Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Romano-Catolica (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5029)
-   -   Ortodoxia Germana (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=12274)

Ion Pop 20.02.2011 19:23:49

Ortodoxia Germana
 
In Germania sunt 1 300 000 de crestini ortodoxi. Numarul de preoti este mic, 100-200. Suntem ortodoxi de diferite limbi, Romana, Rusa, Greaca, Sarba, Bulgara, etc., cu toti vorbim Germana. Manastirea germana orthodoxa de la Buchen este organisata dupa traditia Muntelui Athos. Liturgia in Limba Germana este deja practicata in unele Biserici.

Mihnea Dragomir 20.02.2011 19:55:42

De ce patriarhie (mitropolie) ortodoxă țin bisericile ortodoxe în care se face liturghia în limba germană ?

Ion Pop 20.02.2011 20:11:16

Limba germana in Liturghie este este folosita de Russische Orthodoxe Kirche im Ausland (ROKA). In Germania:Russische Orthodoxe Diözese des orthodoxen Bischofs von Berlin und Deutschland. Biserica este condusa de Erzbischof Mark care locuieste in (Manastirea)Kloster des Heiligen Hiob von Potschajew, München.

Fani71 21.02.2011 10:03:56

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 340016)
De ce patriarhie (mitropolie) ortodoxă țin bisericile ortodoxe în care se face liturghia în limba germană ?

Depinde.
Cea la care eram eu tine de Constantinopol, prin arhiepiscopia de traditie rusa cu sediul la Paris.
Mai sunt si care tin de Constantonopol direct (prin mitropilitul grec) sau de episcopul de Moscova sau cuim zice Ion Pop de fosta Biserica Rusa in afara frontierelor, acum unita cu Moscova (episcopul Mark), sau de episcopul sarb.

Deci, cum se vede, cam de toti. La romani nu stiu sa fie vreo parohie complect germantfona, sar stiu ca unele parohii tin si slujbe partial in germana.

Din pacate sunt acum mai putine parohii care folosesc limba germana ca acum 20 de ani. Moscova si-a re-rusificat parohiile.

camy_d 21.02.2011 10:49:46

Citat:

În prealabil postat de Ion Pop (Post 340017)
Limba germana in Liturghie este este folosita de Russische Orthodoxe Kirche im Ausland (ROKA). In Germania:Russische Orthodoxe Diözese des orthodoxen Bischofs von Berlin und Deutschland. Biserica este condusa de Erzbischof Mark care locuieste in (Manastirea)Kloster des Heiligen Hiob von Potschajew, München.

De ce nu ai scris tot mesajul în nemțește, dacă tot nu voiai să te înțeleagă lumea? Deși trebuie să recunosc că o merită mulți useri, pentru că au dat multe linkuri în engleză, ca să nu înțeleg eu. :21: (eu sunt bună la germană, dar varză la engleză)

În traducere:

Limba germana in Liturghie este este folosita de Biserica Ortodoxă Rusă din străinătate(ROKA). In Germania: eparhia ortodoxă rusă a episcopilor din Berlin și Germania [cam ciudat, nu era de ajuns să spună numai din Germania, că și Berlin e tot în această țară?:21:]. Biserica este condusa de Erzbischof Mark care locuieste in (Manastirea)Kloster a sfintelor locuri de muncă [sper să nu fi greșit aici traducerea] din Potschajew, München.

:6:

Fani71 22.02.2011 16:31:55

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 340137)
care locuieste in (Manastirea)Kloster a sfintelor locuri de muncă [sper să nu fi greșit aici traducerea] din Potschajew, München.

Hiob inseamna Iov.
Locuri de munca se spune Arbeitsplätze.

Noesisaa 22.02.2011 16:51:59

Care sunt sfintele locuri de munca???

camy_d 22.02.2011 16:58:40

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 340837)
Care sunt sfintele locuri de munca???

Am greșit și eu, nu știam ce înseamnă Hiob și am căutat în dicționarele online, peste tot apărea loc de muncă, părea aiurea, dar am zis că nu se știe, poate o fi ceva ce nu știu eu.

Noesisaa 22.02.2011 17:12:44

Citat:

În prealabil postat de camy_d (Post 340844)
Am greșit și eu, nu știam ce înseamnă Hiob și am căutat în dicționarele online, peste tot apărea loc de muncă, părea aiurea, dar am zis că nu se știe, poate o fi ceva ce nu știu eu.

In engleza Iov este Job (loc de munca), deci da...:D

andreicozia 22.02.2011 17:23:52

Citat:

În prealabil postat de Fani71 (Post 340825)
Hiob inseamna Iov.
Locuri de munca se spune Arbeitsplätze.

Imi place mai mult cum a tradus Camy! Bravo!( din plinatatea inimii vorbeste gura!)
Daca este sa ajungem undeva in viata , prin sfintele locuri de munca ajungem nu prin altceva!

Asta ar trebui sa se predice mai mult!

camy_d 22.02.2011 17:27:07

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 340853)
Imi place mai mult cum a tradus Camy! Bravo!( din plinatatea inimii vorbeste gura!)
Daca este sa ajungem undeva in viata , prin sfintele locuri de munca ajungem nu prin altceva!

Asta ar trebui sa se predice mai mult!

Din plinătatea inimii internetului :21:

FiulRisipitor 22.02.2011 17:30:05

Citat:

În prealabil postat de Ion Pop (Post 340009)
In Germania sunt 1 300 000 de crestini ortodoxi. Numarul de preoti este mic, 100-200. Suntem ortodoxi de diferite limbi, Romana, Rusa, Greaca, Sarba, Bulgara, etc., cu toti vorbim Germana. Manastirea germana orthodoxa de la Buchen este organisata dupa traditia Muntelui Athos. Liturgia in Limba Germana este deja practicata in unele Biserici.

