Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Biserica Ortodoxa Romana (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=507)
-   -   Ascultarea de Biserica - pana unde ? (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10294)

Erethorn 04.08.2010 19:21:23

Ascultarea de Biserica - pana unde ?
 
Mantuitorul nostru Isus Cristos ne-a asigurat ca "Portile iadului nu vor birui Biserica Mea".

Pana unde ar trebui sa mearga, in consecinta, ascultarea noastra fata de Biserica ?

Ce se intampla daca Biserica, prin reprezentantii sai, episcopii unsi ca urmasi ai apostolilor, cei carora li s-a promis ca "tot ce veti lega pe pamant va fi legat si in Ceruri", hotareste sa modifice un canon, de exemplu, legat de Liturghie, sau de post, sau de alt aspect disciplinar, care trebuie sa fie atitudinea credinciosului ?

Isi poate el permite sa judece hotararea Bisericii sau trebuie sa o primeasca neconditionat?

Atentie, nu vorbesc despre modificarea, alterarea sau renuntarea la dogme, ci la canoane.

Mihnea Dragomir 04.08.2010 19:51:00

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 274973)
Isi poate el permite sa judece hotararea Bisericii sau trebuie sa o primeasca neconditionat?

Aparent paradoxal, răspunsul la ambele întrebări este: "Da".

Da, creștinul își poate permite să judece hotărârea Bisericii. Spre deosebire de dogme, care cer să fie primite "cu mintea și cu inima", hotărârile de natură non-morală și non-dogmatică nu impun acest lucru. Spre exemplu, eu judec că hotărârea Bisericii de a suspenda de facto Liturghia Tridentină a fost o calamitate, fără ca prin asta să îmi risc statutul de bun catolic. Mai cred că ideea actualului papă de a ridica gradul de autonomie al Bisericii Greco-Catolice de la rangul de "mitropolie" la cel de "arhiepiscopie majoră" a fost o aiureală, ca și ideea Sf Sinod de a înființa un scaun episcopal la București. Forme fără fond, noi nu suntem pregătiți pentru asta.

Da, creștinul trebuie să primească necondiționat hotărârile Bisericii. Acesta este spiritul de ascultare filială. Copilul meu nu este întotdeauna de acord cu ceea ce îi cer. Nici nu e obligatoriu să fie de acord. Dar mă ascultă. Tot așa suntem și noi, față de maica și învățătoarea noastră. Prin urmare, deși însăși existența vicariatului de București nu o pricep, cel care ocupă acea catedră este cu adevărat stăpânul și arhiereul meu și ocupă poziția lui Cristos în eparhia noastră.

Rodica50 04.08.2010 21:40:20

De Dumnezeu avem nevoie in permanenta.

Danut7 04.08.2010 22:02:13

Pana acolo unde incepe sa predice o alta evanghelie..

Cand tradeaza credinta si schimba evanghelia fie el cine o fi nu mai trebuie urmat.. episcop, patriarh sau papa.. chiar si inger de ar fi e anatema!

Daniel777 04.08.2010 22:05:31

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 274973)
Mantuitorul nostru Isus Cristos ne-a asigurat ca "Portile iadului nu vor birui Biserica Mea".

Pana unde ar trebui sa mearga, in consecinta, ascultarea noastra fata de Biserica ?

Ce se intampla daca Biserica, prin reprezentantii sai, episcopii unsi ca urmasi ai apostolilor, cei carora li s-a promis ca "tot ce veti lega pe pamant va fi legat si in Ceruri", hotareste sa modifice un canon, de exemplu, legat de Liturghie, sau de post, sau de alt aspect disciplinar, care trebuie sa fie atitudinea credinciosului ?

Isi poate el permite sa judece hotararea Bisericii sau trebuie sa o primeasca neconditionat?

Atentie, nu vorbesc despre modificarea, alterarea sau renuntarea la dogme, ci la canoane.

Daca ati vedea cat a modificat papii vostri credinta,ati parasi imediat biserica catolica,nu inteleg de ce mai pui intrebarea asta,cand deja s-au modificat la voi atatea?!!!

Mihnea Dragomir 04.08.2010 22:11:57

Fratele Erethorn nu s-a referit la presupuse modificări de credință, ci la modificări de ordin liturgic-canonic.

