asa va dainui pina la sfirsitul vietii pe acest pamint .Noi nu putem decit sa ne schimbam in adincirea smereniei, in rugaciuni, post, marturisirea cit mai des a pacatelor , dragoste fata de semeni , care toate vor duce la adevarata dragoste a bunului nostru DUMNEZEU. Sa terminam sa mai dam lectii de morala crestina cum am citit mai sus, sa ne uitam mai putin in gradina vecinului si sa vorbim despre noi cu bune cu rele raportate la credinta si dragostea intru DUMNEZEU. Sa fim moderni in modul nostru de gindire decit in reformarea unui lucru care este format pentru vecii vecilor!
|
Nicio schimbare a vietii noastre nu poate fi adevarat daca nu incepe cu noi insine. De la cunoasterea de sine si cunoasterea lumii inconjuratoare devine mai realista! Nu putem privi in afara fara sa stim ce este inlauntrul nostru si cum ne determina starea noastra interioara reactiile externe, viziunile, etc.
Una dintre cele mai mari provocari ale contemporaneitatii este societatea de consum. Oamenii consuma foarte mult, mai mult decat niciodata in istoria omenirii de pana acum. Ce consumam aceea si suntem! Materialismul in societatea de consum este pe primul loc. Ce ar trebuie sa faca Biserica pentru a mentine totusi treaza constiinta spirituala?? |
Stiti cum ii numea sf.Serafim de Sarov pe cei cu care o perioada a vietuit in manastire?"Bucuria mea!"Si sunt sigur ca nu mintzea.Mi-e frica ca modernism insemneaza foarte foarte mult materialism,si doar ceva spiritualitate,bineinteles,din pacate ecumenica.Mi-e tare teama ca acest modernism care e vadit materialist sa fie el motivul intrarii urâciunii pustiirii in sufletul nostru,cum ne spune parintele Ilie Cleopa.Nu contest progresul stiintific in folosul omului,foloasele acestui progres.Faptul ca,iata,in statele dezvoltate economic exista o sensibilitate pentru cei loviti de soarta trebuie sa ne fie noua pelda.
|
Iosif: "Una dintre cele mai mari provocari ale contemporaneitatii este societatea de consum. Oamenii consuma foarte mult, mai mult decat niciodata in istoria omenirii de pana acum. Ce consumam aceea si suntem! Materialismul in societatea de consum este pe primul loc. Ce ar trebuie sa faca Biserica pentru a mentine totusi treaza constiinta spirituala??
Noi am ajuns consumatori datorita marketingului folosit pentru promovarea vanzarilor. Ne vin reclame acasa, le citim si mergem sa cumparam. Ele ne determina sa cumparam. De ce n-ar face si Biserica la fel? oamenii sunt asaltati din toate partile de tot felul de informatii, mai putin de cele cu adevarat necesare pentru hrana sufletului. Aici unde locuiesc apare programul bisericii in ziar in fiecare saptamana. Anunta ce predica se va putea asculta. Apoi s-ar putea initia o emisiune tv despre credinta ortodoxa. Poate chiar un ziar ortodox. Biserica trebuie sa iasa in lume ca sa si-i apropie pe cei care inca nu au auzit cuvantul lui Dumnezeu. Apoi cred ca nu ar trebui sa existe nici un spital fara preot, caci cine are mai mare nevoie de ajutorul lui Dumnezeu, ca bolnavul? |
E foarte adevarat, societatea consumista, insa consumul de spiritualitate este foarte redus.
