Cita grija si atentie dam trupului ?Il hranim cind ii este foame si il invesmintam cind ii este frig . il odihnim dupa ce se osteneste si il ingrijim cind este bolnav. prin exercitii trupesti, incercam sa-i sporim capacitatile si chiar sa-l aducem la performante din ce in ce mai mari. Il ferim de multa oboseala si, din grija pentru bunastarea lui ,avem grija yi si noapte ca nimic sa nu-i lipseasca pentru a nu-i slabi puterile. Dar ce atentie acordam inimii noastre ? cum avem grija de ea ? Stim sa ghicim ce isi doreste ? Suntem atenti sa o ferim de orice rana ? Ne ingrijim oare sa-i dam bunurile de are are nevoie?Incercam sa o indestulam cum se cuvine ? Ne ingrijim sa-i pastram nobletea neatinsa de orice murdarie a raului ? O invesmintam oare ,dupa cum se cuvine firii ei, cu nobile simtiri ?O incalyim indestul la focul prietenieisi al iubirii? o intarim cu mingierile duiosiei? Luminam cu lumina ei pe cei care vin sa bata la usa noastra ? O invatam cum sa se fereasca de greseli? Plapinda fiind,avem oare destula grija de ea ? dupa cum apa tisneste firesc din iyvorul ei, tot astfel viata iyvoraste din iubire si astfel , iubirea impinge viata sa se exprime in sarbatorirea si slavirea acestei tainea bucuriei ,a pacii, a adevarului si a dreptatii din care vine. daca e cu putinta ca viata sa nu stie de unde vine , ee cu neputinta sa nu stie ca nu-si poate fi suficienta siesi - Caci a trai ,inseamna a trai pentru cineva,pentru alcineva decit sine insusi. Si aceasta face ca viata sa se exprime,sa se manifeste. Dar ea nu se poate exprima fata de ea insasi,nici fata de ceilalti,nu-si poate spune taina decit marturisindu-si energiile , lucrarile care vin din lumina " care lumineaya pe tot omul ce vine in lume "(Ioan 1,9) si sunt chemate sa straluceasca in lumina si,in cele din urma ,nu vor decit sa ramina in lumina , izvor de frumusete pentru lume ,de adevar pentru intelegere, de bunatate pentru inima omului, de dreptate si de pace. Dar atunci , de ce oare aceasta slavoslovie pe care intreaga faptura, de la rasaritul la apusul soarelui, o da izvorul ei Ziditorului, este adesea in vietile noastre intoarsa spre o slavire a noastra insine ?" Prin propovaduirea divino-umana universala a Bisericii, Evanghelia s-a vestit la toata firea (Col1,23) da , chiar si pietrei, care a strigat de durere cind a vayut pe minunatul vestitor al vastii celei bune primind moartea in chinuri pe Cruce (Mt 27,519 chiar si marii, care a cunoscut pe Dumneyeu Cel din Evanghelie , si patrunsa ,s-a linistit dinaintea lui . L-a purtat pe valurile ei, ca pe niste aripi, s-a vestit inca si fiarelor salbatice si acestea s-au inblinyit dinaintea DomnuluiEvangheliei , au trait cu el in pustie si l-au slujit smerite,lucru care se spune in Cartea dumnezeeiasca.traia cu fiarale salbatece (Mc1, 13)s-a vestit in sfirsit tuturor lucrurilor , care au vazut, auyit ,simtit pe DOMNUL ISUS HRISTOS CEl preafericit si preamilostiv :pasari si fluturi, viermisi flori, vinturisi ploi, iarba si gize ,aersi lumina, nori,soare, si stele ,toate l-au vazut pe pamint ,toate l-au simtit, toate s-au intors catre el, s-au indurerat pentru el l-au inconjurat ,intr-atit lumina din El s-au indurerat pentru el l-au inconjurat ,intr-atit lumina din El mereu o putere minunata si binecuvintata ,mingietor raspindita asupra intregii yidiri"DEe ce oare flacara bucuriei acest rau de viata si de iubire care iyvoreste din tronul lui Dumnezeu" in inima inimi noastre ",in loc sa ne aprinda cu focul ei viu , sa ne transfigureze gindurile,,cuvintele si faptele intr-o slavire neincetata a DUMNEZ EULUI SI DOMNULUI Izvorul.. vietii noastre ,se face adesea un foc de spini ,de dorinte impotriva firii noastre pe care o jertfim dinaintea lui Dumnezeu pe altarul poftelor noastre ? De ce vinul care ne imbata de viata se acreste atita de usor in sufletele noastre- BUNUL DUMNEZ IEU SA NE INTAREASCA INTRU RUGACIUNE SI CREDINTA !