Danut7 04.08.2010 22:15:45

Nu inteleg la ce modificari de tip liturgic-canonic se refera(va referiti) ?

gabriela8 05.08.2010 11:38:18

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 275089)
Nu inteleg la ce modificari de tip liturgic-canonic se refera(va referiti) ?

Iti spun eu ca am avut o discutie cu dumnealui pe tema asta si de aceia a deschis si topicul... Se refera la schimbarea postului( consum de lactate in post) sarbatori , calendar! I s-a parut o mare nedreptate cand i-am spus ca ascultarea fata de ierarhie se face atat timp cat nu schimba ortodoxia curata!
Am sentimentul ca face confuzie intre infailibilitatea Bisericii si ierarh. Ierarhul nu este infailibil!

gabriela8 05.08.2010 11:40:35

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 275076)
Pana acolo unde incepe sa predice o alta evanghelie..

Cand tradeaza credinta si schimba evanghelia fie el cine o fi nu mai trebuie urmat.. episcop, patriarh sau papa.. chiar si inger de ar fi e anatema!


Subscriu! La schisma sau cand a ramas Biserica adevarata cu un singur episcop, restul toti s-au lepadat? Nu-mi amintesc, dar cred ca era vorba de Sfantul Maxim Marturisitorul:39: Daca stie cineva, as vrea sa imi amintesc ma bine miomentul.

georgeval 05.08.2010 12:35:03

Ascultarea de Biserica nu poate fi despartita de ascultarea fata de Hristos, pentru ca doar Biserica este Trupul lui Hristos, iar Hristos este Capul Bisericii. Nu se poate manifesta Biserica intr-un mod autonom, atunci inseamna ca nu mai este Trupul lui Hristos. Toate insusirile Bisericii- unitatea, sfintenia, sobornicitatea, apostolicitatea sunt legate de persoana lui Hristos. O Bisrica daca incearca sa-l substituie pe Hristos sau sa-L izoleze in ceruri nu mai este Trupul lui Hristos. Biserica este prelungirea lui Hristos in credinciosi.

andreicozia 05.08.2010 16:03:46

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 275213)
Ierarhul nu este infailibil!

Serios? Ia incearca sa-l contrazici!

andreicozia 05.08.2010 16:08:12

[quote=Erethorn;274973]"Voi crede ca albul pe care il vad este negru, daca Biserica il defineste astfel" - Sfantul Ignatius de Loyola [quote]

Chiar asa de credul sa fi fost parintele Ignatius?
Ar fi crezut orbeste fara ca biserica sa-i demonstreze acest lucru?

Este interesant felul in care o declara( in caz ca a facut-o:)))), insa suna de parca, in caz ca biserica i-ar cere-o, el s-ar arunca fara sa ezite de pe turla ei.

gabriela8 05.08.2010 19:30:24

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 275299)
Serios? Ia incearca sa-l contrazici!

Nu inteleg ce vrei sa spui, eu nu cred ca avem ierarhi care se considera infailibili!

Danut7 05.08.2010 19:37:24

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 274973)
"Voi crede ca albul pe care il vad este negru, daca Biserica il defineste astfel" - Sfantul Ignatius de Loyola

Cerceteaza si vezi ce au zis marii parintii de dinainte de schisma despre asta.

andreicozia 06.08.2010 00:12:41

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 275356)
Nu inteleg ce vrei sa spui, eu nu cred ca avem ierarhi care se considera infailibili!

:)Pai mai intii incearca (daca ai curaj) sa il contrazici pe unul cind o sa ai ocazia... si dupa aceea mai vorbim.

dani2004 06.08.2010 09:34:49

[quote=andreicozia;275301][quote=Erethorn;274973]"Voi crede ca albul pe care il vad este negru, daca Biserica il defineste astfel" - Sfantul Ignatius de Loyola
Citat:


Chiar asa de credul sa fi fost parintele Ignatius?
Ar fi crezut orbeste fara ca biserica sa-i demonstreze acest lucru?

