Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Din Noul Testament (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5016)
-   -   Cum se intelege asta (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=10187)

Danut7 24.07.2010 12:42:47

Cum se intelege asta
 
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Daniel777 24.07.2010 12:48:31

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Aici se refera la faptul ma mantuirea este un dar si nu se poate obtine prin propria vointa,indiferent cate lucruri bune sau asceze exterioare facem.
Insa asta nu exclude faptele bune si nevointele,fara acestea nu ne putem mantui,insa sa nu credem ca pentru acestea suntem mantuiti,ci doar prin mila lui Dumnezeu.
Adica ,noi facem prin faptele bune pasi catre Dumnezeu,insa El este acela care desavarseste drumul nostru si il incununeaza.

Iubirea 24.07.2010 12:59:01

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Ce-mi plac mie oamenii care cauta sa interpreteze Scriptura scotand text din context...ca nu degeaba avem acum atatea mii de secte...

glykys 24.07.2010 14:38:14

Eu cred ca si credinta e un dar de la Dumnezeu.

Iubirea 24.07.2010 14:50:17

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 271364)
Eu cred ca si credinta e un dar de la Dumnezeu.

Asta inseamna ca Dumnezeu este unul partinitor...unora le da si altora nu...si atunci pentru ce nu au parte de Imparatia Ceruruilor cei care nu au credinta devreme ce Dumnezeu nu le-a dat acest dar?
In aceasta situatie Dumnezeu nu ar mai fi Dumnezeu....iar eu sunt sigura ca Dumnezeul meu in care cred nu este asa...
In opinia mea credinta nu este un dar...este un fapt pe care ai dreptul sa-l alegi sau nu datorita libertatii date de Dumnezeu.

glykys 24.07.2010 15:06:47

Cititi toata epistola catre Romani a Sf. Ap. Pavel, referitor la credinta.
Si linkurile acestea:

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...nta-68852.html

http://www.calendar-ortodox.ro/luna/mai/mai05.htm

Danut7 24.07.2010 15:11:12

atunci de unde vine credinta?

glykys 24.07.2010 15:13:45

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271371)
atunci de unde vine credinta?

Cititi toata epistola catre Romani a Sf. Ap. Pavel, referitor la credinta.
Si linkurile acestea:

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...nta-68852.html

http://www.calendar-ortodox.ro/luna/mai/mai05.htm
__________________

Daniel777 24.07.2010 15:29:16

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271371)
atunci de unde vine credinta?

Credinta vine din orientarea omului catre fapte bune si in ultima instanta aspitatia lui catre Dumnezeu.
El da ca un dar credinta pentru cei care o si merita,in senul ca ei provin din parinti credinciosi,si atunci darul e facut impreuna cu parintii,sau ii este data ca un dar dupa o perioada de cautare a omului.
Vezi "Doua milioane de km in cautarea Adevarului" ;atat a parcurs Klaus Kenneth ca sa-l gaseasca pe Dumnezeu.Si eu sunt un convertit,dar am "mers" mai putin.

Iubirea 24.07.2010 15:30:56

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 271370)
Cititi toata epistola catre Romani a Sf. Ap. Pavel, referitor la credinta.
Si linkurile acestea:

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...nta-68852.html

http://www.calendar-ortodox.ro/luna/mai/mai05.htm

Si crezi ca e de ajuns sa citesti?
Eu cred ca trebuie sa mai si intelegi ce citesti.

De ex. in primul link dat de tine este vorba de marturisirea de credinta...nu de credinta...si cam in primele randuri se da un citat din NT:
Citat:

Mantuitorul Iisus Hristos si-a inceput propovaduirea prin cuvintele : "pocaiti-va si credeti in Evanghelie" (Marcu 1, 15), considerand credinta si marturisirea ei conditie esentiala a mantuirii (Marcu 16, 16) [/url]
Mantuitorul a invitat la credinta pe toata lumea, nu a specificat nicaieri ca doar cei care au acest dar de la Tatal se vor mantui, pentru ca asa ceva nu exista. El facea apel la libertatea pe care Tatal a dat-o omului si astfel omul sa aleaga pocainta si credinta.

Daca omul ar fi avut acest dar al credintei de la Dumnezeu pentru ce era nevoie ca Hristos sa le faca aceasta invitatie tuturor fara sa specifice exact?

Eu am incercat o explicatie scurta dupa ce doar am aruncat o privire pe unul din linckurile tale, pentru ca am vazut din abordarea ta ca ai o viziune cam paralela...
Ma inviti sa citesc...ok!! am citit si n-am inteles nimic altceva din ce stiam..ideea este ca ce stiu eu sau cum am inteles eu cu ce ai inteles tu e diferit...iar diferenta si mai amre este ca eu incerc si o explicatie cu argument.

