![]() |
pe pomelnic
avem voie sa trecem pe pomelnic pe cei care nu merg la biserica ?
|
Măi, nu prea știu.... e delicată treaba.
Nu ai voie să treci pe cei ce se află sub afurisenie. Sfintele Canoane spun că cei ce nu vin 3 Duminici la rând la Sfânta Liturghie cad sub afurisenie. |
dar avem voie sa trecem pe cei care nu se spovedesc adica nu duc o viata de crestin dar mai vin la biserica putin duminica ?????
|
Citat:
|
dar nu l-am gasit , daca imi puteti da linkul ca nu il gasesc
|
Citat:
|
Citat:
Canonul 80 Trulan : „Dacă vreun episcop, presbiter, ori diacon, sau dintre cei numărați în cler (în clerul inferior), sau vreun laic, de n-ar avea nici o nevoie prea grea sau vreo treabă anevoioasă, ca să lipsească mai multă vreme de la biserica lui, ci fiind (petrecând) în cetate, nu ar merge (la biserică) trei zile de duminică în trei săptămâni, de ar fi clerîc, să se caterisească, iar de ar fi laic, să fie îndepărtat de la împărtășire (de la comuniune, afurisit).” |
Citat:
|
Nu stiu,nu cred ca nu-i poti trece. Pana la urma cei ce nu vin la biserica si nu au o viata crestina au nevoie de pomenire si rugaciune,nu? Ca asa eu daca sunt crestin bun pot avea si singur de mantuirea mea oarecum. Dar oare nu cei bolnavi au nevoie de doctor??
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
De unde le toti scoateti.
Cand fac un pomelnic nu ma duc cu un chestionar la cei in cauza pentru a tine evidenta numarului de zile in care au mers la biserica. Sunt obligata ca fiica duhovniceasca sa ii trec pe pomelnic pe nasii de botez si cununie. Vorbim mai rar si nu incep sa ii intreb de cate ori au fost la biserica pentru a sti daca ii trec sau nu in pomelnic. Eu in semn de multumire pentru cineva, care m-a ajutat, il scriu in pomelnic (la vii) si nimeni nu mi-a zis ca fac o greseala. Stiu de exemplu ca nu ai voie sa scrii in pomelnic pe partener/partenera daca nu sunteti cununati si il treceti doar cu scopul de a se casatori cu dvs. |
Citat:
Sau te pomenești că ești făcut: - habotnic - extremist - sectant - sectar - preot - fiu de preot - călugăr - student la teologie - obsedat - înțepat - naiv - ignorant - credul - spălat pe creier ... sau orice altă variațiune de genul acesta. |
Citat:
|
Citat:
|
cum sa nu poti trece pe cei care nu se duc la Biserica? si ce daca nu se duc??? pai tocmai de aia trece-i ca poate prin rugaciunile parintelui pt persoana respectiva, Dumnezeu ii lumineaza ochii si il face sa vina. nu astia au mai multa nevoie de ajutor? nu cei care merg in fiecare saptamana la Biserica ... ci din contra, cei rataciti au nevoie de ajutor si rugaciuni pentru ei ... Iisus a zis ca a venit pentru cei beolnavi nu pentru cei sanatosi ...