Este interesant felul in care o declara( in caz ca a facut-o:)))), insa suna de parca, in caz ca biserica i-ar cere-o, el s-ar arunca fara sa ezite de pe turla ei.
Pe scurt. Fanatic, nu credul.
Ignatius de Loyola a fost caracterizat de o mare obedienta fata de ierarhie.
El a infiintat si ordinul iezuitilor. Iezuitii sunt "mana inarmata" a papei, direct subordonata acestuia.
Conducatorul este numit si Papa cel Negru (Black Pope).

nutucutu 12.08.2010 23:18:38

Ignațiu este al doisprezecelea copil al unei familii nobile și s-a născut în anul 1491, în castelul Loyola din Țara Bascilor, Spania. La vârsta de 14 ani, a primit tonsura clericală, primul pas spre viața preoțească, dar, nesimțind nici o atracție spre o astfel de viață, a încins sabia cavalerească și a urmat cariera militară. Pe când era angajat într-o luptă de apărare a orașului Pamplona (în nordul Spaniei), un obuz îi rupe piciorul și chiar îi pune viața în primejdie. După primele îngrijiri, începe o perioadă lungă de convalescență. Pentru a-i trece timpul mai ușor, cere să i se aducă diferite romane, dar, deoarece în casă nu se aflau astfel de cărți, începe să citească „Legenda de aur" - o colecție cu multe vieți de sfinți - și „Viața lui Isus". Pe măsură ce înaintează cu lectura, sufletul lui se transformă, astfel încât, după ce s-a vindecat complet, se duce și atârnă sabia la altarul Maicii Domnului din Mănăstirea Monserrat și face jurământ de castitate pentru toată viața. Îmbrăcat într-un sac, cere să fie primit la spitalul din Manreza, de unde adesea se retrage într-o peșteră și petrece timp îndelungat în rugăciune și meditație. Ca rod al frământărilor sufletești prin care a trecut și al luminilor primite de sus, redactează acea carte de aur, care, deși mică, a săvârșit nenumărate și adevărate minuni de transformare a sufletelor: „Exerciții spirituale pentru a te învinge pe sine însuți și a-ți orândui viața proprie fără a te lăsa determinat de vreo afecțiune dezordonată". Cu gândul de a dobândi de la Dumnezeu harul cunoașterii drumului pe care trebuie să-l urmeze în viață, face un pelerinaj la locurile Sfinte, cerșind cu umilință cele necesare pentru călătorie și pentru viață și primind bucuros insultele pe care i le adresau unii dintre călători. La întoarcere, știa ce avea de făcut. Începe să frecventeze școala, mai întâi la Barcelona, apoi la Salamanca, și, în cele din urmă, la Paris. Cu toate că era luat în râs din pricina vârstei lui înaintate, el nu s-a descurajat; până la urmă, purtarea lui demnă și viața sufletească profundă pe care o ducea l-au făcut respectat de către toți. În jurul lui s-a format un grup de opt tineri eminenți, captivați de idealurile apostolice ale lui Ignațiu, și, în ziua de 15 august 1534, au făcut împreună un legământ de a merge să răspândească credința lui Cristos în mijlocul păgânilor. După ce și-au terminat studiile, au trecut în Italia, ca să pregătească călătoria spre Locurile Sfinte. Împrejurările sociale și politice nu le-au permis să-și împlinească promisiunea făcută, de aceea, s-au hotărât să se prezinte la Sfântul Părinte Papa Paul al III-lea și să-i pună la dispoziție întreaga lor viață, pentru a sluji Biserica acolo unde vor fi trimiși. În anul 1540, Papa Paul al III-lea aprobă societatea în care ei s-au constituit, numită „Societatea lui Isus" și având ca deviză: „Ad majorem Dei gloriam" - „Spre mai marea slavă a lui Dumnezeu".

Însuflețiți de acest mare ideal, încep o activitate intensă în domeniul învățământului, a răspândirii credinței pe pământurile nou-descoperite, a reînvierii credinței în rândurile creștinilor căzuți sub influența curentelor timpului. Între timp, atrași de zelul primilor membri ai Societății lui Isus, mulți tineri cer să fie primiți în rândurile lor. Peste 16 ani, când Sfântul Ignațiu va închide ochii în ziua de 31 iulie 1556, Societatea lui Isus va număra peste o mie de membri, repartizați în mai bine de o sută de așezăminte; la baza vieții tuturor stăteau exercițiile spirituale și dorința de a trăi „spre mai marea salvă a lui Dumnezeu".