Nu prea inteleg care este rostul acestui mesaj...

Ion Pop 24.02.2011 19:03:35

Citat:

În prealabil postat de FiulRisipitor (Post 340858)
Nu prea inteleg care este rostul acestui mesaj...

Mesajul este de informare.

Michael Arndt nascut 1941 in Chemnitz (Germania) si-a luat numele de caluger Mark, este episcopul Bisericii (ROKA) din Germania. El este si promotorul unirii cu Biserica ortodoxa rusa, Patriarchul Moscovei. El fiind de natiune germana, a adus argumente rationale pentru unirea Bisericilor.

Noesisaa 24.02.2011 19:06:34

Citat:

În prealabil postat de Ion Pop (Post 341664)
El fiind de natiune germana, a adus argumente rationale pentru unirea Bisericilor.

Aa, deci nemții sunt cei cu rațiunea, restul sunt iraționali. :57:

Fani71 25.02.2011 09:50:54

Banuiesc ca vrea sa spuna ca fiind de origine germana, deci neavand prejudecati cu 'ortodoxia romaneasca (sau rusa, sau ..) este cea mai buna si trebuie ca toti romanii mai intai sa se uneasca, restul nu ne intereseaza asa tare', i se pare important sa fie uniti toti ortodocsii din occident si in Germania sa foloseasca cat mai mult germana la slujba.
Personal, nu prea cred ca episcopul Mark este chiar asa in spiritul asta (din pacate). Dar poate ma insel.

sophia 27.02.2011 12:19:09

Nu inteleg notiunea de ortodoxie germana.
Exista asa ceva? Cum este si unde?
Sau se refera la ortodocsii care locuiesc in Germania, dar care pot fi romani, greci, rusi, etc.?
Exista ortodocsi nemti?
Stiu ca nici nemtii veniti din Romania nu sunt ortodocsi.

Ion Pop 27.02.2011 14:31:17

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 342420)
Nu inteleg notiunea de ortodoxie germana.
Exista asa ceva? Cum este si unde?
Sau se refera la ortodocsii care locuiesc in Germania, dar care pot fi romani, greci, rusi, etc.?
Exista ortodocsi nemti?
Stiu ca nici nemtii veniti din Romania nu sunt ortodocsi.

Biserica ortodoxa germana prezentata de preotul Nikolaj Thon in limba germana:
http://orthpedia.de/index.php/Orthpe...annel?video=10

Fani71 27.02.2011 15:56:00

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 342420)
Nu inteleg notiunea de ortodoxie germana.
Exista asa ceva? Cum este si unde?
Sau se refera la ortodocsii care locuiesc in Germania, dar care pot fi romani, greci, rusi, etc.?
Exista ortodocsi nemti?
Stiu ca nici nemtii veniti din Romania nu sunt ortodocsi.

Da, exista ortodocsi nemti, convertiti de la alte confesiuni. Chiar preotul de la parohia mea de la Duesseldorf este neamt.
Sigur, nu sunt multi.
Ortodoxie germana inseamna din Germania. Ea nu ar trebui sa fie atat de dependenta de tarile din care provin acei ortodocsi, ci incetul cu incetul sa se organizeze autonom, sa preia partial limba locala. sigur, respectand nevoile credinciosilor (pastrand si alte limbi atat cat este necesar.
Altfel, vom ramane in veci biserica de emigranti si fiecare a doua sau a treia generatie se va departa de Biseric ortodoxa.

Fani71 27.02.2011 16:04:59

Citat:

În prealabil postat de Ion Pop (Post 342462)
Biserica ortodoxa germana prezentata de preotul Nikolaj Thon in limba germana:
http://orthpedia.de/index.php/Orthpe...annel?video=10

Nu m-au uitat inca la video (multumesc), dar pt Sophia: si Nikolaj Thon ets eneamt (insa nu este preot, ci hipodiacon).

Ion Pop 04.03.2011 23:01:03

Deutsches orthodoxes Dreifaltigkeitskloster (Manastirea Sfintei Treimi), manastire de calugari din Buchhagen.

Fondator al manastirii, Johannes Pfeiffer, a studiat muzica și teologia în Berlin și a ajuns la începutul anilor 1970 în contact cu Ortodoxia. După convertirea sa, el a devenit călugăr la Muntele Athos.
Intors in Germania a infintat o mica comunitate de călugări. A infiintat o fundație , a adunat resursele financiare si în 1990 a cumpărat o proprietate, după o căutare îndelungată, în Buchhagen.

Cea mai mare parte din cladire au construit-o călugării cu prietenii lor. de Paști 1992, prima secțiune a fost terminata, astfel că monahii au putut să se mute. Proiectarea clădirilor și management în construcții a fost preluat de ordinul St.-Martin, care a organizat, de asemenea si donații de materiale și echipamente.

Mănăstirea a fost sfintita in 1996, doi ani mai târziu, a urmat cripta. Planurile pentru biserica au fost proiectate prin Ordinul St-Martina, constructia nu a fost posibila din causa lipsei de fonduri.

Manastirea poate fi vizitata numai de barbati, dupa o anuntare telefonica anterioara.

Pagina oficiala de Internet: http://www.orthodox.de/

Miha-anca 04.03.2011 23:49:58

Citat:

În prealabil postat de Fani71 (Post 342485)
Da, exista ortodocsi nemti, convertiti de la alte confesiuni. Chiar preotul de la parohia mea de la Duesseldorf este neamt.
Sigur, nu sunt multi.
Ortodoxie germana inseamna din Germania. Ea nu ar trebui sa fie atat de dependenta de tarile din care provin acei ortodocsi, ci incetul cu incetul sa se organizeze autonom, sa preia partial limba locala. sigur, respectand nevoile credinciosilor (pastrand si alte limbi atat cat este necesar.
Altfel, vom ramane in veci biserica de emigranti si fiecare a doua sau a treia generatie se va departa de Biseric ortodoxa.

