Crestin Ortodox
Cauta:
Toti membrii inregistrati  Cautare Avansata

« Ultima Pagina  |  vizualizare rezultate 1-10 din 13  |  Urmatoarea Pagina »
Postat 15:38 pe 18.04.2010
Ce sfaturi se cuvine sa i oferim persoanei divortate
Postat 17:45 pe 18.04.2010
Incearca si ce este supraomenesc, prin rabdare, prin renuntare la propria ta voie, sa te impaci cu prima sotie.

Iar, daca vrei sa aflii, pana unde merge rabdarea in casatorie, uite ce spun Sf. Parinti:

"Deci, fiindca din toate cele zise se intelege ca nu se cuvine a se desparti barbatul de femeie sau femeia de barbat, cei doi trebuie a se suferi unul pe altul - dupa Teologul Grigorie. Si atat femeia se cade a-l suferi pe barbat - macar de o ocaraste, macar de o bate, macar de cheltuieste zestrea ei, sau altceva de-i face - cat si barbatul pe femeie, macar de se indraceste (dupa Canonul 4 al lui Timotei), macar alte metehne de ar patimi si neputinta de ar avea (dupa Hrisostom, in cuvantul la zicerea: "femeia s-a legat cu lege" si celelalte)."
Postat 17:49 pe 18.04.2010
Andreea Lazar a zis:

Incearca si ce este supraomenesc, prin rabdare, prin renuntare la propria ta voie, sa te impaci cu prima sotie.



Si daca nu mai e posibila impacarea ?
Postat 18:29 pe 18.04.2010
Da adevarat spui Andreia incerca eu pot spune din suflet ca an incercat poate a trebui sa mai am rabdare desi mi e greu sa cred ca va avea un rezultat pozitiv nu stiu daca mai este posibila impacarea
Postat 19:01 pe 18.04.2010
lupu radu a zis:

Si daca nu mai e posibila impacarea ?


Incerc sa raspund la intrebare.
Sunt cateva pasaje din invatatura Sf. Ioan Gura de Aur despre casatorie.

Sf. Ap. Pavel spune: “Femeia este legata prin lege atata vreme cat traieste barbatul ei. Iar daca barbatul ei va muri, este libera sa se marite cu cine vrea, numai intru Domnul.”

Deci, care este legea pe care ne-a dat-o Pavel ? Femeia este legata de lege, deci, cat timp traieste barbatul ei, nu trebuie sa se desparta si sa-si ia alt sot, incheind o a doua casatorie. Si baga de seama ca foloseste numai cuvinte deslusite, cu toata ingrijirea. Nu zice: sa traiasca la un loc cu barbatul cat timp traieste acesta, ci: femeia este legata de lege cat timp traieste barbatul ei; incat – chiar daca i se da carte de despartire, chiar daca paraseste casa, chiar daca se duce la altul – este legata prin lege, si una ca aceasta este prea-curva.

Asadar – daca barbatul ar voi sa-si departeze nevasta, sau femeia sa-si lase barbatul – sa-si aminteasca de aceasta vorba a lui Pavel. Iar, “Cel ce va lua pe cea lasata savarseste prea-curvie” (Matei 5:32).

Cand insa are voie sa se casatoreasca a doua oara?
Cand i-a murit barbatul, atunci este libera. De aceea zice: “Daca a adormit, sloboda este sa se casatoreasca cu cine vrea.” Si zicand aceasta, a aratat ca atata vreme cat traia acesta, era supusa legii si, chiar de ar fi primit mii de carti de despartire, s-ar fi facut vinovata de prea-curvie.

Pe de alta parte nici Moisi n-a statornicit despartirea cu desavarsire, ci a fost silit sa ia in seama slabiciunea celor pentru care legiua.

De aceea, Hristos – cand a fost intrebat de iudei, zicand: “Pentru ce dar Moisi a poruncit sa i se dea carte de despartire, si sa o lase pe ea?” (Matei 19:7), a zis:

“Pentru invartosarea inimii voastre v-a dat Moisi sa lasati pe femeile voastre, dar dintru inceput n-a fost asa (Matei 19:8), Cel ce i-a facut la inceput, barbat si femeie i-a facut (Matei 19:4).

Vrea sa spuna ca, daca lucrul acesta ar fi fost bun, Dumnezeu n-ar fi facut numai un barbat si o femeie; ci, facand pe Adam singur, i-ar fi facut doua femei, ca, daca ar fi voit sa lase pe una, sa o ia in schimb pe cealalta. Si care este legea?
Femeia pe care a luat-o fiecare de la inceput, pe aceea s-o tina toata viata.

Este insa de mare pret sa ascultati si acea lege pe care a pus-o Moisi in aceasta privinta: “De isi va lua cineva femeie si va locui cu ea, dar ea nu va afla har inaintea lui, pentru ca a aflat intru ea lucru urat, ii va scrie carte de despartire, i-o va da in mana si o va slobozi pe ea din casa lui.” (Deuteronom 24:1)

“Deci cineva – zice el – ii greseste femeia sa, si o trimite pe ea din casa sa, iar ea, gonita fiind, se face nevasta altui barbat; si daca chiar barbatul din urma o va uri, si ii va scrie carte de despartire si i-o va da la mana, si o va slobozi din casa lui; sau va muri acest din urma barbat al ei, care a luat-o pe ea de femeie, barbatul ei cel dintai care a alungat-o nu va putea sa o intoarca pe ea si sa o ia ca sotie a lui “(Deuteronom 24: 2-4)

Apoi – aratand ca nu lauda fapta, nici nu o socoteste drept casatorie, dar ca s-a coborat pentru slabiciunea lor – dupa ce zice: Nu va putea barbatul cel dintai, care a alungat-o, sa o intoarca si sa o ia de sotie, a adaugat… dupa ce a fost pangarita (Deuteronom 24:4), lamurind prin acest chip de vorbire ca a doua casatorie, facuta cand traia primul barbat, este mai curand o pata necurata decat o casatorie.