Sfântul Ignațiu, călit în viața militară, în faptele de aspră pocăința și în lipsurile vieții de pelerin, generos, dar adesea imprudent în chinurile pe care și le-a impus, va mărturisi mai târziu cu candoare: „Nu știam încă ce înseamnă umilința, iubirea, răbdarea, discernământul". Ceea ce vrea să spună că mai târziu a învățat să fie discret, răbdător, umil și afectuos. Când și-a dat seama că a trecut măsura în privațiuni, va mărturisi surâzând că a învățat din greșeli. Nu au lipsit nici piedicile. În Spania a fost suspectat de erezie și aruncat în închisoare. „Nu există atâția butuci de tortură în Salamanca și atâtea lanțuri", scria el,„ încât eu să nu doresc mai multe din dragostea pentru Dumnezeu". Unii l-au considerat pe Sfântul Ignațiu un mare om de acțiune, preocupat doar de buna reușită a planului propus. În realitate, Sfântul Ignațiu este un mare mistic. Secretul spiritului său de dăruire, mobilul acțiunilor sale este bucuria de a-l iubi pe Dumnezeu „con toto el core, con tota l`anima, con tota la volontad", cum repeta el adesea, amestecând limba spaniolă cu limba italiană, „a-l iubi pe Dumnezeu cu toată inima, cu tot sufletul, cu toată voința". „O.A.M.D.G"., „Omnia Ad Majorem Dei Gloria", „Toate spre mai mare slavă a lui Dumnezeu".

andreicozia 13.08.2010 00:28:13

Citat:

În prealabil postat de nutucutu (Post 277270)
Secretul spiritului său de dăruire, mobilul acțiunilor sale este bucuria de a-l iubi pe Dumnezeu „con toto el core, con tota l`anima, con tota la volontad", cum repeta el adesea, amestecând limba spaniolă cu limba italiană, „a-l iubi pe Dumnezeu cu toată inima, cu tot sufletul, cu toată voința". „O.A.M.D.G"., „Omnia Ad Majorem Dei Gloria", „Toate spre mai mare slavă a lui Dumnezeu".

Daaaa, nutucule, asa este!
Sa ne fereasca Dumnezeu de asemenea "spirite daruite" cu sabii in mina!

Doamne ce perioada sinistra in istoria omenirii au fost "the dark ages" evul mediu NEGRU, plin de "sfinti"... negri

Ce binecuvintare ca traim in aceasta epoca!..suntem incredibil de norocosi!

cristina2012 13.08.2010 14:33:05

QUOTE=andreicozia;277280]Daaaa, nutucule, asa este!
Sa ne fereasca Dumnezeu de asemenea "spirite daruite" cu sabii in mina!

Doamne ce perioada sinistra in istoria omenirii au fost "the dark ages" evul mediu NEGRU, plin de "sfinti"... negri

Ce binecuvintare ca traim in aceasta epoca!..suntem incredibil de norocosi![/quote]
Andreicozia, secolele XV-XVI sunt in plina Renastere. Evul Mediu intunecat fusese cu aproape un mileniu in urma (cam in per. 400-700 d.Hr), mai exact in perioada migratiilor, cand, in occident, a existat un regres destul de mare fata de civilizatia romana.

Pentru informatii mai sigure in domenii in care nu avem competente, exista Google si Wikipedia

cristiboss56 14.08.2010 22:54:40

Citat:

În prealabil postat de andreicozia (Post 277280)
..suntem incredibil de norocosi!

Ca ne mai rabda Dumnezeu ! ! !

kesarion_breb 14.08.2010 23:11:33

Problema este că ascultarea de Biserica Ortodoxă, pentru că suntem pe un forum ortodox, nu este o problemă care să îl privească direct pe un "catolic" de vreme ce el nu face parte din Biserică !! Deci problema este prost pusă de la bun început !!

cristiboss56 14.08.2010 23:15:40

Citat:

În prealabil postat de kesarion_breb (Post 277739)
Problema este că ascultarea de Biserica Ortodoxă, pentru că suntem pe un forum ortodox, nu este o problemă care să îl privească direct pe un "catolic" de vreme ce el nu face parte din Biserică !! Deci problema este prost pusă de la bun început !!