Danut7 24.07.2010 18:22:21

Eu cred ca , credinta inseamna descoperirea lui Dumnezeu in sine.. Fiecare om este inzestrat cu calitatea de a dezvolta credinta prin imaginea lui Dumnezeu in om din care toti suntem constituiti.. Cu cat ne asemanam mai mult lui Dumnezeu prin fapte bune cu atat mai mult il descoperim pe Dumnezeu in noi si Dumnezeu se face relevat in noi din mare mila Sa prin harul Sau sfintitor si prin chenoza.. Cu cat ne apropiem mai mult de Dumnezeu cu atat El se coboara mai mult catre noi.. El este cel ce ne curateste si lucra in noi ca mai mult rod si mai buni sa fim.. De aceia noi trebuie sa fim impreuna-lucratori cu Dumnezeu ca sa crestem.. Dupa cum si Hristos a zis "fara de Mine nu puteti face nimic".Deci de aceia se zice ca prin har suntem mantuiti, prin purtarea de grija a lui Dumnezeu fata de noi si nu din cauza faptelor noastre .. Acele versete spun ca dobandirea mantuirii nu vine din cauza ca noi am fi meritat-o sau din cauza faptele noastre, ci prin asumarea,vindecarea,preaslavirea si descoperirea totala a lui Dumnezeu in firea umana.De aceia prin El si datorita Lui, noi suntem impacati cu Dumnezeu si avem posibilitatea sa il cunoastem pe Dumnezeu in deplinatate pentru ca Dumnezeu a locuit in deplinatate in omul Hristos si firea umana s-a proslavit in El prin jertfa si invierea Sa din morti.Datorita lui Hristos s-a vindecat firea umana si firea umana a ajuns la cunoasterea lui Dumnezeu ca prin El sa putem ajunge acolo unde am fost pregatiti sa ajungem de la inceput, in imparatie , prin indumnezeire(theosis).. Adica in insusi Imparatia lui Dumnezeu in care si Adam putea sa ajunga daca manca din pomul vietii..

Mihnea Dragomir 24.07.2010 18:54:45

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Ca de obicei, contextul e revelator. Iar în acest caz, din fericire, contextul revelator este chiar...un verset mai încolo.
Căci noi sîntem lucrarea Lui, și am fost zidiți în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le‑a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.

Deci noi nu credem că suntem mântuiți numai prin har (sola Gratia), ci credem că suntem mântuiți prin har unit cu faptele.

MariS_ 24.07.2010 19:31:56

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271407)
Eu cred ca , credinta inseamna descoperirea lui Dumnezeu in sine.. Fiecare om este inzestrat cu calitatea de a dezvolta credinta prin imaginea lui Dumnezeu in om din care toti suntem constituiti.. Cu cat ne asemanam mai mult lui Dumnezeu prin fapte bune cu atat mai mult il descoperim pe Dumnezeu in noi si Dumnezeu se face relevat in noi din mare mila Sa prin harul Sau sfintitor si prin chenoza.. Cu cat ne apropiem mai mult de Dumnezeu cu atat El se coboara mai mult catre noi.. El este cel ce ne curateste si lucra in noi ca mai mult rod si mai buni sa fim.. De aceia noi trebuie sa fim impreuna-lucratori cu Dumnezeu ca sa crestem.. Dupa cum si Hristos a zis "fara de Mine nu puteti face nimic".Deci de aceia se zice ca prin har suntem mantuiti, prin purtarea de grija a lui Dumnezeu fata de noi si nu din cauza faptelor noastre .. Acele versete spun ca dobandirea mantuirii nu vine din cauza ca noi am fi meritat-o sau din cauza faptele noastre, ci prin asumarea,vindecarea,preaslavirea si descoperirea totala a lui Dumnezeu in firea umana.De aceia prin El si datorita Lui, noi suntem impacati cu Dumnezeu si avem posibilitatea sa il cunoastem pe Dumnezeu in deplinatate pentru ca Dumnezeu a locuit in deplinatate in omul Hristos si firea umana s-a proslavit in El prin jertfa si invierea Sa din morti.Datorita lui Hristos s-a vindecat firea umana si firea umana a ajuns la cunoasterea lui Dumnezeu ca prin El sa putem ajunge acolo unde am fost pregatiti sa ajungem de la inceput, in imparatie , prin indumnezeire(theosis).. Adica in insusi Imparatia lui Dumnezeu in care si Adam putea sa ajunga daca manca din pomul vietii..


Subscriu la explicatia lui Danut7. As rezuma-o asa:
Mantuirea nu consta in umplerea noastra cu merite personale,
ci in chenoza (golirea) noastra si lasarea harului lui Hristos
sa lucreze in noi. Mantuirea nu e o simpla etica, o schimbare
de comportament, ci o nastere din nou, o schimbare ontologica
in fiinta noastra intima. Este asemanare cu Hristos.
Har, smerenie si jertfa de sine.

viorel_b 24.08.2010 09:40:21

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 271410)
Ca de obicei, contextul e revelator. Iar în acest caz, din fericire, contextul revelator este chiar...un verset mai încolo.
Căci noi sîntem lucrarea Lui, și am fost zidiți în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le‑a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.