Posibil sa ai dreptate, Fani, dar din punctul meu de vedere, tocmai faptul ca Biserica este legata de tara de origine are mare insemnatate. In primul rand se mentine limba materna, in conditiile in care a treia generatie invata automat limba tarii de imigratie.
In al doilea rand se transmite scanteia credintei, care este mai mare in Romania decat in oricare dintre tarile Europei de Vest.
De accea zic ca cel mai important lucru este un preot traitor al Ortodoxiei, care sa dea mai departe credinta noastra strabuna, mentinand-o vie in ciuda apostaziei din Vest. In lipsa unui preot traitor, nu va ajuta nici limba straina stiuta la perfectie, nici cladirea bisericii ortodoxe!

Noesisaa 04.03.2011 23:57:12

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 344888)
Posibil sa ai dreptate, Fani, dar din punctul meu de vedere, tocmai faptul ca Biserica este legata de tara de origine are mare insemnatate. In primul rand se mentine limba materna, in conditiile in care a treia generatie invata automat limba tarii de imigratie.

In general, cei care emigreaza pentru totdeanuna, de exemplu in Germania, nu emigreaza ca familia lor sa ramana generatii si generatii romaneasca, ci doresc sa se integreze in societatea germana. ORICUM, a treia generatie, in mod normal, este integrata, ceea ce inseamna ca vor inceta sa mai frecventeze o biserica care nu mai face parte din cultura lor. A se vedea in SUA unde a treia generatie de greci fie nu mai merg la biserica deloc, sau merg pe la protestanti.

Crede-ma, gasesti si occidentali ne-apostaziati, trebuie doar sa cauti. :)

Si da, un preot traitor este absolut necesar. Dar a fi traitor intr-ale ortodoxiei nu inseamna ca trebuie sa fii si roman.

Miha-anca 05.03.2011 00:31:16

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 344891)
In general, cei care emigreaza pentru totdeanuna, de exemplu in Germania, nu emigreaza ca familia lor sa ramana generatii si generatii romaneasca, ci doresc sa se integreze in societatea germana. ORICUM, a treia generatie, in mod normal, este integrata, ceea ce inseamna ca vor inceta sa mai frecventeze o biserica care nu mai face parte din cultura lor. A se vedea in SUA unde a treia generatie de greci fie nu mai merg la biserica deloc, sau merg pe la protestanti.

Crede-ma, gasesti si occidentali ne-apostaziati, trebuie doar sa cauti. :)

Si da, un preot traitor este absolut necesar. Dar a fi traitor intr-ale ortodoxiei nu inseamna ca trebuie sa fii si roman.

Nu vad de ce te-as crede, cand eu vad cu ochii mei ce e pe aici.
In Germania emigreaza acum si romani, nu numai nemti. Acestia vor dori sa mentina legatura cu familia si prietenii. Dar nu in ultimul rand, copiii care stiu romana, vor invata mai usor limbile latine. Aceasta parere si-a exprimat-o de curand o cunostinta, de origine maghiara, care isi invata nepotica romaneste, caci cu maghiara nu ajunge prea departe, dupa opinia ei.
Sigur ca mai sunt si occidentali neapostaziati; nu am de ce sa-i caut, ii cunsc pe unii dintre ei. Si nu este constatarea mea, caci ce valoare ar avea ca eu sa vorbesc despre apostazia vestului?!? Sunt altii, care au un cuvant mai greu de spus in acest sens.
Nu trebuie sa fii roman pentru a fi traitor; dar pentru romanii din diaspora un preot roman si traitor e aur curat! Sufletul omului se odihneste si se destinde in limba sa materna. Nu degeaba se spune "dulcea limba romaneasca". Simt o durere si o parere de rau pentru cei, care neglijeaza si uita limba materna, din dorinta de integrare. Cu toata integrarea tot ca strain esti privit, chiar daca fatis nu o arata.
Si inca o constatare pe care am facut-o de curand: Cine tradeaza Ortodoxia, tradeaza Romania. Pentru bani omul e gata sa-si lase tara, limba materna, tot. Pacat.

sophia 05.03.2011 12:37:09

Inclin sa-i dau dreptate lui Fani.
In mod normal ortodoxia ar trebui sa fie una singura peste tot. Ar trebui sa fim peste tot "acasa".
Si totusi nu este asa. Si problema nu este sa oficieze romanii, rusii si grecii slujba in limba germana, desi si asta este f.greu. Sa-i faci deodata pe toti nemti.
Fiecare biserica ortodoxa are niste particularitati si mai ales sa nu uitam de calendare, sarbatori, sfinti, traditii.
Eu am vazut ca slujba de la rusi este putin altfel, de la vesminte si pana la cantari si obiecte folosite (sulitele alea lungi pe care sunt nu stiu ce insemne).

La greci este mai asemanator cu ceea ce este la noi.
Nu stiu la alte biserici ortodoxe cum este.
Fiecare este obisnuit cu biserica lui nationala.

In plus mai este un aspect: cum sa intelegi predica si mai ales...cum te spovedesti acolo, cum comunici cu preotul?
Sa nu uitam ca nu toti au carte, sau usurinta de a invata limbi straine.

Nicolaij Thon - nu cred ca este neamt la origine.
Ma intreb acum ce are deosebit, specific ortodoxia germana: ce calendar, sfinti, traditii, carti, cantari, rugaciuni?
Mi-ar aminti mereu de catolicism (sau luteranism).
Pana la urma cumva se asimileaza o limba cu religia nationala.
E ca si cum ai pune un neamt sa predea limba romana in Romania sau invers.