Toleranta , vigilenta si discernamant !:1:

georgetug 14.08.2010 23:35:42

Citat:

În prealabil postat de Erethorn (Post 274973)
Mantuitorul nostru Isus Cristos ne-a asigurat ca "Portile iadului nu vor birui Biserica Mea".

Pana unde ar trebui sa mearga, in consecinta, ascultarea noastra fata de Biserica ?

Ce se intampla daca Biserica, prin reprezentantii sai, episcopii unsi ca urmasi ai apostolilor, cei carora li s-a promis ca "tot ce veti lega pe pamant va fi legat si in Ceruri", hotareste sa modifice un canon, de exemplu, legat de Liturghie, sau de post, sau de alt aspect disciplinar, care trebuie sa fie atitudinea credinciosului ?

Isi poate el permite sa judece hotararea Bisericii sau trebuie sa o primeasca neconditionat?

Atentie, nu vorbesc despre modificarea, alterarea sau renuntarea la dogme, ci la canoane.

salutare. intrebare ta este pertinenta - dar sufera de "utopism" - uite ca am inventat si un cuvant cu ocazia asta. cred ca trebuie sa te referi la ceva real - la o situatie anume.
oricum in cazul canoanelor - poate stii deja - acestea nu trebuie sa aiba un caracter revelat si sa fie valabile o vesnicie. asa incat se poate schimba orice canon, legat de orice subiect vrei - liturghie, post, calendar etc.
2. daca vrei sa fii (fim) consecvent(i), ai folosit cuvantul "Biserica" de 2 ori, dar de fiecare data insemna altceva. al doilea se refera la institutie - de la opinca la vladica - adica incepand cu portar, femei de serviciu si terminand cu patriarhul (in cazul ortodocsilor) iar prima oara te-ai referit la trupul mistic al lui Hristos, din care facem si noi parte.
asa incat raspunsul meu este ca nu trebuie sa primim neconditionat hotararile - dar trebuie sa ne vedem lungul nasului in schimb, adica cat de mult cunoastem realitatea in care se manifesta Biserica, si daca vrei si realitatea noastra personala - adica cat de mult ne duce capul. succese si pe curand

cristiboss56 17.10.2010 20:25:43

Parintele ARSENIE BOCA :
 
"Sectarii au provocat o libertate catehetica care-i duce la erezie . Nu da cu bata in viespile sectare . Se vorbeste de unirea Bisericilor , deci de ajungere la sobornicitate . La sobornicitatea Bisreicii ajung cei ce renunta la confesionalitate . . .Tendinta Papei de a atrage in acelasi staul pe toti crestinii nu se va realiza niciodata . Papa nu va ajunge niciodata la o turma si un Pastor in staulul Romei , deoarece Biserica are un singur Pastor : Iisus Hristos "

Carmen FUNIERU 18.10.2010 01:31:48

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 275214)
Subscriu! La schisma sau cand a ramas Biserica adevarata cu un singur episcop, restul toti s-au lepadat? Nu-mi amintesc, dar cred ca era vorba de Sfantul Maxim Marturisitorul:39: Daca stie cineva, as vrea sa imi amintesc ma bine miomentul.

Da, este vorba de Sfântul Maxim Mărturisitorul, ale cărui moaște au fost aduse spre cinstire, anul acesta la Iași, la sărbătoarea Sfintei Cuvioase Parascheva.
Sfântul a luptat împotriva eresului monoteliților (anul 650). El și-a jertfit viața pentru apărarea dreptei credințe. Deși ucenicii și adepții lui erau foarte puțini, au biruit cu puterea lui Hristos.
http://paginiortodoxe.tripod.com/vsi...risitorul.html

antoradoi 01.12.2010 23:59:56

Citat:

În prealabil postat de gabriela8 (Post 275356)
Nu inteleg ce vrei sa spui, eu nu cred ca avem ierarhi care se considera infailibili!