Daca citesti atent versetul vei vedea ca faptele bune succed mantuirea "și am fost zidiți în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le‑a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele".
Umblarea in faptele bune e o caracteristica a omului credincios, care a avut parte de harul lui Dumnezeu. Dar nu faptele bune te mantuie ci harul lui Dumnezeu.

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 271410)
Deci noi nu credem că suntem mântuiți numai prin har (sola Gratia), ci credem că suntem mântuiți prin har unit cu faptele.

Afirmatia ta e falsa, dupa cum ti-am spus si mai sus faptele bune sunt o urmare a credintei, a harului pe care l-a facut Dumnezeu credinciosului.
Nu exista mantuire fara fapte bune dar nu faptele sunt cele care mantuie ci credinta. Faptele sunt o urmare fireasca a credintei.

Marius22 24.08.2010 10:04:45

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Credinta si fapte au avut si dreptii Vechiului Testament dar nu s-au putut mantui prin ele. Numai harul adus de Intruparea, Jertfa si Invierea lui Hristos a facut posibila mantuirea noastra, izbavirea de pacat.

Insa, mantuirea nu vine numai din fapte, nici numai din credinta, nici numai din har. Mantuirea inseamna har, credinta si fapte, altfel spus, este rodul conlucrarii omului cu Dumnezeu.

viorel_b 24.08.2010 10:48:50

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 281139)
Credinta si fapte au avut si dreptii Vechiului Testament dar nu s-au putut mantui prin ele. Numai harul adus de Intruparea, Jertfa si Invierea lui Hristos a facut posibila mantuirea noastra, izbavirea de pacat.

Insa, mantuirea nu vine numai din fapte, nici numai din credinta, nici numai din har. Mantuirea inseamna har, credinta si fapte, altfel spus, este rodul conlucrarii omului cu Dumnezeu.

Atunci versetul expus de Danut7 nu e corect. Din spusele tale nu esti mantuit prin credinta ci prin credinta + fapte lucru care este clar negat de acel verset.
Faptele nu te pot mantui. De ce a fost Adam alungat din Eden? Pt ca nu a ascultat de Dumnezeu. L-au ajutat faptele bune care le-a facut ca sa nu fie alungat din Eden?NU. Daca pt un pacat omul a fost alungat din Eden tu crezi ca facand niste fapte gata esti mantuit?
Pe Adam faptele bune nu l-au mai ajutat cu nimic, a fost alungat.

viorel_b 24.08.2010 12:33:52

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

Acest verset spune ca mantuirea este un dar al Domnului si nu meritul omului(faci fapte care sa iti dea un merit in a fi mantuit). Omul trebuie sa se increada in Dumnezeu iar El il mantuie. Omul nu poate face nimic pentru a merita mantuirea de aceea Pavel spune ca mantuirea este prin har si nu prin merite.

I.Calin 24.08.2010 12:43:27

Citat:

În prealabil postat de Iubirea (Post 271367)
Asta inseamna ca Dumnezeu este unul partinitor...unora le da si altora nu...si atunci pentru ce nu au parte de Imparatia Ceruruilor cei care nu au credinta devreme ce Dumnezeu nu le-a dat acest dar?
In aceasta situatie Dumnezeu nu ar mai fi Dumnezeu....iar eu sunt sigura ca Dumnezeul meu in care cred nu este asa...
In opinia mea credinta nu este un dar...este un fapt pe care ai dreptul sa-l alegi sau nu datorita libertatii date de Dumnezeu.

Credința este un dar de la Dumnezeu, dar ca orice dar poți să-l accepți sau poți să-l refuzi. Nu este încălcată libertatea omului prin aceasta.Fiindcă rațiunea noastră logică analizează "doct" toate fenomenele și nu ne duce adesea la Dumnezeu. De aceea, credința este un dar. Și pentru că credința (harul) nu vine din fapte ca să nu se laude nimeni.

