![]() |
Sufletul
Se afirma aici ca exista o deosebire intre intelegerea iudaica despre suflet si intelegerea NT, anume ca sufletul supravietuieste trupului. Mie mi se pare ca nu avem in NT o asemenea conceptie, ca este straina invataturilor lui Christos, ca este mai degraba apropiata de ideea reincarnari, ca este un imprumut din conceptile filozofilor greci si ca e in contrast cu ideea invierii profund crestina. O adevarata dihotomie ar insemna ca sufletul traieste fara trup dar si trupul poate trai fara suflet. (Realitatea ca exista si oameni fara suflet!!) Dar la 1 Tesaloniceni 5,23 avem o trihotomie, deci vom intelege ca fiecare din cele 3 elemente pot trai independent fara celelalte? Adica daca sufletul poate trai fara trup, atunci si duhul (mintea) poate trai fara trup? Realitatea este ca mintea unora poate hoinari departe de trup, dar cand moare trupul, toate mor pentru ca omul este o unitate indivizibila. Conceptia holistica este dupa parerea mea cea mai sanatoasa. Ideea nemuririi sufletului s-a nascut dupa parerea mea in urma influentelor antice grecesti, dar si datorita faptului ca se face gresala interpretarii unor pasaje biblice scoase din context. Nu putem forma o doctrina pe baza unui singur text biblic,ci doar comparand text cu text si tinand cont de intreaga invatatura a Sfintei Scripturi. Daca in VT nu avem ideea aceasta, oare e bine sa credem ca NT vine cu o alta invatatura?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Daca Duhul Lui Dumnezeu poate exista fara trup material, de ce duhul omului nu ar putea exista fara trup material? Dumnezeu a suflat Duh in om. Unde se termina Duhul Lui Dumnezeu in om si unde incepe duhul omului? Sau Duhul suflat isi pierde calitatea fundamentala de "Duh" si decade in energie perisabila? Ce fel de Duh este acesta? -------------- Dumnezeu este minte rationala care exista fara trup. Avem o exceptie. |
Astept cu interes niste citate din Vechiul Testament referitoare la existenta "sufletului"dupa moarte,si la ce se intampla cu acesta(unde merge,in "rai",in"iad",alta varianta).
|
Citat:
In aceasta viata ne alegem starea pentru vesnicie. Unii si-au sfintit trupurile si sufletele. Acestia dau marturie despre faptul ca sunt placuti lui Dumnezeu, ca sufletele lor traiesc prin faptul ca ne ajuta. Exista multe minuni săvârșite prin rugaciunile adresate sfintilor. Ei mijlocesc ajutor de la Dumnezeu, rugându-se pentru noi. Asta inseamna ca sufletele lor traiesc, iar nou putem dori viata vesnica. Trebuie sa ne curatam prin spovedanie si pocainta sufletul pentru a avea pace sufleteasca in viata aceasta, iar pentru vesnicie sa ne pregatim ca pentru cel mai important examen. Ce faci daca in momentul mortii te convingi ca exista necurati, vămile văzduhului, Rai si Iad? Nu e cam tarziu? |
Citat:
|
Citat:
Crestinii adormiti, prin rugaciunile bisericii si ale rudelor, mai pot fi ajutati sa ajunga in Rai. Insa judecata finala va statornici locul fiecaruia pentru vesnicie: in bucurie sau in chinurile vesnice. |
Citat:
Invierea inseamna reunirea dintre trup si suflet, restaurearea Creatiei. Moartea lui Adam a fost una spirituala in primul rand, prin despartirea de Dumnezeu. Moartea fizica a venit mai tarziu. Insa el a murit spiritual exact in ziua in care a pacatuit. |
Citat:
|
Prima relatare ar putea fi cea a vrajitoarei din En-dor:
<<Atunci Saul a zis slujitorilor lui: "Căutați-mi o femeie care să cheme morții, ca să mă duc s-o întreb." Slujitorii lui i-au zis: "Iată că în En-Dor este o femeie care cheamă morții." 8 Atunci Saul s-a schimbat, a luat alte haine și a plecatcu doi oameni. Au ajuns la femeia aceea noaptea. Saul i-a zis: "Spune-mi viitorul chemând un mort și scoală-mi pe cine-ți voi spune." 9 Femeia i-a răspuns: "Știi ce a făcut Saul, cum a nimicit din țară pe cei ce cheamă morții și pe cei ce ghicesc viitorul: pentru ce, dar, întinzi o cursă vieții mele, ca să mă omori?" 