E mai bine ,pt tine,sa crezi ca ei nu exista.Si e si mai bine pt ca tu nu stii ca ,totusi,ei exista.Eu regret ca am fost pusa in situatia de : A STI(de existenta lor).Dar...ce pot face? Regret ca n-am ajuns,la masurile Sf Modest,ca sa ma fac ca nu vad ceea ce-am vazut,si/sau ca nu aud ceea ce-am auzit...

Fani71 02.12.2010 10:30:44

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 275004)
Aparent paradoxal, răspunsul la ambele întrebări este: "Da".

Da, creștinul își poate permite să judece hotărârea Bisericii. Spre deosebire de dogme, care cer să fie primite "cu mintea și cu inima", hotărârile de natură non-morală și non-dogmatică nu impun acest lucru. Spre exemplu, eu judec că hotărârea Bisericii de a suspenda de facto Liturghia Tridentină a fost o calamitate, fără ca prin asta să îmi risc statutul de bun catolic. Mai cred că ideea actualului papă de a ridica gradul de autonomie al Bisericii Greco-Catolice de la rangul de "mitropolie" la cel de "arhiepiscopie majoră" a fost o aiureală, ca și ideea Sf Sinod de a înființa un scaun episcopal la București. Forme fără fond, noi nu suntem pregătiți pentru asta.

Da, creștinul trebuie să primească necondiționat hotărârile Bisericii. Acesta este spiritul de ascultare filială. Copilul meu nu este întotdeauna de acord cu ceea ce îi cer. Nici nu e obligatoriu să fie de acord. Dar mă ascultă. Tot așa suntem și noi, față de maica și învățătoarea noastră. Prin urmare, deși însăși existența vicariatului de București nu o pricep, cel care ocupă acea catedră este cu adevărat stăpânul și arhiereul meu și ocupă poziția lui Cristos în eparhia noastră.

Adica, ca la radio Erevan: zebra este un animal alb cu dungi negre sau negru cu dungi albe? noi raspundiem: daaaa :-)

Da, insa uiti ca Biserica insteamna de fapt intreg trupul lui Hristos. Fiecare credincios este responsabil pentru pastrarea credintei. Asta este duhul sobornicesc al Bisericii.

Cred ca exista si situatii in care putem sa nu ascultam de anumite hotariri ale anumitor episcopi (in cazul ortodocsilor) dar neascxultarea este bine sa fie in duhul dragostei: nu al revoltei.
Si sa nu ne izolam, sa nu cadem in individualism, sa tinem seama de ceea ce fac si gandesc ceilalti frati ai nostri. In special, de ceea ce ne spune cel pe care l-am ales duhovnic.

Decebal 27.07.2012 17:50:56

Ascultare, ascultare; dar față de cine?
 
Citat:

În prealabil postat de costel
A te ridica impotriva ierarhiei, de vreme ce Biserica se roaga pentru ea, nu-mi pare a fi in spirit ortodox.