Daniel777 24.08.2010 12:57:03

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271407)
Eu cred ca , credinta inseamna descoperirea lui Dumnezeu in sine.. Fiecare om este inzestrat cu calitatea de a dezvolta credinta prin imaginea lui Dumnezeu in om din care toti suntem constituiti.. Cu cat ne asemanam mai mult lui Dumnezeu prin fapte bune cu atat mai mult il descoperim pe Dumnezeu in noi si Dumnezeu se face relevat in noi din mare mila Sa prin harul Sau sfintitor si prin chenoza.. Cu cat ne apropiem mai mult de Dumnezeu cu atat El se coboara mai mult catre noi.. El este cel ce ne curateste si lucra in noi ca mai mult rod si mai buni sa fim.. De aceia noi trebuie sa fim impreuna-lucratori cu Dumnezeu ca sa crestem.. Dupa cum si Hristos a zis "fara de Mine nu puteti face nimic".Deci de aceia se zice ca prin har suntem mantuiti, prin purtarea de grija a lui Dumnezeu fata de noi si nu din cauza faptelor noastre .. Acele versete spun ca dobandirea mantuirii nu vine din cauza ca noi am fi meritat-o sau din cauza faptele noastre, ci prin asumarea,vindecarea,preaslavirea si descoperirea totala a lui Dumnezeu in firea umana.De aceia prin El si datorita Lui, noi suntem impacati cu Dumnezeu si avem posibilitatea sa il cunoastem pe Dumnezeu in deplinatate pentru ca Dumnezeu a locuit in deplinatate in omul Hristos si firea umana s-a proslavit in El prin jertfa si invierea Sa din morti.Datorita lui Hristos s-a vindecat firea umana si firea umana a ajuns la cunoasterea lui Dumnezeu ca prin El sa putem ajunge acolo unde am fost pregatiti sa ajungem de la inceput, in imparatie , prin indumnezeire(theosis).. Adica in insusi Imparatia lui Dumnezeu in care si Adam putea sa ajunga daca manca din pomul vietii..

Vad ca stii foarte bine talcuirea la subiectul acestui topic.De ce ai mai pus intrebarea,si nu ai raspuns direct?!

Marius22 24.08.2010 13:21:54

Citat:

În prealabil postat de viorel_b (Post 281151)
Atunci versetul expus de Danut7 nu e corect. Din spusele tale nu esti mantuit prin credinta ci prin credinta + fapte lucru care este clar negat de acel verset.
Faptele nu te pot mantui. De ce a fost Adam alungat din Eden? Pt ca nu a ascultat de Dumnezeu. L-au ajutat faptele bune care le-a facut ca sa nu fie alungat din Eden?NU. Daca pt un pacat omul a fost alungat din Eden tu crezi ca facand niste fapte gata esti mantuit?
Pe Adam faptele bune nu l-au mai ajutat cu nimic, a fost alungat.

Invatatura Bisericii Ortodoxe cu privire la mantuire nu se intemeiaza numai pe versetul prezentat mai sus, ci pe Sfanta Scriptura ca intreg. Or, mantuirea consta, asa cum am amintit mai devreme, in har, credinta si fapte.

Daca a fost nevoie doar de vointa lui Dumnezeu pentru a aduce omul la existenta, pentru a-l mantui sunt necesare atat vointa divina, cat si cea omeneasca. Mantuirea reprezinta rodul intalnirii si conlucrarii celor doua firi, omeneasca si dumnezeiasca, si celor doua vointe, in Persoana lui Hristos. Astfel, mantuirea nu poate fi despartita de indumnezeire.

viorel_b 24.08.2010 13:39:49

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 281220)
Invatatura Bisericii Ortodoxe cu privire la mantuire nu se intemeiaza numai pe versetul prezentat mai sus, ci pe Sfanta Scriptura ca intreg. Or, mantuirea consta, asa cum am amintit mai devreme, in har, credinta si fapte.

Sf Scriptura nu se contrazice singura. Daca in Efeseni spune ca mantuirea e prin har nu prin fapte atunci asa este si nicaieri nu vei gasi ceva care sa contrazica acest lucru.

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 281220)
Daca a fost nevoie doar de vointa lui Dumnezeu pentru a aduce omul la existenta, pentru a-l mantui sunt necesare atat vointa divina, cat si cea omeneasca. Mantuirea reprezinta rodul intalnirii si conlucrarii celor doua firi, omeneasca si dumnezeiasca, si celor doua vointe, in Persoana lui Hristos. Astfel, mantuirea nu poate fi despartita de indumnezeire.

Pai si ce au faptele a face ? Omul trebuie sa accepte darul lui Dumnezeu, adica mantuirea. Asta nu tine de fapte.

Marius22 24.08.2010 14:03:29

Citat:

În prealabil postat de viorel_b (Post 281224)
Sf Scriptura nu se contrazice singura. Daca in Efeseni spune ca mantuirea e prin har nu prin fapte atunci asa este si nicaieri nu vei gasi ceva care sa contrazica acest lucru.

Pai si ce au faptele a face ? Omul trebuie sa accepte darul lui Dumnezeu, adica mantuirea. Asta nu tine de fapte.

Ceea ce am afirmat nu tine de retorica, ci reprezinta expresia iconomiei mantuirii. Mantuirea reprezinta darul lui Hristos. De aceea, nu exista izbavire de pacat fara harul Sau mantuitor. Dar, Hristos nu a mantuit omul de la distanta. S-a smerit pe Sine, luand chip de rob, S-a jertfit pe Cruce, cu alte cuvinte a "faptuit".

Oare noi, oamenii, nu suntem chemati si nou la "faptuire"? Nu putem sta cu mainile in san, numai acceptand prin credinta mantuirea obiectiva in Hristos. Si noi trebuie sa facem dovada faptelor credintei si ale mantuirii, conlucrand cu harul lui Hristos.