Iar proorocul Maleahi arata aceasta mult mai lamurit decat Moisi – ori mai bine, nu Maleahi, ci Dumnezeu prin Maleahi – zicand asa: "(Dumnezeu) nu mai cauta la prinoase si nu mai binevoieste sa le primeasca din mainile voastre "(Maleahi 2:13). Apoi [dupa intrebarea “de ce?”], zice: Din pricina ca Domnul a fost martor intre tine si femeia tineretilor tale, fata de care tu ai fost viclean (Maleahi 2:14)

Apoi zice: “ [Aceasta era] tovarasa ta si femeia legamantului tau (Maleahi 2:14). Oare nu i-a facut El ca sa fie o singura faptura cu trup si suflet?”

Deci stiind toate acestea, sa ne silim a fi multumiti cu prima casatorie, si daca avem de gand sa o facem pe a doua, sa o facem in chip cinstit, dupa legile Domnului. De aceea a zis: "Sloboda este sa se marite cu cine vrea - iar apoi a adaugat... "numai in Domnul", dand invoire si intarind invoirea, dar punand peste tot hotare si legi. Aceasta pentru ca a doua casatorie sa nu aiba nimic pacatos, fiindca numai asa ar putea sa scape de pedepse.

Cel mai bun lucru din toate ar fi sa astepte pe cel mort si sa pazeasca legea inceputa cu el, sa iubeasca infranarea, sa stea cu copiii ramasi si sa aiba parte de mai mare bunavointa din partea lui Dumnezeu. Iar daca vor voi sa se uneasca cu alt barbat, sa o faca cu modestie, cu cinstire si dupa legile cuviincioase; caci si aceasta este liber, numai aprinderea si prea-curvia sunt oprite."
(selectari din Cuvant despre casatorie, al Sf. Ion Gura de Aur)

Postat 20:08 pe 18.04.2010
Este adevarat ceea ce spui tu. Asa ar trebui sa fie, asa trebuie sa fie. NU avem scuza, dar credinta noastra nu mai e atat de puternica, suntem mai indaratnici. Aceste cuvinte pot fi grele pentru cei de azi, aceste cuvinte ale Sf. Ioan Gura de Aur pe care tocmai le-am citit si eu in vederea lucrarii mele de licenta. E un adevar incontestabil. Dar suntem prea slabi si nu putem sa ducem ceea ce e supraomenesc, nu putem sa ne impacam, nu mai putem concepe. Vorbesc in cazul meu. Am divortat acum un an, iar acum, uneori simt o contradictie in sufletul meu. Simt ca Dumnezeu doreste ca eu sa ma reimpac cu fosta, eu insa nu vreau. De ce? Pentru ca stiu ca vreme de opt ani m-am simtit ca un om mort, pentru ca ea s-a departat de mine si de credinta, pentru ca nu m-a iubit niciodata, pentru ca nu o sa ma iubeasca acum, pentru ca in acest ultim an am aflat lucruri nu prea placute despre ea si aventurile ei, pentru ca nu sunt sigur ca in ultimul an de casnicie nu am fost inselat, si poate, pentru multe altele. Ce trebuie sa fac acum?
Postat 20:19 pe 18.04.2010
Eu cred ca in situatia in care vorbesti despre preacurvie, ai tot dreptul sa te superi si sa nu mai suporti.
E una din cauzele binecuvantate de Biserica pentru care poate inceta o casatorie.

Dar, daca ceea ce banuiesc eu.. adica probabil vorbesti de licenta la o facultate de Teologie... iar gandurile tale sunt spre preotie... a doua casatorie este un impediment pentru candidatul la preotie.

Sunt canoane, sunt pogoraminte... si fiecare face dupa constiinta lui si dupa cat intelege fiecare.
Postat 20:23 pe 18.04.2010
1. Nu pot baga mana in foc ca m-a inselat sau nu, pot doar sa banuiesc. Asadar, nu cred ca am binecuvantarea Bisericii pentru acest divort. Si nici nu cred ca voi afla vreodata daca a facut acest pacat sau nu. Dumnezeu stie.
2. Intr/adevar, licenta este pentru facultatea de teologie, dar nu voi fi preot. Am ales sectia Teologie sociala, adica asistent social.

Postat 17:08 pe 16.10.2010
Andrea Lazar..se vede ca ori esti prea tanara si inca nu ai experienta vietii ori te-a ferit D-zeu de experiente,sa zicem,neplacute..iti doresc o viata fara asemenea..experiente..
Postat 16:31 pe 18.10.2010
Asa este Geanina, este mai usor pentru cei ce nu au trecut prin atsfel de incercari, sa si dea cu parerea sau sau judece mai aspru situatia in sine nu este deloc bine ce se intampla in zile noastre prea repede renunta tineri sau nu neaparat la casatorie nu lupta in deajuns pentru as mentine famila dar acolo unde nu se mai poate face nimica va trebui luata o decizie in acest sens
  « Ultima Pagina  |  vizualizare rezultate 1-10 din 13  |  Urmatoarea Pagina »
Carti Ortodoxe Carti Ortodoxe Religie Carti Ortodoxe Pshihologie Carti Ortodoxe Literatura Carti Ortodoxe Arta Agenda Crestinului Paste Acatiste Retete de post Colinde audio Calendar Ortodox Craciun Rugaciuni