Fani71 05.03.2011 16:31:41

Citat:

În prealabil postat de sophia (Post 344990)
Inclin sa-i dau dreptate lui Fani.
In mod normal ortodoxia ar trebui sa fie una singura peste tot. Ar trebui sa fim peste tot "acasa".
Si totusi nu este asa. Si problema nu este sa oficieze romanii, rusii si grecii slujba in limba germana, desi si asta este f.greu. Sa-i faci deodata pe toti nemti.
Fiecare biserica ortodoxa are niste particularitati si mai ales sa nu uitam de calendare, sarbatori, sfinti, traditii.
Eu am vazut ca slujba de la rusi este putin altfel, de la vesminte si pana la cantari si obiecte folosite (sulitele alea lungi pe care sunt nu stiu ce insemne).

La greci este mai asemanator cu ceea ce este la noi.
Nu stiu la alte biserici ortodoxe cum este.
Fiecare este obisnuit cu biserica lui nationala.

In plus mai este un aspect: cum sa intelegi predica si mai ales...cum te spovedesti acolo, cum comunici cu preotul?
Sa nu uitam ca nu toti au carte, sau usurinta de a invata limbi straine.

Nicolaij Thon - nu cred ca este neamt la origine.
Ma intreb acum ce are deosebit, specific ortodoxia germana: ce calendar, sfinti, traditii, carti, cantari, rugaciuni?
Mi-ar aminti mereu de catolicism (sau luteranism).
Pana la urma cumva se asimileaza o limba cu religia nationala.
E ca si cum ai pune un neamt sa predea limba romana in Romania sau invers.

Nikolaj Thon este neamt, il cunosc personal; era la o biserica ruseasca tot din Düsseldorf si este foarte activ in mediile ortodoxe nemtesti. Este convertit la ortodoxie de la catolicism.

Sigur, nu este o schimbare care ar putea sa se faca repede. Dar incetul cu incetul, oricum emigrantii, mai ales copiii lor, vor vorbi mai firesc germana decat limba de origine. Este pana la urma schizofrenie spirituala sa folosesti pentru Dumnezeu alta limba dect cea din viata de zi cu zi.
Sigur, trebuie sa ramana si biserici cu limbile respective, pentru noii emigranti sau cei care vor neaparat sa pasteze limba.

Diferentele dintre diversele biserici ortodoxe nu sunt atat de mari. Sigur ca exista, dar este mai importanta unitatea ortodoxa decat aceste mici diferente. Cu timpul se va face o sinteza. Unele biserici germanofone sunt mai apropiate de biserica rusa, alta de cea greaca etc, nu e nimic rau nici in asta (cea de la Düsseldof amesteca specificitatea rusa cu cea greceasca in mod destul de armonios, mi se pare mie). Cu timpul, se va vedea ce o sa devina, dar isi va pastra specificitatea ortodoxa, cu o coloratura aparte.

Tocmai, ca religia nu ar trebui sa se asimileze cu limba. Ar fi o mare greseala.

@ Anca: tocmai pentru ca la a treia generatie putini mai vorbesc limba de origine, este important sa existe si biserici in limba tarii respective, si care sa nu mai tina de vreun episcop si patriarh din afara. Sau sa tina toti de acelasi patriarh, cu o autonomie foarte mare (ca biserica Finlandei sau a USA, OCA vreau sa zic; desi nu stiu cat de autonomi mai sunt acuma ultimii).
Si ce facem cu copiii rezultati din casatorii mixte, ca ai mei? Ei au un tata belgian ortodox, deci pentru ei ortodoxia nu va fi neaparat legata de Romania si limba romana. (Nici la varsta lor nu este, tatal lor se roaga cu ei mai mult in franceza decat reusesc eu in romana, si le canta foaret mult in franceza cantari ortodoxe)

Noesisaa 05.03.2011 17:19:10

Citat:

În prealabil postat de Fani71 (Post 345076)
Nikolaj Thon este neamt, il cunosc personal; era la o biserica ruseasca tot din Düsseldorf si este foarte activ in mediile ortodoxe nemtesti. Este convertit la ortodoxie de la catolicism.

LOL LOL Numai un convertit ar purta reverenda si barba ca de arhimandrit cand el e doar ipodiacon. :71: (Nu vreau sa jignesc, doar mi s-a parut comic cand l-am cautat pe google si am vazut poze).


Mie mi se pare amuzant cum, in orasul din Olanda in care sunt, sunt multi polonezi, bineinteles catolici, si totusi, si totusi, inca nu i-a trecut niciunuia prin cap sa-si faca episcopie poloneza. :71: Sau chiar biserica poloneza. (Stiu, nu e posibil in contextul organizarii BC. Nu te muti cu episcopul in spinare, ci te integrezi in biserica catolica existenta local). Am impresia ca se vorbea la un moment dat despre aducerea unui preot polonez, totusi.

In schimb unde sunt romani, sau bulgari, sau sarbi, sau greci, chiar daca sunt doar cativa, si duminica vin vreo 20 la sclujba, restul vin pe la Pasti si Craciun, indata incep sa isi faca biserica ortodoxa nationala, episcopul lor, preotul lor, ignorand ca este biserica ortodoxa, poate de alta limba si nationalitate, chiar la cateva strazi departare. Si continua sa o ignore ani de zile dupa. :D Nu e sanatos.

Noesisaa 05.03.2011 17:35:16

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 344900)
Si inca o constatare pe care am facut-o de curand: Cine tradeaza Ortodoxia, tradeaza Romania. Pentru bani omul e gata sa-si lase tara, limba materna, tot. Pacat.


Pai cum? Ce treaba are, in realitate, Ortodoxia cu Romania? Poti sa fii ortodox si sa nu fii roman, poti sa fii roman si sa nu fii ortodox, poti sa fii nici roman, nici ortodox, dar sa iubesti Romania, etc.