Eugen7 24.08.2010 14:52:34

Citat:

În prealabil postat de Danut7 (Post 271338)
Efeseni 2:8-9 Căci în har sunteți mântuiți, prin credință, și aceasta nu e de la voi: este darul lui Dumnezeu;Nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.

manturea nu este un proces juridic, gata sunt mantuit, nicidecum, ci mantuirea este un proces complex prin care omul doreste sa il primeasca pe Hristos si darul lui care este mantuirea (adica izbavirea, eliberarea din toate patimile si pacatele).

Hristos Domnul spune clar ca doar cel ce face voia LUI are viata, ca doar in faptele omului se vede mantuirea sa:
"Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri". Matei 7,21
"Și pentru ce Mă chemați: Doamne, Doamne, și nu faceți ce vă spun? " Luca 6,46


Sfantul Pavel vrea sa arate pe de o parte ca omul nu poate face nimic ca sa il merite pe Hristos (si mantuirea pe care o daruieste Domnul), iar pe de alta parte nu vrea nicidecum sa spune ca mantuirea omului se vede in altceva decat in faptele omului!!!

Hristos spune clar ca "omul bun face roade bune iar omul rau face roade rele" (matei 7,16, luca 6,44).

Mantuirea lui Zaheu vamesul a inceput cand Hristos i-a spus ca "trebuie sa ramana in casa lui" dar nu a fost completa decat dupa ce Zaheu a facut milostenie adica fapte vrednice de pocainta (Luca 19,5-9), cu ajutorul lui Hristos evident, caci fara EL nu putem face nimic (Ioan 15,5).

Sfantul Iacov spune fara echivoc ca mantuirea si credinta se vad doar in faptele omului (savariste in Hristos si cu Hristos evident):

"Ce folos, frații mei, dacă zice cineva că are credință, iar fapte nu are? Oare credința poate să-l mântuiască?
15. Dacă un frate sau o soră sunt goi și lipsiți de hrana cea de toate zilele,
16. Și cineva dintre voi le-ar zice: Mergeți în pace! Încălziți-vă și vă săturați, dar nu le dați cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul?
17. Așa și cu credința: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăși.
18. Dar va zice cineva: Tu ai credință, iar eu am fapte; arată-mi credința ta fără fapte și eu îți voi arăta, din faptele mele, credința mea.
19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură.
20. Vrei însă să înțelegi, omule nesocotit, că credința fără de fapte moartă este?
21. Avraam, părintele nostru, au nu din fapte s-a îndreptat, când a pus pe Isaac, fiul său, pe jertfelnic?
22. Vezi că, credința lucra împreună cu faptele lui și din fapte credința s-a desăvârșit?
23. Și s-a împlinit Scriptura care zice: "Și a crezut Avraam lui Dumnezeu și i s-a socotit lui ca dreptate" și "a fost numit prieten al lui Dumnezeu".
24. Vedeți dar că din fapte este îndreptat omul, iar nu numai din credință.
25. La fel și Rahav, desfrânata, au nu din fapte s-a îndreptat când a primit pe cei trimiși și i-a scos afară, pe altă cale?
26. Căci precum trupul fără suflet mort este, astfel și credința fără de fapte, moartă este. " Iacov 2,14-20

I.Calin 24.08.2010 14:56:19

Citat:

În prealabil postat de Eugen7 (Post 281268)
Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură.

Bine citat. Dumnezeu să ne ierte când considerăm că ne ajunge credința pentru a ne mântui. Satana știe aceasta și se cutremură și ne cutremură și pe noi făcându-ne să credem că Dumnezeu există, dar el nu.

viorel_b 24.08.2010 14:59:42

Citat:

În prealabil postat de Marius22 (Post 281237)
Ceea ce am afirmat nu tine de retorica, ci reprezinta expresia iconomiei mantuirii. Mantuirea reprezinta darul lui Hristos. De aceea, nu exista izbavire de pacat fara harul Sau mantuitor. Dar, Hristos nu a mantuit omul de la distanta. S-a smerit pe Sine, luand chip de rob, S-a jertfit pe Cruce, cu alte cuvinte a "faptuit".

Oare noi, oamenii, nu suntem chemati si nou la "faptuire"? Nu putem sta cu mainile in san, numai acceptand prin credinta mantuirea obiectiva in Hristos. Si noi trebuie sa facem dovada faptelor credintei si ale mantuirii, conlucrand cu harul lui Hristos.