Cred ca sunt totusi mai multe de categorii de oameni: oameni foarte credinciosi, oameni credinciosi, oameni cu indoieli importante vizavi de credinta, oameni care vor sa fie credinciosi, oameni care nu sunt credinciosi si nici nu vor sa fie. Cred ca diferenta intre noi o face dorinta de a-L cunoaste pe Dumnezeu. Totul pleaca de la vointa, vreau sau nu vreau, adica de la libertatea de a alege, libertate fara de care nu exista iubire. |
E exagerat sa spui ca BOR nu face nimic! Nu uita ca BOR suntem noi toti membrii ei, nu numai capul, desi pestele de la cap se impute si coada isi are rostul ei!
|
Citat:
Dupa parerea mea sunt doua categorii de oameni: cei care cred si cei car nu cred inca, caci la Dumnezeu totul e cu putinta. |
Mai bine zis, sint cei care cred zeii fiinte spirituale care fac ceva cu oamenii si cei care ii cred fictiune, descrierea lor fiind inchipuita, simbolica antichitatii si inspirata din miturile preistorice despre duhuri in natura.
|
Ma refer la cei care cred zeul ca fiinta reala care face ce s-a scris despre el. Biserica este un simbol al timpurilor in care "stiinta" se facea prin intermediul scrierilor despre zeu.
|
Citat:
|
Ca un om sa inteleaga lucrarea lui Dumnezeu, trebuie mai intai sa-L caute, sa aiba inima deschisa si sa fie gata sa accepte adevarul indiferent daca acesta ii va darama constructiile de pana atunci!
|
Parca Petre Tutea ne spune ca "Omul nu evolueaza,el se dumireste doar".In epoca aceasta,moderna,traim o greseala,si anume ca tot ce facem este datorita noua.Intr-adevar,este libertatea noastra.Cristiboss prin interventia sa are dreptate.Chiar pâna si noi,ortodocsii tindem sa apreciem,acum,in modernism,marile valori in stiinta lumeasca,care nu au avut prea mult de a face cu Hristos,ignorând de multe ori pe bravii nostri apostoli,mucenici,cuviosi,cuvioase.
|
De ce spui chiar si noi ortodocsii? Credeai ca noi suntem superiori altora? Credeai ca printre noi lucrurile acestea sunt imposibile?
|
Am vrut sa ma exprim ,"din pacate".Din pacate aceste lucruri sunt foarte posibile.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nevoia de Dumnezeu este continua si vitala. Asa cum avem nevoie pentru a trai, de apa, aer si piine, asa avem nevoie de credinta si dragoste in EL. Nu cred ca exista oameni care se indoiesc in existenta LUI. Numai ca unii, care se declara atei sau necrestini, o fac dintr-un egoism ajuns la extrem sau pur si simplu pentru a fi mai cu " mot " decit cei in normailitate. Temerea ca noi crestinii ne vom imputina, este o aberatie lansata de sectantii si musulmanii extremisti . Toti de pe aceasta planeta sintem fii aceluiasi DUMNEZEU , numai ca diferentele si divergentele le-am creat noi oamenii in mod artificial. Judecata va fi aceeasi de la un cap la celalalt al pamintului. Atunci nu va mai fi nici o diferenta intre noi. In Fata LUI sintem cu toti egali!
|
:dozingoff: Eu nu ma gandesc daca voi ajunge in rai sau iad, ma gandesc sa-L iubesc pe Dumnezeu de aici de pe pamant.
|
iubirea este darul desavarsit, dar pana la iubire sa invatam sa ne vedem neputintele a iubi pe D-zeu din tot cugetul si din tot syfletul este ultima treapta a desavarsirii de aceea spun ca sa ajungem in varf trebuie sa simtim Toate celelalte daruri asa cum spunea parintele Cleopa inceputul intelepciunii este frica de moarte..
|
Eu cred ca una din problemele cele mai mari ale crestinilor este formalismul. In sensul ca se spune: odata ce incepi sa mergi la Biserica trebuie sa... (si urmeaza o lista).