Si ce treaba are ortodoxia, sau parasirea ei, cu banii? In ziua de azi, in occident, mai rar auzi de discriminare pe criteriu religios intre crestini. Eu stiu, poate ca daca din ortodox devii musulman, poate sefului nu o sa ii placa hijabul sau barba musulmana, sau turbanul, pe care vrei sa il porti, deci e posibil sa ramai fara slujba. Dar nu vad care e diferenta in ceea ce priveste banii daca din ortodox devii protestant sau catolic?

Miha-anca 05.03.2011 19:27:32

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 344891)
In general, cei care emigreaza pentru totdeanuna, de exemplu in Germania, nu emigreaza ca familia lor sa ramana generatii si generatii romaneasca, ci doresc sa se integreze in societatea germana.

Respect ca aceasta este parerea ta, dar nu reflecta decat in mica parte realitatea.
Sa ne uitam la italienii din America: sunt si raman italieni. La fel si altii, precum ungurii, care la sate nu au apucat inca sa invete limba romana. Ca sa nu vorbim de nemtii care au imigrat in Romania de 6 secole si si-au pastrat religia, limba liturgica, traditiile si obiceiurile. De evrei ce sa zic: ei sunt si raman evrei. De ce ar fi romanii altfel??!
Una este integrarea, si altceva dezradacinarea.

Miha-anca 05.03.2011 19:30:16

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 345101)
Pai cum? Ce treaba are, in realitate, Ortodoxia cu Romania? Poti sa fii ortodox si sa nu fii roman, poti sa fii roman si sa nu fii ortodox, poti sa fii nici roman, nici ortodox, dar sa iubesti Romania, etc.

Si ce treaba are ortodoxia, sau parasirea ei, cu banii? In ziua de azi, in occident, mai rar auzi de discriminare pe criteriu religios intre crestini. Eu stiu, poate ca daca din ortodox devii musulman, poate sefului nu o sa ii placa hijabul sau barba musulmana, sau turbanul, pe care vrei sa il porti, deci e posibil sa ramai fara slujba. Dar nu vad care e diferenta in ceea ce priveste banii daca din ortodox devii protestant sau catolic?

Chiar nu m-am asteptat sa intelegi.

Miha-anca 05.03.2011 19:41:46

Citat:

În prealabil postat de Fani71 (Post 345076)
Sigur, nu este o schimbare care ar putea sa se faca repede. Dar incetul cu incetul, oricum emigrantii, mai ales copiii lor, vor vorbi mai firesc germana decat limba de origine. Este pana la urma schizofrenie spirituala sa folosesti pentru Dumnezeu alta limba dect cea din viata de zi cu zi.

Cand zici viata de zi cu zi, te referi la orele de serviciu sau acasa?
Eu la serviciu vorbesc o limba si acasa o alta. In ce consta "schizofrenia spirituala" daca le vorbesc pe ambele bine?
Si tu, Fani, vorbesti mai multe limbi? In Germania ai mers la BO germana; presupun ca in Belgia fiind, mergi la cea de limba franceza, nu? Te simti din acest motiv scindata, de vorbesti de schizofrenie?
Fiind numele unei boli, nu mi se pare normal sa folosim termenul oricum, ci doar cand Doamne fereste! e cazul.

Noesisaa 05.03.2011 19:45:28

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 345138)
Respect ca aceasta este parerea ta, dar nu reflecta decat in mica parte realitatea.
Sa ne uitam la italienii din America: sunt si raman italieni. La fel si altii, precum ungurii, care la sate nu au apucat inca sa invete limba romana. Ca sa nu vorbim de nemtii care au imigrat in Romania de 6 secole si si-au pastrat religia, limba liturgica, traditiile si obiceiurile. De evrei ce sa zic: ei sunt si raman evrei. De ce ar fi romanii altfel??!
Una este integrarea, si altceva dezradacinarea.

Uh, chiar cunosc italieni/evrei stabiliti in America de doua-trei generatii. Au devenit americani. In ideea ca aproape niciunul nu mai vorbeste italiana (cei de generatia a treia cu siguranta nu), sau yiddish, multi sunt catolici sau evrei cu numele numai, sau de sarbatori importante, in general se casatoresc cu soti/sotii din afara etnicitatii lor, deci copiii lor vor fi si mai departe de ce au fost strabunicii lor. Asta e cursul normal al lucrurilor. Si, parerea mea, este bine.

Adriana3 05.03.2011 20:13:00

Este foarte clar ca cel care are probleme in a se integra intr-o tara isi va pastra radacinile, ca altfel nu ar putea trai si va vorbi mereu de rau viata in afara, iar cel care se integreaza foarte usor, incepe sa aiba radacinile tarii in care se afla, ca un fel de altoi si ca atare se simte foarte bine in noua tara. Iar apoi, cu cat generatiile trec, cu atat noii nascuti au radacini in locul unde se nasc si se simt bine chiar daca bunica/strabunica lor a avut ceva probleme in a se integra. Cum sunt negrii de exemplu, ei nu se simt africani doar pentru ca strabunicii lor au fost luati sclavi cu ceva secol/e in urma. Obama este cat se poate de american. Nu-i chiar atat de complicat.