Așa este, cu dreaptă măsură. Dar ce vroiam să vă întreb domnule Costel, dar dacă puteți să îmi răspundeți așa cu dreaptă măsură. Cum se face că ierarhii BOR și poate și ai altor Biserici Ortodoxe stau la tot felul de dialoguri, conferințe, ba chiar am înțeles că BOR chiar face parte din Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB sau CEB) cu adunări, grupări, culte protestante și neoprotestante, despre care se știe că au apărut prin tocmai ridicarea și revolta împotriva ierarhiei, ce-i drept aceea a Bisericii Romano-Catolice? Dar vorbim totuși despre niște revoltați, despre niște protestanți; dacă protestantismul ar fi apărut pe teritoriu ortodox cu siguranță s-ar fi revoltat și împotriva ierarhiei ortodoxe pentru că revolta, protestul împotriva "bisericilor tradiționale" este "în sângele" protestanților. Cum vă explicați totuși că ierarhii BOR și poate și ai altor BO stau acum de vorbă, aproape de la egal la egal cu niște protestanți care au încălcat tocmai poziția pe care o enunțați dumneavoastră mai sus? Cum de un simplu ortodox, așa ca dumneavoastră sau ca mulți alții din această țară care ar avea foarte multe nelămuriri și reclamații de făcut, nu este băgat în seamă, sau este tratat cu superficialitate de conducători, asta în vreme ce dumneavoastră stați cuminte și faceți ascultare și nu sunteți un revoltat, un protestant, unul care se ridică împotriva autorității ecleziale, dar în schimb autoritățile ecleziale ortodoxe își fac foarte mult timp și investesc foarte multă grijă față de niște revoltați, față de unii care cândva au protestat, s-au ridicat împotriva autorităților ecleziale (romano-catolice, ce-i drept, dar AUTORITĂȚI) și ridicați au rămas, adică protestanți, cu "bisericile" lor, spre exemplu față de Olav Fykse Tveit, secretarul general al CMB? Cum vă explicați că acei protestanți, acei revoltați împotriva autorităților, acei eretici, aceia care au încălcat acea regulă de care vorbeați mai sus au ajuns să trateze de la egal la egal, sau ceva de genul, cu autoritățile ecleziale ortodoxe, asta în timp ce dumneavoastră sau alții ați stat cuminței astăzi sunteți văzuți tot ca niște simpli trecători pe zebră de aceleași autorități? Cum vă explicați, dar așa cu dreaptă măsură că doar suntem în Ortodoxie, că aceia care s-au revoltat și au călcat regulile în picioare pentru ereziile sau "ereziile" lor sunt astăzi parteneri de dialog, și la nivel internațional nu pe o simplă tarla, iar dumneavoastră care ați stat cuminte și alții ca dumneavoastră așa ascultători sunteți în continuare executant de porunci, adică tot un inferior, și posibil ca în nu mult timp să fiți obedient nu doar față de autoritățile din BOR ci și față de cele din CMB? Unde este dreptatea deci domnule Costel? Sau regulile sunt numai pentru obedienții cuminței și la locul lor? De ce tocmai aceia care au făcut regulile sunt și cei care le și încalcă, fără ca să răspundă, în condițiile în care dacă dumneavoastră le încălcați sunt sigur că veți răspunde într-un fel sau altul? Dar așa cu dreaptă măsură, cred că mă înțelegeți, dacă puteți să răspundeți sau dacă poate cineva să răspundă.

AlinB 27.07.2012 22:31:50

Citat:

În prealabil postat de Decebal (Post 461574)
Cum vă explicați totuși că ierarhii BOR și poate și ai altor BO stau acum de vorbă, aproape de la egal la egal cu niște protestanți care au încălcat tocmai poziția pe care o enunțați dumneavoastră mai sus?

Asta cu "aproape de la egal la egal" de unde e scosa?
Poti sa indici sursa citatului sau este vorba de creativitatea personala?

Si apropo ce inseamna "aproape" si ce ar trebui sa intelegem de fapt de aici?

Citat:

blablabla..frustrari, frustrari..
înțelegeți, dacă puteți să răspundeți sau dacă poate cineva să răspundă.
Da, eu pot sa raspund: ma simt tratat cu f. mare atentie.
De fiecare data cand ma duc la duhovnic, ma asculta, imi raspunde intrebarilor, etc.
Nu am nici o plangere pe directia asta.

Sa inteleg ca duhovnicul tau e mai nastrusnic sau doresti o audienta directa si personala la IPS si n-ai primit inca aviz favorabil?

Decebal 03.08.2012 12:29:28

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 461623)
Asta cu "aproape de la egal la egal" de unde e scosa?
Poti sa indici sursa citatului sau este vorba de creativitatea personala?

Nici măcar de la egal la egal nu este. Protestanții discută de pe poziții de superioritate și dominație clare, aproape impunând, pe când ortodocșii stau și ascultă cuminți la ordinele profesorilor. Nu se pune problema că n-ar avea ce învăța dar totuși este stranie atitudinea. Cândva ereticii erau condamnați, se lupta împotriva lor pentru a scăpa Biserica de influența lor; astăzi cu ereticii se stă la masă și se discută, se face dialog. Ba mai mult se stă la masă cu antichriștii.

Citat:

În prealabil postat de AlinB (Post 461623)
Da, eu pot sa raspund: ma simt tratat cu f. mare atentie.
De fiecare data cand ma duc la duhovnic, ma asculta, imi raspunde intrebarilor, etc.
Nu am nici o plangere pe directia asta.

Sa inteleg ca duhovnicul tau e mai nastrusnic sau doresti o audienta directa si personala la IPS si n-ai primit inca aviz favorabil?

