|
Postat 14:51 pe 1.05.2013
|
|
In Antiohia, un important centru bisericesc, a aparut pentru prima data numele de crestin. De aici Sfantul Apostol Pavel aplecat in calatoriile sale misionare. In veacul al doilea au stralucit prin viata si activitatea lor la Antiohia Ignatie Teoforul si apologetul Teofil. Insa, in prima jumatate a secolului al III-lea nu se intalnesc aici scriitori bisericesti de limba greaca vrednici de a fi semnalati, datorita influientei ereziilor si frecventei limbii siriene de care s-au servit unii eretici. Totusi in a doua jumatate a secolului III apar unele personalitati antiohiene, ca: Malhion, Pavel de Samosata, Lucian, Dorotei si Eustatiu, care isi aveau – se pare – fiecare, scoala sa teologica. Aceste centre de invatamant catehetic constituiau asa-numita scoala de la Antiohia, cu unele caracteristici proprii, care o deosebeau de scoala de la Alexandria. Marii biblicisti antiohieni interpretau Sfanta Scriptura dupa metoda istorico-filologica, fara sa excluda total metoda tipica sau alegorica. Limba siriana a lui Bardesane Armoniu a fost inlocuita de cea greaca prin cucerirea Antiohiei de catre romani la anul 214.
In Antiohia, un important centru bisericesc, a aparut pentru prima data numele de crestin. De aici Sfantul Apostol Pavel aplecat in calatoriile sale misionare. In veacul al doilea au stralucit prin viata si activitatea lor la Antiohia Ignatie Teoforul si apologetul Teofil. Insa, in prima jumatate a secolului al III-lea nu se intalnesc aici scriitori bisericesti de limba greaca vrednici de a fi semnalati, datorita influientei ereziilor si frecventei limbii siriene de care s-au servit unii eretici. Totusi in a doua jumatate a secolului III apar unele personalitati antiohiene, ca: Malhion, Pavel de Samosata, Lucian, Dorotei si Eustatiu, care isi aveau – se pare – fiecare, scoala sa teologica. Aceste centre de invatamant catehetic constituiau asa-numita scoala de la Antiohia, cu unele caracteristici proprii, care o deosebeau de scoala de la Alexandria. Marii biblicisti antiohieni interpretau Sfanta Scriptura dupa metoda istorico-filologica, fara sa excluda total metoda tipica sau alegorica. Limba siriana a lui Bardesane Armoniu a fost inlocuita de cea greaca prin cucerirea Antiohiei de catre romani la anul 214.
|