Hristos a faptuit pentru ca lucrarea de mantuire este a lui DUmnezeu, nu a omului. Omul nu poate face nimic pentru a fi mantuit, doar Dumnezeu.
Faptele , dupa cum bine ai spus tu, sunt dovada mantuirii, a faptului ca m-am increzut in Dumnezeu insa nu ele ma mantuie, ci credinta.
Nu exista mantuire si apoi stat cu mainile in san, aia nu e mantuire. Omul dupa ce s-a increzut in Hristos va face fapte care exprima aceasta credinta.

viorel_b 24.08.2010 16:26:19

Citat:

În prealabil postat de Eugen7 (Post 281268)
manturea nu este un proces juridic, gata sunt mantuit, nicidecum, ci mantuirea este un proces complex prin care omul doreste sa il primeasca pe Hristos si darul lui care este mantuirea (adica izbavirea, eliberarea din toate patimile si pacatele).

Hristos Domnul spune clar ca doar cel ce face voia LUI are viata, ca doar in faptele omului se vede mantuirea sa:
"Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri". Matei 7,21
"Și pentru ce Mă chemați: Doamne, Doamne, și nu faceți ce vă spun? " Luca 6,46

pana aici e corect. Mantuirea omului se vede din roadele pe care le aduce, dar nu roadele te mantuie ci credinta care te face sa aduci acele roade.

Citat:

În prealabil postat de Eugen7 (Post 281268)
Sfantul Pavel vrea sa arate pe de o parte ca omul nu poate face nimic ca sa il merite pe Hristos (si mantuirea pe care o daruieste Domnul), iar pe de alta parte nu vrea nicidecum sa spune ca mantuirea omului se vede in altceva decat in faptele omului!!!

[u]Hristos spune clar ca "omul bun face roade bune iar omul rau face roade rele" (matei 7,16, luca 6,44).

Corect, credinta omului se vede din roadele pe care le aduce. Cine nu aduce roade nu este credincios.

Citat:

În prealabil postat de Eugen7 (Post 281268)
Mantuirea lui Zaheu vamesul a inceput cand Hristos i-a spus ca "trebuie sa ramana in casa lui" dar nu a fost completa decat dupa ce Zaheu a facut milostenie adica fapte vrednice de pocainta (Luca 19,5-9), cu ajutorul lui Hristos evident, caci fara EL nu putem face nimic (Ioan 15,5).

Mai sus spui ca omul nu e vrednic sa capete mantuirea, care este un dar de la Dumnezeu, iar acum spui ca Zaheu a facut fapte si apoi a fost mantuit.
Zaheu a crezut in Hristos si de aceea a facut acele fapte, nu faptele l-au mantuit ci credinta. Faptele au fost un rod al credintei lui in Hristos.

viorel_b 24.08.2010 16:34:35

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 281272)
Bine citat. Dumnezeu să ne ierte când considerăm că ne ajunge credința pentru a ne mântui. Satana știe aceasta și se cutremură și ne cutremură și pe noi făcându-ne să credem că Dumnezeu există, dar el nu.

De ce sa te ierte Dumnezeu pentru ca te increzi in afirmatiile Lui "prin credinta sunteti mantuiti"? Dumnezeu nu are de ce sa te ierte pentru ca te increzi in afirmatiile Lui.

I.Calin 24.08.2010 16:50:21

Citat:

În prealabil postat de viorel_b (Post 281329)
De ce sa te ierte Dumnezeu pentru ca te increzi in afirmatiile Lui "prin credinta sunteti mantuiti"? Dumnezeu nu are de ce sa te ierte pentru ca te increzi in afirmatiile Lui.


http://www.calauzaortodoxa.ro/credin...spre-mantuire/

viorel_b 24.08.2010 16:57:00

Citat:

În prealabil postat de I.Calin (Post 281337)

Autorul articolului include sfintirea tot in mantuire insa sunt 2 lucruri diferite. Sfintirea este un proces care dureaza toata viata, mantuirea reprezinta iertarea omului de catre Dumnezeu si de acolo incepe procesului de sfintire.

florinbrasov0 24.08.2010 17:41:35

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 271410)
Ca de obicei, contextul e revelator. Iar în acest caz, din fericire, contextul revelator este chiar...un verset mai încolo.
Căci noi sîntem lucrarea Lui, și am fost zidiți în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le‑a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.

Deci noi nu credem că suntem mântuiți numai prin har (sola Gratia), ci credem că suntem mântuiți prin har unit cu faptele.

Si in Sfanta Scriptura versiunea Anania http://www.dervent.ro/biblia.php gasim aceasta explicatie la Efeseni 2,10:
Credința e o virtute teologică , dăruită de Dumnezeu, dar ea nu lucrează singură, ci însoțită de fapta bună (vezi , toate făcând parte din planul inițial al lui Dumnezeu pentru mântuirea noastră.