Nu trebuie insa comparati ortodocsii romani cu evreii pentru simplul motiv ca, pentru a fi evreu trebuie sa te nasti din mama evreica (tatal poate fi ce vrea el), indiferent in ce tara se afla acea femeie evreica, in timp ce, pentru a fi ortodox trebuie sa iti placa Biserica Ortodoxa indiferent ce limba se vorbeste in ea. Nu are legatura cu faptul de a fi roman. Faptul de a merge la o biserica ortodoxa nu te va face sa fii roman daca nu primesti cetatenia de la statul roman, si nici cetatenia romana nu te face sa fii ortodox. Evreul insa este evreu indiferent de cetatenie si de tara in care se naste pentru ca el este evreu prin nastere, ceea ce nu este valabil la crestini. Nimeni nu se naste crestin, nimeni nu se naste ortodox, ci crestin ortodox se devine prin botez in biserica ortodoxa combinat cu credinta in Hristos. Iar pentru a fi si ortodox si roman trebuie botez la ortodocsi indiferent de ce limba si trebuie si cetatenie de la statul roman.

Iar cu italienii este alta poveste, Italia este o tara cu renume mondial in ceea ce priveste cultura, turismul, bucataria etc, asa ca multi oameni invata italiana chiar si fara sa fie italieni. Asa ca nu-i de mirare daca exista oameni din a treia generatie de emigranti italieni care inca invata italiana.

Miha-anca 05.03.2011 20:39:14

Citat:

În prealabil postat de Adriana3 (Post 345154)
Este foarte clar ca cel care are probleme in a se integra intr-o tara isi va pastra radacinile, ca altfel nu ar putea trai si va vorbi mereu de rau viata in afara, iar cel care se integreaza foarte usor, incepe sa aiba radacinile tarii in care se afla, ca un fel de altoi si ca atare se simte foarte bine in locul natal (adica cel in care sunt nascuti).

E totusi bun un sistem de referinte, in cazul acesta Romania, caci stiut este ca nu poti face judecati de valoare in cadrul aceluiasi sistem. Noi, cei din strainatate putem compara, caci avem, ca sa zic asa, doua patrii, doua limbi materne.
Si turistul compara, dar nu merge in adancime cu comaparatia; nici nu poate caci este in concediu, nu traieste in acele locuri... si vede doar ce este frumos; oricum doar de suprafata.
Am trait peste 20 ani in strainatate si pot face aprecieri in cunostinta de cauza. Daca am criticat ceva, am criticat apostazia si urmarile ei, de care te lovesti zi de zi, caci a infuentat conceptiile oamenilor de langa tine.
Dar nici eu nu am vazut aceste lucruri de la inceput; pe atunci totul era roz. M-am trezit insa la realitate si ceea ce vad nu imi place.

Este deci superficiala afirmatia, ca cel, care are probleme intr-o tara nu este integrat. Viata in general este plina de probleme. Practic integrarea se refera la a avea serviciu si la a-ti castiga singur banii din care te intretii; lucru cu care sunt de acord.
Dar integrare inseamna si sa duci viata de desfrau in weekend: baute pana cazi sub masa, urmate de relatii sexuale cu oricine. Din acest punct de vedere sunt total neintegrata.
Asa ca vezi, Adriana draga, ca a fi integrat inseamna f multe...

Miha-anca 05.03.2011 20:41:36

Citat:

În prealabil postat de Noesisaa (Post 345147)
Uh, chiar cunosc italieni/evrei stabiliti in America de doua-trei generatii. Au devenit americani. In ideea ca aproape niciunul nu mai vorbeste italiana (cei de generatia a treia cu siguranta nu), sau yiddish, multi sunt catolici sau evrei cu numele numai, sau de sarbatori importante, in general se casatoresc cu soti/sotii din afara etnicitatii lor, deci copiii lor vor fi si mai departe de ce au fost strabunicii lor. Asta e cursul normal al lucrurilor. Si, parerea mea, este bine.

Din cate mi s-a spus, nu devii american getbeget decat dupa 4 generatii.

camy_d 05.03.2011 20:43:39

E bine să ai o biserică românească, ea unește pe români și-i ajută să-și păstreze rădăcinile.

Adriana3 05.03.2011 20:53:07

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 345174)
Din cate mi s-a spus, nu devii american getbeget decat dupa 4 generatii.

Getbeget insemnand ce? Ca daca ne uitam la discriminarea facuta negrilor si care inca exista in unele parti, s-ar putea spune ca nici acum nu sunt getbeget desi cine stie cate generatii au trecut. Si prin sud, cu comunitatile de limba spaniola, tot se mai ajunge la conflicte.

Eu ma simt foarte bine in Franta, si daca voi avea vreodata copii, o sa ii invat romaneste, insa ei francezi o sa fie. Daca vor simti ei ca vor sa fie mai degraba romani, nu o sa ii impiedic bine-nteles, insa va fi alegerea lor, dupa cum vor simti ei. Eu am plecat din tara mai mult impinsa de la spate de mama care mereu a vazut cu ochi rai situatia din Romania, in timp ce eu nu ma vedeam atat de capabila sa plec si nu o sa uit o viata cuvintele cu care ma incuraja ca sa plec printre straini:

"Eu am fost mereu privita cu ochi rai pentru ca din Moldova am venit la Brasov, si eram la mine in tara, asa ca nu poate fi mai rau in alta tara pentru ca macar acolo esti intr-adevar straina"

Nici asta nu m-a convins sa plec, ci faptul de a fi parasita de cel cu care eram de ani de zile si cu care ma vedeam casatorita intr-o buna zi, parasita pentru ca eram prea saraca pentru familia lui iar el era prea moale ca sa se opuna familiei, si asta dupa ce imi spusese ca asteapta doar sa terminam facultatea ca sa fie mai independent, insa cum independenta la noi nu se castiga asa usor, a cedat pana la urma presiunilor din familie si m-a parasit, deci asta m-a dezgustat atat de mult incat am ascultat-o pe mama si am plecat. Si nu regret nici o clipa.

