|
Postat 12:29 pe 29.05.2010
|
|
Omul inrait, care se inversuneaza impotriva cuiva, este un om bolnav. Are nevoie sa i se oblijeasca inima si nu cu altceva decit cu iubire; trebuie tratat cu grija, cu vorbe de mangaiere si dragoste. Daca ura lui nu este adanc inradacinata, fiind numai o izbucnire de moment, veti vedea cum gingasia si dragostea voastra ii vor inmuia inima, ii vor topi gheata rautatii, binele va invinge raul. Pentru ca binele sa invinga raul, crestinul trebuie sa fie totdeauna bland si intelept.
Omul inrait, care se inversuneaza impotriva cuiva, este un om bolnav. Are nevoie sa i se oblijeasca inima si nu cu altceva decit cu iubire; trebuie tratat cu grija, cu vorbe de mangaiere si dragoste. Daca ura lui nu este adanc inradacinata, fiind numai o izbucnire de moment, veti vedea cum gingasia si dragostea voastra ii vor inmuia inima, ii vor topi gheata rautatii, binele va invinge raul. Pentru ca binele sa invinga raul, crestinul trebuie sa fie totdeauna bland si intelept.
|
|
Postat 12:33 pe 29.05.2010
|
|
Toata fericirea si toata nefericirea mea sta in gandurile si in pornirile inimii. Daca gindurile si pornirile inimii imi sunt de acord cu adevarul dumnezeiesc sau cu vointa lui Dumnezeu, atunci sunt linistit, plin de lumina duhovniceasca, de bucurie si fericire. Daca nu, sunt nelinistit, sufletul imi este cuprins de o bezna nepatrunsa, de apasare si de urat. Daca gindurilor si pornirilor mincinoase, potrivnice lui Dumnezeu, le iau locul altele, adevarate, placute lui Dumnezeu, atunci ma simt din nou impacat si fericit.
Toata fericirea si toata nefericirea mea sta in gandurile si in pornirile inimii. Daca gindurile si pornirile inimii imi sunt de acord cu adevarul dumnezeiesc sau cu vointa lui Dumnezeu, atunci sunt linistit, plin de lumina duhovniceasca, de bucurie si fericire. Daca nu, sunt nelinistit, sufletul imi este cuprins de o bezna nepatrunsa, de apasare si de urat. Daca gindurilor si pornirilor mincinoase, potrivnice lui Dumnezeu, le iau locul altele, adevarate, placute lui Dumnezeu, atunci ma simt din nou impacat si fericit.
|
|
Postat 12:38 pe 29.05.2010
|
|
Ii auzim pe unii spunand: rugaciunea ne oboseste repede. De ce oare? Fiindca nu-L aveti in fata ochilor mintii pe Domnul ca si cand ar fi aievea. Priviti-L mereu cu ochii mintii si inimii si atunci veti putea sta la rugaciune toata noaptea si nu veti osteni. ... Aduceti-va aminte de stalpnici. Ei au stat multi ani la rind pe un stalp, cu duh rugator, invingadu-si trupul, cel care - ca si trupul tau, tragea spre lenevie.
Ii auzim pe unii spunand: rugaciunea ne oboseste repede. De ce oare? Fiindca nu-L aveti in fata ochilor mintii pe Domnul ca si cand ar fi aievea. Priviti-L mereu cu ochii mintii si inimii si atunci veti putea sta la rugaciune toata noaptea si nu veti osteni. ... Aduceti-va aminte de stalpnici. Ei au stat multi ani la rind pe un stalp, cu duh rugator, invingadu-si trupul, cel care - ca si trupul tau, tragea spre lenevie.
|
|
Postat 21:05 pe 29.05.2010
|
|
Domnul este numit, si asa este, Pastorul cel Bun (Ioan 10,11). Daca te vei lasa condus, si vei fi convins ca asa trebuie sa faci, vei intelege cu inima ca, asa cum pastorul sarguincios isi paste turma in padure, dar nu o lasa sa se rataceasca in ea, ci tine oitele impreuna, tot asa si Domnul ne paste sufletele, nelasandu-le sa se rataceasca in minciuna si in pacate, adunandu-le pe calea virtutilor, pazindu-le sa nu le fure sau sa le razleteascalupul cel fara de trup.
Domnul este numit, si asa este, Pastorul cel Bun (Ioan 10,11). Daca te vei lasa condus, si vei fi convins ca asa trebuie sa faci, vei intelege cu inima ca, asa cum pastorul sarguincios isi paste turma in padure, dar nu o lasa sa se rataceasca in ea, ci tine oitele impreuna, tot asa si Domnul ne paste sufletele, nelasandu-le sa se rataceasca in minciuna si in pacate, adunandu-le pe calea virtutilor, pazindu-le sa nu le fure sau sa le razleteascalupul cel fara de trup.
|
|