si nu stiu ce e cu canoanele astea, cu cazutii in afurisenie, dar eu cred ca Dumnezeu se bucura mai mult de cineva care nu se duce nu stiu cat timp, saptamani, luni, ani, la biserica dar intr-un final se caieste si se intoarce la El, decat cineva care merge constant la biserica .... nu asa era pilda fiului ratacitor? eu consider ca o persoana X poate trece si un hot sau un violator sau un asasin (care ma indoiesc ca tare mult merg ei la biserica), cu mentiunea de ex "X se roaga pentru iertarea lor de pacate, luminarea mintii.....", etc ... de ce sa nu ne rugam si pentru ei ? eu zic ca astia au cea mai mare nevoie de rugaciune pentru sufletul lor... daca o mama are un fiu asasin nu se roaga pentru el ? sau pomelnicul nu asta inseamna ? ca parintele sa faca o rugaciune pt o anumita persoana? sa se indrepte? sa fie iertata de pacate? sa ii fie luminata mintea si calea? decat sa trecem pe pomelnic "se roaga pentru ca sa castige la loto, sa aiba bani multi, sa aiba faima, putere..." nu mai bine trecem numele unuia care nu se duce la biserica, chiar ateu, sau care e un pacatos din multe puncte de vedere cu mentiunea ca Dumnezeu sa aiba grija de el si sa il ierte si sa ii lumineze calea? cat despre cei care nu sunt ortodoxi, chiar nu stiu daca trebuie trecuti sau nu ... cu toate ca cine stie, poate daca sunt trecuti tot asa li se lumineaza mintea cu ajutorul lui Dumnezeu si trec la ortodoxi...cine stie...aici chiar nu ma pricep...la fel sa si persoanele care nu sunt botezate..... |
Citat:
Adică se trece simplu „Gheorghe”, „Ion”, „Maria” etc. Nu „Vasile - mărire de salariu”, „Aurel - izbăvire de boală”, „Ana - examen”. etc. Lăsați-L pe Dumnezeu că știe El mai bine de ce are nevoie mai mult omul acela. Este foarte mare păcatul de a trece ereticii pe pomelnic Citez din http://www.eph.md/news/invatatura_de_credinta/421.html - „Dacă nu sunt botezați într-o Sfântă Biserică Ortodoxă, nu-i putem pomeni în rugăciuni” |
Citat:
|
Citat:
Tu o cunoști cel mai bine pe ea (firea, sensibilitatea) ca să poți lua această decizie. |
Citat:
De exemplu, in dreptul numelui varului meu, care are o boala incurabila, scriem "grav bolnav" si nu am fost opriti niciodata de la a scrie asa. Cel putin aici, dupa insiruirea numelor, se scrie dedesubt "Se roaga Bunului Dumnezeu..." nu ptr bani sau sa ia foc dusmanul, ci pentru rabdare, iertare de pacate, sanatate sau mai stiu eu ce. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Uite, la Manastire la Sihastria, era, cred ca mai este inca, un calugar care primea pomelnicele. A solicitat la toti care aveau pomelnice sa nu treaca pe cei care traiesc in pacat (necununati) pe acelasi pomelnic cu restul familiei, ci separat, ca nu se citesc la aceiasi slujba. Lua fiecare pomelnic in parte, il citea in fata celor care il dadeau, intreba cine sunt cei scrisi, iar daca erau cereri gen "sa castig la loto", "sa moara dusmanii, sau tanti cutare", nu primea pomelnicul si punea sa scrie altul. |
Citat:
|
Odată, la o biserica la care am fost eu, tare mâhnit a fost preotul săracul când a găsit pe pomelnic „Cutare, să-i crească unghiile până la pământ”. Ne-a semnalat această abatere cu o tristețe în voce la sfârșitul slujbei.
Oamenii... ce să le faci, tot există cineva care să scrie lucruri trăznite. |
Voiam sa scot in evidenta ca nu reprezinta "mersul la biserica" conditie pentru a trece sau nu o persoana in pomelnic.
Eu nu am auzit asa ceva la nici un preot, dar am sa intreb. Da Colaps, am auzit si eu fel si fel de cereri ciudate. Da si dojana calugarului era satisfacatoare si pe masura... (sunt rautacioasa la faza asta) |
Pomelnicul a fost si a ramas mereu destul de controversat. Pana si slujitorii bisericii nu par a se pune de acord in acest sens. In principiu pe pomelnic nu se pun cei nebotezati, apartinatorii unor secte sau sinucigasii. Dar cu totii stim ca daca adaugam "tot neamul" sau "binefacatorii", se intelege ca acolo sunt cuprinsi cu totii. Am vazut pareri pozitive chiar la TV TRINITAS, unde se sustinea clar parerea ca tocmai cei rataciti au nevoie sa fie pusi la rugaciuni si se dadea exemple cum, dupa multa staruninta, cei care pareau fara scapare, s-au intors la dreapta credinta. Pentru fiecare dintre cei rataciti, e nevoie de ajutor din partea celorlalti. Abandonarea lor dupa principiile "nu astazi ca e sambata, nu ea ca e desfranata" fara nici o indoiala nu ne deosebim cu nimic de cei cu credinta fara fapte. Cine crede ca Dumnezeu il pedepseste fiindca a pus pe pomelnic un suflet ratacit (si nu ma refer la cei care si-au abandonat credinta, din mandrie) sau un om de alt neam dar care ne-a salvat viata noua sau celor dragi noua (samarinean, cananean) se confrunta cu o stare de confuzie fata de Iubirea lui Dumnezeu si de egoism in dragostea lui.