Eugen7 25.08.2010 10:46:31

Citat:

În prealabil postat de viorel_b (Post 281324)
Mai sus spui ca omul nu e vrednic sa capete mantuirea, care este un dar de la Dumnezeu, iar acum spui ca Zaheu a facut fapte si apoi a fost mantuit.
Zaheu a crezut in Hristos si de aceea a facut acele fapte, nu faptele l-au mantuit ci credinta. Faptele au fost un rod al credintei lui in Hristos.

mantuirea este un proces complex prin care omul accepta pe Hristos si lucreaza cu Hristos, de aceea Zaheu nu s-a mantuit pana nu a adus roade vrednice de viata in Hristos. Astfel Zaheu a facut fapte importante pentru mantuirea lui:
1. a mers sa se intalneasca cu Hristos
2. a ascultat voia lui Dumnezeu cand i-a spus "astazi trebuie sa raman in casa ta" cu sensul ca de astazi inainte EU trebuie sa fiu cu tine ca sa te ajut sa faci binele si viata sa ai.
3. a dorit sa fie mantuit de Hristos, a facut milostenie cu ajutorul lui Hristos si DOAR prin aceasta milostenie el s-a lepadat de patimile sale (avaritia, inselaciunea, rapirea, minciuna, asuprirea saracilor... prin care isi cladise averea pamanteasca) si a fost mantuit de Hristos Domnul Dumnezeu nostru.

E ca in pilda talantilor. talantul este Hristos. Degeaba vine Hristos darunidu-ne mantuirea daca noi ingrpam pe Hristos si darul (Lui adica mantuirea) fie in nerodirea de fapte bune fie in pacate.


repet, mantuirea nu este un act juridic ci un proces activ si complex prin care omul voieste sa fie curatit de toate patimile si pacatele de catre Hristos Dumnezeu. Iar vointa se vede in fapte (rugaciune, post, milostenie, spovedanie, impartasanie) in primul rand, nu in credinta "caci si dracii cred si se cutremura" (iacov 2,19).

si iuda a crezut ca Hristos e Fiul lui Dumnezeu si ce a facut... l-a vadut pe bani (30 de arginti), deci iata ca fapta aceasta a aratat ca iuda nu era mantuit... inca era sub robia patimii banului. Asadar sa luam aminte...

Danut7 29.08.2010 14:05:33

Citat:

În prealabil postat de viorel_b (Post 281224)
Sf Scriptura nu se contrazice singura. Daca in Efeseni spune ca mantuirea e prin har nu prin fapte atunci asa este si nicaieri nu vei gasi ceva care sa contrazica acest lucru.



Pai si ce au faptele a face ? Omul trebuie sa accepte darul lui Dumnezeu, adica mantuirea. Asta nu tine de fapte.

Credinta o primim ca urmare a faptelor noastre bune, ca urmare a milei lui Dumnezeu , si ca urmare a rugaciunilor celor ce ne iubesc.. In toate cazurile este prin lucrarea si conlucrarea dumnezeiasca.. In acelasi chip prin harul sau noi avem abilitatea sa ne dezpatimim si sa ne sfintim.. Harul sau ne este daruit noua la botez.. Prin lansarea harului dumnezeiesc si conlucrarea cu Dumnezeu harul sau lucra la vindecarea si curatirea sufletului nostru.De aceia in har suntem mantuiti.. Pentru ca harul lui Dumnezeu reprezinta lucrarea Lui in viata noastra, si acest har nu este de la noi, ceva personal noua, ci ceea ce trebuie sa ne insusim, e darul lui Dumnezeu, e lucrarea Sfintei Treimi.. Cum a zis Mantuitorul "Vom veni la el si vom face lacas".. Si prin credinta suntem mantuiti, insa printr-o credinta lucrativa si o conlucrare cu Dumnezeu.. Pentru ca suntem "ziditi in Hristos spre fapte bune".. Degeaba facem fapte bune din mandrie, la ce bun ii va ajuta sufletului nostru?Daca facem toate spre fala? Nu asa ca nu faptele dreptatii noastre ne mantuiesc.. ci credinta lucratoare.. caci fara harul lui Dumnezeu care lucreaza degeaba am face noi fapte bune, ca nu ne-ar fi de nici un folos.. Nu ne putem sfintii singuri fara Dumnezeu.. Doar prin lansarea si insusirea harului dumnezeiesc ne sfintim.. Daca nu actionam dupa har, actionam in desert.. Mantuirea prin har nu discrediteaza faptele, ba din contra le confirma... Insa nu faptele dreptatii noastre ci faptele dreptatii lui Dumnezeu..

Danut7 29.08.2010 14:08:09

"Orice mlădiță care nu aduce roadă întru Mine, El o taie; și orice mlădiță care aduce roadă, El o curățește, ca mai multă roadă să aducă. "

Ioan 15:2

dr.constantin 20.10.2010 22:32:05

cum sa inteleg asta?
 
matei 27

46. Iar in ceasul al noualea a strigat Iisus cu glas mare, zicand: Eli, Eli, lama sabahtani? Adica: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M'ai parasit?"

cum sa inteleg asta?

Mihnea Dragomir 20.10.2010 23:13:11

Citat:

În prealabil postat de dr.constantin (Post 299182)
matei 27

46. Iar in ceasul al noualea a strigat Iisus cu glas mare, zicand: Eli, Eli, lama sabahtani? Adica: "Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M'ai parasit?"

cum sa inteleg asta?