Se prezinta in primul rand un Dumnezeu care tine seama de numarul de lumanari aprinse, care aude ruga doar daca e facuta in nu stiu ce fel, cere socoteala pentru ceea ce facem, pune interdictii, etc. Si foarte rar se prezinta un Dumnezeu care, prin definitie, e Iubire. Apoi, ce vad cei din afara? Ne iubim noi intre noi, cei care zicem ca suntem credinciosi? ("Sa va iubiti unii pe altii pentru ca lumea sa creada...") Cati oameni nu au oare foame de Hristos dar sunt intimidati sau speriati de ceea ce vad la noi? Oare e cineva interesat de a merge la Biserica duminica, a sta la slujba si apoi a pleca acasa la fel de singur cum a si intrat? |
Citat:
eu zic sa nu ne speriem asa tare . Speriati si intimidati au fost si pe vremea lui Iisus . Cel mai bun ex. e ca au ramas doar 12 apostoli cand Iisus le-a spus "cine mananca trupul Meu si bea sangele Meu ...." . Poate ca daca unul nu pleaca singur acasa dupa slujba , sta numai in mila lui Dumnezeu . Si sa ne aducem aminte de "lupta" pentru Imparatie , nu trebuie sa ne intimideze orice . Este cum zici ,dar nu intotdeauna . |
Dragii mei,
Va rog sa nu ne indepartam de tema propusa aici. Biserica si modernitate. Ce inseamna modernitate? Care sunt schimbarile aduse de ea? Cum influenteaza acestea locul Bisericii in societatea contemporana? Ce influenta mai are Biserica asupra societatii moderne? |
Va rog sa nu ne indepartam de tema propusa aici.
Biserica si modernitate. PUSE UNA LINGA ALTA DUCE LA EREZIE LA ABERATIILE NEO PROTESTANTE, CATOLICE, NEAMURI, CHANELL-ARI DE TOT FELUL, IMAGINATIE BOLNAVA NE-ZIDITOARE, LA DISTRUGEREA EDUCATIEI COPIILOR(DEJA IN PLIN AVINT), EMOTII NEGATIVE DE TOT FELUL, "EU SUNT DE PARERE CA..."ETC Ce inseamna modernitate? PENTRU MINE PERSONAL NU INSEAMNA MARE LUCRU, EU UNUL M-AS FI SIMTIT BINE PE LINGA O BISERICUTA ORTODOXA INTR-UN LOC LINISTIT SI IN EVUL MEDIU Care sunt schimbarile aduse de ea? DUPA MINE DOAR SEMNELE TIMPURILOR DIN URMA SUGERATE IN SCRIPTURI SI SA NU UITAM CA "NIMIC NU ESTE NOU SUB CER" DECI CARE-S SCHIMBARILE ALEA MAJORE DACA NIVELUL DE DUHOVNICIE ESTE IN DECLIN, DUPA ATITEA MILENII AM RAMAS BLOCATI IN ACELEASI CONTRADICTTI, SI CONSTIINTA NOASTRA NU A PUTUT DEPASI NIVELUL DE DAT CU MACIUCA IN CAP LA VACIN PENTRU RESURSE? DA, INTRADEVAR SOLDATII ACUM POARTA CELULARE, BECULETE SI LANTERNE ARME SOFISTICATE DE TOT FELUL DAR MENTALITATEA ESTE TOT DE PE TIMPUL LUI GENGIS HAN Cum influenteaza acestea locul Bisericii in societatea contemporana? NU AR TREBUI SA FIE INFLUIENTATA NICI MACAR O IOTA, DAR ESTE,...DIN PACATE Ce influenta mai are Biserica asupra societatii moderne? EU UNUL ZIC CA ENORMA POATE MAI MARE DECIT NICIODATA, DACA CITIM CU ATENTIE DIN SCRIERILE SFINTILOR PARINTI VOM VEDEA CA CE SPUN SE REGASESTE DE MULTE ORI CUVINT CU CUVINT IN VIATA NOASTRA CEA IN PACAT |
Citat:
|
Ora este GMT +3. Ora este acum 11:56:51. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.