Cat despre desfraul din tarile straine eu nu ma apuc sa il critic, am vazut destule si la noi. Iar daca am ajuns sa imi bag nasul si la catolici la un moment dat si sa ii apreciez a fost pentru faptul ca la ei se pune accent pe catehizare in timp ce eu, venita la credinta in Biserica ortodoxa la varsta de 17 ani, nu numai ca am aflat ca exista un catehism abia dupa multi ani de mers la spovedanie la preot, dar sunt lucruri grave pe care i le spuneam cu seninatate pentru ca in societatea atee in care am crescut eram invatata ca este bine, si preotul in loc sa imi spuna ca este pacat grav si sa nu mai fac, trecea cu vederea si se lega de lucruri fara importanta, ca de exemplu un inel pe deget sau niste haine mai "moderne" (adica o fusta pantalon)! Si nu vreau sa redau aici ce experiente am mai avut, ca nu-i spre lauda bisericii ortodoxe asa cum am cunoscut-o eu in Romania. Nu sunt nici catolicii usa de biserica, dar macar nu trebuie sa intre pe forumuri ca sa afle ce anume este pacat si mai ales care sunt grave. Dar apoi, cand am vazut ca la ortodocsi se dau pogoraminte acolo unde cuvantul lui Iisus este foarte clar (casatoria de 3 ori in biserica la ortodocsi), sau altele cum ar fi afirmatiile preotului Arsenie Boca cu privire la sarurile acidului glutamic din lichidul prostatic la barbati, m-am intristat si mai mult. Aici am gasit o biserica ortodoxa mult mai ok, insa nu cea romaneasca, ci cea ruseasca si greceasca... Si asa am descoperit ca ni s-a cam dus faima pe la ei despre derivele care cam exista pe la noi. Din pacate. Insa nu-i timpul pierdut, educatia se poate face la orice varsta. Bine ar fi insa sa se instituie si la ortodocsi cursuri de catehizare.

Miha-anca 05.03.2011 21:07:03

"Getbeget", adica american sadea. Americanii nu te recunosc de american decat de la a 4. generatie. In ceea ce-i priveste pe afro-americani (negru este peiorativ si nu se mai foloseste) au "intrat in randul lumii", desi erau de mult, acum datorita Presedintelui.
Adriana, tu sa faci exact cum iti dicteaza inima in ceea ce ii priveste pe copiii tai pe care ii vei avea. Nici in Franta nu se simte oricine bine, dar daca tu te simti acasa, foarte bine si ma bucur pentru tine.
si eu ma simt acasa aici, caci e bine pentru trup; nu am probleme de existenta. Dar pentru suflet am prima mea casa, si anume Romania.
Religia in general si Ortodoxia in special te face sa expandezi, sa depasesti cele pamantesti; ori acest lucru il pot face in special in Moldova, si in general in Romania.

Miha-anca 05.03.2011 21:12:40

Citat:

În prealabil postat de Adriana3 (Post 345176)
Aici am gasit o biserica ortodoxa mult mai ok, insa nu cea romaneasca, ci cea ruseasca si greceasca... Si asa am descoperit ca ni s-a cam dus faima pe la ei despre derivele care cam exista pe la noi.

As zice sa-si vada fiecare barna din propriul ochi, caci nici cu grecii nu imi e rusine, iar de rusi, ce sa mai spun: am citit ceva aseara de mi s-a facut parul maciuca. Dumnezeu ne pune pe toti la incercare. Asa ca derivele de la noi se inscriu si ele tot pe aceasta linie.

Adriana3 05.03.2011 21:32:00

Citat:

În prealabil postat de Miha-anca (Post 345186)
As zice sa-si vada fiecare barna din propriul ochi, caci nici cu grecii nu imi e rusine, iar de rusi, ce sa mai spun: am citit ceva aseara de mi s-a facut parul maciuca. Dumnezeu ne pune pe toti la incercare. Asa ca derivele de la noi se inscriu si ele tot pe aceasta linie.

Intr-adevar nimeni nu sta sa isi laude derivele, si pana acum nimeni nu mi-a vorbit de derivele rusesti si grecesti. Insa tocmai pentru ca la ortodocsi apar atat de usor derivele, mi-am zis uneori ca totusi nu strica o unitate ca la catolici care sa controleze exact aceste derive, ca la noi, cu cati preoti am vorbit tot atatea pareri am obtinut pe diverse teme, se vede ca suntem tare filozofi, la catolici insa cam se tin de Papa, bine-nteles ca si la ei cu mai multa moderatie sau dimpotriva, radicalitate. Pe de alta parte riscul este ca biserica sa devieze toata in momentul in care Papa deviaza, asa ca tot sistemul de vot de la primele secole de crestini ar fi mai bun, unde trebuiau sa se puna deacord suta/e de capete.

In ceea ce ii priveste pe afro-americani, inca nu sunt complet acceptati de toti americanii albi, in ciuda presedintelui, si sunt convinsa ca, si daca contra-candidatul lui Obama ar fi fost ceva mai bun, pentru faptul de a fi fost femeie, tot Obama ar fi fost votat, pentru ca discriminarea femeii in America inca a ramas ceva mai puternica decat cea a afro-americanilor.
Eu am fost in SUA in anul 2004 pentru un examen in Atlanta, unde este plin de negrii, si eram fascinata sa ii vad in carne si oase, erau peste tot. M-am dus dupa examen la un restaurant cu un coleg de examen, un american din familie de evrei. Si i-am pus o intrebare inocenta despre negrii la care mi-a zis imediat sa cobor vocea cand vorbesc despre ei ca altfel avem probleme. Si apoi, vorbind de incident cu o prietena romanca care traieste in Florida, mi-a zis ca intr-adevar negrii fac probleme, mai multe decat albii. Ori pentru mine este foarte clar, rebeliunea lor este tocmai pentru ca nu sunt asimilati cu adevarat, nu toti. Tara in care intr-adevar nu exista discriminarea afro-americanilor este Canada. Acolo isi permit negrii sa zica ca nu ii deranjeaza sa li se zica negrii pentru ca intr-adevar culoarea pielii lor este neagra.