Dar ce-i aici, dictatură a duhovnicilor? De când au ajuns duhovnicii să răspundă la toate întrebările? Sunt cumva duhovnicii conducătorii BOR și nu am aflat până acum? Sau "metoda cu duhovnicii" este încă una folosită pentru fuga de răspundere și pentru ascunderea de această fugă printr-un fals pretext?

andra_v 03.08.2012 14:14:51

O nouă reeditare a cărții Biserica Ortodoxă și ecumenismul, de Sfântul Iustin Popovici

Cartea de față a fost scrisă de Cuviosul Părinte Iustin Popovici, Sfântul dogmatist al veacului al douăzecilea după Hristos, ca urmare a unor alunecări rușinoase ale capilor Bisericilor Ortodoxe din Răsăritul Europei, care au strecurat țânțarul și au înghițit cămila ascunzând Adevărul și istoria plină de mucenici în numele singurului Adevăr din toate lumile cu putință. Ea s-a tipărit întâi în limba sârbă de Mănăstirea Hilandar din Sfântul Munte Athos, în anul 1975, dat fiind că sub regimul comunist apariția ei a fost cu totul cu neputință.
Cartea a fost apoi tradusă în limba greacă modernă și publicată în Grecia în anul 1979. Șocul produs de această carte, netipărită în vreuna din țările neortodoxe ale Europei până astăzi, a fost uriaș. Acesta a fost motivul pentru care de îndată ce ea a apărut în Grecia, a fost tradusă după această ediție, în 1979, de către răposatul părinte Olimp Căciulă. O copie dactilografiată a traducerii sale se află de atunci până astăzi în Facultatea de Teologie din București, aproape nebăgată în seamă.
Cartea de față a fost tradusă după ediția din 1995 a Mănăstirii athonite Hilandar. În 1999 a apărut și în Serbia, tipărită de mănăstirea în care și-a petrecut Sfântul Iustin cea mai mare parte a vieții sale, Mănăstirea Celie. Această ediție s-a epuizat destul de repede, astfel încât astăzi nu se mai găsește. Dorim ca prin traducerea ei în românește să umplem un mare gol existent în sufletele doritoare de adevăr. Iar astăzi, poate mai mult ca în alte dăți, se simte nevoia lămuririi întrebărilor apăsătoare care privesc Biserica:
- există har sfințitor în afara Bisericii Ortodoxe?
- există mântuire în afara Bisericii Ortodoxe?
- ce urmărește ecumenismul?
- se vor uni creștinii într-o singură Biserică vreodată? Vrea Dumnezeu lucrul acesta?
- care trebuie să fie atitudinea ortodocșilor față de Europa și față de neortodocși în general?
- poți fi și european și creștin ortodox?
Nimeni din reprezentanții Bisericii de astăzi nu vrea să răspundă la aceste întrebări. Europeana goană după bani și europeana slavă deșartă, dimpreună cu toate patimile europene, s-au sălășluit adânc în sufletele reprezentanților Bisericii. Mărturisirea lui Hristos și jertfa pentru Adevăr, dimpreună cu învățătura ortodoxă despre pocăință, ascultare, mântuire, așa cum a fost făcută în Ortodoxie de două mii de ani, au fost înlocuite cu formule comode de mântuire. Adevărul Bisericii, al lui Hristos, al Sfinților Apostoli, al Sfinților Părinți, a fost încuiat sub o mare piatră a tăcerii. Adevărul este astăzi din nou piatră de mult preț…
Mulțumim celor ce au ostenit pentru această carte și celor care au încurajat apariția ei. Mai mult decât tuturor îi mulțumim Părintelui Stareț Justin Pârvu, care a binecuvântat gândul și toate ostenelile apariției acestei cărți, cu un cuvânt de mare preț: „Dacă nu vom mărturisi Adevărul și Ortodoxia după învățătura Cuviosului Părinte Iustin Popovici, nu ne mântuim”.

Mănăstirea Sfinților Arhangheli – Petru Vodă
La hramul Intrării Maicii Domnului în Biserică, 2002
m. Filotheu Bălan

http://atitudini.com/o-noua-reeditar...stin-popovici/


Ora este GMT +3. Ora este acum 07:00:41.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.