10 Saul i-a jurat pe Domnul și a zis: "Viu este Domnul, cănu ți se va întâmpla niciun rău pentru aceasta." 11 Femeia a zis: "Pe cine vrei să-ți scol?" Și el a răspuns: "Scoală-mi pe Samuel." 12 Când a văzut femeia pe Samuel, a scos un țipăt mare și a zis lui Saul: "Pentru ce m-ai înșelat? Tu ești Saul!" 13 Împăratul i-a zis: "Nu te teme de nimic; dar ce vezi?" Femeia a zis lui Saul: "Văd o ființă dumnezeiască sculându-se din pământ." 14 El i-a zis: "Cum e la chip?" Și ea a răspuns: "Este un bătrân care se scoală și este învelit cu o mantie." Saul a înțeles că era Samuel și s-a plecat cu fața la pământ și s-a închinat. 15 Samuel a zis lui Saul: "Pentru ce m-ai tulburat, chemându-mă?" Saul a răspuns: "Sunt într-o mare strâmtorare: filistenii îmi fac război, și Dumnezeu S-a depărtat de la mine; nu mi-a răspuns nici prin proroci, nici prin vise. Și te-am chemat să-mi arăți ce să fac." 16 Samuel a zis: "Pentru ce mă întrebi pe mine când DomnulS-a depărtat de tine și S-a făcut vrăjmașul tău? 17 Domnul îți face așa cum îți vestisem din partea Lui; Domnul a rupt împărăția din mâinile tale și a dat-o altuia, lui David. 18 N-ai ascultat de glasul Domnului și n-ai făcut pe Amalec să simtă aprinderea mâniei Lui: de aceea îți face Domnul așa astăzi. 19 Și chiar Domnul va da pe Israel împreună cu tine în mâinile filistenilor. Mâine, tu și fiii tăi veți fi împreună cu mine, și Domnul va da tabăra lui Israel în mâinile filistenilor." 20 Îndată Saul a căzut la pământ cât era de lung, și cuvintele lui Samuel l-au umplut de groază; nu mai avea nicio putere, căci nu mâncase toată ziua și toată noaptea. 21 Femeia a venit la Saul și, văzându-l foarte înspăimântat, i-a zis: "Iată că roaba ta ți-a ascultat glasul; mi-am pus viața în primejdie, ascultând de cuvintele pe care mi le-ai spus. 22 Ascultă acum, și tu, glasul roabei tale și lasă-mă să-ți dau o bucată de pâine, ca să mănânci și să prinzi putere ca să pornești la drum." 23 Dar el n-a vrut, și a zis: "Nu mănânc nimic!" Slujitorii lui și femeia au stăruit de el până i-a ascultat. S-a sculat de la pământ și a șezut pe pat. 24 Femeia avea la ea un vițel gras, pe care l-a tăiat în grabă; a luat făină, a frământat-o și a copt azime. 25 Le-a pus înaintea lui Saul și înaintea slujitorilor lui, și au mâncat. Apoi s-au sculat și au plecat chiar în noaptea aceea.>> Sa inteleg ca"sufletul"lui Samuel era...in pamant?! Avand in vedere ca episodul s-a desfasurat noaptea,din cate inteleg,si ca Saul era nemancat si nedormit,imi pun serioase semne de intrebare cu privire la ceea ce a vazut si a auzit el cu adevarat. |
Citat:
Sa inteleg ca Dumnezeu i-a lasat in ceata pe evrei atata amar de vreme cu privire la <<fericirea vesnica si chinurile vesnice,necurati, vămile văzduhului, Rai si Iad>>? |
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sheol |
Citat:
|
Citat:
In VT scrie de "locuinta mortilor".Prin asta eu inteleg mormantul(in pamant).De unde (suflet in)rai,de unde(suflet in) iad? |
Citat:
Tratatele alea si omiliile rabinice tot pe VT se bazeaza.Au avut rabinii aia alte revelatii? De ce n-a zis Dumnezeu clar de la inceput"dupa moarte,va duceti in rai sau in iad"? Cum explicati faptul ca religia hindusa crede cu totul altceva despre ce mai e "dincolo"? Nu-i mai corect sa recunoastem ca nimeni nu prea are habar ce mai e (daca mai e ceva)dupa moarte?Si ca in mare parte tot ce(credem ca) stim se bazeaza doar pe "wishful thinking"? Nu sunt nici adventist(Ellen White),nici martor al lui Iehova(Charles Taze Rusell) |
Citat:
Mai citeste, mai citeste.. Inclusiv povestea cu bogatul cel nemilostiv, este exact pe subiectul nelamuririi tale, afli acolo de ce nu le-a facut un telescop sa vada lumea de dincolo. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eu zic ca nu erau deloc nuantate,cel putin in VT,ci mai degraba destul de vagi,fara prea multe date.Iar din linkul dat de tine,nu rezulta altceva,in nici un caz ceva de genul rai-iad. |
Ce te face sa crezi ca are nemlamuriri?