Exegeza leagă acest verset de Psalmul 21 versetul 1, potrivit principiului mai general că studiul Vechiului Testament are relevanță asupra studiului Noului Testament ("Noul Testament în cel vechi se ascunde"). Astfel, opinia cvasiunanimă a celor învățați este că trebuie văzută aici rugăciunea în stilul evreiesc: cu alte cuvinte, nu "iată, fraților, Dumnezeu m-a părăsit", ci "te rog, nu mă părăsi, Dumnezeule (în această grea suferință)".

Părerea mea personală este că, în acest verset, vedem că Isus, om adevărat, în toate asemenea nouă în afară de păcat, a gustat până și această suferință. Suferința senzației că Dumnezeu nu te aude, că nu răspunde rugăciunilor noastre.

P.S.: despre acest verset mai discutăm chiar pe acest subforum, anume aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=10930
Să nu duplicăm subiectele. Deci, dacă mai aveți ceva de spus despre acest pasaj biblic, rugămintea mea e să continuăm acolo, iar acest spațiu să îl lăsăm pentru alte eventuale pasaje față de care avem dificultăți.

Ovidiu Vasile Pop 20.10.2010 23:51:28

Citat:

În prealabil postat de Daniel777 (Post 271340)
Aici se refera la faptul ma mantuirea este un dar si nu se poate obtine prin propria vointa,indiferent cate lucruri bune sau asceze exterioare facem.
Insa asta nu exclude faptele bune si nevointele,fara acestea nu ne putem mantui,insa sa nu credem ca pentru acestea suntem mantuiti,ci doar prin mila lui Dumnezeu.
Adica ,noi facem prin faptele bune pasi catre Dumnezeu,insa El este acela care desavarseste drumul nostru si il incununeaza.

...total gresit!...Doamne Ajuta!

ionut12 20.10.2010 23:55:19

Asa este
 
Aici se refera la faptul ma mantuirea este un dar si nu se poate obtine prin propria vointa,indiferent cate lucruri bune sau asceze exterioare facem.
Insa asta nu exclude faptele bune si nevointele,fara acestea nu ne putem mantui,insa sa nu credem ca pentru acestea suntem mantuiti,ci doar prin mila lui Dumnezeu.
Adica ,noi facem prin faptele bune pasi catre Dumnezeu,insa El este acela care desavarseste drumul nostru si il incununeaza.

mihaila_alin 21.10.2010 09:58:34

fratilor intr-u Hristos
 
eu zic sa lasam talmacirea scripturii sa o faca sfintii, nu niste bieti mireni prosti si pacatosi care nu si -au pus nici macar inceput bun pocaintei lor.alt-fel exista pericolul infintarii unei noi secte [ortodocsii talmaci]!.

bluesite33 19.11.2010 08:44:03

Danut, sa-l ierti pe cel cu id-ul Iubirea caci el iubeste pisicile nu oamenii, si nu pe Facatorul lor! El nu stie unde merge si nici unde-i trage pe cei care ii vor da dreptate! Doar unii ca el atotsuficienti si smecheri au intemeiat sectele caci i se pare totul de neinteles ... el incearca doar cu ratiunea sa inteleaga, nestiind ca dela marginea ei, incepe credinta si de aceea pentru noi crestinii este mai usor.
In ceea ce priveste iti explic: credinta si faptele bune sunt ca doua vasle. De ai doar una, te invarti in los si nu inaintezi insa, mantuirea noatra, este data noua din cauza iubirii si milostivirii lui Dumnezeu caci si daca poti sa inviezi morti din cauza curatiei tale, tot nu ai fi vrednic pentru a fi mantuit asa ca, faptele noastre bune sunt exemple pentru ceilalti si un elementar bun simt fata de Dumnezeu(smerenie adica modestie, generozitate, seriozitate si blandete).

preot marian tudor
norway

bluesite33 19.11.2010 08:53:26

catre iubitorul de pisici sau utilizatorul id-ului Iubirea
 
draga iubitor de pisici,

stiu ca pisicile si cainii au un statut mai caluros in randul contemporanilor de carton-precum fratia ta- insa, pisicile sunt facute sa slujeasca oamenilor nu sa le iubim mai mult decat pe oameni, care au chipul lui Dumnezeu in ei si care au primit capacitatea sa se asemene cu El, putand ajunge chiar dumnezei prin har-nu cu fiinta- .
La cele remarcate de fratia ta cu referire la interpretari ale Sfintelor Scripturi tin sa te incunostiintez ca, Biblia nu este pro-sportul pe care il comentezi fratia ta ci o carte sfanta care a fost pastrata de o institutie divino-umana. Deci, despre biologie, intrebi un autorizat, un biolog iar despre pisici, intrebi eventual un veterinar ...

succes!

preot marian tudor
norway


Ora este GMT +3. Ora este acum 20:31:18.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.