Daca v-as arata cum, undeva in lume, intr-un tinut himalayan, exista oameni care nu se imbolnavesc niciodata, procreaza la 80 de ani, traiesc cate 120-140 de ani si mor in general din cauze accidentale, nu au legi, tribunale, judecatori, politie, nu au garduri, nu se cearta niciodata intre ei si care nu sunt ortodocsi, nu stiu ce motiv ne-ar mai indreptati pe noi sa credem ca, in fata lui Dumnezeu, suntem mai bine-placuti. Toata lumea asta e plina de boli incurabile care sunt de fapt pedepse pentru propriile pacate. Toata lumea asta are legi stricte si arme pentru ca legile sa nu fie incalcate. Dar Dumnezeu are o singura lege: "Iubeste-ti aproapele". Eu cred ca si Sfintii Parinti mai gresesc uneori. Sau mai degraba noi gresim fiindca nu stim sa interpretam sfaturile lor si rastalmacim orice cuvant dupa cum ni se pare noua ca il intelegem. Dragostea are un singur sens: in sus. Daca ne rugam pentru binele aproapelui, preotul nu are dreptul sa se opuna, iar daca o face, este stapanit de slabiciune mai mult decat de credinta. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eu marturisesc sincer ca m-am rugat si ma rog pentru o fata si familia ei (neoprotestanti) pentru luminarea mintii,si daca voieste Dumnezeu,sa-i aduca la dreapta credinta. Deci m-as bucura din suflet sa-i vad schimbati,asa ca si rugaciunea e din suflet! Cu ce pacatuiesc? Merit sa ard in iad din cauza aceasta? |
Citat:
Ba dimpotrivă, pentru noi, se cuvine ca mai vârtos să ne rugăm pentru ei. |
Asa mai merge... :4:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Sotiei, plecate pe la manastiri, intru salvarea sufletului sau, (a murit fara lumanare, si nemarturisit de ani buni),i s-a spus ca nu mai poate fi nici o speranta pentru decedat. Saptamana trecuta, mi-au picat in maini, sfaturi duhovnicesti pentru noi cei vii in ajutorul celor care s-au dus nepregatiti, sa zicem. Acolo spunea ca DA, orice rugaciune, orice pomenire si pomana vine in autorul lor si-i "scoate" din cel mai adanc hau. Deci care-i adevarul? Desigur, stiu si eu ca nu trebuie uitati in rugile noastre, dar...? Recunosc, nu am citit tot topicul, si multe nu stiu. De altfel, am vrut sa iau nick-ul de "NESTIUTOARE, dar era luat. |
Cine este inteereesat poate vedea aici ce se intampla la Proscomidie si va intelege de ce nu pot fi pomeniti neortodocsii si cei necredinciosi la Sfanta Liturghie.