Eu vad doar certitudini si revolta ca nu ii sunt impartasite. |
Citat:
Apropo,tu nu ai tot"certitudini"? |
Citat:
Doar odata cu Noul Testament se poate vorbi de salvarea sufletului omului si de Rai. Adica ceea ce sarbatorim azi de Pasti. Dar intrebarea referitoare la suflet e daca sufletul poate fi distrus sau nu. Sau de ce trebuie neaparat sa existe Iadul (unde sunt tinute sufletele pacatosilor)? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
.................................................. ..............
|
Vechiul Testament:
6. Apoi i-a zis iarăși: "Eu sunt Dumnezeul tatălui tău, Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov!" Și și-a acoperit Moise fața sa, că se temea să privească pe Dumnezeu. Noul Testament: 26. Iar despre morți că vor învia, n-ați citit, oare, în cartea lui Moise, când i-a vorbit Dumnezeu din rug, zicând: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov"? 27. Dumnezeu nu este Dumnezeul celor morți, ci a celor vii. Mult rătăciți. In momentul in care vorbea Iisus trupurile lui Avraam, Isaac si Iacov nu erau in pamant? Atunci de ce ii asociaza cu cei "vii"? |
Citat:
|
Citat:
|
iehovismul nu e o religie abrahamica. e o caricaturizare.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Anuntand moartea Lui, Domnul spune la Cina, aratand doua directii diferite: "acesta este trupul Meu" si "acesta este sangele Meu", cu intelesul "voi muri, cu adevarat". Capisci ? |
Pentru ca omul = trup + suflet.
|
[quote=Petru Ianovici;283457]Se afirma aici ca exista o deosebire intre intelegerea iudaica despre suflet si intelegerea NT, anume ca sufletul supravietuieste trupului. Mie mi se pare ca nu avem in NT o asemenea conceptie, ca este straina invataturilor lui Christos, ca este mai degraba apropiata de ideea reincarnari, ca este un imprumut din conceptile filozofilor greci si ca e in contrast cu ideea invierii profund crestina. O adevarata dihotomie ar insemna ca sufletul traieste fara trup dar si trupul poate trai fara suflet. (Realitatea ca exista si oameni fara suflet!!) Dar la 1 Tesaloniceni 5,23 avem o trihotomie, deci vom intelege ca fiecare din cele 3 elemente pot trai independent fara celelalte? Adica daca sufletul poate trai fara trup, atunci si duhul (mintea) poate trai fara trup? Realitatea este ca mintea unora poate hoinari departe de trup, dar cand moare trupul, toate mor pentru ca omul este o unitate indivizibila. Conceptia holistica este dupa parerea mea cea mai sanatoasa. Ideea nemuririi sufletului s-a nascut dupa parerea mea in urma influentelor antice grecesti, dar si datorita faptului ca se face gresala interpretarii unor pasaje biblice scoase din context. Nu putem forma o doctrina pe baza unui singur text biblic,ci doar comparand text cu text si tinand cont de intreaga invatatura a Sfintei Scripturi. Daca in VT nu avem ideea aceasta, oare e bine sa credem ca NT vine cu o alta invatatura?[/Q
Din moment ce in iudaism evreii credeau in invierea mortilor si cunosteau cu siguranta ce semnifica ,,moartea,, de ce mureau oamenii , ce era ,,sufletul ,, si ,,duhul,, atunci cu siguranta ca si primii crestini , care nu s-au departat de monoteismul ebraic au crezut la fel. Au crezut in ,,invierea mortilor,, si nu in ,,nemurirea sufletului,, o filozofie care tocmai anuleaza ideea de inviere . |
Citat:
|
Ionele, Sfanta Treime este tot monoteism sau ba?
|
Citat:
Pentru o mai buna intelegere a conceptiei Bisericii despre duh cu intelesul de suflet, va recomand chestiunea 75 din prima parte a Sumei Teologice a Sf Toma din Aquino. Pentru chestiunea subzistentei si starii sufletelor intre moarte si Judecata Universala va recomand aceeasi lucrare, de asta data suplimentul la partea a treia, chestiunea 69. |
Citat:
|
Citat:
|
Interesant ca vorbesti despre monoteism, Ionele.
Dar oare ce altceva face biblia martorilor lui iehova, atunci cand traduce "Si Cuvantul era un dumnezeu" decat sa introduca politeismul ? Voi, Martorii, sunteti 100% politeisti... |
Ora este GMT +3. Ora este acum 01:00:11. |
Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.