Cat despre copii, niciodata nu o sa decid eu pentru ei, chiar si botezul ma intreb uneori daca este intr-adevar corect sa il primeasca fara sa aleaga ei, ca doar faptul ca eu aveam botezul nu ma facea mai putin atee inainte de varsta de 17 ani cand printr-o minune am ajuns sa cred. Si nu a trebuit sa fiu botezata ca eram deja, dar daca as fi murit inainte, nu ma ajuta la nimic botezul fara credinta, nu as fi avut cum sa ajung in Cer. Asa ca tot in oala cu nebotezatii eram. Asa ca are intr-adevar rost Botezul fara credinta celui botezat? Eu inca nu-s convinsa. In Ortodoxie se crede ca toti copilasii Botezati si Impartasiti care mor inainte de varsta de 7 ani cand sunt considerati inocenti merg in Imparatie, eu insa nu-s convinsa ca nu merg in acelasi loc in care mergeau si dreptii Vechiului Testament, intr-un loc nici rau dar nici chiar in Imparatie. In fine, pana o sa am eu copii, daca o sa am vreodata, am timp sa mai meditez problema.

Cat despre spiritualitate, pe mine atat biseirca ortodoxa dar si cea catolica m-au ajutat sa progresez, ba chiar si unele opinii pe care le-am mai vazut exprimate pe acest site din partea protestantilor si, desi li se aruncau cu pietre de catre ortodocsi, eu am vazut ca aveau dreptate, este vorba de mantuire prin credinta in Iisus, credinta care exista cu adevarat atunci cand ai fapte. Este exact ceea ce a zis si Iisus. Desi Iisus a zis totul foarte clar, eu recunosc ca din explicatiile protestantilor de pe acest site am inteles cel mai mult cum sta treaba cu credinta si faptele si apoi am vazut in Evanghelie ca asa este, aveau dreptate. Iar faptul ca aveau dreptate nu i-a scutit de tirul cu pietre din partea unor ortodocsi, din pacate.

Miha-anca 06.03.2011 01:40:18

Citat:

În prealabil postat de Adriana3 (Post 345195)
Cat despre copii, niciodata nu o sa decid eu pentru ei, chiar si botezul ma intreb uneori daca este intr-adevar corect sa il primeasca fara sa aleaga ei, ca doar faptul ca eu aveam botezul nu ma facea mai putin atee inainte de varsta de 17 ani cand printr-o minune am ajuns sa cred. Si nu a trebuit sa fiu botezata ca eram deja, dar daca as fi murit inainte, nu ma ajuta la nimic botezul fara credinta, nu as fi avut cum sa ajung in Cer. Asa ca tot in oala cu nebotezatii eram. Asa ca are intr-adevar rost Botezul fara credinta celui botezat? Eu inca nu-s convinsa. In Ortodoxie se crede ca toti copilasii Botezati si Impartasiti care mor inainte de varsta de 7 ani cand sunt considerati inocenti merg in Imparatie, eu insa nu-s convinsa ca nu merg in acelasi loc in care mergeau si dreptii Vechiului Testament, intr-un loc nici rau dar nici chiar in Imparatie. In fine, pana o sa am eu copii, daca o sa am vreodata, am timp sa mai meditez problema.

Cat despre spiritualitate, pe mine atat biseirca ortodoxa dar si cea catolica m-au ajutat sa progresez, ba chiar si unele opinii pe care le-am mai vazut exprimate pe acest site din partea protestantilor si, desi li se aruncau cu pietre de catre ortodocsi, eu am vazut ca aveau dreptate, este vorba de mantuire prin credinta in Iisus, credinta care exista cu adevarat atunci cand ai fapte. Este exact ceea ce a zis si Iisus. Desi Iisus a zis totul foarte clar, eu recunosc ca din explicatiile protestantilor de pe acest site am inteles cel mai mult cum sta treaba cu credinta si faptele si apoi am vazut in Evanghelie ca asa este, aveau dreptate. Iar faptul ca aveau dreptate nu i-a scutit de tirul cu pietre din partea unor ortodocsi, din pacate.

Adriana draga, iarta-ma dar acum am descoperit mesajul tau si e tarziu; iti voi raspunde cu proxima ocazie. Atata as vrea totusi sa-ti spun: botezul niciodata nu este formal, dovada ca datorita acestui botez Dumnezeu ti-a deschis ochii la 17 ani. Esti o fericita, caci eu abia dupa 35 ani am invatat Tatal nostru! Mai vorbim despre botez.
Poti invata de la oricine cate ceva; dar credinta ta trebuie sa fie clara ca cristalul. Cel putin asa cred eu. Ca ortodocsi ii avem pe Sfintii Parinti, care ne-au lasat un univers de Intelepciune primita de la Duhul Sfant, precum si pe invatatorii BO; trebuie doar sa citim, caci cunoasterea este a treia dintre virtuti, dupa cum ne spune Sf. Apostol Petru (Ep. II). Dupa parerea mea personala, trebuie mai intai sa ai o baza solida ortodoxa, ca sa nu ajungi sa primesti invataturi straine de ortodoxie, citind si alte carti decat cele ortodoxe. Dupa ce ti-ai format o baza ortodoxa, poti citi orice, caci ai la ce sa te raportezi. Astfel esti pazita de a face greseli.
Nu este suficient sa crezi, ci trebuie sa crezi ceea ce e Adevar.
Dumnezeu sa te lumineze pe tine si pe noi toti!
Un Post usor si cu bucurii duhovnicesti iti urez!


Ora este GMT +3. Ora este acum 05:28:17.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.