|
Citat:
Miltumim, Florinbrasov. Adaug si eu un link catre situl Manastirii Dervent, un site foarte educativ: http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-01.html (eu am dat link catre capitolul 1, dar sunt in total 43 capitole despre Sf. Liturghie) De pe site: Biserica întreagă, Trupul tainic al lui Hristos, este prezentă în mod simbolic pe Sfântul Disc în urma săvârșirii Proscomidiei: în mijloc, prin agneț, Hristos însuși, Lumina cea adevărată și Viata cea veșnică, iar prin miride Maica Lui de-a dreapta, sfinții de-a stânga, iar dedesubt întreaga adunare a bine-credincioșilor. Miridele credincioșilor sunt așezate sub agneț Credincioșii, atât cei vii cât și cei adormiți, sunt reprezentați prin miridele așezate sub agneț în stânga, respectiv dreapta acestuia. La acestea se adaugă cele trei miride speciale scoase pentru cler (episcopi, preoți și diaconi), conducătorii țării și pentru ctitori. Mirida specială pentru ctitori precum și rugăciunile de pomenire generală a viilor și a morților, deși sunt menționate de Sfântul Simeon al Tesalonicului în secolul al XV-lea, în prezent sunt o particularitate a Liturghierelor românești unde le întâlnim începând de la jumătatea secolului al XIX-lea. Rugăciunea pentru vii este inspirată după cea de la Litie dar are analogii cu formularul de pomelnic de la sfârșitul Psaltirii și cu dipticele anaforalei Sfântului Vasile cel Mare. Rugăciunea pentru pomenirea morților este alcătuită după canoanele din sâmbetele morților (moșii de iarnă și de vară). Ambele rugăciuni, deși de origine greacă, au ajuns la noi prin influența practicii Bisericii Ortodoxe Ruse unde însoțeau anumite pomelnice. Scoaterea miridelor pentru credincioși începe prin rostirea rugăciunilor de pomenire generală a viilor și a morților și continuă cu pomenirea lor nominală, pentru fiecare nume scoțându-se câte o miridă din prescurile aduse împreună cu pomelnicul. În urma tuturor preotul scoate o miridă pentru el însuși arătând prin aceasta că mântuirea sa depinde de cei pe care este rânduit să-i păstorească și să-i pomenească. Pomenirea credincioșilor reprezintă raportarea tuturor și a fiecăruia la jertfa lui Hristos Unii credincioși au ajuns la o înțelegere a pomenirii la Proscomidie, ca un mijloc magic de rezolvare a problemelor curente al cărui efect este direct proporțional cu numărul prescurilor împărțite concomitent la diverse biserici. Astfel se solicită pomeniri pentru sănătate dar și pentru izbăvire de vrăjmași, pentru izbândă la proces, pentru găsirea unui loc de muncă, pentru obținerea vizei de plecare în străinătate etc. Această înțelegere magică reprezintă însă o denaturare grosolană a sensului cultului creștin. Pomenirea de la Proscomidie, prin caracterul ei de jertfă, reprezintă „raportarea tuturor și a fiecăruia la jertfa lui Hristos, adunarea și rezidirea în jurul Agnețului a noii făpturi a lui Dumnezeu”. Prin aducerea prescurii și a pomelnicului la altar noi ne aducem și ne predăm lui Dumnezeu „pe noi însine și unii pe alții și toată viața noastră”. Biserica îi strânge astfel laolaltă, la fiecare Liturghie, pe toți membrii ei din toate vremurile. Miridele exprimă participarea noastră la jertfa lui Hristos și intrarea în comuniune cu Maica Domnului, cu sfinții și cu toată Biserica pământească, presupunând și asumarea personală a Crucii lui Hristos și urmarea Lui (Mt. 16, 24). Bucățica de pâine scoasă pentru fiecare îl distinge de ceilalți și, în același timp, îl apropie de Hristos și de ceilalți. Hristos stă în centrul Bisericii în stare de jertfă și astfel o sfințește și o înfățișează sieși ca Biserică mărită (Efes 5, 26-27). La fel și Biserica, fiecare mădular al trupului lui Hristos, își însușeste de aici starea de jertfă față de Hristos și, prin Hristos, față de semenii săi. sursa:http://www.dervent.ro/resurse/liturghia/index-D-12.html (cred ca este destul de clar ca pomenirea la Sf. Liturghie este un act asumat, dorit etc.. nu se cuvine sa trecem necredinciosi, oameni impacati cu patimile, etc..) |
Citat:
Nu se trec la Sf. Liturghie insa se trec pe pomelnic la Sf. Maslu sau alte slujbe si se pomenesc la rugaciuni, acatiste, mai ales la Psaltire. |
Ora este GMT +3. Ora este acum 20:56:15. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.